[ zarkoj @ 24.06.2009. 20:56 ] @
Pozdrav svima

Kupio sam toyotu corollu hatchback 1.3 12v 55 kw 1988 godiste.
Auto je u dobrom stanju sta vise za godiste je u odlicnom stanju.
Presla 166000 km.
Posto sam je skorije kupio menjao sam joj (tj. majstor) zupcasti,roler,spaner,ulje(15-40), filter za ulje, pk kais i semeringe bregaste i radilice.
Auto lepo ide i sve je ok.Na njemu je ugradjen karburator od keca (zastave 101) tj. vec je bio ugradjen kad sam ga kupio.
Na tabli,ko je video znace, imaju lampice za economic tj. za potrosnju goriva.Kad auto vozis lagano svetli zelena a kad malo zgazis papucicu onda se upali crveno tad je kao potrosnja velika.
E sad problem je u tome sto kad sam uzeo auto to je sve radilo,svetli zeleno kad ga normalno vozisa kad ga nagazis onda upali crveno.
Auto je bio kod majstora i posle zavrsetka radova lampica konstantno radi crveno.
Naime majstor mi je rekao da su nedostajala neka creva i da je on to stavio i sve ostalo da je stelovao ventile ,palenje,itd.
Pa me zanima sta je u pitanju i da li ima veze to sa potrosnom,da li vise trosi posto je konstantno upaljena crvena lampica.
Hvala unapred
[ vidan kv @ 24.06.2009. 22:23 ] @
Sam podatak da je umesto orginalnog ugrađen karburator od Z-101 govori sam za sebe...........da li ti troši više primetićeš sam.......da sam na tvom mestu ja bih te lampice povadio pošto u tvom slučaju služe samo za ukras tj da te sekiraju..........pozzzz!
[ etjen @ 24.06.2009. 23:21 ] @
moram da primetim da je stvarno ''greh'' što je njen karb zamenjen Kečevim... A i vidan je u pravu, te lampice su izgubile smisao promenom karburatora.
Neka te u svakom slučaju lepo služi!
[ cozmo_im @ 25.06.2009. 06:26 ] @
Pobrkao je vakuume ili nekako zaprljao senzor economy lampice ako je nekako nabudzen na kecev karburator (mozda ga nije dobro spojio na vakuum).

Inace, savet: baci to smece od karburatora, unistice ti auto, uzmi original na otpadu, nije skup, remont je 2500 dinara... auto sa Aisanom trosi mnogo manje, mnogo bolje ide, izduvni gasovi su kako treba. Ovako em to nema veze s tim motorom, ubija ga, izduvni gasovi su ti ko na kamionu, a potrosnja garantovano veca. Ne znam odakle prethodnom vlasniku ideja da stavi karburator od keca kad je remont originalnog smesno jeftin i max je oko 40e sa SVIM delovima koji se menjaju, uglavnom nema potrebe...
[ zarkoj @ 25.06.2009. 12:19 ] @
Hvala na odgovorima
Malopre sam bio kod majstora i rekao mu za problem i rekao mi je da nije nista dirao oko toga,cak smo probali da sklonimo ona creva sto su nedostajala i nije bilo promene.Pokazao mi je senzor za economic i skinuo buksnu sa njega i onda se ugasio ali skroz.
Jel postoji neka mogucnosta da se taj senzor ocisti ili tako nesto?
Imam 2 karburatora originalna sa njega.
To mi je dao prodavac auta navodno je vise trosio sa njim-a pa je stavio ovaj.
E sad majstor mi je rekao da je ovaj karburator los posto ujutru imam problema sa vucom tj. ujutru kad ga upalim pustim malo da radi (1 min) i onda idem ali odziv na gas je nikakav tj. pocinje da stuca i onda odjednom kao da proguta i onda je ok.
E sad mi treba sema za povezivanje creva i tako to sto se tice njegovog karburatora posto moze da se desi da se creva pobrkaju i onda opet nista nisam uradio.
Ako neko ima nesto da mi pokaze ili ako moze da slika pa da okaci sa nekim propratnim upustvom oko toga bilo bi mi bas od koristi.
Hvala
[ cozmo_im @ 25.06.2009. 12:23 ] @
Mogu na privatnu poruku da ti posaljem adresu i telefon servisa koji ce ti zameniti kecev karburator tim originalnim koji imas - remont je 2500 din pa ih pitaj koliko bi kostala zamena i ciscenje karburatora.

Ne znam odakle prethodnom vlasniku ideja da trosi vise sa original karburatorom - moze, ali ako je zaprljan i to se lako resi remontom (koji nije skup, kako vidite).

Meni trosi 5 do 5.5 na otvorenom, i max oko 8 u gradu, kombinovano oko 6.5 litara... (naravno sa sredjenim karburatorom).

Dakle, ako si nekad u Beogradu i ako zelis poslacu ti na PM telefon i adresu Gavre koji je zakon za Toyote i njene karburatore...
[ zarkoj @ 25.06.2009. 12:40 ] @
Hvala ti ali ja sam iz Kraljeva, nisam u prilici da sada idem do BG za to.
Pokusacu da trazim neki servis malo blize.
Ajde ako nije problem da mi uslikas tvoj karburator sa svim crevima i gde idu i neku recenicu uz te slike.
I ako nije problem neku sliku celog motora da pogledam pa da vidim da li mi mozda jos nesto nedostaje.
poz
[ cozmo_im @ 25.06.2009. 12:58 ] @
Videcu da nekako odslikam...
[ zarkoj @ 28.06.2009. 19:51 ] @
Bilo bi mi bas od koristi ako bi nekako uspeo.

Imam jos jedno pitanje.

Da li neko zna koliko bi me kostao plin na autu sa kecevim karburatorom a koliko sa njegovim originalnim.

Posto planiram da uskoro ugradim plin da li da menjam karburator ili sta da radim?

Hvala
[ cozmo_im @ 29.06.2009. 06:30 ] @
Nikako da stignem da slikam jer moram da skidam filter i kuciste filtera... nemoj plin u nju, to je ubistvo za taj motor.

Stavi originalni karburator i uradi mu remont i pevaj.
[ zarkoj @ 30.06.2009. 14:22 ] @
Imam jos jedno pitanje :).
Menjao sam ulje i sipao mu Valvoline 15w40 mineralno.
Koliko je normalno da ovaj motor ovoliko star i sa tolikom kilometrazom trosi ulje i da li je to uopste normalno.
Meni pri prvom paljenju izbacuje plavicast dim i kad malo ostrije zgazim papucicu gasa.
Majstor kaze da su mu mane gumice ventila i da tu malo troskari ulje.
Da li trosenje ulja zavisi i od kvaliteta ulja i kako da znam da je to ulje originalno,da nije neki fals.
U ovaj motor staje oko 2.5 l ulja.
E sad me zanima kakva je situacija kod tebe da li ti trosi ulje.
Koje ulje sipas i koje marke.
I gde ulje da kupujem.
Hvala,pozdrav
[ skorohaker @ 01.07.2009. 18:42 ] @
^
Mislim da nisi bas najbolje odabrao ulje.
Uobicajeno da, ako se radi o gumicama.
Izbacuje ti verovatno i na uzbrdicama, generalno pri vecem opterecenju.
Majstor je verovatno u pravu s tim sto mozes ocekivati povecanje potrosnje.
Ako su u pitanju gumice, vrlo malo zavisi od vrste ulja. Kod Valvolina ces tesko biti siguran da je original, zato i smatram da nije sjajan izbor.
Ja licno, ne znam niti jedan japanski auto koji posle 200000km ne trosucka ulje, a ne znam takodje niti jedan kome to smeta, u pogledu trajnosti motora, naravno, ako se pazi na nivo.
[ cozmo_im @ 02.07.2009. 19:47 ] @
Ne smeta mu trosenje ulja zbog gumica i uljnih karika, ali se moze povecavati s godinama i kilometrazom...

Moj trosi, nesto sam sad skoro racunao, oko litre na 8000km... a u jednom periodu je trosio litru na oko 5000km... medjutim posle jedne zesce test voznje, istero sam garez sa ventila (definitivno utvrdjeno) i smanjila se potrosnja ulja i to bas dosta... Ali ako je litar na recimo oko 2000-3000 km onda je to OK, to su gumice.

Obicno se gumice urade bez skidanja glave. Ako je potrosnja litru na oko 1000km, moguce je i da su zalepile uljne karike.

Valvoline ulje je original ono koje Valtec prodaje.

Ja uzimam SL/CF specifikaciju. Zadnja dva puta na oko 16000km (na 8000 sam menjao) sam uzeo ovo Havoline ulje i prezadovoljan sam tim uljem. Obicno mi burazer nabavi, on se ranije bavio time.

Mozes Esso, Shell, Havoline, ECO Helenik (grcko), mozes polusintetiku Modricinu 10W40...
[ zarkoj @ 02.07.2009. 21:36 ] @
Znaci ovo sto sam ja uzeo je sr.... :(
Nije original.
Nista praticu potrosnju ulja, znaci normalno je, kako si ti rekao, oko 1l na 5000km.
Ali ovo sto ja sipam je mineralno i ono se vise trosi od sintetike ili polusintetike.
Videcu odprlike koliko trosi na 100km pa cu ti javiti.
Za sad od kad sam zadnji put bio kod majstora i dosipao ulje presao sam 135km i na pokazivacu ulja, ulje mi je bilo malo iznad pola, a sada je malo ispod pola,
razlika nekih mozda 3 ili 4 mm na pokazivacu.E sad ne znam koliko je to u gramima ali cim budem nekako dosao do odgovora javljam.

Samo mi reci gde nabavljas to ulje (prodavnica, servis, pumpa ili nesto trece) i koja je tacna oznaka ulja.
I preporuci mi koje ulje mogu da kupim na pumpama (koje gustine,marka......) da odgovara ovom motoru a da nije fals.
Hvala pozdrav
[ skorohaker @ 02.07.2009. 23:07 ] @
^
Uz opasnost da po ko zna koji put ispadnem partibrejker, ne iz zelje da nekom oponiram nego iz zelje da ne napravis stetu na svom autu kao i da ne potrosis vise novca nego sto je potrebno, a najvise iz zelje da dam drugacije misljenje o nekim iluzijama koje na zalost i dalje nalaze mesta na ovom forumu, a obzirom na tvoju ociglednu naklonost brojkama u odnosu na zdrav razum, pod poprilicnom moralnom odgovornoscu, izjavljujem:

Niko na ovom belom dunjaluku ti ne moze sa stopostotnom sigurnoscu reci zbog cega ti auto trosi ulje bez otvaranja istog (motora, ne ulja, da ne bude zabune). Moze ti neko na osnovu iskustva, svog ili tudjeg, ili nekih simptoma, ili oba elementa kombinovano, reci najverovatniji razlog. Procenjivanje uzroka na osnovu kolicine potrosenog ulja je... pa evo, najblaze sto mogu, NEOZBILJNO.

Uopste ne znaci da si uzeo lose ulje ali ako mozes da vidis razliku nivoa ulja na meracu na 100km, krajnje je vreme da odes dobrom majstoru.

Uzgred, proveri taj podatak o 2.5 l ulja, cini mi se da ide vise, nesto preko 3l.



Pozdrav
[ cozmo_im @ 03.07.2009. 19:52 ] @
U Corollu ide oko 2.7 do 2.8l kad se menja filter. Ja sipam 2.5 pa vidim koliko ima na meracu i dodam mozda 100-200gr da bude koji mm ispod max. Suvo punjenje motora je 3 do 3.1 litar.

Ako zelis da pratis potrosnju ulja, nalij do maksimuma i kad bude na minimumu zabelezi kolko si presao. Proveravaj jednom u 2-3 dana. Od min do max ima negde 800-900gr kod nje.

Za 100-200km moze da spadne na meracu, posto je mali karter pa se tako manifestuje. Meni recimo kad je oko max slabije spada nego kad je oko minumuma.

Ali nalij tacno do max i prati do minimuma kolko si preso. Ako trosi litru na 1000km moguce je da je nesto drugo osim gumica.

Ali zbog gumica Corolla moze da sibne i litar na 500km!!!! Provereno (ortaku se to desilo, 500km - litar ulja!! Zamenio gumice - potrosnja litar na 10.000km...)

Ipak, svojstveno je da ako trosi litar na 2-3000km (i na vise km) to su gumice. Inace, kod nje u 99% slucajeva potrosnja ulja (i ona veca) je zbog gumica.

RETKO RETKO kad su karike u pitanju!!!


Ulje - kazem SL/CF, 15W40 ili 10W40 i to je to. Inace MANJE trosi mineralno jer je polusintetika redje ulje i moze da se desi da malo troska kroz zaptivke i semeringe. Ako nema potrosnje ulja ili je mala, moze polusintetika. Ali ako troska podosta, bolje gusce mineralno 15W40, leti moze 20W50 bez problema.

Zimi ja sipam, zavisno od zime, 15W40 ili 10W40.
[ skorohaker @ 03.07.2009. 21:09 ] @
Citat:
skorohaker: ^
Procenjivanje uzroka na osnovu kolicine potrosenog ulja je... pa evo, najblaze sto mogu, NEOZBILJNO.



Iz čega sledi da je osoba koja uporno, i pored skretanja pažnje na to više puta, ponavlja istu, ne baš bezazlenu grešku, u najmanju ruku NEOZBILJNA.
[ cozmo_im @ 04.07.2009. 08:06 ] @
Hm... da vidimo.... imam Corollu 20 godina... moj ortak, gl. odg. urednik Top Speeda pre par godina radio istrazivanje (za Toyotu, zajedno sa servisima) najcescih kvarova na Corollama i gle cuda NAJCESCE (u 99% slucajeva) potrosnja ulja (i ona velika) je zbog gumica ventila. Naime, originalni materijal gumica je fabricki malo omasio specifikacije te nakon 100 do 150.000km one se stvrdnu i pustaju ulje. Cak i postoji servisna nota Toyote upravo za taj problem i preporuka da, kad se menjaju, da se uzmu original Toyotine, poboljsane, sa trajnoscu od preko 200.000km.
Takodje, upozorava se da voznja na plin i bezolovni beznin drasticno smanjuje vek trajanja gumica koje se podmazuju i hlade olovom iz goriva.

1% - napukli klip prvog cilindra ili slepljene karike.

Kad je kilometraza blizu 300.000km usesce je 50-50 (gumice-karike).

Znaci ne lupam napamet - pitaj bilo kog iskusnog majstora za Corollu i isto ce ti odgovoriti.
[ vladd @ 04.07.2009. 09:44 ] @
Da li su gumice, to se lako proverava. Posmatra se prvo paljenje posle duzeg stajanja. Ako izleti oblacak dima, koji se naknadno smanji, do nestajanja, to su gumice, 99,99%

Karike se bar lako proveravaju. Merenjem kompresije, i dodavanjem ulje u cilindar nakon prvog merenja. Ako se poveca pokazivanje kompresije, karike..

Povecana potrosnja ulja, u slucaj losih gumica izgleda otprilike ovako. Poveca se potrosnja ulja za nekih 50-100g, sto vozaci ne primete, ili prosto ne obrate paznju.
Nakon kraceg vremena, pocinje da se povecava potrosnja. Skracivanje tog vremena zavisi od pedale gasa. Sto se vise vozi na vecoj turazi, sve vise krece da trosi ulje.

U toj fazi, pocinje da izbacuje oblak dima u prelaznom rezimu. Ako je motor radio na nekim obrtajima, a onda se naglo doda gas.

U voznji se teze primecuje, turbulencija razveje oblak. Tada je potrosnja vec nesto preko litre na 1000km.

Vremenom se povecava trosenje ulja, ali u slucaju losih gumica, taj period "ubrzanja" potrosnje je kraci. Karike se mnogo sporije habaju, i gradijent uvecanja potrosnje je manji.

Jedino tako, ako neko prati, moze na osnovu "potrosnje ulja", odnosno "intenziteta povecanja potrosnje" da konstatuje da li su karike ili gumice..
A dok je trajalo "osmatranje" i analiza, je mogao da zameni gumice jedno pet puta.

Gumice treba da su dobrog kkvaliteta, mada ih nije lako naci. Uz pazljivu zamenu, mogu da traju par godina, ili 50-100kkm..sto nije lose(u stvari odlicno), s obzirom da su to punoletni automobili, lakog odrzavanja i velike pouzdanosti.

Poz
[ skorohaker @ 04.07.2009. 10:01 ] @
Citat:
cozmo_im: Hm... da vidimo.... .


Bolje pogledaj svoj post ponovo.

Citat:
cozmo_im

Ali zbog gumica Corolla moze da sibne i litar na 500km!!!! Provereno (ortaku se to desilo, 500km - litar ulja!! Zamenio gumice - potrosnja litar na 10.000km...)

Ipak, svojstveno je da ako trosi litar na 2-3000km (i na vise km) to su gumice. Inace, kod nje u 99% slucajeva potrosnja ulja (i ona veca) je zbog gumica.

.


Sta je zakljucak? Mogu gumice da budu uzrok u celom tom rasponu, na stranu sto je taj raspon i veci. O tome ja pricam. O odgovornosti kad se nesto napise jer neko moze to da prihvati zdravo za gotovo i da ne primeti da si sam sebe kontraargumentovao u 1 postu. Pusti ortake, bracu, prijatelje... svi ih imamo, jedan moj na primer, moze da potegne kilo rakije i ... nista...
[ cozmo_im @ 04.07.2009. 10:24 ] @
COVECE ti si uporan bas da ubedacis nekog?

Iskusniji si od ljudi koji servisiraju Toyote? Od samih japanaca koji su je proizveli? Nemoj plasiti ljude po forumu.

Njemu su otisle gumice na svih 12 ventila i otud velika potrosnja. A kako se zna da su gumice kod Corolle (DAKLE SIMPTOM za motore 2E, tj. seriju 2E i 4AGE i 4AFE):

- Plavi dim pri jutarnjem paljenju
- Plavi dim pri otpustanju gasa nizbrdo
- Plavi dim pri kretanju u prvoj i drugoj i trecoj prilikom bilo kog duzeg stajanja u leru (20 sekundi pa nadalje - vakuum radi svoj posao).
- Plavi dim nakon duzeg stajanja u leru - kad se dodaje gas
- Filter za vazduh i kuciste su CISTI i NE IZBACUJE nista na iberu.

Ako su ovi simptomi i plavi dim se izgubi nakon opisanih simptoma, to su gumice u 100% slucajeva. I nije bitna kolicina potroseno ulja, dokle god su ti simptomi.

Uljne karike se ne mogu proveriti kompresijom niti leak down testom. Sumnja na njih pada ako je velika potrosnja. Simptom je sledeci:

- Plavi dim konstantno (jedan jedini simptom kod nje), u vecoj kolicini pri jacem gasu
- Prljav filter za vazduh (mastan) i kuciste istog + izbacivanje pare na iberlaufu.
- Pucanje klipa na 1. cilindru. Medjutim kad se to desi motor ne moze da sastavi u leru i losije vuce.

Uljne karike su kod nje nezavisno od kompresionih i moze da trosi dosta ulja cak iako ima fabricku kompresiju.

Kod nje do oko 300-350.000km odlaze SAMO uljne karike. U 4-5% slucajeva oce da odu i hilzne, inace ne odlaze, na oko 400 do 500.000km se moze uraditi polugeneralna.

Elem, opisani simptomi su SAMO ZA POMENUTE SERIJE MOTORA.

Neki majstori praktikuju garnituru dihtunga u glavi, neki samo gumice. Ako nema potrosnje tecnosti za hladjenje, ako nema mesanja ulja i vode NEPOTREBNO je otvarati te motore.

Samo gumice.

Svaki majstor koji poznaje Toyotu, na osnovu simptoma koje sam opisao ce IZUZETNOM LAKOCOM utvrditi da li su gumice ili uljne karike.

Potrosnje ulja zbog produvavanja motora kod NJE IMA SAMO u 2-3% nekih slucajeva.
[ zarkoj @ 04.07.2009. 10:52 ] @
Pošto sam već imao posla sa piratskim uljem kako da to izbegnem i sa gumicama.

Po Kraljevu mislim da stvarno nema sigurnosti da ću nabaviti original.

Preporučite mi neki kontakt, radnju ili šta već u kojoj bi nabavio orginalne gumice.
Da ne postoji možda neki portal na netu gde bih mogao da ih naručim i da mi stignu poštom ili na neki način?
Uglavnom treba mi pouzdan dobavljač.

Kolika je cena ovih orginalnih gumica da bi i po tome mogao da procenim ako naletim ovde na nešto?

Koliko košta jedan ovakav servis tj. zamena gumica?

Hvala unapred!!!
[ skorohaker @ 04.07.2009. 11:51 ] @
Ma naprotiv, nemam nameru da bilo koga u bilo sta ubedim, to mi nije u prirodi. Razmisli da li ti to mozes da kazes za sebe. Nisam iskusniji ni od servisera Tojode ni od Japanaca koji servisiraju... sta god da servisiraju. A nemam obicaj ni da plasim bilo koga od bilo cega. Nije u tome poenta. Poenta je jasna, ako se citanju pristupi bez sujete i ako se poseduje minimum inteligencije. I paznja pri pisanju postova i deljenju saveta, pisani oblik izrazavanja je vrlo nezgodan.

Slazem se da je najverovatnije uzrok u gumicama, to nisam ni sporio, ali ti opet sa sigurnoscu tvrdis da je to sigurno, a to ne mozes da znas. O tome se radi. Cemu cifranje ako je raspon potrosnje ulja toliko veliki, a ogroman je.

Nema u mojim ocenama tvojih postova zadnjih namera, naprotiv, samo sugestija za vise odgovornosti, za svacije dobro. I ne zesti se molim te, koliko sam razumeo, na odmoru si, uzivaj u odmoru.

Sve najbolje


[ vladd @ 04.07.2009. 18:37 ] @
Ne, unapred se ne moze znati. Pogotovo ako je korisnik neiskusan i ne zna dobro da prenese simptome. Ali tu je majstor i verovatnoca 99% da su gumice.

U onih 1% su svi ostali moguci kvarovi, do pucanja glave.

Ali, ako se otvori poklopac ventila i skinu gumice, bice sve jasno. One su vidljivo lose ili skamenjene, kada su neispravne.

Nisu preskupe(ne znam sta je kome skupo, gumice za japance, i zamena, su jeftinija stavka za resavanje inace retkog problema), tako da zamenane skodi, pa taman da ih ima 10 dobrih.

I konstatovace se da li da se krene dalje u popravku.

Ne otvarati motor(ako je moguce nikada) bez razloga, ili zbog razloga da majstor "prosiri posao".

Poz

Kompresione su odvojene od uljnih kod jedno 99% motora, koje imamo u vozilima. Merenje kompresije moze da pokaze losu uljnu kariku, samo treba znati citati manometar. Takodje, stanje cilindara se moze videti i "optikom", sve samo ne otvaranje.
[ zarkoj @ 04.07.2009. 20:19 ] @
Auto ide bas isto kao kad sam ga kupio.
E sad bas da vam pricam kako vuce, samim tim sto ima kecev karburator, mozda je suvisno ali vozio sam ga 130 ko od sale.
Toyota ne oseca brzinu.
Rad motora na leru je sasvim ok, nema cimanja stucanja i slicnog.
E sad pri prvom paljenju auto uopste ne dimi toliko, zadimi ali ne toliko vidno.
Na leru se dim ne primeti ali kad stavis sake do auspuha vidi se da dimi.
Kad aturiras pri otpustanju gasa se javlja dim, a ne dok ga pritiskas.
E sad ako vas jos nesto zanima ili da li postoji jos neki simptom koji nisam naveo recite.

Sad imam jos jedno pitanje pored izlaza za iber ima, na poklopcu motora, jos jedna rupa na kojoj ja nemam nista prikaceno.
Da li je moralo tako da bude, zbog karburatora, ne znam.
Ako neko nesto zna da mi kaze oko toga znacilo bi mi mnogo, sta je to i gde se kaci i naravno za sta sluzi.

Hvala vam na odgovorima
poz
[ cozmo_im @ 05.07.2009. 07:59 ] @
Po opisu kako ti dimi auto - to su definitivno gumice ventila:) (dim kad isturiras pri otpustanju gasa, mislim dodas gas i kad pustis on zadimi kad stoji u leru).

Probaj da nadjes dobrog majstora koji ce ih zameniti bez skidanja glave.

Toyota ide i 160-170 ko od sale, ako je trap u redu, gume kako treba, ona ne oseca uopste tu brzinu, jeste bucnija na 160 ali nista strasno.

130 kad vozis, dosta je tiha, cuju se vise gume nego motor.
[ Endless_KsE @ 12.07.2009. 13:17 ] @
Pozdrav svima,

Imam par pitanja u vezi problema economic lampice cuvene.
U pitanju je toyota corolla xl 1,3 90' god jedva presla 100000..uglavnom auto sasvim normalno radi.
Ali, pre 2 godine otprilike sam provalio da trosi malo vise goriva, iako mi je tada zelena lampica sijala kao da je sve u redu.
Medjutim od kako mi se permanentno upalila zuta lampica auto trosi vishe od 20l/100km.
Sto je smejurija, ovaj auto je uvek trosio ko upaljac 6-8 l max, kada se vozi po urbanijim delovima.
Kum mi je auto mehanicar promenio je filter za vazduh,proverio je kompresiju na motoru(kaze da je odlicna) i jos dosta toga ne znam ni ja vise sta sve nije izmenjao sto se izmenjati moze..
Uglavnom na moje veliko razocarenje zuta lampica je i dalje nastavila da sija on je rekao da je onda to do karburatora. I da on nece da se bakce sa time da ne zezne nesto.
I imam jos jedan manji problem, nekad kad ubrzavam 2-3 brzina motor kao da pocne da cima kad stisnem gas malo jace ?!
I tek kad ode u malo vece obrtaje onda prestane sa cimanjem. Al' ovo se desava retko,ali se ipak nekad desi kad obilazim.

Zanima me vase misljenje da li je to zaista do karburatora ili mozda do neceg drugog ?
I..molio bih gosm. cozmo-a da mi send br. coveka koji vrsi remont karburatora ukoliko je u mogucnosti.
Da se informisem i kod njega.

hvala unapred
[ cozmo_im @ 12.07.2009. 18:37 ] @
Ja bih proverio prvo pumpu za gorivo, zatim kablove, svecice, razvodnu kapu i razvodnu ruku.

Trzanje pri ubrzanju u 2. i 3. kod nje moze da bude simptom kvara navedenih delova, ali moze da bude i do karburatora.

U svakom slucaju, ona je matora, bez obzira sto je malo presla, karburator je potrebno cistiti svakih par godina. Nije skupo, a glava ne boli.

Ali nek ti dobar majstor ZA SVAKI SLUCAJ ispita pumpu, to je kod nje prosto i jako lako. Isto tako, ako duze nisi menjao, zameni kablove, svecice, razvodnu ruku i kapu, nije to vise tako skupo, ja mislim sve to ispod 3000 din...

A kontakt za karburator servis ces dobiti na PM jer moras da ga ocistis u svakom slucaju.

Ja mislim da je do karburatora, ali samo proveri sve opisano cisto da ne boli glava.
[ skorohaker @ 12.07.2009. 20:39 ] @
Deluje kao problem sa dovodom goriva. Osnovnu proveru pumpe, najčešća dva problema, može i sam da proveri. Da li uopšte pumpa gorivo ovde nije sporno. Da li ventil "zatvara" lako proveri u slučaju da ima providan filter goriva, na osnov nivoa goriva u filteru, par sati nakon gašenja motora.
[ Endless_KsE @ 13.07.2009. 18:57 ] @
ok hvala vam, ce da javim sta sam uradio ;)
Inace hvala cozmo jos jednom ne mogu pp da poshaljem zbog "Morate biti registrovani clan najmanje 7 dana da biste mogli da saljete privatne poruke".

pozdrav
[ igor06081970 @ 29.07.2009. 14:24 ] @
pozdrav,
evo javljam se posle duzeg vremena jer me muci jedan problem.
naime da li neko ima semu vezivanja vakuma na toyota corolla 1,3xl 1990 god.i ako ima neka objasni gde sta sve ide i kako se spaja.
od kada sam je kupio to je bilo sve pobrkano pa mi se desavalo da u leru radi na 900 obrtaja a kada ukljucim svetla ler padne i za 400 obrtaja pa ne radi kako treba.onda sam otisao kod elektricara i covek lepo izmerio kako radi alternator puni 14,5v i na 500 obrtaja i na 1000 isto,znaci da je alternator ok, a elektricar i sam kaze da je nesto oko karburatora ili vakuma.
Karburator sam radio kod Ga... na Karaburmi jos zimus ali posto nisam vozio na benzin nego samo na plin jer nije hteo da radi na benzin do god mu ne skines filter vazduha i poklopac verovatno kako bi imao vise vazduha tj. manifestuje se tako sto kada prebacis na benzin on u leru radi super cim krenes on ga ugusi pa onda kao da nesto probije i ide na vecim obrtajima ali kada prebacis na drugi stepen prenosa i das gas opet ga ugusi i prosto nije za voznju u takvom stanju.
Nesto sam sa neta skidao seme vezivanja vakuma ali to je toliko komplikovano da ni serviseri ne bi znali kada bi sve raskacio da ga opet sastave, ali se desio pomak u tom mojem vezivanju sada radi na 900 obrtaja i kad upalim potrosace on smanji za jedno 100-150 obrtaja sto se i ne oseti u radu motora.napominjen da mi je potrosnja plina u gradu 8 litara a van grada prosek oko 7 litara znaci kao upaljac, po tom sam prezadovoljan.
Na benzin nisam merio potrosnju posto moram da ovaj problem resim, a da kod Ga... kada mi je radio karburator video je da je elek.dizna onaj njen pipak koja ona izbacuje kad god se ukljuci na kontakt ona je isecena a ostalo sve stoji i ona mala gumica i sam je rekao da nije ona nesto potrebna posto ona otvara i zatvara dovod goriva kada se motor iskljucuje ili ukljucuje.
uh,imao bi ja jos toga da pisem ali za sada idemo deo po deo.
pozdrav,svim toyotasima
[ cozmo_im @ 29.07.2009. 14:39 ] @
Dzaba ti je Gavra cistio karburator kad ga ne koristis. Takodje, jedino on moze ispravno da poveze vakuume oko karburatora i da sve to ocisti. ALI SAMO ALI ako vozis dalje na benzin. Covek ti je lepo reko sta treba, ali...

Tebi je problem zapusten karburator i nista drugo. To sto pada ler gas kad upalis svetla to je normalno kod nje, ali kod tebe se manifestuje jace jer ti je sve to zapusteno.

Jos jednom: OVAJ AUTO NIJE ZA PLIN.

Skidajte plin za ime boga. Kad je remontovan karburator on trosi izmedju 5 i 6 na otvorenom i izmedju 7 i 8 u gradu, kombinovano oko 6,5. Pa kud cete manje. A onda mu nista ne smeta, nista ne varira, auto radi kako je projektovan.

Pri tom plin kod nje unistava gumice i lezista ventila jer se one podmazuju olovnim benzinom. Takodje, gusi motor - manja je iskoriscenost a on je projektovan da ima odredjeni koeficijent iskoristivosti pri odredjenim temperaturama motora. Da je moglo, fabricki bi ugradjivali plin.

Sve koje znam da imaju plin - imaju problem. Skinu plin - nestane problem.
[ skorohaker @ 29.07.2009. 20:46 ] @
^ I bas niko na svetu osim pomenutog ne ume da poveze? A sta je to tako razlicito u gumicama i lezistima ventila o odnosu na ostale motore, narocito ostale japanske? To sa potrosnjom po gradu (ako se uopste moze izmeriti) i otvorenom je prilicno diskutabilno, uz 5-6l na otvorenom ide otprilike 8-9 po gradu, ako zanemarimo vozacke navike i sl. Kako si racunao kombinovano? Koliko procentualno po gradu? Koliko na otvorenom? Kojim brzinama? Niko fabricki ne ugradjuje plin, pa moze. Srecno sa ubedjivanjem nakoga kome trosi 8l plina po gradu da se odrekne toga, u zemlji Srbiji, zemlji cuda...
[ cozmo_im @ 30.07.2009. 06:23 ] @
Ima naravno jos majstora koji znaju, ali cena je visestruka u odnosu na ovu. U Bolecu traze - 100e. U Formi upute na Gavru. I tako redom. U ovlascenim servisima ni ne primaju stare Toyote.

Sta je problem sa gumicama? Toyota je izdala tzv "service bulletin" za 2E motor i "valve stem seals" gde se kaze da koriscenje neodgovarajuceg benzina (bezolovnog) ili TNG-a skracuje vek gumicama i sicevima ventila koji su "cooled by the leaded fuel with 91 or more octanes".
Ovo naravno je vazilo za teritoriju bivse SFRJ i Evropskih nekih zemalja tada.

OEM gumice koje se sad prodaju su preradjene.

Moj auto trosi 6.53 litara kombinovano na potezu Zemun - Novi Beograd, svakodnevno (tamo i nazad). Uopste ne stedim auto, ali ga i ne forsiram. Po gradu vozim 60, na delovima gde imam autoput 100kmh. Recimo da me 5 radnih dana izadje oko 800 din (130km). 3200 din mesecno za odlazak i dolazak na posao, znaci oko 1000 din skuplje od markice gradskog prevoza.

Potrosnja na otvorenom, do 120kmh mi je ispod 5.5 lit, a tacno 6.1 - 6.3 kad vozim 140 ili 150, sto retko radim.

U gradu dosad nisam imao vecu potrosnju od 8 litara, u 90% vremena je tacno 7.5 lit brzinama do 60kmh (ne znam ni gde moze brze u centru).

Mereno je metodom cepa (odnosno dolivanja goriva do vrha).
[ skorohaker @ 30.07.2009. 08:27 ] @
Naravno da ne primaju u servisu, radi se o na raznim kursevima priucenim serviserima, za novije Toyote, u te starije mogu samo da prazno gledaju, imali bi problem naplate, nemaju verovatno ni podatke o radnim casovima i sl. ali ima jos majstora koji znaju. E sad, ako je pomenuti povoljniji a dobar, to je dobra vest za vlasnike starijih Toyota.

Citat:
cozmo_im

Sta je problem sa gumicama? Toyota je izdala tzv "service bulletin" za 2E motor i "valve stem seals" gde se kaze da koriscenje neodgovarajuceg benzina (bezolovnog) ili TNG-a skracuje vek gumicama i sicevima ventila koji su "cooled by the leaded fuel with 91 or more octanes".
Ovo naravno je vazilo za teritoriju bivse SFRJ i Evropskih nekih zemalja tada.

OEM gumice koje se sad prodaju su preradjene.
.


Tacno, ali to vazi i za sve ostale motore ugradjivane u japanska kola (a verovatno i sire) tog vremena, pre "bezolovne ere". Ja pitah, a ti mi ne odgovori, u cemu je ta Toyota razlicita od ostalih?

Citat:
cozmo_im:

Moj auto trosi 6.53 litara kombinovano na potezu Zemun - Novi Beograd, svakodnevno (tamo i nazad). Uopste ne stedim auto, ali ga i ne forsiram. Po gradu vozim 60, na delovima gde imam autoput 100kmh. Recimo da me 5 radnih dana izadje oko 800 din (130km). 3200 din mesecno za odlazak i dolazak na posao, znaci oko 1000 din skuplje od markice gradskog prevoza.

Mereno je metodom cepa (odnosno dolivanja goriva do vrha).


E, u tome je poenta. Zemun - Novi Beograd i nije bas reprezentativna relacija. Iznenadio bi se koliko se "kombinovana" potrosnja Toyote povecala na relaciji Vracar - Savski Venac - Zvezdara. Pretpostavio sam da punis do vrha, nisam ni mislio da gledas u instrument na kilometar satu :-)

Uzgred, da ne bude zabune, ni ja ne volim plin (verovatno bez osnovanog razloga), nije mi to motiv. Jadnostavno, ne cuje covek sa ovih prostora pricu o gumicama i lezistima ventila uglavnom, on vidi samo ustedu.
[ cozmo_im @ 30.07.2009. 09:24 ] @
Toyota je razlicita od ostalih jer su priznali da originalne gumice nisu bile dobre i da im je, po njihovoj proceni, vek 100.000km (proceni ovlascenih servisa tada), sto se pokazalo i kao tacno, posle stotinak hiljada krece lagana potrosnja ulja zbog gumica...

Sto se tice potrosnje, napisao sam da nije prelazila 7.5 u gradu. Relacija koju sam vozio nekih 6 godina bila je Zemun-Takovska. Osim ono malo autoputa od Kvantasa do Sava Centra ostalo je bilo skroz grad, a vozio sam cesto kroz Zemun do Takovske i nikad nije prelazilo 7.5 litara. Litar manje za ovu sadasnju destinaciju je tacno to sto ustedim ne vozeci kroz centar grada.

Ok je pokusati da se ustedi, ali kvarovi tu ustedu mogu da poskupe pa izadje skuplja dara nego mera.

Ugradnja plina kosta, ajd da kazemo oko 300e. To je meni recimo oko 10 meseci voznje na benzin, znaci moram da vozim barem oko 2 godine da isplatim instalaciju (jer trosim i plin naravno). Ukoliko dodje do nekog kvara na karburatoru, on se mora popraviti i eto troska... ili gumice brzo stradaju i ode 90-tak eura...
[ vladd @ 30.07.2009. 10:03 ] @
Korisnici nece da shvate, posto su usi pune "ustede na plinu", a prodavci opreme za plin ...naravno, gledaju sta im je u intresu..

Ti motori(da ih ne spominjem, Tojota, Mitsubishi, za koje znam) su imali solidno kompleksan karburator, i predvidjene rezime rada. I nekako su dodirnuli plafon konstrukcije karburatora i karburatorske opreme. Manju potrosnju je samo injection mogao da obezbedi.

E sad, prosto konstatovanje da je "karburator" i da "za njega" sledi "venturi" su olako prohvacene cinjenice. Kao batine za decu.

Sa plinom, Tojota povecava potrosnju, ne 10%, nego prelazi u radni rezim Lade i Yuga, i penje potrosnju na 10-12 litara, a to nije "usteda".
Odnosno, toliko je mala razlika u ceni(12l plina prema 7l benzina, 2 dinara po kilometru), da ostali "uslovi" koriscenja plina ne omogucavaju ustedu, vec samo trosak. Neka je 20000din plinska instalacija, "isplacuje" se nakon 10000km, uz dve zamene skupih svecica, cescu zamenu filtera...i silno gubljenje vremena na pumpama(bar 40 sipanja).

Na kratkim relacijama, uz 300km mesecno, to je vise od dve godine..

I bio sam svedok, u eri najveceg entuzijazma sa plinom, skidanja plinskog sistema sa tri Tojote(i dva Mitsubishija, ali iz drugih razloga, losih rezima rada..).

Plin smeta gumicama (ne zbog "suvoce", vec ih skamenjuje), drugacije se ponasa motor sa viskom goriva, tesko je potrefiti sve rezime rada, kod Toyote to nije vise miran rad i elestican motor, ubijaju se svi kvaliteti i konfor voznje...ali vazna je usteda

Poz
P.S. Imaju ti motori takav splet vakuumskih creva, pojacavace vakuuma, moglo bi se nazvati neka vrsta SAI sistema(naravno, sada se prave dodatne vakuum pumpe, rad kontrolise procesor), izjednacavanja vakuuma u delovima usisne grane, da slabo koji majstor moze to da podesi "na kliker" i na kapiranje rada, bez inicijalnog uputstva, dijagrama rezima rada, i nesto sitne opreme, adaptera i bar vakuummetra.
[ etjen @ 30.07.2009. 10:46 ] @
evo ja moram da kažem da sam imao Corollu XL sa plinom i po gradu je trošila 7.5L plina!!! I to baš po gradu!
Dobar moj drugar je dugo godina vozio Mazdu 323f 1.6 karburator sa plinom koja je trošila 8L plina po gradu!
Ni on, ni ja nismo imali problema sa plinom. Doduše, ja sam tu Toyotu vozio kratko ali je on Mazdu bez ikakvih problema vozio godinama...

Sad, to za gumice ventila, moguće, ne kažem, ali po mom iskustvu to su pravi motori za plin...
I da... Što se tiče snage, ni on ni ja nismo nešto primetili što je uopšte vredno pomena...
[ zarkoj @ 30.07.2009. 11:43 ] @
Posto vidim da se ova tema solidno prati moram i ja da dodam nesto
Naime kad sam postavio temu bio mi je problem lampice vec gore pomenute pa sam to resio.
Tada nisam imao ugradjen plin.Auto je trosio 8.5 l na 100km kombinovane voznje (otvoreno,grad), ali kao sto znate na moju corollu ugradjen je karburator od keca
pa sam resio da ugradim plin.Auto je na benzin troskario malo ulja (gumice ventila) a sada na plin ta potrosnja, ako mi verujete, manja je, sad mi auto trosi max 200g na 1000 km
I to sto mi ponovo curka na semering radilice iako sam ga menjao pre 1000 km.
Auto mi trosi 9 l plina u gradu a na otvorenom ispod 8 l.Naravno oseca se da auto slabije ide ipak je to plin,ali ne duplo koliko je skuplji benzin.
Tako da sam ja ipak za plin jer je usteda veca, a sto se tice cene plina 220 e LOVAT_ uredjaj i cela inastalacija sa tocak bocom i plocom na karburatoru.
Auto mnogo mirnije radi na plin skoro se ne cuje (nekad se zaboravim pa pomislim da li radi).Jedino slabije vuce u vecim stepenima prenosa (4,5) tako da ako ocete da auto
vozite 130km/h, 140km/h morate da ga malo poterate u vece obrtaje i nece biti problema.Ja sam licno moju corollu na plin vozio 140km/h bez ikakvih problema, naravno za to je potrebnije malo duzi pravac i duza relacija u odnosu na benzin, ali ponavljam ne duplo duza koliko je benzin skuplji.
Sto se tice gumica ni one ne propadaju toliko brzo na plin tacnije ako na benzin izdrze 100000km onda ce na plin 90000km (mozda 80000km) sto i nije toliki problem.
Sto se tice rada motora on bi trebao da radi na nekih 1000 obr.Naime pustite da se auto zagreje i cekajte da se ukljuci ventilator na hladnjaku i onda upalite svetla, da sve to radi istovremeno, tada stelujte (neka to uradi provereni majstor) ler gas tako da motor radi mirno i bez trzaja to ce vam biti idealan rad motora.
Poz svima
[ cozmo_im @ 30.07.2009. 14:07 ] @
Prvo, sam pokazatelj "slabosti" motora u 4. i 5. nije dobar, da sad ne ulazim u tehnicko objasnjavanje zasto mu to smanjuje vek, a plin ima vecu oktansku vrednost. Uglavnom, njen motor je vise opterecen na plinu nego na benzinu, ko ima uputstvo originalno nek potrazi koliko oktana ide u nju i zasto je u EU postojao switch oktanske vrednosti i vrste goriva na regulatoru paljenja.

Vozite duze na plin, a onda probajte na benzin. Problemi zar ne?

Auto ti mirnije radi na plin jer karburator nije originalan.

Trece, broj obrtaja na leru kod nje je 850 +/- 50, 100 obrtaja manje kad se upale potrosaci. Steluje se uredjajem koji se kaci na dzek iza razvodnika a NE po obrtomeru na tabli (dakle otkaci se obrtomer table).

[ vladd @ 30.07.2009. 15:25 ] @
Bolje da je stavljen karburator od bube nego od keca. Ali valjda nije mogao jeftiniji da se nadje.

Da ne pricamo u prazno, moze da se zasrafi plin i da trosi 2 litre na 100km, ali to nije motor od Toyote, nema elesticnosti i nema prosto snage. Ni sa pomeranjem paljenja.

U krajnjoj liniji, ako je stednja prioritet, onda plin i puzanje po putu, nema veze.

Ono sto hocu da kazem, a to svakako nema veze sa manitom stednjom, je da su neki od tih legendarnih motora, u kompletu sa dobrim karburatorima, "namazali" sve evropljane(amere pod jedan) po karakteristikama i ekvivalentnoj potrosnji.

I da je sustina u dobrom motoru sa dobrom opremom(oko motora, ne mislim na drzace za case).

I konstatujem da se zarad stednje, degradiralo SVE ono sto valja, i karakteristike motora, i trajnost...

Poz
[ zarkoj @ 30.07.2009. 17:25 ] @
U ovoj nasoj "ekonomsko stabilnoj drzavi" ,morate priznati, da je najvaznije stednja.Govorim o tome da auto na plin nije toliko losiji i ne steti toliko koliko je benzin skuplji od plina.
Za taj odnos.
A sto se tice 4 i 5 govorio sam da sa 70km/h u 5 pa gas auto ne ubrazva isto na benzin i plin tu se oseti razlika plin benzin.A ici u 4 stepenu prenosa 90 km/h pa onda u 5 necete osetiti razliku vuce na plin.
U vecim rezimima rada (obrtaima) auto nema toliko velike razlike plin benzin vec samo u nizim,mislim na 50 km/h ili 60 km/h u 5 stepenu pa stisnuti gas tek tada se oseti razlika.
Puzanje po putu sa 140 km/h......................zanimljivo?
Sto se tice plina mislim da kod nas plin ima manju oktansku vrednost oko 91 a benzin "95" ili "98".Nije kod nas kao sto je u Evropi ili ti u knjigama prirucnicima i tako.
Idite na neku plinaru pa pitajte pumpadzije kolika je oktanska vrednost plina koji oni toce u nasa vozila ali iskreno da vam kazu.
poz
[ cozmo_im @ 30.07.2009. 18:22 ] @
Ti kad bi seo u moju Toyotu, mislio bi da si seo u bolid Formule 1 jer tolika je razlika a potrosnja mi je takva kakva je - dakle mala. Vozio sam ja Toyote s plinom - moja Corolla na benzin je bolje isla od Carine 1.6 na plin (dobro podesen, odlican motor kod nje).

Moj karburator je redovno odrzavan, u fabrickom je stanju - ubrzanje do stotke je i dalje u fabrickim vrednostima, ispod 12s od 0-100. To je u rangu cak i nekih 1.6 16v motora.

Ne znam da li si nekad probao Corollu koja je nastelovana kako treba, sa originalnim performansama. Iznenadio bi se kako taj auto ide.

Plin kod nas je oktanske vrednosti 100, ako Dora laze onda ne znam ko zna istinu.
[ igor06081970 @ 31.07.2009. 09:39 ] @
ej ljudi pa moje je pitanje bilo da li neko ima semu vezivanja vakuma a ne da idem u servis da bi oni to povezali ja znam da oni to znaju ali cozmo gavra mi to nije uradio zasto ne znam ali naprosto nije vec je rekao to je to i sada vozi.nije poenta da kazes ljudima da idu u servis to i oni znaju nego daj malo harmonije i tvoje vestine podeli sa ljudima koji mogu i sami nesto da poprave a ne da ih ubedjujes da je benzin bolji od plina kada se na drumovima voze BMW X5 sa plinom ili Crajsler C300 ima plin pa ne moze da tim motorima da steti plin a motor iz 90 god. ne pije vodu.Ja prelazim mesecno 2500 km pa mi nije jasno kako moze da mi se isplati vise na benzin, stavi na papir pa ces videti.
pozdrav, igor
[ cozmo_im @ 31.07.2009. 18:40 ] @
Skuplja dara nego mera. Novi motori su PROJEKTOVANI i za plin, ovaj jednostavno nije projektovan za plin, a tad se jako slabo plin i koristio (1988-1992 kolko se ovaj auto prodavao).

Ja ne znam kako da spojim vakuume, sad kad budem menjao svecice za koji dan cu da slikam kako je kod mene spojeno pa probajte sami - meni je Gavra se vratio na mesto kako treba.

Benzin se vise isplati jer mu motor duze traje (oko 500.000km) jer je projektovan tako. Ako krenem da objasnjavam zasto, tri strane foruma nece biti dovoljne.

Ok, vama se isplati, zelite da ustedite (razumljivo je), samo nemojte kukati posle ako nesto vrisne na motoru.

Matori Milenko (ne radi vise) koji je odrzavao ovaj auto moj je uvek govorio za ove sto voze Corolle na plin "Greota za auto..."...

Al dobro, neki izgleda bolje znaju kako je to super za motor...
[ vladd @ 31.07.2009. 20:35 ] @
Citat:
cozmo_im
Al dobro, neki izgleda bolje znaju kako je to super za motor...


Bolje danas parica u dzepu nego trosak za koju godinu. Kao u Alani Fordu(inace jedan od dva Forda koje cenim)

Citat:
zarkoj
Puzanje po putu sa 140 km/h......................zanimljivo?


Ako se tako racuna, samo ne znam gde to u BG-u moze da se "razvije" 140

Ono sto je zanimljivo, je da se svi plinasi vuku ko creva, od starta do 50-60km, a tako se pravi veca guzva ngo sto bi je bilo...da ne racunamo sada, propusnost puta u jedinici vremena, smanjen prosek svih brzina...krkljanac, ali ekoloski i jeftin...
Citat:
zarkoj
U vecim rezimima rada (obrtaima) auto nema toliko velike razlike plin benzin vec samo u nizim, mislim na 50 km/h ili 60 km/h u 5 stepenu pa stisnuti gas tek tada se oseti razlika.


To su plinaski trikovi, kako da izgleda da auto "ide"..ako se to moze zvati idenje.

Pa malo prineti svesti koliko se vremenski provede izmedju 30 i 60 km/h, a koliko se vremenski provede u supersoniku...140..

Pa se samo konstatuje, da 98% vremena se auto "vuce"...i ima 2% dokaza da "dobro ide"

Lici malo na coravu koku.


Ali to je samo drustveni aspekt, kome svi doprinosimo, klimava drzava, svako se sebicno snalazi, nema veze sto pravi guzvu , neko drugi je kriv...


Tehnicki, nije taj auto za venturi plin, ali posto je karburator=venturi, onda je takav rezultat. A nije za plin uopste

Poz
[ skorohaker @ 31.07.2009. 21:44 ] @
Ti kad bi seo u moju Toyotu, mislio bi da si seo u bolid Formule 1 [/quote]
Nisu ti valjda istrulila krila, pa se vidi dobar deo sistema oslanjanja? :-D
[ zarkoj @ 01.08.2009. 00:13 ] @
Nisam iz BG i za tamo ne znam da li ima mesta da se razvije tolika brzina.
Iz Kraljeva sam a po ibarskoj ima i te kako pa cak za vece i jace motore.
Sto se tice voznje od 30 km/h do 60 km/h samo sam govorio da auto pri tim brzinama a u 5 stepenu sporije ubrzava ali normalno vratis u nizi i sve je ok.
Slazem se da se 90% voznje zasniva na tim brzinama,ali vratis u 2 ili 3 pa onda nema puzanja.
Ja doduse ne znam ali meni se cini da moja corolla bas i ne puzi dok ubrzava od 0 km/h do 100 km/h bas onako zalepi za sediste.Za vece brzine bas i nemam preteranu zelju tako da mi je vazno da auto
do 100 km/h skoro nema reazlike na plin od benzina.
Samo govorim da razlika voznje sa benzina na plin nije duplo slabija koliko je plin jeftiniji od benzina.
Evo nekih slika moje corolle cisto da vidite kako izgleda
poz



[Ovu poruku je menjao zarkoj dana 01.08.2009. u 01:24 GMT+1]
[ vladd @ 01.08.2009. 11:41 ] @
Odlicno izgleda Toyota. I milina je odrzavati auto vredan odrzavanja.

Poz
[ zarkoj @ 01.08.2009. 16:08 ] @
Hvala.
Naravno svaki auto treba odrzavati.Koliko ti brines o njemu toliko ce on o tebi.
Evo jos nekih slika unutrasnjosti i motora moje corolle.
Ajde okacite slike vase corolle,motora i unutrasnjosti cisto bih voleo da vidim.
Poz

[Ovu poruku je menjao zarkoj dana 01.08.2009. u 17:21 GMT+1]
[ cozmo_im @ 02.08.2009. 09:02 ] @
Ja sam vec kacio fotke, evo malo motora i enterijera...









Inace, Zarko, kod tebe je budzen iberlauf, nemas PCV ventil koji on mora imati (ne sme se cackati), takodje vidim da je filter za gorivo drugacije resen (gde ti je povratni vod za gorivo?), to kod nje ne bi smelo tako (posto je njen filter malo drugaciji od obicnog). Vidim da je budzeno stosta za ovaj kecev karburator... Cep za ulje, original il se izlizo?
Nemoj kupovati taj plavi filter za ulje, uzmi ovaj sto imam ja (austrijski trazi samo).
[ zarkoj @ 02.08.2009. 09:59 ] @
Svaka cast na odrzavanju,auto lepo izgleda.
Znam za taj ventil ali nisam isao da se raspitujem da li mogu da ga nabavim,ali verovatno ako je menjan karburator drugaciije nije moglo da bude,sigurno se kacio na originalan karburator a to na kecevom nema,ali ne znam za sta sluzi i sto se taj ventil mora imati ako mozes pojasni mi.Za iberlauf znam to cu resiti.
Povratni vod ide iz karburatora ponovo u pumpu.Mozda nisi video na slici dobro ili se ne vidi.
Za filter znam imam ga vec kupljenog i trebao mi je majstor to zameniti ali nije.
Cep je originalan na jednoj slici se naziru slova ali dosta se izlizao.
Sve ovo sto si naveo sigurno je moralo zbog drugog karburatora.
Poz
[ igor06081970 @ 03.08.2009. 12:53 ] @
Cozmo, nemoj da se ljutis tebi je Gavra sve vratio na mesto zato sto je bilo na mestu ali verujem da dodjes sa toyotom gde su vakumi zamrseni bila bi druga prica, a iz price koliko ja vidim ti si prvi vlasnik, a mi ostali ko zna koji i svako je nesto doradjivao ili budzio pa je tesko vratiti sve na fabricko a ja sam za to spreman.Auto mi je presao tako pise na satu ako mu je verovati 268000 km.
Inace da li neko moze da nakaci njegovo original uputstvo nije bitno koji jezik moze i japanski.
Najbolja kopija je da se sretnu auto uz auto original i budzeni pa polako mic po mic kabl na kabl itd.
Imam jedno pitanje da li postoji original filter za ulje koji u sebi ima kuglicu koja zadrzava ulje u filteru.
pozdrav,igor
[ skorohaker @ 03.08.2009. 15:33 ] @
^
Ma bas te briga i ako se ljuti. Bajke o Gavri, samo on moze, tralala, i... ti odes kod njega, i... Bilo upozorenja na ekstremnu neodgovornost, ali slatko vlasnicima slusati bajke o svom mezimcu. I? Gde smo sad?

Nisi rekao koje ti uputstvo treba, vezano za karburator ili generalno. Baci pogled na ovaj link, da li nesto pomaze http://alflash.com.ua/2E.htm
[ cozmo_im @ 03.08.2009. 19:06 ] @
Ne razumem problem? Ako hocete, idite u Bolec da vam identicnu stvar urade za 100e a neretko je Gavra ispravljo krive drine iz Boleca. Svi servisi koji se bave japancima salju tamo Corolle te ne vidim problem zasto ne preporuciti ljudima doticni servis. Ionako - nema drugi. Ili on ili Bolec. Pa ko oce - nek bira, ima pravo. Ostali mogu da ociste i poprave karburator - al zamalo (recimo stavljaju dizne naopako, ne steluju saug i slicne stvari).

Ovo sto si poslao je shema za V type (Venturi), klipni, redji tip karburatora, ovaj sto ja imam je u 90% Corolla, dvostruki karburator AISAN:



Original uputstvo imam ja, skeniro sam ga u PDF-u (na srpskom), skenirao sam 70% bitnih delova, ostale modele sam preskocio, ako treba - saljem na PM.

Vakuumi inace imaju red po kom se spajaju, rekoh, kad budem menjao svecice, uskoro, slikacu di koji ide pa probajte.
[ skorohaker @ 03.08.2009. 21:35 ] @
Ma potpuno mi je razumljivo da ne razumeš problem. Kada sam pokušao diskretno da ti skrenem na njega pažnju, ti si vikao u pisanoj formi. Čovek otišao pun nade, verovao ti, i? Šta je sa njegovim nervima, vremenom, novcem? Ti naravno ne smatraš da si odgovoran za to. A znaš šta? Jesi, i to zato što si radio upravo ono na šta ti je skretana pažnja da je pipavo, opasno, neodgovorno. Ti sad pričaš da ne razumeš problem, da u Boleču ne odrade za 100e, a Gavra ne odradi za manje para, pa je to u redu. Jeste, nije rešen problem ali je jevtinije. Što se tiče linka, nema čarolije, gotovih rešenja. Ima linkova, ključnih reči za dalju pretragu. Hajde ti budi bolji pa mu pošalji uputstvo, skrati mu muke, iznenadićeš se koliko je dobar osećaj kad najzad učiniš nešto korisno.
[ cozmo_im @ 04.08.2009. 06:40 ] @
Koliko vidim on je i ranije isao u taj servis za karburator, a drugo - covek vozi na plin i naravno da je karburator onda u zapecku. Ja sam mu rekao ko ce najbolje nastelovati i remontovati karburator da dobije miran rad i malu potrosnju i dobar saug - ali na benzin. Mislim, kad bi stalno vozio na benzin. Koliko razumem, covek vozi samo na plin. Kada bi sredio karburator kako treba i vozio jedno 6 meseci samo na benzin, video bi preporod.

Sad, ako njemu fale vakuumi fizicki onda mu niko ne moze pomoci, mora na otpadu da ih nadje (crevca). Ako su pogresno povezani, a ne fale, ne razumem zasto bi mu neko ko radi XX godina ne bi hteo povezati vakuume na karburator (a ima ih samo 3 ili 4), osim ako je nesto povezano s plinom ili je u pitanju neki drugi problem. Ta crevca nijedan servis nema niti jedna prodavnica, vec se mora ici na otpad po njih.

Vakuumi su kod nje bitan na karburatoru SAMO za saug i gore na filteru za vazduh gde meri temp. Za ler gas nije bitan vakuum, osim ako fast/high idle sraf ne fali. Ako se iskljuci vakuum za saug nastaju problemi pri startovanju, i ako se skine taj sa filtera ima da radi i da varira i trokira. Moze da zeza i sraf za ler, on se resava WD sprejom.

U uputstvu nema sheme za to, a ja vec stoti put ponavljam da cu slikati karburator kad budem menjao svecice, nadam se do petka.
[ cozmo_im @ 04.08.2009. 08:00 ] @
Evo vakuuma, 90% njih je povezano sa usisnom granom, oni sto su na karburatoru ima ih samo par komada, zato i mislim da je neko nesto cackao na usisu zbog plina i to ne spada u servis karburatora, na njemu ima samo nekoliko (za saug uglavnom i high idle podesavac).























Ovaj vakuum je za korigovanje ler gasa pri paljenju i na saugu, on kontrolise ler gas kad se dodaje i otpusta pedala i ako to ne valja, sve moz da zeza:

[ igor06081970 @ 04.08.2009. 08:26 ] @
hvala bice od koristi.
Do sada sam uspe da sam povezem po nekim semama koje sam teskom mukom skinuo sa neta ali ovo cu sada da sastavim pa ce mo videti kako ce ici.
a da sada sam merio potrosnju sa ovako podesenim vakumima, sipao pun i presao 490km pa ponovo isao na pumpu sipao i stalo samo 28,54 litara plina a to je ako se nevaram 5,8 litara plina na 100 km. pa gde ces manje.
Cozmo kazes da ovi motori prelaze 500000 km. pa sad ti vidi ako neko kupi naprimer ovu toyotu a da bude nova koliko ce mu trebati vremena da predje ovu kilometrazu sobzirom da prosecno godisnje predje oko 25000 km. a to je voznja da maltene ne izlazis iz auta.
Ovako posto ja nisam kupio novu nego ko zna koliko je presla ona verovatno nece izdrzati 500000km nego sa plinom 350000km. pa posto sam ja na 268000km. ima da se navozam do 350000km.
Pocecu i ja da kacim slike i iskustva da prenesem drugima koji imaju slicne probleme.
pozdrav
[ zarkoj @ 04.08.2009. 14:55 ] @
Tebi je sigurno tocak boca od 33 l.U nju,sve zavisi od pritiska pumpe na plinari gde tocis, moze da stane oko 29 l.
Ja sa 29 l prelazim ravno 360 ili 370 km sto je negde oko 8 l na 100km u gradu i zadovoljan sam(karburator od keca).Imam 2 originalna karburatora od corolle pa me zanima koliko bi mogao da uzmem za njih i gde da ih prodam (to sam dobio uz auto kad sam ga kupio i ne znam da li su ispravni).Predlazem ti da plin tocis na jednoj pumpi kako bi mogao sa sigurnoscu da znas potrosnju.
Jer na nekoj pumpi bi ti neko mogao natociti primer 28 l a na drugoj 29 l.Uostalom to je veoma zanimljiva portrosnja svaka cast.Samo nisi rekao da li je to na otvorenom ili u lokalu.I kako auto ide.
Ajde okaci te seme ili linkove da vidim da li mogu ja nesto da uradim ali verovatno nista jer nije taj karburator.
U svakom slucaju trosi kao upaljac i tu se ispalti voziti po ceo dan.
Poz
[ igor06081970 @ 05.08.2009. 07:37 ] @
Evo ovako,
plin iskljucivo sipam na OMV pumpi i boca koja se nalazi u kolima je 50 litara,znaci nije u rezervnom tocku jer sam je ja tako kupio zajedno sa kolima, a plinski rasprsivac je neke firme Vortex, za sada on tako radi a videcemo ubuduce posto ja ovaj auto vozim vec 13 meseci i uporno se trudim da je dovedem na fabricki, tu mislim da je sve podeseno kao iz fabrike, plin neka stoji i neka radi svoj posao.
sto se tice cene karburatora za nju koliko je meni poznato to se veoma tesko prodaje jer se to i nekvari a cena je razlicita evo u cacku na otpadu je kompletan karburator sa usisnom granom i vakumima oko 60 evra(otpad se nalazi sa leve strane posle Gornjed Milanovca prema Cacku posle jedno 5 km).
Meni fali na karburatoru elektricna dizna goriva koja zatvara dotok goriva u karburator pri gasenju auta, odnosi se samo ako koristis benzin.Koliko prodajes diznu.
Neka mi neko kaze kako se kace slike pa da okacimo nesto posto sledece nedelje idem u Grcku,a tamo plina nema ni za lek, ima samo jedna pumpa kod autobuske stanice Makedonija u Solunu ako je nekom od pomoci.Kordinate su N40 39 10.24 E22 54 17.97
pozdrav
[ zarkoj @ 05.08.2009. 16:28 ] @
U svakom slucaju auto ti bas malo trosi plina.Ako je motor 1.3 i ima 55 kw,sto nije malo, to je vrhunac.Ne moze bolje.
Samo sam hteo da saznam koliko se krecu odprilike inace nisam nameravao da ih prodajem ako budem resio javicu.
Sto se tice OMV pumpe , gorivo im je ekstra trenutno nijedna pumpa ne moze da im pridje po kvalitetu.Ali sam cuo da im plin nije bas naj naj.
Slike kacis tek kad postavis poruku i onda ispod nje imas dugmice editovanja poruke pa i upload za poruku i tu uploadujes slike.
E da jos mi samo nisi rekao kako ti auto ide,moja corolla bez problema u 4 stepenu prenosa ide 110-115 km/h.
Poz
[ cozmo_im @ 05.08.2009. 17:16 ] @
Kako mislis normalno ide 110-115 u 4.? To i nije problem, on ide preko 165 u 4. To je vec brzina za 5.

Ja vec na oko 75-80 kmh saltam u 5 i bez problema idem 75 (80)-130kmh petom ukoliko nema potrebe za extra naglim preticanjem. Obicno na autoputu nema nikakve potrebe (barem kod mene) prebaciti u nizi stepen ako si u petoj i usporis sa 130 na 80, sa nas troje u kolima sasvim lepo povlaci pri preticanju. U cetvrtoj odlicno, a u trecu kad vratim na 80 i dodam gas prosto se katapultiramo do 120. Tako otprilike taj motor treba da ide (bukvalno par sekundi u 3. ide od 80 do 120... zacas ubrza). Recimo, nas petoro je Ibarskom magistralom moglo ugodno da se vozi 5 izmedju 80-100kmh, cak i na laksim usponima. 4. sa toliko opterecenim autom zadovoljava uspone na Ibarskoj ukoliko se malo jace nagazi.
Recimo sa 4 osobe i punim gepekom on mora da se popne uz Besku (pravac ka Beogradu) sa 130kmh i jos da ubrza - i to u petoj. Meni sasvim lako to radi, nije sad to neko ubrzanje specijalno, ali lagano podnosi i fino u petoj izadjem na vrh brega kod OMV pumpe sa 140. Kad idem sam prosto leti auto.

Evo plana (iz uputstva) saltanja za najbolju voznju:

iz 1 u 2 na 24kmh
iz 2 u 3 na 40kmh
iz 3 u 4 na 65kmh
iz 4 u 5 na 72kmh

Ja u praksi dodam jos po 5-10kmh. Recimo u 2 na 30kmh, u 3 na 50, 4 u 70, 5 na 80, to daje odlicna ubrzanja uz najmanju potrosnju goriva (malo vecu od ovog plana menjanja brzina u uputstvu, ali ne preterano, za oko 200-300gr goriva je veca potrosnja na 100km).
[ RasaZP @ 05.08.2009. 20:24 ] @
Evo jos jedne Corolle. Plin, potrosnja 8-10L.


[ zarkoj @ 06.08.2009. 11:48 ] @
Ja auto vozim bas kao sto si opisao tj. kako oni preporucuju.
A to za 160 km/h u 4 stepenu prenosa bas mi izgleda nemoguce jer joj je max 180 km/h.Tako pise na tabli,barem kod mene.
Moja corolla je 88 g. pa je mozda drugacija od vasih,ne znam.
Voleo bi da jos neko da komentar na ovo,da moze 4 da ide 160 km/h.
Ibarskom ja sa 5 u kolima i polu pun gepek u 5 vozim u rasponu od 70 km/h do 120 km/h i ne saltam u 4 ako nemam potrebu da izlazim na ostrija preticanja.
A auto sam samo ponekad poterao iznad 120 km/h da vidim koliko moze i kako.
Moja corolla po najnovijim merenjima trosi 8 l, 8.5 l plina u gradu a na otvorenom je oko 7 l sve zavisi kako se vozi.
Inace ona mi je trosila 8 l benzina i sa plinom sam sad prezadovoljan.

Imam jedno pitanje posto imam plin da li je bolje imati plocu na karburatoru ili busiti karburator i kakva je razlika i sta je bolje i zasto.
Imam plocu na karburatoru ali mi na prvo jutarnje paljenje pali iz druge ,saug prima sasvim normalno ali posle paljenja (palim na plin stalno).

Lepo izgleda corolla.Jel ima neko bas kao moju HATCHBACK pa neka okaci slike da je pogledam.

Poz
[ cozmo_im @ 06.08.2009. 12:13 ] @
Fabricki deklarisana brzina te Corolle je 165kmh u 4. stepenu prenosa. Ja sam vozio 170 ali samo po brzinomeru, ne znam koliko je to bilo realno (verovatno malo iznad 160).
[ zarkoj @ 06.08.2009. 12:23 ] @
Cekaj sad pocinjem da.................
Koliko tvoja corolla ima stepena prenosa 4 ili 5?

I jos nesto posto vidim da imas iskustva sa ovim kolima da li mozes da okacis neki pdf o karakteristikama i svim podacima auta.

Poz

[Ovu poruku je menjao zarkoj dana 06.08.2009. u 14:32 GMT+1]
[ cozmo_im @ 06.08.2009. 15:30 ] @
Ja ne znam za Corollu EE90 sa 4 brzine osim automatskog menjaca...

Fabricki podaci:

Maksimalna brzina u 5. - 160kmh
Maksimalna brzina u 4. - 165 kmh
Ubrzanje od 0-100kmh: 11,7s

Prenosni odnosi:

1. - 1:3,545
2. - 1:1,901
3. - 1:1,310
4. - 1:0,969
5. - 1:0,815

Maksimalne preporucene brzine za prva 3 stepena prenosa:

1 - 45kmh (50kmh u praksi)
2 - 85kmh (95kmh u praksi)
3 - 123kmh (130kmh u praksi)

Motor:
1295cc, 4 cilindra in-line, OHC, AISAN 2 - draft carburetor.
55kw (74.8PS/KS) na 6200 o/min
105 Nm na 4200 o/min

73,0x77,4mm Precnik i hod klipa
9,5:1 - Kompresija

Ovo imam kao podatak od Toyote, a originalno uputstvo imam u PDF-u na Srpskom. Ako nekog zanima, mogu na e-mail da mu sibnem.
[ zarkoj @ 06.08.2009. 17:22 ] @
Nisam znao za takav podatak da u 5 auto ima manju max brzinu nego kad je u 4 stepenu prenosa.
Pa sam te zato pitao da li tvoja corolla ima 4 ili 5 stepenu prenosa.
Posalji mi sve sto imas o corolli na [email protected]
Ako mozes svu specifikaciju o njoj zapremina prtljaznika (hatchback), koliki rezervoar ima.
Hvala
Poz
[ cozmo_im @ 06.08.2009. 17:27 ] @
Za hatchback ne znam, ova moja ima oko 315 litara prtljaznog prostora. Po visini mali, ali je sirok i dugacak prtljaznik pa izgleda veci, ali je samo 315. Sad ne znam koliki je za hatchback. Uputstvo ti saljem na e-mail (skenirao sam samo ovo sto je najbitnije oko 70% uputstva).

A u 4. motor moze da postigne veci broj obrtaja, skoro 7000 sto je maksimalna snaga u KS koja je bitna za max. brzinu. Sa druge strane maksimalni obrtni momenat iskoristavas na 4200 o/min te maks brzina nema veze sa obrtnim momentom (ima ubrzanje i sila vuce) vec sa KS. Sto vise obrtaja, vise KS - veca brzina ali opada snaga i moc motora u obrtnom momentu - sa 4200 obrtaja mozes povuci vise nego na 6200, ali ides sporije.

Naravno ima da se dere nenormalno. Ja sam ga u petoj vozio 160 i tisi je nego u cevtvrtoj naravno, ali ne moze bas dalje da ubrza tako kao u 4.
[ zarkoj @ 06.08.2009. 18:37 ] @
Vazi posalji.
A ako si vec poslao meni nije stiglo.
Za snagu i obrni moment znam samo nisam znao za 4-tu i 5-tu kod nje.
I gde si ti to upustvo nabavio negde na netu ili si imao od nje.
Poz
[ cozmo_im @ 06.08.2009. 18:41 ] @
Poslao sam ti pre oko sat vremena na taj gmail nalog.

Uputstvo je original od moje Toyote, do pre par godina sam cak cuvao i fakturu sa cenom:)))))))

Auto je bio kupljen na firmu, vozio ocuh i keva, ja Bubu dok kasnije auto nije pripao meni, negde posle bombardovanja. Vozio sam je i pre toga naravno, ali uglavnom belu bubisku koja je super sluzila:)

Isla je u Veneciju, Trst, Nemacku, Istanbul, uglavnom do pocetka rata je par puta isao do Italije. Posle se jako malo vozio.
[ zarkoj @ 07.08.2009. 00:06 ] @
Meni jos nista nije stiglo. Ajde probaj ponovo ako ti nije tesko.

[email protected]

Poz
[ cozmo_im @ 07.08.2009. 06:33 ] @
Pustio sam ti ponovo, ali vidi da ti nije u spam folderu mozda.
[ skorohaker @ 07.08.2009. 07:03 ] @
Evo jos malo podataka za varijantu TOYOTA Corolla Liftback 1.3:

Cylinders: L4
Displacement: 1295 cm3
Power [KW(hp)/RPM]: 55(75)/6200
Torque: 76/4200 lb-ft/RPM (103/4200 Nm/RPM)
Fuel System: Carburetor
Fuel: Petrol
CO² Emissions: 154.7 g/km

Top Speed: 99.4 mph (160 km/h)
Acceleration 0-62 Mph (0-100 Km/h): 11.7 s

Length: 166.1 in (4219 mm)
Width: 65.4 in (1661 mm)
Height: 53.5 in (1359 mm)
Front/rear Track: 56.3/55.5 in (1430/1410 mm)
Wheelbase: 95.7 in (2431 mm)
Ground Clearance: 5.3 in (135 mm)
Cargo Volume: 13.6 cuFT (385 L)

Unladen Weight: 2094.4 lbs (950 kg)
Gross Weight Limit: 3196.7 lbs (1450 kg)

Combined: 36.2 mpg (6.5 L/100Km)
[ zarkoj @ 07.08.2009. 07:56 ] @
Stiglo mi je i bilo je u spam-u.
Ali ja to nisam gledao.
Hvala
Ovde ima bas detaljno opisano sve vezano za corollu.
Lepo je znati sve o svom autu.
Niko mi jos nije napisao koliki joj je rezervoar za gorivo.
A nema ni u upustvu.
Poz
[ cozmo_im @ 07.08.2009. 08:02 ] @
Pise na strani 164 - 50 litara...
[ Haski @ 08.08.2009. 15:06 ] @
Pozdrav svima!

Treba da menjam diskove, plocice, zadnje amortizere i opruge.
Pa bi svaki savet, iskustvo za marku i mesto gde povoljno moze da se nabavi bio od velike koristi.

Negde sam nasao da su u prvu ugradnju isle Kasijamine plocice i diskovi.
Tako da ako neko zna gde imaju da se kupe neka javi ili ako zna za neke kvalitetnije..
nasao sam Kasijamine plocice u jednoj radnji ali nisu imali i diskove pa nisam kupio, bile su 1600 din.

Kajabini amortizeri su navodno bolji od Monro amortizera (razlika u ceni je recimo 6000 kajaba,5000 Monro od prilike)
Sta vi mislite?
Za zadnje opruge nemam nikakve informacije sem da ne treba stavljati "dobre polovne"..


[ skorohaker @ 08.08.2009. 17:12 ] @
Dobre su Ate pločice, ali skuplje, 2200-2500 dinara. Kayaba generalno bolja od Monroe.
[ zarkoj @ 09.08.2009. 00:39 ] @
Ja treba da menjam gurtne pa me interesuje koliko kostaju i koje su dobre?
I jos nesto da li su kod nje samostelujuci ili stelujuci?
Poz
[ cozmo_im @ 09.08.2009. 07:05 ] @
Update moje potrosnje:

Zemun-Mladenovac-S.Palanka-Mladenovac-Zemun (194km, malo sam vozio po Palanci).

Nasuto do cepa pre polaska, resetovana kilometraza. Dosuto 10,5 litara, prosecna potrosnja - 5.44 lit.

Autoput 120kmh, Bubanj potok 90kmh u 4. sa nas troje, onih 5% kod Mladenovca (to je veca uzbrdica, odnosno ne veca ali duza) sam ga ganjao da vidim ide li kako treba (110 u 4 bez problema, nisam hteo da ga mucim u petoj). Ostatak 70-80kmh u petoj, vozio sam svo vreme posle te uzbrdice u petoj (osim u centru Mladenovca).

Odlicna potrosnja sa troje u kolima.

PS. Autobus je 560 din u jednom pravcu, mene je izaslo oko 100 dinara povratno kolima jeftinije znaci, jos troje:)))
[ zarkoj @ 09.08.2009. 12:54 ] @
Lepa je to relacija za testiranje potrosnje.Zato se tebi i ne isplati ugradjivati plin.
U tome je fora za sve nas ostale koima auto trosi 8 pa i vise.Konkretno meni trosi 8 benzina.
A sad mi trosi oko 8 , 8.5 l plina.
Kao sto je receno ti si prvi vlasnik tog auta i ceo njegov radni vek bio je u tvoim rukama i bice.
A mi smo ko zna koji vlasnici i ko zna ko je i kako ove automobile vozio i tretirao.
U svakom slucaju to je extra potrosnja za nju.

Da ne nzas slucajno koliko se krecu cene gurtni i koje bi valjalo uzeti i da li su stelujuci ili samostelujuci............

Poz
[ subotin_goran @ 22.08.2010. 15:37 ] @
Da li je neko sipao aditive za ciscenje ventila u toyotu 1.3 55kw 1992.? Ima li neko iskustva sa tim? pozz
[ subotin_goran @ 22.08.2010. 15:46 ] @
Citat:
cozmo_im: Pustio sam ti ponovo, ali vidi da ti nije u spam folderu mozda.




Jel bi mogao i meni da posaljes to uputstvo? hvala




[email protected]