[ a1200 @ 27.08.2009. 13:33 ] @
Citat:
In the first picture, he is a smiling, grandfatherly black man, with salt and pepper hair and a smart grey suit. In the second, the suit remains, but the black man has become white, and a decade younger, with slicked-back hair. Yet not all is different: he still has a black hand.

“Empower your people with the IT tools they need,” reads the caption. But the use of tools to change the image — used in its original form to promote Microsoft’s business productivity software on its American website — has caused outrage.

In the original picture, the black man sits between a white woman and an Asian man. On the Polish version of the same website, there is not a black face to be seen. The two versions were widely circulated on the internet yesterday as it emerged that Microsoft had doctored the image to remove the black man.

No explanation for the change was given, but many believed that the image was “whitened” because Poland is one of the world’s most ethnically homogeneous countries. Almost 97 per cent of the population claim Polish nationality largely due to its radically altered borders after the Second World War.


http://business.timesonline.co.../technology/article6811478.ece
http://news.sky.com/skynews/Ho.../Article/200908415368973?f=rss
http://news.aol.com/article/mi...-black-man-out-of-photo/639715

he, he, uspesna marketinshka "strategija"
[ Ivan Dimkovic @ 27.08.2009. 13:39 ] @
Glupi marketing droidi... sta drugo i ocekivati od njih. Jos Microsoft marketing dept... "30 godina bez bilo kakve kreativnosti, guaranteed" :)

Mene je inace uvek fascinirala ta nova politicka korektnost na marketinskim materijalima... ono WHO GIVES A FLYING FUCK (izuzev "udruzenja manjina") da li se lazno ceri neki crnja ili belac ili zutac, sva trojica iz nekih stock-photo baza, na nekoj preglupoj prezentaciji / kutiji...

Ko to uopste cita i gleda? Ko to uopste ozbiljno shvata... jaooo vidi, 3 droida u odelu se smeju, to sigurno znaci da cu i ja da se smejem kada kupim taj paket!

Najbolju analizu ovoga je dao Maddox, kao po obicaju:

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=stock_photos

Najjaci quote:

Citat:

Possibly the first and only cliche in history I've wanted to bang, curly-haired black women are the preferred marketing tool to sell obscure telecom products and telephone services so long as their skin tone isn't too dark. She should be dark enough to score that hip diversity dollar, but not so dark as to scare away that heartland racist dollar.


i:
[ klichko @ 27.08.2009. 13:47 ] @
Ima i ova varijanta :D

[ a1200 @ 27.08.2009. 13:52 ] @
@Ivan Dimkovic - Mnogo dobar link :)))

"Random-ass white dudes should be placed all over your corporate website for no fucking reason."
[ Srđan Pavlović @ 27.08.2009. 14:03 ] @
hahaha :) smesno....
[ Ivand @ 27.08.2009. 17:52 ] @
Cesta je praksa, da se u svakoj regiji marketing materijal - velikih multinacionalnih kompanija prilagodjava, kako bi bolje odgovorao.
Tako da neretko, kupujemo recimo stok fotografije bas iz drzave za koju radimo materijal. Posto vecina regija(drzava) ima karakteristicne crte lica.
Ipak se lakse identifikujemo sa "presrecnim nasmejanim ljudima" koji vise lice na nas.
[ Ivan Dimkovic @ 27.08.2009. 18:07 ] @
Citat:

Ipak se lakse identifikujemo sa "presrecnim nasmejanim ljudima" koji vise lice na nas.


Ok, pitanje od milion marketinskih dolara (uludo bacenih)

DA LI ZNAS BILO KOGA, u B2B svetu - dakle biznis kupaca, ko kupuje softver na osnovu grupice nasmejanih foto-modela na kutiji?

Kontam da se nesto valja na TV-u ili u supermarketu pa da se koriste psiholoske taktike... ali B2B softverska resenja - mislim WTF lepo kaze Maddox "Random-ass white dudes should be placed all over your corporate website for no fucking reason" :)

Mislim, OK OK - ucio sam i ja u skolici "identifikaciju" u marketingu i sve to, ali mi je to totalno smesno kada pokusavam da zamislim neki poslovni sastanak u IT odeljenju neke firme, gde se razglaba o kupovini nekog softvera - i onda stave kutije na sto, i izaberu onu sa najboljim ribama na slici - ili sa najdiverzifikovanijim entickim miksom :)

Ono... zali boze bacenih para :)
[ Ivand @ 27.08.2009. 20:15 ] @
Ma koliko mi mislili da to marketing ne utice na nas izbor - ipak utice - i to u velikoj meri. Cak da nismo toga ni svesni.

Relativno skoro je objavljen jedan interesantan experiment sa dva kreativca, po koja su poslali auto, provozali ih gradom i trazili da naprave kreativno resenje za nesto.
Kada su zavrsili, otvorili su predhnodno zapecacen koverat sa resenjem izuzetno slicnom njihovom. Uticali su na njihove ideje i izbor porukama koje su im servirali u toku voznje kolima.
Plakati na ulici, bilbord i tako nesto svasta...
Ako neko ima link do ovog experimenta neka okaci, bio je video.

A realno, ako je nesto b2b resenje sta treba da bude na kutiji? Tuzni ljudi? A sta da postave na sajt? Na koji nacin da ga ucine dopadljivijim...
[ Ivan Dimkovic @ 27.08.2009. 20:24 ] @
Citat:

A realno, ako je nesto b2b resenje sta treba da bude na kutiji? Tuzni ljudi? A sta da postave na sajt? Na koji nacin da ga ucine dopadljivijim...


Sta znam, postoji milion nacina da sajt bude upadljiv a da se ne lepe na njega stock modeli nekih besmislenih nasmejanih faca u odelima.

U svakom slucaju samo kazem koliko je to besmisleno - 100 ziliona kompanija, svi su "market leaderi", svi su "revolucionarni" i svi, naravno, imaju neke zadovoljne crnkinje koje izgledaju orgazmicno posle upotrebe... njihovog ceda.

Come on...

Znas, posle vidjanja 10000000000000 takvih stvari mozak ti razvije filter koji taj shitstorm blokira... ono, pie-in-the-sky poslovne prezentacije, sarene grafikone koji idu na gore, neke "profi izgledajuce" manekene na slikama, koji izgledaju kao da donose odluke, itd... :)

[ Srđan Pavlović @ 27.08.2009. 20:25 ] @
Citat:
A realno, ako je nesto b2b resenje sta treba da bude na kutiji? Tuzni ljudi? A sta da postave na sajt? Na koji nacin da ga ucine dopadljivijim...


Da stave 3 bušmana tamo, mislim da niko ne bi primetio osim ovih koji kupuju nešto zbog pakovanja.
[ Ivan Dimkovic @ 27.08.2009. 20:30 ] @
Moje "odokativno" misljenje o IT industriji u celosti je da u ne-inzenjerskoj radnoj snazi ima bar 50% totalnih nepotrebnih fejkera - mozda cak i vise (mada, i inzenjerski deo nije puno bolji)... sve to je "nabujalo" u poslednjih par decenija zbog ingenioznih USA skola menadzmenta gde je bitno samo ko je glasniji u sranju, a ne sta zaista ima smisla.

Primera radi, to je rezultovalo da prosta ideja klika na jedno dugme i gasenja racunara u Windowsu bude totalno unesrecena sa polu-menijem koji te onda pita sta zapravo hoces i zbunjuje do besmisla - jer je taj task delilo 20-tak product managera iz razlicitih diviizja - ocigledno bar 15 od njih su totalni suvisni droidi, ali .. eto - tako je Windows dobio dugme koje zbunjuje - vidim tek u 7-mici su ga konacno doterali.

Neko je na onoj proslavi 40-godisnjice sletanja na mesec lepo napisao - da je danas to nemoguce i da bi kostalo 1000x vise zbog nenormalne kolicine kvazi-middle-managementa koji bi svaku takvu ideju uneredio do besmisla :)
[ Zoran Rodic @ 27.08.2009. 20:37 ] @
Osnovnu fotografiju, kao da je kadrirao mesar... svima nedostaju ramena ... ruke ... vire neki prsti ... pola lakta ...

A o ''obrađenoj'' fotografiji tek se ima šta reći.
Belac ima preplanulu ruku ... tj. ruku crnca ... a da ne pričam o krpljenju iza njegove glave.
Ima štoka, nema štoka, nešto muljavo ... šare gore dole ... straota.
[ Ivan Dimkovic @ 27.08.2009. 20:39 ] @
Marketing department je imao sasecen budzet za ovu godinu, pa je mali droid junosha (assistant marketing manager) morao sam da odradi posao u Paint.NET-u :)
[ Srđan Pavlović @ 27.08.2009. 20:45 ] @
Taj što je zamena u sredini kao da mu je slomljen vrat ili kao da mu nedostaju jedno 2 vratna pršljena. Tako mi izgleda.
[ Zoran Rodic @ 27.08.2009. 20:47 ] @
Bogami, i ''Wallpaper department'' ima sasečen budžet: Hint
[ X Files @ 27.08.2009. 20:51 ] @
Ta 'nasmejana' lica verovatno treba da izazovu jednu vrstu nenamernog učenja, takozvano subperceptivno 'učenje', koje je u suštini (rečeno jezikom psihologije) zadržavanje tragova spoljašnjih draži, koje nisu doprle do svesti pojedinca.

Kao kasnije će se odgrati proces - "ne znam zašto, ali taj proizvod mi baš zrači" :)



Ipak, kao što reče Ivan, nakon milion identičnih reklama, i na kartonu na čarapama, baš je izgubilo smisao.
[ Ivand @ 28.08.2009. 14:45 ] @
Nije to sasecen budzet, takve glupe stvari se desavaju na sve strane...
http://photoshopdisasters.blogspot.com/
Bacite pogled, evo pomenuti m$ oglas je stigao i tu.
[ a1200 @ 28.08.2009. 15:19 ] @
Pogledajte ovu fotku... hmmmm, neki ljudi izgleda kao da su pasteovani :) (i to loshe)

http://blogs.msdn.com/netcfteam/
[ reject @ 28.08.2009. 15:26 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Moje "odokativno" misljenje o IT industriji u celosti je da u ne-inzenjerskoj radnoj snazi ima bar 50% totalnih nepotrebnih fejkera - mozda cak i vise (mada, i inzenjerski deo nije puno bolji)... sve to je "nabujalo" u poslednjih par decenija zbog ingenioznih USA skola menadzmenta gde je bitno samo ko je glasniji u sranju, a ne sta zaista ima smisla.

O da, outsourcing za takve ljude je pakao u kome zivim. :D
[ X Files @ 28.08.2009. 20:31 ] @
Citat:
a1200: Pogledajte ovu fotku... hmmmm, neki ljudi izgleda kao da su pasteovani :) (i to loshe)

http://blogs.msdn.com/netcfteam/


Zamisli da udjes s njima u avion... Ne bi mogao uopste da se opustis ;)
[ Zoran Rodic @ 28.08.2009. 22:58 ] @
A tek ovi :)

[ Nevena79 @ 28.08.2009. 23:35 ] @
A znate li da postoji bolest, ne znam tacno kako se zove ali ljudi koji je imaju ne mogu da razaznaju lica, tj svi ljudi im izgledaju identicno,, bas kao na slici. Gledala sam jednu emisiju na tu temu, bese davno, voditelj je proveo 24h sa tom osobom i da bih je na kraju odveo na klizaliste. Tamo su se zezali i u jednom trenutku covek je samo skinuo kapu koju je nosio i stao pored nje. Gledali se neko vreme i ta zena ga uopste nije skontal dok joj nije rekao ko je on ustvari. Zamislite takav zivot. Ima i gorih stvari ali strasno...
[ tdjokic @ 29.08.2009. 02:41 ] @
Ovo u konkretnom slucaju je rasizam, iz ko ce ga znati kog razloga. Ali ja ne mogu da shvatim ko im pravi raznorazne reklame koje su stvarno na nivou retardiranog 5-godisnjeg deteta.

Mozda i jeste to stos - da reklama potrazi u svakom od nas dete, da nam posalje poruku na toj "talasnoj duzini"? I onda vidis 3 - 4 osobe koje su sve ekstremno nasmejane i odusevljene necim i UGLAVNOM IMAJU ISTI IZRAZ LICA i prosto bode oci da je to zaledjeni, neiskreni izraz, namesten za slikanje! Pa, gde to ima kog djavola - svako ima drugaciju girmasu kad mu je nesto smesno ili se odusevio i vreme reakcije a ovi bas svi jednaki. Sa jedne strane imaju (SAD) najsavremenije skole za sve zivo a onda njihovi diplomirani strucnjaci prave stvari kao da ih je pravila vracara iz mog sela "Moz da bidne, moz da ne bidne, ce da probamo, pa ce vidimo!"

Uostalom, Madonu su u Madjarskoj izvizdali kad je pocela da ih kritikuje zbog odnosa prema Romima :-)
[ mr_pingvin @ 29.08.2009. 03:20 ] @
@Nevena79 Nešto sigurno postoji. Jedna moja profesorka iz srednje nije razaznala đake, i bilo je slučajeva da su 2-3 odgovarali za celo odeljenje.

@topic Na nekim linkovima sam čitao da je na slici ustvari MacBook sa obrisanim znakom pozadi. Da li je to stvarno Mac ili neki klon?
[ superbaka @ 29.08.2009. 07:55 ] @
stvar je delom i u tome sto psiholoske studije ne mogu na vreme da isprate nove pojave i trendove pa se u zelji za brzom reakcijom i profitom pristupa izradi reklama pod projekcijom i pretpostavkom psihologa i nabedjenih marketinskih strucnjaka...
[ reject @ 29.08.2009. 16:24 ] @
Kako ide ono pravilo, kad ne znas sta da stavis za reklamu - stavi neku ribu i resen problem.
Super je to, samo sto je onda ocigledno da nisi znao sta da radis tj. da nemas veze sa svojim poslom.
Ista prica je i sa ovim razdraganim managerima.

Citat:
X Files: Ta 'nasmejana' lica verovatno treba da izazovu jednu vrstu nenamernog učenja, takozvano subperceptivno 'učenje', koje je u suštini (rečeno jezikom psihologije) zadržavanje tragova spoljašnjih draži, koje nisu doprle do svesti pojedinca.

"Nas middleware je djubre tesko, ali pogledajte nasmejana lica nasih korisnika nakon sto su uspeli da zaobidju
sve gluposti koje su ubacili nasi nasmejani developeri iz Indije. A sada pogledajte nasmejana lica nase support
grupe kada odkace nasmejanog korisnika na najgori moguci nacin."
[ Srđan Pavlović @ 29.08.2009. 17:17 ] @
Citat:
A znate li da postoji bolest, ne znam tacno kako se zove ali ljudi koji je imaju ne mogu da razaznaju lica, tj svi ljudi im izgledaju identicno


Radi se o specificnom vidu gnostickog poremecaja - Prozopagnozija.

http://en.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosia
[ klichko @ 02.09.2009. 21:32 ] @


[ pavisit @ 14.11.2009. 02:05 ] @
Najveci uspeh u marketingu je postaviti na ambalazu nasmejanu ribu sa dobrim nogama i sta god da je unutra ima da se prodaje. Obzirom da je vecina kupaca polupismena ili nepismena i da pojma nema sta kupuje i cemu to sluzi jedini kriterijum za izbor proizvoda je KO IMA BOLJU RIBU ILI FRAJERA NA AMBALAZI. Na ovoj teritoriji konzumenti uglavnom Microsoft (Majkrosoft) izgovaraju sa ''mikrosof''!!! Zato, dobre ribe i frajere na ambalažu, sve to uz jarke boje i pogled od gore i terajjjjjjjj!