|
[ Flo33 @ 22.08.2009. 13:38 ] @
| Pozdrav! Kolika je potrosnja u leru? Neka iskustva sa vasim automobilima?
Recimo moj auto 1997cc dizel BMW po BG trosi oko 8-8,5l sa cim sam apsolutno odusevljen (prvi dizel koji imam, svi benzinci su isli oko 16l), na magistrali oko 5,5l autoput do 6-7l, zavisno od brzine. E sad nepoznanica je ler. Na 700o/m koliko trosi. Bord pokazuje 0l sto naravno nije tacno.
Naravno da ne pitam za tacnu cifru, nego neku otprilike, jer nemam predstavu o kojim velicinama se radi.
|
[ Zarko Silic @ 22.08.2009. 16:40 ] @
Od 0,7 do 1 L na sat.
Poneki dizelasi od 0,4.
[ millko @ 22.08.2009. 17:10 ] @
koliko se sjecam,npr. jedan tdi motor starije koncepcije (prije pd razvoja) trosi oko litar nafte na 3 sata.
[ Zarko Silic @ 22.08.2009. 18:06 ] @
Citat: millko: koliko se sjecam,npr. jedan tdi motor starije koncepcije (prije pd razvoja) trosi oko litar nafte na 3 sata.
Neposredno pre generalke .
[ Flo33 @ 22.08.2009. 19:24 ] @
Ok, hvala Žarko. Verujem da sa benzincima nije velika razlika?
[ Laki024 @ 23.08.2009. 05:10 ] @
Dizeli jako malo trose na leru kao stro je vec revceno, benzinci potrose barem duplo vise na leru nego dizeli.
[ bakara @ 23.08.2009. 10:12 ] @
Citat: zarsilic: Od 0,7 do 1 L na sat.
Poneki dizelasi od 0,4.
I benzinci i dizelasi trose isto na leru, i to tih, 0.7/0.8l na sat rada.
[ pantic68 @ 23.08.2009. 11:13 ] @
Citat: bakara: I benzinci i dizelasi trose isto na leru, i to tih, 0.7/0.8l na sat rada.
Oni sa karburatorom trose drasticno vise, ne znam kako stvari stoje sa novijim tehnologijama.
[ vladd @ 23.08.2009. 13:27 ] @
Kod dizela je lako proracunati potrosnju, prema kapacitetu brizgaljki.
Kod vakuumskog sistema je nesto slozenija situacija. Zavisi od nesto vise fakora, znacajno.
Znaci, broj obrtaja u leru puta 60(ako je iarazen u minutima), pa uz detalj da je pri svakom obrtaju jedan na paljenju, pomnoziti to sve sa kapacitetom brizgaljka, "otvorenom" za ler, odnosno, prema vremenu trajanja otvaranja, za neke, ili prostije, po predvidjenom "paketu" goriva za ler.
Otprilike, ako je 600 obrta ler, a 20 grama paketic, dolazimo do 720 grama po casu, ili oko 0,7 l/h
Poz
[ Boobec @ 23.08.2009. 21:29 ] @
Ja svaku priliku koristim da ostavim menjac u leru dok vozim npr na nekoj duzoj nizbrdici, valjda navika :D
[ Zarko Silic @ 23.08.2009. 21:49 ] @
Citat: Boobec: Ja svaku priliku koristim da ostavim menjac u leru dok vozim npr na nekoj duzoj nizbrdici, valjda navika :D
Losa navika i ne samo losa vec i stetna.
Em grejes i trosis kocnice, em ti automobil vise trosi nego kad kocis motorom.
@Vladd,
Ova tvoja metoda me podseca na brojanje ovaca u velikom stadu: prebrojis noge i podelis sa 4.
Preciznu potrosnju moze svako lako i jednostavno izmeriti:
1. Uzmete plasticnu bocu i na nju postavite crevo kojim ce te dovesti gorivo do filtera.
2. Raskacite dovod iz rezervoara i prikljucite vasu bocu.
3. Uspete 1L goriva u bocu.
4. Bocu postavite padotocno
5. Upalite auto i pritisnite stopericu.
dalje zanate,...
Ukoliko vozilo poseduje senzor pritiska goriva, morate ga prethodno prevariti.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 23.08.2009. u 23:04 GMT+1]
[ Boobec @ 23.08.2009. 22:29 ] @
Za kocnice sam znao da se vise trose tako, ali nisam znao da trosi vise u leru nego motrnim kocenjem.Hvala
Iako sam imao obuku na kamionu gde je bilo nezamislivo da tako nesto radim, ne znam zasto imam tu glupu naviku.
[ vladd @ 24.08.2009. 00:06 ] @
Neki motori manje trose na leru nego pri kocenju motorom. Kada se saberu neki detalji, mozda je i bolje biti na leru nego kociti motorom, ozim ako nisu ekstreme situacije, veliki nagib, dugotrajno kocenje.
Kod kamiona se potencira kocenje motorom, da se ne bi upalile kocnice.
Poz
[ Zarko Silic @ 24.08.2009. 01:28 ] @
Ni jedan savremen nekarburatorski motor ne trosi manje na leru nego sto je to pri kocenju motorom. Pojedini tipovi smanje kolicinu goriva na vrednosti nemerljive po bord, dok pojedine u potpunosti prekinu dovod goriva u rezimu "kocenja motorom".
Naravno, ovo se ne odnosi na motore sa karburatorom, (@Boobec: Nisi naveo o kom vozilu je rec) mada i kod karburatoskih motora, ukoliko su ispravni (ako siber nije razdrndan ) , potrosnja na leru bi morala biti veca obzirom na otpore usled sila inercije koje su u rezimu kocenja motorom manje, ili jednostavno ne postoje.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|