|
[ Mardz Simpson @ 25.07.2009. 09:35 ] @
| Pozdrav forumasima!
Imam jedno mozda glupo pitanje u vezi Fiat punta koji je proizveden kod nas.
Koliko se meni cini i da nije jos mreza servisa razgranata!
Ali ja stvarno ne znam koga da slusam....
Dakle radi se o kolima koji je kako kazu ceo Italijanski a samo nasa radna snaga....
Pitanje se svodi kako isti auto to jest motor razraditi pravilno.
Neki kazu sipaj gorivo i ne misli, to je Euro 3 i polusinteticko ulje u njemu, sta imas da ga razradjujes.
Motor je od 1242 ccm a snaga je 44KW i 60KS (sa klimom)
Do sada smo imali Zastavu iz 1990 i presla je bezmalo 210000km sa naravno generalnom motora na 100000.
Posle generalne pre jedno 10god nam je servis rekao da ne prelazimo 80km/h u 4 brzini a da 5-tu ne koristimo, prvih 1500km kada trebamo zameniti ulje.
Posle toga mozemo i 5-tu da koristimo.
Moram napomenuti da zivim u ravnicarskom delu Vojvodine tako da nema uzbrdica.
Dakle kojom brzinom ga voziti i u kojem stepenu prenosa.
Koliko je njemu obrtni moment? Po internetu sam nalazio 102 NM pri 2500 obrtaja.
Hvala! |
[ vladd @ 25.07.2009. 11:27 ] @
Velike su dileme kako razradjivati motor, narocito najnovijih generacija.
Za razradu motora ne postoje detaljna uputstva, posto je dobar i ispravan motor samo u interesu korisnika.
Konkretno pitanje je za nov motor.
Kao i svaki tehnicki proizvot, poseduje inicijano vreme tzv "decijih bolesti", odnosno povecane verovatnoce kvara. U tom periodu ga ne bi trebalo opterecivati previse i dovoditi u ekstremne uslove rada. Treba obratiti paznju da se vrti u optimalnim rezimima. Kretati sa 1500-2000 obrtaja
Posmatrati motor, ako se bas zeli paznja, novi su kaisevi filteri, zaptivke(ako postoje), i potrebno je krace vreme da ti elementi udju u radni rezim.
Nakon prvih dotezanja, pregleda, i kada predje nekoliko meseci(i nekoliko stotina km), potrebno je zavrteti motor na malo vecu turazu, i postepeno podizati prosecan broj obrtaja.
Ako se ne zeli "pratiti" motor, onda do prvog servisa poslusati savete(ne prelaziti 80...), a nakon toga voziti normalno, po navici.
Poz
[ sasa022 @ 25.07.2009. 13:50 ] @
Nemoj samo da se opterecujes,nema tu prevelike nauke....
Upalis auto,pustis da malo radi na leru ( minut-dva ) i ako je sve OK - nema nikakvih cudnih zvukova -
lagano krenes i polako podizes tempo.
Kada motor postigne radnu temperaturu ( a to je bar sada lako - vruce je ) slobodno ga na otvorenom poteraj
i u vise obrtaje ( ali nemoj u "crveno" ) i slobodno koristi i 5 brzinu..... i slusaj kako radi ( u slucaju "cudnih zvukova" ustanovi odakle dolaze pa ako nisi siguran sta je - pravac servis )
I tako do prvog servisa na nekih 1500km.Posle toga jos 100-200km laganije voznje i "osluskivanja" posle prvog servisa.
To vreme ce biti dovoljno da se priviknes na novi auto i onda kreces sa uobicajenim tempom voznje...
[ Mardz Simpson @ 25.07.2009. 14:24 ] @
Ok, hvala na odgovorima!
Problem je sto su mi rekli da do prvog servisa treba preci 15000km!!!
Koristimo i 5-u brzinu i ne prelazim 80-90km/h na otvorenom sto mu dodje nekih 2200-2400 obrtaja
[ etjen @ 25.07.2009. 18:32 ] @
upravo sam bio sa drugarom do Kragujevca, kupio je novog Avea.
Prvi servis mu je isto na 15kkm.
Pitao je za razrađivanje motora i rekli su mu da nema nikakve potrebe za tim.
Kad smo se vraćali iz KG za BG, vozio je sa klimom do 135Km/h, bez opterećivanja (sa njegove strane).
Ja sam mu savetovao da ga prvih hiljadu dve ne tera preko 4000 obrtaja i to mu je to.
Ti ipak, prosudi sam šta je najbolje za tebe.
[ bakara @ 26.07.2009. 10:18 ] @
VW je pre par godina imao neki reklamni letak na kojima je pisalo da je proizvodjac dostigao takvu tehnologiju izrade motora da im vise nije potrebna razrada.
Verujem da je i kod ostalih proizvodjaca slicno.
E sad, sta preporucuju nasi servisi u to ne bih ulazio...najbolje je pridrzavati se proizvodjackog uputstva.
[ cozmo_im @ 26.07.2009. 10:29 ] @
Citat: sasa022: Nemoj samo da se opterecujes,nema tu prevelike nauke....
Upalis auto,pustis da malo radi na leru ( minut-dva )
Ovo je JAKO JAKO stetno. Nikako ne drzati motor u leru, vec krenuti odmah, posle desetak sekundi.
[ sasa022 @ 26.07.2009. 14:57 ] @
Citat: cozmo_im: Ovo je JAKO JAKO stetno. Nikako ne drzati motor u leru, vec krenuti odmah, posle desetak sekundi.
Kako god - start mora biti lagan.
Eliminacija "hladnog starta" je citava nauka....
[ cozmo_im @ 26.07.2009. 15:42 ] @
Hladni start je hladni start, a ulje brze postize pritisak i stize u vialne delove motora kad se odmah krene s laganom voznjom prvih par minuta.
To pise u svakom uputstvu a i zdravo je za motor. Duze stajanje u leru nakon hladnog starta ne omogucava brzo postizanje potrebnog pritiska i temperature ulja (i motora) i vece je habanje.
Svejedno je da li je leto ili zima.
Naravno nece stajanje u leru od minut-dva posle hladnog starta doslovce ostetiti motor, ali je mnoooogo stetnije nego da se odmah krene u voznju. Recimo za moj auto pise da se u voznju krece nakon desetak sekundi od startovanja motora.
[ vladd @ 26.07.2009. 21:43 ] @
Savremeni motori ne vole zagrevanje u mestu, posto su prejaki, da uprosceno kazem, i ubrzano se greju kriticni sklopovi. Laganim pokretanjem, veci deo energije se trosi na kretanje a ne na grejanje. To je otprilike smisao.
Ali punticev motor ne pripada "presnaznim" motorima, tako da pola minuta u leru ne smeta.
Problem je sa nekim novim komponentama, koje se nalaze u opremi motora. Kaisevi filteri, razne gumice i poneki dihtung.
Te komponente zahtevaju pazljiviji pocetni period eksploatacije. Radilici, klipovima ...i gruboj mehanici vise ne smeta nedostatak "razrade".
Iako su precizno izradjene, i proverene, svasta je moguce.
Mada auto je u garanciji...
Poz
P.S. Hladni start je termin startovanja hladnog motora. Problemi malo losijeg podmazivanja u tim trenucima, se mogu u dobroj meri izbeci "pre lube" komponentama, koje obezbede pritisak ulja u sistemu i pre startovanja motora, odnosno uljne pumpe.
[ Zarko Silic @ 26.07.2009. 23:28 ] @
Vec nekoliko puta sam pisao da motori novije generacije (tu podrazumevam sve koji su napravljeni nakon, recimo, 1988.) ne zahtevaju predgrevanje prilikom prvog paljenja. Ima za to vise razloga medju kojima su neki spomenuti i ovde.
Tvoj motor, 188 A4.000, pripada motorima uradjenim sa tolerancijama koje podrazumevaju one u novijoj generaciji i ne zahteva predgrevanje. Medjutim, ono u konkretnom slucaju nije stetno ako budes tako nesto ucinio (osim po dzep), ali gledaj da krenes cim ga upalis.
Do postezanja radne temperature vozi ga ne preko 2500 obrtaja bez obzira na stepen prenosa. Nakon toga predji postepeno do 3500 sto je u periodu "razrade" (do 1500 predjenih km) preporuka. Nakon 1500 predjenih kilometara mozes preci na puno opterecenje motora. Naravno, previlo o startovanju hladnog vozila treba primenjivati stalno, nevezano za period razrade.
P.S. Majstor koji ti je rekao ono da u petoj ne smes voziti, verovatno se nije dobro "odrazio". .
Slobodno vozi u 5-oj i gladaj da takve voznje bude sto vise.
[ Nebojsa Milanovic @ 26.07.2009. 23:43 ] @
Majstor se dobro "odrazio", ali nije objasnio zašto ne treba da vozi u petoj.
Ne treba zato što neiskusniji vozači ne umeju da procene i nemaju osećaj koliko je stvarno opterećenje motora u radu, a ono vrlo često nije u korelaciji sa obrtajima.
Motor je pri određenom, jednakom otklonu pedale gasa, znatno više opterećen u petoj nego u četvrtoj ili trećoj, bez obzira što su mu obrtaji manji. To iskusan vozač zna pa može bez posledica da koristi petu, čak i šestu, i da nimalo ne opterećuje motor. Ali neiskusnom ili onom koji nema osećaj za opterećenje motora, bolje je reći da ne vozi u petoj.
[ komosarz @ 27.07.2009. 00:16 ] @
Ne znam da li ce biti adekvatno poredjenje,evo ovako.Krajem 1990g. kolega mi je isao u Ljubljanu da kupi novi auto.Radi se o opel calibri 4x4 od 150ks( i ja sam isao sa njim).Prilikom preuzimanja vozila pitao je prodavca koliko treba da razradjuje auto da bi ga poslije mogao cepati.Covjek se samo nasmijao i rekao nije ti ovo stojadin,mozes odmah da ga cepas i objasnio da su motori tako dobro napravljeni sa dobrom tolerancijom i od kvalitetnih materijala da nema potrebe za razradjivanjem...
To je bilo prije 18 godina,a mislim da je danas kvalitet motora jos bolji.
Ipak bih te savjetovao da ne pretjerujes prvih 1500km.
Pozz
[ Mardz Simpson @ 27.07.2009. 19:05 ] @
Hvala vam na savetima.
Majstor je to rekao za Zastavu, koju i dalje imamo, da ne koristimo 5-tu valjda bas iz tog razloga da bi se motor vise vozio na nekih 3000 obrtaja u 4-oj brzini (80km/h)
Sto je i najbolji obrtaj za Zastavu.
Verovatno opet utice i koji je menjac na zastavi 13/53 ili 17/64 prenosni odnos.
Dok je za Punta 1.2 2600 obrtaja
Niko mi nista nije savetovao za Punto, pa sam se i zato obratio za savet na forumu.
Malo sam detaljnije procitao manual na Srpskom koji je stigao uz punto:
"Kako zagrejati motor posto je pokrenut"
* Krenite sa laganom voznjom, pustajuci da motor radi na srednjem broju obrtaja.Ne ubrzavajte naglo.
* Ne vozite do maksimuma mogucnosti automobila u pocetnim kilometrima.Sacekajte dok se kazaljka temperature hladnjaka ne pokrene.
"Stil voznje"
Ne zagrevajte motor dok automobil stoji, dok je van brzine ili se krece velikom brzinom:pod tim uslovima ,motor se zagreva dosta sporije povecavajuci elektricnu potrosnju i emisije
Iz tog razloga, savetuje se da se odmah krene lagano, izbegavajuci velike brzine.Na taj nacin motor ce se brze zagrejati.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|