|
[ Jagnjeca brigada @ 28.09.2009. 09:01 ] @
| Nekada ugledna, jaka i ozbiljna aviokompanija, danas se bori za opstanak. Ranije flota od 36 najmodernijih aviona, sada ima 16 letelica starih gotovo tri decenije. Nekadašnja svetska slava - preko okeana otišla je u nepovrat. "Jat" se još "na mišiće" batrga evropskim nebom, opasan problemima i pritisnut dugovima i nemilosrdnom konkurencijom. Sve ukazuje na to da će ga zadesiti sudbina zemlje u kojoj je i nastao. Ali, u rukama države je "čarobni štapić", samo je pitanje da li će ga upotrebiti. Da li je Srbiji potreban nacionalni avioprevoznik ili ne, krajnje je vreme da država odluči.
Putnici od "Jat ervejza" traže novije avione, kvalitetniju uslugu i jeftinije avio-karte. Većina želi da naš avioprevoznik opstane. U tom slučaju, država kao vlasnik treba da odredi kurs kojim će "leteti" nacionalna aviokompanija. I svaki novi menadžment mora da prati zacrtanu putanju, a ne kao do sada: novi direktor - novi i potpuno drugačiji koncept.
Srđan Radovanović, koji je na čelo "Jata" došao pre tri meseca, dostavio je nedavno Vladi Srbije plan daljeg poslovanja. Najmanje tri odsto ukupnog prihoda namenjen je marketingu, kompaniju će napustiti 550 zaposlenih (trenutno ima oko 1.500 radnika), a iz "Jata" će se izdvojiti Pilotska akademija, Privredna avijacija i Vazduhoplovna medicina.
Imaće naša avikompanija i svoje linijsko održavanje. Ovu godinu "Jat" završava sa 1,1 milion putnika, što je 200.000 manje nego lane. U narednoj godini nacionalni avioprevoznik planira da preveze milion i po putnika. Za tržište koje pokriva, kako smatra novi generalni direktor, "Jatu" je dovoljno 16 ispravnih aviona.
- Nisam za to da ostavljamo stare avione nepopravljene, a da kupujemo nove - izjavio je Radovanović prilikom nedavnog obilska Pilotske akademije u Vršcu.
Četvrtina "Jatove" flote trenutno je prizemljena u hangarima "Jat tehnike". Za popravku svih 16 aviona potrebno je oko 15 miliona evra. Kompanija je u prošloj godini imala gubitak od 29 miliona, a u prvoj polovini 2009. minus od 14,85 miliona evra. |
[ Flo33 @ 28.09.2009. 09:10 ] @
Uvek sam bio manjina. I ovaj put sam ona manjina koja zeli da se JAT ugasi. Kao i sve drzavne firme i institucije. Sve privatizovati. I policiju, i sudstvo, i vladu (mada ona je na dobrom putu da se samoprivatizuje) i zdravstvo, sve. Kad ocigledno drzava ne zna i nece da upravlja istima.
[ drdrksa @ 28.09.2009. 09:31 ] @
Slazem se sa Flo33
[ žutokljunac @ 28.09.2009. 10:31 ] @
Citat: Flo33: U Sve privatizovati. I policiju, i sudstvo, i vladu (mada ona je na dobrom putu da se samoprivatizuje) i zdravstvo, sve. Kad ocigledno drzava ne zna i nece da upravlja istima.
Jes vala, Jocu za ministra policije, d.o.o. Joca Amsterdam. Kako misliš da privatizuješ sudstvo i policiju? Ajd zdravsto i školstvo, ali ovo. Svašta od tebe.
[ Flo33 @ 28.09.2009. 12:46 ] @
Jbga ko ne razume, nije mu sudjeno da razume..
[ Srđan Pavlović @ 28.09.2009. 14:14 ] @
Haha, privatizovanje policije, ova je dobra.
[ Lesli Eldridz @ 28.09.2009. 14:24 ] @
Zaboravili ste da navedete jos jednu vaznu instituciju. Da privatizujemo crkvu pa bog da nas vidi ;)
[ Flo33 @ 28.09.2009. 15:44 ] @
Citat: Haha, privatizovanje policije, ova je dobra.
Neki gradovi u SAD imaju privatno obezbedjenje koje radi posao policije, sa svim ovlastenjima. Pogodi da li je veci procenat kriminala pre, ili posle njih?
[ Ivan Dimkovic @ 28.09.2009. 16:04 ] @
A koji to gradovi molicu lepo?
USA ima privatne zatvore - jer nema mesta u drzavnim i to je jedina privatna stvar, pa cak i ti zatvori moraju biti pod strogom drzavnom kontrolom. Kakva crna privatna policija, odakle fizicko lice koje nije sluzbeno lice sme da te hapsi ili legitimise - to je protivu svih zakona i totalno neodrzivo na duze staze.
TO na sta ti mislis su privatne security snage na >privatnoj svojini< kao sto su banke ili nocni klubovi, valjda negde u North Carolini su poceli da koriste uniforme slicne policijskim - nikako na javnim povrsinama / putevima. Pa cak i to je stvorilo odredjene probleme jer tvoja prava kao gradjana da tuzis policiju za nesavesan posao ne apliciraju za neku korporativnu "policiju"
Btw:
http://www.schneier.com/blog/archives/2007/02/private_police.html
Citat:
Private police officers are different. They don't work for us; they work for corporations. They're focused on the priorities of their employers or the companies that hire them. They're less concerned with due process, public safety and civil rights.
Also, many of the laws that protect us from police abuse do not apply to the private sector. Constitutional safeguards that regulate police conduct, interrogation and evidence collection do not apply to private individuals. Information that is illegal for the government to collect about you can be collected by commercial data brokers, then purchased by the police.
Training and regulation is another problem. Private security guards often receive minimal training, if any. They don't graduate from police academies. And while some states regulate these guard companies, others have no regulations at all: anyone can put on a uniform and play policeman. Abuses of power, brutality, and illegal behavior are much more common among private security guards than real police.
A horrific example of this happened in South Carolina in 1995. Ricky Coleman, an unlicensed and untrained Best Buy security guard with a violent criminal record, choked a fraud suspect to death while another security guard held him down.
This trend is larger than police. More and more of our nation's prisons are being run by for-profit corporations. The IRS has started outsourcing some back-tax collection to debt-collection companies that will take a percentage of the money recovered as their fee. And there are about 20,000 private police and military personnel in Iraq, working for the Defense Department.
Throughout most of history, specific people were charged by those in power to keep the peace, collect taxes and wage wars. Corruption and incompetence were the norm, and justice was scarce. It is for this very reason that, since the 1600s, European governments have been built around a professional civil service to both enforce the laws and protect rights.
Private security guards turn this bedrock principle of modern government on its head. Whether it's FedEx policemen in Tennessee who can request search warrants and make arrests; a privately funded surveillance helicopter in Jackson, Miss., that can bypass constitutional restrictions on aerial spying; or employees of Capitol Special Police in North Carolina who are lobbying to expand their jurisdiction beyond the specific properties they protect -- privately funded policemen are not protecting us or working in our best interests.
Drugim recima - neka hvala.
"Slobodno trziste" nije univerzalan lek za sve - stavise, u nekim stvarima moze da bude katastrofalno losije od javnog servisa - cist primer je britanska zeleznica (koja je katastrofalno losa od kada je privatizovana jer niko ne ulaze u infrastrukturu) ili USA elektricna mreza (ista stvar, niko ne ulaze u infrastrukturu jer svi hoce da iscede sto vise love za sto krace vreme). Cilj slobodnog trzista je profit bez skrupula - a to nije nuzno cilj javnih servisa.
Privatna policija koju kontrolise menadzment neke firme, koga opet kontrolisu privatni investitori je sve samo ne u opstem interesu drustva. Ne postoji ni jedan nacin za demokratski proces kao kontrolu njihovog rada - kome bi oni odgovarali? Gradjanima ili shareholder-ima...
[ Flo33 @ 28.09.2009. 19:51 ] @
[ Challenger @ 28.09.2009. 20:44 ] @
@ Ivan Dimkovic: A u cemu bi bila razlika izmedju privatne i drzavne policije? Jel' i jedni i drugi rade za pare? Prolaze neku obuku da bi postali to sto jesu + ih kontrolisu u toku rada? Da li se drzavna mozda finansira na osnovu ucinka ili? Da li radom/raspodelom sredstava upravlja neki board ili par polu-pismenih politicara koji imaju isti cilj - potpuno je svejedno...
Ukoliko postoji odgovarajuca obuka i kontrola (sto redovna psiho-fizicka, sto kontrola ucinka, rada, postovanja propisa) - uopste nije bitno da li je policija drzavna ili privatna. Cak sta vise, u privatnoj se mnogo lakse moze "uvesti red" i povecati efikasnost nego u drzavnoj (posebno ako je u pitanju neka "drzava" kao sto je RS). Sistem finansiranja uopste ne bi morao da se menja, mozda (ma sta mozda, sigurno) bi izaslo i jeftinije da je u pitanju privatna firma.
[ a1200 @ 29.09.2009. 19:40 ] @
Citat: Beta 29.09.2009 19:11
Otkazani večerašnji letovi Jata !
Svi večerašnji letovi Jat ervejza sa aerodroma "Nikola Tesla" otkazani su zbog štrajka Jat tehnike, rečeno je agenciji Beta u informativnoj službi srpskog avioprevoznika
Otkazano je šest letova čiji je polazak bio planiran večeras posle 20 časova. Putnici za Monastir, Sarajevo, Skoplje, Solun, Abudabi i Larnaku biće prebačeni na druge letove, naveli su u Jat ervejzu.
Dodaje se da su letovi otkazani zbog toga što usled štajka Jat tehnike nije moguće obaviti neophodne tehničke preglede pre poletanja.
U Jatu ervejzu nisu precizirali da li će i sutra biti otkazivanja letova pošto, kako navode, sve zavisi od štrajka Jat tehnike.
Jat tehnika saopštila je da je od danas od 15.00 obustavila preglede i radove na avionima Jat ervejza, zbog dugovanja te aviokompanije.
http://www.svevesti.com/a15121...%C4%8Dera%C5%A1nji-letovi-jata
...
A ovo za privatizovanje - ne znam da li to u opste treba komentarisati. Ameri imaju slican sistem za vojsku... potrazi Black Water, ili ti placenici koji nikome ne odgovaraju (privatna security firma), ja takvu policiju sigurno ne bih zeleo. Ustvari, sto da se sve privatizuje, najbolje ici korak dalje i ukinuti celu zemlju - pa uvesti clansku knjizicu korporacije za koju radis, pa onda odgovaras njenoj unutrasnjoj kontroli i policiji itd. Sta ce nam zemlja? Ovako ako ti se nesvidja korporacija - lako mozes da je promenis... dok je zemlju malo teze promeniti.
http://www.google.com/search?h...imes&aq=f&oq=&aqi=
Citat:
Privatna policija koju kontrolise menadzment neke firme, koga opet kontrolisu privatni investitori je sve samo ne u opstem interesu drustva. Ne postoji ni jedan nacin za demokratski proces kao kontrolu njihovog rada - kome bi oni odgovarali? Gradjanima ili shareholder-ima...
amen
[Ovu poruku je menjao a1200 dana 29.09.2009. u 20:51 GMT+1]
[ Challenger @ 29.09.2009. 20:01 ] @
Ne razumem, po vasem ispada da zakoni ne vaze i ne mogu da vaze za privatne firme (pa bila to policija, vojska ili pekara)? Svasta.
Btw. svaka drzava (na neki nacin) i jeste korporacija, i obrnuto.
Ajde nek' neko navede prednosti drzavne nad (hipotetickom) privatnom policijom
[ a1200 @ 29.09.2009. 20:10 ] @
Da samo sto u drzavi gradjani glasaju (nemaju 4 pojedinca 90% "akcija") i mogu da promene vlast - a samim tim i funkcionisanje zemlje/korporacije ako trenutno ponasanje nije u interesu vecine. Dok u korporacji manjina kontrolishe sve... bez mogucnosti promene - odnosno uticaj pojedinca ili nizih zaposlenih u korporaciji je minimalan na odluke vrha. Korporacija je slicnija diktaturi/kraljevini nego bilo cemu drugom.
[ Beltrammi @ 29.09.2009. 20:38 ] @
Citat: Nekada ugledna, jaka i ozbiljna aviokompanija, danas se bori za opstanak. Ranije flota od 36 najmodernijih aviona, sada ima 16 letelica starih gotovo tri decenije. Nekadašnja svetska slava - preko okeana otišla je u nepovrat. "Jat" se još "na mišiće" batrga evropskim nebom, opasan problemima i pritisnut dugovima i nemilosrdnom konkurencijom. Sve ukazuje na to da će ga zadesiti sudbina zemlje u kojoj je i nastao. Ali, u rukama države je "čarobni štapić", samo je pitanje da li će ga upotrebiti. Da li je Srbiji potreban nacionalni avioprevoznik ili ne, krajnje je vreme da država odluči.
mislim da nasi u Srbiji malo preteruju kad prave ovakva poredjenja. To je nekad bila flota SFRJ ! Srbiji pre svega ne treba tolika flota. Kao kad kazu, pobedili smo Engelze u Firenci '68, a to su zapravo bili Jugosloveni tj: Srbi, Slovenci, Bosnjaci, Makedonci i ostala ...
[ bttp @ 29.09.2009. 20:40 ] @
Ja sam pre za okupaciju nego za privatizaciju. Ih da su nas okupirali Amerikanci sad bi nas bog video :)
[ Challenger @ 29.09.2009. 20:54 ] @
Citat: a1200: Da samo sto u drzavi gradjani glasaju (nemaju 4 pojedinca 90% "akcija") i mogu da promene vlast - a samim tim i funkcionisanje zemlje/korporacije ako trenutno ponasanje nije u interesu vecine. Dok u korporacji manjina kontrolishe sve... bez mogucnosti promene - odnosno uticaj pojedinca ili nizih zaposlenih u korporaciji je minimalan na odluke vrha. Korporacija je slicnija diktaturi/kraljevini nego bilo cemu drugom.
Pa naravno da nisam mislio na Delta tip korporacije, nego ideja + investitor > privatna policija (upravni odbor i sl. gluposti) > berza > ne 4, vec 4 444 444 imaju 90% akcija. Sto se tice "prava glasa" tj. mogucnosti zloupotrebe, trenutna (kod nas a i sire) situacija nije nista gora cak ni od "Delta" modela...
[ Ivan Dimkovic @ 29.09.2009. 20:56 ] @
@Challenger,
Osnova modernog i civilizovanog drustva je kontrola vlasti od strane gradjana i mogucnost smenjivosti u slucaju da nesto podje dodjavola.
Ustrojstvo modernih drzava je potcinjeno tom principu.
Ustrojstvo firmi, sa druge strane, blage veze nema sa demokratijom i smenjivoscu ili opstim dobrom. Iskljucivi cilj firme je profit koji se distribuira akcionarima firme. U firmi ne postoji demokratska kontrola, vec je rec direktora poslednja, i ta rec je obicno iskljucivo u funkciji profita. To je OK za funkciju firme - funkcija firme i njena sustina je stvaranje dobitka, i samim tim ustrojstvo moderne firme sasvim odgovara tom cilju.
Policajac radi za pare, ali njegov sef odgovara smenjivom drzavnom funkcioneru i njegov rad biva kontrolisan od strane javnosti. U interesu policije je da ne na pravi lose poteze koji bi izazvali kaznu od strane gradjana na izborima - cilj policije je opsti red i mir jer se time meri njihova uspesnost od strane "investitora" a to su gradjani.
Da je policija privatna - jedini njen interes bi bio da slusa CEO-a ciji bi jedini interes bio profit za privatne investitore. Interes tih privatnih investitora nema blage veze sa interesom drustva.
Da ne pricamo o zakonskim problemima - radnici privatne firme nisu sluzbena lica. Vecina zemalja imaju ustave koji delegiraju ovlascenja za pretres i lisavanje slobode iskljucivo drzavnim organima i sluzbenim licima policije. Bilo bi izuzetno tesko delegirati takva ovlascenja na neku firmu - to bi dovelo u pitanje gomilu zakonskih instrumenata kontrole.
Gde lezi lojalnost privatne policije? Da li je za njih bitnija rec njihovih investitora ili drzave u kojoj rade?
Zamislite jednog privatnog policijskog komandira, koji ima bonus od CEO-a kada god ustedi pare - kada treba da donese odluku da li da posalje vise ljudi na teren, da li ce njegova odluka biti motivisana interesom drzave ili interesom firme?
Kao sto rekoh - neka hvala.
[ Challenger @ 29.09.2009. 21:00 ] @
CEO moze da se smeni. Kao i UO/board i sl. Zakoni i Ustav mogu da se promene... I "dravni" komandir biva nagradjen ukoliko ustedi pare - ne dobije bonus, ali dobije vecu platu i/ili zadrzi fotelju duze nego da nije ustedeo pare/ucinio nekome uslugu. A ovo je kljucno pitanje:
Citat: Ivan Dimkovic:Gde lezi lojalnost privatne policije? Da li je za njih bitnija rec investitora ili drzave?
A odgovor je: Tamo gde i lojalnost drzavne. U € tj. $
[ bttp @ 29.09.2009. 22:59 ] @
Nešto kao Robocop i OCP :)
Čuvena Direktiva 4: Nikada ne čini ništa protiv OCP-jevaca :)
[ Ivan Dimkovic @ 29.09.2009. 23:14 ] @
Citat: Challenger
CEO moze da se smeni. Kao i UO/board i sl.
CEO-a imenuje upravni odbor / bord direktora koji je pod direktnom kontrolom INVESTITORA i nikoga drugog. Investitori biraju upravni odbor, i investitori su poslednja instanca - ko ima vecinu, kontrolise firmu i to je to.
To je velika razlika izmedju direktora drzavne ustanove kao sto je policija, koja je pod kontrolom demokratski izabrane institucije, recimo ministra unutrasnjih poslova.
Citat:
Zakoni i Ustav mogu da se promene...
Jasta, evo svi skacu od srece da se privatizuje murija - svi pitaju gde treba da se potpise :)
Citat:
I "dravni" komandir biva nagradjen ukoliko ustedi pare - ne dobije bonus, ali dobije vecu platu i/ili zadrzi fotelju duze nego da nije ustedeo pare/ucinio nekome uslugu. A ovo je kljucno pitanje:
A odgovor je: Tamo gde i lojalnost drzavne. U € tj. $
Nije bas tacno - poenta je u kontroli.
Privatnu firmu kontrolisu iskljucivo investitori, oni su poslednja stanica - i firma radi u iskljucivo njihovom interesu.
Drzavnu instituciju kontrolisu gradjani, kroz instituciju izbora. Drzavna institucija treba da radi u njihovom interesu, a ako ne radi gradjani mogu smeniti vlast. U slucaju privatne firme gradjani mogu samo da ga pljugaju.
Drzava moze biti nefunkcionalna, kao Srbija - ali to se moze popraviti. Kada bi se to predalo privatnim licima, mogli bi da se pozdravimo i sa samom mogucnoscu popravljanja u buducnosti.
[ žutokljunac @ 30.09.2009. 00:27 ] @
Zar na ovo uopšte treba odgovarati i objašnjavati. Predlažem da Turci kupe sudstvo, a braća Keljmendi policiju, i da postave Bekija Bekića za direktora ( ministra ).
P.S. - Mada ne vidim da bi bilo išta gore
[ Challenger @ 30.09.2009. 01:35 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: CEO-a imenuje upravni odbor / bord direktora koji je pod direktnom kontrolom INVESTITORA i nikoga drugog. Investitori biraju upravni odbor, i investitori su poslednja instanca - ko ima vecinu, kontrolise firmu i to je to.
To je velika razlika izmedju direktora drzavne ustanove kao sto je policija, koja je pod kontrolom demokratski izabrane institucije, recimo ministra unutrasnjih poslova.
Drzavna policija: gradjani > Ministar > Direktor policije > OSL-a
Privatna policija: investitori (gradjani) > UO > CEO > OSL-a
Citat: Ivan Dimkovic: Jasta, evo svi skacu od srece da se privatizuje murija - svi pitaju gde treba da se potpise :)
Skakali su i za banke/bolnice/apoteke/skole/javna(komunalna)preduzeca, pa su potpisali...
Citat: Ivan Dimkovic: Nije bas tacno - poenta je u kontroli.
Privatnu firmu kontrolisu iskljucivo investitori, oni su poslednja stanica - i firma radi u iskljucivo njihovom interesu.
Drzavnu instituciju kontrolisu gradjani, kroz instituciju izbora. Drzavna institucija treba da radi u njihovom interesu, a ako ne radi gradjani mogu smeniti vlast. U slucaju privatne firme gradjani mogu samo da ga pljugaju.
Drzava moze biti nefunkcionalna, kao Srbija - ali to se moze popraviti. Kada bi se to predalo privatnim licima, mogli bi da se pozdravimo i sa samom mogucnoscu popravljanja u buducnosti.
Privatnu firmu kontrolisu i poreska, trzisna, komunalna inspekcija, komisije za ovo i ono, kao sto bi kontrolisali i privatnu policiju...dok drzavnu kontrolise Unutrasnja kontrola i ministar... Ograniciti % shareholder-a i uvesti jos par mogucih i nemogucih kontrola i to je to.
Citat: žutokljunac: Zar na ovo uopšte treba odgovarati i objašnjavati. Predlažem da Turci kupe sudstvo, a braća Keljmendi policiju, i da postave Bekija Bekića za direktora ( ministra ).
P.S. - Mada ne vidim da bi bilo išta gore
Pa da se biraju po sposobnosti a ne nacionalnoj/politickoj/verskoj pripadnosti i rodbinskim vezama, bilo bi mnogo bolje
[ žutokljunac @ 30.09.2009. 01:46 ] @
Citat: Challenger: Pa da se biraju po sposobnosti a ne nacionalnoj/politickoj/verskoj pripadnosti i rodbinskim vezama, bilo bi mnogo bolje
To će bidne na sveto nikad. Ovde se i čistačica prima po tim napred nabrojanim kvalitetima. Ko što moj drug kaže: " Nije važno šta znaš, već koga znaš "
[ Flo33 @ 30.09.2009. 08:49 ] @
Challenger, apsolutno se slazem. A Ivan bi kao informisan covek trebao da procita stranicu sa prvog linka kojeg sam ostavio na predhodnoj strani. Ako vec zeli da me ispravlja da privatna policija ne postoji. Naravno da postoji, i naravno da ce tek postojati. Takodje bi trebao da zna da postoje hiljade 3rd party kompanija koje pored sto su zaposlene u od svog poslodavca direktno odgovaraju kompaniji za koju radi njihov poslodavac. Dakle onome ko placa. Najveci motiv, svakako i policije i svega drugoga je novac, tako da patriotsko opredeljenje tu ne igra neku ulogu.
[ Jagnjeca brigada @ 30.09.2009. 08:57 ] @
"Jat tehnika"
NEĆE DA ODRŽAVAJU "JATOVE" AVIONE
BEOGRAD - Zaposleni u "Jat tehnici" prestaće da održavaju avione "Jat ervejza" jer nije ispunjen dogovor o isplati sredstava koja im duguje nacionalni avioprevoznik, izjavio je Tanjugu predsednik Samostalnog sindikata licenciranih vazduhoplovnih mehaničara Srbije Miodrag Uskoković.
On je objasnio da se to ne odnosi na avione drugih prevoznika sa kojima "Jat tehnika" ima ugovore, već samo na održavanje aviona "Jata" koji se budu vraćali u Beograd.
Uskoković je kazao da nisu ispunjena obećanja da će na račun "Jat tehnike" 25. septembra biti uplaćen novac za isplatu zaostalih zarada, i najavio da će štrajk trajati do ispunjenja tog zahteva.
Predsednik Skupštine "Jat tehnike" Aleksandar Antić rekao je da se traži rešenje kako bi to preduzeće normalno nastavilo da radi.
http://www.kurir-info.rs/clana...ece-da-odrzavaju-jatove-avione
[ Rumpletstilskin @ 01.10.2009. 14:29 ] @
Citat: „VIZ ER” NUDI POMOĆ PUTNICIMA „JAT ERVEJZA"
BEOGRAD – Najveća niskotarifna avio-kompanija u srednjoj i istočnoj Evropi „Viz er” (Wizz Air) saopštila je da će pružiti alternativna preusmeravanja putnicima koji su pogođeni prizemljenjem aviona „JAT ervejza”, ponudivši letove iz Budimpešte i Temišvara.
Poseban paket uključuje kartu, čija cena iznosi 40 evra u jednom smeru (u cenu karte je sve uključeno), a važiće za putnike koji imaju validnu JAT-ovu kartu za putovanje između 1. oktobra 2009. i 27. marta 2010. godine, navedeno je u saopštenju.
Kako bi iskoristili ove pogodnosti, putnici bi trebalo da poziovu kol-centar kompanije ili da posete veb-adresu , na kojoj će pronaći sve detalje.
„Viz er” je prevezao više od 7,5 miliona putnika u poslednjih 12 meseci.
Njegova flota se trenutno sastoji od 26 aviona „Erbas A320” (Airbus), koji lete sa 11 aerodroma u Poljskoj, Mađarskoj, Bugarskoj, Rumuniji, Ukrajini i Češkoj.
Zivo me zanima koliko kosta najjeftinija jatova karta za bilo gde...
[ Jagnjeca brigada @ 01.10.2009. 20:24 ] @
VIZER NE NUDI POMOĆ PUTNICIMA
Ponuda aviokompanije "VizEr", koju su objavili pojedini domaći mediji, ne predstavlja nikakvu pomoć, već samo pokušaj iskorišćavanja teškog stanja putnika Jat ervejza, čiji su letovi otkazani zbog štrajka Jat tehnike. Jat ervejz obaveštava sve putnike da je u ovom slučaju reč o marketinškom pokušaju da "VizEr" proda što više karata i stvori profit, a ne da bilo kome pomogne.
Jat ervejz podseća da sve vreme, pored preduzimanja mera da se avioni podignu u vazduh, radi i na pronalaženju načina za pomoć putnicima čiji su letovi otkazani. Pritom se, tamo gde je moguće, putnicima omogućava prebacivanje na letove drugih kompanija, ali samo ozbiljnih i svetski poznatih aviokompanija.
http://www.jat.com/system/sr-l...ms/newsplus_news_id/32247.html
[ bttp @ 03.10.2009. 19:08 ] @
Citat: Zahtev Ambasade Srbije „American Police Force”
Firma iz SAD da skine grb Srbije
hehe
http://www.americanpolicegroup.com/
[ Jagnjeca brigada @ 07.10.2009. 19:25 ] @
Od prvog februara let do Beča za 29 evra
Avion austrijske kompanije "Flaj Niki"
Austrijska niskobudžetna aviokompanija „Flaj Niki”, u vlasništvu bivšeg vozača „Formule jedan” Nikija Laude, dobila je privremenu dozvolu da od prvog februara sledeće godine leti na relaciji Beograd–Beč, saznaje „Politika”. Najjeftinija karta u jednom pravcu, u čiju cenu je uračunata i aerodromska taksa, koštaće 29 evra.
Podsećanja radi, „Flaj Niki” je već duže vreme pokušavao da otvori avionsku liniju od Beograda do glavnog grada Austrije, ali mu to nije polazilo za rukom.
Inače, prema očekivanjima poslovodstva ove kompanije, do kraja godine „Flaj Niki” će prevesti 2,6 miliona putnika i imati obrt od 275 miliona evra. Sledeće godine, kako je planirano, austrijski lou kost prevoznik planira da preveze čak 3,8 miliona putnika i da pri tom ostvari obrt od oko 400 miliona evra.
N. Miković
[objavljeno: 07/10/2009]
http://www.politika.rs/rubrike...et-do-Becha-za-29-evra.sr.html
[ Jagnjeca brigada @ 08.10.2009. 07:16 ] @
Jeftini letovi u 2010: Flaj Niki siguran, Viz er u pregovorima
S. Panjesković i I. Jovanović - 08.10.2009. - 03:04
Očekuje je se da naredne godine stjuardese Viz era slete i u Beograd...
Pored niskotarifne aviokompanije Flaj Niki, koja je Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije podnela zahtev za obavljanje letova od 1. februara na relaciji Beč – Beograd, u 2010. se može očekivati i dolazak drugih lou kost kompanija, pre sveg Viz era, koji već pregovara s Vladom. Flaj Niki od dozvole deli samo dostava tehničke dokumentacije o plovidbenosti aviona.
LOUKOST - Kompanija Flaj Niki, vlasništvo bivšeg asa Formule 1 Nikija Laude, već mesecima planira da počne s poslovanjem u Srbiji.
- Tačno je da će Flaj Niki obavljati letove na relaciji Beograd – Beč od 1. februara. Nadamo se da će saradnja trajati dugo godina. U toku su pregovori s Vladom u vezi sa destinacijama, terminima i cenama - kaže za „24 sata” Melani Placer iz Flaj Nikija.
Cena karte bi trebalo da se kreće već od 29 evra, ali samo za one koji kartu naruče mesecima unapred.
U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva kažu da je zahtev poslat, ali da još ništa nije gotovo.
- Direktorat nije dao dozvolu Nikiju za letove iz Beograda. Zahtev je u proceduri, ali je neopohodno da se pre izdavanja dozvole dostavi dokumentacija o plovidbenosti aviona - kaže za „24 sata” Katarina Andrić-Milosavljević iz Direktorata.
Za sada nijedna lou kost kompanija pored Flaj Nikija nije podnela zahtev za dozvolu, ali su nedavno u beogradskom aerodromu rekli da je Viz er veoma zainteresovan i da bi ta kompanija u početku postavila jedan avion u Beogradu, a saobraćali bi ka sekundarnim evropskim aerodromima.
- Veoma smo zainteresovani i u pregovorima smo s aerodromom i Vladom. Problem nam predstavlja što Srbija ima bilateralne ugovore s pojedinim zemljama, a mi očekujemo liberalizaciju vazdušnog prostora između Srbije i EU. Aerodromske takse su za sad preskupe za Viz er - kaže za „24 sata” Nataša Kazmeriz iz Viz era.
Viz er leti širom Evrope, a cene im se kreću već od 12,50 evra.
Aerodrom nudi povoljne takse
„Od početka naredne godine očekujemo znatno povećanje obima vazdušnog saobraćaja, kao i dolazak novih nacionalnih i niskobudžetnih kompanija.Ono što ćemo ponuditi svim kompanijama, a ne samo niskobudžetnim, biće povoljniji putnički servis, koji će uz određena ograničenja koja se odnose na mogućnost manipulisanja prtljagom iznositi 15,3 evra i bićemo praktično najjeftiniji u regionu”, kaže Velimir Radosavljević, zamenik direktora Aerodroma „Nikola Tesla”.
http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=62566
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|