[ yu1ny @ 21.08.2009. 11:13 ] @
Svaki motocikl koji ima pogon preko lanca ima problem sa podmazivanjem istog. Obično bajkeri koriste specijalni sprej za podmazivanje i to u intervalima od 300 - 500 pređenih kilometara što, složićete se, predstavlja muku i maltretiranje, naročito kada se to radi negde na putu.

Pored nekoliko vrsta automatskih podmazivača koji se trenutno nalaze na tržištu (ScottOiler, Pro-Oiler...) naši momci iz Paraćina, Aca i Vlada smislili su uređaj za automatsko podmazivanje lanca koji su nazvali INSIS.
Sastoji se od bočice sa fluidom koji podmazuje, električnog ventila koji je tako povezan da se uključi kad se da kontakt i omogući protok fluida do slavine, slavinicu kojom se određuje broj kapi fluida koji će doći do lanca i male cevčice koja se tako učvrsti da bude što bliže lancu i zadnjem lančaniku. Međusobno povezivanje je urađeno klasičnim plastičnim cevima.
Broj kapljica se podesi na oko jednu u 2 minuta, za bržu vožnju autoputem i za kišno vreme treba povećati na 1 kapljicu u 1.5 minuta.
Ovakav podmazivač omogućuje dobro podmazivanje pogonskog lanca u svim vremenskim uslovima, produženje veka trajanja lanca i lančanika a bočica od 150 ml je dovoljna za bar 3000 km.






[Ovu poruku je menjao yu1ny dana 21.08.2009. u 15:00 GMT+1]
[ vladd @ 23.08.2009. 13:36 ] @
Sta sve dokone lenstine nece da smisle

Pa jel' to zamena za pregled motora pre i posle voznje.

I koliko se poveca vek?

I prema cemu, prema potpuno neodrzavanom lancu ili prema redovno opranom i podmazanom lancu?

Bolje ista nego nista. Kada je lenjost u prici

Podseca me na pocetke auto-industrije, kada je postojala pedala za povremeno podmazivanje lezajeva. Ali tada nije bilo pogodnih racunara.
Mada je i lanac vec zaostatak proslosti

A mogli su da vuku dve cevcice, jedna za ciscenje pod pritiskom, a druga za podmazivanje, pa mali racunarcic povezan sa meracem kretanja....ima tu da se radi...

Poz
[ yu1ny @ 23.08.2009. 13:58 ] @
Nije to lenjost nego automatizacija i samim tim mi ostaje mnogo više vremena da uživam u vožnji i predelima naokolo

A što se tiče 2 cevčice nije dokazano da je bolje podmazivanje, jedna je sasvim dovoljna. Neka dalja automatizacija, ugradnja senzora za okretanje točka, merenje vlažnosti vazduha i upravljanje uP nema svrhe, samo se komplikuje konstrukcija koja mora da bude maksimalno pouzdana i jednostavna.

A jesi l' probao sam da podmažeš lanac na putu, dok pljusak tuče k'o nenormalan a ti imaš samo "ćopavu" a ne centralni štender?
E od tog veselog događaja ugradio sam INSIS, dva puta u sezoni operem lanac faminom, dobro isprem, ponovo podesim podmazivač i napred u nove bajkerske pobede!
[ vladd @ 28.08.2009. 15:48 ] @
Ha, tako i treba kada kupujete jeftine japance.

MZ, Tomos, imali su oklopljen lanac, koji se podmazivao nikada, ili pri nekoj vecoj opravci, uzgred, retko kada se bas zaprlja.

Nekako se ne dozvoljava da mazivo izvetri sa spoljnih povrsina, stalno je natopljen uljem, pravi uljnu izmaglicu oko tocka. Ja bih pazio sa ulaskom u krivinu sa masnim tockom.

Lanac nije neki "odgovoran" masinski element, i priroda mu je da se ne obraca prevelika paznja. Da je trebao biti konstantno podmazivan, bio bi u posebnom kucistu, konstruktivno u drugacijem tretmanu.

Nekada, dok sam aktivno vozio, pregled motora, pre i posle, nekako mi je bio ritual. Nije svaki put bilo prilike za komplet pranje, ali parcijalno briskanje, podmazivanje i kontrola da.

Tada nije bilo tako "specijalnih" ulja i uopste tako dobrih ulja, i lanci su imali solidan vek.

U sustini je dobra sprava, samo mi je malko prenaglasen relativno nevazan elemenat motora. Za motorcikle, obican potrosni materijal.
Ali to je sada opsti trend, da se od sitnice pravi civilizacijski problem, kako u motociklizmu, auto industriji, tako i u hi-fiju, pecanju...

Poz
[ yu1ny @ 29.08.2009. 13:48 ] @
Svaki element u lancu: prednji lančanik, pogonski lanac i zadnji lančanik imaju ulogu prenosa - isporuke snage (uopšteno govoreći) na pogonski točak, što znači da kod savremenih motora svaki navedeni element mora biti u dobrom stanju da bi ispunio sve zahteve u smislu sigurnosti, kvaliteta i trajnosti. Uneti neku malu automatizaciju u održavanju navedenih komponenti nije uopšte odraz "lenjosti" već brige da sve funkcioniše koliko je moguće jednako u svim vremenskim uslovima.

Podmazivanje sprejom naravno daje dobre rezultate u prvih 100 km, posle toga sloj sredstva za podmazivanje se smanjuje i lanac polako ostaje suv i nepodmazan...još ako se vozi kroz kišu već posle 300 km neophodno je nanovo stati, nekako podići zadnji točak (većina današnjih motocikala nema centralni"štender" već samo "ćopavu" ) i podmazati lanac. Ako putujete u društvu, jedan treba da gura motor a drugi da trčkara za njim i šprica sredstvo za podmazivanje na lanac

Ovako, sa nekom malom automatikom lanac je uvek dobro podmazan, manje se troši i mnogo duže traje. (Cena seta lanac+lančanici za moj TA je negde oko 140 evra...)
[ vladd @ 02.09.2009. 23:42 ] @
Lanac ne treba da je spolja masan, vec unutar rolera. Nikakvo ulje ne moze da "podmaze" kontakt lancanika i lanca, uljni film pod velikom silom biva probijen.

Osnovna karakteristika lanca je da menja oblik i zadrzava cvrstocu, i najvise grejanja nastaje ako je lanac suv iznutra. Najvece trenje je kada lanac zahvacen lancanikom menja oblik iz pravca u zakrivljenost.
Spoljna masnoca mu je vazna kao masnoca na karburatoru.

Efekat spoljne masnoce je vise psiholoski efekat, utisak da je "sve u redu". Ako se zeli perfektno stanje, onda se redovno menja i redovno odrzava. ALi to je posebna prica.

Da nije u grupi potrosnog materijala, da je spoljno mackanje uspesan efekat, imao bi, konstruktivno, postojecu instalaciju za kupanje u ulju.

Vise mu znaci uklanjanje prasine, nego natopljenost uljem...nalik na "problem" iz pecanja. Tamo se uzimaju u obzir i pojedinacna zrnca prasine u vodi, koja prako najlona struzu sprovodnike, pa treba kupovati najskuplje.. SiC.. da budu otporniji..

Poz
[ yu1ny @ 03.09.2009. 09:05 ] @
Doći ću jednom kod tebe kući, poneću mikroskop pa ćeš da se uveriš da je podmazan i "unutra", svi O ringovi su čisti i lepo prekriveni tankim slojem ulja, isto tako i osovinice koje prolaze kroz njih

Uglavnom, mazano - ne škripi

Pozdrav!