[ voak @ 12.08.2009. 22:36 ] @
Hteo bih da mijenjam motor na mojoj karismi posto ovaj koji imam i nije u nekom stanju zanima me koji bih mogao u njega da stavim da bih prosao ekonomicnije u pogledu delova.Podaci o mojoj karismi godiste 97 1.9 glx td
Unapred zahvalan

[Ovu poruku je menjao voak dana 13.08.2009. u 22:57 GMT+1]
[ cozmo_im @ 13.08.2009. 09:08 ] @
Jeftinije je uraditi generalku motora.
[ voak @ 13.08.2009. 10:18 ] @
Shvatam ja to ali za generalnu mi traze dosta pa sam mislio da stavim neki drugi od nekog drugog auta koje bi mi pasovalo pa me zanima kao neko zna koji bih mogao motor da stavim :)
[ cozmo_im @ 13.08.2009. 12:53 ] @
Kolko ti traze za generalku? Cena motora za moju Toyoticu je oko 600e u Holandiji, plus carina, pdv, ruke, ispadne 1000e, a generalka u full-u za moj auto je oko 800e.

Jedino ako nabasas na neki polovni motor, ali ko zna kakav je. To je dizel? Onda moras dizel, pretpostavljam takav kakav vec imas. Ne znam kako ide sa elektronikom ako stavis benzinac.

Uglavnom mislim da bi te isto ispala generalka i operacija stavljanja drugog motora.
[ biotech @ 13.08.2009. 13:09 ] @
pa zar nije bolje uvek novi motor nego generalna?
[ cozmo_im @ 13.08.2009. 13:10 ] @
Moze samo remontovan da nadje ili da izvadi iz nekog havarisanog auta motor koji je u boljem stanju. Nema nov za taj auto.
[ biotech @ 13.08.2009. 13:24 ] @
a ti remontovani su kao posle generalne? zar ne?
[ cozmo_im @ 13.08.2009. 13:49 ] @
Da. Tako da dodje na isto. Cena motora + ugradnja + skidanje starog... sve kosta.
[ HoT_Steppa @ 13.08.2009. 16:27 ] @
Nadji slupanog stranca na mobile.de i nadji nekog ko ce da ti ga doveze ovde, legalno ocarinis samo motor i to je to. Uskoro bi trebalo da ukinu kod nas upis broja motora u saobracajnu, tako da ce se motor tretirati kao i svaki drugi rezervni deo.
[ cozmo_im @ 13.08.2009. 16:35 ] @
Mora i PDV da plati, transport, cenu skidanja i ugradnje motora. Mislim da ce mu doci na istu cifru - a generalka se brze odradi - za koji dan sve gotovo bez cimanja sa uvozom, spediterom (ah, da i to mora da plati, to nije ispod 7-8000 dinara, za obicne neke pakete traze do 3000 din), cekanje na carini i slicno...
[ skorohaker @ 13.08.2009. 21:54 ] @
Ne uradi se generalna brže, motor se promeni za jedan dan, naravno isti. Dobra je ideja da ti neko doveze istog takvog stranca, celog, ne havarisanog, sa dobrim motorom, ako može u istoj boji, motor ocariniš i ugradiš. Koštaće te otprilike kao predložena generalna.Ostatak auta ugradjuješ po potrebi, ili prodaješ duple delove, tako smanjiš ukupne troškove. Na neupisivanje broja motora u dozvolu se ne bih oslanjao, to "uskoro" traje godinama a samo neupisivanje ne znači tretiranje motora za rezervni deo.
[ voak @ 13.08.2009. 21:55 ] @
hm za generalnu mi traze 1.300 eura mislim da je to mnogo :( velike su to pare za danasnje uslove ja sam mislio da ugradim neki drugi motor isto dizel ali sa ekonomicnijim delovima koji bi mogao da stane u njega dali neko zna ??? p.s hvala unapred na odgovorima :)
[ skorohaker @ 13.08.2009. 22:53 ] @
Pogledaj još jednom unazad, na predloge. Sve su to solidna rešenja. To unapred na šta mislim da ciljaš, je trnovit i neizvestan put. Kaži koje su ti ideje. Šta je ekonomičnije po tvom mišljenju? Motor iz VW/Opel/nešto slično grupacije? Ko je i kako uopšte konstatovao potrebu za generalnom? Koliko je prešao taj motor? Imam utisak da nisi dao sve detalje sa kojima kalkulišeš. Ispravi me ako grešim.
[ vladd @ 14.08.2009. 00:23 ] @
Moguce je naci dobar motor za Mitsubishija, i to za nekoliko storina evra, znatno manje od 1300. Postoji jedna odlicna igracka iz Sigme, 2000ccm, sestak

Dobra generalka kosta, ali ne preko 800 evra. Ja sam platio generalku oko 750, za motor Saturn(1,, ali sam menjao...mozda i vise nego sto treba.

Poz
[ voak @ 14.08.2009. 09:47 ] @
za skorohakera ovako poceli ventili da se cuju lupaju malo vise ulje mi negde curi ler gas se dize sam do 1.500 i ne spusta se crni dim izlazi dok ga vozim i ne vuce kao sto je prije :)
[ vladd @ 14.08.2009. 09:52 ] @
To uopste ne znaci da treba raditi generalku. Proveriti stanje ventila, konstatovati da li ulje curi mimo karika ili pored gumica, odnosno, jedan dobar pregled glave motora i motor ce da funkcionise kao pre.

Generalka je..zamena klipova, remont radilice...pa na dalje

Poz
[ cozmo_im @ 14.08.2009. 10:26 ] @
Ovde bi mozda samo bilo potrebno zameniti garnituru dihtunga u glavi i proveriti ventile, ako je neki izgoreo, moze da padne kompresije i da auto dimi i losije ide. Naravno, dizne proveriti, cistiti i slicno.
[ vladd @ 14.08.2009. 11:22 ] @
Nema Mitsubishi dihtunge jos od 80-ih godina. Maze i pastice.

Ovo lici na pregled ventila i okoline, lezanje, gumice..nagorelost

Poz
[ cozmo_im @ 14.08.2009. 11:42 ] @
Zar Lancer 1.5 nema dihtung, vozio ga burazerov kum nekih 13 godina (prvi vlasnik)... njemu su otisle bile vodjice, gumice i neki ventili pa je radio glavu i znam da je reko da je radio garnituru dihtunga u glavi, vodjice, gumice...
Vidim da se uredno za taj motor prodaju dihtuzni glave motora...
[ vladd @ 14.08.2009. 14:02 ] @
Vidim da postavljaju dihtunge, zamenske, i razne modifikacije, ako se ravnala glava, da se ne bi dotezala glava, da bi se omogucila nadogradnja slicnih delova.
Obicno se menjaju i srafovi.

Ja na Saturn motoru(4G37) nemam dihtunge, sem na izduvnoj grani, koja je neodgovarajuca. A karter ii dekl se lepe "silikonom", iako postoje i dihtunzi...valjda je lakse sa dihtunzima..

Uglavnom, treba pregled gumica i ventila, pa onda zameniti sta treba, i vratice se zivahnost motora. Sada se verovatno i svecice maste, povecava potrosnju, motor se vise davi nego sto vuce...ali je daleko od "generalke"

Poz
[ cozmo_im @ 14.08.2009. 14:35 ] @
Ovde je bio fabricki dihtung glave, a fabricki je zaptivnom masom bio spojen samo karter (kao kod mene na Toyoti) i menjac ima isto zaptivku recimo (isto kao i kod mene). Sad sam ga pitao...

Njegov je 1.5 GLX bio (ne GLXi).
[ voak @ 14.08.2009. 22:56 ] @
ok hvala svima na pomoci javi cu vam sta sam uradio za nekoliko dana :)
[ skorohaker @ 14.08.2009. 22:57 ] @
E taj GLX nema recimo dihtung na karburatoru, izmedju metalnog i bakelitnog dela, Mikuni je u pitanju. GLXi nema čak ni karburator, ima neke injekcije, četiri :-D Ta Carisma je druga priča, možda čak i Mitsubishijev korak nazad, to je neka kooperacija, sa Volvo-om, čini mi se. Ali bez obzira, teško umiru ti motori, možda i previše teško. Proveriti to lepo, po Vladdovom sledu, vrlo je moguće da je daleko do generalne. Ustvari, slabo i znam za generalne na japancima, bar na benzincima, slabo se prodaju garniture klipova i ležajevi, uglavnom gumice ventila, poneki semering, dihtung dekla, pretegnu ga često... Mada, moguće je, znam jedan primer, baš Cosmina miljenica Corolla iz '90, stradao motor na 115 hiljada, menjao ulje 2 ili 3 puta za to vreme, ne seća se čovek :-D A tada sam video kako izgleda antifriz star 15 godina.
[ icobh @ 15.08.2009. 00:22 ] @
Sad kad pogledah ovu temu, sjetih se jedne poznate: "Dobar ovaj Mercedes, samo da mu je još Fapčetov motor!".
[ vladd @ 15.08.2009. 11:22 ] @
JA sam radio generalnu(koja inace nije trebala redovno da se radi), zato sto je progoreo klip, na sredini, kao da je brenerom otvarana rupa. Posto nije bilo zamene, kupljen je komplet vecih klipova, ....a onda radi sve..

Stari klipovi su bili bez riseva, okrugli, karike kao lutke, sem te rupe na glavi..

Uzrok ne znam, konzilijum se slozio da je voda u gorivu...ja zadovoljan posto je motor kao nov, na pare sam zaboravio

Znaci, samo tezak kvar, i sticaj okolnosti je naveo situaciju na generalku, sitni simptomi su resavani sitnim zahvatima

Poz
[ voak @ 15.08.2009. 13:10 ] @
hm moguce je da je glava sutra auto ide kod majstora pa javljam detalje :)