[ ivanelf @ 14.10.2009. 08:34 ] @
Pozdrav svima,

Interesuje me na koliko se menja ulje za kočnice kod Golfa 2 i na kom novou treba da bude isto ulje, da li bas na maksimumu ili izmedju (crta kod minimuma se ne vidi bas najbolje pa ne mogu da procenim koliko ulja imam a skoro sam izeo auto i pitam se da li trebam da promenim ili dopunim)?


Hvala unapred


Pozdrav
[ Java Beograd @ 14.10.2009. 11:03 ] @
Pazi, kočiona tečnost nagriza lak karoserije. Ako ti kojim slučajem padne neka kap - odmah obriši krpom i operi vodom.

EDIT: Pošto sam bio u zabludi, i napisao gluposti, bolje je da to ni ne stoji na forumu, jer ima ljudi koje mrzi da čitaju dugačke teme. Ipak ono šta je tačno - neka ostane.

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 15.10.2009. u 10:58 GMT+1]
[ lnick @ 14.10.2009. 12:13 ] @
Ne bih se slozio sa prethodnim odgovorom
Siguran sam da se kociona tecnost zamenjuje,zato sto vremenom menja svojstva,vezuje vlagu iz vazduha za sebe,izlozena je extremnim temperaturama,itd
E sad sto kod nas nije obicaj da se menja...to je druga stvar

poz.
[ cozmo_im @ 14.10.2009. 12:14 ] @
U sustini se menja ako se radi menjanje cilindara na kocnicama... inace nije potrebno ako je funkcionasanje kocnica normalno ili ako bas ne curi i ne ulazi vazduh ili vlaga u sistem.
[ Zarko Silic @ 14.10.2009. 12:21 ] @
Vazno i obavezno !!!!!!!!


Kociona tecnost se menja svake 2 godine. O B A V E Z N O


Moja preporuka je da to promenis svake godine. Nije skupo.
[ cozmo_im @ 14.10.2009. 13:02 ] @
Hm, ne bih se slozio s tobom Zarko, mislim na tvoju striktnost. Moze da ga promeni ako je kupio polovnjaka naravno. Zamena ulja moze da stvori masu problema. Zato je najbolje odraditi kompletan remont kocnica i zameniti ulje. Sama zamena ulja moze napraviti haos na starom autu.

Ali ne mora uopste na svake dve godine, ako se sistem remontuje ili je remontovan.

Za moj auto recimo pise samo inspect level na 4 god ili 40.000km. Ne pise da treba zameniti uopste. Ja ulje na kocnicama nisam menjao od 2001. godine kada je radjena revizija kocnica i svake godine u mikron tacno i propisano koci na tehnickom niti nijedan problem sam imao sa kocnicama. Ulje je Toyotino originalno, iz njihove kantice. Ovlasceni serviser tada je rekao da apsolutno nista ne diram s uljem!!!

Elem, nivo je na maksimumu vec osmu godinu, kocnice rade perfektno, koce identicno kao kad je auto kupljen.

Naravno, kad je u pitanju polovnjak sumnjive proslosti zamena je dobrodosla uz remont CELOKUPNOG SISTEMA.

Zameniti ulje na starom autu bez zamene cilindara i provere ispravnosti cevovoda stvorice zestok problem.
[ Nocni @ 14.10.2009. 13:05 ] @
Toliko ti je @Java Beograd dao pogresnih odgovora da je prakticno sve netacno...

Mijenja se na svake 2 godine ili cesce ako je kilometraza velika... sve sto je noviji sistem to je vaznije da se ovo uradi... Kociona tecnost se ne doliva osim ako je ispod minimuma i tada treba prekontrolisati cio sistem... dolije se tek toliko da predje minimum jer kad se vrsi zamjena plocica tecnost sa vracanjem klipova ide gore u posudi pa ce se sama vratiti na maksimum...
Postoji aparat koji bez drukanja i maltretiranja cilindara sam zamjeni svu kocionu tecnost sa novom i ne prospe ni jednu kap od stare... treba auto odvesti u servis, lakse je, brze, u mnogim slucajevima i jeftinije...

@cosmo_im, ne znam koju ti tojotu vozis ali kod tojote je u servisnim programima uvijek podvuceno da se ovo mora obaviti...
Evo pogledaj pri dnu ove prikacene slike...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 14.10.2009. u 14:20 GMT+1]
[ cozmo_im @ 14.10.2009. 13:10 ] @
To sto vi pricate vazi ako ste vlasnik auta, i to prvi. I ako vozite auto koji je generacijski od 2000 pa naovamo.

Ako uzmete polovni auto koji ko zna ko je vozio, to sve pada u vodu.

Bez ozbira na alat kojim se tecnost menja u sistemu bez prosipanja i ulaska vazduha (ima moj brat alat), zamena moze napraviti masu problema, a skoro smo imali jednog Golfica kome su se kocnice doslovno raspale posle zamene ulja, covek nije hteo nesto drugo da menja... na kraju je morao.

Ako je sistem sredjen i remontovan nema potrebe za tako cestom zamenom ulja, kod starih automobila.

Kod novih je to vec druga prica.
[ Slobodan Miskovic @ 14.10.2009. 13:13 ] @
Zasto treba menjati kocionu tecnost? Koja svojstva gubi stara, zasto i kako da bi se ona menjala (osim ako ne curi negde)? Posto vidim da su ovde sve experti.
[ Nocni @ 14.10.2009. 13:31 ] @
Zato jer gubi svojstva vezujuci vlagu... uostalom, fabrika je propisala da treba i zasto to ne ispostovati... osim sto se gubi garancija ako se ovo ne uradi, zahvat je vrlo jeftin i traje 10-15 minuta... u programu je predvidjeno vrijeme za ovu radnju 20 minuta kao sto se vidi na slici...

Sto se tice starijih auta, ako se ne zna kad je vrsena zamjena, takodje se uredjajem ispita prisutnost vlage u sistemu i po potrebi se zamijeni kompletna tecnost... ovi uredjaji za ispitivanje postoje vec desetinama godina i cijena im je vrlo pristupacna...
Ovo "vidim da su sve experti" je nepotrebno... ja drzim veliki autocentar vec 15 godina tako da nista ne kucam napamet... Zarko Silic je bas expert u bukvalnom smislu i bez sarkazma...
[ cozmo_im @ 14.10.2009. 13:44 ] @
Citat:
Nocni:@cosmo_im, ne znam koju ti tojotu vozis ali kod tojote je u servisnim programima uvijek podvuceno da se ovo mora obaviti...
Evo pogledaj pri dnu ove prikacene slike...


Autodata je u masi stvari netacna, moja je stara Corolla iz 1989 i pise na svakih 40.000km ili 48 meseci I (R). Dakle inspect. R u zagradi znaci Replace ako je potrebno. Ako nije - ne menja se. Tad sam zadnji put bio (2001) u ovlascenom servisu, menjali smo neke stvari, plocice, paknove, proveravali creva, cilindre, kljesta, zamenili su tecnost i rekli da nema potreba da bilo sta cackam dokle god su kocnice tehnicki ispravne na tehnickom pregledu i dok nema problema.

Veruj, meni je pedala ista kao i prvog dana kad sam ga uzeo, cak sad i bolje koci jer postoje poboljsanje plocice, imam i nove diskove...

Pise dalje u uputstvu da treba samo dolivati tecnost i proveriti zasto trosi.

Ja sam za zamenu kad se auto (polovan) kupi, naravno, kao i periodicnu zamenu prilikom veceg servisa kocnica.

Drugo je nov auto, pod garancijom ili slicno.

Uostalom nek ode u neki VW servis i nek mu ispitaju sistem, ali ja bih sve zamenio jer je polovni auto u pitanju bez obzira.
[ Nocni @ 14.10.2009. 13:58 ] @
Slucajno je autodata instalirana bas na ovom compu pa mi je bila "najbliza" ali i kod tojotine fabricke dijagnostike uvijek je podvuceno da se mora ovo promijeniti... inace ova autodata 3.25 za 2009g je odlicna i nije mi jasno otkud tvrdnja da ima gresaka?
Ja vozim takodje tojotu i na redovnim servisima nikako se ne smije propustiti zamjena kod terenaca je na 45000...

Sto se tice tvoje tojote stare 20 godina... takodje nije nikakav problem ispitati kvalitet tecnosti za 10 sekundi i ustanoviti treba li vrsiti zamjenu ili ne...
[ cozmo_im @ 14.10.2009. 14:06 ] @
Dosad nije bilo potrebe da menjam kocionu tecnost od zadnje promene, a auto koci po specifikaciji, uvek trazim proveru na tehnickom, tj. idem jednom u 6 meseci da proverim vrednost kocenja.

Ako je dobar sistem, nece mu naskoditi vlaga.

Jedino kad je dobro prevremeno i preventivno odraditi zamenu kocione tecnosti je kada ste imali slucaj da vrsite izuzetno nagla kocenja sa pregrevanjem kocnica ili cak dimljenjem (nedaj boze).

Za novije aute je normalno to menjati kao sto pise u servisnoj knjizici. I ja isto tako postupam samo sto ja na svakih 5000-6000km proverim to a ne na 40.000km kako pise:)
[ Zarko Silic @ 14.10.2009. 14:10 ] @
Kociona tecnost je sintetski proizvod na bazi poliglikola i poliglikoletera uz dodatke odgovarajucih aditiva.

SISTEM ZA KOCENJE motornih vozila zasniva se na principu hidraulike. Sila kocenja iz glavnog kocionog cilindra, preko sistema cevovoda, prenosi se do kocionog cilindra na tockovima, koji obloge kocnica dovodi u dodir sa kocionim dobosom (diskom) i time izaziva usporenje, ili zaustavljanje vozila.

Pri procesu kocenja kineticka energija pretvara se u toplotnu.Ova toplota najvecim delom prenosi se na okolni vazduh, a jednim delom i na kocionu tecnost. Iz tih razloga, jedna od najbitnijih karakteristika kocione tecnosti je TACKA KLJUCANJA. Ovu karakteristiku u najvecoj meri odredjuje procenat vode u kocionoj tecnosti. Obzirom na higroskopno svojstvo pomenutih jedinjenja, veoma je vazno povesti racuna upravo o ovome: intervalu zamene.
Zbog sve vecih zahteva za postizanjem rezultata u savremenim kocionim sistemima, sastav aditiva mora biti strogo kontrolisan i odabran. Kocione tecnosti relativno novijeg datuma (pocev od standarda DOT3 pa na ovamo) imaju takvu konstrukciju gde su ispunjena sva ova zahtevana svojstva. Medjudim, kolateralnost je nastupila po pitanju veka trajanja.
Zbog toga, gotovo svi proizvodjaci preporucuju zamenu ove tecnosti u vremenskom intervalu najduze dve godine .

Jos da napomenem da rok upotrebe ove tecnosti u originalnoj ambalazi nije ogranicen pod uslovom da su ispunjeni sledeci uslovi: apsolutno ne sme doci u dodir sa vodom, uljem, benzinom, niti sa vazduhom.

P.S. Obzirom da se na trzistu ne mogu pronaci tecnosti starijeg datuma, i za starija vozila vazi ova preporuka tj. obaveza zamene na 2 godine maximalno.
[ Nocni @ 14.10.2009. 14:18 ] @
Citat:
cozmo_im:Ako je dobar sistem, nece mu naskoditi vlaga.


Vrlo pogresno razmisljanje... nije mi jasno u cemu je problem kad znamo da je zamjena bas jeftina?

P.S. Na nijednom dijelu kocionog sistema ne treba nikada stedjeti, posebno obratiti paznju na kvalitet proizvodjaca...
[ Zarko Silic @ 14.10.2009. 14:40 ] @
Citat:
Nocni:  nije mi jasno u cemu je problem kad znamo da je zamjena bas jeftina?


Kako to da ti nije jasno kada je svima koji duze prate ovaj deo ESa sve apeolutno jasno.

Cozmo poseduje jedan vanredan primerak Corole iz 89. g i on kao takav ne moze da se uporedjuje ni sa jednim serijslim vozilom.

Njegova Corola ide kao Vejron, voznja u njoj kao u Majbahu, a odrzavanje kao za Baciklo. Rec je o svega dva proizvedena primerka, od kojih je jedan bio namenjen svastiki japanskog Cara, dok je dtugi, eto, zalutao na ovobalkanske prostore, a nas cenjeni clan i prijatelj uspeo da ga se dograbi.
[ cozmo_im @ 14.10.2009. 14:48 ] @
Zamenicu kad bude vreme, odnosno sad kad budem radio zadnje dobose, paknove i cilindre jer cu menjati u paketu (posle zime).

A da je moj primerak vanredan - jeste - jer ga tako odrzavam i vodim racuna o autu, kao i jos neki koje znam a voze isti auto.

Da je kociono ulje lose kod mene, pokazalo bi se to vec. Samim tim sto na svakih 6 meseci su merenja identicna kao na fabirckom vozilu i katalogu nemam razloga da bilo sta menjam na kocnicama.

Inace, za neupucene, recimo Toyotina originalna rashladna tecnost koja je sipana u te modele se nije menjala 10 godina i za to vreme je bila apsolutno cista sa svim urednim rezultatima na testu pritiska sistema, cistoce rashladne tecnosti i temperature na kojoj mrzne ili kuva. Malo je reci da se vrednosti nisu promenile ni za mikron ni posle 10 godina. Ne mislim samo na model Corollu, vec i na ostale (Carina recimo).

Uostalom, kad budem kupio novo vozilo, Corolla ce biti dostupna za test zainteresovanima... ali posle me castite vecerom kad se uverite u moje reci.

P.S. Ozbiljan sam;)
[ skorohaker @ 14.10.2009. 15:23 ] @
Bez namere da krsim zarsilic-eva autorska prava, dodao bih jos nesto: Sto je ta Korola starija, to je bolja. Svakako je jedinstvena, Car je uzeo crvenu cini mi se, iz patriotskih razloga, boje na zastavi... A vanrednosti u toj Korola Sagi ne nedostaje.
[ cozmo_im @ 14.10.2009. 15:39 ] @
Verovali vi ili ne moj buduci auto najverovatnije nece biti ni japanski ni korejski...

Ali Corollu cu vam dati na test, samo ako obecate da cete sve prisutne na testu castiti ruckom/vecerom kad potvrdite moje reci.

Fair?
[ skorohaker @ 14.10.2009. 15:48 ] @
Dobro me podseti, zaboravih u proslom postu, veceru castim ja, ali tebe, kako si prvi put i predlozio, bice puno prisutnih na toj zgodi, a ja siroma'... Evo ti pisanog dokaza. Samo moras da das na duze testiranje, zbog one sumnjive potrosnje... kombinovane.
[ Nocni @ 14.10.2009. 16:18 ] @
Citat:
cozmo_im: Verovali vi ili ne moj buduci auto najverovatnije nece biti ni japanski ni korejski...


Ko je pominjao korejska auta i kakve veze imaju japanska i korejska auta?

To se stalno provlaci na ovom forumu kao "istocni program"... a nikako nije isto... Trpaju se korejska auta u svaku temu i u tome najvise prednjaci Nebojsa Milanovic...

Evo jedan od novijih primjera, dodje covjek na forum da se raspita za citroen C1 i dobije sledeci odgovor:
Citat:
Nebojsa Milanovic:

...Ali sve je to smešno u odnosu na I10 1,25 16v...


Zabrinjavajuca je cinjenica da je propustio da napomene da se njegov motor jos naziva i kappa... sta bi tek radio da je uzeo normalan auto a ne onu kutijicu
[ skorohaker @ 14.10.2009. 16:43 ] @
^ Imaju medjusobnih veza ali zaista nemaju veze sa ovom temom, nego se jedan japanski gigant uvek nekako uvuce u skoro svaku temu.
[ cozmo_im @ 14.10.2009. 17:30 ] @
Citat:
skorohaker: Dobro me podseti, zaboravih u proslom postu, veceru castim ja, ali tebe, kako si prvi put i predlozio, bice puno prisutnih na toj zgodi, a ja siroma'... Evo ti pisanog dokaza. Samo moras da das na duze testiranje, zbog one sumnjive potrosnje... kombinovane.


Kad budem uzeo novi auto, organizovacemo nekako. Eto moze i Zarko da da svoj sud. Ne garantujem, ali se nadam da ce to biti izvodljivo kad uzmem nesto novo, nadam se u sto skorije vreme.
[ Zarko Silic @ 14.10.2009. 17:36 ] @
Citat:
skorohaker: ^ Imaju medjusobnih veza ali zaista nemaju veze sa ovom temom, nego se jedan japanski gigant uvek nekako uvuce u skoro svaku temu.




Kako nemaju veze? Imaju oni veze ali se te veze ne uocavaju na prvi pogled.


A sve je pocelo tamo negde sredinom sedamdesetih prebegom one ruske izdajice pilota sa ovim misterioznim PE266 koji razvija 3,5 maha a da mu se vrh ne upali, u japansku zracnu luku.
Tada nastaju price o tajnim materijalima i tada, prakticno pocinje procvat japansje industrije. Nesto kasnije kosooki Korejanci, uz pomoc americkih jataka dolaze u posed necega o cemu ranije nisu ni sanjali. Upravo tada pocinje ekspanzija japanske auto industrije (neso kasnije korejske), a sve je tome krivac nervozni Ruja koji nije mogao da saceka blagodeti novodolazeceg kapitalizma.
E sad, da ne duzim pricu, Japanci su kao stih probu, u svaki milioniti automobil ugradjivali tajne materijale (od kojih je kasnije nastao i kappa motor, ali to je sasvim druga prica), a jedan od takvih je, kao sto sam prethodno rekao, dospeo i na ove nase ovobalkanske prostore.

Kakve to ima veze sa kocionim uljem? Pa ima.
Proizvodjac je za njega predvideo kocionu tecnost (nije ulje) koju ne treba nikada menjati. Rec je o bogojavljenskoj vodici za koju vaze zakoni vecnosti i na koju ne utice ni temperatura, ni vlaznost u vazduhu, ni noc ni dan.
Medjutim, posto mi nemamo takvu privilegiju da se domognemo jednog takvog vozila, logicno je da za nas i ne moze vaziti isto pravilo pa smo zbog svega toga primorani da

kocionu tecnost menjamo najmanje jednom u dve godine.
[ skorohaker @ 14.10.2009. 17:48 ] @
Vazi, a za uzvracaj vecere bilo kome od gostiju, ja cu tebi da kazem kako se pravilno pise zvanje iznad tvog avatara.
[ Ivan Dimkovic @ 14.10.2009. 18:09 ] @
Kao sto ljudi rekose - kociona tecnost menja svojstva tokom vremena zbog vlage.

Najprimetnija promena je pad temperature kljucanja - posle 3-4 godine, taj pad moze biti vrlo drastican i dovesti u opasnost bezbednost vozila pri kriticnim situacijama.

Naravno, u svakodnevnoj gradskoj voznji se moze voziti i sa matorim uljem, ali ako je temperatura kljucanja pala sa 250 C na 100 C (a to se moze desiti za samo 3-4 godine) pri kriticnim situacijama moze doci do vrlo lakog kljucanja kocionog ulja, sto ce dovesti do momentalog otkazivanja kocnica... ako vam se to desi niz neku planinu, ili u kriticnom kocenju / izbegavanju opasnosti, tu vam je kraj - a posle nema vise razmisljanja koliko ste ustedeli.



Zato ne stedite - menjajte ulje (bar) svake 2 godine ako cenite sopstveni zivot. Mnogi ce reci da je sve OK i ako se ne menja, jeste - sve je OK u onih cuvenih 99.99% slucajeva - a onda se desi onaj 0.01% i zavrsite na groblju.

Price da vlaga ne utice na kocioni sistem su... bez komentara.
[ cozmo_im @ 14.10.2009. 19:04 ] @
Doslovce prepisano iz originalne servisne knjizice:

Kontrola kocionog ulja:

10.000 (I), 20.000(I), 30.000(I), 40.000km (I) (R*)

(I) (inspect)
*R (Inspect or Replace).

Breaking fluid:

DOT-3
SAE J703

"Zbog higroskopsnosti ulja preporuceno je da povremeno ispustite ulje iz kocionog sistema i kompletno ga zamenite"*
(*Prema servisnom intervalu)

"Nemojte koristiti ulje starije od godinu dana ili koje je duze stajalo otvoreno"
"Pojava vazduha ili vlage u kocionom ulju moze izazvati opasan gubitak efekta kocenja"


Dakle ne pise nikakav interval u "godinama", samo je data kilometraza i savet pregledaj i/ili zameni.

Cisto da ne bude da piskaram napamet. Postujem apsolutno ovo servisno uputstvo. Ulje je doliveno pre nekih 60.000km i provereno posle 40.000km nakon zamene diskova (kod mene). Nijednom mi nisu otkazale kocnice niti pokazale bilo kakvu neefikasnost u bilo kojim uslovima kocenja ili opterecenja.
[ cozmo_im @ 14.10.2009. 19:11 ] @
Citat:
skorohaker: Vazi, a za uzvracaj vecere bilo kome od gostiju, ja cu tebi da kazem kako se pravilno pise zvanje iznad tvog avatara.


NASB - skracenica na engleskom od domaceg izraza za komisiju za ispitivanje udesa u vazduhoplovstvu. National Aviation Safety Board, to sam ja preveo sam za sebe, mrzi me da kucam na srpskom, svejedno iovako ionako niko ne zna sta je to.

Area Radar ATC je zvanje (Area Radar i Area Control rating)...
[ Ivan Dimkovic @ 14.10.2009. 19:14 ] @
Pa pazi, vlaga ulazi konstantno u kocioni sistem vozio ti auto ili ne - to nema veze sa kilometrima (za razliku od, recimo, kocionog diska - koji se trosi u toku voznje, pa ima veze sa kilometrima). A razlog zasto proizvodjaci isticu intervale u kilometrima je zato da bi menjanje kocionog ulja bilo u vezi sa ostalim servisnim intervalima.

Medjutim fakat je da kociono ulje drasticno menja performanse posle 2 godine (videti grafikon) - nije lako doterati temperaturu do kljucanja, ali ako ona padne dovoljno nisko - to se moze desiti prilikom visestrukog jakog kocenja (silazenje na nekoj dugoj nizbrdici)
[ DrJekyll @ 14.10.2009. 19:54 ] @
Sto zezate coveka, ta corolla je stvarno vanredna.

Doduse jedan far je tajvanski ali svetli bolje od originala jer je napredovala tehnologija, soferka malo napukla, rubovi malko zardjali (ali kupljeni novi ceka se zamena!) zadnji stop namazan silikonom jer je ulazila voda u gepek, motor baca plavi dim zbog gumica ventila ali inace sve je na kolima kao prvog dana!

(dodati slobodno ako sam neku pricu propustio)

A ono Kappa motorce od 1.2 pedeset(!) kubika sto stize do 100km/h za ljutih 13-14 sekundi je tek posebna prica...


Poenta ove price je da kocionu tecnost valja menjati svake 2 godine.
[ skorohaker @ 14.10.2009. 21:28 ] @
Cozmo, nabrojao si sve osim problematičnog, a to je "controler". Mnogo je manje komično kad se bespotreban strani naziv napiše ispravno.
[ ivanelf @ 15.10.2009. 06:36 ] @
Znaci da rezimiram, trebalo bi promeniti kociono ulje (tecnost). Pretpostavljam da to podrazumeva da se ovu staru ispustim pa da sipam novu? I drugo pitanje, koje kociono ulje ide u golfa 2, da li je isto kod svih automobila ili postoji neka konkretna za golfa i do kog nivoa bi trebalo da se sipa tecnost, da li do maksimuma ili izmedju min i max?

Pozdrav!

P. S. Ovo nije tema o Corolli ni o takvim modernim japanskim automobilima vec o promeni kocione tecnosti kod golfa 2. Licno nemam nista protiv japanaca osim sto su skupi za odrzavanje i sto za neke delove covek treba mnogo da pukne jer ih nema cak ni u Srbiji.
[ Zarko Silic @ 15.10.2009. 08:04 ] @
Ulje se ne ispusta vec kontinualno menja simultano ispustajuci i dolivajuci dok se kompletno ne zameni i to na svakom tocku po na osob. Mozes koristiti DOT4. Medjutim ako to nisi radio i obzirom da je rec o vitalnim elementima znacajnim za bezbednost, ja bih ti savetovao da to ipak obavi neko ko ima vise iskustva.
Kada je rec o starijim vozilima moze se desiti da se u toku rada pojave neplanirani problemi.





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 15.10.2009. u 13:15 GMT+1]
[ cozmo_im @ 15.10.2009. 09:30 ] @
Citat:
DrJekyll: Doduse jedan far je tajvanski ali svetli bolje od originala jer je napredovala tehnologija, soferka malo napukla, rubovi malko zardjali (ali kupljeni novi ceka se zamena!) zadnji stop namazan silikonom jer je ulazila voda u gepek, motor baca plavi dim zbog gumica ventila ali inace sve je na kolima kao prvog dana!
(dodati slobodno ako sam neku pricu propustio)

A ono Kappa motorce od 1.2 pedeset(!) kubika sto stize do 100km/h za ljutih 13-14 sekundi je tek posebna prica...

Poenta ove price je da kocionu tecnost valja menjati svake 2 godine.


Ti si kao duhovit. Bas onako. Vidi, poenta je da ne znas da citas. Originalni far sija kao tajvanski, ako nisi shvatio napisano. Znaci tajvanski nije bolji. Osim kad ti citas, onda je obrnuto. Silikon na svetlo je stavljen u ovlascenom servisu jer je utvrdjeno da postoji mana da ulazi vlaga, dakle ne voda, vec kapilarna vlaga tuda.
Znas kad bi se to brecnuo da uradi neki servis od "tvojih" marki vozila. Nikad.

Motor ne baca plavi dim, mozda bi bilo lepo, zbog tebe, da baca plavi dim i da se radujes ali na tvoju zalost trosi oko litre ulja na desetak hiljada kilometara sto mislim da je sasvim OK za preko 200.000km predjenih. A zbog gumica ventila je normalno da pri jutanjem plaljenju posle stajanja preko vikenda izbaci malo sivo-plavog dimcica od ulja koje prodje pored gumica. I ako ne razumes tematiku, nemoj onda ni komentarisati. Verovatno nemas pojma kako i zasto motor trosi ulje zbog gumica ventila i zasto se javlja plavicasto-sivkast dim samo i iskljucivo pri prvom paljenju nakon duzeg stajanja.

Objasnice ti kolega koji vozi Kappa motorce. Ima neke veze s vakuumom.

Sto se tice soferke, ja ne vidim pukotinu? (Na opstenarodnu zalost foruma i ove teme soferka je zamenjena istog dana, pre 3 godine, kad je i ostecena). Takodje, nesto mi ne cvrci plastika, nesto se ne cuju rupe, vidi boga ti, majku mu bozju, cuje se samo sustanje vazduha kroz otvoren siber! Kako sad to? Pa auto se raspada naravno! A na leru sto se dere i trese, pa to je ocaj zivi!

http://www.youtube.com/watch?v=eDsRBvv60GQ

http://www.youtube.com/watch?v=2W4PvWHqVok&feature=related

Rubove ne zelim da komentarisem, posto u zivotu nisi ni video kako to izgleda kod Corolle (ako ne znas rdja se javlja unutra izmedju ruba i podruba a ne spolja):





Mozda je greska sto mi je otvoren poklopac rezervoara pa ulazi vazduh (kud ga zaboravih dok sam cistio iznutra), koji oksidise metalnu strukturu auta, pojavljuje se rdja koja se proteze sve do pedale kvacile, zahvata i okolne automobile... moram to pod hitno da resim, istrule mi komsiluk, moram reci komsiji da pomeri C4 sto je kupio sad da ga ne uhvati... rdja je prelazna boles...

Jaooo, sta cu jadan, moram sad sve ovo da prefarbam ili da bacim u djubre i kupim Golfa 2...
[ FIREBIRD @ 15.10.2009. 09:39 ] @
Cozmo sipa ulje u motor! Kocnice mu ne trebaju, koce same kada zaribaju kociona klesta!
[ ivanelf @ 15.10.2009. 09:46 ] @
Slobodno mozes da ides i pises na nekoj od tema koja se tice japanskih vozila. Tvoja Korola je malo dete za dobrog Golfa 2. Imao sam averziju prema golfovima, narocito dvojkama dok nisam seo u jedan i kupio ga, tako da neko moze samo da ima predrasude prema golfovima dok ne sedne i ne provoza neki, naravno pod uslovom da nije krs. Svako voli najvise automobil koji on licno poseduje tako da je razumljivo sto toliko hvalis tvog japanca.
[ DrJekyll @ 15.10.2009. 09:47 ] @
Citat:
Jaooo, sta cu jadan, moram sad sve ovo da prefarbam ili da bacim u djubre i kupim Golfa 2...



Ma jok, treba samo malo da budete realniji i onda nece ljudi vise da se sprdaju sa tobom i kappa vozacem.
[ ivanelf @ 15.10.2009. 10:02 ] @
Posle odgledanih klipova moram da priznam da je ova toyota zaista vanserijski model. Za približno 30 sekundi razvila je brzinu od 60km/h. Mogla je i vise ali Cosmo nije hteo da opterecuje motor. Da me neko ne shvati pogresno, zaista mislim da su japanska vozila kvalitetna, ali nisam ni sanjao da postoji ovakav primerak :)
[ vladd @ 15.10.2009. 10:12 ] @
Novim zakonom o saobracaju, i novim propisima o tehnickom pregledu, merice se tacka kljucanja kocione tecnosti. Tako da ce dileme nestati.

Zasto ne zelite da povezete, ili broj kilometara ili broj godina, ili merenje tacke kljucanja, kao povod za zamenu kocione tecnosti..kao da se radi o tudjim glavama.

Poz

P.S.
Uzgred, cena kocionog ulja je blago receno smesna, a posledice neodrzavanja kocionog sistema uzasavajuce...
[ Ivan Dimkovic @ 15.10.2009. 18:42 ] @
Citat:
vladd
Uzgred, cena kocionog ulja je blago receno smesna, a posledice neodrzavanja kocionog sistema uzasavajuce...


To je ono sto me fascinira... tako mali trosak u 2 godine, a u nekoj kriticnoj situaciji moze biti razlika izmedju zivota i smrti, ili izmedju izbegnute opasnosti i ulupanog auta...

Inace, DOT4, DOT4+ i DOT5.1 (NE DOT5!!!) su ulja koja mogu ici u Golf II - moze i DOT3 ali zaista nema potrebe posto je danas i DOT4 jeftin. Razlika izmedju DOT-brojeva je u temperaturi kljucanja (i u viskoznosti, mada to nije puo bitno za ne-ABS auto)
[ mkvb @ 16.10.2009. 08:41 ] @
Pre par meseci sam izvukao spricem kocionu tecnost iz rezervoara i dosipao novu. Odmah se primetila razlika u kocenju. Ja nemam servo pa imam malo izrazeniji osecaj na pedali. Kocnica je brze i odlucnije reagovala i to je cinjenica. Ovakvo dosipavanje mi je bilo samo prelazno resenje do zamene nekih delova. Kocnica je ubrzo pocela da propada i da povlaci vazduh na zadnjim tockovima.
Kada sam nabavio sav potreban materijal i odvojio jednu subotu zamenio sam kocione cilindre na zadnjim tockovima. Tada nisam menjao kompletnu tecnost nego sam samo dosipao novu. Kocenje je bilo odlicno ali za vrlo kratko vreme je pocela pedala ponovo da propada. Novo DOT3 ulje je nagrizlo stare gumice u glavnom kocionom. Kupio sam nov glavni kocioni, sacekao subotu i zamenio. Pri tome sam zamenio svu kocionu tecnost. Kocenje je sada po fabrickim standardima. Pre dva dana sam registrovao auto i tehnicki je prosao bez problema, cak mi je radnik na tehnickom pohvalio kocnice i pitao sta sam radio sa njima. Nije navikao da tako stari auto ima kocnice u standardu. Diskovi, dobosi, plocice i paknovi su mi stari oko 10ak hiljada km.

Znaci rezime ovog mog pisanja, ako godinama nije menjana kociona tecnost preporucujem da se zameni jer se razlika u kocenju primecuje poprilicno. Nova kociona tecnost moze nagristi stare gumice. Ja sam hteo da prodjem jeftinije samo zamenom tecnosti pa sam na kraju zamenio i cilindre na zadnjim tockovima i glavni kocioni. To je cena koja mora da se plati za auto star skoro 30 godina, ali se sada ne plasim vanrednog tehnickog!
[ pantic68 @ 16.10.2009. 08:49 ] @
Citat:
mkvb: Pre par meseci sam izvukao spricem kocionu tecnost iz rezervoara i dosipao novu. Odmah se primetila razlika u kocenju. Ja nemam servo pa imam malo izrazeniji osecaj na pedali. Kocnica je brze i odlucnije reagovala i to je cinjenica.

[ mkvb @ 16.10.2009. 09:04 ] @
Pa jeste bilo tako. Imao sam jednu novu kanticu ulja i plan da kompletno sredim kocnice. Sto da ne sipam malo novog ulja dok ne sredim sve ostalo. A i to sam uradio vise radi probe, a razliku sam primetio.

E onda sam ozbiljno krenuo u napad na kocnice i zamenio sve sto je bilo potrebno.
[ Zarko Silic @ 16.10.2009. 11:38 ] @
A nisi napisao najvaznije.
Kako si odzracio (izluftirao) sistem.

Inace, gumice u kocionim sistemima treba zameniti nakon 5 godina starosti (ovo se odnosi na automobile starije generacije gde je tako nesto izvodljivo). Retko ko ovo radi i zato je potrebno cesce kontrolisati njihovo stanje te u slucaju nekakve neispravnosti, odmah odreagovati.





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 16.10.2009. u 13:44 GMT+1]
[ mkvb @ 16.10.2009. 12:09 ] @
Po pravilu... hehe

Kada sam zamenio gl kocioni, napunio sam kanticu sa uljem i popustao svaki holender na samom glavnom. Cale je drukao pedalu. Kada je na svim holenderima prestao da sisti vazduh presao sam na sisice (sto ovo lepo zvuci). Prvo danji desni, prednji levi, zadnji levi, prednji desni tocak. Popustim sisicu i pustim da staro ulje istice u (kroz crevo u kanticu). Kada se pojavi novo ulje, vidi se razlika u boji, zavijem sisicu, cale druka pedalu, popustim i stegnem siscu i tako koliko je potrebno puta. Isti postupak za svaki tocak uz povremeno dolivanje DOT ulja. Jel tako treba?


Zare posto ti ipak znas znanje imam jedno pitanje ali je mali off.
Na starom glavnom kocionom oni otvori gde se srafe holenderi za cevi, su bili malo veceg precnika nego na ovom novom sto sam kupio. Ovaj novi ima jedan siri otvor za automat stop svetla i cetiri uza otvora za cevi, stari je imao svih pet sirih otvora.
Sta starim mi je pedala kocnice bila malo meksa (ne zbog vazduha) a sa novim malo tvrdja. Da li je to zbog tog manjeg precnika otvora ka cevima?
[ Zarko Silic @ 16.10.2009. 12:45 ] @
Pa valda je bolje da bude tvrdje
[ goat @ 16.10.2009. 13:15 ] @
Citat:
mkvb: Po pravilu... hehe


Zare posto ti ipak znas znanje imam jedno pitanje ali je mali off.
Na starom glavnom kocionom oni otvori gde se srafe holenderi za cevi, su bili malo veceg precnika nego na ovom novom sto sam kupio. Ovaj novi ima jedan siri otvor za automat stop svetla i cetiri uza otvora za cevi, stari je imao svih pet sirih otvora.
Sta starim mi je pedala kocnice bila malo meksa (ne zbog vazduha) a sa novim malo tvrdja. Da li je to zbog tog manjeg precnika otvora ka cevima?


pitao si Zarka ali ću ti odgovoriti (nadam se da Zarko ne zamera zbog toga)


.... na tvrdoću pedale kočnice ne utiče prečnik cevčica za razvod ulja... možda je na starom prečnik klipa bio nešto veći... ili nije dihtovao dobro pa je imao unutrašnje curenje (produžava se nešto hod pedale kočnice i može se steći utisak da je ist nešto mekša).... imaš li servo?

.... i još nešto .... stari kočioni sistemi imaju gumene zaptivke koje u "podrumu na polici " traju 6 godina ... u eksploataciji mogu trajati samo kraće.... nove zaptivke su uglavnom poliuretanske ili omegat (kompozit PTFE + bronzani prah) (ovo je bila uskostručna konsatatcija)... poliuretan i teflon su otporniji na starenje - žive koliko i kornjača

[ Zarko Silic @ 16.10.2009. 13:30 ] @
Ne verujem da precnik klipa utice na tvrdocu pedale kocnice (mozda hod, ali precnik ne. Obzirom da je rec o nestisljivom fluidu ni kolicina tecnosti ne bi smela da utice na ovu pojavu). Ovo je normalna pojava kada se sve uradi po propisu i sa originilnim delovima. Nemoj nista da te zabrinjava.

Razlog ove pojave najverovatnije se krije u zazorima usled habanja i slicnim stvarima na starim i raubovanim cilindrima. Postoji mogucnost da su uzrocnici i paknovi na zadnjim dobosima koje kazes da si zamenio novim.

Postoje materijali koji traju duze, ali ni oni nisu vecni obzirom da pored vremena samopropadanja na njih utice i habanje tokom eksloatacije.
[ mkvb @ 16.10.2009. 14:08 ] @
Paknove nisam tada zamenio novim nego malo ranije. Hod pedale jeste malo kraci, morao sam da stelujem sigurno 5-6 cm praznog hoda dok poluga ne uhvati klip, da se tako izrazim.

Goat hvala na odgovoru, pogodio si pravo u srz, stari glavni kocioni je prelivao.

Ljudi sta da vam kazem osim svaka cast i hvala na odgovorima...
[ vladd @ 16.10.2009. 21:15 ] @
Manji klip "meksa" kocnica, odnosno malo duzi mekan hod pedale, posto treba vise hoda za istu zapreminu kocione tecnosti za dopuni povecane zapremine usled rada kocionih cilindara.

Naravno, trebala bi dramaticna razlika u precniku klipa, da bi se primetila osetna razlika, sto najverovatnije nije slucaj, vec su, konkretno, u pitanju razna prelivanja i curenja oko ostarelih gumica.

Poz
[ dekster2 @ 16.10.2009. 21:43 ] @
Citat:
vladd: Manji klip "meksa" kocnica, odnosno malo duzi mekan hod pedale, posto treba vise hoda za istu zapreminu kocione tecnosti za dopuni povecane zapremine usled rada kocionih cilindara.

Naravno, trebala bi dramaticna razlika u precniku klipa, da bi se primetila osetna razlika, sto najverovatnije nije slucaj, vec su, konkretno, u pitanju razna prelivanja i curenja oko ostarelih gumica.

Poz



HHMmm,pardon ,Šta reče,manji klip = mekša kočnica.Stvarno si ......Manji klip veći pritisak u cilindru.Da ne polemišem.
Odlična stvar za zadnje kočnice za g2.Staviti anker platna od golfa3,paknove,cilindar 17mm.Lageri ostaju isti kao i rukavac
a napred staviti od g2 td ili gti pločice sa ventilirajućim diskovima.

[Ovu poruku je menjao vladd dana 18.10.2009. u 12:52 GMT+1]
[ vladd @ 18.10.2009. 12:02 ] @
Citat:
dekster2: HHMmm,pardon ,Šta reče,manji klip = mekša kočnica.Stvarno si ......Manji klip veći pritisak u cilindru.Da ne polemišem.
Odlična stvar za zadnje kočnice za g2.Staviti anker platna od golfa3,paknove,cilindar 17mm.Lageri ostaju isti kao i rukavac
a napred staviti od g2 td ili gti pločice sa ventilirajućim diskovima.

[Ovu poruku je menjao vladd dana 18.10.2009. u 12:52 GMT+1]


Jako obrati paznju na izraze, ako zelis da doprineses diskusiji.


I probaj malo da porazmislias kako funkcionise hidraulika. U svim trenucima rada...


I kakve veze ima "pritisak" sa mekocom pedale, kada je maksimalan, pedala je tvrda, samo je pitanje da li je pri vrhu ili pri dnu hoda pedale....sto valjda definise "mekocu". A pre max pritiska, mora da popuni promenu zapremine u klipovima.

Ne prave se razlike u precnicima 2 olo 3 puta, nego par milimetara, sto za osecaj finalnog pritiska predstavlja malu, neprimetnu razliku, a za zapreminu ima veci znacaj, produzava meki hod nekoliko mm.


Poz
[ Ivan Dimkovic @ 18.10.2009. 12:09 ] @
Za kocioni hod je bitan odnos povrsine klipa kao i povrsine otvora na glavnom kocionom cilindru.

Te vrednosti proracunava proizvodjac i obicno su podesene tako da daju optimalni hod i "cvrstocu" kocnice.

To je naravno moguce menjati, recimo promenom kocionih kljesta sa nekim koja imaju vece otvore (ili zamenom glavnog kocionog cilindra sa nekim drugim) - medjutim u mnogim zemljama je to zabranjeno, tj. ako se to uradi neophodno je ponovo sertifikovati ceo kocioni sistem.

Ukoliko je doslo do promene kocionog hoda bez ikakvog menjanja odnosa povrsina klipa i otvora glavnog kocionog cilindra, onda je pre u pitanju bilo neko curenje, sto rece Vladd..
[ vladd @ 18.10.2009. 12:27 ] @
Odlutala diskusija u pogresnom smeru.

Zamenu delova kocnica treba raditi po specifikacijama proizvodjaca, i svako nadogradjivanje je potencijalno opasno.

Ugradnja dela iz kasnijeg modela, koji je doziveo neke fabricke prepravke, treba da bude ispracena kompletnim pregledom i doradom svih unapredjenih elemenata sistema.

Jedino je bezopasno, menjanje elemenata kocionog sistema, napravljenih od modernijih materijala, sa boljim karakteristikama.

Poz

[ KULJA111 @ 18.10.2009. 15:46 ] @

Imam dvojku od 1990 god i nikad nije menjano, auto je kupljen polovan.... a jos uvek koci ko zmaj...

Na moju zalost, jer jos uvek vozim isti auto...
[ Zarko Silic @ 18.10.2009. 17:17 ] @
Pa to bas nije za pohvalu, ali u Vojvodini to prolazi.


U Vojvodini kocnice samo smetaju
[ Kosta ******um Rex Persia @ 13.12.2010. 02:26 ] @
Vec svi dobro znate moju situaciju,pa da ne ponavljam poznate stvari. :)

Ali,pročitavši ovu celu diskusiju,nekako dolazim do velikog utiska da i ja na mom Golfu 2 iz 1986. godine trebam promeniti kočionu tečnost.Nešto sam čitao na wikipediji i tamo kažu da tečnost DOT 5.1 ključa na 290 stepeni,ali je verovatno za ovaj auto dovoljno i DOT 4.

E sad,niko ovde nije rekao za proizvođače ovih tečnosti,koje treba izbegavati a koji su vrhunski po kvalitetu ?

Sad je hladno pa nemam nameru da menjam nesto i da unistim kocnice,ali na proleće ću zameniti kočionu tečnost. Šta vi mislite ? Verovatno,mislim,da ova tecnost nikada nije menjana od datuma proizvodnje automobila,marta meseca 1986. godine.