[ smatch @ 05.09.2009. 11:57 ] @
Objavljen je cenovnik za pola

http://www.volkswagen.rs/files/rs/download/datei/polo_05_2009.pdf

Osnovna verzija 10999e sa motorom 1.2/60KS. Uz ovaj motor ide samo najsiromasniji paket Trandline. Branici, zastitne lajsne i retrovizori u crnoj boji. U boji karoserije tek u najvisem paketu. Nema ni pripremu za radio-CD. Ostala osnovna oprema uglavnom zadovoljava.
Moje misljenje je da su motori isuvise slabi u odnosu na konkurenciju.
Manuelna klima doplata 955e.

Kia ceed 1.4/109KS, klima, 7 godina garancije, 6 vazdusnih jastuka, CD mp3 i jos dosta toga za 12890e.


Ako uporedimo polo 1.4/85KS sa kiom vidimo da polo izlazi preko 14000e. Mnogoooo...
[ tdusko @ 05.09.2009. 12:46 ] @
Nista novo, polo je i ranije cenom duboko zalazio u klasu vise, a onim sto nudi je iza mnogih u svojoj klasi.
[ DrJekyll @ 05.09.2009. 17:18 ] @

Ali kia ne moze da se poredi sa ladom koja nudi jos vise opreme za jos manje para.



[ smatch @ 05.09.2009. 19:26 ] @
Citat:
tdusko: Nista novo, polo je i ranije cenom duboko zalazio u klasu vise, a onim sto nudi je iza mnogih u svojoj klasi.


Tacno, ali u toku je kriza i svi su drasticno oborili cene, tako da sam ocekivao da ce i polo startovati sa nizim cenama. Napravio sam poredjenje sa kiom ceed jer je ceed kvalitetan automobil. Sa najnovijim ristajlingom još privlačniji. Lada nema potreban kvalitet, o estetici da ne pricamo.
[ DrJekyll @ 05.09.2009. 20:17 ] @
Eto vidis, kao sto za tebe lada nema potreban kvalitet i estetiku, tako za neke kia nema potreban kvalitet i estetiku te zato i kupe neki skuplji auto.
[ smatch @ 05.09.2009. 20:55 ] @
Nije tacno, ali svidja mi se kako razmisljas :))))
[ Nebojsa Milanovic @ 05.09.2009. 21:30 ] @
A meni recimo se konstantni trol na forumu nikako ne sviđa, a osim toga poređenje Ceed-a i Lade prevazilazi čak i granice dobrog ukusa.

Cenu novog Pola bih okarakterisao kao bezobraznu, ali nemojmo zaboraviti da je ona namenjena samo najzagriženijima.

Kada se oni potroše, ta cena će itekako ići dole, kao što smo kod Golfa VI već videli, tako da ove iznose ne treba uzimati za ozbiljno.
[ DrJekyll @ 05.09.2009. 21:50 ] @
Vidi ovako:

I) mercedes pruza vise od bentlija za iste pare
II)vw pruza vise od mercedesa za iste pare
III)kia pruza vise od vw za iste pare
IV)lada pruza vise od kie za iste pare


Vidis, upravo zbog toga,

mercedes ne moze da se poredi sa bentlijem,
vw ne moze da se poredi sa mercedesom,
kia ne moze da se poredi sa vw,
i lada ne moze da se poredi sa kiom,


jer nisu ista klasa.
[ Nebojsa Milanovic @ 05.09.2009. 22:02 ] @
To je isuviše uprošćeno, često i netačno. Ljubitelj automobila, naročito ako je iole stučniji, ne zadovoljava se sa tim.

Potrebno je odrediti granice u kojima se određeni parametri moraju kretati da bi se poređenje moglo vršiti. Ako je to ispunjeno, auti koji se uklapaju u te granice mogu se lako porediti.

Ti parametri su:

1) Ukupan kvalitet auta (spoljašnjost, unutrašnjost, garancija itd).

2) Spoljašnje dimenzije

3) Cena

Kada su ovi parametri nalaze u relativno uskom rasponu, auti se vrlo lako mogu porediti. KIA se tada itekako može porediti sa VW-om, a pominjati Ladu u tom kontekstu je neukusno.

Znači, treba samo naći prave primere za poređenje, a to su upravo oni koji zadovoljavaju pomenute kriterijume.

p.s. VW se itekako može porediti sa Mercedesom. Po mom mišljenju, često je od njega i bolji, samo treba naći prave primere za poređenje, a to su upravo oni koji zadovoljavaju gornje kriterijume.

[ DrJekyll @ 05.09.2009. 22:12 ] @
Citat:
garancija


Garancija ne znaci da je neki automobil kvalitetan. To samo znaci da ces 7 godina placati duplo vise ulje filtere i radni sat (pricano o tome nedavno) nego u obicnim servisima.


Citat:
KIA se tada itekako može porediti sa VW-om, a pominjati Ladu u tom kontekstu je neukusno.


Zato sto ti smatras kiu kao neku referencu za kvalitet ispod koga se ne ide.

Ako uklonis tu barijeru, ne vidim nikakav problem da se ta lada poredi sa i20 ako koristis ove parametre koje si naveo:

Citat:
Ti parametri su:

1) Ukupan kvalitet (spoljašnjost, unutrašnjost, garancija itd).

2) Spoljašnje dimenzije

3) Cena


-------------------------------------------------------------------

Citat:
VW se itekako može porediti sa Mercedesom. Po mom mišljenju, često je od njega i bolji


Ne moze to uopste da se poredi, mercedes je jednostavno mnogo kvalitetniji u 1001 sitnici.
[ DrJekyll @ 05.09.2009. 22:18 ] @
Lada ima vise opreme, slican motor i iste (ako ne i vece) dimenzije a drasticno je jeftiniji.

Na potpuno isti nacin ti uporedjujes kiu i vw, kako to ne mozes da shvatis.
[ Nebojsa Milanovic @ 05.09.2009. 22:19 ] @
Nije to nikakva barijera, nego naprosto zadovoljavanje pomenutih kriterijuma.

Pošto Lada ne zadovoljava mnogo koje kriterijume, zato i ne može da uđe u konkurenciju.

Nikako se ne slažem da je Mercedes kvalitetniji od VW-a, ako to misiliš, to jedino znači da porediš potpuno neadekvatne modele. To i inače na ovom forumu sve vreme radiš i narušavaš mnoge ozbiljne diskusije koje se baziraju na poređenju uporedivih, a ne neuporedivih modela.

Siguran sam da će poređenje uporedivih (znači onih koji zadovoljavaju gornje kriterijume) modela VW i Mercedesa često rezultovati pobedom VW-a.
[ Zarko Silic @ 05.09.2009. 22:20 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic
1) Ukupan kvalitet auta (spoljašnjost, unutrašnjost, garancija itd).

2) Spoljašnje dimenzije

3) Cena


To je u redu.

Nije u redu to sto tih i takvih parametara ima mnogo vise od 3.
[ Flo33 @ 05.09.2009. 22:20 ] @
Zanimljivo je porediti VW sa Benzom, a ne dozvoljavati Ladu sa Kiom. Odnos je rekao bih isti. Stvarno nemam uvid u kvalitet danasnjih Lada, čak ih nisam ni video, ali predhodna tri se ne daju porediti jer je Benz ispred VW bez dileme, a ne Kie, koja je budirečeno atraktivna samo zbog lepih paketa opreme za neke normalne pare. Ne bih se usudio kvalitet dizati u nebesa.

Pozdrav
[ Ivan Dimkovic @ 05.09.2009. 22:24 ] @
Citat:

Ne moze to uopste da se poredi, mercedes je jednostavno mnogo kvalitetniji u 1001 sitnici.


Mercedes je obicno znacajno tezi, kompleksniji i eventualno sigurniji (prvo je zbog druga dva) - da li je "kvalitetniji" to je vec drugo pitanje, i zavisi od modela... Recimo TDI motori od VW-a su duze vreme bili bolji od Mercedesovih CDI motora (za ovu poslednju generaciju jos nema dovoljno podataka)

Na stranu da VW nece da sa VW modelima kanibalise Audi modele - tako da je jako tesko naci neki VW sa nivoom opreme kao Mercedes, iz prostog razloga sto VW ima jos brendova koje prodaje.
[ DrJekyll @ 05.09.2009. 22:25 ] @
Citat:
Siguran sam da će poređenje uporedivih modela VW i Merecesa često rezultovati pobedom VW-a.



Secas se one sarke na vratima kako je uradjena kod kie a kako kod vw?

Koliko je vw sarka bolja od kie, toliko je mercedesova bolja od vw, eto to je jedna od 1001 sitnice koju sam spomenuo i kakve god modele da uzmes za usporedbu kod mercedesa se i dalje nalazi ta 1001 sitnica zbog koje je bolji i naravno skuplji. Iz istog razloga je i vw skuplji od kie, iz istog razloga je kia skuplja od lade.
[ Ivan Dimkovic @ 05.09.2009. 22:28 ] @
VW ima svoj luksuzniji brend, zove se Audi :-)

Opet, sa druge strane, Mercedes cesto u svojoj silnoj kompleksnosti ume i da zasere stvari - kao recimo SBC sistem za asistenciju kocenja koga su penzionisali uz gomilu zalbi :)

Kao sto rekoh, po pitanju motora - VW grupa bogme ima prednost, po pitanju sigurnosti Mercedes jos nije prevazidjen.. nije bas tako lako davati ocene.

Sve u svemu malo je glupo porediti VW sa Mercedesom kada VW ne zeli da kvari prodaju Audi-ja u tom segmentu.
[ Flo33 @ 05.09.2009. 22:35 ] @
Ima i Benz Maybaha, ne vidim svrhu poređenja. Mislim da se gleda krajnji proizvod pod tim i tim imenom, ne? Ako se u priču ubace i Porše, Bugati, itd, onda kad si već tu preseli temu u UMZ

Svaki proizvođač ima mana i vrlina, treba gledati koje su bolje ukomponovane, a Polo nije bolje ukomponovan od konkurencije u cenovnom rangu.
[ Ivan Dimkovic @ 05.09.2009. 22:39 ] @
Ne znam, mislim da nije tako jednostavno - VW deli motore i platforme sa Audijem uvek, tek ponekad sa drugima.

Nije da se ne slazem da VW Polo kosta - previse, za ono sto nudi pogotovu u odnosu na neke azijske proizvodjace, nego kazem da je nemoguce porediti VW sa Mercedesom kada VW ne zeli da zalazi u Mercedesove tradicionalne segmente, jer za to imaju Audi - koji, da se ne lazemo, jeste VW motor a nekad i platforma sa boljom opremom i dizajnom :)
[ Nebojsa Milanovic @ 05.09.2009. 22:44 ] @
Nemam sumnju da bi Polo sa ovim cenama bio potpuni promašaj, ali takođe nemam sumnju ni u to da će one ići dole.

Problem Pola je što svojom cenom duboko ulazi u C segment, gde je konkurencija najjača, auti su vrlo kvalitetni i daju veliku protivvrednost.

Ne treba praviti paralelu sa Golfom, jer iako Golf svojom cenom zadire u D segment, D segment svojom ponudom u tom delu nije tako atraktivan i ubedjiv kao C.

Dakle, konkurencija Golfu realno nije velika, jer faktički u tom gornjem podsegmentu C segmenta ima vrlo malo konkurencije.

Potpuno obrnuta situacija je sa Polom, jer on zalazi tamo gde je konkurencija najjača i zato neće uspeti ni približno kao Golf.
[ Flo33 @ 05.09.2009. 22:49 ] @
Ok je to, ali se ne razumemo. Ako se ide u poređenje brendova, isključi Audi iz priče.

Sama imena ovde mnogo više znače nego kvalitet istih, odavno oni nisu neprikosnoveni u svetu po kvalitetu.

Opet BMW drzi sve segmente i jednih i drugih, pa se ne gubi u prostoru. (u dizajnu da)

Rezime, skup je Polo
[ Ivan Dimkovic @ 05.09.2009. 22:52 ] @
^ yep, tu se definitivno slazemo :)
[ DrJekyll @ 05.09.2009. 22:54 ] @
Skup jeste, jer se "svercuje" preko golfove slave...ah, taj golf, svemu je krivac
[ Zarko Silic @ 05.09.2009. 23:03 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: VW ima svoj luksuzniji brend, zove se Audi :-)


Ja sam i mislio da se spominjanjem VWa misli na VW/Audi, a ne na "obicni" VW. Potpuno je jasno da "obicni" VW ne ugrozava ni po kom osnovu MB.


Citat:
Na stranu da VW nece da sa VW modelima kanibalise Audi modele - tako da je jako tesko naci neki VW sa nivoom opreme kao Mercedes, iz prostog razloga sto VW ima jos brendova koje prodaje.



Naravno. To niko ni ne ocekuje, ali prozdrljivost je nesto sasvim drugo. VW/Audi, vec odredjeno vreme ozbiljno udara na
visoko drustvo. Jedan od udaraca u poslednje vreme je i:

http://www.youtube.com/watch?v=gHFlWzpe8rg







[ 101010 @ 05.09.2009. 23:13 ] @
^
Zli jezici bi rekli da udara na klasu u kojoj je Scania dominantna ;)
[ vladd @ 06.09.2009. 00:26 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Nemam sumnju da bi Polo sa ovim cenama bio potpuni promašaj, ali takođe nemam sumnju ni u to da će one ići dole.

+

Cenu novog Pola bih okarakterisao kao bezobraznu, ali nemojmo zaboraviti da je ona namenjena samo najzagriženijima.



Upravo tako, ima tu mesta za jos jedno 4000 evra nize, pa da udje u realno razmatranje, i eventualno snize cenu servisa, koji kosta kao za Golfa..

Naravno da ispune obecanje koje su dali da "rade na low cost, oko 8k€, vozilu" i to je tu negde..

A to sto se zovu VW..mogu macku o rep da obese...to vise niko ozbiljan na planeti ne zeli da placa..


Poz
[ cozmo_im @ 06.09.2009. 07:01 ] @
Kakav bre Polo...

Max. cena u full-u 12000e...

Auto je konfekcija. To je taj rang - Polo-Hyundai I20-Punto.

Jedna Clio III je ohoho za Pola...
[ smatch @ 06.09.2009. 09:26 ] @
A sta reci tek o novom Reno Meganu. Pocetna cena 14000e. Za taj novac se dobija motor 1.6 sa 100KS, klima, el. paket, maglenke podesavanja volana i sedista i jos mnogo toga. Polo sa tom opremom bi otisao preko 16000e, mozda i vise.
Da ne pricam da se ova dva modela ne mogu porediti jer su iz razlicitih klasa. Megan je ladja za pola a opet mnogo jeftiniji.
[ Zarko Silic @ 06.09.2009. 12:43 ] @
I Volga je ladja za Renoa pa opet ne razmislja svako na takav nacin i nebitno je ko je ladja a ko nije. Polo kosta toliko i za razliku od jeftinog Megana, postoje liste cekanja i na Zapadu.


Citat:
cozmo_im: Kakav bre Polo...

Max. cena u full-u 12000e...


To bi bilo nemoguce jer Polu u fulu, u ovoj klasi, trenutno ne moze da konkurise ni jedan proizvodjac na Svetu pa samiom tim ni cena ne moze da bude ista.

Da li to nekom vredi ili ne, predstavlja sasvim drugo pitanje, a pogotovo da li to nekom na ES-u vredi ili ne. Ocigledno da Polo ima svoju klijentelu i da prodaja ide kako je i predvidjeno. Za TSI verziju se prave spiskovi i u Nemackoj i to su cinjenice. Jeftine KIE, Renoe, Hyundaie ne traze toliko bez obzira na njihovu cenu i bez obzira na kolicinu USB prikljucaka.


P.S. Ja licno o prethodnom Polu nisam imao visoko misljenje. Kakav je ovaj nov ne znam ni ja ni bilo ko, jer ipak treba da prodje odredjeno vreme (bar 2 godine) kako bi se formirao odredjeni stav.
[ Nebojsa Milanovic @ 06.09.2009. 12:53 ] @
Ne znam Žare što si se toliko uhvatio za taj USB priključak (inače korisna stvar), a osim toga nije mi jasno zašto bi nas trebalo da interesuje kakve sve spiskove prave Nemci iz patriotskih i iz razloga očuvanja svojih ličnih radnih mesta.

Ono šta bi trebalo nas da interesuje je koji auto najviše vredi za svoju cenu koštanja. A za cenu koštanja Pola se može kupiti više vrlo kvalitetnih i dobro opremljenih auta više klase od njegove.
[ Flo33 @ 06.09.2009. 13:04 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: znam Žare što si se toliko uhvatio za taj USB priključak (inače korisna stvar), a osim toga nije mi jasno zašto bi nas trebalo da interesuje kakve sve spiskove prave Nemci iz patriotskih i iz razloga očuvanja svojih ličnih radnih mesta.

Ono šta bi trebalo nas da interesuje je koji auto najviše vredi za svoju cenu koštanja. A za cenu koštanja Pola se može kupiti više vrlo kvalitetnih i dobro opremljenih auta više klase od njegove.


Zasto ih onda ni njihovi menadzeri ne cene? (odnosi se na Hyundai)
[ DrJekyll @ 06.09.2009. 13:10 ] @
Citat:
cozmo_im

Auto je konfekcija. To je taj rang - Polo-Hyundai I20-Punto.

Jedna Clio III je ohoho za Pola...



Bas naprotiv...

konfekcija je npr. toyota corolla s kraja 80tih koja se prodavala u sivoj i crvenoj boji i verovatno jednom paketu opreme.

Konfekcija je kia, hyundai i zastava 10 gde imate ponudjena 2-3 paketa opreme bez neke dalje nadgradnje koja bi ga cinila individualnim.



Prosetaj ulicom i probaj da nadjes dva identicna pola ili golfa (ista boja, ista unutrasnjost, iste felne, imaju cak i razlicite fabricke branike) bice jako tesko da vidis tako nesto.

E vidis to nije konfekcija, a oni prvi nabrojani jesu.
[ Ivan Dimkovic @ 06.09.2009. 13:12 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic
kakve sve spiskove prave Nemci iz patriotskih i iz razloga očuvanja svojih ličnih radnih mesta.


Ja ne znam zasto ljudi misle da Nemci kupuju VW automobile iz nekakvih patriotskih razloga ili nekakvih ocuvanja radnih mesta ko da pola Nemacke radi u VW-u? Nemci su consumeri kao i svako drugi - vrlo rado su bacili njihove Grundig TV-ove za Sony i Samsung, Siemens telefone za LG itd..., tako bi vrlo rado bacili i VW da neko drugi moze da se toliko fokusira na njihovo trziste kao VW...

VW Polo i VW Golf su automobili savrseno dizajnirani za profil nemackog kupca - dizajn je 100% po ukusu Nemca (nikad avangardan ali uvek dovoljno moderan, nema rizicnih eksperimenata), auto je u svemu >bar< prosecan, znaci ni u cemu nije >los< (vrlo bitno za prosecnog Nemca koji je previse racionalan kupac), dobija se servis na svakom cosku, postoji vise-decenijski "brand image" koji ljudi asociraju sa kvalitetom, raspored komandi i "usability" su dizajnirani za DE trziste, itd.. itd...

Fora je da niko od Azijata nema zelju da se fokusiraju na DE trziste na nacin na koji VW radi - i zbog toga su daleko uspesniji van te zemlje. Ono sto se prodaje u nekoj USA ili u nekoj Koreji se ne prodaje u DE. Nikad nije bilo, a nece skoro ni biti :)


[ Nebojsa Milanovic @ 06.09.2009. 13:21 ] @
Jasno da patriotski nije jedini razlog što Nemci kupuju VW, ali on postoji.

Pogrešno je uzimati Nemačku kao reper po pitanju što auto-industrije, što auto-tržišta, jer oni imaju puno više razloga i da kupuju i da reklamiraju svoje automobile nego na primer mi. Zato ne treba da povlačimo paralelu sa Nemačkom.

Da sam ja Nemac, verovatno iz istih razloga kao i oni ne bih razmišljao o nekom autu drugačijeg porekla, ali pošto nisam, nemam razloga da na tržište gledam na isti način kao oni.
[ Ivan Dimkovic @ 06.09.2009. 13:24 ] @
Pazi tu je i "depreciation cost" iliti trosak amortizacije koji je u slucaju VW-a cesto znacajno manji nego za neke azijske ili francuske brendove. Ne znam kako je u Srbiji ali ovde nekom Renou ili Hyundai-ju daleko brze opada vrednost nego VW-u ili BMW-u recimo, pa vecina firmi rabi upravo DE modele.

Dosta ljudi racuna sa tim - i da ce daleko brze prodati VW. Mislim da Vladd smatra da ce ta pojava nestati, i ja se licno nadam da hoce - ali za sada je jednostavno tu.
[ DrJekyll @ 06.09.2009. 13:35 ] @
Citat:
Ne znam kako je u Srbiji ali ovde nekom Renou ili Hyundai-ju daleko brze opada vrednost nego VW-u ili BMW-u recimo, pa vecina firmi rabi upravo DE modele.


Ista je situacija i ovde, verujem da je tako u celoj evropi dok pojedini ovde misle da se to dogadja samo na balkanu jer smo neobavesteni..
[ Nebojsa Milanovic @ 06.09.2009. 13:41 ] @
To je jednostavno netačno.

Ali glupo je o tome više pričati, kada su oni koji plasiraju neistine uporniji, a osim toga ne žele da stvari porede na pravi način, niti dozvoljavaju da se to čini.
[ DrJekyll @ 06.09.2009. 13:46 ] @
Citat:
To je jednostavno netačno.

Ali glupo je o tome više pričati, kada su oni koji plasiraju neistine uporniji, a osim toga ne žele da porede stvari na pravi način, niti dozvoljavaju da se to čini.



Gde ces bolji dokaz od toga nego od auto placeva.

Sta se u srbiji uvozi i prodaje?

Fiat i ranault (zato sto su jeftini), opel i vw (iz raloga koje je Ivan opisao)

Da li si video na nekom placu hyundai i kiu?

Nema ih. Iako se mogu nabaviti povoljnije i od fiata i od renoa.

Nema ih jer ljudi nece da ih kupe.
[ Nebojsa Milanovic @ 06.09.2009. 13:50 ] @
To je dobar primer pogrešnog poređenja koje dovodi u zabludu jer hrani prethodno nastale predrasude i ignoriše novonastalu situaciju.

Jedino pravo poređenje je:

- Uzmite Ceed/I30 za 12.000 (C segment, garancija 5-7 godina)

- Uzmiite Polo za 12.000 (B segment, garancija 2 godine).

Pitanje je: koliko će da vrede ti auti za 2, 3, 4, 5 ili više godina?

Po mom mišljenju, odgovor je vrlo očigledan.



edit: slovna greška




[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 06.09.2009. u 15:05 GMT+1]
[ DrJekyll @ 06.09.2009. 13:57 ] @
pa evo ti odgovora

http://www2.polovniautomobili....p;gorivo=all&sort_by=price

http://www2.polovniautomobili....p;gorivo=all&sort_by=price


ali to nije poenta price, poenta price je (ono sto je vec spomenuto) da ces pola prodati odmah.
[ Nebojsa Milanovic @ 06.09.2009. 14:02 ] @
Opet podmetanje, opet zamena teza i tako u krug...

Kakve veze ima Accent sa Ceed/I30??

Pogledaj još jednom šta je rečeno da jedino ima smisla porediti:

Citat:
Nebojsa Milanovic:

Jedino pravo poređenje je:

- Uzmite Ceed/I30 za 12.000 (C segment, garancija 5-7 godina)

- Uzmiite Polo za 12.000 (B segment, garancija 2 godine).

Pitanje je: koliko će da vrede ti auti za 2, 3, 4, 5 ili više godina?
[ DrJekyll @ 06.09.2009. 14:08 ] @
hoces ovako

http://suchen.mobile.de/fahrze...p;usageType=&usedCarSeals=

http://suchen.mobile.de/fahrze...p;usageType=&usedCarSeals=



Znaci stari model pola i potpuno novi i30.......


Citat:
Pogledaj još jednom šta je rečeno da jedino ima smisla porediti


Da bas ima smisla porediti B sa C segmentom , ali gle cuda opet polo ima jacu cenu i bice prodat odmah.
[ Nebojsa Milanovic @ 06.09.2009. 14:13 ] @
To ruganje treba da usmeriš prema sebi jer upravo jedino ti opravdavaš tu potpunu besmislicu favorizovanja auta B segmenta u odnosu na C segment.

log off tema...
[ Slobodan Miskovic @ 06.09.2009. 14:19 ] @
Koliko sam shvatio oni linkovi su dokaz da auto C segmenta toliko izgubi na ceni da je u rangu auta B segmenta istog godista :) Ne znam bolji pokazatelj od tog kog je DrJerkyll postavio...
[ zoxy @ 06.09.2009. 14:37 ] @
Pa i golf to godishte je tu po ceni...nista nishta dokazali sem da C segmentu brzhe padaju cene....
Da li vi sve kupujete tako da vas interesuje poshto cje to polovno biti za 5 godina?
Ja gledam shta cju sada dobiti za X dinara/eura....
[ yotsa @ 06.09.2009. 14:39 ] @
Pa to baš koliko šta vredi gde i kako se prodaje (lako ili teško) nema veze sa logikom. Pogledajte engleske forume gde uglavnom Ford dominira kao "best buy" vozilo u skoro svim segmentima. Narodna masa ne razmišlja mnogo kada kupuje već se vezuje za tradicionalne i/ili domaće brendove (a to se zove "brand awareness") tj ono što se generacijama poštuje i ceni.

To što se "kod nas" prodaje VW kao alva i nije oznaka kvaliteta već neznanje naroda koji je čuo za "nemce", "francuze" i sl. jer su svi naši majstori išli u pečalbu u francusku, nemačku a ne u japan i koreju pa samim tim i nemaju objektivnu predstavu šta je realno. U proteklim vremenima gde je jedini medijum informacije bio jedan i po kanal na TV i par dnevnih novina marketing skoro da nije ni postojao. Jedini marketing su bili novi modeli gastarbajtera koji su povremeno svraćali u svoju domovinu. Samim tim i generalna svest o brendovima se završava na evropskim a svest o azijatskim brendovima na "japancima".

A dobar primer iz realnog života ću vam ispričati kao nedavni dijalog sa prijateljem: na pitanje gde ideš ma more dobio sam odgovor "U Crnu Goru". Pitam ga zašto baš u Crnu Goru a on kaže "mrzi me da vadim vizu za Grčku". Kažem ja njemu, pa što ne ideš u Hrvatsku, odeš u Istru, bliže je i imaš auto-put, brže stižeš, jeftinije je, bolja usluga i garantovano bolji odmor te čeka. A on meni: "Hm, nisam ni razmišljao... ma šta znam, navik'o sam, a i Crna Gora je Crna Gora, skoro pa naše, tamo ne znam šta me čeka". Toliko o razumu i racionalnosti.

[Ovu poruku je menjao yotsa dana 06.09.2009. u 15:52 GMT+1]
[ Slobodan Miskovic @ 06.09.2009. 14:42 ] @
Naravno da gledam, ako danas dam 15000e a za 5 godina mi budu hitno trebale pare za nesto ne bih da izgubim 7000e na automobilu jer je iz odredjene zemlje :) Ako malo razmislis 7000e jeste skoro dvogodisnja plata u Srbiji a to se ne baca zbog nekih brojeva u specifikacijama. Automobili do 20 000e su pravljeni za srednju klasu a gubitak u ceni nije isti za gradjanina zapadne evrope i Srbije.. On ce izgubiti 6 mesecnih plata a Srbin 24.
[ Flo33 @ 06.09.2009. 15:57 ] @
U predhodnom postu sam naveo menadzera u hjundaiju, ali nisam hteo da teram pricu na tu stranu, ali kad ste vec otisli u te vode, evo citiracu coveka.

Dakle prilikom zakupljivanja garaze u njihovom salonu ( sve preporuke ) , u neformalnom razgovoru sam pitao za cene i pakete nekog novog hjundaia, kome sam zaboravio ime, i konstatovao da je lep i veoma povoljan, ali da bih se zadrzao na postojecim tockovima koji mi ulivaju sigurnost, komentar je bio: '' Sve zavisi koliko ste spremni kasnije da izgubite''

Sasvim korektno, i sasvim iskreno. Ne ulazeci u to da li kvaliteti pariraju, treba razumeti da su nemci u stvari pare, vi se vozite na njegovoj vrednosti, koju u vecini slucajeva dobro naplatite, kao sto ste i na pocetku vi platili. Sve ostalo je manje-vise zarobljeni novac.

Da se ljubitelji koreanaca ne bi nasli povredjeni, reci cu da iako vozim nemca nisam neki ljubitelj. Moje srce zakuca kod talijana, ali mozak tera na drugu stranu.

Posedovao sam par talijana ( AR ) i volim taj brend ( sumanuto zvuci ) ali se jednostavno ne isplati taj adrenalin.

Boli me uvo koji brend je bolji, ili sta, ipak taj auto mora da mi se i svidja pomalo. Od ova dva mi se ni jedan ne dopada.

BTW zasto se na ovom forumu svaki auto od Pola do Bentlija poredi sa i30?!
[ DrJekyll @ 06.09.2009. 16:08 ] @
Citat:
Da se ljubitelji koreanaca ne bi nasli povredjeni, reci cu da iako vozim nemca nisam neki ljubitelj. Moje srce zakuca kod talijana, ali mozak tera na drugu stranu.


Takodje.


Citat:
BTW zasto se na ovom forumu svaki auto od Pola do Bentlija poredi sa i30?!


Vec je pricano o tome ranije, lici da neko ima korist (direktnu ili indirektnu) od konstantnog reklamiranja hyundai/kia automobila, jer prosto je neverovatno koliko tema ovde imaju, pomislili bi ste da ih ima vise od yuga na ulicama.


U poslednjih godinu dana bilo je 30 tema tipa:

"ocu da kupim megana, jel bolje to ili kiu?"
"ocu da kupim sandera, jel bolje to ili kiu?"
"ocu da kupim bentli, jel bolje to ili kiu?"


Ocigledno da to neko radi namerno.

[Ovu poruku je menjao DrJekyll dana 06.09.2009. u 17:18 GMT+1]
[ Marko_L @ 06.09.2009. 18:21 ] @
Pa realno, Kia i Hyundai trenutno spadaju u neki best buy kada se uzme u obzir cena i šta se dobija za taj novac. VW je jednostavno precenjen, pogotovo kod nas. E sad, to kojem će brže pasti cena je druga priča, ali zar je bitno. To je sve do našeg mentaliteta. Eno moj komšija kupio plac i sad hoće da uzme montažnu kuću i svi redom su mu rekli da je budala, ali pazi sad, niko mu nije rekao nešto tipa "Montažne kuće se raspadaju" ili "Slaba izolacija" niti bilo šta slično, nego "Nećeš moći to da prodaš". Pa ne kupuje on kuću da bi je prodavao, nego da bi živeo u njoj. Isto tako i sa autom. Mislim, kupuješ novu stvar i već planiraš kako ćeš da ga prodaš kroz par godina, a ne kako ćeš da ga voziš i šta auto pruža, samo nek drži cenu. Potpuno besmisleno. A šta ako se desi da iščukaš auto, pa te popravka izađe više nego što bi ovom drugom pala cena... svašta može da se desi za 5 godina. Mislim, ako imaš pare sad i želiš da imaš te pare i kroz 5 godina, pa nemoj ni kupovati auto, nego lepo u banku na oročenu štednju i za 5 godina ćeš još i da zaradiš.

Ne kažem, možda ja nisam u pravu, ali po meni auto se kupuje za vožnju, pa shodno tome treba gledati koliko je udoban, koliko troši, koliko će koštati održavanje, kako se ponaša na putu... a ne za koliko će moći da se proda za 5-10 godina.
[ Ivan Dimkovic @ 06.09.2009. 18:29 ] @
@Marko_L,

Pa nije bas isto porediti kucu i auto - kucu kupujes da bi ziveo dugo godina u njoj, a auto se obicno vozi krace, pogotovu u ovo doba kredita, lizinga, itd...

"Total cost to own" je mnogim ljudima bitna stavka u racunici - jerbo +/- 2-3 hiljade EUR nije malo, pogotovu ako su to tvoje pare. Za tu razliku u novcu mozes kupiti nesto drugo. Ista prica ako kupujes auto za svoju malu firmu, mislim da ce te ipak zanimati kolika je amortizacija :-)

Ja licno ne kupujem auto tako - stavise ne bih rekao da ga kupujem onim racionalnim delom mozga uopste... ali mnogi ljudi su mnogo temeljniji i racionalniji od mene :)

[ cozmo_im @ 06.09.2009. 18:51 ] @
Citat:
DrJekyll:Bas naprotiv...
konfekcija je npr. toyota corolla s kraja 80tih koja se prodavala u sivoj i crvenoj boji i verovatno jednom paketu opreme.


Kada kazem konfekcija mislim na kvalitet izrade i sveukupni kvalitet i pouzdanost automobila. Polo je ZESCA konfekcija. Te Toyote su avion za sve generacije Pola.

Samo cu da kazem da najbolja drugarica ima zadnju verziju Pola (1.2). Limena kutija od auta. To je moje misljenje o Polu. Izem ti, moj auto ima precizniju i kvalitetniju unutrasnjost - i bogatiju. Ne opremu, vec sam enterijer, kako je sta odradjeno, paznja na detaljima, kvalitet ugradjene plastike i tapacirunga... Izem ti, pocetkom devedesetih je Polo izgledao kao limena kutija za sibice. Ovaj zadnji (ne mislim na ovaj najnoviji) je isti. Promenio se malo oblik i izgled enterijera ali je izgled i osecaj limene kutijice sa nekvalitetnim enterijerom (ne dizajnerski, vec kvalitet materijala i izrada i paznja na detaljima) ostao.

O tome kolko je bucan, zvucno neizolovan, tvrd, bucan na rupe i nekomotan unutra, necu ni da pricam.
[ DrJekyll @ 06.09.2009. 19:29 ] @
Ne znas sta znaci rec konfekcija.

Ostatak necu da komentarisem jer potpuno neobjektivan (kao i obicno).
[ vladd @ 06.09.2009. 19:57 ] @
Taj auto po konfiguraciji(da ne spominjem kutijicu, ali je maleni auto) nema nikakvog razloga da kosta preko 8000 evra.

Kakva crna oprema, o tome ne vredi ni pricati. Em su Nemci poznati po zakidanju delova opreme i sarolikom opremanju, sa potenciranjem dugmica ili drzaca za case, mozda da se bas ne bi zvali konfekcija, posto je svaki auto kao lutrija.

Da li se uz to placa brend, to je osnovno pitanje, i koliko je uopste "brendomanija" bliska "mozgu", ranije spominjanom.

Cena posedovanja vozila, marketinski je prezentovana kroz cenu polovnjaka nakon x godina, sto je maskirani gubitak.

Kod drugih vozila postoji realan pad, uz male troskove, dok je kod VW brenda situacija obrnuta. Mali pad ceene, ali velika cena odrzavanja.

Na Balkanu su se dosetili, uz zakonsku dozvolu(koja ce tesko da vazi vise) da se odrzavanje svodi na minimum, da se ulje menja na 15kkm(demokratski se dogovore po forumima, a ne ili jednom godisnje), da se remontuje samo ono sto cvili ili otpada..polen filter menja 3% korisnika..najcesce kod sluzbenih vozila.

I tako se dolazi do nekakve "ustede", poseduje se neodrzavano vozilo, koje se ionako prodaje samo prema godistu, stanje je poznato.

I kada se sabere total kost, vrtile se velike pare za nesto sto ne vredi toliko, ali stekao i napravio se dobar utisak, kao gledanje telesopa. A za polovnjake kod nas nema garancije.

Realno stanje na Balkanu je da su VW 90% neodrzavani. Da su skuplji nego u nemackoj, a da celokupnu zabavu podgreva inicijalna cena.

Total kost je 12000 evra, plus 200 evra godisnje, plus raubovanje delova, a za pet godina, moze da bude povracaj 8k. Znaci, ako se pride odrzava, posedovanje malenog pola kosta 100 evra mesecno diljem tih godina, plus registracija i gorivo..ako se neodrzava, onda je oko 60 evra...da stoji na parkingu...

Gde je tu pamjat...za neudoban mali auto..

Poz
[ Ivan Dimkovic @ 06.09.2009. 20:20 ] @
Citat:

Na Balkanu su se dosetili, uz zakonsku dozvolu(koja ce tesko da vazi vise) da se odrzavanje svodi na minimum, da se ulje menja na 15kkm


Pa nije samo na Balkanu - Mercedes menja ulje na servisnim intervalima koji su takodje jako veliki. Meni servisni interval dolazi za 12 hiljada kilometara, a presao sam vec vise od 10 hiljada. Ja proveravam nivo ulja, doduse... ali oni koji se drze, tako menjaju.
[ Zarko Silic @ 06.09.2009. 20:46 ] @
Servisni intervai su propisani uputstvom proizvodjaca i nisu u direktnoj vezi sa regionom kao sto je Balkan.

Postoje preporuke proizvodjaca (znaci preporuke, a ne obaveze) radi korekcije odredjenih intervala vezano za odredjeno podrucije. Tako na primer VW preporucuje normalni servisni interval svakih 15.000 km, ili jednom godisnje (sta pre stigne), dok se za identicna vozila u nekom drugom regionu dozvoljava longLife rezim gde su servisni intervali od 40 pa sve do neverovatnih 60.000 km.
[ etjen @ 06.09.2009. 23:15 ] @
stvarno neverovatnih 60kkm. Meni je još uvek čudno što ne moram ulje da menjam na 5kkm!
[ Nocni @ 07.09.2009. 02:41 ] @
Opet isto...
Nebojsa odredjuje sta "jedino ima smisla porediti" i koji su glavni kriterijumi na koje treba obratiti paznju prilikom kupovine...
I otkud kia i hyundai u ovoj temi uopste? Barem bi se kroz 1 recenicu mogao ograditi i reci da je to po tebi jedini kriterijum... a ne svoje misljenje nametati svima kao jedino ispravno.
Ovo najvise iz razloga jer ovi kriterijumi nikad nisu a nikad ni nece biti kupcima najvazniji prilikom kupovine...
Isto kao sto su tebi smijesni svi koji kupe pola (samo mu ime kaze pola auta) tako mogu meni biti smijesni svi koji se odluce za hyundai...
Treba ponoviti da auto nije zbir sa lista ugradjene opreme vec je to 1 proizvod koji ima vozna svojstva, dizajn kao nemjerljivu vrijednost za polemiku a ima i svoga kupca...
Takodje ni sam segment kome vozilo pripada nije vazan kad je u pitanju odabir... mnogi bi bili zadovoljniji sa kupovinom auta iz b segmenta nego sa nekim vozilom d segmenta ili s klase, ne ulazeci u to koliko sta kosta i sta je kome skupo...
Nekome je vaznije da dobije led poziciona svijetla nego esp, mi mozemo tome da se rugamo ali promijeniti nista ne mozemo... Kod nas je u odabiru cijena na prvom mjestu faktora a u svijetu je to izgled vozila.





















[ Marko_L @ 07.09.2009. 04:59 ] @
Citat:
@Marko_L,

Pa nije bas isto porediti kucu i auto - kucu kupujes da bi ziveo dugo godina u njoj, a auto se obicno vozi krace, pogotovu u ovo doba kredita, lizinga, itd...

Pa dobro, možda neadekvatno poređenje, ali opet, u Srbiji se i automobil još uvek kupuje "na duže", jer retko ko može da menja auto na svake 2-3 godine, no nebitno, nije u tome poenta. Poenta je da ne znam koliko je racionalno pri kupovini nečega kao jedini kriterijum uzimati koliko će to da izgubi na ceni kroz 5 ili 10 godina. Jedan od kriterijuma da, ali nikako jedini... mislim, ako već kupuješ automobil, valjda je bitno šta će ti taj auto pružiti u tih 5 godina, koliko je udoban, koliko troši, koliko te košta održavanje i slično... može se vrlo lako desiti da u krajnjoj računici na kraju dođe na isto ili barem da gubitak ne bude toliki, pogotovo ako uzmeš u obzir da ćeš kod ovog što drži cenu u samom startu verovatno dati više para. Šta znam, opet kažem, možda nisam u pravu, ali meni lično je uvek prilikom kupovine bilo čega prvi kriterijum šta dobijam u odnosu na uložen novac, a ne kako ću to nešto prodati pre nego što je i izašlo iz radnje. Naravno, ekonomisanje je veoma bitno, tako da treba obratiti pažnju i na taj potencijalni gubitak, ali ne po svaku cenu. Mislim, šta vredi to što ćeš izgubiti manje para kroz 5 godina, ako ćeš tih 5 godina voziti auto koji nije dovoljno udoban, nema dovoljno opreme, ne leži ti i slično.
[ Zarko Silic @ 07.09.2009. 09:01 ] @
Ako se u Srbiji auro kupuje na "duze" onda se kriterijum "gubljenje na vrednosti" zamenjuje jednim drugim kriterijumom: "sposobnost odrzavanja tokom duzeg vremenskog perioda".

Bilo koji od ova dva iskljucujuca kriterijuma da se uzme u obzir, opet VW ispliva na vrh.
[ popovicvl @ 07.09.2009. 09:21 ] @
Samo da dodam neke konstatacije:

npr. Proizvodnja jedno Focusa traje 5 casova, a Golfa V (tekst u Bildu je malo stariji) 17 casova.
Eto prostora za nizu cenu proizvoda na kraju trake.

Procitao sam da KIA ima trenutno najbolju, najsavremeniju, najekonomicniju fabriku na svetu u Slovackoj, verujem da je cena proizvodnje jednog
Cee'd-a mnogo povoljnija od nekog VW. Znaci cena se ne formira na osnovu stednje na materijalima i tehnici. Kucnite malo sasiju od Cee'd-a i
videcete da nije napravljena od plastike i papira.

Sto se tice pada cene polovnog auta, zivi bili pa videli. Pokusao sam da nadjem polovan Cee'd iz 2007 (bila je preko 10.000), ali cena nije nesto niza u odnosu na nov auto. Ocigledno da cenu formira trziste.

Sto se tice garancije i konstatacije da samo hoce da servisiras auto 7 godina i za to placas, dolazim do zakljucka da vlasnici VW su u prednosti jer oni posle dve godine ne moraju vise da odrzavaju svoj auto, i mogu da odu kod Pere na kanal da ga cukne odozdo i time odrzavaju formu i mladost auta na pravi nacin. Moj Focus koji ima 10 godina i odavno je prosla garancija na taj krsh, ipak se i dalje odrzava redovno, i to ne kod Pere na kanal nego u servisu gde mu bolje urade servis. Ipak na kraju opet platim.

[Ovu poruku je menjao popovicvl dana 07.09.2009. u 10:32 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 07.09.2009. 10:31 ] @
Citat:
popovicvl: Sto se tice pada cene polovnog auta, zivi bili pa videli. Pokusao sam da nadjem polovan Cee'd iz 2007 (bila je preko 10.000), ali cena nije nesto niza u odnosu na nov auto. Ocigledno da cenu formira trziste.


To je tacno ali tacno je i to (prema evidenciji velikih placeva) da su od 6 prodatih automobila, 5 Golfova, a jednan neki drugi. U taj jedan, pored nekog drugog proizvodjeca, spaduju i ostali modeli od VWa.

To govori da se ove polovne KIE, mada ih ni nema mnogo, sa ovakvom cenom, nece prodati.


Pometnju na trzistu je uneo bas VW koji je nastupio sa neverovatnim cenama sa necim sto drugi i ne poseduje:

http://suchen.mobile.de/fahrze...=&lang=de&pageNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrze...=&lang=de&pageNumber=1


ili u Highlineu:

http://suchen.mobile.de/fahrze...=&lang=de&pageNumber=2

Ovo je auto koji je od "najjaceg" Ceeda jeftiniji a po performansama, poredjeneje je, najblaze receno, smijesno.




Zbog toga u zadnjih par meseci "skoro niko nista ne prodaje".







[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 07.09.2009. u 11:56 GMT+1]
[ popovicvl @ 07.09.2009. 11:17 ] @
Ja bih ipak imao drugi zakljucak ako znam da se prodaju polovni automobili posle dve godine.

Prvi je da su auti za dve godine presli mnogo i prodaju se pod parolom "ima samo 70.000".
Drugi je da vlasnici nisu nesto zadovoljni (iz nekog razloga nama nepoznatog) sa automobilom i zele da ga se otarase.

Ovde ne pricam o VW nago svim autima koji su na placu posle dve godine. Ocigledno da nema Cee'd-a na placu.Ja kad bih kupovao nov auto,siguran sam da bih bio miran bar 4-5 godina i tad bih verovatno prodavao auto iz hira.

Ove ponude na mobile.de nemoj drzati zdravo za gotovo. Ako dodjes tamo moze prica da se okrene za 180 stepeni.
[ vilil1 @ 07.09.2009. 13:39 ] @
Citat:
popovicvl: Ja bih ipak imao drugi zakljucak ako znam da se prodaju polovni automobili posle dve godine.

Prvi je da su auti za dve godine presli mnogo i prodaju se pod parolom "ima samo 70.000".
Drugi je da vlasnici nisu nesto zadovoljni (iz nekog razloga nama nepoznatog) sa automobilom i zele da ga se otarase.

Bice da je njihov glavni razlog za zamenu auta, sto im standard to omogucava. Moze im se. I zasto ne voziti stalno novi auto, ako je to moguce.
[ Nebojsa Milanovic @ 07.09.2009. 15:44 ] @
Šta se sve ovde može pročitati :)
[ Ivan Dimkovic @ 07.09.2009. 16:00 ] @
@popovicvl,

Ne zaboravi i automobile sa lizinga - ako uzmes lizing na 3 godine ako si firma, taj auto posle sigurno zele da prodaju.

[ vladd @ 07.09.2009. 18:19 ] @
Naravno, ali cela se folozofija svodi, da mi pricamo o kolima sa apekta evropskog standarda, i to najcesce "nemackog", koji je kao "prosecan".
A standard je 20(dvadeset)(XX) puta veci

A to sto oni naduvavaju svacije cene, da bi odrzali cenu svojih, to je tek prica za sebe.

Ma kako padali u nesvest na pomen mog inace omiljenog brenda(istorijski), Polo je losa kupovina, sada i ovde...recimo na Balkanu, da ne spominjemo Beograd.
Zastarela koncepcija, daleko skuplji od vozila svoje klase, i nikakva opravdanja u smislu "dobro se prodaje" zaista trenutno ne vaze. A tek ubuduce.

Ne razumem za argumente koji su nekada vazili, da se izbacuju sada kada ne vaze. Drugi faktori oblikuju trziste, i ma sta voleli, bitne faktore i uslove kupovine drugi menja.

Poneko prica price kao da je '94-ta godina, ili '98... pa da analiziramo, ako vec poneko ukljucuje "pamet"(ili razum) pri kupovini, sta se desavalo u zadnjih 16 god...po kvartalima..ili periodima po 4 godine?

Takva munjevita promena..vrste, modela, filozofije posedovanja kola, nacina placanja...

I u EU, ako se zeli, mada oni bogato zive, kod nas se stiglo iz neolita u dvadeset prvi vek..

Poz
[ DrJekyll @ 07.09.2009. 20:11 ] @
Citat:
daleko skuplji od vozila svoje klase, i nikakva opravdanja u smislu "dobro se prodaje" zaista trenutno ne vaze. A tek ubuduce.

Ne razumem za argumente koji su nekada vazili, da se izbacuju sada kada ne vaze. Drugi faktori oblikuju trziste, i ma sta voleli, bitne faktore i uslove kupovine drugi menja.




Danasnja realnost je da je ove godine u Srbiji prodato vise mercedesa od kia, a suludo je uporedjivati ga sa prodajom vw.

To je najbolji pokazatelj koliko su se "vremena promenila" kako kazes.

Ako neko hoce da zmuri pred tom cinjenicom i da prica neke druge price nema nikakvih problema, ali to onda nema veze sa realnoscu.

[ vladd @ 07.09.2009. 21:28 ] @
Realnost je realnost. U vremenu ovakve tranzicije, nakupilo se raznih kontroverznih gradjana.

Pretpostavka je da diskutanti nisu Miskoviceva familija.

Elem, da dopunim racunicu.

Da li dati 12000 za vozilo koje vraca 8000 nakon 5 god, ili dati 8000 za vozilo koje "vraca" 4000 evra za 5 godina...

Sa tog aspekta mislim da je pomalo jasnije...

Kao specifican deo diskusije, ne razumem ortodoksnost. Ako je vec Polo zastareo model, zasto ne pazariti nesto novije, modernije, sa boljim setom opreme, gde ne mislim na prosti spisak, vec na ukomponovanost postojecih gadgeta.

Uostalom, ni ABS sistem nije identican mehanizam, a podjednako se zove.

Zasto se blokira zdrava logika, sto je vise puta dokazano, da je novije bolje, koncepcije se menjaju, nacin koriscenja vozila, razvijaju se bolji sklopovi, razvoj ide napred.

A auto industrija je skoro sve kontra, vuku se zablude, uniformnost misljenja, cak i ako je filozofija na granici smeha. Za mini vozilo se forsira velicina gepeka ...npr..

U tom kontekstu je Polo bacanje para..

Poz


[ Zarko Silic @ 07.09.2009. 22:04 ] @
Citat:
vladd: Ako je vec Polo zastareo model, zasto ne pazariti nesto novije, modernije, sa boljim setom opreme, gde ne mislim na prosti spisak, vec na ukomponovanost postojecih gadgeta.

Poz


Nisam pristalica Hitler B segmenta, ali ne bi se bas moglo reci da je zastareo. Dapace, konkurencija se cese iza uveta.

http://www.carmagazine.co.uk/D...lo-12-TSI-5dr-2009-CAR-review/


Ako cemo po onim Nesinim kriterijumima, reklo bi se explozija snage i revolucija.

[ Nebojsa Milanovic @ 07.09.2009. 22:13 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Šta se sve ovde može pročitati :)
[ tdusko @ 08.09.2009. 12:57 ] @


Ima li jos neko od konkurencije da nudi benzinski motor 1.2 od 105 Ks sa menjacem sa 6 stepeni prenosa?

Edit: Sad pogledah specifikaciju malo detaljnije i vidim da postoji i opcija sa 7 brzina

[Ovu poruku je menjao tdusko dana 08.09.2009. u 14:15 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 08.09.2009. 16:56 ] @
Sa linka koji je Zare okacio:

Citat:

Up to a point. Clamber inside and you’re welcomed by the same level of restrained elegance, subdued styling and intuitive ergonomics that you’ll find in a Golf or Passat. The plastics are soft to the touch, the seats supportive and perfectly shaped and there’s good all-round visibility. Plus the new sat-nav and air-con systems are easy to use and a joy to twiddle and twirl.


E da, ovo je jos jedna stvar - znam da je tesko subjektivna ali moj licni utisak je da su DE vozila najbolje ergonomski resena unutra (izuzimam BMW ciji mi se sistem komandi ne dopada, ali opet - to je subjektivno misljenje) - kad sednem u Mercedes/Audi/VW - sve je nekako "na svom mestu", nema preteranog broja dugmica i lampi koji bi mi krali koncentraciju a polozaj svega je, po meni, takav da tokom voznje pravi najmanje odvlacenje paznje.

Kada sednem u neku Toyotu ili Kia-u nekako nemam taj utisak - necu da kazem da je njihovo resenje 'pogresno', posto tu nije lako govoriti o "pogresnosti" - ali uvek nekako sticem utisak da ima previse stvari na pogresnom mestu.

Ne znam, mozda sam se previse navikao na DE vozila pa mi to deluje "normalno" ali jednostavno imam takav utisak.
[ etjen @ 08.09.2009. 17:16 ] @
previše si naviknut. Takve stvari su subjektivne.
[ smatch @ 08.09.2009. 18:47 ] @
ne bih hteo da neko pomisli da forsiram Kiu ceed. Nema razloga. Čak bi bio zahvalan da neko ko je duže vozio ovaj auto navede sve njegove mane.

http://auto.blog.rs/blog/auto/...8/kia-ceed-i-carens-na-popustu
[ tdusko @ 08.09.2009. 20:21 ] @
Citat:
smatch: ne bih hteo da neko pomisli da forsiram Kiu ceed. Nema razloga. Čak bi bio zahvalan da neko ko je duže vozio ovaj auto navede sve njegove mane.

http://auto.blog.rs/blog/auto/...8/kia-ceed-i-carens-na-popustu


Jako primamljiva ponuda.
[ vladd @ 08.09.2009. 23:04 ] @
Citat:
tdusko: Ima li jos neko od konkurencije da nudi benzinski motor 1.2 od 105 Ks sa menjacem sa 6 stepeni prenosa?
Edit: Sad pogledah specifikaciju malo detaljnije i vidim da postoji i opcija sa 7 brzina



I? Napucan motoric od 1200ccm, sa dusicom u nosu, koji zasigurno nece prebaciti 100kkm. To je "nametnuta prednost", koja forsira frustraciju "mali autic pun iznenadjenja", za tricavih 13000 funti

A onda napunimo usta "ekonomika, lako se prodaje..."

Kako ne procackaste
http://www.carmagazine.co.uk/D...Mazda-2-13-TS2-3dr-CAR-review/

u poredjenju sa
http://www.carmagazine.co.uk/D...rst-drives/VW-Polo-Bluemotion/

Tricavih 2500 funti razlike..

Da se lepo dogovorimo, zbogom pameti, pa da promenimo model, mozemo o Ferariju da pricamo deset strana, sta se zamlacujemo.
Skakucemo sa "pameti" na ekstra foliranje i jos sta se kome svidja. Necu da pricam o prdavcima u zoni "svidjanja"

Uzgred "konkurenicja" radi malo drugacije, za te PARE nudi auto viseg segmenta, a ne napucne mikrobe, ma koliko se VW teglio da ima "najbolji model", sa cenom skakuce previse, sto je tema.

Nije isplatljiv za te pare, ili u prevodu, neka je nekome dobar, neka je proglasen najboljim u klasi, ali nemamo mi para da kroz (pre)veliku cenu, placamo i novinare. Ne nudi dovoljno za cenu koju traze.

Bar je neka logika, bolje zadnji u gradu nego prvi u selu, tako da "bolje najlosiji Megan, vise klase(ili Mazda, Toyota, Pezo) nego najbolji Polo"..koji je (kao) bolji od Punta, Dacije...

Za te pare, zista, novi Fica zasigurno pre nego Polo, bar puca od stila i imidza...

Poz

[ Nebojsa Milanovic @ 08.09.2009. 23:20 ] @
Vladd, pametno govoriš, ali džabe kada uvek iskoči (najčešće) jedan ili dva pametnjakovića sa pričom "ujeeee, vidi turbo, DSG, 7 ili 77 brzina" i sličnim (u ovoj temi) besmislicama. Evo da se nadovežem na to, meni se od Pola 1,2 TSI DSG više sviđa recimo Fiat 500 Abarth 695 Tributo Ferrari sa 180 KS i 272 Nm.

Jel jači od Pola? Jeste.

Jel ljući? Jeste.

Jel lepši? Jeste.

Ali i od njega i ima i jačih i lepših i ljućih i nabrajanje takvih modela u ovakvoj temi je potpuno besmisleno i apsurdno. Hoće li će se to konačno shvatiti?

Ontopic:

Vidim da se za novu fiestu već nude neki popusti te i ona ulazi u zonu dobre kupovine.
[ vilil1 @ 08.09.2009. 23:22 ] @
@vladd

Onaj link za Polo...vidi datum-03 June 2007

A za Mazdu-05 June 2008
[ dejankr @ 09.09.2009. 08:05 ] @
Citat:
smatch: Čak bi bio zahvalan da neko ko je duže vozio ovaj auto navede sve njegove mane.


Ja sam već pisao nešto na onoj drugoj temi (C klasa do 20000 EUR ili tako nešto). Glupo mi je da ovde idem u OT kada je tema o Polu.
[ vladd @ 09.09.2009. 12:44 ] @
Citat:
vilil1: @vladd

Onaj link za Polo...vidi datum-03 June 2007

A za Mazdu-05 June 2008


Vazno ili nevazno, za sta?

Doticni link se navodi kao argument za pricu. I uopste, navode se kojekakvi reklamni, placeni linkovi, koji nudezlatouste informacije. A informacija je izvor manipulacije.

Elem, da ne odem previse u off, ocigledno je da konkurencija radi, i nudi nesto. Necu da kazem vise i bolje, nekome je vise u zivotu imidz, nego nesto drugo.

Tema je da li polo nudi nesto po ceni za koju se prodaje, a navode se argumenti sa linkova, kao da giganti ne mogu da zaposle kojekakve klince, ili firme, da sa "neutralnih" adresa kljukaju javnost.

Po meni, sled zakljucaka je da Polo NE NUDI dovoljno za novac koji traze da se plati. Krace, kupiti novog Pola je bacena para. Osim ako se ne plati 8500€..e onda je nesto drugo. Onda je to nekakav prosek, onoga sto se nudi, za te pare.

Da li je i to puno para, mislim da jeste, ali to vec zalazi u filozofiju auto industrije, koja je takva kakva je, nametnuta..

Poz
[ vilil1 @ 09.09.2009. 13:30 ] @
Citat:
vladd:Doticni link se navodi kao argument za pricu. I uopste, navode se kojekakvi reklamni, placeni linkovi, koji nudezlatouste informacije. A informacija je izvor manipulacije.


Pa, ako sam dobro procitao-


Ja sam shvatio da ti poredis ta dva auta...I zbog toga sam i pomenuo datume. Al' dobro, moja greska...
[ Zarko Silic @ 09.09.2009. 18:13 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Vladd, pametno govoriš, ali džabe kada uvek iskoči (najčešće) jedan ili dva pametnjakovića sa pričom "ujeeee, vidi turbo, DSG, 7 ili 77 brzina" i sličnim (u ovoj temi) besmislicama. Evo da se nadovežem na to, meni se od Pola 1,2 TSI DSG više sviđa recimo Fiat 500 Abarth 695 Tributo Ferrari sa 180 KS i 272 Nm.

Jel jači od Pola? Jeste.

Jel ljući? Jeste.

Jel lepši? Jeste.

Ali i od njega i ima i jačih i lepših i ljućih i nabrajanje takvih modela u ovakvoj temi je potpuno besmisleno i apsurdno. Hoće li će se to konačno shvatiti?

Ontopic:

Vidim da se za novu fiestu već nude neki popusti te i ona ulazi u zonu dobre kupovine.


He he, pa do juce si ti nastupao na ovakav nacin? Explozija snage, revolucija, USB,...

Sad ne znam da li novi Polo ima USB (to mu je inace jaca mana ako nema), al explozija snage ostaje. Kao i revolucija.


P.S. Za razliku od te Mazde, za ovaj Polo se prave spiskovi cekanja, osim ako mozda ne zelite da dokazete kako je svet u zabludi. Ta hajte molim vas?




[ Nebojsa Milanovic @ 09.09.2009. 18:58 ] @
Žare, i dalje ne kapiraš o čemu pričam.

Tema je da li je VW Polo isplativ ili ne, a ti daš link neke najnapucanije varijante za čiju cenu se može kupiti ohoho auto klase iznad, a da ne pominjem šta su drugi VW-ovci sve pričali. Ne vidim u tome neki smisao u ovakvoj temi.

Ako hoćete da kažete da je Polo dobra kupovina, odaberite neku njegovu verziju za koju smatrate da je isplativa, sračunajte njenu tačnu cenu, pa da vidimo šta se može kupiti za te pare.

Jedino tako nešto ima smisla u ovakvoj temi, sve drugo je besmislen off.

edit:

I dosta više sa tim ekspolozijama snage, USB i sličnim insinuacijama. Napravi neki search pa vidi koliko sam puta ja upotrebio taj izraz (samo jednom, i to u svrhu opisivanja jedne pojave, konkretno turbo-laga), koliko puta sam pomenuo USB (nijednom), a koliko puta puta si ti, odnosno vi to bez ikakvog smisla ponovili.

Malo ozbiljnosti ne bi bilo na odmet.




[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 09.09.2009. u 21:37 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 09.09.2009. 20:39 ] @
Necu ja nista da tvrdim, pogotovo ne gledanjem u pasulj. Da li ce nesto novo i jos neisprobano biti dobro ili ne, moza da vidi samo baba Vanga. Tako ste za KIU tvrdili kako je revolucija, tako sada za TSI 1.2 tvrdite kako ne valja. Ja ne znam ni jedno ni drugo. Znam samo da se tako nesto moze zakljuciti nakon visegodisnjeg proveravanja na velikom broju uzoraka i da za donosenje zakljucka nije spremna novopecena KIA, a pogotovo ne TSI.



@Milanovic
Sto se tice "explozije snage" i USB performansi, tacno je da ih nisi ti najvise spominjao, ali si ih ti PRVI spomenuo, pa se u tvoju cast spominju i dalje.
. Pa to je sasvim normalno. Zar ne?
[ vladd @ 09.09.2009. 21:23 ] @
Ti radis tjuning. I zasigurno znas vise o napucavanju snage od mnogih.

Fakat je da mali motor, iz kojeg je iscedjeno preko 100ks, a da je pre svega konfekcija(standardni blok..za pocetak)

Pri tome, ne vrti se motor na 12000 ili 15000 obrtaja, znaci da su kalkulisali sa kompresijom, sa bregastom..i svime onim sto bi i sami radili.

Ako je u ceni 15000, kako moze da se nadgradi Punto za cenu 6-7000 evra...solidno?

Nadgradnju na postojecu bazu motora, plasirati kao nesto, pa ocekivati da je trajno..nema razloga da verujem u to.

I da li to u "fabrickoj" varijanti vredi bas toliko.

Razumem ja koncepciju male zujalice, pokusavaju razni da otvore modu tog trenda, ali za te pare...

Poz
[ Ivan Dimkovic @ 09.09.2009. 21:30 ] @
Pa ne znam bas - broj ks po volumenu tog motora je daleko od maksimalnih mogucih, eno ti ga novi model M271 motora od MB-a koji u 1.8l trpa 205 ks (fabrikati sa ovim motorom imaju 250 CGI naziv), sto ti dodje 113 ks po litru...

Mislim da su tu daleko kljucniji ostali delovi - od menjaca pa na dalje, koji moraju biti u stanju da dugo izdrzavaju snagu.

A trenutno je dosta rano za bilo kakve ocene - sto Zare kaze, to samo Baba Vanga moze znati.
[ etjen @ 09.09.2009. 21:54 ] @
zato je Wankel zakon :)
[ Reno4 @ 11.09.2009. 21:27 ] @
Citat:
vladd: Ti radis tjuning. I zasigurno znas vise o napucavanju snage od mnogih.

Fakat je da mali motor, iz kojeg je iscedjeno preko 100ks, a da je pre svega konfekcija(standardni blok..za pocetak)

Pri tome, ne vrti se motor na 12000 ili 15000 obrtaja, znaci da su kalkulisali sa kompresijom, sa bregastom..i svime onim sto bi i sami radili.

Ako je u ceni 15000, kako moze da se nadgradi Punto za cenu 6-7000 evra...solidno?

Nadgradnju na postojecu bazu motora, plasirati kao nesto, pa ocekivati da je trajno..nema razloga da verujem u to.

I da li to u "fabrickoj" varijanti vredi bas toliko.

Razumem ja koncepciju male zujalice, pokusavaju razni da otvore modu tog trenda, ali za te pare...:)

Poz


Kakva konfekcija tj. standardni blok?! Koliko je meni poznato, 1.2 TSI će biti 4 cil motor sa 8 ventila. VW nije imao do sada takav motor, dakle sve je novo. I nemoj da mešaš babe i žabe: tjunirani punto i standardni polo nikad ne mogu da se porede!

A da je polo preskup, preskup je!!!
[ vladd @ 13.09.2009. 20:58 ] @
Nisi bas sve razumeo, sta hocu da kazem. Neka su motor i juce projektovali i dodali mu ZMNSI, sa crvenim SI, to NE VREDI tih para

Nego, gledam danas reklamu na eksploreru, za Nisan Kaskai, 15700 evra..Sta li su mu sve poskidali pa se razlikuje od Pola za samo 3k evra

Poz
[ Zarko Silic @ 14.09.2009. 06:49 ] @
Vladd,

ponovo se vracamo na vec apsolviranu, ne temu vec misao. Koliko nesto vredi obicno kaze ziri publike. "Strucna" javnost je mala i tanka za takve procene.

Licno mislim da VW ne bi sebi skakao u stomak i ubacivao nesti sto nece valjati pa prema tome, veoma je mala verovatnoca da 1,2 TSI bude skart. Prema preliminarnim procenama za ovaj automobil postoji vece interesovanje nego za Nisan Kaskai ma kolika je cena ovog drugog ili nekakvih trecih vozila. Jos je vece interesovanje za 1,4 TSI koji ce raspolagati agregatima od 122 pa sve do 185 KS. Na osnovu ovih perjanica, VW prodaje i ostale modele sa znatno slabijim agregatom i to su neoborive cinjenice, ali za TSI je malo prerano govoriti sta ce predstavljati u skoroj ili daljoj buducnosti.
[ Nocni @ 14.09.2009. 09:19 ] @
Sto se tice cijene nije ona ni "bezobrazna" ni "nenormalna" kako se ovdje tvrdi...
Trend je takav da se traze snazni malolitrazni benzinci sa turbinom... trziste i sama potraznja diktira cijene... pa evo recimo klio sa 1,2 turbo i sa 100 ks kosta bez neke posebne opreme 12.200 a u dobroj verziji cak 14.500 €... on bi se mogao porediti sa polom a ne taj kashkai...
Uz ove top modele u svojoj klasi provlaci se visoka cijena i za osnovni model sto je opet diskutabilno... ono sto je nekome skupo to je drugome jeftino, tako je uvijek bilo i bice... u ovom slucaju radi se o skroz novim modelima pa ih nije upitno ni porediti sa vozilima koja su startovala prije nekoliko godina...
Dalje, smijesne su i tvrdnje "moze se uzeti veci auto za iste pare"... sta ako kupac ne zeli veci auto?

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 14.09.2009. u 10:29 GMT+1]
[ rinenad @ 16.09.2009. 22:19 ] @
Slažem se sa Noćnim nekolicina ovdje uporno mjesecima valja teoriju isplativosti. Polo sa svom dodatnom opremom, a o motorima da ne pišem je auto bez konkurencije u klasi. To je tehnički potpuno nov auto i veličine je kao Golf 3.
[ Tamara_K @ 28.09.2009. 00:57 ] @
Ponosna sam vlasnica pola, al onog 2 generacije ispre ovog novog, poznatijeg kao "buljavi".
Kao žensko, pri tome još nisam vozač(ica ?) mogu da kažem nešto o estetici, buljevi i naslednik imaju skoro potpuno ili potpuno isti enterijer, ovaj je bitno drugačiji, ( dobro su se setili).
Spoljašnost je ta koja me razočarala, u folksvagenu već 4 generacije samo menjaju svetlosne grupe, prvo četvrtasti zaobljeni, pa buljavi, pa spojeni krugovi i sad, konačno, nešto u vidu petougla, nije skroz mačkasto, nego " nešto između".
Dizajneri kao da su se uspavali ( na lovorikama, ako ih imaju ), uzmite npr. staru i novu Corsu ili starog i novog Clia, onaj Tvingo koji je bio ružan kao čudo, napravili su da pristojno izgleda, bar napred, to su sasvim različiti automobili od predhodnika ( govorim o eksterijeru).
Videla sam ga i uživo u Knez Mihailovoj, dobijaš ga kao premiju na Bingu.
Toliko od mene, pozdrav
[ rinenad @ 29.09.2009. 16:19 ] @
VW je u smislu designa konzervativan. Naročito kod automobila koji su uspijeli od prvog do posljednjeg pojavljivanaja. Mjenjala bi nešto radikalno, a znaš da je dobro?
[ Zarko Silic @ 30.09.2009. 00:02 ] @
Sad kad budu pojeli Suzuki za dorucak, valda ce i oni (VWovci) napraviti dobar mali auto.

Do sada su imali samo skup mali auto.
[ Reno4 @ 05.10.2009. 22:14 ] @
Citat:
rinenad: Slažem se sa Noćnim nekolicina ovdje uporno mjesecima valja teoriju isplativosti. Polo sa svom dodatnom opremom, a o motorima da ne pišem je auto bez konkurencije u klasi. To je tehnički potpuno nov auto i veličine je kao Golf 3.

Na šta tačno misliš kad kažeš tehnički potpuno nov? Novi polo je skoro isti kao stari...
[ Zarko Silic @ 05.10.2009. 23:33 ] @
Na novom Polu promenjeno je 2700 pozicija u odnosu ne prethodnog. Ako se uzme u obzir da nije rec o trikovima kavmim su nekad pribegavali proizvodjaci iz vremena socrealizma ovo je sasvim dovoljno da bi se jedno vozilo moglo proglasiti novim.
[ rinenad @ 06.10.2009. 19:40 ] @
Mislim da ti je Žare odgovorio.
[ Reno4 @ 06.10.2009. 22:40 ] @
Citat:
zarsilic: Na novom Polu promenjeno je 2700 pozicija u odnosu ne prethodnog. Ako se uzme u obzir da nije rec o trikovima kavmim su nekad pribegavali proizvodjaci iz vremena socrealizma ovo je sasvim dovoljno da bi se jedno vozilo moglo proglasiti novim.

He he statistika je tačan zbir netačnih podataka.
Uzmimo samo oslanjanje: potpuno isto kao na starom, samo su kraci zadnje osovine produženi pa je trag toćkova par centimetara širi kod novog pola.
Pa jel neko uopšte malo bolje pogledao pola izbliza uživo? Osnova je ista, promenjeni krajevi vozila sa svetlosnim grupama.
[ Zarko Silic @ 06.10.2009. 23:59 ] @
To o cemu ti pricas ne moze biti promenjeno niti sme biti promenjeno.

Princip izbacivanja na trziste novog modela nikako ne podrazumeva promenu vitalnih delova i sklopova cija je vrednost upravo cinjenica da se tokom generacija usavrsava i doradjuje. Upravo je to glavni adut velikoserijskih proizvoda u postizanju pouzdanosti, a doradjuje se samo ono za sta se ispostavilo da ne valja, ili da bi moglo biti bolje.

Ako bi se i proizveo 100% nov i do tog trenutka "nevidjen" automobil, bio bi prepun decijih bolasti. Jedna koncepcija u okviru jednog segmenta je platforma koja se decenijama usavrsava i dogradjuje.

P.S. Upravo je to razlog zasto se Golf smatra najboljim automobilom. i zasto se spominje da je to automobil sa iskustvom.
[ micky @ 07.10.2009. 12:59 ] @
A Suzuki ipak ide pod shapu VW ?
[ Zarko Silic @ 07.10.2009. 13:19 ] @
Tako kazu.

Sta ce biti, ostaje da se vidi. Licno mislim da je to pametan potez VWa za razliku od onog sa Bugatiem i Bentliem. Nikad mi nece biti jasno sto im je trebao takav izlet.


Suzuki je proizvodjac malih, jednostavnih, kvalitetnih, pouzdanih i mozda najvaznije jeftinih automobila sto bi VWu otvorilo prepektivu obzirom da tako nesto do sada nije imao. Osim toga otvara mu se veliko Indijsko trziste na kome je Suzuki takoreci domacin i uz Kinu koja je vec na odredjeni nacin animirana, nastupi na jednom isto toliko znacajnom terenu.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 07.10.2009. u 14:31 GMT+1]
[ Boobec @ 11.10.2009. 17:15 ] @
Kako sam se ja odusevio izgledom novog vw polo-a pa to je strasno...lepsi mi je i od golfa, dizajn nesto izmedju shirocoa i golfa VI...EXTRA
[ Nebojsa Milanovic @ 11.10.2009. 17:30 ] @
Dobar je to auto za B segment, ali ne može on da se poredi sa Golfom, konzervica je to za njega...a cena mu je potpuno besmislena...



Evo mene u njemu, baš sam se namrštio :)



Evo i jednog kratkog testa

http://auto.blog.rs/blog/auto/...lkswagen-polo-1.6-tdi-na-testu

Interesantno je sračunati koliko ovaj auto košta po jednoj KS, pa uporediti koliko košta jedna KS kod drugih auta.


[ DrJekyll @ 11.10.2009. 19:07 ] @
Citat:
lepsi mi je i od golfa, dizajn nesto izmedju shirocoa i golfa VI...EXTRA


Slazem se da je lepsi i od golfa, pogotovo napred.


Citat:
Interesantno je sračunati koliko ovaj auto košta po jednoj KS, pa uporediti koliko košta jedna KS kod drugih auta.


Evropski konji su krupniji i snazniji od korejanskih i japanskih te stoga i moraju biti skuplji. Americki konji su jos krupniji i snazniji od evropskih ali ih slabo 'rane pa su zato jeftiniji.

[Ovu poruku je menjao DrJekyll dana 11.10.2009. u 20:22 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 12.10.2009. 19:07 ] @
Videćemo da li će VW-obožavaoci zadržati lojalnost i kupovati Polo...

http://auto.blog.rs/blog/auto/...omovisao-novi-vw-polo-u-srbiji

Bilo bi zanimljivo čuti od nekoga ko je zaista kupio ovaj auto za 17 k koji su njegovi razlozi za to....
[ etjen @ 12.10.2009. 19:48 ] @
to bih i ja voleo da čujem. Cena je stvarno smešna.
[ Zarko Silic @ 12.10.2009. 21:09 ] @
VW, prilikom formiranju cene svojih proizvoda, ne zanima misljenje mudrih ljudi sa ESa, kao ni drugih bloga.
[ etjen @ 13.10.2009. 12:38 ] @
nemam ja ništa naročito protiv VW-a (osim što je povećan rizik od krađe), ali 17000 za Pola?!?
Najiskrenije, to mi je toliko luda cifra za taj auto da je to neverovatno. Ajde da ne pominjem koliko većih i lepših i boljih automobila se može dobiti za te pare, možda nekom baš treba gradski auto i to je u redu, ali tek tu ima gomila jeftinijih automobila i sa boljom opremom, jačim motorima i štatijaznam šta sve još ne...
A ako se pozivaju na kvalitet to tek po meni ne pije nešto posebno vodu. 90% ljudi koji kupuju gradski auto za 17KEura neće taj auto voziti duže od 4,5 godina, a za to vreme će im svaki trajati.
[ Zarko Silic @ 13.10.2009. 14:27 ] @
Ono govance od IQa kosta isto toliko, a ni do kolena mu nije.

Sve je to previse relativno; sta i zbog cega nekome treba nesto, da bi se formirao nekakav opsti sud o jenom vozilu.
[ etjen @ 13.10.2009. 14:37 ] @
IQ je ''fora auto'', jednostavno je ''in'' voziti ga i na tu kartu su i formirali cenu.
Inače, slažem se da je sve relativno i da dosta zavisi od ugla gledanja na stvari.
Mada, ovde svi iznosimo lična mišljenja, pa i ja nisam izuzetak :)