|
[ stex @ 19.07.2009. 19:53 ] @
| U pitanju je Yugo 45. Ako ga ne vozim recimo dva ili vise dana, kad ga upalim, svetli lampica za ulje. A ulja ima vise od pola skale. Probao sam razna ulja, menjao pumpu za ulje, radio neko osvezavanje motora (sta god to znacilo) ali problem je i dalje prisutan. I to traje recimo nekad 10 s pa sve do 2-3 min. Onda se lampica ugasi i sve je kao u redu. I tako vec dve godine. Isao sam kod nekoliko majstora i niko ne zna sta to moze da bude. Takodje za to vreme, kad je lampica upaljena, motor se nekako drugacije cuje, a cim se ugasi sve je normalno. Zna li neko sta to moze da bude?
Ajd kad sam vec poceo... U zadnja dva dana, kad se auto ugreje (skala za temperatura je na pola ili vise), kad ga ugasim i zatim pokusam da ga upalim, nista. Nece da ga upali. Moram da sacekam 10-ak min. ili da ga prebacim na benzin (onda ga odmah upali). Kad se upali posle 10 min. hladjenja onda nema problema tj. ne gasi se u voznji. Poslednje sto sam radio na autu je zamena platinske dugmad, ne znam da li to mozda ima veze. Sta to moze da bude?
Hvala |
[ MMaarrCCoo @ 19.07.2009. 20:27 ] @
I ja sam imao taj problem,a koliko čujem da mnogi vlasnici 45-ice imaju ovaj problem.Kada se duže ne vozi,mislim par dana,to se dešava.Da li to ima veze sa gustinom ulja,niko nije znao da mi kaže.Probao sam i gušća i ređa,ali bez rezultata.Ne postoji neko logočno objašnjenje,ali iz nekog razloga je meni ovaj problem prestao kada sam stavio elektronsko paljenje.Menjao sam platinsku dugmad svakih sedam dana i dojadilo mi je.Onda sam odradio paljenje i to je to.Ne mora da znači da je to problem ,ali ja ga nemam već 3 godine,a da nisam pipnuo motor.pozz
[ vladd @ 19.07.2009. 20:28 ] @
Saznaj sta je znacilo "osvezenje", ocito mu nije prijalo.
Problem sa uljem kod Yuga najcesce pravi pumpa, zatim davac. Retki su slucajevi loseg leteceg lezaja.
S obzirom da se motor drugacije cuje, treba konstatovati izvor zvuka. Da li je pumpa, ili lezaj na radilici.
Do lezaja na radilici se relativno lako dolazi skidanjem kartera i demontazom velike pesnice klipnjace.
U svakom slucaju, neki od majstora je mogao da potegne manometar i da izmeri pritisak ulja. Tada je mnogo toga jasnije.
Pravilo je da se startuje na benzin, pa kada isparivac dostigne radnu temperaturu, prebaci na plin.
Sistemi koji se koriste na , nicim izazvan nacin, da se pali na plin(razlog mi je nepoznat), ili su u perfektnom stanju(poneki "majstori" za plin koriste tako svoja vozila, zbog reklame), ili su nastelovani tako da je mali protok plina, pa nije osetna razlika u potrosnji ako se startuje na plin(koji ulazi u karb u tecnom a ne u gasovitom stanju).
Uglavnom nije dobro za motor, i nije dobro za potrosnju plina.
Ali, kod venturija su svakakve kombinacije moguce, i veca potrosnja i manja snaga i veca snaga a manja potrosnja:)
Poz
[ sdurut @ 19.07.2009. 20:44 ] @
Nisi napiso da li si menjao filter za ulje. To je najčešće uzrok dugo upaljene lampice. Za Yuga 45 treba da stavis filter sa nepovratnim ventilom. Kad taj ventil popusti ili zaglavi upravo se dešava ono sto si napisao. Preko noći ulje izcuri iz filtera nazad u karter jer je kod 45-ce filter okrenut na dole, a kod 55-ce je na gore i ne moze da izcuri ulje. Takve simptome može i da daje zapušen ili neispravan filter. Meni se taj isti simptom nam mom yugu javio već 3 puta za zadnjih 60000km. Zamena filtera je rešila problem.
Kad kupuješ filter obavezno naglasi trgovcu da ti da sa nepovratnim ventilom. Isti po obliku je i filter za 55-cu tako da od 45-ce pasuje na 55-cu ali obratno ne ! Ako stavis filter bez nepovratnog ventila imaćeš stalno ove simptome koje opisuješ.
[ MMaarrCCoo @ 19.07.2009. 20:55 ] @
Ima logike...
[ vidan kv @ 19.07.2009. 21:49 ] @
........jedna od stvari koja se često zanemaruje od strane majstora kada je Yugo 45 u pitanju je SREDNJI LEŽAJ BREGASTE OSOVINE.Nalazi se na tzv uljnoj magistrali i ukoliko je istrošen preko granice tolerancije ne može da postigne pritisak ulja.Takođe ulje ne može da dopre do klackalica na ventilima te se stoga javlja karakterističan zvuk o kome inače piše Stex.....problem je još veći iz razloga što je taj isti srednji ležaj,verovali ili ne,nemoguće pronaći-kupiti u Srbiji....postoje neke turske varijante koje su se pokazale kao jako loše........pozdrav!
[ stex @ 19.07.2009. 22:52 ] @
Vidan, koliko je tih par sekundi do par minuta, dok se lampica ne ugasi, opasno za motor? Meni to traje vec dve godine i nisam primetio neke promene kod motora, i dalje dobro ide kad je lampica ugasena. Takodje nekad nemam strpljenja pa krenem da vozim pa se lampica ugasi u toku voznje.
Inace, redovno sve menjam na 7000 km. A filter je cini mi se Frad ili tako nesto.
A sta bi moglo da bude sa drugim problemom? Do sada je sve radilo kako treba. Kao da kad se ugreje neki deo nece da pali na plin. Recimo odem do prodavnice, jedno 2 km, i kad hocu da ga upalim ponovo, nema sanse. Jednostavno gubi snagu i ne moze da se upali. Onda ili cekam jos malo da se ohladi ili prebacujem na benzin. Da li je moguce da kad sam menjao platinu nisam potrefio odgovorajuci razmak? I pre sam menjao pa nisam imao problema.
[ glackop @ 19.07.2009. 23:28 ] @
Kasnije gasenje lampice znaci preveliki zazor u uljnoj pumpi te se ulje iz nje preko noci svo slegne u karter,i bas zbog tog zazora ona 70%stvara manji vakum pa joj i tako dugo traje vreme do povlacenja ulja,sto znaci resenje je samo nova a ne neka reparirana pumpa.Sto se tice lagera radelice to sa problemom postavljaca teme nema nikakve veze jer povecani zazor u lezajevima ce rezultirati samo sa smanjenim pritiskom ulja u celom sistemu.Takodje nepravilan zazor platinskog dugmeta ce rezultirati samo na tacku prepaljenja odnosno sto veci zazor to je ranije prepaljenje i obrnuto /0.30-0.45/ sto po meni ne bi trebalo da bude glavni uzrok ne paljenja pri vrucem motoru vec za to vise asocira slaba kompresija.A da bi uopste mogao uspesno podesiti zazor platine prvo proveri zazor osovine razvodnika kao i istrosenost bregova.
[ sdurut @ 20.07.2009. 05:47 ] @
Veoma čest uzrok teskog paljenja na plin toplog motora je loše podešena smeša tj. prebogata. Takođe na nekim yugićima na toplom motoru kad odstoji neće da upali dok jednom ne špricneš gas na obogaćivaču smeše koji koristiš kad pališ hladan auto na gas. Takođe teško paljenje može biti uzrokovano malim zazorom na platiskim dugmadima, i loše podešenim uglom predpaljenja, lošim svećicama i poluispravnom razvodnom rukom ili kapom. Pošto iz postova vidim da voliš sam da neke servise radiš. Probaj prvo za 1/4 kruga da zaviješ šraf na crevu koje vodi od isparivača u karburator. Ako ovo pomogne lakšem startovanju toplog motora na gas onda bi trebao lepo da se podesi isparivač. Pogledaj forum http://www.yugofanclub.com/forum/
Tu imaš odgovore na mnoga pitanja i detaljna upustva za uradi sam. Ako imaš volje samo napred !
[ vladd @ 20.07.2009. 16:39 ] @
MAlo se pobrkalo benzin-plin, simptomi benzina u situaciji plina.
Kao drugo, termin poluispravan je malo cudan, u sustini je sve poluispravno, manje ili vise raubovano.
Nabacano je previse zabluda, tako da ce biti zanimljivo resenje problema
Motor koji pali hladan, a ne zeli da pali kada je vruc, ima problema sa benzinom, ne znam kakve uglove paljenja spominjete?
Za pocetak proveriti pumpu za ulje, izmeriti pritisak ulja. Proveriti od kojih se aktivnosti sastojalo "osvezenje"(da ne kazem pravu rec za tu aktivnost na Yugu), i poslusati vidana...
Kada je menjana pumpa za ulje da li je stavljena nova ili"dobra". Da li je ociscen klipic i leziste uljnog ventila..
Poz
[ sdurut @ 20.07.2009. 21:50 ] @
Da pojasnim termin poluispravan. Recimo razvodna ruka ima na sebi otpornik koji ima otpor od 4,5-5 kohm-a. Taj otpor ima jako bitnu ulogu za stvaranje dobre varnice na svećici. Usled vremena ili lošeg kvaliteta taj otpor ume da poveća svoju vrednost na racimo 10kohm-a. Bas čuvam jednu takvu ruku sa mog yuga koju sam zamenio pri preventivnoj proveri sistema paljenja. Auto normalno pali i normalno se ponasa, ali u nekim situacija motor hoće da se zagrcne i da se štrecne kod naglijeg davanja gasa. To je poluispravna ruka i većina majstora je ne bi nikad zamenila dok god auto ide i pali. Bez istrumenta i merenja to se nikad ne moze utvrditi. Kad taj otpor na ruci dosta poveća vrednost onda počinju simptomi da auta nekad hoće,a nekad neće da upali. Ili hoće hladan, a neće kad je vurć. Za dobru varnicu i lako startovanje motora traba ispravno podešen zazor na platinama nikad manji od 0,4mm, ispravan kondezator, ruka, kapa, kablovi, svećice i početni ugao predpaljenja. Podrazumeva se dobar akumulator i anlanser. Ako je ugao predpaljenja prevelik dolazi do pregrevanja motora i teškog paljenja kad je vruć. Mislim da sam neke stvari pojasnio i da će nekom to pomoći.
A što se tiče paljenja na gas kad motor vruć, probajte da odvijete šrav za pola kruga na regulatoru smeše i provozajte par kilometara i ugasite motor. Dosta će auto teže da upali ako odstoji par minuta. Provereno na yugu 45, 55, 1.3
Definitivno auto sa početka posta ima više kvarova i treba mu jedan temeljan servis
[ vidan kv @ 20.07.2009. 22:20 ] @
.......ja bezmalo radim 20 godina al prvi put čujem da je nešto poluispravno.......nisam znao da i to postoji....u čemu se razlikuje dobar Majstor u odnosu na lelemuda iz komšiluka koji misli da je popio svu pamet na planeti a kod koga većina prvo ode čim nešto zaškripi na kolima?.....pa razlikuje se po tome što na osnovu svog Znanja i Iskustva stečenog decenijskim radom ume da proceni i tačno locira problem i potencijalni problem i da tu svoju uslugu masno naplati ne iz razloga što je mnogo pametan nego iz razloga što je siguran da ga vlasnik vozila neće zvati u 1h iza ponoći iz neke vukojebine i reći:"stao mi je auto"........takav majstor ne "osvežava" motor nego radi generalnu,ne zameni samo razvodnu ruku nego i svećice,kapu,kablove i ne čeka da crkne neki deo pa da tek onda zameni......................
[ sdurut @ 20.07.2009. 22:41 ] @
Definitivno Vidane svaka reč je ne svom mestu. Nema više sta ni da se doda ni oduzme.
[ stex @ 21.07.2009. 14:20 ] @
Sve sto sam mogao da promenim sam vec promenuo. Sve kablove, svecice, filtere, pumpu za ulje, platinu i sve sto ide uz to itd nema dela koji nisam zamenuo (uvek novo). Znaci cim vidim da nesto malo nije u redu ja odem kod majstora da mi to sredi. Medjutim prvi problem niko do sada nije mogao da mi resi (4 razlicita mehanicara). Ovako laicki, mislim da je vidan u pravu, jer jedino za to sto je rekao nisam siguran u kakvom mi je stanju.
A za ovo paljenje, danas bi trebalo da odem do mehanicara da mi pogleda, pa cu vam javiti sta je bilo.
Sad se vratih. Kad sam menjao platine nisam namestio dobar razmak :) Sad je sve u redu sto se tice paljenja.
[Ovu poruku je menjao stex dana 21.07.2009. u 18:34 GMT+1]
[ skorohaker @ 21.07.2009. 15:09 ] @
Osim poluispravnog, cesti su jos neki termini: polugeneralna, poluinjection, polumotor. I uopste, na ovim prostorima je izrazena sklonost ka raznim deminutivima, upolovacenjima i ostalim ublazivanjima realnosti, iz raznoraznih razloga.
[ draganvesa @ 14.11.2009. 12:32 ] @
Kod jugica 45 cesto je ona osovinica koja pokrece pumpu i razvodnik kraca,pa kad auto stoji duze,prenoci ili stoji dan dva,ulje iz filtera sidje u karter,pa ti kad upalis auto treba mu vremena da pumpa potera ulje ponovo.I cesto tu nastaje problem,jer kad startujes motor,osovina skoci na gore,zupcanik je digne,i okrece razvodnik,ALI ne okrece pumpu.Veruj mi imao sam vise takvih slucajeva,zamenom osovine,resavao sam taj problem.Kad odes kod majstora,neka pre skidanja pumpe rukom mrdne osovinu,mora da radi gore dole,zato i imas taj problem.Ona ti kosta oko 500 dinara.Covek je dva puta obradjivao radilicu zbog toga.Nemoj i ti.Pumpa kao pumpa mora da gura ulje,moze samo da pravi manji pritisak zbog istrosenosti zupcanika,ali ne moze da ne gura ulje.To ti je moj savet,ti kako hoces.
[ stex @ 16.11.2009. 10:03 ] @
Kad sam mu skinuo plinski uredjaj i kad sam ga palio na benzin sve je bilo u redu. Lampica se gasila odmah. Inace auto je otisao u vecna lovista.
[ wul392 @ 18.11.2014. 22:29 ] @
Druze ja sam imao isto problem.. al od kad sam zamenio lanac nemam vise tih problema ...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|