|
[ rrahmanjinov @ 05.07.2009. 17:44 ] @
| Od pre neki dan sa vlasnik Astre H karavan 1.9 cdti 120konja.Primetio sam da ne postoji indikator toplote,rashladne tecnosti,Da li je ovo moguce i zasto je tako.Ako je tako u moram biti u stalnom strahu od pregrevanja automobila.Inace sam autom veoma zadovoljan,a iskreno, ocekivao sam manje od opela srednje klase. |
[ cozmo_im @ 05.07.2009. 18:46 ] @
Iz nekog razloga proizvodjaci u neke nove modele ne stavljaju merac temperature, vec samo signalne lampice (recimo i Corolla Verso ima taj fazon).
Meni nije jasna ta logika, ipak je rashladni sistem kod auta vrlo kvarljiva komponenta. A kad se upali lampica, vec je kasno...
[ vladd @ 05.07.2009. 21:46 ] @
Logika je da se ne nervira korisnik.
Novi, visokofrikcioni, efikasni motori, rade na povisenoj temperaturi, od oko 95C, i sistem hladjenja je nategnut da odrzava temperaturu, vrlo bliskoj temperaturi kljucanja mesavine antifriza(oko 107-110C), uz natpritisak u sistemu hladjenja.
Vrlo bi nezgodno bilo, sa prilicno grubim skalama auto termometara, obeleziti radnu temperaturu, tako blisku kriticnoj, za manje od debljine pokazivaca. Svako bi strepeo, i postavljao pitanja, davio servise..
Da se uradi precizna skala, zahtevalo bi ozbiljan senzor, i ozbiljan, digitalni instrument, ne pokazivac, sto je nepotrebna dodatna informacija(a i komponenta) u kompletnom sistemu, novosmisljenih zamajavanja vozaca.
Tu negde plutaju razlozi..
Poz
[ kuntalo @ 05.07.2009. 21:48 ] @
Vidi temu dole, "Propast auto industrije"...
[ FIREBIRD @ 05.07.2009. 22:56 ] @
Moj stari BMW 3 E46 1.9i motor je ima radnu temperaturu 110-115c, merac temperature je stajao stalno na sredini.
[ Zarko Silic @ 05.07.2009. 23:03 ] @
Citat: FIREBIRD: merac temperature je stajao stalno na sredini.
Zato je i nepotreban.
[ cozmo_im @ 06.07.2009. 07:46 ] @
@vladd...
Pa svejedno, imaju ga mnogi, cak vecina automobila, koji imaju takve motore... uzmi Toyotu naprimer koja D4D i D4D CAT motore ugradjuje svuda - recimo na Corolli Verso nema pokazivaca, ali na Corolli, Aurisu, RAV4 (koji ima D4D CAT) itekako ima pokazivaca temperature. Zasto nije bilo u Corolli Verso, ko to zna, bile su samo lampice! U Aurisu i Corolli je digitalni. I pokazuju kako treba - ako se pregreva, pokazace pregrevanje, dovoljno da vozac moze da predupredi teske kvarove motora koji mogu nastati. Secam se ortaka koji je imao 205 s lampicom STOP. Kad se upalila on je stao, ali motor je debelo prokuvao... da je imao pokazivac, mogao je videti rast temperature i spasiti dihtung glave.
Ja sad pre zamene pumpe za vodu imao sam nezgodaciju da je odjednom propiskila i recimo mi je otislo oko 1.5 do 2l tecnosti i krenem ja s posla i vidim temp nekom ujednacenom brzinom raste i raste... prodje pola nema ventilatora i krene jos da raste - lepo stanem, sacekam 10 sekundi u leru, ugasim motor, dolijem tecnost, ispratim temperaturu i sve je u redu. U takvim slucajevima ITEKAKO znaci merac. Eto, meni je propiskila pumpa drasticno i da nije bilo meraca, ko zna sta bi se desilo. Ovako sam spasao motor od sigurnog kuvanja (nije kuvao jer sam otvarao prelivni sud i hladnjak da dolijem antifriz).
[ FIREBIRD @ 06.07.2009. 07:48 ] @
Kako nepotreban?
Da nije bilo meraca motor bi 2 puta bio pregrejan!
Prvi put je proklizila vodena pumpa ( plasticno radno kolo ), drugog puta je pukla balansna boca na hladnjaku usled loseg kvaliteta materijala sva sreca da ima merac temperature.
[ Zarko Silic @ 06.07.2009. 08:58 ] @
Savremeni se automobili, u slucaju pregrevanja, nakon prethodnog obavestenja, prvo odu u rezervni mod, a, nakon izvesnog vremena, automatski ugase. Nema nikakve potrebe za meracem (ili cajgerom) bar kad je u pitanju pojava pregrevanja.
Jedina potreba za analognim meracem, pored same estetike (nesto je lepse kad postoji jos jedan instrument), je informacija o postignutoj radnoj temperaturi tj. podatku koji vozaca obavestava da moze otpoceti voznju pod punim opterecenjem.
[ cozmo_im @ 06.07.2009. 09:21 ] @
Nesto nisam vido da se savremeni automobili tako sami od sebe "gase" i idu u rezervni mod. Prokuvaju ko i drugi, vido 100 puta dosad...
[ FIREBIRD @ 06.07.2009. 10:58 ] @
Na starom BMW-u 525 TDS je 2 puta menjana glava motora pucala je od pregrevanja.
Prvog puta je otkazao termostat ( neki genije je stavio Mercedesov termostat), drugog puta je napuko hladnjak pragazili nekog psa na putu.
U oba slicaja je cale otvorio bocu i dozvolio da voda izadje, netreba otvarati bocu ako motor prokuva samo ga ostaviti da se ohladi. Prilikom otvaranja boce izlazi voda u obliku pare, glava motora ostaje bez tecnosti i puca.
Drugaru je pre 4-5god prokuvala nova Opel Astra 2.0 DTI na 4.000km pukla je glava motra, zamenjena je novom u servisu o trosku fabrike. Ispostavilo se da je selna bila labava, sto je dovelo do laganog gubitka tecnosti.
[ Zarko Silic @ 06.07.2009. 12:39 ] @
Citat: cozmo_im: Nesto nisam vido da se savremeni automobili tako sami od sebe "gase" i idu u rezervni mod. Prokuvaju ko i drugi, vido 100 puta dosad...
To je zato sto ti pojam savremenog automobila vezujes za Corollu iz 90-te, sto je na nivou evropskog automobila iz 70-te.
Savremeni automobili, kao na primer Fiat ili VW, jos pocetkom 2000-itih u svoje modele pored svetlosne, ugradjuju i zvucnu signalizaciju (u slucaju VW ona je toliko neprijatna da posizis-nemoguce je voziti). Nakon oglusavanja na postojeca upozorenja, vozilo se zaustavlja. Naravno, pod uslovom da je sistem za dijagnostiku u funkciji tj. da ga majsor Pera nije iskljucio.
[ FIREBIRD @ 06.07.2009. 13:19 ] @
Ja sam taj krestavi zvucnik iskljcuio na Golfu i sada cu na Audiju nervira me.
[ cozmo_im @ 06.07.2009. 13:48 ] @
Citat: zarsilic: To je zato sto ti pojam savremenog automobila vezujes za Corollu iz 90-te, sto je na nivou evropskog automobila iz 70-te.
Da se razumemo, prvo Corolla je na vecem nivou i od neke konfekcije sad...
A da opet ne zalazim u burazerov servis i sta prokuvava bez ikakvih upozorenja - necu, samo sam video podosta najmodernijih automobila (i jedan RAV4, ali uglavnom su bili VW, Reno, Pezo, jedan 308 se lepo ukuvo na ZR-NS putu, kao i jedan lepi novi Passat...) koji su prokuvali dok si reko keks, nema tu cile-mile, termodinamika je ista kao i u sistemima za hladjenje od pre 30 godina... kad pukne crevo ili naglo procuri hladnjak na sred puta nema te tehnologije koja ce te upozoriti na takvu stvar pre nego sto covek odreaguje i spasi auto.
[ skorohaker @ 06.07.2009. 15:05 ] @
Nemoj opet kod burazera, ovako te molim (sklopljene šake). Uzgred, sa VW modelima iz vremena te Corolle, bila je sreća ako se dobije i pepeljara, upaljač je već bio u "full" opremi. Japanci su tad imali razne svetlosne i zvučne signale za vrata, gepek, zaboravljena uključena svetla, istrošenosti kočionih pločica...
[ vladd @ 06.07.2009. 15:57 ] @
Ne znam sta fali lampicama, i zasto je istrument u prednosti.
Lampica je plava dok je motor hladan, ugasi se kada je u normalnom rezimu, i crvena je kada krene kuvanje, auto tada ulazi u servisni mod i skoro ga je nemoguce voziti.
Sta to instrument moze vise da pokaze prosecnom korisniku, pogotovo netehnicke struke. Mogu i da ne primete desavanja pokazivacu temperature.
A baska i da vide, malo njih zna sta da preduzme, osim prostog gasenja motora.
Ovako je skoro pa automatizovano.
Korisnija bi bila neka druga pokazivanja, vezana za sam rad motora, ali se informisanje na instrument tabli masovno svelo na ekonomiku eksploatacije.
Poz
[ Zarko Silic @ 06.07.2009. 16:08 ] @
Ako dodje do havarije akutnog karaktera i pukne crevo ili slicno, ne pomaze ni zager za temperaturu sto je i bilo pitanje ove teme.
P.S. Zvucni signali u evropskim vozilaima se srecu jos u vreme dok se mnogi od vas nisu ni rodili (Opel Rekord 1968). Kada sam spomenuo zvucne signale kao prethodnicu iskljucenja rada motora, mislio sam na savremene motore novije generacije. Znaci od 2000. pa na ovamo. U toj generaciji i prestaje ugradnja pokazivaca temperature na pojedinim modelima jer za njim ne postoji realna potreba, a mozda ima i malo "onoga" sto je Vladd napisao i odnosi se na nepotrebno uznemiravanje.
P.S. 2.
Ako se misli na Japance i na njihovu revolucionarnost u automobilskoj industriji, gresi se mnogo. Sve dosad sto su napravili uglavnom su tabali sa modela evropskih (putnickih), ili americkih (terenskih) proizvodjaca (ne ulazim u to kako i na koji nacin su uspevali) tako da njihova vozila i dan danas kasne za jednu, ili jednu ipo generaciju. Tacno je da kvalitetno urade, cak mozda i bolje od "originala", ali o revolucionarnosti nema govora. Trenutno mozgaju na motorima tipa TFSI
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 06.07.2009. u 20:19 GMT+1]
[ etjen @ 06.07.2009. 18:54 ] @
to je bez nekog posebnog pravila. Ranije je zavisilo od nivoa opreme. Recimo, Reno 14 TL(1979 godište) i Renault 21 TL (1989) niau imali merače temperature, a u GTL opremi ili TLJ ne sećam se više oznaka, jesu.
Takođe, Sitroen AX (1987) 1.1 motor nije imao pokazivač temp. u slabijoj opremi...
Kod novijih automobila je stvar izbora fabrike nevezano za nivo opreme. Twingo (2001) sa Quickshift menjačem nema pokazivač temperature iako ima gomilu opreme i kompjutera u sebi... i takvo rešenje uopšte nije tako loše-jednostavno nema ''suvišnih'' detalja i vozač se ne ''opterećuje'' gledanjem u temperaturu motora...
Mada ja ipak volim da imam neki oblik skale bilo digitalni ili analogni...
[ cozmo_im @ 06.07.2009. 18:59 ] @
Citat: vladd:
Lampica je plava dok je motor hladan, ugasi se kada je u normalnom rezimu, i crvena je kada krene kuvanje, auto tada ulazi u servisni mod i skoro ga je nemoguce voziti.
Reci to jednom ortaku kome je Astra H bez meraca prokuvala i zbrisala dihtung glave nasred puta (motor 1.4).
Ni S od servisnog moda.
[ FIREBIRD @ 06.07.2009. 22:06 ] @
Ako dodje do curenja ili pucanja creva prvo bi se trebala upaliti lampica za nizak nivo rashladne tecnostu, moze se reagovati i ugasiti motor na vreme.
Komsiji je pukla racva na Laguni 2.2dci, covek nema veze za zivotom. Auto je izgubio snagu, on je dodavao gas, na kraju je zaribao motor! Nije ni pogledao merac temperature. Sreca pa je naso drugi motor, za pristojnu cenu.
[ vladd @ 10.07.2009. 08:51 ] @
Citat: cozmo_im: Reci to jednom ortaku kome je Astra H bez meraca prokuvala i zbrisala dihtung glave nasred puta (motor 1.4).
Ni S od servisnog moda.
Evo da mu reknem
NE voziti neispravan auto, NE voziti ako se pali crvena lampica, pa makar bilo "jos malo", NE kukati ako se raubovanjem vozila dogura do skupe popravke
Poz
[ cozmo_im @ 10.07.2009. 13:51 ] @
Pa tu sam te ceko. Vidis neispravan je bio signalni uredjaj kao i termostat. Dva zla u isto vreme. Da je imao merac i lampicu, imas barem jos jedno sredstvo za odredjivanje temp motora.
Njemu je samo krenulo da kulja ispod haube u toku voznje, bez upozorenja. Rekose da im se to desava, ne znaju bas zasto na tom motoru.
[ vladd @ 10.07.2009. 16:58 ] @
Pa lepo sam rekao da ne vozi neispravan auto. I to sa dve neispravnosti.
Ako je signalni uredjaj bio neispravan, termostat moze da se proveri, pri dolivanju vode, antifriza, pri kontroli, kada se proverava ciklus hladjenja. Motor radi dok se ne ukljuci ventilator.
Ali, ZNA SE, ko vozi OPELA i FORDA, taj odrzava vozilo tek kada nesto OTPADNE.
Posto je to valjda auto za "vozis i ne mislis".
Spoj laznog kvaliteta, i specificnog mentaliteta.
Opeli su jako davno bili dobri automobili, a onda je '90-ih upao Lopez i napravio stednju na svakom srafu. GM je pokrio stednju i po Fordu.
Opel je poceo sa fus varijantom takodje tih godina, stednja na kvalitetu i zastiti lima. Kada je prestalo sklapanje u Kikindi, prestalo je i sa kvalitetom za trziste.
U svakom slucaju, neophodni su pregledi, zamene dolova, ali, jeftinija varijanta je obicno slag na tortu opela.
To se dogadja i kod drugih, ali je tesko da crkne i davac temperature, posto se primeti pri startovanju vozila, ne odradi proceduru plavo-ugaseno, cak se i znaju otprilike vremena za koje treba da se ugasi, sto signalizira neki problem..
Ne znam zasto nije obratio paznju na to pokazivanje...tu je poceo prekrsaj "vozenja neispravnog"..
Poz
[ cozmo_im @ 10.07.2009. 17:53 ] @
Pa dobro, on smatra da je auto ispravan, ipak ga je kupio novog i bio je jos pod garancijom te je to sredjeno bez troskova. Nije sad bas svaki dan obracao paznju na lampicu - ali svejedno auto je bio skoro nov pa nije ocekivao bas takvu vrstu kvara na autu mladjem od godinu dana. Posle te popravke vec godinu dana ga vozi bez ikakvih problema, zasad...
[ vladd @ 11.07.2009. 09:36 ] @
Svaka nova naprava ima svoje "decije bolesti".
U slucaju serijske proizvodnje manje je konstruktivnih, malo vise proizvodnih problema, u svakom slucaju, postoji period razrade SVIH delova, ne smo onih koji se struzu i samoadaptiraju.
Zao mi je sto je doziveo skupu skolu, ali ce bar osmatrati instrument tablu i dok je parkiran
Poz
[ Zarko Silic @ 11.07.2009. 13:10 ] @
Zato i postoje zvucni signali, a zasto se nisu aktivirali je vec drugo pitanje.
[ cozmo_im @ 15.07.2009. 18:54 ] @
Evo jednog Passata 2.0 TDI koji je napravio guzvu na autoputu - prokuvao, doduse ovde nema isparavanja na slici ali je tamo gde je stajao bila ogromna barustina od antifriza - e sad, izgleda mu se to desilo na tom semaforu kod metroa, dugo smo cekali da on saceka da to ispari, sta vec i da krene da ga gura ka metrou. E sad mi nije jasno kako je prokuvao tek tako? (Ne znam dal je stojeci na semaforu ili je usput, tu smo ga zatekli):
[ vladd @ 15.07.2009. 20:13 ] @
[ Zarko Silic @ 16.07.2009. 00:47 ] @
Odavno pricam da nije automobil za svakoga.
Posedovanje i koriscenje automobila, pogotovo savremenog, zahteva odredjeni nivo tehnicke obrazovanosti sto, u ovim nasim krajevima, predstavlja deficitarnu kategoriju.
P.S. U nesm kraju se to narodski kaze: Ne zna svinja, sta je dinja.
[ vladd @ 16.07.2009. 09:20 ] @
Pa ne znam bas da li su americke ili nemacke domacice ili bankarski sluzbenici bas napucani tehnickim znanjem.
Pre ce biti da je potrebno brdo love, i redovno odrzavanje, ne vozenje vozila starijeg od pet godina ili preko 100kkm..
A ko ne ispunjava doticne uslove, morace da "zagreje stolicu"
Poz
[ Zarko Silic @ 16.07.2009. 10:14 ] @
Citat: vladd: Pa ne znam bas da li su americke ili nemacke domacice ili bankarski sluzbenici bas napucani tehnickim znanjem.
Rekao sam da je rec o tennickoj obrazovanosti a ne tehnickom znanju gde se prvenstveno misli na mehanicarski deo pasla.
Americke ili nemacke domacice svakako ne znaju da odvrcu i zavrcu stafice, ali vrlo precizno znaju kad i gde treba da odnesu svoje vozilo. Americki i nemacki MAJTORI su zaduzeni za tehnicko-mehanicarsku delatnost, a ne domacice.
Osim toga u "tennicku obrazovanost" podrazumevam znjanje i sposobnost onih kod kojih se vozila odrzavaju i za koje vazi isto pravilo:
prvo nauci pa posle popravljaj.
Posedovanje srafcigera nije dovoljan uslov da bi se neko zvao majstorom:
Citat: vladd:A ko ne ispunjava doticne uslove, morace da "zagreje stolicu":D:D
Upravo to.
P.S. Ako se svemu ovome doda balkanski mentalitet, situacija se veoma komplikuje, pre svega po "kucnog ljubimca".
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|