[ Shomi-1 @ 29.07.2009. 21:45 ] @

Pozdarv

Auto mi se ugasilo u voznji, potpuno normalno je radio prije toga. Skinem sa bobine glavni kabal koji ide na razvodnu kapu, odmaknem ga od prikljucka nekih 1cm i kad zaverglam uopste ne baca varnice ismedju kabla i bobine. Desava li se da da ona tako crkne odjednom? Mijenjao sam je prije nekih 8 godina ali je tada auto palilo, samo je trzao u voznji i vidjelo se u mraku kao varnici "na sve strane".

Hvala
[ tox master @ 31.07.2009. 22:56 ] @
Bobina relativno retko "vrisne" mada je naravno moguce.
Vrlo cesci kvar a posebno na starijim opelovim modelima je kvar "komutatora" (elektronika koja uglavnom stoji ispod bobine i preko nje ustvari ide struja u bobinu).
A i iz razvodnika ide kabal do te elektronike koji ustvari daje impulse za paljenje bobine.
Ja sam na askoni dvaput menjao kompletan razvodnik posto je crkavao halov senzor unutar njega a koji upravo daje te impulse za okidanje tako da i to moze biti razlog zasto nema varnice.

Pozdrav
[ Shomi-1 @ 08.08.2009. 10:59 ] @

Komutator je bio problem, elektricar mi je stavio novi i upalio je. Kaze da je bio fabricki u njemu, a auto je '86. god. Sad ima novi problem, radi sve ok, ugasim ga normalno, sjutadan nece da upali. Skinem kabal sa bobine, opet ne baca, ili baca ali jedva primjetno. Tako verglam, jednom se "zatresao" da upali ali nista. Skinem kapu, vratim, prepipam kablove, kresne od prve. I to tako bude ok nekih 2-3 dana. Ujutru krenem da upalim opet nece. Opet skinem kapu vratim, nece. Pustim ga niz neku nizbrdicu i upali posle nekih 20-tak metara kotrljanja. Kad upali, sve radi ok. Majstor mi kaze da ga doslepam kad se to desi da nece da upali. Vozim ga sad ovako pa cu ga morat slepat kad se to opet desi, ako se desi:)
[ dr.NPN @ 08.08.2009. 11:42 ] @
Skini komutator, namazi tanak sloj paste za procesore, kao prvo.
Onda ismirglaj sve metalne spojeve, pa i ono gde se vrti kad se steluje paljenje, problem ti je do mase, ne dolazi do komutatora najbolje.
[ Shomi-1 @ 08.08.2009. 23:35 ] @

Ok, uradicu to. Hvala