|
[ YZ1SAN @ 24.06.2009. 07:50 ] @
| Pozdrav svima
Nedavno sam kupio P407 2005g, 2.0hdi 16V, 126ks.
Pre neki dan sam bio prema Kraljevu i u nekoliko krivina imao sam vrlo jak utisak da je auto hteo da mi izmakne kontroli i pobegne s puta (ESP se nije aktivirao, jer se nije radilo o nikakvom proklizavanju). Naravno, ne radi se o nekim velikim brzinama, pogotovo sto sam taj isti put prosao 50-ak puta i znam ga napamet, ali sa P406. 406 sam vozio 7g i nesto slicno nikad nisam doziveo. Juce sam auto odvezao na servis da vide da li nesto nije u redu. Majstori sve pregledali i nikakav nedostatak nisu uocili.
Ako ima na forumu vlasnika ovog auta ili nekog ko se razume u ovu problematiku, molio bih za iskustvo po ovom pitanju. Ne znam da li se radi o drugacijem konceptu automobila ili je po sredi neki skriveni problem koji ova garnitura majstora nije mogla da uoci?
Hvala unapred |
[ cozmo_im @ 24.06.2009. 09:51 ] @
Gume (kvalitet i balans), felne, centriranje trapa - prvo to proveri.
Meni je vukao tako auto zbog felne, na ravnom malo, ali u krivini je volan bio tezak u suprotnu stranu, jednostavno je vukao auto s puta (kad sam stavio drugu felnu auto ko nov).
[ YZ1SAN @ 24.06.2009. 10:13 ] @
Da, taj podatak sam zaboravio da dam. Gume sve četiri nove sa balansiranim točkovima, pre 15 dana. Auto na pravom putu nema nikakvu tendenciju skretanja. Nisam siguran oko pritiska. Na samom autu je dat podatak da prednje idu sa 2,8bara, a zadnje sa 2,6. Majstor mi je rekao da je to pod punim opterećenim, ali s obzirom da se uglavnom vozim sam ili eventualno saputnik, bez ikakve težine u gepeku, napumpao je na 2,6 napred, 2,3 pozadi. Inace gume su 205/60/16 letnje SAVA INTENSA kupljene u AGROHIM-u.
Pozdrav
[ Laki024 @ 24.06.2009. 12:36 ] @
proveri balans stangle, pogotovo na zadnjim tockovima...
To i sam mozes da proveris da li je ok ili nije, tako sto ces da podignes auto sa dizalicom kao kada menjas zadnju gumu , pa uhvati tocak kada ga pdignes kao vola=n i drmaj napred nazad, ako se klima to znaci da su otisle balans stangle odnsno zadnji silen blokovi. Ovo zna da bude uzrok, imao sam i ja slican problem, ali takodje istu proveru mozes uraditi i na prednjem trapu.
[ Zarko Silic @ 24.06.2009. 12:53 ] @
Proveri prvo istoriju.
Da li je auto bio havarisan?
[ X Files @ 24.06.2009. 12:56 ] @
^
Citat: [...] odnsno zadnji silen blokovi [...]
Kad god sam imao osecaj da auto za trenutak 'izmakne kontroli', to je bilo iz jednog od ova dva razloga:
1. silen blokovi
2. jedan amortizer (obicno neki zadnji)
Ipak, verujem da nije nista od ovoga, jer to umem i ja da dijagnostikujem, a kazes da majstor nije nista nasao ;)
P.S. To kratko 'izmicanje kontroli' se najjace manifestovalo kada sam vozio kroz 'kanale' od tockova kamiona (pa malo levo/desno) na autoputu...
[ X Files @ 24.06.2009. 13:02 ] @
@zarsilic
Citat: Da li je auto bio havarisan?
Eh, da... dobar savet... eto sta je iskustvo.
Nekada sasija zna da bude od havarije malo ali trajno deformisana, tako da se ni reglaza ne moze uraditi na 'nulu', sem nekog optimalnog kompromisa. A obicno oni sto rade reglazu nece da se razmecu recima i objasnjavaju vlasniku o cemu je rec, vec urade samo najbolje sto umeju i to je to...
[ cozmo_im @ 24.06.2009. 13:06 ] @
Citat: zarsilic: Proveri prvo istoriju.
Da li je auto bio havarisan?
Odlican savet. Mozes i da prodjes kroz baru i proveris, recimo da li se slaze trag tockova, a vizuelno se vidi ako neko vozi iza tebe, cesto moze da se uoci kako je auto pobegao, odnosno da mu je cudan ugao kad se vozi ravno...
Dobar limar moze da provali odmah je li havarisan ili ne...
[ bakara @ 24.06.2009. 14:28 ] @
Moze da bude i da otkazuje senzor brzine na letvi volana koji regulise rad progresivnog serva, jako gadno ume da bude...Ali opet bi dijagnostika trebalo prijaviti gresku.
[ slatky @ 24.06.2009. 16:03 ] @
to sam i ja hteo reći taj senzor ima veze i sa esp-om daje krive podatke pa esp pokušava izravnati vozilo
[ YZ1SAN @ 24.06.2009. 18:50 ] @
Pozdrav svima i hvala na trudu,
Evo kako stvari stoje. Servis gde sam oterao auto je vrlo ugledan i uglavnom su auta bolja od mog. Tamo mi rade dva prijatelja, baš na dijagnostici i zbog toga sam i bio kod njih. Po dogovoru sam bio prvi ujutru i uradili su temeljnu dijagnostiku, na kojoj nisu nasli nista ni u drugim sistemima. Auto je bio u vazduhu, gde je i mehanički i vizuelno veoma temeljno pregledan. Dakle, sva ova predložena drmanja, natezanja i slične stvari. Usput, auto sigurno nije havarisan.
Kada sam pročito predloge u delu senzora za servo sistem, pozvao sam jednog od ove dvojice prijatelja i pitao ga da li su i to kontrolisali. Dobio sam potvrdan odgovor, ali i da nisu našli ništa sumnjivo. Predložio mi je da nadjem deonicu kakvu ja želim i da prikači LAP TOP, pa da u vožnji proprati stanje auta. Da ja izsimuliram to što mislim da jeste, a da on to ponovi pri istoj brzini i da sam oseti to "bežanje" s puta. Takođe, predloženo mije da sutra odem na reglažu, da i to eliminišem, bez obzira što se auto ne trese i ne skreće na pravom putu.
Druga ideja je (setio sam se u toku dana), da odem u servis gde sam do sada servisirao prethodni auto (P406) i da zamolim vlasnika da ga on provoza, jer i sam vozi i ima P407, godinu dana mlađi i vidi to što pokušavam da nekako objasnim na ovom forumu.
Ako to ne urodi plodom, onda ili da idem posle 30g vožnje na ponovnu obuku ili da ga prodam i kupim tenk.
U slučaju da nađu nešto, napisaću obavezno da drugima bude od koristi.
Još jednom hvala i veliki pozdrav svima.
P.S. Rado ću da saslušam i druga zapažanja
[ BioSQUAD @ 25.06.2009. 00:57 ] @
Vozim skoro god dana P407, nisam primetio tako nesto do sada!
[ YZ1SAN @ 25.06.2009. 08:21 ] @
Pretpostavljao sam da nisam problem ja, nego auto. Ovo misljenje to i potvrdjuje!
[ YZ1SAN @ 21.07.2009. 10:16 ] @
Pozdrav,
Obećao sam da ću se javiti ako nešto uradim, a da dobijem pozitivne rezultate.
Dakle, oterao sam auto konačno na reglažu u jedan, kako su mi rekli dobar servis za to u Nišu. Zašto konačno? Pa, bilo je nekih ideja u smislu zašto plaćati reglažu ako se utvrdi neka nepravilnost, jer onda to traži ponovno odlazak tamo.
Kada su ga priključili, iako sam potpuni laik u vezi toga, video sam sledeće. Crtica koja je pokazivala desne točkove bila je skroz desno u crvenom polju, a crtica za leve, isto, samo krajne levo, kako rekose majstori, točkovi su bili kao noge u "O". Majstor je doveo sve to da bude u sredini zelenog polja. Usput, bila je i velika razlika u pritiscima , leva strana veća od desne za 0,3 i 0,4Bara. Manometar je baždaren, kako mi rekoše, za razliku od prethodnog. Auto je sada potpuno drugačiji u krivinama. Nemam onaj neprijatan osećaj vožnje po tangenti.
Hvala svima
[ FIREBIRD @ 21.07.2009. 21:45 ] @
Gde si radio reglazu? Kod Huntera?
[ YZ1SAN @ 22.07.2009. 08:09 ] @
Ne, AGROHIM. Ul. Vardarska, na uglu.
[ FIREBIRD @ 22.07.2009. 08:19 ] @
Hunter je mnogo bolji, pedantniji je i ima extra opremu.
[ YZ1SAN @ 22.07.2009. 12:45 ] @
Hvala za preporuku, ali s obzirom da nisam u ovom bas mnogo upucen, otisao sam tamo gde su mi rekli nekoliko njih. Posto su mi rekli da se reglaza radi nakon predjenih 25000-30000km, sledeci put mogu da odem tamo.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|