[ Pakston @ 05.07.2009. 01:05 ] @
Ovako imam Toyotu Corrolu XL 1988 god. 2E motor.

Do skoro sam imao samo jedan problem a od skoro imam dva velika problema.

Ovako auto je poceo da mi izbacuje ulje na iberlauf samo pri malo vecim brzinama preko 80km/h dok recimo u gradskoj voznji nije bilo nikakvih problema nije trosio ni gram ulja nevezano koliko kilometara predjem. Posle nekog vremena resim ja da uradim polu generalnu odradim ja to sve i posle te polugeneralne mi se i karburator rastelovao sauh ne radi kako treba, gasi se dok se ne zagreje i mnogo trosi (moja pretpostavka da ga majstori nisu vratili tj. nisu povezali ona creva kako treba) pre toga je mozda trosio maksimalno 7l na 100km. Nakon odradjene polu generalne auto i dalje trosi ulje stim sto ne izbacuje sve na iber vec i malo sagoreva i dalje samo na otvorenom putu. Sad prvi problem koji moram da resim jeste sa karburatorom, problem je sto je to siber karburator koji nece niko ni da pogleda (preporucite mi dobrog majstora za karburator). Treba mi pomoc za obe stvari i vase misljenje. Ali ajde da krenem od karburatora da bar mogu po gradu da se vozim, a da ne trosi 20l na 100 km
[ cozmo_im @ 05.07.2009. 08:03 ] @
Pitanje je zasto su ti otvarali motor i zasto su radili polugeneralnu.

Prvo - kako su utvrdili da mora polugeneralna?

Drugo - sta su uradili?

Da li su proverili naprsnuce klipa na 1. cilindru (prvo i osnovno kod nje kad se otvori motor)? Da li su proverili hilzne? Sta su uradili sa ventilima i sicevima?

Za karburatora znam odlicnog majstora, 2500 din remont (ako se menjaju delovi do 5000 max), bice ti savrsen (mogu ti poslati na PM kontakt). Verovatno su ti pobrkali vakuume i nisu dobro sve vratili nazad.

Kod Corolle se ne otvara motor tek tako...

Napisi sta su sve radili pa da vidimo... jer to su simptomi uljnih karika kod nje ili ventila.
[ skorohaker @ 05.07.2009. 10:33 ] @
Jel' bi jedan od dvojice kolega bio tako ljubazan da objasni šta je to "polugeneralna"? Takodje bi bilo korisno znati na osnovu koje i kakve dijagnoze se došlo na ideju da se otvara motor, i da li je skidana samo glava ili je čeprkano i sa pozicije kartera. Da li su vadjeni klipovi? Da li je ustanovljen povećan zazor na karikama? Šta je radjeno na glavi? Da li je merena kompresija i koliko detaljno? Koliko je taj motor prešao, orijentaciono ili precizno? Možda čak, ako se zna, i da li je čestito održavan. Da pokušamo da lociramo problem i moguće rešenje, pomenute "kao od šale" brzine, u našoj državi nedozvoljene i svakako sa tim autićem opasne, da ostavimo, bar dok se problemi ne saniraju.
[ komosarz @ 05.07.2009. 13:21 ] @
Slazem se sa dvojicom kolega u prijasnjem postu,jer nam nisi opisao detaljan rad na motoru.Kao prvo nisi napisao koliko je auto presao...Ako je kompresija bila slaba recimo na jednom klipu moguce je da je ventil progorio ili se samo natalozila sagoretina,ali ako je puknula koja karika ili se postojece istrosile treba da se zamijene.Recimo da je majstor koji je radio motor dobro dijagnosticirao kvar i dobro odradio posao,ja bih po svom nahodjenju izmjerio jos jednom kompresiju da znam na cemu sam da li je osvjezavanje motora uspjelo ili ne(poslije osvjezavanja motora ne bi smjelo ulje da izlazi na iberlauf,ako izlazi to znaci da polugeneralka nije dobro uradjena ili su toliko poderani cilindri da treba generalka...).Eh sad se pitam zasto ti je majstor uopste dirao karburator ako je ustanovljen kvar na motoru.Ako je karburator bio dobar prije polugeneralke bio je i poslije...Dobro sad sta je tu je ajde da ti damo par savjeta.Recimo da ti je motor ufazen i da ti je paljenje dobro ja bih prvo otisao u karburator servis da se karb.dobro ocisti i nasteluje,zatim bih izmjerio kompresiju(rekao sam zasto) i na kraju bih u motor sipao neko od long life ulja(galaks 20W/60 ili modricu long life 20w/60).Mislim da bih sa tim rjesio problem.
Pozz
[ cozmo_im @ 05.07.2009. 13:24 ] @
Kod motora 2E retko stradaju lezajevi, klipovi, hilzne. Vrlo vrlo retko. Jedan u nekoliko hiljada slucajeva.

Ako se uvtrdi da motor duva (izbacuje isparenja na iberlauf) uglavnom su karike - otvori se motor, pregledaju se hilzne i lezajevi i ako je u fabrickim granicama (obicno bude), menjaju se karike, garnitura dihtunga u glavi, kao i ventili ako je potrebno. Naravno se uradi glava, sicevi ventila.

Ukoliko se uvtrde odstupanja bilo koje vrste kod lezajeva, hilzni i klipova, radi se generalna.

Ukoliko se utvrdi da su samo gumice, nepotrebno je ista drugo raditi.

Takodje, samo neki servisi mogu sve ovo da odrade kako treba (mogu poslati kontakte), jer ima tu zackoljica.

Cena za osvezenje je 350 do 400e za generalnu do 900e a za gumice oko 90e, garnitura dihtnuga glave (sa gumicama) i sa obradom glave je oko 200e.

Ovo su cene sa delovima i rukama.

Kilometraze:

Gumice pocinju da odlaze izmedju 100 i 150.000km
Dihtung glave i uljne karike mogu da odu na recimo 300.000km ali osvezenje ne mora odmah da se radi ako potrosnja ulja nije drasticna. Obicno izdrze oko 400.000 kada moze da se uradi osvezenje (uz proveru hilzni, klipova i lezajeva).
Desava im se na oko 200.000km da hoce da naprsne prvi klip.
Uglavnom bez nekih ulaganja, ako ne trosi vise zbog gumica, opusteno se prelazi 300.000km.

Ja imam 220.000km, trosi oko litru ulja na 8000km zbog gumica, otprilike mogu da ocekujem zamenu gumica na 300.000km - moj motor je odrzavan i nema drugih problema.

Sto se tice karburatora, ako su radili losi majstori moguce je da su nesto pobrkali oko vakuuma i nisu dobro nastelovali saug kad su vratili karburator. Jer kad se otkaci sve... kod nje je sve pipavo i ako se nesto lose odradi pri vracanju karburatora, ode mast u propast.
[ Pakston @ 05.07.2009. 19:31 ] @
Prvo da sam nasao ovaj forum ranije mozda nebih ni radio polugeneralnu, ali dobro sad sta je tu je sad mora da se popravi ono sto je pokvareno.

Prvo ne verujem uopste da mi je neko gledao naprsnuce prvog klipa, a zakljucak je bio da treba da se uradi polugeneralna jer je auto izbacivao ulje na iberlauf ja sam se u tom trenutku manje razumeo nego sad jer muka natera coveka da svasta nauci.

Od polugeneralne sam uradio sledece: karike, letece lezejeve, gumice ventila i ravnjanje glave, dihtung poklopca ventila, dihtung glave, dihtung usisne grane, dihtung izduvne grane,
silikon kartera, svecice, zupcasti kais sa spanerom i rolerom, filter ulja, vazduha i ulje.

E sad posle ove polugeneralne auto bolje vuce, ne cuju se ventili i na prvi pogled je sve bilo kako treba i jako sam bio zadovoljan, osim karburatora koji nisu dirali, ali mislim da ga nisu lepo vratili 99% sam siguran da nisu dobro povezali ona creva, trenutno auto trosi kao sto sam napisao u prethodnom postu oko 20l/100km ali to je posledica lose smese i sauh ne radi kako treba, kao sto sam rekao auto je trosio maximum 7l/100km. Tako da mi molim te posaljite kontakte dobrih majstora za karburator na pm, da prvo to resim.

E sad kada posle jedno 1000 kilometara posle polugeneralne izasao na otvoreno auto je izbacio opet ali mnogo manje ulja na iberlauf ali je sve jedno potrosio mnogo ulja (interesantna je stvar da auto ne trosi gram ulja dok se vozi recimo do 60-70km/h samo na vecim brzinama). Posle vasih postova sumljam ili da mozda nisu lepo namestili gumice ventila pa opet malo izbacuje ulje na iber ili da je to mozda naprsnuce prvog klipa ili eventualno morala da se odradi kompletna generalna, a da auto je presao oko 340.000 km.
[ cozmo_im @ 05.07.2009. 20:08 ] @
Koliko ulja je potrosio?

Moguce da ce troskati nesto dok karike ne legnu, ali to bi bilo nesto sitno, mozda 100-200gr na par hiljada kilometara.

Klip ti nije naprsnuo, inace bi radio jako lose u leru (trokirao bi u leru, tresao bi se) a cim jace dodas gas radio bi bolje.

Proveri potrosnju ulja (reci koliko tacno trosi), i sad ne bi smeo da baca na iber, osim ako PCV ventil nije zapusen, odnosno da nije zapusen sistem za recirkulaciju uljnih isparenja.

Karburator moguce da nije dobro povezan, mozda su poremetili nesto (vidi da li je raspertlovan sraf za smesu), mozda su vakuumi pogresno spojeni za saug, mozda je high idle zeznut nesto, ko zna.. proverices u servisu (saljem ti na PM). Zbog gumica ne moze da izbacuje na iber.

Moguce je da su vodjice nesto zeznuli, desilo se ortaku na Lancer-u, uradio osvezenje, krenuo na put, posle 500km upali se lampica od ulja!! Majstor ponovo otvorio, nekoliko vodjica bilo lose, izuvao ulje kroz njih.

Da li su proveravali uopste hilzne? Ako su one lose, van tolerancije a uradili su osvezenje, onda nista nisu uradili...

Ja bih se vratio do tih majstora pa ih pitaj da li su proverili stanje hilzni.

A ako ti trosi 100gr na 1000km ili 2000km to je normalno za razradjivanje karika u prvih nekoliko hiljada km, pogotovo na visim obrtajima.
[ Pakston @ 05.07.2009. 20:45 ] @
"Da li su proveravali uopste hilzne? Ako su one lose, van tolerancije a uradili su osvezenje, onda nista nisu uradili..."

plasim se da je tako!!!

ovako stoje stvari, auto mogu da vozim i 10000 kilometara on ne potrosi ni gram ulja dok ne izadjem na otvoreno tj. dok god ga ne vozim na vecim brzinama.

Kada sam posle nekih 1000 kilometara posle polu generalne izasao na otvoreno recimo da posle jedno 200 kilometara voznje preko 100km/h on je potrosio litar ulja sto je mnogo, mnogo je. Sto se tice hilzni znam da su proveravali ali mislim da to nije bilo detaljno i ja sam pomislio da nisu mozda jajaste ili tako nesto kad mi se sve isto ponovo desilo. E sad opet je izbacio na iber ali ne toliko jer da je izbacio litar ulja na iber to bi plivalo po onom kucistu za filter vazduha ovako znaci da je potrosio i da je nesto vrlo malo izbacio na iber.

Sto se tice tog PCV ventila ja ne znam gde se on nalazi, ali bi bilo super da mi objasnis ili eventualno posaljes neku sliku.

Ovako definitivno idem prvo da servisiram karburator, jer to mi je najhitnije jer sada bas mnogo trosi ovako posto meni treba jedno 80km da stignem do ovog servisa el mozes da mi kazes da pogledam sam koji je taj sraf za smesu jer dok budem stigao do njih ima da mi potrosi mnogo goriva :), ja na mom karburatoru znam samo gde se nalazi sraf za podesavanje lera, a da el oni rade siber karburatore?

Ovako, da rezimiramo prvo idem u servis za karburator, kada to budem resio onda prelazim na ovaj deo sa motorom, kada budem sredio karburator onda cu malo da ga razvucem i izbacicu crevo za iber i stavicu na kraj jednu flasicu da vidim dali ce da izbaci ulje ili koliko ce da izbaci, mada mogu da proverim i koliko ce da potrosi, onda cu imati jos tacnije informacije koliko ulja trosi.

Moram da ga sredim zao mi je da ga prodajem, auto je limirijski u perfektnom stanju, enterijer je super a za te pare za koliko bih mogao da ga prodam mogao bih da kupim malo boljeg yuga i onda bih pao sa konja na magarca :D

[Ovu poruku je menjao Pakston dana 05.07.2009. u 22:02 GMT+1]
[ skorohaker @ 05.07.2009. 22:07 ] @
PCV ventil je zašrafljen u poklopac ventila, na njega je zakačeno crevo koje ide na usisnu granu. Odšrafiš ga i duneš s obe strane, sa jedne treba da pušta vazduh a sa druge da pusti na tren i zablokira, i osetićeš blag udarac, ako je ispravan. Šraf za smesu je fabrički podešen i ne dira se. Sakriven je i zapečaćen, verovatno nekim belim materijalom sličnim gumi. Tako je na Mikuni karburatorima, kod tebe je verovatno Aisan, ali to nije od presudnog značaja, ne diraj taj šraf, bolje skini svećice, slikaj ih pa postavi slike. Ne bi bilo loše da uslikaš i ceo motorni prostor.


[Ovu poruku je menjao skorohaker dana 05.07.2009. u 23:18 GMT+1]
[ cozmo_im @ 06.07.2009. 09:25 ] @
Litar ulja na 200km je mnogo i za motor koji je pred izdisajem kako god da ga vozis...

PCV ventil, imas ga negde oko sredine poklopca ventila, plasticni je i viri iz poklopca i ima deblje crevo na njemu. Izvadi ga i protresi. Ako kucka (kao da ima kliker unutra) OK je.

Nesto ti definitivno nije dobro uradjeno, ili nije provereno stanje motora i uradjeno osvezenje koje je, pojacanom kompresijom, izazvalo druge probleme.

Sraf za smesu se dira kad se poremeti karburator. Inace, pomenuti servis radi sve tipove karburatora.
[ skorohaker @ 06.07.2009. 10:17 ] @
^
Upravo se karburator poremeti kad se taj sraf dira. Nije predvidjeno da korisnik vozila steluje, zato i jeste najcesce sakriven. Predlazem posetu dobrom servisu, trosak servisiranja je zanemarljiv obzirom na potrosnju.
[ cozmo_im @ 06.07.2009. 10:22 ] @
Kod nje se desava da se zezne smesa, zapusi se sve od kilometraze, a pogotovo ako je uduvavao ulje u karburator kroz filter. To je sve haos.

Oni ce (odlican je servis, jedini koji nesto zna, meni je karburator posle remonta kod njih kao nov, 5 do 5.5 na otvorenom, max 7.5 u gradu) ga raspertlati, nastelovati sve i zapecatiti ponovo.

Sve sto fali ili je neispravno, menjaju.
[ Pakston @ 06.07.2009. 22:17 ] @
Super idem kod njih da mi srede karburator, najverovatnije u toku nedelje javicu utiske. Doduse ja bih bio srecan i kad bi mi vratili na staro je je i meni tako trosio kao sto kaze cozma max 7 do 7,5 litara po gradu, a provericu i PCV ventil mozda on stvarno pravi probleme.

Slikacu i motor kad budem imao vremena, mada motor je suv kao barut na njemu se ne vide nikakvi problemi.

Resavamo jednu po jednu stvar, hvala vam ljudi na pomoci.
[ Pakston @ 10.07.2009. 23:39 ] @
Ovako da pocnem, karburator sam sredio, hvala cosmo bio sam kod tih ljudi ciji sam kontakt dobio od tebe u principu sam zadovoljan ali vreme ce da pokaze koliko sad trosi, to jos ne mogu da kazem. ali javi cu.

Takodje sam sredio da motor ne baca mi vise ulje na iberlauf, izgleda da je bilo do PCV ventila, njega sam dobro malo izduvao, podmazao sam ga sa WD-40 mozda bi bolje bilo da sam ga oprao benzinom ali nisam imao, tako da je i WD zavrsio posao.

Sad je jedini problem ostao sto mi auto trosi nenormalno mnogo ulja. Ulje trosi samo na velikim brzinama, danas sam bio na auto putu to je kuljao beli dim iz auspuha bas mnogo (cim sam mogao da ga vidim u retrovizoru) i za jedno 160 km mi je potrosio 1/1,5 litra ulja, znaci da tu nesto debelo nije u redu.

A da beli dim koji je izlazio iz auspuha nije bio konstantan nego samo kada se da malo jaci gas on ispusti oblak, dok na malim brzinama i voznji po gradu ne vidi se nikakav dim.
[ vladd @ 11.07.2009. 09:57 ] @
Pa ako je skoro radjena polugeneralna, ne bi trebao da ga djebras, kao prvo.

Kao drugo, odsetaj do doticnih prevaranata koji su radili polugeneralnu i neka kazu sta su uradili, zasto su bez veze otvarali motor i zasto nisu uradili posao kako treba.

I neka odrade kako treba, ili da vrate pare.

Pozovi, konacno, inspekciju da zatvore stetocine.

Ja razumem da majstori vole da "otvore" posao, da prijave da su popravili i ono sto nisu, ali kako god, nakon intervencije mora da je sve cakum pakum...

Ovo sto si naveo, kao da si popravljao auto u cigan-mali

Poz
[ skorohaker @ 11.07.2009. 10:23 ] @
^
I to detaljno, sve sta je radjeno. Pa to izbacuje kao da uopste nema gumice. Za 160km, preko litar ulja, na granici shvatljivog. Ali, sa takvom potrosnjom cudi sto ne trosi u svakom rezimu. Odmah kod majstora, otvaranje, nema mnogo svrhe od pisanija kad svakog momenta moze da prolupa.
[ cozmo_im @ 12.07.2009. 06:48 ] @
Beli dim nije od gumica. Od gumica moze da bude samo plavkasto-sivkasti dim, nikako beo.

Beli dim je znak loseg dithunga glave, prodiranja vode u kompresioni prostor. Ne mora puno vode da trosi ali moze puno ulja ako je dihtung los ili lose odradjena glava.

Nemoj ga voziti puno da ne ostanes bez ulja i da ti ne zariba motor. Nju ne smes voziti na ulju ispod minimuma. Kod nje je sve OK za voznju kad je ulje izmedju MIN i MAX, najbolje na oko 5mm ispod maximuma da stoji.

Vrati se kod majstora i nek ti tacno kazu sta su radili i nek ti srede motor. Nesto je lose odradjeno.
[ Pakston @ 12.07.2009. 22:02 ] @
Bio sam kod majstora otvorice ponovo motor i sredice stvar, bar se nadam. To ce se desiti verovatno krajem sledece nedelje tako da kada sve bude gotovo javljam se kako je proslo.

Pozdrav i hvala svima na komentarima i na ukazanoj pomoci.