[ hemarikon @ 24.08.2009. 19:56 ] @
Toyota opozvala 690000 automobila proizvedenih u Kini.

Zbog tehničke greške na električnom podizaču stakla najveći svetski proizvodjač automobila opozvao 690000 automobila proizvedenih u zajedničkim preduzećima u Kini. Kompanija je potvrdila da nije bilo povreda ili incidenata kao posledica tehničkog dogadjaja na električnom sistemu vozila. http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8217522.stm

Ovo je loša vest za ugled Toyote: http://www.independent.co.uk/n...rs-for-window-bug-1776698.html

U vrlo retkim slučajevima, grumenčić masti može dospeti u električni sistem podizača stakla i izazvati kratak spoj. Možda bi se dimilo a možda čak da dovede i do pojave vatre: http://business.timesonline.co...s/transport/article6807501.ece
[ barakuda111 @ 24.08.2009. 23:34 ] @
Pa ovo i nije bas za forum svakodnevnica. Nedesava se valjda to redovno toyoti, ili mozda gresim?
[ hemarikon @ 25.08.2009. 01:14 ] @
A šta je to svakodnevno u "Čisto ispod Gazele ...". Da je bar naslov "Nečisto.." pa bi bila Svakodnevnica. Ili "Piton u širem centru Niša!", jel to svaki dan? A svaki dan dobijemo i "Novi olimpijski sportovi - golf i ragbi sa sedam igrača ?!"

Još samo fali "Mrtva baba na federi skače" da oživi.

[Ovu poruku je menjao hemarikon dana 25.08.2009. u 13:35 GMT+1]
[ Challenger @ 25.08.2009. 01:16 ] @
^ A sta je cudno u tome sto je Toyota opozvala 690000 automobila? To svi proizvodjaci rade. Osim, mozda, Zastave - oni ne bi opozvali ni da zaborave da ubace motor u automobil, a ne za ovakvu "sitnicu"...
[ hemarikon @ 25.08.2009. 01:31 ] @
Upravo o tome i pričam. Šta me briga za Toyotu. Oni iz "Svakodnevnica" znaju šta sam imao na umu, pa se brže bolje našao pripadnik OZNE da baci stvari pod tepih.
[ Srđan Pavlović @ 25.08.2009. 01:59 ] @
Citat:
pandurskih moderatora.

Prihvatam i razmatram sve kritike, ali uvrede te nece daleko dovesti, bar na ES-u.

Zna se gde se upucuju kritike na rad moderatora, pa tamo mozemo lepo i kulturno
da raspravimo o onome sto te muci, od slucaja do slucaja, za svaki ces dobiti moj
razlog zasto i kako sam postupio u moderaciji.

Pozdrav.
[ hemarikon @ 25.08.2009. 08:34 ] @
Vest o kojoj je reč posebno zaslužuje da se o njoj raspravlja u sredini kao što je Srbija. Naravno da se ovako nešto ne dogadja u Srbiji svakodnevno. Ne dogadja se nikad. U normalnom svetu to je najnormalnija i Svakodnevna pojava. Kad se otkrije neki problem odmah se reaguje i pri tome se ne mazi niko samo zato što je u pitanju "ćerka" kompanija ili da se ne "talasa". Tako se postaje najveći svetski proizvodjač.

Ako se pretpostavi da je cena jednog automobila oko 10000 evra, dobije se cifra od 690000000 evra. Slovima "šestmilijardidevetstomiliona" evra. Dakle, Toyota se odrekla skoro 7 milijardi bruto prometa samo zato što bi nešto "moglo da može da se može desti". Ali eto normalnim ljudima ne pada na pamet čak ni da rizikuju rizik.

Da su se Kinezi pitali, ti automobili bi "pucali od zdravlja" širom zemaljske kugle. Na potpuno isti način bi postupili i Suljo i Mujo, jer "važno je da se stigne" a kako će se taj auto zapaliti "to nek Japanci pričaju nekom drugom".


[Ovu poruku je menjao hemarikon dana 25.08.2009. u 13:34 GMT+1]
[ Zoran Rodic @ 25.08.2009. 08:42 ] @
Zar ovo nije za Auto Zone ?
[ Srđan Pavlović @ 25.08.2009. 08:50 ] @
Jeste, ali covek smatra da u ovome ima nesto Mad i nesto Svakodnevno,
cim nije temu otvorio tamo u AutoZone, a meni licno ne smeta toliko :)

Ako neko smatra da treba da se prebaci u AutoZone, nemam nista protiv :)
[ hemarikon @ 25.08.2009. 10:02 ] @
Mesto ovoj temi je upravo ovde, Svakodnevnica. Reč je o dogadjaju koji se u svetu odvija Svakodnevno.
[ cozmo_im @ 25.08.2009. 10:05 ] @
Toyoti svaka cast za ovaj potez - oni nemaju neki preterani gubitak, osim zamene podizaca koji kosta smesno, nece oni te automobile unistiti - vec jednostavno ce zvati vlasnika auta da mu besplatno zamene taj podizac/podizace - posao od 1-2 sata u ovlascenom servisu. Znaci ostace vozac bez svog auta mozda maksimalno par sati da se taj problem resi.

Svakako jeste trosak za Toyotu, ali je odlicna stvar sto zbog, i tog manjeg kvara, vode racuna o svom renomeu i sto vode racuna o kupcima.

Recimo kod odredjenog dela Toyoti koje ja vozim (Corolla iz 1990) je bio jedan problem sa slabijim kocenjem zadnjeg levog tocka - svi koji su imali taj problem na tehnickom, jos onda, besplatno je zamenjen glavni kocioni cilindar, bio je problem cini mi se u manjem preseku jedne cevi koja je rasporedjivala pritisak ka zadnjem levom tocku.

Odavno to Toyota radi, pa i drugi proizvodjaci i to je apsolutno normalno.
[ Nevena79 @ 25.08.2009. 10:19 ] @
Zaista ne znam kako neko moze osudjivati jedan takav potez. Ocigledno su godine izolacije ucinile svoje... Pa ljudi valjda je to potpuno normalno da jedna velika kompanija brine o svom renomeu? Ako su uprskali nema bolje reklame od ispravke svoje greske a kupci njihovih automobila sigurno nece biti nezadovoljni i nisu prisiljeni da popravku urade sredom u 2h vec kada oni to hoce, tj kada imaju vremena. I svi zadovoljni. Valjda bi pojedincima bilo logicnije da se o tome cuti pa nek kupci sami popravljaju kvar. Svasta!
Sve bitnije kompanije tako rade u svim oblastima. Pre x godina Mercedes je povukao celu jednu seriju automobila zbog sklonosti ka prevrtanju u nekom manevru koji vecina nece ni uraditi ali hajde, tako je Mercedes i stekao ime i takvim potezima ce ga i odrzati. Briga o potrosacu. Sony je zamenio punjace za baterije zato sto je otkriveno da kada vadis bateriju moze da te pecne struja. Nista ozbiljno, bukvalno da pecne ali nisu ludi da zbog toga dobiju losu reklamu, lepo popisali serijske brjeve, objavili u novinama i ljudima se zamenili sporni delovi. To je normalno a kada to shvatimo i mi cemo jednog dana ziveti normalnije. Ovde jos uvek vlada misljenje nek komsiji crkne krava kao i drzi bure vodu dok majstori odu. Samo ne znam od koga takva preduzeca misle da zive ako ne od kupaca a kupca mozete samo JEDNOM prevariti i vise se nece vratiti.
[ cozmo_im @ 25.08.2009. 10:33 ] @
Zbog ovakvih stvari Toyota je No. 1 proizvodjac automobila u svetu.

Inace, kvar se otklanja tako sto se pozove vlasnik i dogovori se sa ovlascenim servisom za resavanje problema i to je to. Toyota ima trosak tog servisa.

Sasvim je normalno da se to radi jer je u pitanju renome kompanije. Neka bude i gubitka u novcu - ali ovo znaci da oni brinu o svojim kupcima i o svojim proizvodima.
[ Miroslav Jeftić @ 25.08.2009. 10:36 ] @
Citat:
hemarikon: Ako se pretpostavi da je cena jednog automobila oko 10000 evra, dobije se cifra od 690000000 evra. Slovima "šestmilijardidevetstomiliona" evra. Dakle, Toyota se odrekla skoro 7 milijardi bruto prometa samo zato što bi nešto "moglo da može da se može desti". Ali eto normalnim ljudima ne pada na pamet čak ni da rizikuju rizik.


Ne računa se to tako. "Opozvati" ne znači baciti sve te automobile u presu, cozmo_im je već objasnio o čemu se radi. Uglavnom, ništa što već nije viđeno, ni kod Toyote, ni kod drugih proizvođača. Valjda kad neko prvi put čuje takvu vest pomisli da je to nešto nečuveno.

http://www.reuters.com/article/businessNews/idUSLE72003720080814
http://www.reuters.com/article/topNews/idUSTRE56U5HH20090731

[ hemarikon @ 25.08.2009. 12:41 ] @
Ja bih tražio novac nazad kao i ostali. Dakle 7 milijardi.
[ Miroslav Jeftić @ 25.08.2009. 12:44 ] @
Mogao bi ga tražiti, ali ga ne bi dobio, kao ni svi ostali.
[ vladd @ 25.08.2009. 18:07 ] @
Citat:
hemarikon: Mesto ovoj temi je upravo ovde, Svakodnevnica. Reč je o dogadjaju koji se u svetu odvija Svakodnevno.


Sto preterijes, da ne kazem adekvatniji izraz. Ko je danas povukaodesetine hiljada vozila iz distribucije, ili od vlasnika.

I nije drama oko Toyote, moze sebi da dozvoli brljivost u delu sitnog podmazivanja koji tehnoloski ne prolazi rigorozne kontrole.

Mnogo je gore sto WV nije povukao svoje plasticne propelere sa vodenih pumpi, iako bi ih isplacena steta zatvorila..trajno..

Poz
[ cozmo_im @ 26.08.2009. 09:13 ] @
Citat:
hemarikon: Ja bih tražio novac nazad kao i ostali. Dakle 7 milijardi.


Nemoguce. Takve sitne kvarove pokriva garancija od 3 godine ili 100.000km (recimo kod nas za Toyotu).
Imas i Eurocare 24h svugde u Evropi (placen put i smestaj ako ti se Toyota pokvari bilo gde).

Elem, ukoliko se problem ne resi (kod nas) u roku od 45 radnih dana od prijema vozila, sleduje povracaj novca ili novo vozilo sa ispravljenim problemom.

Skoro je zamenjena jedna Toyota Aygo - imala je neku fabricku falinku, nisu mogli da to isprave, probili su rokove, covek je prijavio inspekciji probijanje rokova i, iako je auto na kraju popravljen, dobio je - novi.

Elem, postoji garancija i ti ne mozes da trazis pare niti novo vozilo dok se ne ustanovi da je vozilo nemoguce popraviti u zakonskom garantnom roku.

Ako ga je moguce popraviti, popravlja se. Nemas pravo na nikakav povracaj novca niti novi auto. Ukoliko ne mogu to da izvedu ili probiju rok (kao u slucaju ove male Toyotice kod nas), dobijas ili novi auto ili povracaj novca jer je takav zakon.

To vazi za sve, ne samo za Toyotu. Vazi i kad kupis fen za kosu.
[ Ivan Dimkovic @ 26.08.2009. 10:22 ] @
Jedina zemlja gde se olako moze vratiti auto je USA zbog tzv. "lemon laws".

Iskreno, iako nisam ljubitelj auto industrije i smatram da potrosaci trebaju da imaju visoka prava - to sto se u USA radi je komicno - znaci neki debeli moron kupi, sta znam, BMW M3 ili Mercedes SLxx AMG, ne zna da ga vozi - i moze relativno lako da se vadi na "lemon law" da auto navodno ne zadovoljava standarde ili da "emituje cudan zvuk" itd.... i da trazi nazad pare.

Druga krajnost takoreci.

Inace Tojotin potez je sasvim ocekivan - Toyota je ozbiljna firma koja ne zeli mrlje na imidzu, za razliku od GM/Ford pilicara.

Ovo inace nije svakodnevna pojava - povlacenje serije automobila na popravku se ne desava bas tako cesto.