[ conver @ 29.07.2009. 08:33 ] @
| Pozdrav svima!
Kako da izmerim potrosnju goriva (ne smese vazduha i benzina, iskljucivo benzin) motora svog automobila pri 1000 rpm-a, 2000 rpm-a, 3000 rpm-a, i tako sve do 7000rpm-a u minuti?
u pitanju je opel kadett 1.6i sa polu injektorskim sistemom (jedna elektronska dizna za 4 cilindra)! |
[ skorohaker @ 29.07.2009. 09:00 ] @
^ Valjda četvrt injektorski sistem, ako ima 1 diznu :-D Ako zelis da izmeris potrosnju na sat, prilicno je jednostavno ali ako zelis da izmeris u voznji, predjenu kilometrazu, prilicno je tesko, sa iole preciznim rezultatom.
[ conver @ 29.07.2009. 12:08 ] @
xex.. da 1/4 injektorski... :-D
lako cu ja to preracunati u sate ako uspem da izmeirm koliko ce mi potrositi za 1min pri 1000o/min, pa onda za 1min na 2000o/min itd. do 7000o/min.
Imate li neku ideju kako to da izvedem?
[ Zarko Silic @ 29.07.2009. 13:08 ] @
Imamo ideju.
Vozaj se u krug ceo dan pa pogledaj koliko si potrosio.
Danas pocni sa 1000 o/minuti. Sutra sa 2000, a prekosutra sa 7000.
Ovo je najpreciznija metoda.
Ako nemas strpljenja za nju onda u kolo goriva postavi protokometar pa meri na stopericu.
[ conver @ 29.07.2009. 14:10 ] @
Problem je u tome sto ovaj tip karburatora sa jednom elektronskom diznom ima i povratni vod... dakle pumpa verovatno nabija pritisak a dizna propusti onoliko koliko joj traje impuls. Tako da ono sto prodje kroz protokomer nije tacna vrednost optrosnje jer se visak goriva delom vrati u rezervoar.. :-/
[ Zarko Silic @ 29.07.2009. 15:42 ] @
I drugi imaju povratni vod, a ne samo taj pa je zato najbolja prva metoda.
Za ovu drugu moras imati 2 protokomera.
[ skorohaker @ 29.07.2009. 20:28 ] @
Ako nije neka tajna... a sta ce ti te informacije?
[ gti2 @ 29.07.2009. 20:55 ] @
Verovatno za izradu bord kompa ;-)
[ conver @ 29.07.2009. 22:17 ] @
BRAVO! jeste za izradu board comp-a... problem je sto je onaj GSi-ev jako tesko naci ai ne uklapa se najbolje na klasicnog kadeta , tako da sam resi da sam to napravim i ide mi nekako, samo sto me zeza to sto nemam sve te podatke takve vrste...
[ vladd @ 30.07.2009. 10:14 ] @
Pa napravi sempler. Koristi protokomere za merenje, ali detektuj broj obrtaja, i uzimaj podatke samo na zeljenim obrtajima. I napravices banku podataka.
Takve podatke uskladi sa dijagramom rada motora i imaces solidno tacne podatke, sa greskom manjom od 20%..Sto je zadovoljavajuce.
Ni fabricki ne rade sa manjom greskom.
Ako zelis jos manju, onda mapiraj na svakih 100 obrtaja, ali je to nepotrebno...ima toliko parametara koji uticu na promenu potrosnje..tezina vozila, kapacitet ubrizgavanja, uopste regulacija motora u prelaznim rezimima...
Poz
P.S. Koliko sam mogao da primetim, mnogi bord kompjuteri mere trenutnu potrosnju i obracunavaju mogucnosti prema kolicini goriva u rezervoaru, i racunaju kojekakve statistike. Ne koriste podatak o "potrosnji na odredjenom broju obrtaja", sto je tacnije, posto nije ista potrosnja kada je motor neopterecen na 2000 obrtaja, ili se penje vozilo uz Bubanj Potok sa petoro ljudi
[ etjen @ 30.07.2009. 10:37 ] @
i mene zanima na koji način tačno rade BC? I kako znaju koliko tačno goriva ima u rezervoaru? Da li u samom rezervoaru imaju neke senzore ili otprilike po plovku?
Jasno mi je kako računa sve statistike koje pokazuje (prosečnu potrošnju, prosečnu brzinu, koliko još km do praznog rezervoara itd.) ali me zanima kako dolazi do prvog podatka po kome kasnije sve to računa?
I recimo, kod mene BC ne pokazuje trenutnu potrošnju kad je motor u leru ili kad se potpuno otpusti gas a auto je u brzini. Da li je to kod svih tako ili ne?
[ Zarko Silic @ 30.07.2009. 10:53 ] @
Noviji bordovi uzimaju mnogo vise podataka od ovog sa Opela pa ni oni u krajnjem rezultaru nisu tacni. Spomenucu samo pojedine: od precizne informacije o vakuumu na vise mesta, preko temperature takodje sa vise mesta pa sve do senzura opterecenja radilice i bregaste osobine. U pojedinim slucajevima se kao parametar koristi i spoljna temperetura vazduha kao i trenutna tezina vozila, nagib i jos niz drugih stvari samo da bi se doslo do verodostojnijeg rezultata.
Koriste se svi raspolozivi senzori koje jedan automobil poseduje. Kod novijih generacija taj broj moze da se popne i na nekoliko desetina, ne retko i preko 30.
U svakom od tih slucajeva osnovni podaci su sam protok kroz dizne i brzina kretanja, ali oni nisu jedini.
Na spomenutom vozilu apsolutnu vrednost ne mozes ustanoviti ni na koji nacin (osim voznje u krug ), ali zato mozes dobiti korisnu informaciju o relativnoj potrosnjni koja je u sustini i vaznija. Nesto slicno kao u slucaju Fiatovog ili BMWovog ekonometra.
Citat: etjen:
I recimo, kod mene BC ne pokazuje trenutnu potrošnju kad je motor u leru ili kad se potpuno otpusti gas a auto je u brzini. Da li je to kod svih tako ili ne?
To nije ista potrosnja. Na leru motor mora da trosi, a pri recimo nizbrdici sa potpuno otpustenom pedalom gasa, ne mora.
[ etjen @ 30.07.2009. 11:15 ] @
pa to i mene čudi. Na leru mi pod trenutnom potrošnjom pokazuje ''--/-'', tj. ništa, bilo sa klimom ili bez nje. Drugar mi reče da je to viđao i kod drugih automobila, mislim da je spomenuo Octaviju 1.6...
Ne znam da li je to normalno ili ne? Moguće da on ipak nekako meri tu potrošnju u leru ali je ne pokazuje kao podatak za trenutnu?
[ Backy @ 30.07.2009. 12:48 ] @
fabia na leru pokazuje potrošnju na sat
[ goat @ 30.07.2009. 13:05 ] @
hehehehehheh
potrošnja ne zavisi samo od broja obrtaja, i nije ista zavisnost mnogobrojnih "ulaznih" parametara za sve tipove motora (dizel, oto, gasna turbina......)
možda možeš negde naći podatak o specifičnoj potrošnji (jedinica je g/KWh), ali je to podatak najčešće za maksimalno opterećenje motora (pun gas) na broju obrtaja maksimalne snage motora..... komplikujem!....
elem.... za tz. mapiranje motorskog računara potrebno je mnogo više od obrtomera, menzure i hronomerta!
pozdrav
PS. conver... želim ti puno sreće da uspeš u svojoj zamisli
[ vladd @ 30.07.2009. 15:31 ] @
Ma za ovo pokazivanje kako je zamisljeno, komotno mogu da se uzmu odokativni parametri i cak da se preracuna preostala kilometraza +- 10km
Ja posle 10 god, znam po pokazivacu koliko mogu da se svrckam, sa ili bez klime, sam ili sa troje u kolima. Kada se upali rezerva, imam 60-80km..zavisno od opterecenja..
Napunjen do cepa, u startu 380-420 km..pa sta me snadje...klima ili Brankov most:)
Poz
[ Zarko Silic @ 30.07.2009. 15:51 ] @
Citat: etjen: pa to i mene čudi. Na leru mi pod trenutnom potrošnjom pokazuje ''--/-'', tj. ništa, bilo sa klimom ili bez nje. Drugar mi reče da je to viđao i kod drugih automobila, mislim da je spomenuo Octaviju 1.6...
Ne znam da li je to normalno ili ne? Moguće da on ipak nekako meri tu potrošnju u leru ali je ne pokazuje kao podatak za trenutnu?
Ne treba da te cudi.
Pojedini tipovi motora u tim takozvanim LAG rezimima stvarno nista ne povlace iz rezervoara i kod njih je potrosnja 0 kao sto bord i pokaze. Jednostavno motorni komputer potpuno zatvori dizne. Kao da je vozilo ugaseno.
Kod pojedinih ipak ima potrosnje, ali je ona toliko mala da se nalazi van domasaja senzora za detekciju pa je i u takvim slucajevima na bordu pokazivanje 0.
[ conver @ 30.07.2009. 19:57 ] @
Evo kako od prilike board computer racuna potrosnju:
(Fuel flow rate) ≈ (pulsewidth) × (engine speed) × (number of fuel injectors) x (calibration const.)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|