|
[ galovaca @ 17.08.2009. 12:46 ] @
| Toyota 1.3 , 1300 ccm3 , , kraj 1990 (Agrooprema) .Imam veliki problem od prvoga dana kupovine Toyote. Ler gas je stajao stabilno na oko 650 O/min. Ali kada se pali hladan auto , nece da pali i "preskace". Anlaser pali, ali motor ne prihvata. Zalio sam se ovlascenom servisu, oni samo povecaju ler gas "na srafu" - i OK ! Ali, radi dok je vruc cim se ohladi - sve po starom. Ako stoji 3 dana neupaljen onda treba mu ceo akumulator da bi upalio.
Inace malo trosi ulje, gorivo - ispod 6.00 (ukupno) i sa voznjom od 160km/h. Prvi put promenio kocnice na 155.000 . Ne agresivan vozac, ali ovaj ler gas "drma" pa i kada se vozi i preko 100 km/h. Nebitno koja brzina. Nisam neiskusan, ovo mi je 14- ti automobil !! - Da li neko zna TOYOTA servis koji malo ozbiljnije prilazi problemu. Ja sam u Krusevcu, da li ima bilo gde u okolini (pre Beograda) , ili ozbiljniji u BG. |
[ vladd @ 17.08.2009. 15:58 ] @
Auto koji ne pali na "pola kljuca", pogotovo doticnnu Tojotu, n treba voziti.
Ocigledno je sistem za gorivo problematican, i da ga treba proveriti od rezervoara do motora. Izmeriti pritiske i vakuume, nivo goriva, pregledati pumpu za gorivo i sve zaptivke i creva, proveriti da karburator nema neke pukotine. Automatski saug takodje, da nije zapusen sistem za grejanje karba vodom..
Vrlo neozbiljno od servisa kakav postupak praktikuju, ali je saglasan sa mentalitetom
Poz
[ cozmo_im @ 17.08.2009. 16:06 ] @
Treba proveriti ceo karburator sa automatskim saugom (remont-ciscenje).
Zatim proveriti stanje kablova, svecica, razvodne ruke, kape, bobine i komutatora.
Kod tog motora (ako je 2E 1.3) ako otezano pali kad je vruc, onda je gubitak kompresije.
Otezano kad pali kad je hladan nema sta drugo - struja ili karburator.
U Beogradu ima jedan ozbiljan servis za karburatore i jedan ozbiljan za ostalu problematiku.
Mogu ti dati info na PM.
[ galovaca @ 17.08.2009. 16:44 ] @
TOYOTA 1.3 XL
Jedan specijalista za Zastavu i Fijat je povrsno pogledao i rekao je odmah da je u pitanju "magnetni sistem" ler-gasa , pokusao je taj deo da skine ali mu to nije poslo za rukom, jer nisam dozvolio da skida ceo karburator- ko da ga posle namesti. Palenje je besprekorno i na hladno i na vruce. Ja "vidim" da pali ali kao da sagoreva vodu - kad upali na stalnom drzanju na npr. 3.000 O/min motor "drnda" a i vidi se na promeni broja obrtaja. Ne bih rekao da je nesto u vezi sa odrzavanjem - buduci da je kod mene uvek to besprekorno. Sve parametre sam postavio na pola vrednosti (npr. ulje Castrol - promena na 5.000 - filter 10.000 - filter za gorivo 15.000 , - u voznji ne kocim, pa mogu da vozim i preko 200.000 - kocnice su promenjene zbog starosti, a ne zbog istrosenosti !!
Dakle, Pumpu sa za gorivo sam zamenio - prevencija - i opet je ostalo isto " drndanje" -zaista ne mogu naci drugi izraz za takvo ponasanje motora. Inace, poslednje 2 god. mesam super sa bezolovnim 1:1 - jeste malo pomoglo u potrosnji, koja je smanjena, ali ostalo je isto !!
Hvala na promptnom reagovanju.
[ galovaca @ 17.08.2009. 17:09 ] @
Auto pali na pola kljuca - ali ako je stakjao 2 dana - imam osecaj da je u motoru voda !!
Kada npr. pri voznji od 130 km/h motor "preskoci" za mene je prvi znak da nema dovod goriva - bar pola- e to je taj ler gas , tj. prvi mu radi kad mu padne na pamet. Inace u stanju mirovanja na obrtomeru se vide oscilacije, ali se nikada nije ugasio !! Pa onda se opet pitam da li ta prva grana samo delic sekunde prestane da radi - ali nisam bas toliki majstor - mada mogu da se merim sa mnogim "majstorima" !!
Nema smisla da javno napisem ime servisera, ali mi je rekao da "moze da mi overi servisnu knjizicu kad pozelim" - pa sam otisao kod onoga sto nema "zvanicno" ovlascenje, ali i on ler gas podesava podizanjem broja obrtaja. Pa sada umesto 650 O/min , imam 1.200 O/min. , ali mi ne smeta u principu.
Nemam dovoljno postova na ovom forumu, pa ne mogu da saljem privatne poruke, ali zato moja adresa nije tajna:
[email protected] - pa bih zamolio za pomenute dve adrese, odnosno tel.
Hvala unapred,
pozdrav
[ galovaca @ 18.08.2009. 10:39 ] @
Mozda je od vaznosti za servisere:
u radnom stanju ne vozeci, i pod radnom temperaturom, kada polako dovodim broj obrtaja do 4.000 O/min, pri naglom pustanju papucice gasa on se vrlo brzo vrati na pocetni broj obrt, bez zastajkivanja. Ako to uradim naglim pritiskom na papucicu gasa (da se aktivira crvena economic lampica), onda pri povratku kazaljka se zadrzi na oko 2.800 O/min - oko jedne sekunde dugo, da bi se vratila odatle polako na pocetni polozaj.
Kada je motor bas hladan (recimo spoljna t. oko 10 stepeni) - ima isto ponasanje - stoji na oko 2.500 O/min sve dok se kazaljka temperature motora ne pomeri sa bele linije, zatim odmah broj O/min padne na normalu. Da li tu ima nekakve analogije - ipak mislim da je slucajnost sto se cifre priblizno poklapaju !!
Takav auto sam dobio pre 18 godina i samo mi se jednom ugasio i to u voznji. Pokusavajuci da ga upalim skoro da sam ispraznio akumulator. Kada sam auto doslepao do kuce, on je upalio "na pola kljuca" - kao novi !!
Tacno je da sam vozio i 180 (prema njegovom pokazivacu) - mogu i sada da "nateram" da gume zaskripe na 120 km/h.
Tacno je da je ugodna voznja tek na 120 km/h - a tu mi je i najmanja potrosnja goriva - bez razlike sta govore fabricke specifikacije. ITD...
[ cozmo_im @ 18.08.2009. 10:48 ] @
Tebi je zapusen sistem (prljav) automatskog sauga, fast/high idle vakuuma. Znaci mora remont, kompletno ciscenje karburatora.
To je normalnu za nju u u tim godinama. I meni je tako zezalo i odmah sam uradio remont i sve je sad kao prvog dana i potrosnja je fabricka opet.
Elem, bitno je samo da su svi vakuumi na motoru i karburatoru OK i na mestu.
Poslao sam ti kontakte na e-mail.
[ Nebojsa Milanovic @ 18.08.2009. 11:14 ] @
Ova priča među Toyotdžijama podseća na "diskusiju" koja se može čuti među Golfadžijama...:)
Citat: galovaca:
mogu i sada da "nateram" da gume zaskripe na 120 km/h.
Tacno je da je ugodna voznja tek na 120 km/h - a tu mi je i najmanja potrosnja goriva - bez razlike sta govore fabricke specifikacije. ITD...
Povedi računa o smislu toga što pričaš...neko ti se na ovako nešto može smejati...
[ vladd @ 18.08.2009. 11:22 ] @
Najmanja potrosnja je na oko 1500-2000 obrtaja, sto se karburatora tice, ali to vazi za ispravan karburator.
Poz
[ Zarko Silic @ 18.08.2009. 11:24 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic: Ova priča među Toyotdžijama podseća na "diskusiju" koja se može čuti među Golfadžijama...:)
Takvih prica nema madju Golfadjijama zato sto Golfovi nigde ne skripe. Kod njih je sve podmazano.
Mozda menu Hyundasima, ali medji Golfadzijama sigurno ne.
[ DrJekyll @ 18.08.2009. 11:45 ] @
Citat: Ova priča među Toyotdžijama podseća na "diskusiju" koja se može čuti među Golfadžijama...:)
Steta sto nemas dovoljno drugara Hyundasa, pa da diskutujete malo o eksploziji snage motora od 1.25 kubika
[ cozmo_im @ 18.08.2009. 11:47 ] @
Fabircka potrosnja kod nje je 5.1 lit na 90kmh a preko 130kmh penje se na 6.7-6.9 lit
Na 120 je meni ispod 6 litara ali tu blizu ne spada ispod 5.5 konstantne voznje. Najmanja potrosnja koju sam ostvario je 4.8lit brzine oko 90kmh u petoj, ravnica bez menjanja brzine i manipulacije papucicom gasa, znaci konstantna voznja.
U petoj na 120 tesko ce da joj skripe gume, osim ako ne uleces u krvinu ili kocis naglo ehehe.
Ona moze da se potpise u 1. 2. i 3. ako se vozi na cimanje gasom i kvacilom.
Corolli je najbolnija tacka nakon 110 kmh, tacnije medjuubraznje od 110 do 130kmh. Posle 130kmh poleti. Do 110 isto tako odlicno ide (recimo 70-110 u cevtrtoj ili petoj je stvarno odlicno medjuubrzanje, ali kad predje 110 do 130 nekako u petoj nije to to, u cevtrtoj da, ali slabije nego od 70-110). Kad se priblizi brzini od 130 vec ides u zonu visih obrtaja, postise max obrtni momenat i snagu i ona zivne i prakticno linearno i odlicno urbza do maksimalne brzine (165).
[ galovaca @ 18.08.2009. 11:49 ] @
Smejao se ili ne - ovo mi je petnaesti auto - odavno sam pregazio dva miliona km - i to je smesno , a mozda i to da su svi bili visestruko skuplji od ove Toyote, ali i da li su bili i bolji pitanje je? Jednog FIATA za koji tip nisi cuo - vozio sam i preko 250 km/h - naizgled obican, ali cudo!!!
Cim nastupi smetnja - ISTOG dana kupim novi auto - po pravilu druge marke. Nikad nisam kupio polovan.
Skripa guma nikada - gore je samo figurativno navedena !!
To je bilo u trulom kapitalizmu, nije ovde, gde visina sasije mora da bude bar 30 cm iznad zemlje.
ali poenta je TOYOTA, i nije bas mnogo smesno. Prvoklasan automobil.
A tebi ce se tako smejati kada unucima budes pricao da si vozio YUGO i pokazes im slike !!!!!
Pozdrav,
[ cozmo_im @ 18.08.2009. 11:57 ] @
Ja imam Corollu 20 godina tacno (prvi smo vlasnici).
Auto je odlican, ali daleko da je bolji od novih auta. Mozda je trajniji i manje se kvari od nekih sadasnjih jeftinijih modela, mozda ima od nekih precizniji menjac, bolji motor ili neku udobnost, ali nema sve zajedno nesto bolje od novih auta.
Postoje novi sistemi, nova oprema, drugaciji osecaj voznje i slicno.
Corolla AE90 je postigla velik uspeh jer je tih godina retko koji model bio tako kvalitetan i pouzdan, ali ipak se ne moze reci da je bas najbolji auto (moguce, ako je merilo pouzdanost).
Ja hvalim moj auto, ali do neke mere.
Pouzdanost automobila se u zadnjih 10 godina drasticno povecala, kao i sam kvalitet.
[ galovaca @ 18.08.2009. 12:00 ] @
Potrosnju nikad nisam merio na 100 ili 500 km - mislim da je to besmisleno - to mogu samo veliki profesionalci. Potrosnju merim na najmanje 2.000 km ili vise, tek tada izvuces neki realni parametar. Nikada nisam izmerio preko 6,00 l/100km , racunajuci sve voznje u merenom periodu. Dosta vozim 60 i dosta 130 km/h , pa recimo da se sretne na oko 80 km/h, NE KOCIM - vi koji KOCITE u BG (TO SAM VIDEO - KAO MIG 29 ) , MORATE da trosite preko 7,00 lit. Vi imate ler gas samo u garazi !! Velike su razlike u stilovima , naravno !!
[ cozmo_im @ 18.08.2009. 12:12 ] @
Moj auto u centru Beograda na 100km trosi tacno 7.39 lit. To je za 0.29 lit vise od fabricke potrosnje u gradu (7.1). Ne moze manje jer jednostavno se vozi prvom i drugom.
Na otvorenom ovaj auto ima malu potrosnju, uvek je ispod 6 litara, ali kad vozis vise od 130 skace na oko 7.
Potrosnja se lako izmeri jer kod nje tacno osetis kad dodje gorivo do cepa pa se lako dolije benzin i pogleda kilometraza i koliko je doliveno.
[ Zarko Silic @ 18.08.2009. 12:32 ] @
[ cozmo_im @ 18.08.2009. 12:45 ] @
Ovi su neki neispravni primerci jer ja nikad nisam imao tu potrosnju, kao ni moj ortak iz ulice (isto kupljen auto kad i moj, ista serija). Njemu je bilo 12 l u gradu kad mu je otisao karburator - posle remonta potorsnja se vratila u normalu, dakle kao meni.
Poslednje merenje moje je gradska voznja, 138km, 10.2 litre, 7.39 litara prosek.
Najgora potrosnja u gradu na temperaturi od -10 je bila 10 litara tacno na 120km (Zemun-Takovska, kroz grad) - 8.2 litre. Merio sam to 2003, kad je bilo ono -20 pa reko da vidim kolko trosi. Doduse, od toga je 3km deo autoputa, tada bez semafora, ostalo striktno grad (oko 10km gradske voznje striktno).
Otvoren put sam skoro naveo:
Zemun-Mladenovac-Smed. Palanka-voznja po Palanci par km-i nazad istom rutom.
194km.
Potroseno 10.4 litre (metoda od cepa do cepa, sipano na istoj OMV pumpi na istom pistoljum ujutru i uvece u povratku).
Prosecna potrosnja oko 5.44 litre na 100km.
Rezim voznje:
- Autoput 120-130 kmh u V stepenu
- Uzbrdica na Bubanj potoku oko 90-100kmh u IV stepenu
- Uzbrdica ka Mladenovcu ka naplatnoj rampi isto tako - 90kmh (ogranicenje 80) u IV stepenu prenosa.
- Ostatak puta, osim prolaska kroz Mladenovac, u V stepenu oko 60-80kmh zavisno od ogranicenja brzine.
Zena i dete i stvari u kolima.
[ vladd @ 18.08.2009. 13:23 ] @
Ti "japanci koji su osvajali planetu" su projektovani, tj podeseni, da trose minimalno pri 60 milja na sat, oko 90 km. Za to vreme, sa relativno skromnom "konjazom"(pogotovo za savremene trendove gde je 120 ks za pocetnike ), postizali krajnju brzinu oko 100milja na sat, 160-170 km/h.
To su bili "projektni" zahtevi tadasnjeg trenda. Uz ozbiljna mmhanicka resenja detalja, trajnost motora(kvalitet izrade+mali broj obrtaja), to je bio jedini nacin da se pojave i razbucaju trziste. Na planeti, ne mislim u zabitima Balkana.
'90-e su ozbiljne godine bile, i za nas Balkance i za veci deo civilizacije, tako da su se modeli tih godina, sticajem okolnosti(izlazak iz par ekonomskih kriza), pravili da budu specificno dobrog kvaliteta.
Tada su pritisnuti evropljani, poceli da menjaju standarde i trendove, ali im istocnjaci nisu dali laki predah
Nego, odmakli smo se od lera, Tojoti je potrebno cistiti karb nakon odredjenog vremena, ne toliko sbog kvaliteta karburatora , koliko zbog kvaliteta tecnosti koju sipamo u rezervoare a prodaje se u Srbiji.
Poz
[ galovaca @ 18.08.2009. 14:26 ] @
Da, to je tacno - kolega koji je atestirao gorivo koje dobija rekao mi je da "nema veze" sa parametrima sa kojima mi baratamo. Toyota kaze da je zabranjeno sipati gorivo sa vred. ispod 92 ok. Ali sta da radimo- nemamo destilacije kod kuce. Svi mi znamo da je ispod 92, a kupujemo i placamo 95! Eto to je paradox. Cvrste dodatke necemo pominjati.
Honda je sve "zakuvala" krajem sedamdesetih kada je sa minimalnom potrosnjom jednim rezervoarom prelazila i preko 1.400 km! Posle se pojavila Toyota, a proizvodjac motora i opreme je isti, za gotovo sve "japance". Samo je razlika u kvalitetu i eksploataciji.
"Jos svetle sijalice fabrike "XXXXX" (zaboravio sam naziv) proizvedene pocetkom proslog veka, fabrika je otisla u stecaj izmedju dva rata " - pa bas zbog toga , sto nije pravila drugaciji kvalitet sijalica.
Tako je i sa automobilima. Toyota u Nemackoj i Danskoj ima 10 god garanciju na lim, kod nas 1 godinu. E sad sto smo kupili bas te E-2 nemacke nismo mi krivi, nego je doslo do greske u luci.
Lako je vama sto imate Hunday i kod vas je isti motor, ali je drugaciji karburator.
Naravno, za neko vreme nece postojati ni karburator nego ce "cipovi" rasporedjivati i direktno ubrizgavati gorivo (mozda svetlost, mozda morsku vodu) u svakom slucaju ono cime smo najbogatiji !!
Da li cemo mi sesti u takav auto sacekajmo jos malo...
[ Zarko Silic @ 18.08.2009. 16:34 ] @
Citat: cozmo_im: Ovi su neki neispravni primerci
a ovo su ispravni
http://www.spritmonitor.de/en/detail/122029.html
[ cozmo_im @ 18.08.2009. 16:43 ] @
Zare, nemoj si takav, pa Golf II 1.6D trosi ispod 2 litre u gradu !
[ galovaca @ 18.08.2009. 20:57 ] @
Kolega zarsilic sto je postavio link, pogresio je jer se radi o sasvim drugom karburatoru i drugom automobilu. Ipak za respekt jeste postaviti takav link, ali se vidi da je ispitanik bio samo 3 puta na autobanu i tu je prosek najnizi - iako se tamo vozi preko 140 km /h. , dakle , sve je gradska voznja a na bundesstrasama maximum je 80. (buduci da se prolazi kroz naselja sto ce reci po obracunu prosek mora biti ispod 50 km/h) - i tu nikad nesmes da pogresis, jer se poeni vrlo brzo sakupe i ode dozvola - nezavisno od novcanih kazni. To je tamo uvedeno mislim 1968 - taman toliko kasnimo, pardon kaskamo....za njima!
Ali za razliku od nas - dozvoljeno je preticanje preko bele linije, ako vozilo ispred ne postize vise od 25 km/h (traktor npr.) - a kod nas za istu stvar ode dozvola 3 meseca, a kazu sada ce biti jos strozije.
Ma pusti to, sta cemo sa LEER GASOM, e tu cemo imati opipljiv rezultat u cetvrtak uvece, pod uslovom da toga dana ujutro , po hladovini uspem da pregazim 250 km - koliko mi treba do BG. Ponecu 2 akumulatora, jer ako se ugasi vruc - obicno potrosi jedan dok ga ne upalim.
[ vladd @ 19.08.2009. 10:31 ] @
Citat: cozmo_im: Zare, nemoj si takav, pa Golf II 1.6D trosi ispod 2 litre u gradu !
Onog juzera drive4free za ministra u Srbiji. Laze a za boga ne pita
Ali kada nam juzer koji prodaje auto prezentuje cudesne rezultate, to je biblija, a mi se poklonimo i ostavimo koju paru na ikonu VW
Citat: galovaca:
Ma pusti to, sta cemo sa LEER GASOM, e tu cemo imati opipljiv rezultat u cetvrtak uvece, pod uslovom da toga dana ujutro , po hladovini uspem da pregazim 250 km - koliko mi treba do BG. Ponecu 2 akumulatora, jer ako se ugasi vruc - obicno potrosi jedan dok ga ne upalim.
Neka te sreca prati u putu, i gledaj da ne gasis motor tih par sati
Poz
[ galovaca @ 20.08.2009. 18:37 ] @
GW je genije za LEER GAS za sve tipove vozila - covek fenomen. Najsrdacnije se zahvaljujem na preporuci!!
Pozdrav
[ cozmo_im @ 20.08.2009. 18:45 ] @
Hvala - nema na cemu:)
Nadam se da sam pomogao:)
[ galovaca @ 21.08.2009. 11:38 ] @
Castim...CARAPANSKOM schljivovicom...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|