[ Horvat @ 24.07.2009. 16:43 ] @
danas oko podne je iskocio nagibni voz kod splita
Citat:
SPLITSKI LIJEČNICI NA NOGAMA

VIDEO: Vlak iskočio iz tračnica, 6 mrtvih

Tragedija se dogodila u 12.08 sati u Rudinama kraj Kaštela. Prema posljednjim informacijama, poginulo je šest osoba, a više od 50 ih je ozlijeđeno.

ZAGREB - Šest putnika je poginulo, a više od 50 ih je ozlijeđeno, među kojima četvero teže, u nesreći nagibnog vlaka koji je u petak nešto iza 12 sati u Rudinama kraj Kaštela izletio iz tračnica, izjavila je glasnogovornica PU splitsko-dalmatinske Marina Kraljević-Gudelj.

Neslužbeno se doznaje da je poginulo pet muškaraca te jedna žena.

U vlaku, koji je vozio iz Zagreba prema Splitu, bilo je 90-ak putnika, među kojima i veliki broj turista. Iz tračnica je iskočila cijela kompozicija, a uzroke nesreće policija još uvijek utvrđuje.

Putnici tvrde da je vlak neposredno prije nesreće vozio prebrzo, a iz tračnica je izletio svega 15-ak metara prije stravične provalije.

U akciji spašavanja putnika sudjelovale su sve raspoložive ekipe Hitne pomoći, vatrogasci kao i pripadnici Hrvatske gorske službe spašavanja sa splitskog područja, a budući da se nesreća dogodila na nepristupačnom terenu ranjene je izvlačio i helikopter.

Ravnatelj splitske bolnice Dujomir Marasović odmah je mobilizirao sve liječničke ekipe, a oslobođene su i operacijske sale. Oko 13.30 sati u bolnicu je stigao autobus s 50-ak lakše i četiri teže ozlijeđena putnika.

Ravnatelj KBC-a Split Juroslav Bagatin izjavio je da među pristiglim putnicima ima i onih koji nisu tjelesno ozlijeđeni, ali su dovedeni zbog pretrpljenog šoka.

"Ozlijeđenih kao u vrijeme rata"

Šef kirurgije Vedran Radonić potvrdio je da liječnici zasad obrađuju četiri teže ozlijeđena putnika, no nije želio govoriti o tome hoće li oni biti podvrgnuti operativnom zahvatu.

"Zasad u bolnici imamo preko 50 lakše ozlijeđenih, koji također primaju medicinsku pomoć. Situaciju s ovako velikim brojem ozlijeđenih zadnji put smo imali za vrijeme Domovinskog rata", rekao je Radonić.
izvor


a zatim i lokomotiva koja je umalo pregazila prezivele i spasioce :(
Citat:


VIDEO: Lokomotiva skoro ubila spasioce

Na mjestu gdje je iskočio nagibni vlak, nedugo nakon početka akcije spašavanja, umalo se dogodila još veća tragedija. Nizbrdo je dojurila lokomotiva i skoro zgazila spasioce.

SPLIT - Tek što je počela akcija spašavanja i izvlačenja unesrećenih putnika nagibnog vlaka, koji je u petak oko podneva iskliznuo iz tračnica na nizbrdici blizu Kaštela, izbjegnuta je još jedna katastrofa.

Nizbrdo se, u trenutku dok je na pruzi bila nekolicina spasilaca, velikom brzinom spustila dizelska lokomotiva, koja je navodno dovozila pomoć, ali kako je riječ o velikoj strmini, nije uspjela zakočiti, pa su ljudi jedva pobjegli s pruge i izbjegli sigurnu smrt.

Dizelka je projurila pored olupine nagibnog vlaka i zaustavila se stotinjak metara dalje.

U videoprilogu pogledajte ekskluzivnu snimku tog događaja, uz upozorenje onima slabijih živaca da je riječ o uistinu dramatičnom materijalu.

izvor [ima i video]


sad se ni najmanje ne cudim zasto se vozovi kod nas na nekim deonicama vuku kao puzevi... ali mi nije jasno zasto u onom tunelu sto od bg-a ide ka ns-u pici voz [iako cas vagne voz na jednu,cas na drugu stranu]...
[ deki77 @ 24.07.2009. 17:13 ] @
00:43 sec.
je milimetarski promasaj
[ milanbergh @ 25.07.2009. 01:00 ] @
sva sreća pa su znali da su drugoj lokomotivi otkazale kočnice pa su pomerili one nesrećnike i spasioce sa pruge... ne smem ni da zamislim šta bi se desilo da nisu...

saučešće porodicama nastradalih
[ Horvat I @ 25.07.2009. 05:25 ] @
Suncana krivina,jedini spas uvodjenje smanjenih brzina u ovim vrelim periodima i sadnja vegetacije po obodu klanca.
Robel (radnu masinu) je vozio neko nestrucan jer oa odlicno koci hidromotorima.
[ Horvat @ 25.07.2009. 09:20 ] @
@milan,meni se ne cini da su znali da su otkazali,nego su ovi na uzvisenju vidili da ide lokomotiva i vikali onima koji su jos na prugi da sto brze se sklone
[ mist @ 25.07.2009. 10:33 ] @
Tragicna nesreca, zaista. A ono sa radnom lokomotivom je moglo da ispadne jos tragicnije.

Medjutim ono sto je mene fasciniralo je da u Hrvatskoj imaju ove moderne vozove kao u Evropi. Pa ne mogu da verujem. Kakva smo mi wookoyebina.
I sine su im sa betonskim pragovima, sto je kod nas decenijama daleko.

@Horvat:

Ovo sto se tice brzine nasih vozova - sine su toliko propale (iskrivljene i nagnute) da svaka veca brzina predstavlja rizik za iskakanje, cak i na ravnim deonicama gde je ulegnuta sina.
Inace, kada je 1800 i neke godine pustena prva pruga od Nisa do Beograda, vreme potrebno da se stigne je bilo manje nego danas i prosecna brzina je bila valjda 45km/h, a danas je 43km/h.

Jos jedan kuriozitet u vezi sa zeleznicom: gledao sam neku dokumentarnu emisiju o neuspelom pokusaju (pokusajima) britanskih komandosa da ubiju Hitlera za vreme II sv. rata. Jedan od planova je bilo da se digne u vazduh pruga neposredno pre prolaska tzv. Fuehrerzug-a (Firerovog voza). I onda su se oni bacili na neke proracune. Elem, prosecna brzina Fuehrerzuga u to vreme je bila 120km/h. Pa vi vidite drugarice i drugovi gde smo mi sada, a gde nikad nismo ni bili, a kako stvari stoje tesko da cemo ikada i da stignemo.

[ germanchc @ 25.07.2009. 10:50 ] @
EJ , pa nemoj da nas poredis sa nacistickom nemackom , oni kod nas uradili jedan most za tri meseca a ovim nasima treba 20 godina i jos ga nisu uradili..... bruka i sramota
[ Horvat @ 25.07.2009. 11:39 ] @
@mist,pa doticnu deonicu su valjda prije 2 godine renovirali,ali i s te strane dunava ima puno korupcije,pa tako masa sina stoji u skladistu umesto da se promeni,a i ti nagibni su za***,jer ih moraju remontovati,a remont skuplji nego novi...ali i dalje se ne mogu meriti sa ovom zeljeznicom
[ milanbergh @ 25.07.2009. 11:43 ] @
@Horvat
Očigledno su znali da su otkazale kočnice jer su se dosta daleko pomerili od olupine voza i žrtve i spasioci, dakle pretpostavljali su da radna lokomotiva može izleteti iz šina i udariti u voz koji je pored pruge
[ Horvat @ 25.07.2009. 11:46 ] @
pa kad vidis da lokomotiva juri,sigurno neces stajati pored sina ,ne?,a i posle se vidilo da ne koci [a sinovodja je valjda iskocio ranije,pa je i to moguci razlog sto su se jos vise udaljili]
sve u svemu,srecom se jos veca tragedija izbegla

inace,na istoj deonici je prosle godine pred kraj,valjda 2 puta izletio voz,ali bez teze povredjenih
[ milanbergh @ 25.07.2009. 11:50 ] @
Naravno, ali treba poprilično vremena da se toliki broj ljudi pomeri/odnese na nosilima, dakle imali su dojavu :)
[ Horvat I @ 25.07.2009. 12:09 ] @
Citat:
mist: Tragicna nesreca, zaista. A ono sa radnom lokomotivom je moglo da ispadne jos tragicnije.

Medjutim ono sto je mene fasciniralo je da u Hrvatskoj imaju ove moderne vozove
Pendolino je pre ~ 20g povucen iz saobracaja zbog kvarova i izpadanja.
Citat:
mist:I sine su im sa betonskim pragovima
Pogledaj bolje snimak.U poverenju da ti kazem da betonski se mecu tamo de nemoraju drveni!
[ zaraza @ 25.07.2009. 13:31 ] @
Citat:
lem, prosecna brzina Fuehrerzuga u to vreme je bila 120km/h.


PA eto resenje zasto ovi nasi nece da naprave pruge - da ih ne bi poredili sa Nazi nemackom.
[ hemarikon @ 27.07.2009. 07:14 ] @
I kod njih je korupcija na železnici kao i železnicama Srbije.
[ Horvat @ 27.07.2009. 10:27 ] @
o da,bila je neka velika afera sa pranjem love,skoro k'o kod nas
nego,neki ministar,ne secam se koji,valjda turizma,nisam siguran,je nakon ove nesrece ponudio ostavku,ali ona nova premijerka nije prihvatila

to sam pomenuo cisto poredjenja sa ovdasnjim ministrima koji "ubijaju" ljude i iskuliraju naj'ladnije
[ hemarikon @ 27.07.2009. 12:00 ] @
Božidar Kalmeta, ministar mora, promet i infrastrukture je ponudio ostavku. Premijerka Kosor odbila. U Srbiji nema ostavki ni u najludjoj mašti.
[ Horvat @ 27.07.2009. 22:43 ] @
uhapsili su 6 ljudi odgovornih za "podmazivanje" sina zbog kojih je voz iskocio...dok serif zeljeznice naravno ni ne pomislja na ostavku ;)
[ hemarikon @ 27.07.2009. 22:53 ] @
Nije slučajno da su Srbija i Hrvatska živeli u bratskom i jedinstvenom zagrljaju sve te decenije.
[ Horvat @ 27.07.2009. 22:57 ] @
i da i dalje kopiraju jedna drugu ;)
po mnogo cemu,pogotovo po zakonima o raznim dazbinama,no to nije tema tu
[ hemarikon @ 28.07.2009. 01:55 ] @
Posmatrajući TV snimke sa HRT-a vidi se da su peronske šine zapuštene slično kao na Beogradskoj železničkoj stanici. Šta im bi da puste vozove da šibaju takvim brzinama.
[ stil @ 28.07.2009. 06:26 ] @
Pa ne šibaju vozovi tim brzinama po stanici :)
[ hemarikon @ 28.07.2009. 12:50 ] @
Ah, shvatio sam. Zato su železničke stanice i u Srbiji i u Hrvatskoj zarasle u korov.
[ stil @ 28.07.2009. 15:02 ] @
Uzrok nesreće - ulje za šine
Citat:
26. jul 2009. | 00:44 -> 12:45 | Izvor: B92, Beta
Zagreb -- Tečnost kojom su polivane šine najverovatniji je razlog nesreće kod Splita u kojoj je poginulo šest, a povređeno 50 ljudi.

Ulje kojim su polivane šine je verovatno uzrok za nesreću voza kod Splita, kada je stradalo šest putnika, a 55 povređeno, kaže istražni sudija Davor Svalina. Da istraga ide u tom pravcu za HTV je potvrdio i načelnik policije Krunoslav Borovec.

U toku je veštačenje crne kutije koja treba da otkrije brzinu kretanja voza pre nesreće.

Radnici "Intrejda" su u petak, nekoliko minuta pre nailaska voza iz Zagreba, premazali deonicu od Kaštela do Labina Dalmatinskog.

Velike količine retardanta, koji bi trebalo da spreči požar na pragovima, našle su se na šinama, što nikako nije smelo da se dogodi, javlja Indeks.

Kako se navodi, stručnjaci su bili užasnuti koliko je te smese završilo na šinama. Njeno delovanje je, kako kažu, poput leda na putu.

Juče je izvršena rekonstrukcija nesreće. Šine su ponovo posute hemijskim sredstvom i potvrdile su se sumnje, pod skoro istim meteorološkim uslovima, navodi se na sajtu.


link
[ Horvat @ 28.07.2009. 15:42 ] @
@stil,pa da i njih su pohapsili

sto se tice zakorovljenih stanica,najupecatljivija mi je na novom beogradu [cini mi se],ili tamo negde,1. ili 2. stanica posle bg-a kada ides prema ns ,i to ne na sinama,nego na platformi...

a inace,sve prometnije pruge nemaju korova od pola metra i slicno
[napomena:ne znam kako je juznije od bg]
[ hemarikon @ 28.07.2009. 16:21 ] @
Ej, stil, ovi na ES izgleda štede na memoriji. Obrisali su nam ona tri znaka pitanja. Biiće to značajne uštede. Kao da rade na železnici.
[ stil @ 28.07.2009. 16:47 ] @
Znaš kako, neće voz da isklizne iz šina zbog korova. Međutim lepše je kada ga nema. Kod nas postoje stručni ljudi koji znaju kako to sve treba da izgleda prvenstveno što se tiče bezbednosti i efikasnosti železničkog saobraćaja. Ja cenim svaku konstruktivnu kritiku, međutim ti i još jedan korisnik to zloupotrebljavate do besmisla. Zaslepljeni ste politički a to nikako nije dobro ni po vas ni po diskusije koje se ovde vode. Jednostavno ovde ne obitavaju ljudi na koje možete uticati na takav način. Stvarate suprotan efekat od onog koji želite da postignete. Jednom rečju smarate.
[ hemarikon @ 28.07.2009. 17:43 ] @
Citat:
@stil: Kod nas postoje stručni ljudi koji znaju kako to sve treba da izgleda prvenstveno što se tiče bezbednosti i efikasnosti železničkog saobraćaja.

Bezbednost železničkog saobraćaja u Srbiji potiče iz činjenice da zaprežni konji stižu brže na odredište od zahuktalih lokomotiva. Takodje, broj polazaka je mali kao da je ovo 1909 a ne 2009.

Citat:
Zaslepljeni ste politički

Jedina moja zaslepljenost potiče iz činjenice da hoću da voz krene kako je zakazanostoji po redu vožnje i da bezbedno stigne tamo kuda je pošao u zakazano vreme. Sve ostalo mi prišivaju politički zaslepljeni diskutanti.

A kad je u pitanju smaranje, najveći smorovi, vezano za ovu temu, sede u debelo nafatiranim foteljama ŽS.
[ stil @ 28.07.2009. 18:25 ] @
Citat:
hemarikon: Jedina moja zaslepljenost potiče iz činjenice da hoću da voz krene kako je zakazanostoji po redu vožnje i da bezbedno stigne tamo kuda je pošao u zakazano vreme.


Ovaj motiv mogu da prihvatim i tu se slažem sa tobom.
[ hemarikon @ 30.07.2009. 14:48 ] @
Neko se dosetio, poput učenika u školi, da uključi mobilni:

http://www.net.hr/vijesti/hrva...2009/07/30/0131006.html?pos=n3

Sve mi se čini da će i u ovom slučaju nagrabusiti "sitna buranija" dok će se prave "ajkule" pritajiti u tamnim dubinama.
[ stil @ 30.07.2009. 15:33 ] @
Citat:
Drago Rogulj, šef područnog odjela u Splitu za zaštitu od požara HŽ-Infrastrukture zadužen za ekologiju i jedan od osumnjičenih za željezničku tragediju u Rudinama, primijetio je, kako tvrdi njegov odvjetnik Nenad Boban, da se pruga polijeva nepropisno, te je upozorio svog šefa Ivana Medaka.

Rogulj je, kaže Boban, nazvao Medaka, a on mu je odgovorio da "to nije njegov problem jer da oni znaju kao rade, da su za to obučeni".

Šef splitske podružnice HŽ-a za ekologiju bio je na pružnom vozilu i nadgledao polijevanje tračnica protupožarnim preparatom, pola sata prije nego što se dogodila tragedija. Prskanje tračnica, kako tvrdi odvjetnik, nije vidio kao opasnost, već nepotrebno bacanje novca.

Kako nije bio zadovoljan Medakovim odgovorom, osim što je napisao izvještaj, sporno polijevanje pruge je snimio svojim mobitelom.

Prema tvrdnjama Rogulja, koje je prenio njegov odvjetnik, na terenu je trebao biti i Medak, ali je zakasnio.


link

Šta je sporno ?

Čovek je obavestio šefa, napisao izveštaj i slikao. O kakvim ajkulama govoriš ? A i njegova nadležnost je ekologija koja nema veze sa oblasti u mašinstvu koja se bavi dodirom točak šina tako da ...
[ hemarikon @ 30.07.2009. 18:02 ] @
Šta tako da...?
[ stil @ 30.07.2009. 18:42 ] @
Pa zalosno je sto je zbog lose komunikacije izmedju zaposlenih i neodgovarajuceg nadzora nad izvodjenjem radova doslo do tragedije. I ne vidim da o se radi o nekakvim ajkulama i tome slicno .
[ hemarikon @ 30.07.2009. 19:19 ] @
Radi se o ajkulama slično kao što je bilo primera u železnicama Srbije sa nabavkama. Tako se i ovde radi o sumnjivim nabavkama i lošoj orgnizaciji. Odgovaraće "sitne ribe". Problem je u pripremi procdedura i pravilnika koje preba primenjivati u ovakvim poslovima. Stiče se utisak da su radnici na svoju ruku volonterski prskali pruge. Tako nešto je trebalo raditi organizovano a posebna priča je nabavka "skliske" tečnosti. Tu je direktna odgovornost sve do najviših struktura u ŽH.

Neverovatno je da se za prskanje pragova koristi materija tako delikatnih karakteristika. Ta supstanca uopšte nije smela da se nadje na pruzi. Ako je već korišćena tada je procedurom morao biti zabranjen saobraćaj dok pruga ne postane bezbedna.
[ stil @ 30.07.2009. 19:48 ] @
Koja konstrukcija. Mozes li da navedes izvore za te tvrdnje. Za nase nabavke znam sta je bilo. Za njihove, nisam pratio. Da se ovakve stvari ne bi desavale ocigledno da mora postojati nadzor strucnog lica koje je zakasnilo na posao kako se kaze u vesti. Neznam da li si gledao one ljude sto odrzavaju skretnice. Oni nose kantice sa uljem koje kao sto znas ima nekakve karakteristike, ali zbog toga ne dolazi do onoga sto ne treba da dodje ako se pravilno primenjuje.
[ Horvat I @ 30.07.2009. 20:12 ] @
Ovo je zamazimanje ociju! To prskanje koloseka je dobro doslo da se skrene paznja javnosti sa stvarnog razloga!
Pre 20ak godina Pendolino je povucen iz saobracaja zbog nepouzdanosti i iskakanja iz koloseka.
E sad ajkule koje su naredile da ta garnitura i dalje saobraca se skriva ia ovih nesretnika.
[ hemarikon @ 30.07.2009. 20:20 ] @
Citat:
@stil: nisam pratio

Pa onda prati.

Citat:
strucnog lica koje je zakasnilo na posao

Ajde! Al je tu "sklisko" radno vreme.

Citat:
ako se pravilno primenjuje

Za pravilnu primenu mora da postoji procedura. Onako nonšalantno polivanje pragova je moralo jasno biti zabranjeno pravilnikom o postupku, lice koje obavlja taj posao je moralo biti obučeno i dovoljno stručno. O tim propustima se neće diskutovati, samo će se odrati "žrtveni jarci". Ne sumnjam da je selekcija kadrova na HŽ ista kao na ŽS. Korupcija je i tamo samo su druge "filmske zvezde".
[ stil @ 30.07.2009. 21:02 ] @
Na istoj smo strani. Onaj ko je odgovoran za nesrecu mora da odgovara. O tome ko je kriv trebaju da odlucuju strucna lica.
[ hemarikon @ 30.07.2009. 22:04 ] @
O tome se i radi. Što se "vruć krompir" prebacuje na "stručna lica". Premijerka se već zauzela za svoje ljude a javnost mlako reaguje slično kao u Srbiji. Zato će se sve završiti kao i u Srbiji nekakvim "anketnim odborom" koji će rešiti da ništa nije rešio.

Ono što se dogodilo unesrećenima ne može se vratiti i nadoknaditi ni na koji način ma koliko se trudili. Zato se nameće pitanje šta dalje? Ako se voz pun putnika može survati pomoću par deci ulja kakva je onda perspektiva vožnje železnicom? Nije teško zamisliti budalu koja bi očas posla podmazala šine na nekoj nizbrdici. Kakvi su mehanizmi zaštite u tom slučaju ili su putnici sami krivi što su stavili glavu u torbu. Šta se čini u svetu a šta će se učiniti kod nas da se takav scenario spreči? Ili jednostavno nema rešenja pa šta bude bude, fatalizam.