[ zarkoj @ 07.10.2009. 20:30 ] @
Naime problem sa kocnicama kod ovog auta nikad nisam imao,jel stvarno bolji kocioni sistem nisam video a da nije ABS.
Na zadnjem desnom tocku cuo mi se lager pa sam to lepo skinuo ocistio podmazao i sredio.Ali tokom tog posla resio sam da malo prestelujem rucnu i u jednom trenutku da proverim
da li svi cilindi rade, skinem dobose sa oba zadnja tocka,a radio sam sam, i lepo udjem u auto da pritisnem kocnicu i vidim da na zadnjem levom tocku cilindri rade ok ali kada sam otisao
da pogledam desni jedan klip iz cilinda je skroz iskocio.Tada se desio problem.
Kocnica je potanjala i slabo kocio.Naravno cilindar sam ocistio vratio gumice i ponovo probao da slucajno negde ne pusta cilindar,sve je bilo ok.
Znao sam da u sisitemu ima vazduha pa sam ispustao vazduh sa sva 4 tocka (potrosio pola litra ulja) i smatrao da je dovoljno.Auto sada koci dobro cak mozda bolje nego pre
ali mozda su to samo predpostavke.Ali pri stiskanju kocnice dok je auto ugasen ona otvrdne odma posle prvog pritiska na pedalu.Kad upalim auto ona normalno omeksa ali i dalje je na sredini tvrda.Pri pritisku na kocnicu cuje se sustanje vazdua ali to se samo desava kad je auto upaljen.Kad ugasim auto to se cuje pri pritisku 3 puta na papucicua posle kad se kocnica stvrdne onda se necuje nista.
Kad opet upalim auto opet se cuje sistanje pri pritisku.Auto koci perfektno (barem za sad) uopste ne zanosi (80 km/h pusten volan,nije zaneo ni milimetar) ali i dalje se cuje sistanje pri pritisku kocnice.To se ranije nije culo dok se ovo nije desilo.
Zanima me u cemu je problem.U bocici ulja ima na max. i ne pada.
Mislim da u sistemu vise nema vazduha pa me zabrinjava sta se to cuje.
Ako neko nesto zna neka javi.............
Hvala
Pozdrav
[ vidan kv @ 07.10.2009. 21:09 ] @
Posle par dana vožnje ponovo proveri da li u sistemu ima vazduha.....i prednje i zadnje kočnice.Par km vožnje i par BAŠ oštrih kočenja i trebalo bi da je sve OK.Možeš da odeš do Autocentra u Ribnici i na valjcima besplatno proveriš kočioni sistem kako bi 100% bio siguran.......pozdrav!
[ cozmo_im @ 08.10.2009. 09:06 ] @
Posto imam ovaj auto 19 godina... problem kod nje je kad se sta bilo cacka oko zadnjih kocnica je da se sve skroz poremeti i potrebno je zameniti sve u kompletu (mislim na kocione cilindre, paknove i srediti dobose) i tek onda ce to funkcionisati kako treba.

Kod nje, dok sve koci kako treba i nema problema, vazi pravilo - NE DIRAITI nista oko kocnica.

U sustini, najbolje je da zamenis oba zadnja kociona, paknove i obradis dobose... mislim da to izadje cca 7000 dinara sve ukupno sa rukama.

Vrlo cest problem kod nje kad se bilo sta cacne oko zadnjih kocnica.
[ Java Beograd @ 08.10.2009. 09:27 ] @
Vidi, duboko sam uveren, da to što čuješ nije šuštanje vazduha. Ili, bar, nije šuštanje vazduha iz košionog sistema. Lično, mislm da si pogrešio:

1. Što si uopšte "čačkao", tj. proveravao da li cilindri rade. Ali, i ja sam takav isti, đavo mi ne da mira.
2. Što si petljao bilo šta sa zadnjim kočionim cilndrom. (Ovo već ozbiljno mislim). Njegova niska cena, a pre svega i nesiguran kvalitet bilo kakve intervencije na tom cilindru, odavno ne opravdavaju servisiranje. (Čak je i Zastava, još polovinom 80-tih prekinula servisiranje zadnjeg kočionog klipa. Ipak, ako kažeš da je sa njim sve u radu, onda je to samo još jedna potvrda da se i to može. Ali, prijateljski savet: nemoj više.

[ zarkoj @ 08.10.2009. 18:39 ] @
Ovako ljudi.
Bas sad sam zavrsio sa servisiranjem zgloba kod nje,cuo mi se zglob pri punom motanju i lepo to skinuo i sredio sad je ko nov :)
Sto se tice kocnica danas sam pre podne ponovo proveravao nijedan cilindar na dobosu ne curi,gumice su suve oba vracaju sto znaci da rade ok.
Auto koci, kocnica ne potanja i i veoma je tvrda vec na pola hoda.
Mene zanima,bas sam danas gledao,pri pritisku kocnice dok je auto upaljen,ko ima ovaj auto mozda ce znati bolje,na pedali kocnice
tj. na polugi gde je veza za glavni kocioni unutar auta ima kao jedna manzetna pa sam nesto danas gledao i cinimi se da se tu cuje sustanje.
Pa da li neko zna u cemu je problem.
[ vidan kv @ 08.10.2009. 19:37 ] @
......servo pojačivač?..........pozzz!
[ zarkoj @ 08.10.2009. 19:43 ] @
Slikacu sutra i provericu da li su moje konstatacije tacne pa cu vam javiti.
poz
[ Reno4 @ 08.10.2009. 22:23 ] @
Ja ne razumem šta je u stvari problem. To i treba tako da radi. Nešto šuštanja mora da se čuje kad pritisneš kočnicu, jer vazduh ulazi u servo. Dakle, vozi miško.
[ cozmo_im @ 09.10.2009. 06:27 ] @
Kod mene postoji priguseni zvuk kao da nesto susne ali samo kad uradim sledece:

Kad je auto ugasen drzim pritisnutu kocnicu i kad je malo napumpam onda cujem to, ali cim upalim auto kocnica odmah malo omeksa i za nijansu propadne, sto tako i treba (ako je ispravan servo). Moguce da se stvarno cuje malo jace kod tebe vazduh iz serva.

Evo dve stavke vezane za kocnice (iz uputstva):



[ zarkoj @ 09.10.2009. 08:04 ] @
Tako se i meni desava ali i kasnije dok je auto upaljen probaj da stiskas kocnicu do kraja malo brze i vidi jel se cuje sustanje.
poz
[ cozmo_im @ 09.10.2009. 09:07 ] @
Probacu pa javljam, nisam nesto obracao paznju, uglavnom mi auto "normalno" zvuci:)
[ zarkoj @ 09.10.2009. 14:22 ] @
Evo slika odprilike gde mi se cini da se javlja taj zvuk.
[ zarkoj @ 10.10.2009. 20:25 ] @
cozmo sta bi, sta se desava, jel ima tog zvuka ili ne?
[ skorohaker @ 10.10.2009. 21:57 ] @
Taj zvuk je najverovatnije postojao i ranije ali nisi obratio pažnju. A što se te Toyote tiče, ja sam iz Cozmo-vih postova zaključio sledeće: To je najbolji auto na svetu dok mu nešto ne čačneš, posle toga postaje kanta.
[ cozmo_im @ 11.10.2009. 07:32 ] @
Evo sinoc sam probao, i cuje se i kod mene kad obratis paznju, tako da je taj zvuk verovatno normalan.

@skorohaker - idi u neki ovlasteni servis i reci im da si sam pokusao da nesto cackas oko zadnjih kocnica. Ima duplo da ti naplate to zezanje, jer se kod nje menja sve u kompletu pozadi, nista se "ne cacka".

Kao i sve ostalo kod nje. Jednostavno je tako uradjeno i kad se nesto zezne, bolje je to sve menajti (sta treba) nego bilo sta budziti.
[ zarkoj @ 11.10.2009. 09:55 ] @
Verovatno se to culo i pre nego ja nisam bas obracao paznju pa mi se sad ucinilo da nesto nije uredu.
Auto i dalje koci ok.Videcu pa cu skorije ponovo ispustiti vazduh i to je to.
Hvala svima
Poz do sledeceg kuckanja
[ skorohaker @ 11.10.2009. 12:49 ] @
Ma niko nije pominjao budženje, generalno se kočioni sistem ne radi parcijalno. Ali, ne postoji nikakva mantra, čarolija, ili bilo šta slično, pa će se nešto nepovratno poremetiti, ni na Koroli, ni na bilo kom drugom vozilu na motorni pogon.
[ Haski @ 11.10.2009. 18:39 ] @
Ljudi ako moze savet, kad se vec prica o kocnicama..

Treba da zamenim diskove i pocice.

E sad ono sto sam saznao je da su diskovi standardne tvrdoce, a da su plocice razlicite tvrdoce.

Ako se ugrade meke "brzo" ce doci na red njihova ponovna zamena, a navodno ugradnja tvrdjih za mnogo krace vreme iziskuje ponovo
zamenu diskova (predpostavka da je u oba slucaja optimalna voznja).

1. Da li je ovo tacno?
2. Da li tvrdoca plocica utice na duzinu zaustavnog puta?
3. I jeli.. koje onda plocice odabrati?

Gomila proizvodjaca.. Sta kupiti?
(ako ne sme ovde, o markama itd.. na pm)


Hvala!
[ cozmo_im @ 11.10.2009. 18:59 ] @
Nemoj delfi, lukas i domacu radinost.

Diskove i plocice uzmi samo NIPPARTS. Jes skuplje (4500 din diskovi, kad sam ja menjao) ali brate traje 60.000km samo plocice - bez ikakvih problema.

Znaci NIPPARTS potrazi i to je to.

Kad se rade diskovi i plocice, obavezno proveri kompelt kociona kljesta, sve da li radi.
[ skorohaker @ 11.10.2009. 21:22 ] @
Toplo preporučujem Ate pločice, tihe, dobro koče, meke, jedino što se brže troše, ali po ličnom iskustvu, osetno bolje od onoga što spakuju u kutiju sa natpisom NIPPARTS, mada su im diskovi sasvim solidni.
[ cozmo_im @ 12.10.2009. 07:30 ] @
Samo NIPPARTS ako hoces da prodjes tehnicki po novom...

Da pojasnim - duze traju, otpornije su na zestoka kocenja i ako neces da menjas plocice svakih 6 meseci zbog tehnickog, uzmi njih.

Nisu mekane, nisu ni tvrde, taman kako treba i ja sa njima nijedan problem nemam, pogotovo nit cvile nit kukaju kad se uzastopno koci nizbrdo velikom brzinom...

[Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 12.10.2009. u 10:10 GMT+1]
[ Haski @ 15.10.2009. 02:30 ] @
Hvala svima na pomoci (nisam bi na netu par dana sticajem okolnosti), i na brzim odgovorima!

I drugar mi je rekao da je skroz zadovoljan sa nipartsom, tako da sam se odlucio za njih samo jos da nadjem gde je najjeftinije
jer cene za iste delove i iste proizvodjace mogu dosta da variraju.
A i tesko je naci istog prozvodjaca i za diskove i za plocice (makar sto sam ja trazio), obicno je razlicito a ta varijanta mi ne deluje kao preporucljiva..
Licno sam bio skeptican kad sam cuo da se radi o Korejskom proizvodjacu (niparts), ali ocigledno da ipak vredi. A necu da stedim na kocnicama.

No sad imam drugi problem :-)

Tako da cu sad nekako morati sve da uklopim finansiski. Treba da menjam zadnje amortizere, a nadao sam se da cu moci da izbegnem zamenu
zadnjih opruga ali nece moci.

E pa kad sam video da su Kajabini amortizeri oko 5 000-6 000 din po komadu, odustao sam od njih a u istoj radnji neki Nipon 3 600 kom a isto
se dobija 2 god garancije.. Od opruga sam nasao Monro za 4 500 po komadu i neke mislim da je neki navodno nemacki proizvodjac sa cenom
oko 3 500..

Tako da ce me predstojeci servis izaci 14 200 plus 6 000 kocnice i jos plus majstor za ruke ??? Ocekuje oko 25 000..

(Jeste da iskace pitanje iz teme)

Kako da znam koje opruge da uzmem a da auto posle zamene ne bude previse izdignut ili da .. I tu se nesto provlaci meke, tvrde opruge..?
Sta da trazim?

Hvala, u napred!