|
[ amazonacbole @ 29.09.2009. 22:48 ] @
| Evo da ukratko objasnim svoju situaciju, kupujem auto koji nije registrovan, registracija je istekla pre 3 meseca, auto je Nissan 1.6, sta je najbolje da uradim da bih ga prevezao do kuce, jel da odem u neku agenciju koja ce to da obavi ili sta da radim? Sta je potrebno od papira da bi se taj auto registrovao, odnosno zeleo bih odmah da prevedem auto na sebe, pa me zanima koliko to kosta i koliko je potrebno cekati nove registarske tablice?
Hvala unapred |
[ BioSQUAD @ 30.09.2009. 00:06 ] @
Prvo odjavis tamo gde je registrovan (placas porez prenosa....)
Ponistis saobracajnu u SUP i vracas stare tablice tamo gde su izdate.
Uz staru saobracajnu, kupoprodajni ugovor i dokumente agencije (komplet uz tehnicki pregled, uplatnice) predas u tvoj SUP...
Ako nisam zaboravi nesto..
[ amazonacbole @ 30.09.2009. 09:05 ] @
Zahvaljujem na odgovoru, zna li neko koliko kosta taj prevod vozila i gde se to odradjuje, dal u SUP-u ili u nekoj agenciji?
[ lancia88 @ 30.09.2009. 09:12 ] @
Pozdrav,
poreske obaveze se vrse u mesno nadleznoj poreskoj upravi prema prebivalistu bivseg vlasnika (adresa u saobracajnoj/licnoj karti) i tamo placas porez. Odjava se vrsi u mesno nadleznom OUP-u/SUP-u takodje prema prebivalistu bivseg vlasnika. Kada to obavis, onda ides u mesno nadlezni OUP/SUP prema svom prebivalistu i tu vadis nove tablice i saobracajnu na svoje ime. Ukoliko su i stari i novi vlasnik sa istig registarskog podrucja (recimo NS), nema odjave vec se samo prilaze dokaz o placenom porezu na prenos apsolutnih prava (overa na kupoprodajnom ugovoru) i zadrzavaju se iste tablice.
Sve ovo moze i agencija da obavi, neke stvari bi morao licno ali ko zna, rade agencija svasta pa se ponekad nigde i ne moras pojaviti. Nije bas sve zakonski ali ne mozes snositi konsekvence bas zbog toga, odnosno mozes, ali samo u ekstremnim i vise teoretskim situacijama. Ako hoces agenciju, proveri sa njima sta ces imati kao svoj angazman a sta oni rade. Ako neces, ovo sve mozes i sam da obavis.
O tome koliko kosta necemo na ovom forumu. Agencije, oglasi, telefon....i to je to oko novca.
[ amazonacbole @ 30.09.2009. 19:45 ] @
Mnogo ti hvala na ovako iscrpnom odgovoru, mnogo si mi pomogao!
[ 101010 @ 30.09.2009. 23:08 ] @
Citat: lancia88: Ukoliko su i stari i novi vlasnik sa istig registarskog podrucja (recimo NS), nema odjave vec se samo prilaze dokaz o placenom porezu na prenos apsolutnih prava (overa na kupoprodajnom ugovoru) i zadrzavaju se iste tablice.
Ima jos jedna stavka koju nisi naveo, a nedavno je uvedena u okviru akcije gradjani krpe budzet.
U gore navedenom slucaju se placa i registracija, bez obzira na to sto je vec placena.
Jedno pitanje u vezi agencija koje sastavljaju i overavaju kupoprodajne ugovore, kakav je njihov pravni status? Jer mi neozbiljno izgledaju.
Oni treba da jemce da su osobe navede u ugovoru zaista sklopile taj ugovor i kod njih ostaje kopija. Imati kupoprodajni ugovor na kome pise da ste kupili vozilo, ne znaci da ste vlasnik vozila, dok ne platite porez drzavi i u njihovoj bazi podataka vas registruju kao vlasnika, ako sam dobro razumeo ?
[ Java Beograd @ 01.10.2009. 07:52 ] @
Citat: 101010: Jedno pitanje u vezi agencija koje sastavljaju i overavaju kupoprodajne ugovore, kakav je njihov pravni status? Jer mi neozbiljno izgledaju.
Agencije su zapravo :
- "čekači u redu" ispred šaltera u policiji
- popunjivači formulara
- popunjivači uplatnica, i čekači ispred šaltera u pošti
Imajući u vidu nepismenost u Srba (što bukvalno, a što nepismenost u smislu popunjavanja formulara), a zatim i komplikovanost cele procedure registracije, ogromne redove i sporost policijskih službenika, kao i nepostojanje valjanih informacija koliko_kakvih_uplatnica_i_kome, ljudi se rado opredeljuju za usluge agencija, mada, naravno sve možeš i sam,
[ lancia88 @ 01.10.2009. 16:58 ] @
Pozdrav,
Citat: 101010: Ima jos jedna stavka koju nisi naveo, a nedavno je uvedena u okviru akcije gradjani krpe budzet.
U gore navedenom slucaju se placa i registracija, bez obzira na to sto je vec placena.
Jedno pitanje u vezi agencija koje sastavljaju i overavaju kupoprodajne ugovore, kakav je njihov pravni status? Jer mi neozbiljno izgledaju.
Oni treba da jemce da su osobe navede u ugovoru zaista sklopile taj ugovor i kod njih ostaje kopija. Imati kupoprodajni ugovor na kome pise da ste kupili vozilo, ne znaci da ste vlasnik vozila, dok ne platite porez drzavi i u njihovoj bazi podataka vas registruju kao vlasnika, ako sam dobro razumeo ?
naravno...da ne.
Kao i obicno, opet povrsne price, jos povrsnije odlsusane, i na kraju jako temeljno prepricane.
Novina o kojoj je rec odnosi se na jednu jedinu taksu - porez na upotrebu motornog vozila, a ne na citavu registraciju. Jedino se ta taksa placa ako se prenos vrsi jos dok je vozilo registrovano, ali zakon ne obavezuje kupca vozila da podatke unosi u saobracajnu sve do isteka rekuce registracije. Stoga to nije obavezna stavka, jer vlasnik postajes datum overe na kupoprodajnom ugovoru da je porez uredno placen ili si oslobodjen od njegovog placanja. To je datum prakticnog prenosa vlasnistva, a ne datum sklapanja ugovora. To bi bio odgovor i na ozbiljni deo pitanja u ovom postu.
Na neozbiljni deo odgovor je sadrzan u pitanju: da li su drzavne banke s pocetka devedesetih delovale ozbiljno kada su pokrale deviznu stednju?
Naravno, kontrola je uvek moguca i neophodna, kako za agenciju, tako i za taksi, tako za salon lepote, tako i za kafance....
Citat: Java Beograd: Agencije su zapravo :
- "čekači u redu" ispred šaltera u policiji
- popunjivači formulara
- popunjivači uplatnica, i čekači ispred šaltera u pošti
Imajući u vidu nepismenost u Srba (što bukvalno, a što nepismenost u smislu popunjavanja formulara), a zatim i komplikovanost cele procedure registracije, ogromne redove i sporost policijskih službenika, kao i nepostojanje valjanih informacija koliko_kakvih_uplatnica_i_kome, ljudi se rado opredeljuju za usluge agencija, mada, naravno sve možeš i sam,
ovde je tek dat jedan veoma dobar i zaokruzen odgovor, ali po sistemu ne-kudi-konja-kog-nisi-jahao, ponovo imamo poznavanje stvari iz "prve ruke".
Ukoliko Agencija zeli da opstane duze vreme na trzistu, itekako mora poznavati pravnu proceduru za mnostvo stvari vezanih za ovu problematiku, inace ce ubrzo izbiti na glas da je bas ovakva kakva je opisana u ovom postu. Agencije rade, naravno rec je o tim koje opstaju, i razne upute, ateste, vracanje oduzetih vozila, prenose u slucaju lizinga, uvoze i slicno, a to ce biti malko komplikovanije od ove karikature koju sam citirao. Zato postoje agencije i "agencije", kao i u svakom poslu.
Da samo ne zaboravim, apropo nepostojanja valjanih informacija, vec je skoro deceniju u svakom od OUP-a na odeljenjima administrativnih poslova, na oglasnim tablama obavezno nakacena bas svaka od tih informacija, ukljuciv i ziro-racune, pozive na broj iznose, a veoma cesto i primere popunjenih uplatnica (ovo nije obavezno), i to za sve vrste poslova koji se obavljaju na salterima. Oko nepismenosti i linije manjeg otpora pred problemom popunjavanja na osnovu objavljenih informacija ali i potrebe da se malo porazmisli i popuni uplatnica, potpuno se slazem. Nazalost, skroz tacno.
[ 101010 @ 01.10.2009. 18:39 ] @
Pitao sam sta su, jer nisam nikada koristio usluge takvih agencija, a nije bitno kako sam dosao u dodir sa par, gde sam stekao utisak kakav sam stekao.
Mislio sam da imaju, kao u nekim drugim zemljama pravnu moc da "overe potpise" iz ugovora, sto kod nas valjda jos uvek radi sud i opstine.
Nisam znao da su "samo" to sto je Java napisao.
"Povrsnu pricu, povrsno odslusanu, temeljno prepricanu" :D, ne bih slozio oko "temeljno" :), jer jedna recenica to nije. Ja zaista tu oblast formularskog aparata i formalizma smatram dosadnom i plitkom, ali dobro pamtim.
Ako nista drugo moja "povrsna" recenica je dovela do toga da se informacija upotpuni. Sluzbenik AMSS mi je rekao "novost je registracija" umesto "novost je porez na upotrebu motornog vozila" verovatno jer mu je krace i mrzi ga da objasnjava samo informacije radi.
Hvala na infu i srecno ti u radu agencije.
[Ovu poruku je menjao 101010 dana 01.10.2009. u 19:59 GMT+1]
[ lancia88 @ 01.10.2009. 20:41 ] @
Pozdrav,
neozbiljnim sam deklarisao Tvoje pitanje oko agencija jer one zaista budu i ovakve i onakve, ali to je uglavnom kvalifikacija za sve, vise-manje, delatnosti koje su se irodile iz lova u mutnom devedesetih. Zato mi je neozbiljno pitanje, smatrajuci da to treba svi vec da znamo. Kontrolu sam pomenuo zato jer bi se bas kroz kontrolu pronaslo dosta toga po agencijama sto bi veliki deo njih pogasilo jer cak i ne postoje kao pravna lica, ali im ugovori bez problema prolaze jer to u tom trenutku niko ne proverava. Dakle, ponovo - kljucna rec je kontrola.
Imaju mogucnost da svojim pecatom overe da su se potpisala oba navedena lica na ugovor, samo je pitanje da li imaju adekvatan pecat. Ponovo - kontrola.
Problem je samo sto kontrola tu nece nista resiti jer ce samo od nepostojeceg realnog problema napraviti objektivan ogroman problem, pa ljudi usled problema sa redovima za overe nece vise ni prenositi vlasnistvo, a to ce biti jos veci haos. Dakle, funkcionisace ma kako neozbiljno izgledalo i tu se nece najverovatnije nista promeniti.
Povrsno ispricana, zapamcena ili prepricana prica, tek eto totalne dezinformacije kao rezultat. Zao mi je to Te ogodio nacin na koji sam to napisao, ali da Te nije pogodilo, verovatno bi "progutao" jos neku dezinformaciju za koji dan, nebitno iz kog domena. Ovako moze da se desi da se, bas da Te ne bi nekakav arogantni nick po forumima prozivao itd., mozda bas upustis u insistiranje na reciznim informacijama, ko zna....a ako bude tako, meni licno ce biti strasno drago i oprosticu sebi ovaj ton kojim sam Ti zamerio nepreciznu informaciju.
...i to bas zato sto je Tvoja povrsna informacija inicirala njeno upotpunjavanje.
Bez trunke ironije, da budemo nacisto, svako slovo koje sam napisao.
Zapravo, bas sluzbenici koji i daju ovakve informacije me najvise nerviraju, nesto sam i poceo da ih povremeno prijavljujem zbog toga. Ima efekta, doduse samo u tim pojedinacnim slucajevima. U slucaju AMSS zasigurno ce imati efekta svaka takva prijava, bar u nekoj meri iako nece imati dejstva na ceo njihov poslovni sistem i nacin komunikacije sluzbenika.
Hvala na pozeljenoj sreci, samo jos ne znam tacno cega, ali valjda nije vazno.....bitno da imamo info.
[ 101010 @ 02.10.2009. 00:28 ] @
Imamo razlicit pristup ovoj temi. Moj je radoznalost i gore motiv da upotpunim temu.
O pokrenutim pitanjima vise znas i pretpostavljam na neki nacin si vezan ili si prolazio kroz radnu proceduru agencija i ostalih pomenutih sluzbi, sto i nije bitno. Ostatak price je vec vidjen u drugim oblicima poslovanja u Srbiji i ne cudi me. Imam nacin da se nosim sa time kad treba, kao i ostali koji se trude da ne budu osisani.
Tvoj "ton" nisam shvatio kao prozivku, vec kao emotivnu reakciju, obicno je pokazatelj neke vezanosti za temu. No, ni ti moj "ton" preko slova ne mozes bas da dozivis, niti mislim nesto lose, niti sam ironican, nemam takvu reakciju na temu o prenosu vlasnistva :). Ne mozemo se uvek potpuno razumeti, ali i to je normalno...
Tema je delovala interesantno, cenim sto pises, znam da nije bez pokrica, iako ti vidim samo nadimak i ne sedis iza pulta sa nalepnicom amss.
Da ne duzim dalje off,
pozdrav.
[ lancia88 @ 02.10.2009. 13:28 ] @
Pozdrav,
tako je, ukratko - problem pisane reci. Uzivo bi sve to bilo zaobidjeno.
Emotivne reakcije jeste bilo, ali na pausal u objasnjavanju i prepricavanju, sa pretpostavkom da je info blizak tacnom dao neko ko je znao celu informaciju. Ispostavilo se da je tacno, i kako vec rekoh, nebitno da li je AMSS ili sta drugo, onaj ko je placen da zna, ili ne zna, ili ga mrzi da radi posao za koji je placen. Ne moze to da prodje bez emotivne reakcije jer ako prodje, onda smo nesto promasili kod sebe :)
[ iMiki @ 02.10.2009. 14:16 ] @
Da se malo nadovezem.
Interesuje me kako uraditi tehnicki pregled ako je registracija istekla?
Bez obzira da li auto ima ili nema tablice ne bi smeo da se vozi tek tako. Po nekim selima ni nema tehnickog pregleda pa auto mora da se vozi do nekog drugog mesta na tehnicki pregled a to je onda veliki problem.
Vozilo koje je u voznom stanju ne sme da se slepa (kao i vozilo kojem je pokvaren sistem za upravljanje ili kocenje).
Izgleda da je kod isteka registracije veci problem osiguranje i nemanje istog posle isteka registracije nego moguca tehnicka neispravnost vozila koja moze da nastupi bilo kada a ne istekom registracije.
[ lancia88 @ 02.10.2009. 22:15 ] @
Pozdrav,
Citat: iMiki: ....
Vozilo koje je u voznom stanju ne sme da se slepa (kao i vozilo kojem je pokvaren sistem za upravljanje ili kocenje).
Izgleda da je kod isteka registracije veci problem osiguranje i nemanje istog posle isteka registracije nego moguca tehnicka neispravnost vozila koja moze da nastupi bilo kada a ne istekom registracije.
ili nisi dobro napisao ili razumeo, ali nesto nisi dobro....sva se vozila mogu slepati osim motocikla, mada u svojoj, ili svojoj ka nizoj kategoriji (kombi slepa auto ali ne i obratno). Vozila sa pokvarenim sistemom za kocenje ili upravljanje slapaju se na slep-kamionima/prikolicama, ali to nista ne znaci za odlazak na tehnicki pregled jer ne mogu proci tehnicki u tom slucaju.
Ostaju nam ispravna vozila koja se slepaju. Naravno da se mogu slepati sa odgovarajucim obelezavanjem i to na oba nacina vucenja - krutom vezom i sajlom/konopcem. U oba slucaja imas propisane duzine vucnih sredstava i sasvim normalno slepas vozilo na tehnicki pregled. To je ta prica.
Sto se tice osiguranja, ono vazi za vozilo koje ima licencu za ulazak u saobracaj (vazeca registracija), ali se izdaje pre nego sto vozilo dobije tu licencu, pa cak i pre nego sto mu se ustanovi tehnicka ispravnost. U slucaju da vozilo nije registrovano u momentu udesa, a ima odgovarajuce osiguranje, po domacim propisima osiguravajuce drustvo nece nista isplatiti od te stete. Inostrani propisi su tu izricitiji i osiguranje pokriva svaku nastalu stetu za vreme trajanja polise, bez obzira na registrovanost vozila. Takav rezim primenjuju i domace osiguravajuce kuce ali za strana vozila, kupis osiguranje bez obzira da li je vozilo registrovano ili ne negde u inostranstvu. I tada, eto, vazi....
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|