[ radredidisciplina @ 01.07.2009. 11:43 ] @
http://www.pro-oiler.com/
protiv
http://www.scottoiler.com/

Sta mislite? Da li neko ima iskustvo sa bilo kojim od ova dva uredjaja
za automatsko podmazivanje lanca na motoru?

Pro-oiler je jedan od retkih koji doziranje ulja vezuje za brzinu (broj
revolucija tocka).Za Scottoiler su komentari uglavnom da je 'ok', ali da
zna da zamasti tocak i da trazi konstnatno stelovanje pri promeni
dinamike voznje, vremenskih uslova ili tipa puta.
[ yu1ny @ 01.07.2009. 12:25 ] @
Video sam i jedan i drugi model automatskog podmazivača lanca i oba rade korektno, s' tim da Pro-Oiler pomoću senzora na točku određuje količinu ulja koja će da kapne na pogonski lanac a ScottOiler "pušta" ulje za podmazivanje čim se upali motor - ima vakuumski ventil za otvaranje - zatvaranje dotoka ulja na lanac.

Pro-Oiler mi se lično ne sviđa zbog dodatnih senzora i elektronike koja zna da zakaže i onda sprej u ruke pa podmazuj...u svojoj jednostavnijoj konstrukciji ScottOiler je bolji i pouzdaniji.

Ali....ima još jedno rešenje, tzv. INSIS, delo momaka iz Ćuprije i Paraćina, koji radi vrlo slično ScottOileru a jeftiniji je bar 4 puta od njega

Na svojoj Hondi Transalp imam ugrađen baš taj INSIS koji radi besprekorno već nekoliko meseci i preko 5 000 km. Sastoji se od bočice za ulje, električnog ventila koji otvara protok davanjem kontakta i male slavine za regulaciju broja kapljica u minuti. Boca od 200 ml mi traje otprilike 4 000 km, lanac je uvek savršeno podmazan a time mu se bar duplo produžuje vek trajanja.
[ lancia88 @ 01.07.2009. 13:22 ] @
Pozdrav,

sto ne napises sta znaci to INSIS? :)
[ yu1ny @ 01.07.2009. 13:25 ] @
Xexe .....ma nije bitno
[ radredidisciplina @ 01.07.2009. 21:18 ] @
Vidim da je INSIS - i nad skotom ima skot. Dobar anagram.Al ne vidim da
je nesto napredniji od skotojlera? Isti gravitacioni metod bez
regulacije u zavisnosti brzine kretanja ili temperature vazduha.

Jel prska taj tvoj lanac namazan INSIS-om? Guma ili felna ili plastika
mozda? Koliko cesto ga stelujes?
[ lancia88 @ 01.07.2009. 23:31 ] @
Pozdrav,

tjah, pa svi oni prave nered oko lanca, nema tu sta. Komfor ima cenu.....
[ yu1ny @ 02.07.2009. 08:17 ] @
Kao što Lancia kaže, sve ima svoju cenu...podesio sam ga na jednu kapljicu na otprilike minut i po, to je nešto optimalno za suv kolovoz i za brzine do 120 km/h, otprilike to je 90% moje vožnje na Hondi Transalp. Pošto je sistem zaptiven, po isključenju kontakta može eventualno jedna kap da padne na pod garaže a u toku duže vožnje čini mi se da se zadnja felna više uprlja od čestica sa zadnjih disk pločica prilikom kočenja nego od ulja za podmazivanje...uostalom, ništa što se krpom ne bi moglo obrisati za minut-dva...

Štelujem ga retko, za navedene uslove i brzinu je sasvim dovoljno 1 kap na 1.5 min., kad je kiša odvrnem slavinicu za 1/4 kruga što uzrokuje skraćivanje vremena između kapljica na oko 1 minut. Mislim da je sasvim dovoljno, lanac se uvek sija, dobro je podmazan i evo posle 5 000 km ne postoji potreba da se doteže,

Svaki automatski podmazivač umnogome produžuje vek lanca i lančanika, jeftin je, relativno lako se ugrađuje i ne zahteva (skoro) nikakve dodatne radove na njemu osim povremene provere nivoa ulja u posudi.
[ radredidisciplina @ 02.07.2009. 08:42 ] @
Hvala na opisu. Pitam da li prlja gumu zbog sigurnosti, ne zbog
brisanja! Ne bih da se naginjem u krivini sa uljem na gumi.
[ yu1ny @ 02.07.2009. 09:16 ] @
Ne prlja gumu, osim ako odvrneš slavinu ...pre 2 nedelje sam bio učesnik "Tour around Serbia '09", prešao više od 1200 km u 4 dana, "peglao" po krivinama i nisam primetio da ima bilo kakve masti ili ulja na gumi.