[ mmix @ 29.06.2009. 09:46 ] @
Pocela je malo da mi smrducka klima, nista kriticno ali hocu da stanem na kraj tome pre nego sto postane kriticno

Za pocetak, locirao sam na netu gde se nalazi filter klime iza kasete (u attachmentu ako nekom treba) i to cu da zamenim, medjutim po raznim forumima sam nasao informacije da to jednostavno nije dovoljno i da cu menjati filtere na par meseci i da moraju da su urade jos dve stvari da bi to bilo trajnije resenje

1. Da se sistem cevi ocisti posebnim antibakterijskim/antifunglanim sprejom (to cu valjda negde da nahvatam, pretpostavljam da se slicne stvari koriste i za kucne klime): prvo kroz usisnu granu na hladno, pa na toplo, onda kroz kabinsku usisnu granu i na kraju isprskati toplotni razmenjivac kod filtera.
2. Da se u odvodnu cev za kondenzat ubace neke antifungalne tabletice da se spreci formiranje gjlivica kasnije.

Ono sto ne znam (a vi mozda znate)

a) kad se ukljuci da cirkulise vazduh u kabini gde se unutar kabine nalazi usisna grana?
b) koliko je komplikovano prici izmenjivacu toplote iza filtera (nisam jos otvarao, mozda je i prosto)
c) dal mi je plan prskanja dobar? mozda se na astri radi drugacije, ne znam?
d) Ima li neko ideju kakve su to tabletice u pitanju i uostalom gde se na Astri G nalazi ta cev za odvod kondenzata?
[ mmix @ 29.06.2009. 13:00 ] @
Ok, update. za ripley-a

Skinuo sam fioku upravo i izvadio filter i imao sta da vidim , prethodni vlasnik je stavio neodgovarajuci filter, tj manji filter po dubini a visi po visini i onda ga je nabio na silu unutra i potpuno iskrivio. Naravno radijator je bio nepokriven dobrim delom i sva ona stroka sa ulice (blato, grancice, suvo lisce, itd) se zacementiralo na radijatoru klime i onda se na to nahvatao kondenzat dok je radila klima i to se ubudjalo van svakog poimanja, sto sam otkrio tako sto sam rukama sagrebao tu grozotu kroz mracno kucista filtera. Pride je stroka usla u kanal za odvod kondenzata (nasao sam ga) i delimicno ga blokirala (zbog cega mi je neki put kapala klima po vlaznom danu na noge). UZAS, pravo sam se iznervirao.

Sto je najgore ne znam kako da ovom problemu pristupim sada? Kako skinuti tu stroku sada? Ajde "lobodnu" stroku mogu da usisam nekako, sta sa cementom u razmenjivacu? Fen i plasticna cetka?


Zato pamet u glavu kad kupujete polovna kola sa klimom, obavezno proveriti da neki "intelektualac" nije menjao filter...
[ Zarko Silic @ 29.06.2009. 13:13 ] @
Ovo mozes da eliminises na SAMO jedan nacin. Bez obzi sta ko pise na netu. I ne samo da mozes veci i moras obzirom da ces u vozilu prevoziti, koliko vidim, decu.

Moras sve kanale kroz koji prolazi vazduh da poskidas i MEHANICKI ocistis. Ne pomazu nikakvi sprejevi.

Mehanizcki podrazumevam koriscenje cetke i najobicnijeg sredstva za pranje. Zatim moras skinuti izmenjivac toplote u kabini i njega, takodje mehanicki (pod jakim mlazom) ocistiti.

Sacekas da se sve osusi (preporucujem na suncu) i postupak ponovis najmanje jos jednom.

(Koksaki je zajeban igrac )
[ mmix @ 29.06.2009. 13:37 ] @
Koksaki jeste zajeban igrac ali je Koksaki virus koji se prenosi fekalnim putem, iskreno sumnjam da ga ima u ovoj mojoj stroci; mene mnogo vise brinu neke agresivne budji koji izazivaju sranja po plucima, tipa aspergiloze. Tako da iskreno razmisljam o tvom predologu, ne zbog virusa vec zbog tih budji a i ostalih (supruga ima alergije na nekoliko vrsta), samo sto ovo predstavlja mali tehnicki problem, kako da poskidam sve to. Ima li neko neki PDF sa rasporedom cevi i uputstvima? Takodje, kako skinuti izmenjivac, zar nije on vezan freonskim cevima?
[ slatky @ 29.06.2009. 21:14 ] @
da bi skini isparivač moraš vadit kompletnu armaturu iz auta što je čista glupost isperi to vodom kupi se sprej sa produžnom cevcicom naprskaj unutra i gotovo ili vozi kod nekog ko to radi a ne pola auta rastavljat i čistit četkicom za zube.
[ mmix @ 30.06.2009. 12:57 ] @
Nakon sat petljanja zakljucak je sledeci:

razmenjivac izgleda definitivno ne vadim, koliko uspevam da vidim u dubinu vezan je freonskim cevima i ne vidim kako bih ga uopste skinuo bez da rasturim kompletnu komandnu tablu sve do soferke ili sa suprotne strane kroz motor. cak da to i uradim mora da se sece i da se posle vari i da se ponovo puni sistem, sto mi je malo vise problematicno. Vazdusne cevi manje ili vise mogu da skinem (bar one koje vidim, jedino ne vidim kako bih onu sto duva na soferku a ta grana mi je aktivna 95% vremena) i to cu da ocistim. Uspeo sam da skinem glavni bocni poklopac sa kucista razmenjivaca pa ce mi biti malo lakse da pridjem sa obe strane sa cetkom, usisivacem i na kraju sprejom (nasao sam sprej za 350din, ima toga i kod nas na pumpama da ne reklamiram ni proizvod ni pumpu). Samo sto me prekinula ova biblijska provala oblaka i izgleda da ce padati danima Jbg probacu da se snadjem sa rucnim ciscenjem i ako se smrad nastavi/vrati morace na servis...
[ Zarko Silic @ 30.06.2009. 14:22 ] @
Ako je smrad uzeo maha, moguce ga je ukloniti SAMO mehanicki. Ribanjem. Sprej je privremeno resenje koje, posmatrano dugorocnije, samo pogorsava stanje. Stvara lepljivi sloj na obodima kanala koji vrlo brzo postaje utociste i podloga za nove gljivice (i koksaki , tako se lepo smeste u klima filterima da niste svesni. Njih obavezno treba menjati svake godina cak i ako su vizuelno cisti. Strogo se zabranjuje izduvavanje kompresorom).


[ kosmar @ 08.09.2009. 07:44 ] @
Imam sličan problem.
Naime, kupio sam polovnu Astru sa klimom koja je bila poluispravna. Po prestanku rada klime iz ventilacije se osetio neprijatan miris. Iako je na velikom servisu promenjen i polen filter, to nije rešilo problem. Pošto sam se informisao, došao sam do sličnog preparata koji je ovde pomenut i koji se ubrizgava pomoću cevčice u isparivač. Prilikom skidanja polen filtera imao sam šta da vidim... filter nije bio stavljen kako treba nego se sav naborao na više mesta. Neko (šegrt) ga je kanda ugurao silom.
Elem, skinuo sam filter, pokupio nečistoće koje su se nataložile u prostoru do njega, i ubrizgao sprej-penu u isparivač. Sve sam uradio prema uputstvu i neprijatni miris je nestao... bar za sada.
Iako je u uputstvu pisalo da će sav sadržaj spreja da se pretvori u tečnost i iscureti na odvodu za kondenz, to se u mom slučaju nije desilo. Dakle, taj odvod je u mom slučaju zapušen i najverovatnije će ponovo doći do problema.

Moje pitanje je, na koji način očistiti taj odvod? Zapravo, nisam još odvezao auto na kanal i zavirio ispod, ali kako vidim da je bilo sličnih problema, rešio sam da prvo pitam za savet.
[ frenkijevac1 @ 08.09.2009. 23:15 ] @
Odradite kompletan servis klime sa ciscenjem kanala i ostalog.. kosta od 3000 dinara pa na dalje, zavisi sta sve radite i onda ne bi trebalo nista da smrdi.
U autoservisu ZORAN u petrovaradinu su kupili BOSHovu masinu za servis klime model za 2009 i mislim da je to jedini u srbiji.
Tako da ako nisi resio predlazem ti da odes tamo, pa da se raspitas.
[ uros4org @ 08.05.2010. 16:24 ] @
Moze da se uzme sprej, vidjao sam ga na pumpama i u malo bolje snadbevenim mega-marketima.Udjes u auto, upalis ga, upalis klimu da vazduh kruzi i namestis da duva na najace.Pritisnes sprej i zatvoris vrata.On unutra prska otprilike deset minuta.Kada pogledas kroz prozor u automobilu se nista ne vidi, stvori se kao magla.Posle 20-30 minuta otvoris vrata i vetris auto jedno 10-15 min pre nego sto sednes u njega.To sam prvi put video u jednoj veoma dobroj perionici.Kod njih je ta usluga 500din.Kasnije sam taj sprej vidjao za 200 na pumpama.U sebi ima anti-bakterisko...bla,bla,bla,..sredstvo protiv bakterija i gljivica koji su izazivaci tih neprijatnih mirisa....
[ Nenad Vranjanac @ 08.05.2010. 20:57 ] @
... i slabo deluje.
sprej trenutno osvezi auto, ali efekat brzo nestane. tako je bar bilo kod mene.

[Ovu poruku je menjao Nenad Vranjanac dana 08.05.2010. u 22:53 GMT+1]
[ etjen @ 08.05.2010. 21:07 ] @
imam ja jedan predlog (isprobao sam ga pre neki dan, mada kod mene baš i nije bilo nekog smrada)

Kupite Asepsol (U Lilly - ju Aero Aseptic) u spreju i isprskate u izduve vazduha u kabini, pa onda odvrnete klimu na najjače (da uzima vazduh od spolja) i istovremeno prskate u usise vazduha celu bočicu što je ostala.
Posle još ostavite jedno par minuta da to izduva i provetrite auto.

Kažem, meni se i nije nešto osetilo, ali vozim bebu u kolima pa rekoh da dezinfikujem. Sad mi se baš ništa ne oseti kad se uključi klima.

A Aero Aseptic u Lilly-ju košta oko 140 dinara, pa nije strašno da se proba
[ barcode @ 09.05.2010. 11:22 ] @
A moze i jeftinije :)
Uzmes celu bocu asepsola (RAZREDIS je prema uputstvu) i to sipas u bilo koji rasprsivac.
Cenim da litar takvog (jako efikasnog) sredstva kosta 5 din.
[ vladd @ 09.05.2010. 19:01 ] @
Smrad prave bakterije koje se divno razvijaju u kondenzatu, zaostalom.

Treba na neki nacin isprati evaporator, i dozvoliti da kondenzat iscuri napolje. Najcesce je uzrok nastanka, zapusen odvod kondenzata.

Neke klime imaju antifrost opciju, kada dodje do stvaranja leda na evaporatoru, a zatim sistem odledi. Taj ciklus moze da pomogne, samo pod uslovom da je odvod kondenzata prohodan.

Takodje se moze sipati rastvor asepsola, ili antibiotik u spreju(ako nema alergicnih!!) ispod polen filtera.

Servisni alat je sprej sa asepsolom, i vrlo dugackom cevkom za aplikaciju sto blize evaporatoru.

Sve je bolje nego skidati instrument tablu




Poz
[ gti2 @ 09.05.2010. 20:58 ] @
Nije ni to toliko komplikovan posao.Nas dvojica smo do ovog stadijuma dosli za nekih sat vremena (nije u pitanju ciscenje nego ugradnja),a sastavljanje je islo jos brze.E sad,ciscenje osim ovoga zahteva i rastavljanje ventilacione kutije na sredini pozarnog zida.


[ etjen @ 09.05.2010. 21:45 ] @
ha, ha... Sad si mu pokazao
Koji je to auto?
[ gti2 @ 09.05.2010. 21:56 ] @
Astra F,morala je da se rastavi ovoliko da bi se ubacila ventilaciona kutija sa isparivacem.
[ etjen @ 09.05.2010. 22:24 ] @
svaka čast
[ Nocni @ 10.05.2010. 10:29 ] @
gti2, kazes nije komplikovano? Nije mi uopste jasno kako vam se isplati to raditi na autu koje kosta 500-600 €?

Kod nas su zahvati gdje treba skidati tablu, mijenjati dio instalacije ili ugradjivati nesto sto vozilo nema fabricki, prilicno skupi...
Evo postavicu i ja slike, i kod nas se takve stvari rade... jeste da je u pitanju golf 2009g ali najvise iz razloga da se vidi koliko je jaca sama konstrukcija na novim autima u odnosu na stara...
gti2, kad se radi na brzinu onda se nikada to ne dovede do perfekcije i stalno nesto kasnije skripuce... ako se preskoci jedna zabica nije dobro... zato treba bas dosta vremena i vrlo je komplikovano a ne kao sto ti kazes...




[ vladd @ 10.05.2010. 10:37 ] @
Za starija kola je posao 3-4 sata, ili vise, zavisno da li rade jedan ili dvojica.

Kod novijih kola(narocito novi VW) treba izbegavati duboko oranje, koliko se moze. Da bi se izbegla naknadna skripanja, treba imati dovoljno pribora, traka, sundjercica i strpljenja alata i znanja(lako se polome zabice i zakacke), da ne bi instrument tabla skripala ..lupkala...


Uzgred, nema svako garazu, pa da moze bas zbog mirisa da rasturi pola unutrasnjosti auta


Poz
[ etjen @ 10.05.2010. 12:19 ] @
ja sam jednom davno imao takvu akciju sa BX-om (mislim menjanje pola table, a ne ugrađivanje klime) i NIKOM ne bih preporučio, ma koliko bio star auto.
Jedino ako nemate baš gomilu vremena i isto toliko strpljenja
[ gti2 @ 10.05.2010. 20:16 ] @
Citat:
Nocni:Nije mi uopste jasno kako vam se isplati to raditi na autu koje kosta 500-600 €?


Kod nas,nazalost,3-4 vise

Citat:
Kod nas su zahvati gdje treba skidati tablu, mijenjati dio instalacije ili ugradjivati nesto sto vozilo nema fabricki, prilicno skupi...


Ovo radim za tacno 0 (nula) dinara jer je u pitanju auto od drugara pa radimo na njemu u slobodno vreme.

Citat:
gti2, kad se radi na brzinu onda se nikada to ne dovede do perfekcije i stalno nesto kasnije skripuce... ako se preskoci jedna zabica nije dobro... zato treba bas dosta vremena i vrlo je komplikovano a ne kao sto ti kazes...


Sve sto sam napisao prethodno,odnosi se na ovaj auto jer samo za njega i mogu nesto da napisem...Ovo sve spada van mog zanimanja i radi se iz hobija.Veruj mi da nije preskocena ni zabica ni sraf.


@vladd Nisam hteo da zvucim u fazonu "go for it",svi koji imate klimu u autu slobodno rasturajte.Medjutim ako se mirisi uporno vracaju,kao sto rece Zarko na pocetku teme...

Ako zanemarimo da se ovde prica o klimi,sve ovo je potrebno uraditi ako se npr probusi grejac (radijator) kabine pa onda malo ko diskutuje o tome da li ovo treba raditi ili ne,jednostavno sto se mora nije tesko ;-)

[Ovu poruku je menjao gti2 dana 10.05.2010. u 21:28 GMT+1]
[ vladd @ 10.05.2010. 22:44 ] @
MA naravno, ko ima znanja i strpljenja, volje i zivaca, prostora i vremena, moze da rasrafi sta hoce.:)

Licno sam mislio na neko opste, brzo i univerzalno resenje, osim entuzijastickog rasturanja instrument table.

Sigurno treba prouciti kanale i zone, gde se krece vazduh, kondenzat pre svega, tada je nekako lakse "spolja" napasti problem, procistiti kanale, eliminisati gljivice i bakterije, pa i potencijalni koksaki....ne mora se uvek vaditi utroba:)


Poz
[ gti2 @ 10.05.2010. 22:47 ] @
Slazem se apsolutno,kad god je moguce,uvek probati prvo laksu varijantu.
[ skyal @ 15.09.2010. 23:00 ] @
imas u bolje servise auto klima uredje koji ociste neprijatan miris i dezinfikuju ventilacione cevi u kabini auta to kosta oko 30evra ja sam koristio razne gluposti i nista posle ovog postupka sto sam naveo neprijatan miris se izgubio