[ MatezYU @ 12.10.2009. 11:51 ] @
Kakav je 1.0 benzinac?
[ dr.kis @ 12.10.2009. 20:44 ] @
Pre nekoliko meseci sam iznajmio C1 od rentacar agencije! Mogu ti reci da sam se odusevio. Nas cetvorica smo isli na put, a on nas nije ni osetio. Na autoputu sam isao 140-150 km/h, nikad necu zaboraviti lica drugih ljudi u automobilima koje smo prosto oduvali na putu, a nas cetvorica nismo mogli da se nacudimo! Nije neka udobnost, kratak je pa u krivinama nema bas neku stabilnost, ali ko se privikne na to, bice zadovoljan! Kao mali gradski auto je odlican, hitar, brz, ostar i vrlo dopadljivog izgleda. Uz to potrosnja je sasvim pristojna. Pozitivne kritike!
[ Nebojsa Milanovic @ 12.10.2009. 20:49 ] @
Mada su ta trojica (C1, 107, Aygo) veoma slična, od njih bih uzeo Aygo, jer ima najsolidniji kvalitet izrade od njih trojice.

Ali sve je to smešno u odnosu na I10 1,25 16v...
[ Nocni @ 12.10.2009. 21:44 ] @
C1, aygo i 107 se proizvode u istoj fabrici u Ceskoj i svi imaju isti kvalitet izrade.
Taj 1,0 sa 3 cilindra je toyotin motor, isti se ugradjuje i u jarisa, veoma je kvalitetan i lako se vrti bez vece buke, otuda i ovi pozitivni komentari @dr.kis...
Globalizacija cini svoje pa imamo u pezou 308 bmw-ove benzinske motore, u miniju je dizel iz yarisa i sl.


[ kuntalo @ 14.10.2009. 22:12 ] @
Citat:
Nocni: Taj 1,0 sa 3 cilindra je toyotin motor, isti se ugradjuje i u jarisa, veoma je kvalitetan i lako se vrti bez vece buke...


Nakon starog, četvoro-cilindričnog 1.0, ovaj motor mu dođe kao s konja na bolesnog i neuhranjenog magarca. I pritom je drndav, tj. itekako se čuje.
[ Zarko Silic @ 14.10.2009. 22:47 ] @
Svaki motor za dva ipo cilindra je drndav. Narocito kad se malo pohaba.
[ MatezYU @ 15.10.2009. 07:43 ] @
Zasto su motori sa tri cilindra drndavi?
[ Zarko Silic @ 15.10.2009. 08:10 ] @
Takvi su kakvi su. Nema logicnog objasnjenja. Vec nakon pedesetak hiljada kilometara, pojavom prvih zazora, promenu zvuk koji postaje kao kod rastelovanog cetvorocilindrasa.
Kod automobila sa parnim brojem cilindara ova "anomalija" nije dominantna.
[ goat @ 15.10.2009. 12:58 ] @
Citat:
MatezYU: Zasto su motori sa tri cilindra drndavi?


...... problematični su za uravnotežavanje... dodavanjem kontrategova se uravnotežava samo radilica ali kretanje tri klipnjače i tri cilindra je neharmonično.... radilica je sa tri leteća rukavca raspoređenih pod uglom od 120 stepena ... suzuki je prvi koji ih je savladao (savladao njihovu izradu da bi se dobio benzinski motor koji "šapuće" )..... ali.... problematično je kada se povećaju zazori u ležajima i kada se povećaju oscilatorna kretanja klipnjača i radilice oko ravnotežnog položaja.....

dok recimo redni šestocilindraš sa tri para letećih rukavaca pod uglom od 120 stepeni je po svojoj konfiguraciji dinamički uravnotežen (otuda BMW preferira takve motore)..... bokser motori su takođe uravnoteženi i to takozvanom primenom pasivnog mehanizma (stare alfe, tvrdokorni subaru, porše )....
[ Nocni @ 15.10.2009. 15:11 ] @
Namjerno sam napisao da se lako vrti bez vece buke jer su motori sa 3 cilindra poznati po "drndavom" radu...
Kod tojote su primjenili slicno rjesenje za ublazavanje vibracija kao kod vw-ovog 1,4 tdi koga mozemo naci u audiju A2 ili u polu...
Kad se toyota vozi 120 - 140 odaje utisak da je u pitanju veci motor... buke uopste nema pa su zato ovakvi komentari @dr.kis koji je isprobao ovo auto...

Na leru naravno nema skroz ugladjen rad ali je to ukupno vrlo pouzdan i kvalitetan motor...