[ NenadSM @ 10.08.2009. 11:29 ] @
Kupio sam ovaj auto pre oko mesec dana i u principu sam zadovoljan njime - bar bio do pre nekoliko dana.Poceo je da me zeza kod jutarnjeg prvog paljenja, dugo vergla i onda upali,na kratko izbaci dim ne znam koje boje jer je to sve jako kratko pa ne vidim ni boju dima.
Grejaci rade, dali bas svi ne znam, jer nisam skidao da proverim. Mada neki sigurno rade, jer kad dam kontakt za grejace kod otvorenih vrata, svetlo na plafonu pozuti, znaci da ima pad napona pa predpostavljam da vuku jacu struju. U knjizi sam nasao da mogu da se provere bez skidanja pomocu ispitivaca, pa cu proveriti ovih dana.
Servis je odradjen, promenjeni zupcasti i klinasti kais, filter ulja i goriva, ulje, majstor je navodno proverio grejace ali ja ne verujem jer se na njima, bar spolja ne vide nikakvi tragovi rada ( kao da nisu ni pinuti). Nakon tog prvog jutarnjeg paljena, posle u toku dana ako ne stoji duze od 2 do 3 sata pali odlicno i ide odlicno.
Kad je bio kod majstora, rekoh mu da podesi ler gas je r je bio nizak - morao sam da drzim malo izvucen cok da bi radio mirno jer ako ga vratim bas skroz trese ko dajc. Navodno je namestio ali je situacija i dalje ista.
Od pre neki dan se desava da kad upali to prvo paljenje, par minuta ide a i vuce kao na 3 klipa, to jest ler gas jako nizak - ne gasi se ali stekce i slabo vuce.
Kad se motor zagreje, posle nekoliko minuta ( na blizu radne temperature - polovina skale termometra) pocne da ide ko zmaj. Inace kad sam ga kupio taj dan sam ga prevezao preko Iriskog venca i da nije bilo krivina mislim da bi skroz mogao u 4 -oj, ali sam morao da kocim u krivinama i zato sam uglavnom iso u 3 -oj .
Znaci kad je motor zagrejan ide ko munja iako je obican 1.6 dizel nije TD, ne dimi, slajfuje ne trosi vise nego obicno....
E da, na povratnom vodu ima neka zakrpa, zamotano izolir trakom. Majstor ga nije promenio, ne znam zasto. Ja sam preko te trake dodao jos malo, dok ne zamenim crevo ovih dana.
Moja laicka dijagnoza je da MOZDA negde u sistemu goriva ima lufta pa ako stoji duze vrati gorivo, pa pumpi treba vremena da povuce gorivo iz rezervara.
Na dolaznom vodu posle filtera za gorivo ima i ovo ne znam sta ( vidi sliku iz atacmenta).
Izvinjavam se na dugom postu ali sam hteo da budem detaljan.
Jel neko ima savet - osim onih tipa prodaj to, baci na djubre....
Kupio sam golfa posle 20 godina vozanja benzinaca i sit sam bio kablova, svecica,razvodnih kapa, gasenja automobila po kisi ( Yugo 45 i Fiat Uno) Para za bolji auto nemam pa sam kupio ovaj.
[ tdusko @ 10.08.2009. 11:55 ] @
Gore opisano mi deluje kao primer iz udzbenika gde neki od grejaca ne radi. Proveri prvo grejace pa onda proveri ovo sto si napisao za vazduh i gorivo.
[ NenadSM @ 10.08.2009. 12:10 ] @
Hvala.Provericu i javljam rezultate.
[ Goran Mijailovic @ 10.08.2009. 20:33 ] @
Svejedno ako je dobra kompresija mora da upali i bez grejaca. Ovo na slici je najverovatnije nepovratni ventil, sluzi da se gorivo ne vrati u rezervoar.

Simptomi koje si opisao lice da je jedan klip pukao, izmeri kompresiju ujedno ces tada moci da proveris i grejace.
[ glackop @ 11.08.2009. 00:48 ] @
Jeste to je nepovratni ventil ali on u praksi nicemu ne sluzi zato sto su loseg kvaliteta,Povlacenjem coka dodaje se pred paljenje jos za 2.5 stepeni,sto znaci da je kasno predpaljenje i time se rezultira tezim paljenjem pogotovu pri hladnom motoru,a po ostalim navedim simptomima trebalo bi i da je jedan grejac neispravan.
[ mkvb @ 11.08.2009. 07:38 ] @
Najprecizniji odgovor ces dobiti kad izmeris kompresiju, tada ces znati na cemu si. Fabricka mu je 34 bara a kad padne ispod 22 nece da upali. Tako je meni majstor rekao kad sam merio kompresiju. Kada budes merio kompresiju odmah ces videti i da li su grejaci ispravni. Kako pali hladan kad povuces cok, bolje? Kako vergla, zivahno ili jedva okrece? Mozda ti negde povlaci fals vazduh cim ima zbudzen taj nepovratni ventil (koji postoji i u bosch pumpi). Ono sto mozes da uradis sam je da stavis providno crevo od filtera nafte do pumpe i da pratis da li ima vazduha, tj. da li se preko noci nafta vrati u rezervoar. Obavezno da zamenis crevo povratnog voda sto ima tu zakrpu i promeni prelivna creva, ona mala sto idu od dizne do dizne. Mene su ona namucila poprilicno dok nisam zamenio, znaj uda prave slicne probleme. Nemoj da ti majstori uzimaju pare za gluposti, ler gas mozes i sam da podignes vrlo jednostavno, pogledaj malo bosch pumpu, poluga za gas ima dva granicnika koji se steluju, jedan je za ler a drugi je blokada, ostale srafove na pumpi ne pipaj!!!
[ kuntalo @ 11.08.2009. 08:00 ] @
Ukoliko smem da pitam- koliko si ga platio?

Skjuz na off-u.
[ NenadSM @ 11.08.2009. 08:29 ] @
kuntalo
1800 EUR

Probacu ovo sto ste naveli.
mkvb
Kad vergla, nekad teze a nekad lakse - kad je hladan.
I ja sumnjam u fals vazduh. probacu sve ovo sto ste naveli i javljam rezultate.
[ tdusko @ 11.08.2009. 09:11 ] @
Citat:
Svejedno ako je dobra kompresija mora da upali i bez grejaca....


Pa covek i kaze da auto upali ali puno vergla, baci veliki oblak dima i trese se u pocetku. Moze kompresija da bude i fabricka ali motor(ovaj u G II) bez jednog grejaca ne moze hladan da upali na pola kruga. Sobzirom da sigurno nema fabricku kompresiju realno je ocekivati ovakvo ponasanje ako neki od grejaca ne radi sto opet ne znaci da je to u pitanju ali ne treba olako odbacivati tu mogucnost. Dosta bi pomoglo kada bi nam autor teme rekao i koje je boje dim. Plavi, beli, crn, sivi...
[ NenadSM @ 11.08.2009. 10:38 ] @
Sto se tice boje dima, nisam bas siguran u boju ali mi se cini da je plav.Jako kratko zadimi, mozda 3-5 sekundi pa zbog toga nisam siguran u boju. Sto se tice grejaca, provericu ih pa me zanima dali vredi ona provera sa ispitivacem bez skidanja ili unimerom do 20 AMPERA, jer sam negde procitao da jedan grejac vuce oko 10, pa mislim da bi unimer izdrzao 2 do 3 sec. merenja. Ne skidaju mi se grejaci ako ne moram jer koliko sam gledo moro bi da zakrecem bosh pumpu a tome bas i nisam vican. Svejedno idem sutra do majstora ( ne onog sto je "uradio" servis) da mi vidi nesto oko rucice menjaca, pa cu kupiti creva u prodavnici i promeniti da proverim za vracanje goriva u rezervar.
Hvala i javljam sta se desilo.
[ komosarz @ 11.08.2009. 10:46 ] @
Otiso ti je 1 grijac,a moguce je i da nije dobro uzubljena bos pumpa...
Pozz.
[ Goran Mijailovic @ 12.08.2009. 00:11 ] @
Jel ti trese motor u radu, recimo kad stanes na semafor?
[ NenadSM @ 12.08.2009. 11:24 ] @
Dok je hladan trese, a kad se zagreje ne.
[ Goran Mijailovic @ 15.08.2009. 10:30 ] @
Jesi li merio kompresiju?
[ NenadSM @ 19.08.2009. 09:12 ] @
Nisam merio kompresiju jer sam se razocarao u sve " majstore " kod mene u SM. Promenio sam crevo na povratnom vodu,proverio grejace, svi rade.Nista nisam postigao. Sad mi majstor koji mi je namesto menjac kaze da po njemu tu nesto nije u redu sa bosh pumpom. Kaze mi i da je pogledno one povratne ventile i da su u redu. Ne znam kod koga da idem da to proverim, kad sam za sve koji rade bosh pumpe kod mene u SM cuo da su i ovakvi i onakvi. Ne znam sta cu. Zasad ovako vozim dok ne cujem za nekog ko stvarno dobro radi bosh pumpe, pa da mi on izmeri i kompresiju i proveri dizne.
[ NenadSM @ 23.08.2009. 11:09 ] @
Evo sam sebi da odgovorim, bar delimicno. Zasad sam problem jutarnjeg paljenja resio tako sto pre gasenja motora malo pritisnem gas, a kad ga posle hladnog palim dok zavergla pritiskam gas - ne do daske i onda upali posle kratkog verglanja.
Po mom misljenju, izgleda da je problem do bosh pumpe, jer se ler gas ne ponasa normalno. Naime, nekad kad pustim gas, motor nastavi da radi na maltene istom broju obrtaja na kom je bio i dok je bio stisnut gas,pa ako posle toga malo povucem saug i vratim on se smiri na normalu, a nekad i sam vrati ali posle pola minuta ili minut.E sad jos da kod mene u SM nadjem postenog Bosistu da mi proveri pumpu.