|
[ pepsiredstar @ 24.06.2009. 13:23 ] @
| Interesuje me da li neko može da mi kaže na koliko kilometara se menja ovo ulje?
Radio sam skoro generalku na mercedesu pa sam sipao ovo ulje, ali nigde na boci nemogu da nađem na koliko kilometara se ono menja.
Unapred se zahvaljujem. |
[ cozmo_im @ 24.06.2009. 13:30 ] @
Potrebno je da imas servisnu knjizicu od automobila i da znas kojeg je kvaliteta ulje (API/ACEA). Odnosno sta pise na kantici (SL/CF recimo...).
Zavisno od tipa ulja i tipa motora, mineralno ulje se menja u intervalu izmedju 5000 i 10.000km. Pretpostavljam kod tebe na 5000 do 6000km.
[ Zarko Silic @ 24.06.2009. 14:47 ] @
Prvo i osnovno nisi napisao o kom tipu (godistu) vozila je rec.
[ pepsiredstar @ 24.06.2009. 14:48 ] @
Mercedes 190D 84 god
[ cozmo_im @ 24.06.2009. 15:40 ] @
5000km...
[ Zarko Silic @ 24.06.2009. 16:35 ] @
Servisni interval je na 10.000 km ili 1 godina. Nema potrebe ranije. Kolicina ulja je 6,5L. Moze i mineralno. Propisani kvalitet je CD sto znaci da danas mozes koristi bilo koje ulje namenjeno za dizel motore.
Gradaciju biras na osnovu klimatskog podrucija (za nas je to 15-40)
Moja preporuka je da koristis SHPD ulja. Modrica je odlicna. Imaces potrebno podmazivanje bez potrosnje istog.
[ FIREBIRD @ 24.06.2009. 20:29 ] @
10.000km je previse za taj motor, max 5000km.
Na mom autu ulje menjam na 4000-5000km zavisi kako vozim.
[ tdusko @ 24.06.2009. 21:31 ] @
To je dobro ulje. Ja sam to koristio u svom mercedesu, nekih 4-5 promena i jako sam bio zadovoljan. Menjao sam ga na 10000 i mislim da je to sasvim ok.
[ Zarko Silic @ 24.06.2009. 21:59 ] @
Servisni interval propisuje proizvodjac; isto kao i kvalitet ulja.
Nema nikakve logicne (a ni prakticne) opravdanosti da se to ne prihvati.
Da kojim slucajem vozim ovakvog dinosaurusa, koristio bih ovo ulje
http://www.modricaoil.com/latn...amp;brand=21&ShopItemId=17
[ Nocni @ 25.06.2009. 00:21 ] @
Taj mineralni valvolin je ulje vrlo loseg kvaliteta...
Posle generalne opravke treba zamijeniti ulje odma posle 2-3 hiljade a onda sledeca zamjena uz neko kvalitetno ulje moze na svakih 10.000 km.
Bolje je svakako uzeti barem polusinteticko jer su preporuke proizvodjaca u ovom slucaju stare 25 godina...
[ sasa022 @ 25.06.2009. 09:29 ] @
Nocni je u pravu.Prva zamena ulja i filtera posle generalne ide na 2-3000km.
[ Zarko Silic @ 25.06.2009. 16:55 ] @
Citat: Nocni:
Posle generalne opravke treba zamijeniti ulje odma posle 2-3 hiljade ...
Svakako. Ovo se podrazumeva. Tretman je slican kao i kod novih vozila, cak i nesto stroziji. Ulje, nakon generalke je potrebno zameniti nakon 1000 km, a nakon ove predzamene se tek moze razgovarati o normalnim intervalima.
Citat: Nocni: Bolje je svakako uzeti barem polusinteticko jer su preporuke proizvodjaca u ovom slucaju stare 25 godina...
Nije. Podaci jesu stari 25 godina, ali je i vozilo ( kao i tehnologija kojom je napravljeno) staro takodje 25 godina.
Primena polusintetskog ulja moze dovesti do prevelike potrosnje istog. Tolerancije pod kojim je napravljen (i konstruisan) motor spomenute generacije zahteva viskoznije (samim tim i gusce) ulje sto namece upotrebu maziva koje proizvodjac propisuje. Obzirom da je takva vrsta ulja danas nedostupna, najbolja zamena se moze pronaci u tkzv. SHPD uljima.
SHPD ulja su obogacena sulfidnim jedinjenjima koja poboljsavaju mazivna svojstva i samim tim produzavaju period zamene. Pojedini proizvodjaci ovu vrstu ulja nazivaju LongLife uljima gde im deklarisu interval od 30 do 40.000 km pa i vise sto za ove dinosauruse od motora predstavlja preveliku kolometrazu. Ovo ulje je za ovakvu vrstu motora primerenije od ulja na sintetskoj osnovi.
MB190 (W201) ima zapreminu kartera od 6,5 L i sigurno se moze posluziti ovim podatkom od tridesetak hiljada, ali sam kao meru predostroznosti, vodeci racuna da se radi o nasim uslovima (nase gorivo, nas mentalitet), preporucio fabricki interval od 10.000 km.
[ tdusko @ 25.06.2009. 18:23 ] @
Citat: MB190 (W201) ima zapreminu kartera od 6,5 L i sigurno se moze posluziti ovim podatkom od tridesetak hiljada, ali sam kao meru predostroznosti, vodeci racuna da se radi o nasim uslovima (nase gorivo, nas mentalitet), preporucio fabricki interval od 10.000 km.
U tom autu moze biti dizel od 2000 i 2500 cc. Ako sam dobro pratio diskusiju, autor teme nije rekao koji od ova dva poseduje. Zapremina kartera nije ista i mislim da ovaj podatak od 6.5 L odgovara ovom vecem, a da manji ima zapreminu 5.5-6 L.
[ Zarko Silic @ 25.06.2009. 18:33 ] @
Rekao je 1984. god.
Ne postoji 2,5 ovo godiste. 2,5 je poceo da se proizvodi 1998.godine i zahteva 7,5 L ukoliko se menja i filtar.
Medjutim, ne menja nista na stvari. Za oba tipa vazi ono sto sam napisao u prethodnom postu.
[ FIREBIRD @ 26.06.2009. 13:48 ] @
Kakwo je ulje kada se isputi na 10.000km? Jel masno?
[ cozmo_im @ 26.06.2009. 14:46 ] @
Ja u Corolli menjam mineralno na 10.000km 15W40 (SL/CF), nekad produzim i jedno 1000km ako ne stignem... ulje sasvim normalno, viskozno, tamno braon... doduse meni trosi ulje pa dolivam recimo 1l na oko 8000km ali svejedno... i ranije dok nije trosio nista je bilo isto...
Ako se ocekuju niske temperature, sipam polusintetiku na zimu 10W40 i isto je...
[ FIREBIRD @ 26.06.2009. 15:06 ] @
Ti imas benzinca + vozis na plin, kod dizela na 10.000km bi bilo katran crno, nemozes ruke oprati od crnila.
[ cozmo_im @ 26.06.2009. 19:16 ] @
Ne vozim na plin, na benzin...
A ulje i treba da bude tamnije braon ili crno - to je znak da radi posao, i ulje i filter - tj. znaci da se cisti motor kako treba.
Interval zamene je propisao proizvodjac i to se postuje.
[ Zarko Silic @ 26.06.2009. 21:05 ] @
Citat: FIREBIRD: Ti imas benzinca + vozis na plin, kod dizela na 10.000km bi bilo katran crno, nemozes ruke oprati od crnila.
Crno ulje ne znaci istovremeno i lose ulje. Naprotiv, moze da znaci bas i suprotno. Treba razlikovati mazivno svojstvo od boje. Procenat ugljenika u odredjenim uslovima moze da poveca mazivno svojstvo ulja (ali samo pod odredjenim okolnostima) i zato ne treba previse tragicno dozivljavati crno ulje u dizelasima.
Potpuno je normalno da dizelasi, pogotovo starije genetacije, nakon svega nekoliko sati rada postignu visok stepen crnoce u ulju.
Savremeni dizel motori (PD i CR), zahvaljuci visokom stepenu kontrole ubrizgavanja, kao i posebnoj strukturi ulja, ne pokazuju ovu "crnu anomaliju". Kod njih ulje zadrzava prvobitnu boju i nakon vise hiljada kilometara.
Kada su benzinci u pitanju, obzirom da se cozmo_im javio (nisam ni sumnjao da ce u diskusiji izostati Corola ), pravilo koje vazi za dizelase ovde ne vazi. Kod njih se retko kad dogadja, pod uslovom da je sve ispravno i da vozilo nije preterano rabljeno, promena boje ulja, ili tacnije drasticna promena boje. Oni zadrzavaju prvobitnu bolju i nakon desetak hiljada kolometara; narocito ako se koristi ulje na sintetskoj bazi.
[ FIREBIRD @ 28.06.2009. 19:33 ] @
Crno ulje koje sam vidjao u TDI PD motorima posle 14.000km nema viskozitet niti mazivno svojstvo, kao voda je. Konkretno kumov A3 1.9TDI kupljen nov pre 2god.
U servisu kazu da je to normalno, coveku je crkla turbina na 70.000km, odneta u Turbo Servis gde su ustanovili da su biksne zaribale usled loseg podmazivanja.
Kada sam kupio auto ulje je bilo katran crno, menjano pre 13.000km u Austriji ovlascenom servisu, ispustio sam ulje sipao obicno Galax 15-40, vozio 100km, ispustio, opet sipao i tako 3 puta dok se motor nije potpuno oprao. Po meni je interval od 15.000km suvise dug za dizel motore kod nas.
Meni je ulje cisto skoro kao kod benzinca, ulje menjam na 4000-5000km zavisno kako vozim.
U voznom parku firme imam gomilu starh kombija tipa Mercedes 207D, 210D. WW Transporter 1.6D, zamena ulja se vrsi strogo na 3500-4000km koristim Galax SuperLong 15w-40, najbolje se pokazlo, takodje je ulje cisto tragova crnila nema.
[ Zarko Silic @ 28.06.2009. 20:49 ] @
Vecina proizvodjaca koji nastupaju na nasem trzistu u svom proizvodnom asortimanu nude SHPD ulja koja sam spominjao u prethodnim postovima. Takav je i Galax SuperLong. Na zalost, ovu vrstu ulja nije dozvoljeno koristiti u motorima novije generacije te smo primorani primenjivati ono sto proizvodjaci preporucuju.
Problem nastane kad nam uvoznici, u zelji za sto vecom zaradom, "uvale" nesto sto ne odgovara specifikacijama sa etikete: prodaje se kao original a u pakovanju se krije ulje za biciklove.
Najverovatnije, uzrocnik svih problema na turbinama novije generacije, potice upravo zbog ove cinjenice i zbog toga sam pristalica kupovine ulja "na kapiji proizvodjaca" pa makar ona i nemala zvucna imena.
O ovom problemu sam razgovarao i sa uvoznikom i sa serviserima, konkretno VW/Audia i saznao da su im prakticno vezane ruke. Moraju strogo da primenjuju ono sto "gazda" kaze i ne ulaze u sustinu posledica koje mogu proisteci.
Drugim recima VW se pupcanom vrpcom vezuje za Castrol.
Sta konkretno stize u pakovanju, ne zna niko, ali sudeci po ucestalom kvaru vezanim za turbine i njihov kratak zivotni vek, navodi me na sumnju da je nesto "trulo u drzavi Danskoj".
Situaciju dodatno pogorsava cinjenica da bolest ne nastupa odmah. Inkubacija ume da potraje i po nekoliko desetina hiljada kilometara tako da je kategoricno upiranje prstom u uzrocnika-krivca, gotovo neizvodljivo.
[ FIREBIRD @ 29.06.2009. 08:30 ] @
Ja do sada nisam nikada imao problema sa turbinama, ulje je uvek cisto i masno u kada ga ispustim iz auta.
Koristim Galax Racing 5w40, potsonje ulja nema, uvek je masno.
Motor nikada ne vozim hladan radi 5-10min u mestu, kada ga forsiram isto pustim da se malo ohladi u leru.
Inace imam kamion-furgon koji je preso 980.000km turbina je kao nova, jedino su zamenjene karike jer je motor pregrejan pre skoro 300.000km lezajevi radilice su kao novi, blok motora takodje , koristim takodje Galax SuperLong 15w40 zamena svake 3 nedelje nakon predjenih 7500-8000km.
Cuveni Castrol TXT 505.01 sam sipao jednom u starom golfu sa PD motorom, ulje je katastorfa posle 4000km se upalila lampica za nizak nivo, ulje bilo crno skoro bez masnoce.
Rodjak koji takodje vozi Passata sa PD motorom, zivi u nemackoj korisit isto TXT 505.01 menja na 15.000km ali je kod njega ulje masno na 15.000km. Uporedili smo boju ulje iz njegovg pakovanja sa mojim koje sam ja kupio ovde razlika je odmah uocljiva. TXT iz nemacke ima tamnu boju, lepi se za prste jedva se obrise, TXT kod nas lici i mirise na SAE30 retko je, svetle boje, obrise se sa ruke odmah.
[Ovu poruku je menjao FIREBIRD dana 29.06.2009. u 09:40 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 29.06.2009. 10:27 ] @
Citat: FIREBIRD:
Rodjak koji takodje vozi Passata sa PD motorom, zivi u nemackoj korisit isto TXT 505.01 menja na 15.000km ali je kod njega ulje masno na 15.000km. Uporedili smo boju ulje iz njegovg pakovanja sa mojim koje sam ja kupio ovde razlika je odmah uocljiva. TXT iz nemacke ima tamnu boju, lepi se za prste jedva se obrise, TXT kod nas lici i mirise na SAE30 retko je, svetle boje, obrise se sa ruke odmah.
O tome sam pisao u prethodnim postovima (ulja za "baciklo"),a pricam vec godimana. Zbog takvih stvari se pre odlucujem za kupovinu "na kapiji fabrike".
Citat: FIREBIRD:
Cuveni Castrol TXT 505.01 sam sipao jednom u starom golfu sa PD motorom, ulje je katastorfa posle 4000km se upalila lampica za nizak nivo, ulje bilo crno skoro bez masnoce.
505.01 mora da se trosi prilikom exploatacije. Normalna potrosnj koju VW predvidja je od 0,5 do 1L na 1000 km. Tako je konstruisan i motor i ulje (LongLife rezim). Ne znam samo u koju genedaciju PD motora si sipao ovo ulje. Njegova primena nijen namenjena (mada nije zabranjena) za sve PD motore. Sto se tice boje nakon prevezenih par hiljada kolometara, pitanje je relativno. Vise faktora, pored samog kvaliteta ulja, uticu na obojenost.
SHPD ulje se ne preporucuje za koriscenje u PD motorima. Galax Racing 5w40 ne spada u tu grupu. Galax Racing je univerzalno sintetsko motorno ulje bez sulfatnih aditiva i njegova primena je dozvoljena u PD motorima generacije do 2003. Prema specifikacijama ispunjava VW standard 505.00. Njegov pandan je Castrol TXT Softec.
[ FIREBIRD @ 29.06.2009. 13:20 ] @
Galax Racing sam sipao u BWM E46 1.9i motor 99god, GOLF 4 1.9TDI PD AUY mot. 2001, i sada A4 1.9TDI PD AVF motor.
Golf je trosio max 300ml ulja na 4000km, motor je bio katastorfa los cilindri su imali riseve prethodni vlasnik je sipao loz ulje u njega.
Audi ne torsi nista preso sam 3500km stoji kako je sipano.
[Ovu poruku je menjao FIREBIRD dana 29.06.2009. u 14:53 GMT+1]
[ kuntalo @ 29.06.2009. 15:10 ] @
Da ne postavljam novu temu, jedno pitanje za Zarsilica:
Na više mesta ste pohvalili Modričina ulja. Koliko ja znam, radili su pod nekom nemačkom licencom, a prošle godine su kupljeni od neke ruske kompanije. Da li je nivo kvaliteta proizvoda opao/porastao? Kakva su vaša iskustva? Mislio sam da umesto Galaxa/LukOil-a koje otac sipa u Stojadina probam odavno poznati Optima Super Visk:
http://www.modricaoil.com/latn...&brand=9&ShopItemId=11
... i koje bi ste ulje kao cenovno slično rešenje Seleniji Gold preporučili za moju Pandu 1.1MPI (187A1000)? Naginjem sledećem Motulu:
http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/4100_tubol.htm
... iako znam da ne spada u cenovni rang. Overkill? Po mom džepu sigurno. Znam i da je preporučeno ulje od strane proizvođača Selenia 20K, ali pojavom novog pakovanja (koje je isto kao i za S. Gold, isto kao i za Tutela ulja za menjače, isto kao i za Paraflu), ubeđen sam da ih sada i definitivno puni Mika/Pera/Žika u Obrenovcu. Možda grešim, nisam pametan.
Unapred zahvalan.
[ FIREBIRD @ 29.06.2009. 17:18 ] @
U 101 sipaj Galax 15w40 i uziwaj, poly je preso 90.000km od remonta sa galax uljem motor je kao nov.
Menjaj na 4000-5000 i uzivaj.
[ Zarko Silic @ 29.06.2009. 17:23 ] @
Problem origina i falsifikata i mene, moram priznati, mici.
Modricina ulja poznajem iz perioda do 90 (91.). Znaci do ratnih sukoba na ovim prostorima i imam visoko misljenje o njima. Mogu samo da napomenem da ih je svojevremeno VW koristio za "prvu ugradnju" u svijim dizel motorima. Desilo sa sta se desilo i Modrica je prakticno propala.
Bolji dani pocinju ulasnom Ruske kompanije u vlasnistvo i uvodjenjem novih tehnologija. Tako pocinje nova era u proizvodnji motornih ulja kako mineralnih tako i sintetskih gde nastaju novi tipovi kao sto su OPTIMA 505 01, OPTIMA ECO ili OPTIMA 0W-30. Na zalost, malo je vremena proslo da bi se o ovim proizvodima doneo bilo kakav zakljucak.
Moram priznati da ozbiljno razmisljam o prelasku na OPTIMA 505 01 (posedujem G5 novije generacije) medjutim, dok je u garanciji, kao sto sam prethodno pisao, ne pronalazimo zajednicki jezik sa VW timom.
Ja im napominjem modricu, a oni meni samo Castrol i nista drugo.
Ja im napominjem falsifikat. Oni meni da to nije tacno.
Ja im napominjem ucestalo otkazivanje turbina. Oni meni: fabricka greska.
Ja im napominjem: otkud to da samo kod nas fabricka greska. Oni meni: desava se i drugima.
Ja u klin, oni u plocu. I tako se igramo gluvih telafona. Problem je iskljucivo gubitak garancije. U protivnom, uopste ne bih s njima razgovarao.
Sve bi to bilo u redu ako bi 100% postojala garancija da u prometu ne konfigurise falsifikat.
Stojadin nema posebne prohteve po pitanju ulja tako da zadatak sa lakocom moze i Galax da obavi.
Motul 4100 je polusineticko motorno ulje namenjeno benzinskim i dizel motorima u putnickim i lakim teretnim vozilima. Pandan u domacoj produkciji je Galax Sint, ili Modricina Optima HC POWER.
[ kuntalo @ 29.06.2009. 18:57 ] @
Ne bilo Vam mrsko, možete li još samo, ukratko, nešto o ovim standardima, koji se kod navedenih Motula i Optime HC Power razlikuju u samo jednom broju?
Modriča:
Specifikacije:
ACEA A3-02/B3/B4-02
API SL/CF
MB 229.1
VW 505 00, 500 00, 502 00
Motul:
Standards: ACEA A3/B3/B4 - API SL/CF
Freigaben: VW 505 00 (500 00 Performance), Mercedes Benz 229.1
Još jednom- puno hvala.
[ vladd @ 29.06.2009. 19:43 ] @
E bre kuntalo, kupujes najjeftinija ulja a isterujes tehnicke detalje, kao da ih sipas u svemirski brod
ACEA je nesto kao inzenjerska asocijacija evropskih proizvodjaca automobila srednje klase, onih "vodecih", posto se VAG grupa, kao i mercedes malo izdvaja , iako su i oni "osnivaci".
API je Americki Petrol Institut, bave se standardizacijom svega sto se tice nafte...ukljucujuci i flansne na busotinama, pa eto i ulja, kao proizvoda.
Idemo dalje..
ACAE prefiks "A" je za benzinske motore, "3" je za visoke performanse, "1" bi oznacavao ustedu goriva. "5" je i jedno i drugo..
Prefiks "B" je za lake dizele, u putnickim vozilima i lakim kamioncicima. Ili kako ACEA kaze "compression-ignition engines for light cars".
Prefiks 3 je za visoke performanse, i indirektno ubrizgavanje, kilaviji dizeli, sa pretkomorama ili starijim sistemom nizeg pritiska. "4" je sve isto, ali za direktno ubrizgavanje..
API ima svoje pandane(ko je kome, nije bitno, mi posmatramo stvar iz Evrope), SL za benzince do godine 2004, i CF za dizele(ustanovljen 1994-e), za matore dizele sa preko 0,5% sumpora u gorivu..
Februara 2002-e godine ACEA je isporucila (najnoviji) standard Evropskim prizvodjacima, i onima koji nastupaju na EU trzistu, pa stoga sledi, verovatno, i postojanje "-02" u oznaci ulja fabrike iz Modrice.
Poz.
P.S. Da ne ostanem nedorecen na temu, mineralna ulja na starijim motorima(tipovima motora), kao spomenuto 15W-40, menjati na 5000km, moguce i koju stotinu km preko. Svako produzavanje intervala, i bezanje u "ekonomiju cuprije", koja se se na mostu placa, nakon nekoliko desetina hiljada km...ili mozda nece, ako se nekome utrapi vozilo
[ kuntalo @ 29.06.2009. 20:14 ] @
Ma jok, bre, nego, kad g-dina Žarka muči pitanje originalnosti ulja, možeš misliti u kakvoj sam ja buli.
I eto, sad, ispade bolje/update-ovanije ulje iz bosanske varoši, nego poznato i popularno francusko- ko da bude pametan?
Sipaću Bosanca, pa kud puklo. Videćemo. Drž' se Pando!
I naravno, puno hvala na kratkom kursu.
PS: Sve ovo u vezi sa "Modričom" me počelo zanimati od kad sam za klijenta imao "zamjenika direktora za izgradnju i rekonstrukciju" pomenute BiH kompanije. Rus čova, opušten skroz, al' ne zna 3 reči engleskog. A moj ruski, kilav- kilav. Skoro sve razumem, al' da kažem, pitam nešto- nikako.
PPS: Ko god ima iskustva/informacije o kvalitetu "Optima ulja", nek ne bude škrt na tipkama, molim lepo.
[ FIREBIRD @ 29.06.2009. 21:16 ] @
Vido sam otvoren 2.0TDI PD motor na 90.000km koji je izaso iz garancije, karike su skoro skroz potrosene, lezajevi radilice osteceni, turbina dobila luft i pisti.
Tom autu je sipano Castorl Edge 0w30 ulje u owlascenom servisu.
[ vladd @ 29.06.2009. 22:56 ] @
Citat: kuntalo:
Sipaću Bosanca, pa kud puklo. Videćemo. Drž' se Pando!
Motul je jedna opaka fabrika. Oni su, realno prvi, napravili sinteticko ulje. Ali je bila neka bruka sa Shellom, patentna prava, pa im se ulja najcesce nazivaju "tehnosintezom". Da ne pravim(ponovo) sagu o Motulu, nebitna je...
Inace su u vrhu svetske liste.
Licno bih u Pandu nalio Motul, ali 6100, ali to je moj odnos prema uljima.
U principu nisam za neka uopstena savetovanja, posto u specificnim uslovima, identican savet, sa malo pocetnih podataka, moze i stetu da napravi.
A problem sa falsifikatima je svetski problem, ako se uzme u obzir jajarenje servisa, ustede na svakom koraku, naravno po grbaci musterije, onda auto industrija dobija pogan prizvuk.
Ima leka. Tehnologija, zadnjih godina, i "najlosija" ullja pravi solidnog kvaliteta. U odnosu na tehnologiju pre 20-ak godina, cak ekstra kvaliteta.
Tada, cak i sa "uljem za bacikle", moze da se sacuva motor, ali se termin zamene prilagodi situaciji. Na manje kilometara, cesca zamena filtera, i to je solidan nacin da se sacuva motor, od vece i skupe popravke.
Poz
[ Zarko Silic @ 30.06.2009. 00:35 ] @
O uljima je vec dosta pisano i na ovom forumu. Da li je neko pogresno razumeo poentu cele price, ali ni jednog momenta nisam rekao da je "ovaj" bolji od "onog", niti nesto slicno, a da u pricu nisam upetljao falsifikovanje.
Tacno je da problem falsifikata u "uljnoj industriji" nije samo nas problem i da pogadja potrosace sirom sveta (pogotovo Evrope. U Americi ova vrsta delatnosti nije zanimljiva) i u tom kontekstu sam spominjao metodu kupovine "pred vratima proizvodjaca".
Citat: FIREBIRD: Vido sam otvoren 2.0TDI PD motor na 90.000km koji je izaso iz garancije, karike su skoro skroz potrosene, lezajevi radilice osteceni, turbina dobila luft i pisti.
Tom autu je sipano Castorl Edge 0w30 ulje u owlascenom servisu.
Potpuno verujem u to sto si napisao jer sam i ja upoznat sa nekoliko slicnih slucajeva. Zbog toga je i nastao konflikt na relaciji: ja (kao korisnik) i VW kao servis i garant. Problem je u tome sto se posledice ne manifestuju odmah vec nakon izvesnog vremena, taman nakon isteka garancije.
Prva manifestacije je bas to zvizdanje turbine, a zatim sve ostalo. Na postavljeno pitanje zasto vozila koja stizu sa Zapada imaju tolike kilomeraze (vise stotona hiljada kolometara) bez pipanja bilo cega na motoru, a ovi nasi u vecini slucajeva ne mogu da se sastave ni sa 150.000 (na prste se mogu prebrojati primerci sa 300), odgovor se uglavnom svodi na prebacivanje krivice ka nasem gorivu. Ne znam samo kakve gorivo ima veze sa turbinama?
Ako je proizvodjac predvideo interval zamene na 15.000 onda tako treba i da bude.
Skracivanjem intervala, a koriscenjem loseg i neadekvatnog ulja, problem se ne resava, odnosno resava se samo zarada servisera zbog ucestalijeg intervala.
Ako je ulje kvalitetno i odgovarajuce, skracivanjem intervala, postoji dobitak; nema sumnje.
U sustini, serviseri i nemaju nista protiv takvog proizvoda (mislim na uljne falsifikate) jer im to "otvara perspektivu" u narednom periodu te nemaju logican i opravdan razlog da se tome suprostave.
Stradaju iskljucivo potrosaci.
U bliskoj buducnosti ocekujem uvodjenje i primenu nove tehnologije u proizvodnji naftnih derivata i u nasoj zemlji te ce, nadam se, i problem traganja za dobrim i kvalitetnim uljem svetskog kvaliteta, biti resen.
[ kuntalo @ 30.06.2009. 08:01 ] @
Znate nešto što mi ne znamo?
[ FIREBIRD @ 30.06.2009. 08:22 ] @
Hemiski sastav goriva moze imati veze sa turbinom, talozenje garezi, razne kiseline mogu nagrizati metalne delove.
Konkretno kog Golfa 4 1.9TDI PD AUY motor 2001god, usisna grana, ventili, turbina to je sve bilo puno garezi, jer je covek lepo sipao LOZ ULJE u auto. Motor je bio totalno urnisan na 75000km vise nije mogo paliti.
Uzo sam auto od njega, ocistili ventila, oslajfovali, jedva ocistili usisnu granu i turbinu. Blok motora je bio potrosen 2 deseta dela milimetra, karike su stavljene nove stare su zapekle.
Motor je malo teze palio na -10c potrebno je 10-15sec verglanja, ali je vuko lepo i torsio max 400ml ulja na 4000km.
Posle ovog ozivljavanja sam preso 70.000km za nesto vise od godinu dana, tako sam ga prodao.
Po meni cesca zamena ulja, zagrejati motor pre voznje, nece biti problema.
[ ventura @ 30.06.2009. 08:31 ] @
Meni je takođe na golf 5 riknula turbina, zamenili su u garanciji.. Što se tiče ulja kad je porsche tek došao sipali su neko VW ulje, pa su posle prešli na castrol...
[ Zarko Silic @ 30.06.2009. 12:48 ] @
Citat: FIREBIRD: Hemiski sastav goriva moze imati veze sa turbinom, talozenje garezi, razne kiseline mogu nagrizati metalne delove.
Konkretno kog Golfa 4 1.9TDI PD AUY motor 2001god, usisna grana, ventili, turbina to je sve bilo puno garezi, jer je covek lepo sipao LOZ ULJE u auto. Motor je bio totalno urnisan na 75000km vise nije mogo paliti.
Uzo sam auto od njega, ocistili ventila, oslajfovali, jedva ocistili usisnu granu i turbinu. Blok motora je bio potrosen 2 deseta dela milimetra, karike su stavljene nove stare su zapekle.
Motor je malo teze palio na -10c potrebno je 10-15sec verglanja, ali je vuko lepo i torsio max 400ml ulja na 4000km.
Posle ovog ozivljavanja sam preso 70.000km za nesto vise od godinu dana, tako sam ga prodao.
Po meni cesca zamena ulja, zagrejati motor pre voznje, nece biti problema.
Potpuno je nejasno kako pre turbine, upotreba neodgovarajuceg goriva nije prouzrokovala kvarove na sistemu za ubrizgavanje. Cadj i garez, vec sam nekoliko puta napomenuo nisu ili tacnije ne moraju biti nesto negativno po posledice u dizel motorima. Oni su, u neku ruku, normalna pojava.
I jos jednom napominjem: Nije resenje cesta zamena ako je ulje lose. Resenje je dobro i kvalitetno ulje, a narocito odgovarajuce ulje pa se tek onda moze razgovarati o korisnom dejstvu ucestalije zamene.
Citat: ventura: Meni je takođe na golf 5 riknula turbina, zamenili su u garanciji.. Što se tiče ulja kad je porsche tek došao sipali su neko VW ulje, pa su posle prešli na castrol...
Nisi jedini. U poslednja 2 meseca posedujem informaciju o 5 vozila (Passati i 1 Audi) koji su nakon zamene ulja u ovlascenom servisu (rec je zlatnom Castrolu) doziveli isto. Prvo je turbina prozvizdala a zatim je i otkazala. Sve se to desilo nakon samo par hiljada predjenih kilometara. Da li koencidencija ili ne, prosudite sami.
VW ulja treba da su identicna Castrolovim pandanima. Ali to samo treba da su?!
Sta se valja po Balkanu je sasvim drugo pitanje!
Verovatno je rec o ovom ulju:
To bi trebalo da je isto sto i Castrol 5w40 505.01
Da bi paradox bio jos veci, u VW servisu ne zele da sipaju "ovo njihovo ulje" vec samo Castrol cija je nabavka toboz kod ovlascenog dilera u BG.
Nisu mi bas najjasniji ovakvi stavovi.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 30.06.2009. u 19:51 GMT+1]
[ FIREBIRD @ 30.06.2009. 13:03 ] @
Pumpa DIzne su nekako prezivele, jedna je malo lupala ali je tako presla 70.000km.
Usisna grana je bila 80% zacepljena, kanali do ventila takodje.
[ Zarko Silic @ 30.06.2009. 14:00 ] @
Citat: FIREBIRD:
... zagrejati motor pre voznje, nece biti problema.
Pardon, ovo sam prevideo.
Vazno je spomenuti da se metoda zagrevanja vozila pre pokretanja (na leru) ne primenjuje vec duzi niz godina. Ako se ne varam rec je o sredini osamdesetih kad proizvodjaci ovaj savet zamenjuju novim, potpuno suprotnim.
Novije konstrukcije motora (zupcastih pumpi) ne zahtevaju prethodno zagrevanje. Naprotiv, rad na leru u hladnom stanju karakterisu kao negativnu pojavu i preporucuju tkzv. "zagrevanje u pokretu" pravdajuci to cinjenicom da je u ler rezimu mali pritisak ulja. Sto je apsolutno tacno.
Ovakvoj promeni misljenja, pored, kao sto sam rekao, konstrukcije motora novije generacije, doprinosi i razvoj u tehnologiji proizvodnje ulja koja tako nesto dopustaju.
Zbog toga, ako ne posedujete dinosaurusa starijeg od 25 g, slobodno krecite nakon startovanja motora. Ustedicete i vreme, i gorivo i, ako je verovati proizvodjacima automobila i njihovom ispitivanju, na habanju vozila.
[ ventura @ 30.06.2009. 15:53 ] @
Zaboravih da dodam, moj ćale isto ima VW (Touareg V10) kome su pre mesec dana riknule obe turbine, i zamena je oko 8000 evra... Meni je zamena bila oko 2000 evra ali pošto je bilo u garantnom roku nisam ništa platio...
[ vladd @ 30.06.2009. 16:09 ] @
Za dinosauruse ne vaze pravila odrzavanja novih motora.
Neogo mi nije jasno, u vezi slike, zar VW nije presao na specifikaciju 507 00, long life 3, za nova vozila.
Castrol SLX profesional ima odgovarajucu specifikaciju, ali da li mutljavine i petljavine trgovaca bizmismena postuju specifikacije, ili se samo sipa "Castrol".
Inace, jajarenje nije nas izum, samo sto je kod nas bolniji, nema zastite od pljacke, mozes da se zalis vodovodu.
Cesta zamena ulja, vazi za dinosauruse, matore motore i savremena ulja za koja se sumnja da su falsifikati. Ne postoji toliko lose ulje na trzistu, a da ne moze da posluzi.
Osim ako nije riblje ili suncokretovo ...
O grejanju motora pre voznje je zaista bilo diskusije, i za svaki motor treba odrediti terapiju. I za stare i za nove, i sa puno ili sa malo snage.
Ako se bas zeli obratiti paznja na eksploataciju, podignuti nivo tehnicke kulture, a u nekoj udaljenoj instanci, moze velike pare da ustedi.
Poz
[ FIREBIRD @ 30.06.2009. 19:42 ] @
Ja sam uvek zagrevao motor, nastavicu sa tom praksom. Meni se pokazala odlicnom.
[ pepsiredstar @ 30.06.2009. 20:39 ] @
I ja mislim da treba bar malo zagrejati motor pre kretanja.
[ Zarko Silic @ 30.06.2009. 22:14 ] @
Citat: vladd:
Neogo mi nije jasno, u vezi slike, zar VW nije presao na specifikaciju 507 00, long life 3, za nova vozila.
Castrol SLX profesional ima odgovarajucu specifikaciju, ali da li mutljavine i petljavine trgovaca bizmismena postuju specifikacije, ili se samo sipa "Castrol".
VW 507.00 je ulje za dizel motore (E4/E5) koji poseduju DP filter, kao i za ostale TDI PD motore koji se "setuju" za Long life rezim (servisni interval na 60.ooo km). Rec je o multigradnom ulju sa gradaciom 5-30 ciji je pandan, ako je rec o Castrolu, Castrol Long Life 507.00 SLX pro, upravo taj "famozni" zlatni koji sam spomenuo u prethodnom postu,ili recimo Modrica ECO.
VW 505.01 je ulje za PD dizel motore (E4) koji ne poseduju DP filter. Nije za LongLife rezim i ima gradaciju 5-40. Pandan je Castrol TXT 505.01, ili Modrica 505.01 mada vecina proizvodjaca proizvode ulja koja ispunjavaju ovu normu.
Oba ova tipa su potpuno sintetskog porekla.
E ovako bi trebalo da bude, a koliko je to bas tako i koliko trgovci biz mismeni imaju uticaja, tesko je odgonetnuti. Cinjenica je, da u jurnjavi za sto vecom zaradom, dolazi do posledica koje pogadjaju obicnog korisnika.
[ FIREBIRD @ 01.07.2009. 13:18 ] @
Evo jednog primera PD motra iz 99te koji je presao 378.000km bez otvaranja motora i skidanja turbine. Jednina intervencija do sada je zamena 2 pumpa-dizne, letve volana, i ramena prednjeg oslanjanja.
Passat B5 TDI PD kupljen nov, odzavan u kucoj radionici samo je 2 puta bio u ovlascenom servisu, vlasik vozila je moj ujak.
Motor radi u mestu 1-2sata dnevno ( kada je kupio auto radio je skoro 3 dana u mestu ! ) , nikada nevozi dok merac temperature ne pokaze 70c, motor negasi ako je van auta krace od 10min samo ga zakljuca drugim kljucem. Cesto puta auto radi i po nekoliko sati zbog grejanja ili klime.
Koristi ulje Galax SINT 10w40, uz strogu zamenu na 3000-3300km.
Preso je 80% kilometraze na auto-putu, min 120.000km u inostranstvu.
Sta je uzrok ovako dugog veka motora?
Ulje?
Rad u mestu?
Neki ekstra kvalitetan motor?
[ Zarko Silic @ 01.07.2009. 21:32 ] @
Ima slucajeva gde su vozila presla znatno preko 500.000 km, bez sekunde zagrevanja pre pokretanja. Patologija vlasnika vozila ne treba da bude referenca.
Treba se pridrzavati uputstva koje propisije proizvodjac i nema potrebe izmisljati toplu vodu.
[ tdusko @ 01.07.2009. 22:45 ] @
^Potpisujem
378000 nije nikakva spektakularna kilometraza za wagene, a posebno sto je ostvarena mahom po autoputu gde je rezim rada motora takav da je habanje minimalno moguce. Mercedes recimo, a ne sumnjam i ostali, sprovode testove takve da na svojim kruznim stazama u 3 smene voze svoje nove modele neprekidno preko 200000 kilometara sa prosecnom brzinom daleko preko 150 Km/h!!! Automobili su naravno kao novi posle toga sto jasno govori da u tom rezimu mogu da predju milion kilometara ali takav rezim voznje u veku jednog automobila skoro nikada nije takav. Taksisti su mnogo pouzdaniji test izdrzljivosti jer se njihov alat eksploatise u najsurovijim uslovima pa i tada tuku daleko preko 300000
[ millko @ 01.07.2009. 23:43 ] @
ja sam do skora bio na costrol-u,od zadnjeg redovnog servisa presao sam na mobil1.octavia tdi 99g ahf 110ks,na tabli 295k,ni zimi ni ljeti automobil nije radio u mjestu.upalim i vozim od prvog dana.ma motor nikada nije otvaran niti primjecujem neke znakove zamora....ovakva kilometraza je cist prosjek,dosta taxista vidjem sa ovakvim motorom preko 400-450 k
[ FIREBIRD @ 02.07.2009. 08:18 ] @
Znam dosat primeraka koji su otkazali na 70.000-120.000km, motori su propali skroz.
Ipak je lutrija moze preci i 400.000km a moze otkazati na 100.000.
Jedan prijatelj ima octaviu 2002 , ahf 110ks, na 170.000km je redio remont motora, auto je takodje kupljen nov u odrzavan u ovlascenom servisu, koristci famozni Castrol. U servisu su mu rekli da je vek tog motra od 150.000-200.000km max. Znam i pasata B5 sa tim motorom koji je prolupao na 120.000km potrosili se lezajevi radilice.
[ vladd @ 02.07.2009. 15:33 ] @
Ja Castrol ne koristim, evo bar 15 godina. I kada je bila kriza, mogao se ponegde naci ELF. ALi nemam neke informacije, da je jos uvek falsifikat aktuelan.
Sada je bar izbor ulja, i to dobrih, za pohvalu.
Problem je sto ovlasceni servisi divljaju, imaju neka prava, i jedva cekaju da se oslobode obaveza.
Ali, to je nekako i sustina autoindustrije, da ne traje, ili neka traje dok je garancija, a popravke sto skuplje. Uz tu filozofiju, nakacila se i kriza, i sada se stedi na svakom zrncetu.
Trajnost motora, u proseku zavisi od nacina koriscenja, podrazumevam i eksploataciju i odrzavanje, ali, uvek se zalomi poneki odlican primerak, isto kao sto je moguc i baksuz. Pa neko uziva u voznji, a neko sa majstorima popunjava enciklopediju kvarova.
Poz
[ millko @ 02.07.2009. 17:33 ] @
preko 150k sam bio na castrol-u.preko nekih veza iz americkog px-a poceo sam kupovati mobil1,tu i tamo se znao zalomiti i omv bixol koje po meni jako dobro ulje,bar znam da nije falsifikat.u svom radu,bar ovih 290k motor nije otvaran niti pokazuje ikakve znakove zamora materijala.u servisu gdje sam odrzavam automobil,bar 7-8 vozila je sa ovakvim agregatom.niti jednom nije radnjeno osvjezavanje motora,vozila se pretezno od taxista iz uvoza,sa podobrom kilometrazom(350++k).
po meni,bitno je kako se motor odrzava,kao sto neko vladd rece,danas i falsifikat ima neki kvalitet,bitan je interval izmjene,nacin same explatacije,koliko osoba vozi taj automobil.moj motor za sada trosi manje od 10dg ulja na 10k.mislim da je to ok potrosnja.
sto se tice turba,moj je (da ne ureknem) u ok stanju.vidjao sam vozila na koje je radjen remont turba na 150k,kao i sto sa vidjeo da je vozilo preslo 800k bez reparacije.stvar je u primjerku motora,te serviserske price o max 200k za mene su u najmanju ruku nebulozne,bar iz mojih primjera kojih sigurno ima desetine ako ne i vise........
[ FIREBIRD @ 02.07.2009. 17:52 ] @
Koji mobil sipas? Na koliko menjas?
Ja sam jednom sipao mobil, nikada vise.
[ skorohaker @ 02.07.2009. 17:57 ] @
Ja sam jednom sipao Motul, i od tada samo to. Postoji za sve tipove automobila. E sad, malo je skuplji od konkurencije, neko izmedju para i nerava izabere pare. Odluka je, kao i uvek, individualna.
[ millko @ 02.07.2009. 18:00 ] @
mobil 1 0w-40,izmjena strogo 10k.naftni filer svaka izmjena ulja.
[ Zarko Silic @ 02.07.2009. 18:16 ] @
Mobil je sa Shelom firma koja je na 2. mestu najpopularnijih proizvodjaca cija se ulja najcesce falsifikuju.
Castrol je ipak lider na tom polju.
[ FIREBIRD @ 02.07.2009. 20:08 ] @
Sve je kod nas falsifikat.
Cak mi je i Ford Formula E 5w30 sumnjivo, sipam u novu Fiestu 1.4 16v motor.
Posle 6500-7000km ulje gubi mazivna svojstva, razredi se dosta.
Prema preporuci prijatelja iz ovlascenog zamena ulja na 6000-6500km, ostali filteri na 15.000-20.000km.
Fabricki interval je 20.000km ali je skracen.
[ komosarz @ 02.07.2009. 22:38 ] @
Sto se braco prepucavate oko originalnog ulja,prvo neznate kao ni ja koje je orginalno,a koje nije...Jedini nacin je da odete u ovlascenu veleprodaju i kupite originalno ulje od domacih proizvodjaca kao sto ja radim u zadnjih 10 g.U pitanju su Modricina ulja koja su daleko bolja od mnogih stranih renomiranih proizvodjaca.Izbor je veliki,a kvalitet ne izostaje...Kupite,probajte i vidjet ce te...(necu da dovodim u poodredjeni polozaj galaksova ulja,za koja imam pozitivna iskustva,ali ovo je 2009g. i mislim da jos uvijek kaskaju za kvalitetom).
Pozz
[ FIREBIRD @ 03.07.2009. 08:07 ] @
Kvalitetno ulje ce zadrzati viskozitet i posle 10.000km imace masnoce, neki fals ce izgubiti viskozitet posle 5000-7000km.
Sve zavisi kakvo se gorivo toci, sumpor razgradjuje ulje.
[ Dejan2003 @ 03.07.2009. 10:28 ] @
@zarsilic
skoro sam uvezo iz .de Golf IV 2005 1.9 TDI var. 74KW 100PS motor AXR
sta mi preporuchujes od motornih ulja, planiram veliki servis
do sad sam uvek koristio Castrol TXT za Golf IV 2001 1.9 TDI 66KW 90PS kupovao kod autocommerc-a
Hvala unapred
[ FIREBIRD @ 03.07.2009. 10:50 ] @
Ja bih taj castrol zaobiso u sirokom luku.
Imam vise poverenja u Motul, jedan projatelj korisit u bori TDI PD motor, menja na 9.000-10.000km ulje ima odlican viskozitet prilikom ispustanja.
Probaj originalno VAG ulje u sivim kanticama, kada vec kupujes u ovlascenom.
[ Zarko Silic @ 03.07.2009. 11:37 ] @
Citat: Dejan2003: @zarsilic
skoro sam uvezo iz .de Golf IV 2005 1.9 TDI var. 74KW 100PS motor AXR
sta mi preporuchujes od motornih ulja, planiram veliki servis
do sad sam uvek koristio Castrol TXT za Golf IV 2001 1.9 TDI 66KW 90PS kupovao kod autocommerc-a
Hvala unapred
505.01 bilo kog proizvodjaca sa molitvom da nije falsifikat.
[ FIREBIRD @ 03.07.2009. 13:36 ] @
MOTUL 505.01 ja cu preci na njega, menjam za par dana.
[ Dejan2003 @ 04.07.2009. 19:22 ] @
Hvala na odgovoru
odsad kupovina ulja samo preko grane
mozze i u freeshopu pred poletanje
parfem za zzenu, barbiku i 5kila ulja
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|