[ tdusko @ 07.07.2009. 22:07 ] @
Od kada je pocelo toplije vreme desava mi se da kada maltretiram auto malo vise recimo petom uz bubanj potok ili slicno, temperatura rashladne tecnosti krece poprilicno brzo da hita od 90 ka 100 stepeni i taman kada dostigne najvecu vrednost, otprilike kada krecem da se spustam, upali se lampica koja signalizira da nesto nije u redu sa rashladnim sistemom. Nakon toga temperatura se vrlo brzo vrati na 90 stepeni ali se lampica ne gasi sve dok se ponovo ne startuje motor. Za sada mi se nije desilo da temperatura dodje do 100 stepeni ali nisam ubedjen da se to ne bi desilo da je brdo duze ili da na vrhu brda naidjem na zastoj, a samim tim i na ne mogucnost da se auto ohladi pasivno nizbrdo.

Zna li neko kakav je rezim rada ventilatora? Da li ima jednu, dve, tri...brzine i kada se koja aktivira?

Moj utisak je da ventilator krece da se vrti na odredjenoj temperaturi, recimo 85 stepeni, a da kada dodje do na primer 95 treba da se ukljuci druga brzina ventilatora. Tada se ona ne ukljucuje sto sistem registruje kao gresku i javi mi da nesto nije u redu.

Ima li to smisla ili sam promasio za kilometar? :)



[ PIGVIR @ 07.07.2009. 22:27 ] @
Nije mi jasna jedna stvar, kao što si napomenuo, ako ideš već petom (pretpostavka da je brzina vozila oko 100 km/h) bez obzira što je brdo da toliko diže temperaturu pri toj brzini na kojoj se motor aktivno hladi. Sem ako ga baš ne mrcvariš u nekoj koloni u napomenutom stepenu prenosa manjom brzinom vozila.
Elem, nema veze, ineresuje i mene odgovor tako da ko zna neka se javi. Zanima me ta pojava... :)
p.s. koja lampica ti signalizira ovu pojavu?
[ Zarko Silic @ 07.07.2009. 22:34 ] @
Ima smisla, ali ne kod Bubanj potoka. Previse je to kratka relacija da bi se sistem hladjenja previse uzrujavao.

Moguc uzrocnik:
1. Los kvalitet, ili neodgovarajuce motorno ulje (povecano trenje i smanjena moc odvodjenja toplote),
2. Nedovoljan protok rashladne tecnosti kroz hladnjak koji je jednim dobrim delom zacepljen kamencom.
3. Seznor temperature.

(Vrlo verovatno da su u "kvaru" zastupljena sva tri elementa)

Pojedini sistemi regulisu brzinu rada ventilatora, dok pojedini poseduju vise ventilatora koji se sukcesivno pale.


P.S. Da jos dodam da je Opel poznat po problematici rada klime. Narocito nakon 5 godina starosti i narocito na vozilima uvezenim sa Zapada. U tim okolnostima velika je retkost da klima funkcionise kako treba.
[ tdusko @ 08.07.2009. 08:21 ] @
@PIGVIR

Pali se lampica pravougaonog oblika koja u sredini ima nesto nalik zvezdi mada bi ja pre rekao da je nalik ventilatoru.

Zaboravio sam da kazem da je klima sve vreme ukljucena i da je brzina 120-140 Km/h kada se penjem sto jeste dosta veliko opterecenje ali kao sto Zare rece mislim da to ne bi smelo tako drasticno da se odrazava na temperaturu. Tadodje, mislim da nemam termostat ili da je stalno otvoren posto auto jako tesko dostize radnu temperaturu ali to ne bi trebalo da ima veze sa grejanjem.

Ulje sam sipao GM za taj motor ali ko ce ga znati da li je falsifikat. Prosao sam skoro 6000 od zamene i nije mi potrosio ni jedan jedini gram ali ko zna...

[ PIGVIR @ 08.07.2009. 09:15 ] @
Pa ako je klima uključena ono jeste da penje temperaturu, mada iz svog iskustva opet kažem, pri toj brzini motor se aktivno bez problema hladi u ma kom režimu rada. Ne verujem da je do ulja, mada jesi li ga uzeo kod ovlašćenog distributera? Al opet sve mu to dođe na isto...
Moja iskustva su recimo da je auto pun, idem lokalnim putem, ne tako veliko uzbrdo koliko je dugačko (Zaretov primer), uključena klima, e tu temperaturu penje kao lud, toliko da sam se uplašio i isključio je. Situacija je bila bolja u tom trenutku. Možda je i do klime na tim opelima, probaj to isto i kada vidiš promenu (rast temp.) onda je isključi i prati stanje.
p.s. čisto bezveze pitam, jel imaš dovoljan nivo rashladne tečnosti, mada pretpostavljam da je to ok.
[ Zarko Silic @ 08.07.2009. 10:09 ] @
120 do 140 je idealna brzina. Ne sme ni sa klimom tako da se ponasa.

Nesto je neispravno!
[ cozmo_im @ 08.07.2009. 14:00 ] @
Neispravno je nesto sto kaze Zarko.

Temperatura ne sme da varira - moze kazaljka 1-2mm da se pomera malo od centra (sitno nesto, to je uobicajeno za merac i maltene neprimetno za oko), ali temp. ne sme da raste pod voznjom uzbrdo i kad auto ide brzo ili ako je neko opterecenje - sistem za hladjenje ako je ispravan, on ce drzati temperaturu na tacno predvidjenoj radnoj temperaturi.

Skoro sam vozio Golfa V 1.9TDI sa klimatronikom i njemu je temp zakucana uz Bubanj Potok ili na nekim uzbrdo nizbdro opterecenjima, nisam video da nesto temp. varira. Isto je bilo sa jos nekim modernim automobilima koje sam skoro vozio, a imaju merac temperature.
[ FIREBIRD @ 08.07.2009. 15:18 ] @
Meni na Golfu i sada na Audi-ju isto TDI PD motori stoji zakucano na 90c svo vreme.

Primetio sam kod druga koji vozi Citroen Xsaru 1.9D da merac osciluje, kada je opterecen motor pokazuje 85c, na nizbrdici spadne na 60c i tako non stop, auto je kupljen nov 2002god.
[ vladd @ 08.07.2009. 17:35 ] @
Problemi na Xari su posledica loseg termostata, stalno otvorenog.

Sto se tice teme, odgovorio je zarsilic.

Poz
[ Zarko Silic @ 08.07.2009. 17:46 ] @
Golf V i Astru G ne mogu se porediti. Ni koncepcijski ni generacijski. Sistemi za klimatizaciju rade na savim razlicite nacine. Isto tako i sistemi hladjenja motora. To sam u kratkim crtama opisao u susednoj temi:


http://www.elitemadzone.org/t369210-0#2327020


Kod Astre G je normalno i dozvoljeno variranje temperature jedino je simptomaticno sto se to dogadja u uslovima koje je tdusko opisao.
[ tdusko @ 08.07.2009. 19:58 ] @
Zavirivao sam pod haubu malopre i rekao bih da imam samo jedan ventilator hladnjaka rashladne tecnosti. Ukupno ima 3 hladnjaka: interkuler, klima, rashladna tecnost. Hladnjak za interkuler tacno znam koji je, a od ova dva predpostavljam da je hladnjak klime onaj dalji od motora i on ima svoj ventilator koji je odmah iza maske.

Dok sam zagledao i trazio ventilator video sam nesto sto me je potsetilo na jednu sitnicu. Naime, postoji jedna pljosnata stangla koja se nalazi izmedju hladnjaka i motora. Prostire se po dijagonali hladnjaka i skoro je prilepljena za isti. E, na toj stangli se nalazi zasrafljen jedan deo kockastog oblika 5cm x 5cm x 3cm. Stranice kocke su od nekog rupicastog lima, a unutra se nalazi neka zica koja podseca na zakacaljke za "pak-treger". Kada sam kupovao auto taj deo je visio, odnosno nije bio zasrafljen za tu stanglu. Sobzirom da sam terao auto kod majstora pre kupovine pokazao sam mu to, on ga je prisrafio i rekao mi je da je to neki deo koji sluzi da ukljuci drugu brzinu ventilatora. Moguce da je to problem.

Imacu malo vise vremena za vikend pa cu da se pozabavim time ozbiljnije mada me nervira sto ne mogu lako da izazovem tu temperaturu motora jer se auto po vrucini i Bogradskim guzvama sa klimom ponasa skroz normalno. Zakuca na 90 i varira +-2 stepena.
[ bakara @ 09.07.2009. 17:53 ] @
Ako ima dovoljno rashladne tecnosti, onda neradi prva brzina ventilatora.
[ Zarko Silic @ 09.07.2009. 20:29 ] @
Pri toj brzini (120 do 140) ni jedan ventilator ne sme da radi. Osim, naravno, ventilatora klime.

Posebno je cudno kako temperatura u grdskoj voznji ne varira, a na otvorenom varira.

Nesto ne stima u tvojoj prici.
[ tdusko @ 10.07.2009. 08:50 ] @
Evo juce sam nakon sto sam dosao kuci sa posla i nakon voznje kroz Beograd od 40-ak minuta sa klimom ostavio auto da radi u leru i temperatura je zakucana na 90 stepeni i kao sto Zare malopre rece ventilator se ne vrti. Imam utisak da bi mogao da ga vozim 100 godina po gradu da ne podigne temperaturu, a cim krenem da ga zilavim uzbrdo krene da raste. Videcemo o cemu se radi...
[ PIGVIR @ 10.07.2009. 18:27 ] @
E setih se sada nešto jer jedan drugar imao sličnih problema, njemu je pumpa za vodu pravila problem. Proveri!
[ tdusko @ 11.07.2009. 07:28 ] @
Juce sam se peo uz brda od Beograda do Mladenovca autoputom bez klime i temperatura se ponasala isto kao i sa klimom tako da klimu iskljucujem kao moguci uzrok.

Takodje, kada sam krenuo iz Bograda upao sam u nenormalnu guzvu tako da sam bio sigurno 45 minuta u rezimu stani-kreni sa klimom i temperatura je bila zakucana na 90. Penjanje uzbrdo uz solidno tezinsko opterecenje od 400 Kg je izgleda mnogo veci zalogaj.

@PIGVIR

Ne znam kakve probleme moze pumpa za vodu da pravi. Ona ima jednu jedinu funkciju, a to je da gura vodu, a jedini problem koji pravi jeste kad dotraje pa prosipa vodu napolje. To kod mene nije slucaj jer vode stalno imam dovoljno.
[ vladd @ 11.07.2009. 09:42 ] @
Citat:
tdusko
Ne znam kakve probleme moze pumpa za vodu da pravi. Ona ima jednu jedinu funkciju, a to je da gura vodu, a jedini problem koji pravi jeste kad dotraje pa prosipa vodu napolje. To kod mene nije slucaj jer vode stalno imam dovoljno.


Postoji situacija kada se odvoji propeler od osovine, nema curkanja, a propeler se povremeno vrti, kada se "zakaci", a povremeno proklizava, pumpa ima slab protok.

To je situacija, u poslednje vreme cesta, bilo da se razdvoji spoj osovine i propelera, bilo da propeler pukne, raspradne se..stigla stednja i do pumpe za vodu

Poz
[ PIGVIR @ 11.07.2009. 12:48 ] @
Ajd opet ja... Ne znam da li si prvi vlasnik auta, ali recimo iz iskustva drugih znam da su neki sipali običnu vodu u hladnjak pa su im od kamenca cevi postale "uže" pa samim tim i protok vode. Meni sve to nešto miriše na vodu, samo pretpostavka. Ako nisi prvi vlasnik možda je prethodni manje mario za taj auto u tom smislu?

Druže, a što ga ti ne oteraš lepo u servis da vide šta je, da se ne zajebe nešto?
[ tdusko @ 11.07.2009. 14:38 ] @
Nisam prvi vlasnik auta i nemam pojma sta je u njega sipano pre, znam da je sada antifriz ali sam ubedjen da ovde problem nije sa kamencom i smanjenom zapreminom hladnjaka zato sto sam 100 puta ranije imao takav slucaj i u svih 100 puta je auto dizao temperaturu i u stani-kreni rezimu i na leru. Takodje, ubedjen sam da je problem ili u termodavacu ili u neispravnom ventilatoru. Medjutim, da bih znao sta od ova dva ne radi kako treba prvo trebam da znam kako to treba da radi, zato sam i otvorio ovu temu ne bi li ustedeo sebi vremena za slucaj da neko zna na kojoj temperaturi se ukljucuje ventilator i ako ima vise brzina kada koja startuje.

Sto se servisa tice, vozicu ga tek kad sam ne budem mogao da otkrijem sta je problem i da ga resim. Inace, situacija je daleko od alarmantne tako da nema potrebe za nervozom.
[ vladd @ 11.07.2009. 15:21 ] @
Pa ispusti svu rashladnu tecnost i sipaj novu. Nije to neka stavka, bar mozes da pratis situaciju. I znaces starost antifriza, i znaces kada da ga menjas.

Davace, termostate, i sitan pribor mozes da proveris u loncu tople vode, ako imas termometar. I da otklonis sumnju.

Pricom cemo malo postici, velika je mastovitost ljudi u zabusavanju pri odrzavanju vozila.
Mozda je sipan neki preparat za zacepljenje nekakvih rupa u sistemu, pa sada putuje kroz sistem i pravi cepove...


Poz
[ etjen @ 11.07.2009. 16:06 ] @
da probam ja :)) Imao sam sličan problem u prošlom veku sa Golfom 2 dizelom (običnim) na otvvorenom se greje a po gradu ništa... i ispostavilo se da je motor bio zreo za generalnu ... Kasnije sam ga zamenio drugim (motorom)

Nadam se da to nije kod tebe!

Kod tebe je verovatnije:
da ne radi prva brzina ventilatora a da ne može da se ohladi pri toj brzini vazduhom jer je hladnjak prljav ili nešto blokira hlađenje vazduhom.
[ MrBratko @ 16.07.2009. 23:59 ] @
@tdusko:
Ja vozim AstruG 2.0 DTI i pre mesečak dana sam imao sličan problem
samo što se meni lampica "electronically controlled engine cooling" palila odmah po startovanju klime
i isto kao kod tebe gasila pri prekidu rada motora i ponovnom startu bez klime.
Kod mene je crkao elektromotor na ventilatoru klime.
To je onaj prvi ventilator, odmah iza branika, koji je na hladnjaku klime.
Tj., da se pravilnije izrazim, on nije skroz crkao nego mu je otišla neka od brzina...a postoje 4 brzine.
Naime, pritisak freona u hladnjaku klime (koji je btw. kod mene skoro nov...pre 3 godine je prethodni vlasnik morao da ga kompletno zameni)
je tokom rada klime rastao a ventilator nije stizao da ga ohladi (spusti) pa se zato palila lampica.
Problem je dijagnostikovan kada sam auto nakačio na TECH2 dijagnostiku za OPEL-e
a rešen je zamenom istog elektromotora. Stavio sam polovan elektromotor.

Uz put smo očistili (vodom pod pritiskom) hadnjak klime i količina kamenčića i drugog smeća koja je isterana iz saća hladnjaka je bila frapantna.
Postoji priča ;) da bi majstori za klime davno zatvorili svoje radnje da im nema AstriG
jer je klima čest problem na njima.

Pre dijagnostike sam čak posumnjao i na rashladnu tečnost, s obzirom da nije menjana 3 godine,
međutim nije bilo do nje.

Elem, raspisah se, nadam se da si problem u međuvremenu već i sam rešio
s obzirom na trenutne vrućine koje iziskuju klimu.

pozz

p.s. pogledaj ovde
http://cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=57&t=31269
i ovde
http://cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=57&t=13572&start=25
pisano je o slicnim problemima.
[ tdusko @ 17.07.2009. 09:37 ] @
@MrBratko

Hvala ti sto si posvetio vreme da napises post i pokusas da mi pomognes. Procitao sam sve tvoje postove na onim linkovima koje si ostavio i detaljno se upoznao sa problemom koji si imao. Medjutim, nisam siguran da je problem iste prirode mada cu svakako da konsultujem neku dijagnostiku. Meni auto podigne temperaturu i upali pomenutu lampicu i kada je klima iskljucena tako da mislim da to nema veze sa klimom. Jedino ako taj ventilator klime ne treba da se ukljucuje na odredjenim temperaturama iako klima ne radi
[ Zarko Silic @ 17.07.2009. 12:48 ] @
Citat:
tdusko: @MrBratkoJedino ako taj ventilator klime ne treba da se ukljucuje na odredjenim temperaturama iako klima ne radi


Treba da se ukljuci i kad klima ne radi, ali ti imas drugi problem nevezano samo sa ventilatorom.
[ MrBratko @ 17.07.2009. 14:18 ] @
Citat:
tdusko: @MrBratko
...Medjutim, nisam siguran da je problem iste prirode mada cu svakako da konsultujem neku dijagnostiku. Meni auto podigne temperaturu i upali pomenutu lampicu i kada je klima iskljucena tako da mislim da to nema veze sa klimom...


@tdusko:
Uh, izvinjavam se, nisam detaljno iščitao sve postove...videh u prvom da je klima bila uključena
Uglavnom, toplo preporučujem dijagnostiku, čak ne mora da se ide u ovlašćeni servis samo zbog uređaja dijagnostike
nego može i kod majstora koji ima Tech2 i koji, normalno, iz iskustva zna na šta treba da obrati pažnju.
pozz
[ tdusko @ 17.07.2009. 17:05 ] @
Citat:
zarsilic: Treba da se ukljuci i kad klima ne radi, ali ti imas drugi problem nevezano samo sa ventilatorom.


Ja sam ubedjen da je problem ili u neispravnom motorcicu koji pokrece ventilator ili u neispravnom termodavacu ali cu drage volje priznati da nisam u pravu ako se ispostavi da nisam u pravu.

Danas sam prvi put uspeo, doduse teskom mukom u gradu da naguram temperaturu na oko 93-4 stepena. Stao sam, otvorio haubu i ustanovio da se ventilator hladnjaka ne okrece uopste. Iako i dalje nisam uspeo da saznam kada se ukljucuje ventilator siguran sam da nije normalno da se na toj temperaturi ne vrti. Pa kad onda treba da se ukjluci? Na 110??? Mane stvarno cudi kako on uopste i uspeva da se ohladi samo vodom i pasivnim hladnjenjem.
[ Zarko Silic @ 17.07.2009. 19:21 ] @
Pri brzini koju si naveo na pocetku teme (120 do 140) uticaj ventilatora koji bi se i palio, mada se u takvim uslovima nikad ne pali, je beznacajan. Pri toj brzini protok vazduha je dovoljno velik tako da ne postoji potreba za dodatnim. To je idealna brzina za tvoje vozilo i pri uzbrdici koju si spomenuo ne sme nista da se dogadja. Auto bez teskoca to mora da savlada.

Zasto se radna temperatura povecava, ili efikasnost hladjenja smanjuje, pitanje je koje moras resiti. Otidji u servis sa dijagnostikom gde ce pogledati o cemu se radi.


Edit:

Jos da dodam:
Ovakvu pojavu sam sretao kod lose cipovanih vozila. Postoji mogucnost da je prethodni vlasnik nosio vozilo na cipovanje kod osoba koje za ovu delatnost nisu strucni i da su napravili lose doziranje koje za posledicu ima povecanje radne temperature motora.



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 18.07.2009. u 12:06 GMT+1]
[ chile_la @ 18.07.2009. 19:14 ] @
E da kazem i ja neku.... :-)
Ja imam astru g 1.7dti- isuzu motor i pre neki dan pocne da me hvata panika zato sto mi se skala od temperature dize preko pola, sto ranije nije radio. E sad... kada je skala na polovini, ona pokazuje temperaturu od 90c. Odem ja kod majstora da resim problem i saznam da problem mozda i nepostoji. Moja astra je predvidjena da prvu brzinu ventilatora pali na 95c, a drugu tek na 110c!!!!! Ako uzmes u obzir da skala obicno stoji tu oko polovine, dok dodje na 95c to je prilicno pomeranje skale.
Ventilator klime i ventilator koji hladi rashladnu tecnost su povezani i kada upalis klimu upalice se prvo onaj od klime, a nedugo za njim i onaj za hladjenje. Zato ti po gradu nece varirati temperatura jer ces imati non-stop upaljena oba ventilatora dok ti radi klima.
E sad... Nebi bilo lose da proveris i jos jednu stvar. Neznam bas kako funkcionisu stvari na 2.0dti ali 1.7 je poznat po tome sto mu brzo stradaju gumice ventila, i onda imas situaciju gde pocne da se prlja rashladna tecnost. Nesto kao da pomesa vodu i ulje u tezim slucajevima. Ovo ces primetiti po crnoj skrami koja se uhvatila na unutrasnji zid ekpanzione posude.
To prljanje tecnosti za hladjenje ima za posledicu brzo stradanje termostata. Pa cak i posle promene starog, novi zna da potraje kratko. Tako da proveri i to cisto radi reda mozda ti termostat ne otvara kako treba mada mislim da kod tebe nema mesta panici sve do momenta kada skala temperature pocne da upada u crveno. :-)
Nadam se da sam bio od pomoci...
[ tdusko @ 18.07.2009. 20:29 ] @
Citat:
E sad... Nebi bilo lose da proveris i jos jednu stvar. ne znam bas kako funkcionisu stvari na 2.0dti ali 1.7 je poznat po tome sto mu brzo stradaju gumice ventila, i onda imas situaciju gde pocne da se prlja rashladna tecnost. Nesto kao da pomesa vodu i ulje u tezim slucajevima. Ovo ces primetiti po crnoj skrami koja se uhvatila na unutrasnji zid ekpanzione posude.


Nisam bas siguran da mi je jasna ova veza izmedju gumica ventila i rashladne tecnosti. Moze li neko da potvrdi i malo pojasni ovo? Tacno je da mi se na unutrasnjoj strani posude nahvatala neka skrama koja po izgledu i mirisu podseca na gumu ali mi je sumnjivo da su uzrok tome lose gumice ventila.

[ Zarko Silic @ 18.07.2009. 20:51 ] @
2.0 i 1.7 su potpuno razliciti motori kao sto su i bolesti koje napadaju i jedan i drugi.

2.0 nema taj problem sa mesanjem vode i ulja.
[ tdusko @ 18.07.2009. 20:55 ] @
Vodu i ulje ne mesa sigurno, to sam proverio prvo pre nego sto sam i uzeo auto, a i inace proveravam to svakih par stotina kilometara.
[ chile_la @ 18.07.2009. 21:57 ] @
Vidi.... To izgleda kao da mesa ulje i vodu. Meni je boca puna te skrame i majstor mi je zakazao promenu gumica ventila, a termostat sam menjao bas zato sto imam taj problem, jer termostat na sebi ima gumicu koja se zbog te "shtroke" deformise i onda zna da zaglavljuje i kasni sa reakcijom(kasno otvara ili neotvara u mom slucaju).
Josh jednom da ponovim: ja imam 1.7 i to se meni desilo pa sam mislio da nebi bilo lose da to pogledas. Posto zarsilic kaze da su to dva potpuno razlicita motora... ja mu verujem :-)
Proveri onda i na kojoj temperaturi bi trebao da ti se upali ventilator. U mom slucaju je to 95c.
pozz
[ PIGVIR @ 19.07.2009. 18:10 ] @
tdusko

gledam sad tvoj neki post od prosle godine, "Prokuvala vektra..."Slucajno sam trazio ako postoji jos nesto vezano za tvoj problem. Medjutim iz tvog prilozenog se vidi da tebi u gradu ne dize temperaturu u odnosu na tvog ortaka kome je prokuvao auto? Nisu isti problemi ali spomenuo si termodavac pa velim da nije tu neka fora kad vec kazes da ne pali ventilator.
[ tdusko @ 19.07.2009. 23:14 ] @
Ma ne, to su dva totalno odvojena problema. Ja sam tada vozio mercedes 123. Njemu je tada ustanovljeno da je crko motor ventilatora i to je zamenjeno i sve je u redu. Ja tada nisam ni sanjao da cu voziti astru. Kod mene je u stvari najveci problem sto radim non-stop pa nemam vremena da odem do majstora, a sa druge strane me sve zivo interesuje oko auta pa bih da znam sto vise o tome kako funkcionise auto koji vozim.
[ tdusko @ 25.07.2009. 13:34 ] @
Bio sam danas kod drugara koji drzi opelov servis. Nekoliko sati smo se zezali ne bi li pronasli u cemu je problem i nista. Da krenem redom sta smo radili:

Uradili smo dijagnostiku i racunar je pokazao gresku sa kodom 21, "Pushing blower motor". Ta greska se pojavljivala tacno u trenutku kada mi se palila lampica sa oznakom ventilatora. U tom trenutku, pokazivac temperature pokazuje 98 stepeni, a racunar 103 stepena. Vizuelno smo ustanovili da se ventilator hladnjaka uredno ukljucuje, kako prva tako i druga brzina i na pomenutoj temperaturi se ventilator hladnjaka vrteo drugom brzinom. Medjutim, ventilator klime se cudno ponasa. Cas radi, a cas ne radi. Konkretno, pri opisanoj temperaturi uvek je bio iskljucen. Mejdutim, ukoliko bih ugasio auto i dao mu kontakt taj ventilator bi se odmah ukljucivao.

Ovog puta sam vrsio ekspreriment tako sto sam auto zaustavljao i pustao da radi u mestu nakon sto se upali lampica. Iskreno, ocekivao sam da temperatura nastavi da raste ali na moje iznenadjenje vracala se na radnu temperaturu vec nakon 60-ak sekundi. I dalje imam utisak da kada bi nastavio da ga gazim posle paljenja lampice da bi prokuvao vrlo brzo.

Uredjaj koji upravlja radom ventilatora se nalazi iza branika kod prednjeg levog tocka i njega smo zamenili ali nista se nije promenilo. Uz put, promenili smo i reostat ali takodje nista nisamo dobili. Zamenjena je kompletna rashladna tecnost, sipan je neki g12 plus antifriz. Ulje je promenjeno takodje. Kompresija je izmerena, ne znam u brojkama koliko je pokazao uredjaj ali mi je majstor rekao da je skoro pa fabricki na sva 4 cilindra sto nisam ni sumnjao.

Eto, za ovaj vikend je bilo dosta. Eliminisao sam antifriz, ulje, ventilator hladnjaka, los motor... stavio sam i nov cep na posudi za rashladnu tecnost.

Sledeci vikend cu probati u neki drugi servis da odem i da prekontrolisem zapusenost hladnjaka spolja i iznutra

[ tdusko @ 08.08.2009. 13:12 ] @
Jos jedan update za one koji su se zainteresovali za moj problem.

Problem je i dalje ne resen. Obilazim i dalje servise ali nista. Sada vec pocinjem da bivam nervozan jer je uradjeno sve sto je palo na pamet i meni i serviserima i nikome ali slovima nikome nije jasno o cemu se radi. 'ajmo redom

- Hladnjak cist i spolja i iznutra
- Termostat nov ali isto se ponasao i sa starim i bez termostata
- Ventilator hladnjaka se uredno ukljucuje
- Ventilator klime se nekad ukljucuje nekad ne. Kada se ukjluci radi minut-dva, spusti temperaturu za stepen-dva i prestane. U trenucima kada je temperatura 100 stepeni, ventilator hladnjaka se okrece, a ventilator klime ne. Mozda je to problem ali do sada nisam naisao ni na koga u opelovom servisu ko tacno zna kada se koji ukljucuje i koliko radi. Lupetaju svasta. Jedan kaze treba da se ukljucuje i kada klima ne radi, drugi kaze ne treba. Jedan kaze ima 4 brzine, drugi kaze jednu, a treci 2. Jedan kaze ukljucuje se na temperaturi x drugi kaze y treci z i tako u krug. Najzastupljenija metoda i dalje kod nasih majstora je metoda pokusaja i promasaja
- Ne gubi vodu
- Nema pritiska u crevima i nema tragova ulja u rashladnoj tecnosti
- Nov chep na posudi za vodu
- Nov antifriz

Znaci, u mestu, koloni, guzvi pri temperaturi od 40 stepeni spoljnoj drzi temperaturu 90 +-2 pa makar bio u tom rezimu 48 sati. Na ravnom, pri voznji od 3500 obrtaja duzoj od 5-6 minuta podigne temperaturu kolko' 'oces. Uzbrdo pri voznji na oko 3000 obrtaja od par minuta podigne temperaturu takodje kolko' 'oces. Zare jednom prilikom rece da je mozda lose ulje pa da se stvara preveliko trenje i da zbog toga dize temperaturu. Pocinjem da sumnjam da mozda sipam pogresno ulje. Ako predpostavimo da je ovo sto sam kupio original da li mi moze neko reci da li je ovo ulje za moj auto: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayI...uperSize&item=360132849490

Ako neko jos ima neku ideju sta se moze uraditi bio bih zahvalan ako bi to podelio ovde na forumu

Hvala
[ Zarko Silic @ 08.08.2009. 19:18 ] @
Najbolje da pronadjes nekog sa istim vozilom i probate u identicnim uslovima. Mozda je kod tvog vozila ovo normalna pojava.

Napomena:

Voznja uzbrdo pri vecim brzinama je vece opterecenje po motor (dolazi do stvaranja vecih temperatura), od voznje po gradu u nizem stepenu prenosa. Postoji verovatnoca da je u takvom rezimu lose proracunat protok vazduha.


P.S. Ovo ulje bi bilo odgovarajuce pod uslovom da nije falsifikat. Ova cena mi na to najvise lici.
[ tdusko @ 10.08.2009. 09:41 ] @
Zare, bice da si u pravu i da sam bezveze digo frku. Jednostavno, sve sam proverio i sve je ispravno tako da necu vise da rovarim. Probao sam juce maskimalno da ga maltretiram nakon sto digne tempreraturu na 100 stepeni i upali lampicu. Motor se nije vise grejao i temperatura stoji zakucana na 100 stepeni sve dok ne skinem nogu sa gasa ili zaustavim auto. Pri toj temperaturi termostat je otvoren, ventilator hladnjaka se vrti kao lood. Antifriz je miran i nema povecanog pritiska u crevima. Takodje, ustanovio sam da se lampica pali istog momenta kada ventilator ukljuci drugu brzinu.

Ovih dana kada je vreme malo "oladilo" znatno teze dize temperaturu. Bice da su moja ocekivanja bila malo nerealna kada sam ocekivao da na ovom autu skala ne mrda prilikom malo zesce voznje uzbrdo na +35.