[ ARCMIK @ 22.09.2009. 22:46 ] @
Vozim opel VEKTRU B '98. 1.6 16V u karavan verziji karoserije. Pređena kilometraža 170 000.

Pokušaću da opišem problem i neke pojedinosti koje bi mogle da budu povezane. Radi se o sledećem, dešavalo mi se da u toku vožnje (isključivo leti) dva puta se ugasi auto i upali se žuta lampica koja na sebi ima munju (nešto kao eletronika motora, kako piše u upustvu). Naravno ABS i servo učine svoje kada je auto ugašen, sva sreća te nisu bile kritične situacije.

Da pojasnim, u oba slučaja se dešavalo po toplom vremenu tj leti (nema nikakve veze sa temperaturom i hlađenjem motora, sve je ok). Uključivao sam se iz sporedne ulice na glavnu i dodao jak gas odmah iz prve brzine, zatim ubacujem u drugu sa takođe jakim gasom (teram ga do 4000 - 4500 o/min) i tada se auto gasi i pali se žuta pomenuta lapmica.
Druga situacija, totalno neočekivana, spuštam se gradskom ulicom nizbrdo laganom brzinom u trećoj oko 50-60 km/h. Auto se gasi i takođe se pali žuta lampa.

Verovatno vezano za problem, naime, u letnjim mesecima (temperatura oko 30 i više stepeni), palim auto prvi put tog dana sve je ok. Vozim gradsku vožnju (ventilator hladnjaka podrazumevano pali se i gasi), stajem na kratko i gasim auto. Ulazim i startujem motor ponovo (motor nije stigao da se ohladi), vergla i neće da upali. Tako par puta, iz trećeg recimo posle dužeg vremena startuje. Skala obrtaja poskakuje i osećam da auto podrhtava od neravnomernog rada. To mi se takođe dešava u vožnji kada recimo stanem na semafor u napomenutim uslovima eksploatacije. Znači ukratko da ponovim: letnji vremenski uslovi, posle žešćeg dodavanja gasa auto se gasi i pali se žuta lampica, auto podrhtava na semaforu u gradskoj vožnji, neće da upali posle kraćeg prekida rada (motor još zagrejan).
Svaka pomoć dobro došla.
[ Goran Mijailovic @ 23.09.2009. 14:50 ] @
Citat:
Svaka pomoć dobro došla.


Ja sam imao skoro iste simptome i na kraju se ispostavilo da je problem bio u elektro delu (ulozak) brave za paljenje ali ja ipak imam malo stariji auto pa to mozda nema veze.

[Ovu poruku je menjao Goran Mijailovic dana 23.09.2009. u 16:06 GMT+1]
[ igor888 @ 23.09.2009. 17:06 ] @
Imao sam slican problem, proveri EGR ventil...
Da ti nepricam kako sam se namucio dok nisam shvatio da je on razlog neprespavanih noci.
[ ARCMIK @ 23.09.2009. 17:13 ] @
Postoji EGR ventil i kod benzina, hmm... ja mislio da to samo ima kod dizela :). Dakle, ako ti nije problem interesuje me kako si rešio problem tj. šta si ustanovio i uradio po tom pitanju? Mora li se menjati ili ...? Znam da je ta stavka prevelika za prosečan budžet... :(
[ komosarz @ 24.09.2009. 00:06 ] @
Kod svih da, nekazem novijih auta koji imaju ECU,vise se ne moze nagadjati sta se pokvarilo i mjenjati dio po dio dok se ne naleti na kvar.Znaci da bi mirnije spavao i jeftinije prosao moras da odvezes auto na autodijagnostiku,gdje ce se precizno ustanoviti sta se pokvarilo...
[ igor888 @ 24.09.2009. 11:05 ] @
Otisao sam kod majstora i rekao mi je da je upitanju EGR ventil i da imam dve opcije:
Da ga promenimo ili da ga zatvorimo.
Naravno zatvaranje je bilo mnogo jeftinije.
Napisi sta si uradio.
[ ARCMIK @ 24.09.2009. 21:15 ] @
Zatvaranje pretpostavljam da isto znači kao i skidanje, tj. ako se skine ne škodi automobilu već "životnoj okolini"? Inače da li neko zna da li je cena novog EGR ventila kao i kod dizela - jako skup? Ajde da budem još precizniji, može li se čistiti a da sve bude lepo kao što je bilo pre toga :)?
[ ARCMIK @ 28.09.2009. 11:06 ] @
Jos nesto vezano za ovu temu, naime, cuo sam da katalizator moze praviti problem sa paljenjem napomenute zute lampice. Citao sam i naslusao se puno o tome ali nikako da ustanovim da li to ima neke veze.
[ igor888 @ 28.09.2009. 22:22 ] @
Nov EGR je preko 100e...
A sto se tice katalizatora stvarno ne znam jer ga nemam, ali ne bi trebalo da pali lampicu.
Kada ti pali lampicu motora (zutu)?
[ ARCMIK @ 29.09.2009. 13:39 ] @
Recimo, da počinjem da se nerviram polako. Išao sam predveče autoputem lagano kroz Beograd, četvrtom brzinom oko 70-80 km/h. Apsolutno bez ikakvog iživljavanja na 2000 - 2500 obrt./min. Upalila se žuta lampica motora i svetlela je. Registrovao sam je i posle jedno 50-100 m stao u zaustavnu traku. Nisam gasio motor da bih video šta će se desiti. I dalje je svetlela. Da, moram da napomenem da se ovaj put automobil nije ugasio u vožnji. Znači motor nastavlja da radi na leru u mestu sasvim normalnim zvukom ali lampica svetli. Dam u mestu malo par puta gas i lampica se gasi. Ugasim motor i sačekam jedno 2-3 minuta. Palim auto i krećem dalje, sve je ok! Nije se dešavalo posle toga. Napominjem da je to bilo za vikend (petak veče). Da li je EGR, da li je katalizator (ako to uopšte ima veze). Inače, (možda vezano za katalizator) zadnji lonac mi je totalno bušan, rascvetan na dole. Znam da će mnogo reći da idem na dijagnostiku što i planiram da uradim, naravno, nego čisto ako je neko imao slično pa da znam šta je u pitanju.
Inače ako zna neko, cene originala recimo za moj auto: EGR (to je igor888 napisao) i koliko je recimo famozni katalizator.
[ igor888 @ 02.10.2009. 12:50 ] @
Najbolje bi bilo da ides na dijagnostiku sto pre, ali nekako mi sve lici na taj EGR zato sto on vraca gorivo koje nije izgorelo u cilindru i mozda ponekad dolazi do zacepljenja a pri jacem gasu on ga produva. Bas pre neki dan kod mene je bila slicna situacija, vozio sam normalno oko 80km/h i lampica se upalila, uzeo sam mobilni i pozvao majstora koji mi je rekao da dodjem u servis. Kad sam stigao zakacio vectru na dijagnostiku i iz cuga mu je pokazalo da EGR ima nepravilan rad. Skinuo je neko crevo i direkno u EGR poprskao sa nekim sprejem. Dim je izlazio kao da je dizelas, rekao mi je da je to prljavstina.
Mi ovako mozemo samo da nagadjamo sta je u pitanju.
Za katalizotor mi se cini da na crnom trzistu se krece oko 100e. Veruj mi nije ti potreban...
[ ARCMIK @ 29.03.2010. 13:16 ] @
Bio kod servisera. EGR i lambda sonda moraju da se menjaju. Nije ovlašćeni servis gde sam bio ali traže mi za to EGR-177€ i lambda sonda-90€ original GM. Kažu da samo to prodaju. Moje pitanje je da li je cena realna?

Inače u današnjoj gradskoj vožnji (verovatno zbog tog problema) auto mi se gasio 15 puta. Te sam morao u toku vožnje da ga palim. Konktretno, kako se približavam semaforu, usporavam i kada stisnem kvačilo ugasi se. Poludeo sam!