[ MatezYU @ 11.10.2009. 21:36 ] @
| Pozdrav ljudi.
Interesuje me šta mislite, kakva je tendencija kretanja cene TNG-a u skorijoj budućnosti kod nas?
U roku od dve godine plin je skočio za skoro duplo (bio je 29din a sada je oko 50din mada je bio i 54din). Benzin je bio oko 75din a sada je 100din. Po evropi i svuda oko nas cena plina je malo jeftinija od benzina. Plašim se da ne bude kao i sa dizel-om, koji je bio u početku jako jeftin i isplativ pa odjednom skočio tako da je cena skoro ista kao i bezolovni (u nekim državama čak i skuplji). Šta vi mislite? |
[ mjux @ 11.10.2009. 23:52 ] @
evo ovako primer:
auto koji trosi 10l/100km benzina, da bi presao 100 km moras da kupis benzina u vrednosti od 1000 dinara
taj isti auto recimo da trosi 13l/100km TNG-a, da bi presao 100 km moras da kupis plina u vrednosti od 621.4 dinara (cena 47.8din/l u NS)
da bi plin prestao da bude isplativ tj da manje para potrosis na tih 100 km sto predjes, cena plina bi morala da bude 77 dinara/l, s' tim da se cena benzina ne menja
po mom misljenju prici ce bar jos 3,4,5 mozda i vise godina da se ovo desi, mada s' obzirom na drzavu u kojoj zivimo ako im slucajno zahvali para u budzetu
uopste ne sumnjam da nece posegnuti povecanju akciza na TNG i time visestruko uvecati cenu ovog pogonskog goriva
u svakom slucaju mirni smo jos par godina
p.s u ovu racunicu nisam uracunao ugradnju plinskog uredjaja koji bi se pri ovim cenama i ovom ustedom isplatio za godinu do 2 dana, naravno sve zavisi od tipa uredjaja i potrosnje automobila
ali govorim o nekom prosecnom autu starom 10+ godina koje zaista trosi 10+ litara po gradu i ima ugradjen najjeftiniji uredjaj (cena reda velicine do 300e)
sto bi rekli .. just my 2 cents
[ tomajon @ 12.10.2009. 00:09 ] @
Tendencija je da ce se relativna razlika smanjivati.
Odakle ti podaci da je plin u inostranstvu malo jeftiniji? Auto gas se rafinisan iz inostranstva uvozi u Srbiju jer domaće rafinerije i pogon degazolinaže ne mogu da zadovolje tražnju (ne rade valjda uvoznici sa gubitkom :) )
Evo bacio sam na brzinu pogled za UK
Benzin 105 penija
Dizel 106 penija
Auto gas 40 penija
Nisam gledao za druge zemlje, ali verujem da je približno takav odnos svuda.
[Ovu poruku je menjao tomajon dana 12.10.2009. u 10:11 GMT+1]
[ Laki024 @ 12.10.2009. 08:42 ] @
Otprillike je svuda TNG za vise od 50% jeftiniji od benzina, tako da otprilike ako proracunamo da TNG trosi 15% vise nego benzina dodjemo do zakljucka da je voznja na TNG duplo jeftinija nego na beznin, medjutim ovo kod nas nije bio slucaj uvek npr prosle zime TNG je bio 54din, a benzin 75 din kad je sosl;o do pada cene nafte.
E sad sto se tice cene TNG-a treba da se zna da TNG je smese dva gasa propana i butan.
Propan je 3. ukljovodinik po redu, i gasovitiji je od butana ( tj temperatura na kojoj se nalazi u gasovitom stanju je niza nago kod butana ), i nesto je skuplji od butana.
Butan 4. ugljovodonik po redu, ( temperatura u kojoj se nalazi u gasovitom stanju pri normalnom pritisku je nesto visa od propana) , cena butana je niza od cene propana.
E sad zasto sam ovo napisao.
U ceni kretanja TNG treba da se zna da postoji zimska smesa i letnja smesa. Letnja smesa se nerazlikuje puno od onog gasa za domacinstvo, dok zimska smesa ima nesto vise propana u odnosu na butan, zbog temperature propan je kao sto sma vec napisao gasovitiji od butana, pa je samim tim cena zimske smese TNG nestpo skuplja, ( uglavnom je to oko 10% ), tako da polako zbbog ovoga mozemo ocekivati poskupljenje ovog energenta za 3-4 dinara nazalost.
[ eloiza @ 12.10.2009. 17:28 ] @
Citat: Laki024: ....mozemo ocekivati poskupljenje ovog energenta za 3-4 dinara nazalost.
Da li se onda isplati sad kupiti nov auto sa ugrađenom gasnom instalacijom?!
http://www.elitemadzone.org/t353094-36#2410910
[ yotsa @ 13.10.2009. 00:06 ] @
Zakon tržišta - ponuda i tražnja... što se više voze automobili sa ugrađenim sistemom za TNG, tendencija da cena raste je veća. Cena će sigurno ići gore ali lagano sve do granice isplativosti, možda ne baš do 75-80RSD ali sigurno još 15-20% u narednih godinu ili dve.
[ tomajon @ 13.10.2009. 13:21 ] @
Jeste, ali ako je tržište slobodno (a za sada jeste za auto gas, za razliku od benzina) onda se gleda ponuda tražnja za evropu a ne samo za Srbiju. Druga stvar su akcize ako država odluči da naplaćuje više onda će ići gore. Puno je tu faktora, ne može se sa sigurnošću predviđati.
[ MatezYU @ 23.11.2010. 15:37 ] @
Malo da ozivim temu..
Ovih dana vidim da na dosta pumpi nema TNG-a.
A i tamo gde ga ima cena je 70din.
O cemu se radi?
[ etjen @ 23.11.2010. 15:56 ] @
o poskupljenju
[ MatezYU @ 23.11.2010. 16:06 ] @
Koja ce biti konacna cena plina - da li se zna?
[ vaske2 @ 23.11.2010. 16:52 ] @
Ne zna se,pretpostavljaju da ce do nove godine preci 80din sto vec postaje neisplativo.Kazu da je nekoliko rafinerija u remontu,a potraznja je povecana sto utice na povecanje cene koja i inace u zimskom periodu skace.Uostalom pogledajte: http://www.polovniautomobili.c...pa-prevareni-visokom-cenom.php
[ PCS @ 23.11.2010. 17:41 ] @
Samo je bilo pitanje vremena kad će se to desiti. U Srbiji ne možeš jeftino da prođeš nikako. Ko je te sreće da je ugradio TNG pre nekoliko godina i da je do sada otplatio kroz nižu cenu, taj je još i dobro prošao. Ali veliki broj ljudi (preko 70.000) je to uradilo prošle godine i sigurno im se do sada nije isplatila ta investicija.
Najtužniji deo priče je da država ne mari nizašta, osim da naplate što veći porez i akcize, gde god mogu.
[ etjen @ 23.11.2010. 20:52 ] @
Citat: PCS: Samo je bilo pitanje vremena kad će se to desiti.
ovo je apsolutno tačno. Čak smo i imali raspravu oko plina u sličnoj temi pre nekog vremena i mislim da sam ovde na forumu govorio o tome(sa još nekim učesnicima) da je cena gasa neizvesna i da je ovakav scenario vrlo verovatan
[ Nocni @ 23.11.2010. 22:41 ] @
Ne vidim uopste u cemu je svrha postavljanja teme...
Plin se u vozila ugradjuje od pedesetih godina, firma lovato je slavila 50 godina postojanja 2008 godine... za tih 50 i kusur godina cijena plina je uvijek varirala a potpuno je isto i sa cijenama ostalih goriva i energenata... Sto bi sada trebalo praviti neke statistike samo za par godina u nazad a ne za 50 godina u nazad, i zasto se takve statistike ne prave za benzin ili za naftu?
Ako sam dobro shvatio, ugradili ste to smece u auto i sad je problem sto ste bacili pare i sto se bolje isplati voziti na benzin nego na plin... inace, u svim ovim racunicama preskacete jedan bitan parametar a to je izdatak za popravke plinske instalacije... svi znamo da kad neko ugradi plin, postaje rob tog servisa koji je ugradio i mora stalno da mu se vraca na raznorazne popravke dok je god auto kod njega... da ne pominjemo sada to da sama plinska instalacija uzrokuje dodatne kvarove na vozilu, odnosno na sistemu ubrizgavanja benzina, koji se nebi desavali da plina nema... ali mogu da tvrdim da se vozila u kojima je plin kvare orjentaciono 30% vise, ne misleci pri tom na kvarove same plinske instalacije...
Druga stvar, proizvoljno je uzet podatak o 15% vecoj potrosnji plina... ovo je tacno jedino na najskupljim plinskim uredjajima koji se koriste prilikom fabricke ugradnje... na vecini vozila je to i 20% kod aftermarket ugradnje...
Fabrika mercedes nudi vozila sa plinom, kod fabricke ugradnje gdje je plinska instalacija integrisana u samo vozilo, 3 boce za plin su u patosu, elektronika je integrisana i optimizovana za predmetni motor itd... e kod te takve ugradnje fabrika deklarise 14% vecu potrosnju plina a 20% manju snagu u rezimu voznje na plin... Ugradnja van fabrike moze po meni biti samo ista takva ili gora... u vecini slucajeva je ovo drugo...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 23.11.2010. u 23:56 GMT+1]
[ vladd @ 23.11.2010. 23:26 ] @
Sada je 70, najavljuju korekcije na svaka 2-3 dana, i tendencija je da ide na vise. Sto zbog inflacije, sto zbog poskupljenja plina na berzi, a i akcize bi verovatno, mogle da dostignu benzinski nivo.
Inace moda poskupljenja je uobicajena za trgovce sa ovih terena, kada god im zarada nije po volji.
Poz
[ PCS @ 23.11.2010. 23:44 ] @
@Nocni
Ni ja ne vidim poentu pljuvanja po vlasnicima vozila sa ugrađenom TNG instalacijom.
1. ko će šta ugraditi u svoj automobil ne treba nikog da se tiče, osim ako nije tražio savet pa ljudi iznesu svoje mišljenje
2. to "smeće" kako ste nazvali, koristi preko 400.000 automobila u Srbiji i vrlo je mali broj nezadovoljnih vlasnika
3. to "smeće" se koristi i u mnogim razvijenim zemljama Evrope i sveta, i nigde nisam čuo podatke koje si izneo da se više kvare automobili sa TNG instalacijom
4. ja sam ugradio TNG instalaciju pre 3 i po godine i prešao preko 60.000km, bez ikakvih dodatnih troškova, popravki niti bilo kakvih problema, samo redovno održavanje uređaja, kao i svega na automobilu
Slažem se samo da je fabrička ugradnja najbolja stvar, i da mnogo toga zavisi i gde je i kako urađena ugradnja. Ali ima izuzetno dobrih servisa koji to rade odlično. a potrošnja se može podešavati u zavisnosti da li vlasnik želi manju potrošnju na uštrb performasni ili obrnuto.
[ BoysBVS @ 23.11.2010. 23:53 ] @
Sto se tice cene TNG-a, pricao sam sa likom koji radi na pumpi, kaze da je CUO da ce da ide na 80. Ja sam iz Kikinde, danas nije bilo gasa ni na jednoj pumpi u gradu... Kontam da vestacki prave nestasicu da bi mogli da dignu cenu, a da se ovce za sisanje ne bune.
@Nocni
3 godine vozim na gas i nisam imao nikakvih problema, da sam ostao na benzinu, odavno bih bankrotirao. Pozz
[ Nocni @ 24.11.2010. 00:00 ] @
^^ Ti kao da si se nasao uvrijedjen
Ja gledam iz svog ugla... ja nebi vozio na plin i da mi ga neko dzabe sipa...
btw, ovo sto kazes da se potrosnja moze podesavati na ustrb performansi nije tacno... Opasno je voziti vozilo na kojem je plin "zatvoren"... ako auto ne trosi plina 15-20% vise nego benzina, onda nesto nije u redu i treba ga, da pojednostavim "odvrnuti" da trosi vise...
Ovo sto kazes neka svako ugradjuje u svoje vozilo sta hoce... sa tim se slazem ako je oprema atestirana... to sam i rekao, plin se ne ugradjuje zadnjih nekoliko godina vec 50 godina i ne vidim u cemu je sad problem... Postoji rjesenje za one kojima je skupo... mogu da se presele u Emirate gdje je pun rezervoar benzina nekoliko dolara a cesto se desi da vas pumpadzija i cesti rezervoar benzina i kaze ajde u redu je to... nego bi se onda zalili na cijenu vode jer je tamo skuplja par puta od benzina...
[ MatezYU @ 24.11.2010. 07:17 ] @
Citat: BoysBVS: kaze da je CUO da ce da ide na 80.
Sa tom cenom se vec postavlja pitanje isplativosti voznje na plin.
Jos kada dogodine ukinu monopol na bezolovni benzin bice to dosta izjednaceno.
[ Mbit @ 24.11.2010. 10:29 ] @
noćni
iznosiš proizvoljne i paušalne ocene, nemaš ugrađen plin, ne želiš, tvoja stvar, ne znam šta tražiš u ovoj temi sa takvim stavovima, tema je cena TNG koja se tiče onih koji to gorivo troše..
kao kada bi se ja uključivao i delio savete ljudima o ceni slonovače na crnom tržištu, ja je ne kupujem niti bih je ikada kupovao...neko je kupuje i plaća mnogo za to.
već sada je na liniji isplativosti sa cenom 70 dinara, ako je pređe 70din, bolje je sipati benzin, motor se brže ugreje po ovom vremenu i grejanje brže proradi (kod starijih automobila), jedino što na benzinu mora sauk dugo da se drži, što kod gasa nije slučaj, par desetina sekundi po paljenju može da se spusti.
na gas vozim skoro 10 godina, i čisto zbog sebe na svake 3 godine odvezem auto na pregled (koji ne košta), ništa se nije pokvarilo niti je išta menjano. Godišnje prelazim skromnih 10 do 12 000 km, i meni se isplatio više puta pogotovo kada mu je cena bila 18-24 din/l, benzina mislim oko 60 din/l.
iskreno iznenadio sam se juče kada sam sipao i video cenu 69din/l.
verovatno je neki remont u pitanju i verujem da će se cena vratiti na pravu vrednost (40-50% od cene benzina).
[ Nocni @ 24.11.2010. 13:50 ] @
^ Nista nije proizvoljno niti pausalno... ja se svaki dan srecem sa kvarovima koji su se na vozilu desili zbog toga sto ima plin a nebi se desili, ili bi se mnogo redje desavali, da ga nema...
Drugo, samo sam rekao da u kalkulaciju o potrosnji niste uracunali popravke plinske instalacije i da ste proizvoljno odredili da vozilo trosi 15% vise plina...
Po vama ispada de je logicno da vozila kod kojih je plin ugradjivao majstor Zika na cosku, sva trose jednako kao novi mercedes, bilo putnicki, bilo kombi sa fabrickom instalacijom... vjerovatno je moguce da se sa nekim uredjajem taj odnos postigne, ali u kojem procentu od ukupnog broja svih vozila?
[ Reno4 @ 24.11.2010. 20:20 ] @
Noćni,
trebalo bi da se zabrineš: pitanje je dana kada će te Amerikanci (ili Rusi) kidnapovati, jer SVE znaš :))))))
[ etjen @ 24.11.2010. 20:58 ] @
plin je u principu isplativ za starija vozila sa karburatorom. Bez elektronike.
Ovo što nocni priča se verovatno odnosi na relativno novija i nova vozila sa direktnim sistemom ubrizgavanja goriva, raznim senzorima i kompjuterima.
Kod takvih vozila ugradnja plina je uglavnom glupost.
[ bakara @ 24.11.2010. 21:06 ] @
Ja bih samo dodao da vozaci na plin pocinju posle ugradnje preterano da stede...
I zamislite vozacu na plin je nezamislivo da sipaju benzin
Ja licno ne vidim tu preteranu neku ustedu, a drugo sto su to uglavnom obicno jako izvozana vozila.
[ Count Zero @ 24.11.2010. 21:42 ] @
A ja sam čuo da treba povremeno malo voziti na benzin, ne znam zbog čega ;)
Tako i radim, da li je tačno, ne znam :)
[ mihojla @ 24.11.2010. 22:07 ] @
Dobro me podseti da malo prebacim na benzin. Da malo razradim pumpu za gorivo i karburator. Vise od godinu dana vozim samo na plin.
Uskoro mi istice 10-ogodisnji atest, pa ako plin nastavi da poskupljuje mozda bi dobro resenje bilo nabavka elektromagnetnog reaktora za razlaganje vode i boca za vodonik. Pa da me pumpa i korumpirane pumpadzije vise ne vide.
[ lancia88 @ 26.11.2010. 20:47 ] @
Pozdrav,
apsolutno je tacno da se u najvecem broju slucajeva strucna ugradnja razlikuje od one ofrljaske taman utoliko da se primeti non-stop razlika u potrosnji, a ostale stvari (vek trajanja, broj povrataka u servis zbog raznih sitnica itd.) su prica za sebe.
Kolika je usteda?
Meni je smesno i odgovarati na to, meni jedan od automobila sa sekventom trosi 10 litara gasa, otprilike taman koliko i benzina. U gradu, naravno, na otvorenom je to nesto manje ali odnos gas-benzin je isti. Paljenje na benzin je jedino sto me odvaja od proste racunice koliko to tacno stedim koristeci se prostim razlikama u ceni gasa i benzina. Doduse, kada procitamo koliko nas pokradu na benzinu po pumpama, ispade da je jos povoljniji odnos gas-benzin u korist gasa. Licno bih voleo da ne moram nikada vise da sipam benzin u automobile, previse je i sto moram da ga sipam u motocikle. Sva razlika u ceni voznje u smislu gas-benzin je apsolutno bacena para dokle god je moguce zameniti benzin gasom.
[ Acika @ 26.11.2010. 20:57 ] @
Iskreno se nadam da ce se cena TNG-a sto pre vrtaiti na neku normalnu cifru i da nece biti ovako nestabilna kao ove godine. Sto se tice samog koriscenja plina i plinskog uredjaja, ja vozim Opel Kadeta [86 god] vec 5-6 godina na plin, u pocetku sam se pridrzavao tog pravila prilikom paljenja auta na benzin pa ga prebacim na plin, ali to vec ne radim jedno 4-5 godina, znaci zima leto plin pali bez problema. U servis nisam bio nikad posle ugradnje... Sve u svemu prezadovoljan sam i koristicu plin i ako se nekad cena cak i izjednaci sa benzinom. Kola su mi preporodjena od kad vozim na plin, jer sam ranije na benzin imao velikih problema sa diznama i karburatorom, pumpama i slicno. Za starije automobile sve preporuke za plin, za novije ne znam i ne bih da komentarisem.
Kao sto rekoh na pocetku nadam se da ce se cena plina stabilizovati uskoro.
Pozdrav
[ MatezYU @ 26.11.2010. 20:58 ] @
Postavlja se ozbiljno pitanje isplativosti ugradnje plina u noviji automobil...
Racunica je prosta. Sa plinskim uredjajem se gubi gepek, blago se povecava potrosnja, skuplje odrzavanje vozila (zbog dodatne plinske instalacije)... Usteda je suvise mala i svodi se na nijanse.
Sto se tice kadeta i starijih automobila tu je plin zakon. Ali u novije automobile gde je ugradnja 700-800e mislim da se ne isplati.
[ Zarko Silic @ 26.11.2010. 21:34 ] @
Citat: Acika: Kola su mi preporodjena od kad vozim na plin
Sta ovo treba da znaci:
1. Da li si stalno spreman na preticanje i nikda nikome na putu ne smetas svojom kilavom voznjom jer sa plinom ide bolje,
ili
2. Vuces se po drumu kao prebijena macka, obilaze te i sleperi preticu, i svojom kilavom voznjom samo iritiras ostale ucesnike u saobracaju jer na plin motor bolje radi ali auto ne ide?
Sta od ovoga treba da znaci kada se spomene pojam "Kola su mi preporodjena od kad vozim na plin"???
[ Nikola M @ 27.11.2010. 08:37 ] @
Inače to što se kod nas kola na plin češće kvare jeste tačno, ali ne zbog plina već iz prostog razloga što je kod nas sva kola matora, a plin je prvo ugrađivan u ona najmatorija da bi se pojeftinila vožnja. Baci pogled, skoro svaki jugo ili kec, pa nek je i krntija, ima gas.
A ovo sa cenom stvarno liči na nas... kad god sipam druga cena
[ Janmix @ 28.11.2010. 22:38 ] @
Treba voziti 1000km na plina pa onda 100km na benzin po nekom pravilu da bi se benzinski sklop u motoru sacuvao kako treba.
O ceni nemam reci, bezobrazluk... Tipicno za podneblje.
[ Acika @ 28.11.2010. 22:51 ] @
Citat: zarsilic: Sta ovo treba da znaci:
1. Da li si stalno spreman na preticanje i nikda nikome na putu ne smetas svojom kilavom voznjom jer sa plinom ide bolje,
ili
2. Vuces se po drumu kao prebijena macka, obilaze te i sleperi preticu, i svojom kilavom voznjom samo iritiras ostale ucesnike u saobracaju jer na plin motor bolje radi ali auto ne ide?
Sta od ovoga treba da znaci kada se spomene pojam "Kola su mi preporodjena od kad vozim na plin"???
Da odgovorim:
Naravno da preticem kad imam tu ogucnost i kad sam bezbedan na putu, i voznja mi uopste nije kilava, postizem realno najvecu brzinu kojom je moguce kretati se u nasoj zemlji [120 km/h, mada moze i vise] tako da mi vise od toga nije potrebno.
Inace ovo "Kola su mi preporodjena od kad vozim na plin" znaci da sam ranije kad nisam vozio na plin da su mi se kola vrlo cesto gasila sama od sebe, stajala, nisu htela da se upale i slicne gluposti zbog zaprljanosti benzina i karburatora, tako da sam ugradnjom plina resio sve te probleme, i kao sto sam vec rekao prezadovoljan sam!
Presao sam sigurno preko 40000 km samo na plin i zimi i leti, odrzavam auto redovno, i nikad ali zaista nikad nisam imao bilo kakavih problema.
I kao sto sam vec rekao nadam se da ce se cena plina bar stabilizovati uskoro, a nadam se i da ce plin da pojeftini, mada tesko, ali videcemo.
[ Nocni @ 28.11.2010. 23:52 ] @
Citat: Acika:
kad nisam vozio na plin da su mi se kola vrlo cesto gasila sama od sebe, stajala, nisu htela da se upale i slicne gluposti zbog zaprljanosti benzina i karburatora, tako da sam ugradnjom plina resio sve te probleme...
...nadam se i da ce plin da pojeftini, mada tesko, ali videcemo.
e vala ti je odgovor... mozes ti i bolje, mada tesko, ali videcemo...
[ kopija @ 30.11.2010. 11:37 ] @
Prosto ne mogu da verujem koliko su neki ljudi negativni kada je reč o plinu. A siguran sam da nikada nisu imali (vozili) na duže automobil sa plinom.
Ja sam isto imao dilemu da li da ugradim plin ili ne. Auto sam kupio sa 92.000 km i nećkao sam se da li da ugradim plin ili ne. Posebno što je u tom trenutku cena za sekvent plin bila oko 900 EUR. U tom nećkanju sam prevezao oko 30.000 km. Kada je cena benzina pre dve-tri godine otišla na 120 din sam odlučio da ugradim plin.
Jednostavno nisam se pokajao, čak sam i sebi zamerio što ga ranije nisam ugradio.
Cena ugradnje je bila 720 EUR sa toroidnim rezervoarom koji ide na mesto rezervnog točka (Fiat Bravo 1999g). Od servisa sam imao kontrolu na 1000km koju ništa nisam platio. Na 10.000 km me koštala zamena 1 filtera oko 1.500 din, a nakon 25.000 km od ugradnje sam imao servis gde su zamenjena dva filtera i dve dizne za plin. Cena je bila 5.500 din. Dizne za plin su zamenjen zato što su "kuckale" više nego što je trebalo, ali problema sa plinom, potrošnjom, ili autom nisam imao. Atest sam uradio odmah po ugradnji plinskog uređaja i nisam imao nikakvih problema sa atestiranjem.
To da se kvari auto više ako ide na plin je u mom slučaju potpuno netačno. Naime, sem redovnih servisa (mali i veliki) i zamene delova na trapu nisam imao nekih vanrednih kvarova.
Uglavnom, računica je sledeća:
Za oko 3 godine, odnosno, 30.000 km sa plinom za tu kilometražu sam manje platio, u odnosu da sam vozio na benzin oko 1400 EUR. Sa troškovima ugradnje plina i servisa to je manje 600 EUR. Namerno ne kažem da sam "uštedeo" jer svako ko vozi auto NE ŠTEDI! Ko vozi auto sa ugrađenim plinom samo manje troši na istoj kilometraži.
Potrošnja plina je 10 lit u gradu, a benzina 9 lit u gradu. Uz 10 lit benzina na 100 km potrošim oko 1 lit benzina na 100km zato što stalno palim na benzin i vozim dok sistem sam ne prebaci na plin. Otprilike sipam 1.500 din benzina jednom mesečno.
Naravno, sve ovo ne bih znao tačno u dinar da nisam opterećen time koliko mesečno trošim na auto pa imam evidentirano svako sipanje goriva, svaki servis, svaki rezervni deo kupljen (do nivoa destilovane vode i tečnosti za šoferku ).
A što se tiče poskupljenja plina, mislim da je to još jedan "harač za raju", pošto ovi koji imaju da se voze na benzin ne plaćaju ni poreze ni struju i biju kada dođu iz elektrodistribucije da im isključe struju. Naravno, iz poreske uprave im i ne šalju opomene za neplaćeni porez. Pa se stoga ima za vožnju na benzin.
Pozdrav,
Kopija
PS. Post sam napisao zato što se, uglavnom, na forumima javljaju ljudi koji imaju određene probleme i negativna iskustva i stiče se utisak da je više takvih iskustava. Ljudi koji nemaju takvo iskustvo se i ne javljaju na forumima.
[Ovu poruku je menjao kopija dana 30.11.2010. u 17:39 GMT+1]
[ vidan kv @ 30.11.2010. 21:45 ] @
Da li je plinu "odzvonilo"?......malopre,na pumpi,kad ono nas država opet iznenadila 71,50 din/lit.....interesantno je i to da ukoliko taj isti plin kupujete za grejanje domaćinstva cene sa pdv-om iznosi 50 din/lit....pozzzz!
[ MatezYU @ 30.11.2010. 22:15 ] @
Izgleda da je odzvonilo.
Jos kada od nove godine pojefitni gorivo.
[ vladd @ 01.12.2010. 00:21 ] @
Da, da, na jedno 130-140 din/l..
Poz
[ Mbit @ 02.12.2010. 01:19 ] @
previsoku cenu je prouzrokovala panika u zapadnoevropskom delu kontinenta (da ne bude opet zatezanja Rusija-Ukrajina) i rast dolara na svetskoj berzi, kada se sve to smiri ovi naši verovatno po starom dobrom običaju neće vratiti cene.
kao što smo mogli videti na ceni benzina s proleća, kada je barel duplo pojeftinio, a cene goriva ostale iste, dok je cena barela rasla usklađivali su cene na nedeljnom nivou.
Normalnom malom čoveku, najamniku (koji radi za platu), je odzvonilo u neoliberalizmu.
[ smsnet @ 02.12.2010. 10:13 ] @
Da li neko zna koliko je TNG u Bosni? Jednom mesecno idem do Loznice i sipam benzin + TNG na pumpu iza Shepka ... da li se isplati prelaziti Drinu zbog TNG-a?
Poslednji put sam sipao bezolovni na 1.85KM, a TNG po 0.95
Moje iskustvo... dugo sam se neckao da li da ugradim plinski sistem i presao 40.000km na benzin. Nakon ugradnje plina sam presao 15.000km ( 10K TNG, 5K benzin ... da, vozim i na benzin verovali ili ne ) bez ikakvih problema!
Danas se kajem sto nisam ugradio plin jos 2007god.
I na kraju, da nisam ustedeo ni jedan jedini dinar TNG bi mi se isplatio letos u Grckoj kada nisam imao problema sa nestasicom benzina.
[ vaske2 @ 02.12.2010. 18:56 ] @
[ gti2 @ 02.12.2010. 19:09 ] @
Citat: vidan kv: Da li je plinu "odzvonilo"?......malopre,na pumpi,kad ono nas država opet iznenadila 71,50 din/lit.....
Danas sipao na NIS-u, 78.5 din/l,ali je nesto red bio podugacak...kao da ce da poskupi :)
[ Count Zero @ 02.12.2010. 19:36 ] @
Čuh da će i osiguranje da poskupi?! (A ono je najveća stavka registracije.) I to poprilično...
Luksuz, nema da se vozi svako, šta ćeš :\
[ deki77 @ 03.12.2010. 17:58 ] @
da ode gas na 80din..
lepo sam ja govorio onima koji su ugradjivali...ali hoce ljudi da se voze dzabe.
eto vam sad...
[ Skaarj @ 03.12.2010. 22:44 ] @
E brate, ugradio gas u auto pre vise od 5 godina, jos malo pa bih isplatio ceo auto na ustedi koju sam napravio za to vreme....Doduse u novi auto necu da ubacijem TNG jos uvek, sada je vec manje isplativo.
[ Zarko Silic @ 04.12.2010. 16:12 ] @
Ne vidim razloga za paniku?
Ako vlasnici plinskih automobila veruju u ono sto pricaju, ako se automobil preporodio otkako ide na plin, ako ne trosi vise nego na benzin, ne vidim u cemu je problem cene od 80 dinara.
Ma, ako je to bas sve tako kako se ovde na frumu moze procitati, plin i da je samo 5 dinara jeftiniji, ma i da ima istu cenu kao benzin, isplati se.
Ne bi me zacudilo da se pojave automobili na pellet.
http://www.google.com/imgres?i...8QP_leHZCw&ved=0CDIQ9QEwBg
A mozda neko i bajkerima plasira ideju.
[ gti2 @ 04.12.2010. 16:43 ] @
Ja tek sad primetio da sam od.ebao cenu,dakle nije 78.5 nego 68.5 dinara,izvinjavam se... U caletov bivsi auto (Yugo `89) je gas ugradjen 1990-e.Taj auto je presao sa tim gorivom preko 200000km.U moju Nexiu je gas ugradjen pre otprilike dve godine,isplatio se odavno,a sto se tice problema zbog gasa,nisam ih imao,pa cak ni zaprljane benzinske dizne.Na svakih 1000km,predjem oko 100 na benzin sa dodatim Winns-om,cisto zbog prevencije.Za posao takodje koristim benzinca na TNG jer je finansijska potrosnja manja od nekog VW 1.9 SDI ili Fiat 1.9D (ovi trose oko 10l u gradu,a benzinac 14l gasa).
[Ovu poruku je menjao gti2 dana 04.12.2010. u 18:01 GMT+1]
[ Haski @ 04.12.2010. 16:59 ] @
U Bg-u 71.5 din
Budi srecan :-)
[ gti2 @ 04.12.2010. 18:10 ] @
Ima varijacija i kod nas npr OMV 72 din.
[ BoysBVS @ 07.12.2010. 00:37 ] @
[ Zeleni zub @ 07.12.2010. 08:18 ] @
Prvo uvode akcizu, malo kasnije obavezan atest, i tek na kraju obavezno poskupljenje :)
[ vaske2 @ 11.12.2010. 13:05 ] @
[ ivan_sim @ 11.12.2010. 17:46 ] @
kRUSEVAC 76.5 din /l vec desetak dana.
[ bakara @ 21.02.2012. 18:04 ] @
Citat: gti2: Ima varijacija i kod nas npr OMV 72 din.
Interesantno mi je da je plin jeftiniji danas nego sto je bio pre godinu i po, pa podigoh ovu temu
[ codeNO @ 21.02.2012. 21:57 ] @
Zato sto su krajem leta 2011 reagovali da pllinari smanje akcize koje su previse otisle (nabavna cena oko 40din/l) i spustio se na oko 70 i tad je receno da ce da padne cena u toku zime za nekih 7din i pi_ke nisu spustile ili spustile 1.5 din i cekale da sada malo skoci dollar i odmah podigli cenu za 1dinar, ako skoci dolar odmah dizu ako padne dolar cute sa cenama dok opet neskoci a to sto je skocio manje dolar neg sto je pao pa opet povecaju cene to nema veze.
[ test1234 @ 21.02.2012. 23:33 ] @
NBG danas digao cene gasa sa 65,6 na 69,4 din a bili su ozbilkjno jeftiniji, sad" je Zmaj 2 naj jeftiniji sa 68,4 din
[ Markoxxx @ 22.02.2012. 08:47 ] @
Ne treba se preterano radovati poskupljenju gasa, evo i sva ostala goriva poskupljuju...
[ test1234 @ 22.02.2012. 09:07 ] @
Toliko se radujem da vozim na TNG.
[ ivan_sim @ 15.03.2012. 02:30 ] @
TNG ode na 78 din/l.....
[ MatezYU @ 18.05.2012. 14:05 ] @
Na nekim pumpama sam naisao na 74,00 dok neke drže 79,90.
Da li je počeo da pojefinjuje i u čemu je fora u tolikoj razlici u ceni?
[ codeNO @ 18.05.2012. 21:03 ] @
Imaju jos na zalihama onaj plin kad je poskupeo na 80 tj 79. tj trebao je da pojeftini jos pre skoro mesec dana
[ Agnus Dei @ 19.05.2012. 21:14 ] @
I, gde je, na kraju, najjeftiniji gas u Bg-u (koja pumpa)? Koju pumpu preporucujete za kvalitetniji gas? Ako uopste postoje razlike u kvalitetu...
[ codeNO @ 20.05.2012. 12:54 ] @
To zavisi od vise faktora, da li je pri kraju cisterna, od koga nabavljaju, da li bas ta smena kad sipas ubacuje malo vazduha u sistem. Koja je mesavina butana, koliko oktana...najlosiji je ispao ko mb gas, jer koliko oni spuste za dinar, mnogo vise losiji
[ MatezYU @ 15.10.2012. 08:35 ] @
U proteklih 10-tak dana, skoro svaki drugi dan cena TNG-a je poskupela.
Prvo je bilo 79,9 din, zatim 82,9 din pa 83,4 din a sada je 85,4 din.
O cemu se sad radi?
Zasto svaki drugi dan koriguju cene?
[ Zarko Silic @ 15.10.2012. 10:55 ] @
Zbog stresa.
[ Java Beograd @ 15.10.2012. 11:00 ] @
Citat: MatezYU:Zasto svaki drugi dan koriguju cene? Zato što evro pada, tj. zato što im se može.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|