[ Ijahman @ 29.07.2009. 11:43 ] @
Sta ti je zensko! Cula tasta od "majstora" da se sve masine preko 400rpm raskantaju i pocrkaju i ne-znam-sta-sve-vec ako se vrte brze od pomenute brzine!!! Konkretno imam Whirlpool na 900rpm, i posle pazljivog osluskivanja, za razliku od praistorijskih, primetio sam da na neki intelektualniji nacin ubrzava i tom prilikom rasporedjuje mokar ves, da bi se na kraju zalaumfala i bez tresenja iscedila ves.
Stoga molim ako neko ima iskustvo, da mi kaze da ubedim neke kako se u 21. veku ne prave za dzabe i na 2000 obrtaja, ili saljem temu Mythbustersima na Discovery!!!
[ tdjokic @ 29.07.2009. 14:12 ] @
Da, u pravu si. Ranije se ves rasporedjivao sam, pa se rasporedi kako se rasporedi i onda masina centrifugira a ceo komsiluk sluca - "ciju, ciju, ciju" ili bas "bam, bam, bam". Sada zaista imaju inteligentan nacin, elektronika to regulise i verovatno je rasporedjivanje mnogo bolje.

Postoji jednostavan nacin da zenu ubedis da je sve u redu - kad masina krene da centrifugira i postigne punu brzinu, neka stavi prst na masinu i prati da li se trese. Ako je masina mirna, onda je sve OK.

Nisu ni male brzine neskodljive. Svako ekscentricno telo ima prilikom obrtanja neke faze kako brzina raste. To je u vezi sa stvarima koje sam vec zaboravio, ali je sustina u tome da se svako telo kod nekih brzina vise trese a kod nekih manje i moze se desiti da na se na 400 trese vise nego na 800 ili 1200. Istina je, da su prilikom vecih brzina i udarci neravnomerno raspordjenog vesa najverovatnije veci, ali se isto tako moze desiti i da se masina smiri na nekoj odredjenoj brzini i manje poskakuje. Sve to je mnogo komplikovano i sad je ova elektronika spas.

Jos jedan jednostavan trik za ubedjivanje - pitaj zenu sta misli - da li je za auto bolje voziti 15 km na sat po turskoj kaldrmi ili 80 na sat po glatkom asfaltu. Slicno je i sa brzinama obrtanja.
[ HoT_Steppa @ 30.07.2009. 20:43 ] @
Citat:
tdjokic: D- pitaj zenu sta misli - da li je za auto bolje voziti 15 km na sat po turskoj kaldrmi ili 80 na sat po glatkom asfaltu. Slicno je i sa brzinama obrtanja.


Nisi lepo srocio uporedjenje. Da li je bolje voziti 15 km/h po kaldrmi ili 80 km/h po kaldrmi?

Inace, ja sam istu stvar cuo i od prodavaca i od servisera poslednjih para dana jer sam gledao novu masinu za sebe, i odlucio sam se za 600 obrtaja.
[ bakara @ 30.07.2009. 22:06 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Nisi lepo srocio uporedjenje. Da li je bolje voziti 15 km/h po kaldrmi ili 80 km/h po kaldrmi?

Bas naprotiv, napravio je odlicno poredjenje!

A ti serviseri koji to pricaju...tesko da znaju da poprave nesto od novijih masina.
[ HoT_Steppa @ 31.07.2009. 06:49 ] @
Citat:
bakara: Bas naprotiv, napravio je odlicno poredjenje!



Bas bas naprotiv, nije napravio dobro poredjenje! Ne uporedjuju se babe i zabe.
Ti serviseri UPRAVO zbog popravki najnovijih masina na 1000 i vise obrtaja su i dali takav komentar!

tdjokic je vec odgovorio TACNO:

Citat:
Istina je, da su prilikom vecih brzina i udarci neravnomerno rasporedjenog vesa najverovatnije veci
[ ikac2000 @ 31.07.2009. 08:26 ] @
>
KUpi onda masinu sa Direct Drive-om, pa nema vibracija, ja sam tako
presekao dilemu...:-)
[ Ijahman @ 31.07.2009. 09:07 ] @
Citat:
ikac2000: >
KUpi onda masinu sa Direct Drive-om, pa nema vibracija, ja sam tako presekao dilemu...:-)


Pretpostavljam da je i cijena prava sitnica
[ combuster @ 31.07.2009. 09:11 ] @
Ma bre vec dve-tri godine moj zanussi vrti ves na 850 obrtaja pri centrifugi i nista mu nije :) A mehanicka totalno :)
[ tdjokic @ 31.07.2009. 15:27 ] @
Citat:
Ne uporedjuju se babe i zabe.
Nisam ja uporedjivao babe i zabe. Mislim da se ne razumemo i govorimo o dve razlicite stvari:

- klasicne masine, veca ili manja brzina centrifuge
- velika brzina centrifuge kod klasicne ili novije masine, sa kontrolom balansa.

Moje uporedjenje se odnosilo na neku imaginarnu klasicnu masinu, sa relativno malom brzinom centrifuge u odnosu na noviju, sa kontrolom balansa, i relativno velikim brojem obrtaja.

Tehnika je mnogo komplikovana i sama po sebi, a kad se umesa "ljudski faktor" onda tek dolaze razni problemi. Retka su fiksna i apsolutna pravila. Mozda je naisla neka losija serija sa centrifugama od 1000 obrtaja i sad "radio Mileva" proglasila sve brze masine za lose.

Mi smo relativno mala zemlja i na osnovu naseg iskustva je tesko proglasavati neku firmu i njene proizvode za totalno lose.

Da dopunim ovo moje
Citat:
Istina je, da su prilikom vecih brzina i udarci neravnomerno rasporedjenog vesa najverovatnije veci
tu je naglasak na neravnomerno rasporedjenom vesu, znaci da unapred dajem prednosti novijim tipovima masina sa kontrolom balansa, ali sam takdoje negde rekao da nije uvek najmanja brzina najsigurnija. Svako telo koje se vrti ima neku svoju optimalnu brzinu prilikom koje je najmirnije i moze skoro da lebdi (da se oslanja samo u jednoj tacki), kao cigra. Problem je, sto je bubanj sa vesom prisilno vezan za masinu pa ne moze da glumi cigru i onda dolazi do udaraca, koje amortizer(i) ublazavaju koliko mogu.

Konstrukcije raznih fabrika su cesto veoma razlicite, pa otuda i duzi vek nekih masina i cesci kvarovi drugih. Besmisleno je govoriti da se masina kvari od normalnog rada. Ne kvari se, nego je lose zamisljena ili napravljena za ono sto nudi. Znaci, fabrika tu laze - nudi veliku brzinu centrifuge ali nije obezbedila dovoljno jake lezajeve i sve ostalo sto je potrebno da bi masina i izdrzala tu brzinu. To je prevara, a ne mehanicki kvar. Naravno, to je teorija, u praksi svi gledamo cistu racunicu i onda je moguce to sto se govori - "uzmi ti sporiju masinu, nema brige" nece niko da razmislja zasto se neke masine, neke fabrike, sa brzom centrifugom, vise kvare.

Ali ostaje problem - kako bolje iscediti ves? Pustiti ga 2x na 400 obrtaja da se centrifugira? Mokar ves je tezi, bole ruke, moze da ti ispadne, duze se susi. Znaci, i to sto imas masinu "bez brige" ima svoju cenu.
[ tdjokic @ 31.07.2009. 15:36 ] @
Pardon, zaboravio sam i ovo.
Citat:
ikac2000: KUpi onda masinu sa Direct Drive-om, pa nema vibracija, ja sam tako presekao dilemu...:-)
U cemu je tu stos? Ako se ves lose rasporedi onda ce i u njoj biti vibracija, ali pretpostavljam da se radi o (naj)novijoj generaciji masina pa je kontrola balansa prisutna? Tu je izbegnut kais i neki problemi vezani za njega, ali i masine sa kaisem mogu da se vrte skoro savrseno mirno.

Osim toga, ovde se govori o vecim brzinama centrifuge. Verujem da na Direct Drive imas mogucnost izbora brzine obrtanja centrifuge, bilo automatski, bilo rucno a moda cak i oboje, i na koliko ti masina radi?
[ z.vlaki @ 31.07.2009. 16:50 ] @
Kad sam kontao koju masinu uzeti, bili su zahtevi su bili za velicinom - pa je uzeta ona gde se stavlja sa gornje strane ves
a sirina masine je 45 cm,
zatim da ima tkz. rucno pranje - izgleda da tada jedva da okrece bubanj ili ga samo "ljushka" tamo-vamo,
i da ima preko 800 ili preko 1000 obrtaja.
Znao sam da to nije cetrifuga koja susi ves, vec sam razmisljao da ako su je dimenzionisali za tu brzinu, onda ce
da radi super a normalnih 600 ili 800. Posle su me neki pokusali ubediti da fabrika zapravo folira sa ovim modelom jer je to
isto kao i one sa standardnim rasponom brzina centrifuge, samo je brzina motora izmenjena.

Automatika stvarno radi posao sto se tice pripreme za centrifugu. Na maksimalnom broju obrtaja radi
kratak period u odnosu na ukupno vreme centrifugiranja. Ima tu neku foru za zaletanjem bubbnja, pa onda uspori
, pa jedan kratak par sekundi malo brzi, pa opet polako, pa pooooolako ubrzava, pa opet uspori.......ma ko foreplay :)

Razlika koliko je ves mokar posle pranja je primetna 600 <> 800.
Sa 800 <> 1100 je akademske prirode.
Probao sam vise puta cisto radi testiranja. Nema potrebe za brzinom od 1100, barem meni to tako izgleda.
[ ikac2000 @ 31.07.2009. 18:25 ] @
>
Moja Direct Drive je za 8kg vesa i ima 1200 obrtaja, sa mogucnoscu
biranja na koraku 200 obrtaja. Uvek je koristim na 1200, i masina se ne
trese, vec zuji. Zatrese se se samo malo ponekad kada pocinje da se
vrti, dok centrifuga ne rasporedi lepo ves na malom broju obrtaja.
[ jablan @ 31.07.2009. 18:36 ] @
O kakvoj "kontroli balansa" je reč, može neki link? Moja mašina je relativno nova, polako ubrzava pri centrifugiranju, pa ipak se ponekad desi da se veš nagomila u jednom delu i lupa, dok se malo ne ocedi. Ja ne vidim način da se taj problem eliminiše.
[ gti2 @ 31.07.2009. 21:25 ] @
Glavnu ulogu u toj "kontroli" igra taho generator.Kad je ves nepravilno rasporedjen,bubanj se okrece neravnomernom brzinom.Samim tim,napon koji taho generator salje procesoru varira te ovaj "zakljucuje" da ves nije dobro rasporedjen i distribucija iliti priprema za centrifugu krece opet sve dok procesor ne pocne da dobija koliko toliko ujednacen napon sa taho-a.
Ovo je veoma izrazeno kod Samsung masina,nekad znaju da muljaju i po 5 minuta dok ne krene centrifuga.
Inace,nemaju sve elektronske masine tu funkciju...

Sto se tice naslova teme,moje misljenje bi bilo bas ovakvo:

Citat:
Konstrukcije raznih fabrika su cesto veoma razlicite, pa otuda i duzi vek nekih masina i cesci kvarovi drugih. Besmisleno je govoriti da se masina kvari od normalnog rada. Ne kvari se, nego je lose zamisljena ili napravljena za ono sto nudi. Znaci, fabrika tu laze - nudi veliku brzinu centrifuge ali nije obezbedila dovoljno jake lezajeve i sve ostalo sto je potrebno da bi masina i izdrzala tu brzinu. To je prevara, a ne mehanicki kvar.


Moja AEG sa 1600 o/min ima lezajeve 6206 i 6207.Ne secam se da sam video neku noviju masinu sa tolikim lezajevima...