[ etjen @ 07.07.2009. 19:46 ] @
Pošto sam pročitao temu o turbinama i naučio nešto što nisam znao - da motor treba da radi malo duže na leru nakon duže vožnje pre gašenja, rekoh da priupitam da li postoji neko pravilo vezano za klimu u kolima.
Dakle, da li se klima pali/gasi u stanju mirovanja ili u vožnji i da li to ima neke veze?
Naime, iako je moj auto kupljen kod nas imam samo upustvo na nemačkom (a nemački ne znam) pa mi ništa ne znači... Dakle ako neko zna nešto ili je pročitao nešto o uputstvu za svoj auto neka podeli.

Moj auto ima 1.5 dci motor ako je to nešto bitno... Mada me interesuje i za benzince (jer još uvek posedujem i jednog Twinga sa benz. motorom i klimom)

Hvala :)
[ lancia88 @ 07.07.2009. 21:05 ] @
Pozrav,

uhh, ja palim odmah po paljenju motora, sacekam desetak sekundi da svuda ulja procirkulisu pa palim...a gasim sa sve autom. Zaboravim, prosto receno....nikad nisam razmisljao o tome kakav rezim treba da se postuje kod paljenja klime.
[ etjen @ 07.07.2009. 21:32 ] @
pa nisam ni ja dok nisam procitao onu temu o turbinama, nekako mi palo na pamet, a i cini mi se da sam negde nesto procitao o tome da postoji neko pravilo oko ukljucenja klime ali zaboravih gde :(
[ vladd @ 07.07.2009. 21:38 ] @
Za auto klimu nema nekog pravila, nekada se preporucivalo da se zagreje motor, i ukljuci ventilator.
Klimama je jedini problem slab protok vazduha, bilo na hladnjaku, bilo na evaporatoru, u kabini. Ako se evaporator zaaledi, nema kljucanja i oduzimanja toplote, ali to je uglavnom reseno da klima i ne moze da se upali ako ne radi kabinski ventilator.

Poz
[ etjen @ 07.07.2009. 21:58 ] @
znači mislite da motoru na neki način ne smeta paljenje klime i pri većim opterećenjima (brzinama). Ne može se nekako nešto loše desiti ako upalim klimu dok idem recimo preko 100 na sat?
Tj. pošto kapiram da se klima uključuje tako što se kompresor klime uključuje na način što se ''namakne'' remen i krene da vrti kompresor, pitam se da li ima veze koji su brojevi obrtaja u pitanju, tj da li nešto smeta ili nema apsolutno nikakve veze?
[ Zarko Silic @ 07.07.2009. 22:18 ] @
Citat:
etjen: znači mislite da motoru na neki način ne smeta paljenje klime i pri većim opterećenjima (brzinama).


Kojem motoru? Kompresoru, ili vozilu?
[ etjen @ 07.07.2009. 22:37 ] @
pa prvenstveno motoru vozila.
Možda bih trebao da objasnim malo bolje na šta tačno mislim.
Mislim na onaj blagi ''cim'' koji se oseti prilikom uključenja klime - trenutak kada se remen prebaci na kompresor, da li ima neke razlike i da li smeta motoru vozila, samom kaišu ili pak kompresoru kllme, ako se ona uključi na 800 ili 3000 obrtaja?
[ Zarko Silic @ 07.07.2009. 23:02 ] @
Ne smeta tom motoru. Smeta samo dzepu

Moze da smete kompresoru, ali nije toliko bitno; ako hoce da otkaze, otkazace i na 800 i na 3000 obrtaja.

"Ozbiljniji" klima uredjaji (VW-climatik i sl.) rade na nesto drugaciji nacin. Prakticno je kompresor permanentno ukljucen i zimi i leti. I ako je klima aktivirana i ako nije. U sistemu ne pada pritisak nikad ispod 1,5 Bara. Ovakve sisteme odlikuje visoka efikasnost uz malu potrosnju energije odnosno goriva (neprimetno u odnosu na normalnu) i dug radni vek. Princip rada je slican kucnim invertorskim klimama pa ni udari prilikom povecanja, ili smanjenja inteziteta hladjenja, ne postoje.

Za raliku od takvih sistema tvoja klima ima taj "udarac" kada se ukljuci, ili iskljuci. Proizvoljaci u svojim uputstvima ne navode posebne uslove koriscenja, samim tim ni rezim paljenja i gasenja, te je logicno pretpostaviti da je ono dozvoljeno.

[ etjen @ 07.07.2009. 23:09 ] @
i pretpostavio sam da je tako nešto, ali rekoh ajd' da pitam. Hvala na pojašnjenju
[ FIREBIRD @ 08.07.2009. 08:30 ] @
Climatic ima variabilni kompresor, mene nervira sto klima sama ubrzava ventilator bez obzira sto sam podesim vrednost koja mi odgovara. Ako je spolja toplije on sam ubrza, ako zahladi on uspori.
[ vladd @ 08.07.2009. 09:18 ] @
Neki uslovi za rad klime moraju da budu obezbedjeni, da bi se odvijala promena ciklusa freona. Evaporator(deo u kabini koji nas najvise raduje) bi trebao, idealno, da bude oko nula stepeni. U slucaju pothladjivanja i pretnje da se zamrzne, automatika povecava protok toplog vazduha oko evaporatora.

Tako da se treba radovati a ne nervirati, posto je klima u dobrom stanju i regulacija radi posao.

Poz.
[ Zarko Silic @ 08.07.2009. 10:13 ] @
Climatik ne treba nikog da uzbudjava .

Ako je ispravan, predstavlja nesto u ovom trenutku, najbolje sto postoji na polju klime. Radi kompletnu "klimatizaciju": automatsko ovlazivanje kao i jonizaciju.
Voznja sa njim je kao voznja sa otvorenim prozirima kroz gustu cetinarsku sumu.
[ X Files @ 08.07.2009. 12:17 ] @
Ne znam šta drugi misle o ovome, ali otprilike 1 minut pre gašenja auta, ugasim klimu i uključim ventilator na toplo da prosušim sistem, da bih eventualno neutralisao neprijatne mirise i bakterije koje bi imale povoljno tlo za razmnožavanje. E sad, koliko je ovo efikasno ne znam, mada mi se čini da ima logike.
[ FIREBIRD @ 08.07.2009. 13:56 ] @
Pozeljno je pre izlaska iz vozila iskljuciti klimu i ostavite ventilator par minuta iz 2 razloga:

- Koristi ljudskom organizmu, privikne se na vecu temperaturu nema soka izlaska iz 20c na 40c,

- Osusi isparivac, sprecava stvaranje raznih mutanata.

[ etjen @ 08.07.2009. 18:54 ] @
da ali ako uključite da duva vazduh bez klime želeći da pri tome što pre osušite ventilacione otvore, po meni, možete dovesti i do suprotnog efekta.
Ja kad god sam tako radio kao rezultat dobio sam trenutnu kondenzaciju na izduvima i potom miris vlage, a ako bi je isključio (klimu) skupa sa ventilatorom i pustio da se lagano ''prirodnim'' putem-čisto stajanjem prosuši, nikad nisam imao taj neprijatni miris vlage a ni kondenzaciju nisam nikad primetio...
[ Reno4 @ 03.08.2009. 22:50 ] @
Ukoliko uključujete klima uređaj pri velikom broju obrtaja motora, možete da oštetite remenicu kompresora. Ovo važi samo za neke modele, koji imaju gumeni deo koji treba da spreči prenošenje udarnog opterećenja na kompresor. Tipičan primer su Audi A4 i A6 2001, Polo 1.9 TDI itd. A remenica nije preterano skupa, oko 200e.
Inače, to isključivanje da se prosuši isparivač itd. nema nikakvog efekta. A bogami, nekima ovde uopšte nije jasan princip rada klima uređaja, ali nema veze. Još su mladi, naučiće.