[ dacqo @ 06.08.2009. 19:49 ] @
Ima li neko kako bi razmenili iskustva oko licne proizvodnje biodizela ili vodorodni pogon benzinaca???
[ vladd @ 06.08.2009. 22:03 ] @
Kakav je to vodorodni pogon.

Samo da nije Joova celija i misticna, svemoguca, beskrajna orgonska energija.

Vodonik prihvatam.

Poz
[ skorohaker @ 06.08.2009. 22:37 ] @
Jel' nikom drugom ne smeta da je sve više primera da neko bude toliko nepristojan da mu je prva poruka na forumu otvaranje teme?
[ lancia88 @ 06.08.2009. 22:54 ] @
Pozdrav,

za sve smetnje imamo forum predlozi i pitanja, ovde je to offtopic i nista vise.
[ skorohaker @ 06.08.2009. 23:53 ] @
A šta je topic? Možda grešim ali mi off topic na otvaranje ove teme, sa ovako jasnim prvim postom, deluje prilično bezazleno. Ako grešim, izvinjavam se zbog off-a, i živeo vodorodni pogon, biodizel u ličnoj proizvodnji i suvisla pitanja u prvom postu!
[ dacqo @ 30.08.2009. 13:07 ] @
Izvinjavam se nekima....ipak..
...vodonik jeste ili tacnije HHO kako ga nazivaju zapadnjaci, ustvari razjedinjen molekul vode.. ima li neko ko eksperimentise ovim, imam neka iskustva rad motora nije problem i to se moze lako resiti, najveci problem je kolicina HHO-a sa sto manje struje...mogli bi da razmenimo iskustva ako je neko nesto uspeo...
pozdrav svima
[ Ivan Dimkovic @ 30.08.2009. 13:19 ] @
http://www.popularmechanics.com/automotive/how_to/4276846.html

:-)

Poenta price je - pokusaji da se nekim nednostavnim metodama unapredi moderni Benzinski ili Dizel motor su gubljenje vremena. Moderan motor je jednostavno maksimalno optimizovan za >benzin/dizel< i nikakvo dodavanje vodonika tu nece pomoci.

Da ne pricamo o tome da moderni motori imaju snagu koja se meri u stotinama kilovata - cak i kada bi se zanemarili ocigledni problemi, elektroliza moze da doda sta? 50-tak vati... ako uzmes moderan motor od 120-150 kW, sta mislis koliko bi toplote pravio u elektrolizi hajd da kazemo 10-tak% snage od toga? 12 kilovata - zapalio bi auto :)

A onda je tu jos jedan problem - sa danasnjim metodama elektrolize ti treba vise energije da izvrsis razdvajanje molekula vode nego sto ces dobiti energije tokom paljenja kiseonika i vodonika.

Auto koji radi na vodonik mora imati FUNDAMENTALNO drugaciji motor. To se ne moze napraviti u garazi prepravkom standardnog Oto ili Dizel motora.
[ dacqo @ 30.08.2009. 17:30 ] @
zasto uvek pesimisticki pogled svemu sto je nama nepoznato..neko je vec rekao " ne zamerajte mu, on jos uvek ne zna ono sto mi do juce nismo znali"
... u svetu postoji vec nekoliko vozila koji rade na trenutno razbijanje vode i sa time dobijeni HHO voze..Stanley Mayer je bio otrovan pred samim cinom prezentacije vidnim licnostima americke drzave..on je W bubom sa samo 80 - ak litara vode presao ameriku popreko, u manili se isto tako vozi
dobijanje velike kolicine HHO sa malom potrosnjom se jos uvek tajna retkih ljudi, ali zato puno vise njih radi da to nauce
pogledajte US pat:4826581 ili Us pat 4798661 kao i 4613304
sa samo 7 A ukupne potrosnje upalio sam kineski skuter... savrseno mi je jasno da treba puno vise za automobil, zato trazim nekog skim mozemo razmeniti iskustva iz te oblasti i poboljsati ono sto imamo
[ Ivan Dimkovic @ 30.08.2009. 17:35 ] @
Citat:

zasto uvek pesimisticki pogled svemu sto je nama nepoznato..neko je vec rekao " ne zamerajte mu, on jos uvek ne zna ono sto mi do juce nismo znali"


Ovaj, zapravo - u ovom konkretnom pokusaju nema nicega nepoznatog.

Doduse, ako imas slobodnog vremena i novca - i zelis da pokusas tu stvar, slobodno - na kraju krajeva, tvoje vreme i novac.

Evo ja cu pojesti ES server kada ti budes vozio motor na vodu koji je efikasniji od benzinskog :)
[ Zarko Silic @ 30.08.2009. 21:48 ] @
A zasto "motor na vodu" uopste treba da bude efikasniji od benzinskog?

Ne mora da bude efikasniji. Dovoljno je da bude ekonomicniji.

Ne mora se bas uvek primenjivati logika: Da je kupus dobar, zec bi imao 100 kila.


Porastom cene nafte na 2 eura po litru, razne kombinacije vec dobijaju na znacaju.
[ vladd @ 31.08.2009. 00:13 ] @
Ima par vodonicnih generatora uradjenih u mom okruzenju, ali, koliko vidim, vise je psiholoski efekat, i od strane korisnika i od strane konstruktora.

Ozbiljna poboljsanja su nemoguca bez ozbiljnih laboratorija. Vreme dosetki i ideja, koje ce prevazici nametnute probleme, naglo je nestalo.

Uglavnom se svodi na prelivanje troskova, ali ne kao dobitak, vec kao odlozeni gubitak. Benzin, ili dizel se konkretno nabavljaju za pare, ali postoje prividne metode kada se neki trosak zanemari pa se pojavi fiktivna dobit.

Generisanje vodonika zahteva vise konkretne, ciste energije, nastale vec nekim sagorevanjem fosilnog goriva, da bi u tako neefikasnoj masini(18% stepen iskoriscenja oto motora) dovelo do nakog ukupnog pomaka u ustedi.


Tako da je diskusija o "ustedi" malo senzacionalisticka, tehnicki je promasena tema. Da ne spominjem, ako bi neko vreme mozgoradnje oko takvog poboljsanja, zamenio poslom za novac, bilo bi korisnije pricati o ustedi. Termodinamika je ogranicenje, ciklusi su rasipnici energije.

Motori buducnosti su zasigurno okrenuti elektricnoj energiji, i specificnim izvorima, nacinima dobijaja iste.

Oto( I dizel) motor treba lagano arhivirati, bar u konstruktivnim razmisljanjima, zahvaliti im se kao i parnoj masini, i razmisljati o polifaznim motorima, magnetnim levitacijama, cistoci energije, smanjenju erozije okoline..

Zver auto industrije zasigurno, a tek u krizi, nece dozvoliti ceprkanja i senzacije, bar dok traju rezerve sirove nafte. Kada se taj deo istorije priblizi bice otvoreno polje za druge opcije, spremljena alternativna resenja i resursi.

Ako bi se i pronaslo besplatno gorivo, uvek ce se naci birokrata, koji ce odrediti zeljenu akcizu..i ponistiti radost..:)

Poz
[ pantic68 @ 31.08.2009. 07:02 ] @
Fotosinteza>metan>oto motori, dovoljno jeftino, cisto i uz koriscenje postojecih tehnologija. A dok je jeftinije da se vadi iz zemlje neka bude tako.
[ Ivan Dimkovic @ 31.08.2009. 07:46 ] @
@zarsilic,

Znaci imas motor od, hajde, 135 kW - 185 KS

Da bi bio 10% ekonomicniji ti treba da stvoris elektrolizom 13.5 kW

Elektroliza je vrlo neefikasan proces, jer se ogromna energija trosi na razbijanje veze izmedju vodonika i kiseonika u vodi - znaci, da bi dobio 13.5 kW energije ces uloziti znacajno vecu energiju da bi od te vode napravio gorivo. Mislim da je svima jasno ovde sta je 13.5 kW, to nije snaga koja se moze dobiti iz dzepne baterije :)

Odakle?

Osim toga, zbog neefikasnosti elektrolize - taj proces ce stvarati ogromnu kolicinu toplote koja ti na tom mestu NECE biti korisna - vec samo moze napraviti jos veci problem - a, opet, kao sto znas, da bi izvukao tu toplotu napolje, opet ti treba energija.

Znaci ukupan bilans te skalamerije je negativan - potrosio si vise energije nego sto si stvorio.

Procitajte malo bolje ono sto pise na linku koji sam ostavio, kao i prvi komentar koga je pisao fizicar. Ne moze se protiv zakona fizike, koliko god da je nekom opremljena garaza.

--

E, sad, >u teoriji< ako bi uspeo da modifikujes kocioni sistem tako da tokom kocenja stvaras energiju koju bi mogao da skladistis (ovo je moguce, Toyotini hibridi koriste taj sistem), mogao bi sa tim da razdvajas vodonik i kiseonik i da eventualno nesto poboljsas efikasnost sa komplikovanijim modifikacijama motora - ali, opet, zbog neefikasnosti tog procesa ces dobiti jako malo korisne energije.

Da ne pricamo o tome da ces modifikacijama potpuno ponistiti upotrebnu dozvolu automobila, i onda ces morati sam da ga sertifikujes, sto nije jeftin proces.

Ovo onda nije jednostavan proces jer zahteva modifikaciju kocionog sistema, precizne promene na motoru, promenu ECU-a, itd... itd... iskreno, ne bih voleo da se nadje gomila takvih automobila "iz kucne radinosti" na ulici ;-)


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 31.08.2009. u 08:56 GMT+1]
[ dacqo @ 31.08.2009. 17:11 ] @
quote]Ivan Dimkovic: @zarsilic,

Znaci imas motor od, hajde, 135 kW - 185 KS

Da bi bio 10% ekonomicniji ti treba da stvoris elektrolizom 13.5 kW

Elektroliza je vrlo neefikasan proces, jer se ogromna energija trosi na razbijanje veze izmedju vodonika i kiseonika u vodi - znaci, da bi dobio 13.5 kW energije ces uloziti znacajno vecu energiju da bi od te vode napravio gorivo. Mislim da je svima jasno ovde sta je 13.5 kW, to nije snaga koja se moze dobiti iz dzepne baterije :)

eh, ...
ono sto se nudi kao poboljsanje ili dopuna vodonikom otto-motora dobijen elektrolizom je naravno nesto slicno sa onim o kome pises, ali samo zato sto si prihvatio kao zakon fizike da za razbijanje molekula vode potrebno vise snage nego sto se dobijenim vodonikom proizvede...sto je ustvari zakon fizike - to je sve ono cega se dosetio covek i to potvrdio sto racunom sto praksom, naravno da ima puno toga sto treba da izadje na sunce pa onda udje u zakone fizike...
da bi se efikasno proizvela dovoljna klicina vodonika - potrebno je uzbuditi molekul vode na jednu od negovih rezonantnih frekvencija odgovarajucem impulsima jednosmerne struja...
cista jednosmerna struja prouzrokuje grejanje vode ili elektrolita - svejedno...
ali vec se doakazalo da puno veci efekat se dobije visokim naponom reda nekoliko desetak hiljada volti, a veoma slabom strujom - e tada nema grejanje..
ukucaj "andrija puharic" i patente stanley mayer - sa na google, pa preispitaj svoje ubedjenje

"ko hoce - naci ce nacin, ko nece - izgovor...
picaso

pozz
[ vladd @ 31.08.2009. 20:53 ] @
Nema tu izgovora. Moze se samo trosak prelivati sa jedne strane na drugu, smanjivati rasipanje energije, ili reciklirati neke minorne gubitke.

Sustina je sto je u pitanju sus motor u doticna dva toplotna ciklusa. Njegova neefikasnost je ogromna, rasipanje ubija smisao svake ustede.

Zato se i lagano prelazi na elektromotore, bar je stepen iskoriscenja preko 90%, veca mogucnost regulacije, manipulisanja sa energijom, laksa rekuperacija energije.

To prosto znaci, da svaka potrosnja elektricne energije za proizvodnju goriva je cisto gubljenje vremena, energetski, posto svako proizvedeno gorivo, sus motor upropasti. Ako se potrosi 1KWh energije za proizvodnju goriva, motor ce od tog goriva napraviti 0,2KWh. Sta je tu nejasno.

E sad, drugo je pitanje, velika raskrsnica, da li inovator zeli svetsku slavu i bogatstvo, sto je manje verovatno od udara groma ili dobitak na lotou, ili zeli da neke svoje resurse prelije u proizvodnju goriva, i napravi transfer bagatelne energije u skupo gorivo.

Ali to je posebna situacija. I ne znaci svakome ustedu.

Nekada se napravi veca usteda posebnim rezimom voznje, nego bilo kakvim dodacima i generatorima kojecega. Kretanje optimalnim brojem obrtaja, ne obrtajima bliskim leru, forsiranjem ritma voznje srazmerno saobracaju da se sto manje koristi kocnica, ne voziti prebrzo(na optimalnim obrtajima), kratka usporavanja kocenjem motorom..moze da skine potrosnju do 20%, ja sam uspeo da skinem sa prosecnih 10 na 8, istina jednokratno, u gradskoj guzvi je prenaporno tako voziti. Ali sam u dobitku bar 10% nego ranije.
Probajte takav rezim voznje, bar kada se ukaze prilika, zagarantovano je smanjenje tekuce prosecne potrosnje, a koliko, zavisi od vestine, poznavanja vozila, prilika u saobracaju...ali usteda je svakako vidljiva i ubedljiva.

Poz
[ stewuss je @ 01.09.2009. 15:59 ] @
A zasto da se ne iskoristi mana SUS motora? Malo sam razmisljao na ovu temu, tehnika mi je draga ali ipak sam dipl. seljak to be, tako da mi je elektro tehnika daleka..
Zasto ne iskoristiti toplotu koji stvara SUS motor za akumuliranje el. energije? Sigurno da postoji nacin. Posto 70% te energije bacamo (lupio sam cifru, odbio deo kada zimi je koristimo za zagrevanje vozlia), zar ne bi mogla da puni neke baterije, akumulatore, pa neka ta energija preuzme i do 20% gradske voznje? Ima li mesta u realnosti ovoj ideji?
Pozdrav
[ mihojla @ 21.11.2014. 11:55 ] @
Citat:
Prvi automobil u svetu sa motorom na vodonik, Tojotin sedan "mirai" (budućnost) počeće da se prodaje u Japanu 15. decembra i koštaće oko 62.000 dolara.
...
Kompanija očekuje da će u prilog modelu "mirai" ići činjenica da će sa jednim punjenjem rezervoara ovaj automobil moći da pređe oko 650 kilometara, a cena goriva po jednom kilometru je oko 10 jena (0,09 dolara).
Da li je 0.09 $ po kilometru neto cena ili je to izračunato sa svim maržama, akcizama i porezima?
[ Zarko Silic @ 21.11.2014. 18:56 ] @
Kako god da je racunato, cena je prevelika.
62.000$ za auto a posle placas gorivo vise nego da je benzin.
[ vladd @ 22.11.2014. 11:08 ] @
Unapred im platis 50000$ za gorivo, i 10k za auto

Pa onda "stedis"
I ne trosis im naftu

Umesto da ujedinjene nacije stimulisu gradjane Zemlje, zbog globalnog zagadjenja, pa svako ko pozeli takav auto da mu daju auto i jos 10k$ za nagradu umesto arcenja milijardi na "istrazivanja" i "prjekte"