[ komplikovan @ 11.10.2009. 23:55 ] @
Pozdrav svima!

Vozim GII 1,6 GTD. U gradskoj vožnji i prilikom rada na leru skazaljka temperature raste. Ventilator nije hteo da se uključi, a pošto imam premošćen prekidač, kada ga ja ručno uključim - temperatura na spada, već nastavlja da raste dok ne počne da izbacuje vodu na ekspanzivnoj posudi. Grejanje funkcioniše normalno. Moje mišljenje je da je zaribao termostat.
Šta vi mislite, u čemu je problem?

Hvala unapred!
[ mjux @ 12.10.2009. 00:00 ] @
najverovatnije je zaribao termostat i pri odredjenoj temp ne otvara ventil i ne pusta vodu u hladnjak
mada nisi rekao da li u toku voznje temperatura opada nakon sto se podigne dok stoji, jer bi to znacilo da voda tj tecnost za hladjenje ipak cirkulise kroz hladnjak i da ga kretanje vozila ohladi tako sto vazduh struji kroz hladnjak

edit: probaj da jednom kad si kuci upalis auto i sacekaj da se zagreje ostavi da stoji jedno 20 minuta... u pocetku ce hladnjak biti hladan, a kada auto dostigne odgovarajucu temperaturu i termostat otvori ventil naglo ce postati vruc... stavi ruku na hladnjak i ako ni posle 30 minuta ne postane vruc znaci da ti ne radi termostat
[ komplikovan @ 12.10.2009. 00:24 ] @
@mjux:
Ne, ne spadne temperatura ni kada nakon stajanja krenem. Čak sam to probao na nizbrdici, uz manji broj obrtaja i veću brzinu i temperatura je stajala, a voda i dalje izlazila.
[ mjux @ 12.10.2009. 00:30 ] @
100% termostat
[ komplikovan @ 12.10.2009. 00:36 ] @
Hvala, Mjux!
Znači, ti šatro nemački delovi ne traju nikoliko. Promenio sam mu i termostat i termoprekidač pre dve godine. Menjao neka creva i k'o velim da promenim preventivno.
[ mkvb @ 12.10.2009. 08:23 ] @
Sigurno termostat, to je muka dok se "ubode" dobar. Ja sam juce iskoristio dan da zamenim termostat. Imam dva komada, jedan za leto a drugi za zimu. Sa ovim letnjim zimi ne moze da postigne radnu temperaturu i slabo mi je grejanje, a sa ovim zimskim leti kazaljka tezi ka kraju skale. Ne kuva ali mi je neprijatno da stalno gledam kazaljkicu. Crnjak je to sto i na jednom i na drugom pise da otvaraju na 87 stepeni...
[ komplikovan @ 12.10.2009. 14:22 ] @
Pozz, ljudi! Opet ja!
Uzeo sam termostat i termoprekidač koji proizvodi Behrgroup iz Nemačke. Rekli su mi da je on relativno dobrog kvaliteta. Imate li iskustva sa tim proizvođačem?
Na termostatu piše da otvara na 87', a na termoprekidaču da uključuje ventilator na 95'C. Da li su to vrednosti koje odgovaraju turbo-dizel motoru?
Ne mogu da se setim šta mi je majstor stavio prošlog puta, ali mi je nelogično malo da je isti termostat za golfa dizelaša i za wartburga, škodu. Da li je moguće da oni imaju istu radnu temperaturu kao i golf???
[ komplikovan @ 16.10.2009. 01:35 ] @
Imam i jedan mali savet za sve one koji voze golf II:

Prilikom zamene termostata, obavezno prekontrolišite u kakvom je stanju plastični nastavak-kućište koje se šrafi preko njega, a na koje posle dolazi donje "S" crevo. Prodavci i majstori ga zovu "O nastavak", kao i dihtung gumica. Dogodilo mi se da se od toplote/godina izvitoperio i da nakon skidanja nije moglo ponovo da se udihta. To sam, naravno, otkrio tek kad je sve montirano i napunjen sistem antifrizom. Taj deo nije preterano skup, pa je moja preporuka svima onima koji menjaju termostat, da i taj deo zamene.

Pozz!
[ dekster2 @ 16.10.2009. 07:08 ] @
Prvo ,zašto ne napišeš šta je bilo sa temperaturom nego ulaziš u filozofiju koje šta napravio.
Drugo,original pre 15 godina je imao oznaku 068 121 133H koji su zamenili sa termostatom od benzinca
1.6 i tu je manja rupa za protok vode,pa je za benzinca ok pošto se vrti na 3-4 hiljade više od dizela.
Sa predhodnim termostatom skala je bila zakucana na sredini bez obzira da li stojiš ili se auto kreće
a termo davač na hladnjaku ti ima oznaku da na 95 pali a na 87 gasi ventilator ako ima jednu brzinu.
Treće,i najvažnije.U njemu moraš imati bez obzira na leto-zimu antifriz G11 KOJI SE RAZBLAŽUJE SA DESTILOVANOM
VODOM u zavisnosti za koji minus se auto koristi.
A ako kažeš da imaš ručni prekidač a temperatura ide gore i izbacuje vodu mmm.Ima još dve stvari.
Čep koji ima ulogu da ispušta višak pritiska od 0.9 bara ili dihhhtunggg glave.Ali nadam se da to nije,
mada bi trebao da te više brine tehnički pregled koji nije human po novom zakonu.

Teška filozofija za mator ali neuništiv auto. (ako nije lupan).
[ mkvb @ 16.10.2009. 07:39 ] @
Da, i meni na G1 stalno stoji mesavina antifriza i destilovane vode u sistemu i kazaljka kad jednom dostigne radnu temperturu stoji zakucana, ne pomera se, nebitno kakav je nacin voznje, auto put ili stajanje na semaforu. Samo sto imam dva termostata, jedan drzi manju temperaturu a jedan malo visu...

Off: pre dva dana sam registrovao auto, tehniciki prosao bez problema bez merenja izduvnih gasova. Zamolim radnika da mi izmeri izduvne gasove cisto zbog mene. Dozvoljeno je 3.2 necega a moj motor je izbacio 5.0!
[ komplikovan @ 16.10.2009. 10:04 ] @
@dexter

Prvo, mislim da ti ton obraćanja nije najprikladniji. Pronalaženje iole kvalitetnog dela za taj auto i jeste više u domenu filosofskog, a manje praktičnog (osim ako nisi osoba koja hoće/voli da stalno visi pod haubom/autom)!
Pročitaj sve moje postove i biće ti jasno da sam menjao termostat. Čep ekspanzivne posude sam davno zamenio, a da je otišao dihtung glave, bilo bi još simptoma koje bih eventualno naveo.
Što se antifriza tiče, čuo sam mnogo argumenata koji idu u prilog g11 ili g12. Ja sam odučio da svoj sistem punim antifrizom g12 i već nekoliko godina radi bez problema. Nikada nisam koristio čistu vodu; nju sipam jedino kada hoću da isperem sistem i zamenim antifriz.

@mkvb

Meni skazaljka temperature uvek i stoji na pola, tačnije - preko one lampice. Vrlo retko prelazi polovinu, uglavnom leti u velikim gužvama i tada se uključuje ventilator.
[ temptemp @ 18.10.2009. 12:29 ] @
Ja sam imao slican problem na G2 Diesel. Menjao sam termostat, termoprekidac i poklopac ekspanzione posude ali nije pomoglo. Na kraju mi je od pritiska stradala i ekspanziona posuda pa sam menjao i nju. Kada sam konacno zamenio dihtung glave motora stvar se sredila. Vodi racuna jer ako ti pokulja voda pod pritiskom a poklopac ekspanzione posude nije ispravan, moze da ti strada posuda, pa cak i da probije mali hladnjak, koji je vrlo nepristupacan ...
[ vladd @ 18.10.2009. 13:26 ] @
Problematicni dihtung glave se lako konstatuje sa "tvrdim" crevima sistema za hladjenje.

Ako samo kuva, termostat treba promeniti, a u konkretnom slucaju srediti i termodavac i ventilator.

Ako je TO jeftino odrzavanje, da se "premoscavaju" komponente, onda to vodi ili ka brzoj prodaji ili velikom trosku.

Poz
[ komplikovan @ 19.10.2009. 23:31 ] @
Da, taj čep može da pravi veliki problem. Dva puta mi je do sada pucala ekspanzivna posuda, dok nisam skontao da on nije ispravan i zamenio ga. Nemam više problema, zamenjen je termostat i termoprekidač i sada je sve ok. Jedini da kažem prblm koji imam sa njim je taj što nikada nisam mogao da sipam tečnost iznad oznake za minimum. Sve što bih sipao preko te crte, on bi izbacio kad dostigne radnu temperaturu. Ali to više i ne primećujem.

Što se "premošćavanja" tiče - termoprekidač je naprava za čiju neispravnost ne postoji nikakva lampica i signal, a obično otkazuje kad nam je to najmanje potrebno. U svim svojim automobilima sam imao cug-šalter (za "zlu ne trebalo"), kojim mogu uvek sam da uključim ventilator u slučaju otkazivanja termoprekidača. To nije deo priče o nekakvom jeftinom održavanju i istrgnuto je iz konteksta. Takođe bih svima, čiji automobili nisu uslovljeni pomaganjem elektronike, preporučio da imaju jedan takav mali prekidač - za zlu ne trebalo!

Pozzz!