[ Cokss @ 18.10.2009. 20:31 ] @
Moze li mi iko pomoci ?
Naime.Radi se o tome da imam otvorenu S.T.R za prodaju voca i povrca na pijacnoj tezgi.Po zakonu bi trebalo da imam fiskalnu kasu i da izdajem racune.Moje pitanje glasi .
Kako da kucam fislkalni racun na kasi (koja radi na baterije) kad ja u toku dana po nekoliko puta menjam cenu necega ?
Npr. Iznesem banane na tezgu i stavim cenu 80 din. posle nekog vremena usled hladnoce banana pocne da propada i ja moram da joj menjam cenu na nize u zavisnosti od toga koliko je propala.Tako se desi da na kanapu sa bananama imam i po 4-5 razlicitih cena, a da ne kazem da tu ima i drugog voca koje isto tako propada i kojem cena zavisi od izgleda ,cvrstoce,flekavosti i td.
Posebna prica su prodavci koji nemaju nista prijavljeno i prodaju robu na crno.Kako se koji pojavi tako spusta cene (jer fala bogu nema nikakve troskove osim tezge a i to ako uopste plati). I radi takve konkurencije i ja sam primoran da spustam i podizem cenu nekad i po nekoliko puta u toku dana.
I kako sad ja te promene cena da prikazem na fiskalnom racunu.Napominjem da jos nemam fiskalnu kasu ali poceli su da nas upozoravaju (inspektori) da ih moramo kupiti ako mislimo da radimo i dalje.
Jos jedna mozda bitna stvar je da sam pausalac.
[ S A J A @ 18.10.2009. 21:37 ] @
Umesto ceste promene cena, ja bih preporucio mnogo bolju varijantu a to je da u fiskalnoj kasi otvoris nekoliko artikala, npr. Banane klasa A, Banane klasa B i Banane klasa C i svaki taj artikal bi imao svoju cenu. Uvodjenjem fiskalnih kasa se upravo i zeli uvesti red u pijacnoj prodaji, tj. da se sve radi legalno i da kupac bude zasticen. Po zakonu o zastiti potrosaca, prodavac mora svim kupcima garantovati iste uslove sto znaci da ti ne smes menjati cene kako ti dune vec moras imati konkretan razlog. Cena mora biti istaknuta i mora se postovati. Dakle, umesto da menjas cene vise puta dnevno moj savet ti je da uvedes klase i problem resen.
Inace, u pripremi je novi zakon o zastiti potrosaca koji ce biti po evropskim standardima. Taj zakon daje jos veca prava kupcima, pogledaj ovde.
[ Take 5 @ 18.10.2009. 22:36 ] @
Promena cene u toku dana se vrlo jednostavno vrši preko fiskalne kase i nikakav tu problem ne postoji. To je jedna od najosnovnijih operacija, koja se u radu sa fiskalnom kasom podrazumeva.
Eventualno bi moglo da se prica o knjigovodstvenom problemu "nivelacije cena", ali to se ne odnosi na tebe niti ima direktne veze sa upotrebom fiskalne kase.
Tako da problem, kojim se opterećuješ ne postoji! Druga priča je šta sve prodaja preko fiskalne kase obavezno povlači za sobom...


PS
Ako ti je možda i dalje nejasno, svaki fiskalni račun sadrži sledeće podatke:
-Datum i vreme prodaje
-Šifru (PLU) i naziv artikla
-Cenu po jedinici mere
-Prodatu količinu
-Ukupnu cenu za prodatu količinu
-Naplaćeni iznos (dodatno i detalje o primljenom iznosu i vraćenom kusuru)

Tako da nikakvih problema nema ako si prodao u 10h 1Kg banana po ceni od 80,00 RSD za Kg (80,00 din)
U 10:15 si prodao 0,5Kg banana po ceni od 60,00 RSD za Kg (30,00 din)
U 12:30 si prodao 2Kg banana po ceni od 50,00 RSD za Kg (100,00 din)
...



[Ovu poruku je menjao Take 5 dana 18.10.2009. u 23:51 GMT+1]
[ Cokss @ 19.10.2009. 13:46 ] @
Pa ne znam bas dal je to tako prosto. Nesto nisam video da iko ukucava u kasu cenu proizvoda onog trenutka kad robu prodaje vec cene postoje u samoj kasi pa se ukucava samo kolicina robe.Kolko ja kontam.
I to sa klasom A,B,C mislim da nije bas tako lako izvodljivo.Evo primer .Jednog dana nabavna cena recimo banane je 1200 rsd sto zanci da kilogram kosta 66,5 rsd. a vec sutra dan nabavna zna da skoci na 1450 rsd pa sad nabavna iznosi 80,5 rsd ,samim tim onda se menja i cena klase B i C.To znaci da ja u kasu svaki boziji dan moram ubacivati nove cene u zavisnosti od nabavne cene.To je samo za bananu a gde su ostali proizvodi .Brr...... .Hvata me muka od same te pomisli.
Slazem se ja da treba zastititi kupca ,ali ajde da neko zastiti i nas legalne prodavce.Kako se resiti Roma koji rade totalno nelegalno i zaradjuju mnogo vise od nas legalnih koji placamo i pausalni porez i penziono i zdravstveno osiguranje .Od tih para koje mi uplacujemo u penzioni fond delom se isplacuju penzije za penzionere a oni onda od istih tih para kupuju kod Roma jer je kod njih roba jeftinija i po 10-20 dinara od nase.To mi deluje kao zacarani krug u kojem su uvek jedni te isti na gubitku.
Znam da ce sad neko reci pa postoji trzisna i ne znam sve koja inspekcija za to ,ali i ta inspekcja kad dodje na pijacu ode prvo u pijacnu upravu uzme podatke o nama koji imamo STR i onda kontrolisu i kaznjavaju samo nas .Kad ih pitamo a sta je sa ovim nelegalnim oni kazu da nisu nadlezni za to.
Pa ko je pobogu nadlezan.Pa oni ispadose najveci proizvodjaci paprike i krastavcica a ni njivu nemaju.
Cini mi se da me drzava svojim potezima tera u sivu ekonomiju i to ne samo mene vec veliku vecinu nas malih trgovaca.
[ websurfer @ 19.10.2009. 14:51 ] @
Pa ubaci artikle "Banana od 50 din/kg", "Banana od 60 din/kg", "Banana od 70 din/kg", "Banana od 80 din/kg".... "Banana od n din/kg"!
[ websurfer @ 19.10.2009. 14:56 ] @
Jedino ako opet bude hiperinflacija, onda ti ni ova fora ne pomaze...

[Ovu poruku je menjao websurfer dana 19.10.2009. u 22:49 GMT+1]
[ S A J A @ 19.10.2009. 15:31 ] @
Drzava uvodjenjem fiskalnih kasa zeli da uvede red u pijacne tezge kako bi ljudi radili legalno. E sad, ako to oni urade polovicno (kako se i najcesce radi) onda cete da nadrljate. Drugim recima, ako drzava ne natera sve da imaju fiskalne kase i rade posteno onda cete vi koji radite posteno biti u losijoj poziciji (necete biti konkurentni) pa cete biti primorani da prelazite u ilegalu kako bi nesto zaradili. Dakle, polovicno resenje je vrlo lose i direktna stimulacija za nelegalan rad. Nazalost, u ovoj zemlji se retko sa cime istera do kraja pa je tesko unapred reci kako ce se sve to zavrsiti.

Sto se tice evidentiranja artikala preko fiskalne kase, ona jeste napravljena da se za svaki artikal upise cena i prilikom prodaje samo kuca kolicina. Otvori jedan isti artikal u nekoliko klasa a cenu menjaj samo kad moras. Ako je to svaki dan onda je svaki dan, kupi neku kasu gde je promena cene proceduralno jednostavna.

[ Cokss @ 19.10.2009. 18:57 ] @
Bice da si u pravu u svemu sto si napisao.A meni se onda vise isplati "ilegala" nego da izigravam pametnjakovica.
[ acatheking @ 19.10.2009. 19:19 ] @
A od kada su uvedene kase na pijaci? Za vikend sam pazario paradajS i banane ali nisam dobio fiksalni racun niti video na tezgama da ih imaju :)
[ Catch 22 @ 19.10.2009. 19:28 ] @
Sve fiskalne kase imaju mogućnost tzv. "brze promene cena".
Izmena cene za isti artikal više puta u toku jednog dana je podrazumevana mogućnost.

A vi sad dalje mudrujte kol'ko vam volja...
[ anakin14 @ 20.10.2009. 13:20 ] @
Citat:
Cena mora biti istaknuta i mora se postovati.


za mene je ono totalna glupost koja rusi osnovna nacela TRGOVINE koja je osnovna operacija u ekonomiji.

naime - ja isto tako kao ugostitelj moram imati cenu recimo - 100din pivo, e sad sa obzirom da roba u knjigovodstvu po nasim zakonima treba da se vodi po PRODAJNIM CENAMA a ne po NABAVNIM sto bi bilo mnogo logicnije koji se problemi desavaju:
Nemozes ili veoma tesko mozes(uz ogromno cimanje)

1) pivo je 100 din, ali imas uzivo muziku i oces da ga teras 150
2) dodje ti drug/rodjak i kazes za tebe je 80
3) oces promociju i spustis svima na 50
4) kazes od 10h-11h pivo je 80
5) zaposlenima dati 50% popusta

itd itd (naravno sve ovo moze sa procesima koji izuzetno otezavaju kontrolu i jednostavnost vodjenja knjiga - tipa otvaranja x artikla koji su ustvari ISTA roba... resenje za ovo je vodjenje robe po nabavnim cenama gde se bilo kojia marza vodi kao prihod i to je to...

sa tim sto mislim da je osnovno u TRGOVINI imati mogucnost da jednom prodam za 1000 a jednom za 10din iz cistog razloga sto mi se ovaj ne svidja pa ako oce da kupi za 1000 nek kupi...ali satro zastita POTROSACA...
e zamisli ako to uvedu mocices da skoknes do metro-a da se nakupujes tehnike i da sve vratis za mesec dana JER TI SE NE SVIDJA!!! mislim bio bi srecan da nas strefi neka kometa posto ovaj svet ide u kkkk-u-r-a---c...
[ S A J A @ 20.10.2009. 15:35 ] @
Prodavac sluzi potrosacima a ne obrnuto pa je logicnije da se zakon pravi po meri potrosaca a ne prodavaca. Najbolje je kad bi moglo da odgovara i jednima i drugima ali je to tesko ostvariljivo pa se mora naci neki kompromis. Razumem potrebu da se menjaju cene od situacije do situacije ali to onda uvodi veliku mogucnost za podvale. Kad udjem da kupim nesto, necu da me prodavac odmeri pa ako vidi da sam bogat da mi naplati vise, ako mu se ne svidjam da mi ne proda i slicno. Ne zelim da kao u nerazvijenim zemljama moram da se cenkam za svaku sitnicu koju hocu da kupim, da me prodavci na ulici vuku za rukav i slicno... Zakon prosto mora da bude po meri potrosaca a to znaci da potrosac hoce da vidi istaknutu cenu i da se ta cena postuje u svim slucajevima. Cena treba da se formira prema vrednosti proizvoda a ne prema tome koliko je neko bogat ili koliko neko misli da ga treba osisati. Trgovina jedino sa zakonima moze biti prava trgovima, bez toga je lov na naivne u fazonu ko ce koga vise da predje.
[ anakin14 @ 20.10.2009. 18:06 ] @
e tu se bas ne slazemo - trgovina sa zakonima NIJE prava trgovina - pravu trgovinu mozemo naci samo jos na PIJACAMA a jedna od osnovnih operacija u pravoj tgovini je upravo to sporno cenjkanje...
[ Cokss @ 20.10.2009. 18:15 ] @
Dobro.Slazem se i ja da treba potrosaci da budu zasticeni zakonom ,ali ne samo od trgovaca vec i od "kvarnih " proizvodjaca koji u reklami za svoj proizvod navode podatke od kojih nema ni traga u datom proizvodu.Medjutim ne razumem zasto ti se ne svidja cenjkanje.Pa na pijacama je to normalno.Neki ljudi prosto obozavaju da se cenjkaju i to im dodje kao mala razonoda pri kupovini.Pijaca je to ljudi moji.Ja se licno sa mojim kupcima cenjkam oko cene i ne pogodim se sa svakim isto ,pa kako to onda da unesem u fiskalni racun.Najbojle je onda zabraniti pijace ,a samim tim i cenjkanje pa neka onda narod kupuje samo u hipermarketima na onim cuvenim akcijama.Tamo ce im tek trebati doooobar zakon o zastiti potrosaca.Medjutim neverujem da ceih on zastititi od "jakih igraca" i njihovih prevara.
Jos nesto moram reci.Verujte da je mnogo vise prevaranata medju kupcima nego medju trgovcima.Pa se onda pitam kome je vise potrebna zastita ?
[ anakin14 @ 20.10.2009. 18:41 ] @
Citat:
Cokss: Dobro.Slazem se i ja da treba potrosaci da budu zasticeni zakonom ,ali ne samo od trgovaca vec i od "kvarnih " proizvodjaca koji u reklami za svoj proizvod navode podatke od kojih nema ni traga u datom proizvodu.Medjutim ne razumem zasto ti se ne svidja cenjkanje.Pa na pijacama je to normalno.Neki ljudi prosto obozavaju da se cenjkaju i to im dodje kao mala razonoda pri kupovini.Pijaca je to ljudi moji.Ja se licno sa mojim kupcima cenjkam oko cene i ne pogodim se sa svakim isto ,pa kako to onda da unesem u fiskalni racun.Najbojle je onda zabraniti pijace ,a samim tim i cenjkanje pa neka onda narod kupuje samo u hipermarketima na onim cuvenim akcijama.Tamo ce im tek trebati doooobar zakon o zastiti potrosaca.Medjutim neverujem da ceih on zastititi od "jakih igraca" i njihovih prevara.
Jos nesto moram reci.Verujte da je mnogo vise prevaranata medju kupcima nego medju trgovcima.Pa se onda pitam kome je vise potrebna zastita ?


potpuno se slazem. Uzgred ne slazem se da potrosaci budu zasticeni zakonom - NIKO TE NE TERA DA BUDES POTROSAC, pa kome se ne svidja da kupuje i bude potrosac ne mora to ni da bude.
[ S A J A @ 20.10.2009. 19:15 ] @
Moja prica se ne odnosi na pijacu vec trgovinu uopste. Po meni je cenkanje nuzna odbrana kupaca od prodavaca koji hoce na prevaru da im uzmu pare. Dakle, da mene ne bi prevario neki namazni trgovac ja moram da se cenkam, ako slucajno u tome nisam dobar ili sam stidljiv onda ce da mi izvuce pare. To nije u redu. Mislim da svi kupci treba da imaju ista prava i da im se cena ne menja u zavisnosti od toga koliko su sposobni u cenkanju. Prilikom kupovine ne zelim uopste da razmisljam o cenkanju vec bih da mi misli budu pametnije iskoriscene. Svaki proizvod bi trebalo da ima svoju vrednost i da se prodaje po toj vrednosti. Zato i pre odem u prodavnicu/megamarket i kupim sve sto mi treba i ne razmisljam da li me je neko prevario ili nije. Na kasi dobijem racun koji mogu da sacuvam kako bi nekad proverio neku cenu ili planirao troskove i to je to. Jos kada bi imao svest (koju bas i nemam) da ce taj placen porez biti iskoriscen za dobrobit drustva (kao i u razvijenim zemljama) onda bi bilo potpuno zadovoljstvo sve legalno placati.

Sto se tice prava kupca da vrati robu bez obrazlozenja "jer mu se ne svidja', to je po meni jedna od odlicnih zamisli. U tom slucaju se prodavci "zakonski motivisu" da njihovi kupci budu zadovoljni. U interesu prodavca nece biti ko sada da te prevari (uvali ti robu i saceka da izadjes iz radnje) vec da te saslusa, da razume tvoje potrebe, da ti predlozi pravi proizvod koji ti treba, da ti objasni sve u vezi njega i da ti pomogne da ga upotrebis/instaliras. Tako se dobija zadovoljni kupac. A ako tebi kupci pocnu vracati robu, to znaci ili da si los prodavac ili je roba losa. Obe varijante treba iskoreniti pa stoga u tom novom zakonu vidim pomak u tom pravcu. Ako se dobro primeni, polako ce se osipati trgovci koji hoce da ti podvale i uvale (najcesce robu najlosijeg kvaliteta). Oni koji savesno rade i vode racuna o svojim musterijama nemaju razloga da brinu za takav zakon. Uostalom, on je standard u evropskoj uniji i vreme je da to dodje kod nas.
[ anakin14 @ 20.10.2009. 19:49 ] @
Citat:
Po meni je cenkanje nuzna odbrana kupaca od prodavaca koji hoce na prevaru da im uzmu pare


ko bre oce na prevaru da ti uzme pare??? ako ga prodajem konjski izmet za 10000e po kilu niko te tera da ga kupis... a ti kad ga kupis onda pricas satro prevaren sam... ZNACI NIKO NIKOGA NE TERA NISTA DA KUPI - tako da je prevara NEMOGUCA pa cak i ako ti neko proda jaje za 1000e, jer nisi obavezan da ga kupis a slobodna trgovina dozvoljava da prodajem sta hocu za koliko hocu.

Citat:
Sto se tice prava kupca da vrati robu bez obrazlozenja "jer mu se ne svidja', to je po meni jedna od odlicnih zamisli. U tom slucaju se prodavci "zakonski motivisu" da njihovi kupci budu zadovoljni. U interesu prodavca nece biti ko sada da te prevari (uvali ti robu i saceka da izadjes iz radnje) vec da te saslusa, da razume tvoje potrebe, da ti predlozi pravi proizvod koji ti treba, da ti objasni sve u vezi njega i da ti pomogne da ga upotrebis/instaliras


vecu glupost nisam cuo. svakom prodavcu je u interesu zadovoljan kupac. a ako vec postoji neki koji ti uvali robu, ko je tu kriv TI sto si kupio ili ja sto sam ti uvalio? ako su svi ovce onda moras da ih sisas...

Citat:
Tako se dobija zadovoljni kupac. A ako tebi kupci pocnu vracati robu, to znaci ili da si los prodavac ili je roba losa


ili da se KUPCU moze da koristi nesto mesec dana pa da vrati.


Po tom zakonu kupci su zlatni a mi prodavci i trgovci smo lopovcine koji postoje samo da bi prevarili KUPCE... e a kada se udruze svi prodavci zbog tih gluposti pa zatvore svoje radnje na jedno nedelju dana da vidimo sta ce onda raditi kupci - i ono KO je tu ZBOG koga...
[ S A J A @ 20.10.2009. 20:45 ] @
Ono sto je tebi glupost to je u razvijenim zemljava (evropskoj uniji) standard. Jos jednom ti napominjem da to nije nasa izmisljotina vec uskladjivanje sa evropskim zakonima. Ako njima valjaju ne vidim sto ne bi valjali i nama. Izgleda ces morati da se naviknes.
[ Cokss @ 21.10.2009. 10:30 ] @
To sto je nesto u EU standard uopste nemora da znaci da je dobro i da bi trebali i ostali da to primenjuju.
Do skora je u EU postojao standard po kojem nije mogao da se prodaje krastavac ako nema odredjenu duzinu, debljinu , boju ili grbavost.
Nije im trebalo dugo da uvide da je to notorna glupost i prosle godine je ukinuta ta standardizacija.Prema tome nemojmo se previse ugledavati na zakone i propise koji se koriste u EU vec napravimo svoje koji ce biti priblizni nasim navikama i nasem mentalitetu i olaksati nam trgovinu.To sto oni ucenjuju zemlje koje zele da im se pridruze da moraju prihvatiti njihove zakone ne znaci da su ti zakoni dobri vec da oni zele da drze kontrolu u svim oblastima zivota.
Nije tacno da cenjkanje sluzi kupcima kao odbrana od trgovaca koji navodono hoce da ih prevare.U ovoj nasoj "sugavoj" situaciji gde vecina zivi bedno cenjkanje sluzi da se sto jeftinije prodje da bi moglo malo lakse da se zivi.Uostalom gde jos mozes da se cenjkas osim na pijaci ? U Rodicu? U Maxiju? U Tehnomaniji ?Kod Matijevica ? Aha pitam baba kuranu.
[ S A J A @ 21.10.2009. 11:05 ] @
Naravno da nije sve iz EU dobro i pametno ali dosta stvari jeste i medju njima jeste zakon o zastiti potrosaca. Naravno to je moje misljenje, nemam nista protiv da ti mislis drugacije. Cenkanje po meni nije nacin da se prodje jeftinije jer svaki proizvod treba da ima svoju trzisnu vrednost na koju se dodaje marza prodavca koja treba da bude zasnovana na trzisnim uslovima a ne bezobrazluku i konceptu 'ako da sisamo ovce dok ih ima'. U Srbiji je postao standard i uobicajna praksa da prodavci imaju marze od 150% i da imamo najvise cene u okruzenju. Pa neki domaci proizvodi se mogu jeftinije kupiti u susednim zemljama nego kod nas. Toliko o domacoj trgovini i mentalitetu. Ja EU vidim kao resenje tih problema a to je postena trgovina i normalne marze. Cenkanje nije nista drugo nego prijatan izraz za "hocu da te za*ebem pa ako uspem da te oderem super, a ako ne uspem prodacu ti proizvod po njegovoj pravoj ceni".
[ anakin14 @ 21.10.2009. 11:59 ] @
pa cenjkanje sluzi kupcu a ne prodavcu...

Citat:
Cenkanje po meni nije nacin da se prodje jeftinije jer svaki proizvod treba da ima svoju trzisnu vrednost na koju se dodaje marza prodavca koja treba da bude zasnovana na trzisnim uslovima a ne bezobrazluku i konceptu 'ako da sisamo ovce dok ih ima'.


zasto bi imao proizvod trzisnu vrednost??? vrednost odredjuje ponuda i traznja pa se samim tim cene i menjaju...
ako covek provali da danas svi kupuju papriku na pijaci a njemu ostalo malo paprike zasto da ne duplira cenu - PA KO HOCE DA KUPI NEK KUPI... NIKO NE TERA NIKOG DA KUPI.

kakav bre bezobrazluk? ako mogu vno-go da ti prodam za 1000e sta je tu bezobrazno? obicna trgovina, a tebi ako treba ti kupi... ja recimo ne kupujem nista sto je skupo ali nikad nisam rekao ni da je bezobrazan taj sto nesto prodaje za mnogo vise - jednostavno njegovo pravo

Citat:
U Srbiji je postao standard i uobicajna praksa da prodavci imaju marze od 150%


ja ako hocu stavicu marzu i 300% a ti ako ti se ne svidja idi na drugo mesto ili otvori radnju gde ces da prodajes sa marzom 10%...
[ S A J A @ 21.10.2009. 13:13 ] @
Anakine, nemam nameru da se rapravljam, imam daleko pametnija posla. Mislim da sam u svojim postovima bio prilicno jasan i da nema potrebe da ponavljam jedno te isto vise puta. Prava potrosaca su nesto sto se u razvijenom svetu veoma ceni a prodavci nalaze nacin da se u to uklope. Tamo se razmislja kako kupac da bude zadovoljan kupljenim proizvodom i pruzenom uslugom ne samo u trenutku kupovine vec i svo vreme upotrebe istog a tvoja filozofija je: ako uspem da uvalim go*no kupcu za 1000e onda sam uradio dobar biznis a to sto sam (namerno) zaboravio da mu kazem da kupovina istog nije u njegovom interesu (ali jeste u mom) i sto nece biti zadovoljan (ali ja hocu i vec jesam) kad bude shvatio da mu to go*no ne treba a jos manje da vredi toliko, sta da mu radim, bitno da je dao pare. Novi zakon te nece spreciti da ti uradis ovakvu prodaju ali ce kupac doci kuci, videti da je kupio go*no, shvatiti da mu isto ne treba jer ima i svoja go*na i sutradan ti isto vratiti. Drugim recima, zakon ce kupcima dati vise vremena da se odluce za kupovinu sto je dobro jer ako ti kupca nabrzaka ubedis da kupi nesto sto nije u njegovom interesu, onda on ima mesec dana da razmisli dal je dobro prosao ili nije. I kad ti tako nekoliko puta vrate neki proizvod (koji ces posle teze da prodas jer nije sasvim nov) onda ces sledecem kupcu da pristupis sa osmehom, utvrdis sta mu treba i prodas mu pravu stvar. Onda ce kupac biti srecan i zadovoljan a bice i prodavac jer je zaradio (za razliku od tvog poimanja trgovine gde je iskljucivo bitno da samo prodavac bude zadovoljan).
[ anakin14 @ 21.10.2009. 14:42 ] @
Citat:
S A J A: Anakine, nemam nameru da se rapravljam, imam daleko pametnija posla. Mislim da sam u svojim postovima bio prilicno jasan i da nema potrebe da ponavljam jedno te isto vise puta. Prava potrosaca su nesto sto se u razvijenom svetu veoma ceni a prodavci nalaze nacin da se u to uklope. Tamo se razmislja kako kupac da bude zadovoljan kupljenim proizvodom i pruzenom uslugom ne samo u trenutku kupovine vec i svo vreme upotrebe istog a tvoja filozofija je: ako uspem da uvalim go*no kupcu za 1000e onda sam uradio dobar biznis a to sto sam (namerno) zaboravio da mu kazem da kupovina istog nije u njegovom interesu (ali jeste u mom) i sto nece biti zadovoljan (ali ja hocu i vec jesam) kad bude shvatio da mu to go*no ne treba a jos manje da vredi toliko, sta da mu radim, bitno da je dao pare. Novi zakon te nece spreciti da ti uradis ovakvu prodaju ali ce kupac doci kuci, videti da je kupio go*no, shvatiti da mu isto ne treba jer ima i svoja go*na i sutradan ti isto vratiti. Drugim recima, zakon ce kupcima dati vise vremena da se odluce za kupovinu sto je dobro jer ako ti kupca nabrzaka ubedis da kupi nesto sto nije u njegovom interesu, onda on ima mesec dana da razmisli dal je dobro prosao ili nije. I kad ti tako nekoliko puta vrate neki proizvod (koji ces posle teze da prodas jer nije sasvim nov) onda ces sledecem kupcu da pristupis sa osmehom, utvrdis sta mu treba i prodas mu pravu stvar. Onda ce kupac biti srecan i zadovoljan a bice i prodavac jer je zaradio (za razliku od tvog poimanja trgovine gde je iskljucivo bitno da samo prodavac bude zadovoljan).


kad bude shvatio da mu to g*no ne treba? PA ZASTO GA JE KUPOVAO BRE??? jel su kupci zombiji bez mozga???
nisam ja zaboravio da mu kazem da mu to g*vno ne trebe vec ije moje ni da mu pricam - on je dosao da ga kupi a ne ja jurio njega da mu prodam...

moje poimanje trgovine nije da samo da prodavac bude zadovoljan vec da ne treba PRODAVAC da misli o tome da KUPAC bude zadovoljan vec KUPAC...
tvoje poimanje trgovine je da mi KUPCI smo bezmogasi a prodavci treba da nam glume roditelje i da nam objasnjavaju sta je dobro a sta nije... brate ja kad kupujem nesto ne treba mi niko da mi prica dl je to dobro ili lose za mene... a kada kupim - PROSO BRZI VOZ, kojih bre mesec dana??? nema ocu kakim necu kakim, kupio si i KRAJ, pa onda ako si pogresio razmisljaj sledeci put sta ces i kako ces, niko te nije silio da kupis g*vno vec si sam usao u radnju,sam ga trazio i sam platio...

znaci kupis otrov,ubijes se i prodavac ti je kriv???
[ S A J A @ 21.10.2009. 15:39 ] @
Ajmo ovako

Interes prodavca: da zaradi sto vise
Interes kupca: da za svoje pare kupi proizvod kojim ce biti zadovoljan

Po tome ispada da prodavac nije motivisan da sklopi posao na obostranu korist vec samo za svoju: ako prodavac proda nekome go*no za 1000e onda je on zadovoljio svoje interese i ima razloga da bude (mnogo) srecan. Sa njegove tacke gledista on je super prosao. Medjutim, ako se gledaju obe strane ispada da je njegova sreca proporcijalna nesreci druge strane u poslu, tj. kupcu. Drugim recima, uradjen je posao koji nije na obostrano zadovoljstvo. To je zato sto se interesi prodavca i kupca ne poklapaju. Prodavacu uopste nije u interesu da da sugestiju kupcu kako to go*no ne treba da kupi i pogotovo po toj ceni nego mu je cak i u interesu da tako nesto precuti. E onda su se ljudi dosetili i smislili nacin kako da interese prodavca i kupca usklade kako bi radili na obostranu korist. To je postignuto tako sto je kupcu dat rok od mesec dana da vrati robu bez ikakvog obrazlozenja. Samom tom mogucnoscu vec dobijamo osnovu za fer posao:

Interes prodavca: da zaradi sto vise ali pod uslovom da je kupac zadovoljan
Interes kupca: da za svoje pare kupi proizvod kojim ce biti zadovoljan

i sad kad imamo interese koji nisu suprotni dobijamo odradjen posao (prodaju) koja je na obostranu korist (i zadovoljstvo). Eto, to je poenta tog zakona.

Lepo seli ljudi i smislili zakon i svima super, ne vidim sta tu tebi toliko smeta. Niti ce ti neko braniti da prodajes sta hoces, niti ce ti neko braniti da pravis marze kolike hoces, niti ce ti neko propisivati sta moras kupcu da kazes a sta ne moras, prosto i jednostavno zakon ce ti samo nametnuti interes da ti kupac bude zadovoljan a na tebi je da osmislis nacin kako ces to postici. Sto bi se narodno reklo: zaradi ali posteno. Ako si radio tako onde nema razloga da brines a ako nisi... pa... razumem tvoje nezadovoljstvo. Zaista.
[ anakin14 @ 21.10.2009. 16:27 ] @
bunim se zato sto kupac moze na mnogo nacina zloupotrebiti to... ako cemo tako ajde nek i poslodavcima daju pravo da traze od kupca posle mesec dana da im vrati robu jer su nasli bolju ovcu kojoj ce da prodaju za vise... al nema veze...
uporno se raspravljamo oko jedne stvari - ti tvrdis da da bi kupac bio zadovoljan PRODAVAC je duzan da ga usmeri a ja na to kazem da onda to nije kupac nego BUDALA. znaci kada kupujem boli me dupe za prodavca sta sve on meni prica, na svakom proizvodu sam citam i deklaraciju i sam se informisem o njemu, pa i ako sam go*no kupio znaci da sam namerio da ga kupim. e to je KUPAC, a ti izgleda da si zadovoljan da zakoni stimulisu da ljudi postaju sve vece i vece BUDALE I OVCE jer svi moramo da brinemo o jadnim kupcima koji ni sami ne znaju sta zele vec mi moramo mahnemo stapicem da bi oni bili zadovoljni... gluposti.

Citat:
Medjutim, ako se gledaju obe strane ispada da je njegova sreca proporcijalna nesreci druge strane u poslu, tj. kupcu


nije jer KUPCA NIKO NE TERA DA KUPI NISTA.

Citat:
Drugim recima, uradjen je posao koji nije na obostrano zadovoljstvo


ako kupac nije zadovoljan ON je KRIV

Citat:
. Prodavacu uopste nije u interesu da da sugestiju kupcu kako to go*no ne treba da kupi i pogotovo po toj ceni nego mu je cak i u interesu da tako nesto precuti.


ne sto mu nije u interesu nego ZASTO bi trosio reci na to? ako prodajem g*vno i neko hoce da ga kupim jer ja treba da mu budem tata i da mu objasnjavam da to ne sluzi nicemu?

Citat:
Interes prodavca: da zaradi sto vise ali pod uslovom da je kupac zadovoljan
Interes kupca: da za svoje pare kupi proizvod kojim ce biti zadovoljan


naravno da prodavac treba da misli da kupac bude zadovoljan - ali u meri pruzene usluge u objektu u kome prodaje svoju robu... a kad izadje sa kupljenom robom - kupac vise ne postoji za njega, kada ponovo udje on nije bivsi kupac nego buduci kupac.
a to sto je interes kupca - da za svoje pare kupi proizvod kojim ce biti zadovoljan, to je na njemu a ne na prodavcu - ja stvarno ne znam kako bi neko meni mogao pomoci prilikom kupovine da budem zadovoljniji osim mene samog...

Citat:
Sto bi se narodno reklo: zaradi ali posteno. Ako si radio tako onde nema razloga da brines a ako nisi... pa... razumem tvoje nezadovoljstvo. Zaista.


nema ovo veze sa poslovanjem - ja se bavim ugostiteljstvom i mi tu itekako moramo brinuti o zadovoljstvu kupca, ali kupac moze vratiti artikal samo ako artikal nije u redu (izvetrelo pivo) a ne da kaze e predomislio sam se necu sad ovo. (ako nije otvorio pice i moze da se progleda kroz prste - a ako je otvorio onda je to apsurdno jer je to koriscen proizvod - a to je upravo sporno u zakonu o potrosacima - oni mogu da vrate proizvod koji su KORISTILI ) Zadovoljstvo kupca se meri uslugom kojom sam mu pruzio od osoblja do ambijenta, ali ako je on popio 5 piva pa posle shvatio da mu se nije pilo pivo vec da je trebao da bije po spriceru - sta cu mu ja - njegov problem.
ja radim posteno i ne brinem - ali imam i svoje ekonomske teorije koje razvijam i zato raspravljam - nisam od onih koji je ogorcen zbog lose prakse i zeli da deli to sa svima ;). znaci nisam nicime nezadovoljan u praksi, ali na papiru nezadovoljan sam sto zivim u okruzenju u kojem je ovakav zakon donet - ne zbog mene vec zbog svih pa i samih kupaca - jer kupac ovime postaje retard koji nece ceniti ni poslodavca a ni proizvod...
[ Cokss @ 21.10.2009. 17:39 ] @
Malo je tema pobegla od mog pitanja ali rado se ukljucujem u raspravu.
Ne samo zbog toga sto sam ja trgovac jer sam u isto vreme i kupac drugih proizvoda vec kao covek koji razmislja logicno skloniji sam da podrzim anakinovo razmisljanje.
Zastita potrosaca da i uvek ,ali samo u slucajevima kad je ocigledno da je prevaren od strane prodavca.
Medjutim ako se on zeznuo pri kupovini pa mu neki artikal sad ne odgovara iz bilo kog razloga onda je to njegova grska zbog koje ja ne zelim kao prodavac da snosim posledice.
Da se razumemo.Svaki prodavac je ujedno i kupac te robe koju prodaje osim ako nije direktni proizvodjac a i u tom slucaju je neka vrsta kupca repromaterijala koji se koristi za izradu tog proizvoda.Zasto bi onda bio zasticen samo krajnji kupac.
Zamisli da ja kao kupac u veleprodaji kupim npr. cipele .Moram uzeti od nekoliko modela sve brojeve.
I sta sad ako ne prodam sve ? Da idem u veleprodaju posle mesec dana i kazem "Znate meni ovi modeli i brojevi nisu bili potrebni pa bi da ih vratim ako je moguce"
I jos da ih tako maltretiram svaki put kad ne prodam robu.Ma daaaaajjjjjjjjj.... .
Citat:


Interes prodavca: da zaradi sto vise ali pod uslovom da je kupac zadovoljan
Interes kupca: da za svoje pare kupi proizvod kojim ce biti zadovoljan


Tacno tako .Ali neka svako brine o svom interesu i da to nebude na stetu onog drugog.
Dacu ti jedan primer iz kojeg se vidi da kupci i tek kako misle samo o svom interesu a prodavac ih uopste ne interesuje.
Na tezgi drzim vidno istaknutu digitalnu vagu tako da svaki kupac moze videti sta i koliko merim.Kad na vagi pise 1050 gr ja nikad tih 50 gr ne obracunavam nego uvek zaokruzujem jer je i to jedan od nacina da mi kupac ode zadovoljan sa tezge. Medjutim ako je na vagi 970 gr i ja to obracunam kao 1000 gr jer je besmisleno dodavati jos jednu vocku zbog tih 30 gr (a velika vecina kupaca hoce da to bude bas tacno 1 kg) 99,9% njih se buni kako tu nema tacno 1 kg.
Znaci kad dam 50 gr vise onda je OK ali kad obracunam 30 gr vise onda sam lopov trgovac.
Sreca pa ima (ali malo) i onih normalnih koji ne gledaju na to bas kao da sam prevarant .A kad bi ti napisao sta sam sve doziveo za 18 godina rada na pijaci od tih i takvih musterija nebi mi verovao mislio bi da lazem.
[ S A J A @ 21.10.2009. 18:41 ] @
Citat:
Zastita potrosaca da i uvek ,ali samo u slucajevima kad je ocigledno da je prevaren od strane prodavca.
Medjutim ako se on zeznuo pri kupovini pa mu neki artikal sad ne odgovara iz bilo kog razloga onda je to njegova grska zbog koje ja ne zelim kao prodavac da snosim posledice.


Ovde se slazem ali to nije moguce utvrditi precizno niti ce se neko uopste baviti time. Procenjeno je da je bolje kupcu dati slobodu da vrati robu ako mu ne odgovara nego da se razmislja ko je kriv. Tvoj je kupac i sva odgovornost za njegovo nezadovoljstvo se prenosi na tebe, je*iga, nije idealno ali je bolje nego nego sto je sad. Ti kao prodavac dobijas zadatak da imas zadovoljne kupce pa se ti snadji kako ces to da postignes, ako ne mozes ti onda lepo prepusti posao nekome ko moze.

Inace vec sada u mnogim radnjama postoji mogucnost da se roba vrati ili zameni ako kupac nije zadovoljan. Ne vidim tu nista sporno. Naravno, to ne moze biti prehrambeni artikal koji je otvoren ili ako je nesto osteceno. To se vise odnosi na tehnicku robu, "tvrde predmete", graderobu i tako te stvari.
[ Cokss @ 21.10.2009. 20:11 ] @
Citat:
S A J A: Ovde se slazem ali to nije moguce utvrditi precizno niti ce se neko uopste baviti time. Procenjeno je da je bolje kupcu dati slobodu da vrati robu ako mu ne odgovara nego da se razmislja ko je kriv. Tvoj je kupac i sva odgovornost za njegovo nezadovoljstvo se prenosi na tebe
Znaci niko nece da se bavi tim problemom ali zato hoce da dozvoli sebi da procenjuje
da je bolje kupcu dati slobodu sta da radi sa mojom robom u koju sam ja ulozio novac.
Pa majku mu nije valjda vrednije njegovih nekoliko hiljda rsd koje ce dati za robu nego neciji milioni rsd koji su ulozeni u tu robu.Tu i jeste greska po meni.Sve je postavljeno naopako.
Nisam od onih koji podrzavaju devizu "KUPAC JE UVEK U PRAVU.Trudim se da zadrzim kupca na svoj nacin jer zivim od njega ali ne dozvoljavam nikom da me za moj rad,trud i novac zaj...va .Ovo se odnosi na svaki posao koji obavljam.
[ websurfer @ 22.10.2009. 01:27 ] @
Pa to je super! Onda lepo krenemo do radnje da pozajmimo novac prodavcu u zamenu za koriscenje stvari a onda se nakon mesec dana "nezadovoljni" predomislimo, vratimo kupljeno tj. pozajmljeno, prodavac nasmejan i ljubazan vrati pare i odemo u drugu prodavnicu i tako u nedogled... Uvek imamo nove stvari a samo pozajmljujemo svoj novac na po mesec dana!
[ S A J A @ 22.10.2009. 06:00 ] @
Citat:
websurfer: Pa to je super! Onda lepo krenemo do radnje da pozajmimo novac prodavcu u zamenu za koriscenje stvari a onda se nakon mesec dana "nezadovoljni" predomislimo, vratimo kupljeno tj. pozajmljeno, prodavac nasmejan i ljubazan vrati pare i odemo u drugu prodavnicu i tako u nedogled... Uvek imamo nove stvari a samo pozajmljujemo svoj novac na po mesec dana! :D


Nazalost, ovakvo razmisljanje je sastavni deo srpskog/balkanskog mentaliteta. Ovo se ne desava nigde u razvijenom svetu. Prosto ljudi imaju kulturu pa se tako ne ponasaju iako to nije eksplicitno zabranjeno.
Verujem da ce takvih slucaja biti malo, ako to moze da funkcionise u Americi i EU (oni vec vise godina imaju sistem povracaja robe bez obrazlozenja do 30 dana) pretpostavljam da ce moci i kod nas.
[ Cokss @ 22.10.2009. 07:56 ] @
Ima to veze sa kulturom ali vrlo, vrlo malo.Vise to ima veze sa standardom.
Nije mi jasno sto se uporno busamo da budemo slicni zemljama EU kad nam osnovni parametar to ne dozvoljava .Standard bato ,standard.Hocemo da nam cene budu slicne kao u EU a primanja su nam daleko ispod .Pa tako moze jedno kratko vreme ali kad zagusti i kad narod sve teze prehranjuje porodicu onda i dolazi do pada morala i realnosti pa samim tim do povracaja robe bez ikakavog razloga.
Zaj....bi malo .Lako je Svedjanima,Norvezanima ,Nemcima ,Amerima kad imaju standard i po nekoliko puta veci od naseg da kupe robu i kad im bas ne odgovara pa zato kod njih ima malo slucajeva vracanja .A da ne kazem kakva je razlika u mentalitetu .Tek je to posebna prica.
[ S A J A @ 22.10.2009. 13:56 ] @
Slazem se sa tobom ali tu vec idemo zesce izvan teme. Dobar standard se postize radom a Srbi bas i ne vole da rade a oni koji vole i hoce nemaju sta da rade. Prosetaj centrom Beograda radnim danom i videces pune baste kafica radno sposobnih ljudi (citaj mladih). Tolika radna energija stoji neiskoriscena i bleji. Drzava treba da ulaze u privredu i proizvodnju a ne u potrosnju (subvencionise kupovinu stanova, punta i domaceg namestaja). Samo se radom postize dobar standard. Ova zemlja vise nema ni proizvodnju ni poljoprivredu, sve je propalo ili su pokpovali stranci. Jedino sto (dobro) radi su banke, osiguravajuce kuce, hoteli i ugostiteljski objekti, igre na srecu i druge neproizvodne delatnosti. Ili si sirotinja ili si nekakav menadzer... e pa od toga drzava ne moze da zivi.
[ anakin14 @ 22.10.2009. 15:31 ] @
Citat:
Nazalost, ovakvo razmisljanje je sastavni deo srpskog/balkanskog mentaliteta. Ovo se ne desava nigde u razvijenom svetu. Prosto ljudi imaju kulturu pa se tako ne ponasaju iako to nije eksplicitno zabranjeno.
Verujem da ce takvih slucaja biti malo, ako to moze da funkcionise u Americi i EU (oni vec vise godina imaju sistem povracaja robe bez obrazlozenja do 30 dana) pretpostavljam da ce moci i kod nas.


kakve to veze ima sa kulturom i mentalitetom. ako mi glupi ZAKON dozvoljava da stalno vracam robu zasto to nebi radio?
1) po tebi kupac ne moze sam da zakljuci da mu nesto treba vec je tu prodavac i zakon o potrosacima da pomogne jadnom kupcu
2) kupac odjednom ne koristi bonus pravo da sve vraca jer je obrazovan i kulturan.

>>> pa ako je obrazovan i kulturan sta ce mu onda zakon da mu pomogne oko zadovoljnje kupovine???
[ websurfer @ 22.10.2009. 16:36 ] @
Jel ima neki link do tog zakona? Nesto mi je tu mnogo cudno da kupac tek tako moze da vrati korisceni proizvod?! A kako stvari stoje sa uslugama? Ode musterija kod frizera i posle pruzene usluge trazi od frizera da mu varti pare jer je i dalje ruzan i sa novom frizurom?!
[ Joker @ 22.10.2009. 16:53 ] @
Kao što je već neko napisao, takav zakon se primenjuje u EU, u Mađarskoj je kada je donešen zakon u privh par meseci bilo kupovanje i vraćanje robe iz zabave ali posle par meseci je robu vraćao samo onaj koji je imao neki razlog da je vrati, a ne iz čiste zabave. Da Vam dam jedan primer: Kupljen je bežični telefon koji je bio na nekoj akciji, na pitanje kupca da li tastatura telefona ima osvetljenje prodavac je odgovorio sa da. Ako je to pitanje postavljeno, znači da je kupcu to bilo bitno. Kada je telefon prikljucen ispostavilo se da nema osvetljenje tastature, lepo je upakovan i sutradan vraćen u prodavnicu, bez objašnjavanja zašto se vraća. Novac je vraćen, a cela procedura je trajala pet minuta. Ovo se nije desilo u Srbiji da se neko ne zabuni. Posle donošenja novog zakona ovakva procedura bi trebala da bude moguća i kod nas. Po sadašnjem zakonu kupac ne može da vrati kupljeni uređaj iako ga je prodavac obmanuo sa karakteristikama proizvoda koji je kupljen.
[ websurfer @ 22.10.2009. 17:05 ] @
Citat:
Joker:Po sadašnjem zakonu kupac ne može da vrati kupljeni uređaj iako ga je prodavac obmanuo sa karakteristikama proizvoda koji je kupljen.


OK. U redu je da vrati robu ako je u pitanju obmana od strane prodavca ali ako kupac zna sta kupuje a posle nekoliko (ili npr. skoro mesec) dana vraca robu iz zabave ko ce onda da zastiti prodavca? Jel taj zakon bas tol'ko blesav?
[ S A J A @ 22.10.2009. 17:10 ] @
Citat:
 kakve to veze ima sa kulturom i mentalitetom. ako mi glupi ZAKON dozvoljava da stalno vracam robu zasto to nebi radio?


Vratice ako ima razlog da vrati a to je poprilicno retko (bar po iskustvima zemalja u kojima to postoji). A ako ljudi budu vracali iz zezancije onda je to do nekulture. Zasto bi kupac zloupotrebljavao slobodu koja mu je data? A data mu je da je upotrebi pametno i da zastiti svoje interese a ne radi zezanja.

Citat:
1) po tebi kupac ne moze sam da zakljuci da mu nesto treba vec je tu prodavac i zakon o potrosacima da pomogne jadnom kupcu
2) kupac odjednom ne koristi bonus pravo da sve vraca jer je obrazovan i kulturan.
>>> pa ako je obrazovan i kulturan sta ce mu onda zakon da mu pomogne oko zadovoljnje kupovine???


Uh sve manje imam strpljenja da se natezem sa tobom i tvojim filozofskim pitanjima. Razumi prosto: TO SE TAKO RADI U CELOM (RAZVIJENOM) SVETU I PITANJE JE VREMENA KAD CE DOCI KOD NAS. TACKA.
[ madcama @ 22.10.2009. 17:10 ] @
Svaki prizvod koji je pod garancijom i/ili mu nije istekao rok trajanja moze da se vrati. Naravno kupac je duzan da ima fiskalni racun koji mu je dat uz proizvod, a prodavac to belezi pomocu obrasca nalog za ispravke gde (cini mi se) pod brojem 2 je opcija za vracanje proizvoda.
[ S A J A @ 22.10.2009. 17:40 ] @
Citat:
websurfer: OK. U redu je da vrati robu ako je u pitanju obmana od strane prodavca ali ako kupac zna sta kupuje a posle nekoliko (ili npr. skoro mesec) dana vraca robu iz zabave ko ce onda da zastiti prodavca? Jel taj zakon bas tol'ko blesav?


Nije zakon blesav nego ni u najrazvijenijim zemljama ne postoje resursi da se ispituje za svaku spornu kupovinu ko je kriv i ko je koga obmanuo. Ne samo da ne postoje resursi za tako nesto nego nikome i ne pada na pamet da se bavi time. Moralo bi da ide preko sudova, tesko bi se dokazivalo, trajalo bi godinama, kostalo visestruko vise od samog kupljenog proizvoda... dakle neizvodljivo. Zato se i pristuplilo tom resenju da se kupcima da sloboda da vrate proizvod ako su nezadovoljni i tu nema nikakve rasprave niti price ko je kriv niti to nekog zanima. Znam da je ovo Srbija i da je prvo pitanje sta ako to neko bude zloupotrebljavao? Pa, iskustva zemalja govore da su zloupotrebe vrlo minimalne pogotovo kad se poredi sa koristom. E sad, neko je spomenuo srpski mentalitet i (ne)kulturu kao argument da to tesko moze zaziveti kod nas. To je sad vec filozofsko pitanje i zaobisao bih dalje rasprave po tom pitanju. Po meni vredi pokusati, ako to svuda tako funkcionise ne vidim razlog zasto ne bi i kod nas, nismo mi nikakvi varvari niti primitivci da ne mozemo da razumemo da ne treba zloupotrebljavati slobodu koju dobijes nego je treba pametno upotrebiti.

Treba znati da ni jedan zakon nije idealan, uvek postoje kompromisi. U ovom slucaju su zaista umanjena prava prodavaca (po meni vrlo minimalno) na racun porasta prava potrosaca. To je uradjeno zato sto su potrosaci daleko brojniji i predstavljaju stanovnistvo pa je logicno da se zakon prilagodjava masi (radi odrzavanja prosperiteta u zemlji).

Evo jednog primera: pre par meseci sam kupio bojler u Tehnomaniji. Kazu doci ce za par dana i najavice se pre dolaska. Javili su se posle par dana i to u radno vreme kad nikog nije bilo kuci. U fazonu: stizemo za pola sata. Onda ja lepo nazvao babu da dodje (posto zivi blizu) da ih doceka. Dodje baba, primi bojler, potpise sta ima i vrati se kuci. Kad sam dosao posle posla kuci, zateknem bojler koji je ostacen! Iskrivljeni nosaci na koje treba da se montira i malo ulubljen kazan. Probao sam da ispravim nosac ali nisam uspeo, mnogo je debeo i jak. Posto je bio prilicno iskrivljen zakljucio bih da je na njega dejstvovala poprilicno velika sila, iliti drugim recima, mozda je nekom ispao. Onda ja njih pozovem i kazem im da je bojler ostecen, da ne moze da se montira i da mi donesu drugi. Onda su oni poceli da se raspravljaju sa mnom u fazonu kako smo mi to primili i potpisali prijem. Na racunu pise da je kupac duzan da pregleda bojler i da svojim potpisom potvrdjuje da isti nema ostacenja i odrice se prava na reklamaciju! Ja im lepo objasnim da to sto su napisali ne vredi nista jer to nije po zakonu, naime, SVAKI proizvod ima zakonski obaveznu garanciju i nebitno je sta oni napisu ili da li ti daju garantni list. Onda ih objasnim sledece: u vasem uputstvu za upotrebu ste napisali da bojler mora da montira ovlasceno lice ili servis (ili se gubi garancija) sto znaci da se kupci tretiraju ko neznalice a kad se bojler preuzima treba da se pregleda i potpise kako nema ostecenje. Molim lepo, moja baba nije ovlascena niti ima strucnost da proceni da li je bojler ostecen ili nije pa prema tome besmisleno je da se sluzite takvim podlostima. Bukvalno su likovi babi od 75 godina uvalili ostecenu stvar. Posle te krace rasprave pristali su da posalju ekipu da pogleda. Onda je posle par dana dosla ekipa (knjig dvojica) da vide da je bojler zaista ostecen. Nisu ga cak ni uzeli nego su samo dosli da konstatuju reklamaciju. Posle toga sam cekao jos nekoliko dana da mi donesu novi i uzmu stari. 15 dana je trajala ta zezancija sa njima. E sad, posto su oni poznatija firma i drze do kvaliteta onda sam dobro prosao ali da sam kupio nesto kod nekog mrguda koji je u fazonu Anakina onda bi mogao samo da se slikam. Ne da mi ne bi dao novi bojler nego bi me ubedio kako sam ja sam ostetio bojler jer sam ga nestrucno montirao ili sta vec (a ja ga nisam pomerio sa mesta gde su ga stavili). E zato sluzi taj novi zakon, nema rasprave, nema utvrdjivanja krivice, daj ti meni novi proizvod ili vrati pare pa sledeci put pazi kako radis.
[ anakin14 @ 22.10.2009. 18:09 ] @
Citat:
Zasto bi kupac zloupotrebljavao slobodu koja mu je data? A data mu je da je upotrebi pametno i da zastiti svoje interese a ne radi zezanja.


zato sto je homo sapiens

Citat:
Uh sve manje imam strpljenja da se natezem sa tobom i tvojim filozofskim pitanjima. Razumi prosto: TO SE TAKO RADI U CELOM (RAZVIJENOM) SVETU I PITANJE JE VREMENA KAD CE DOCI KOD NAS. TACKA.


radi se u celom svetu al nije dobro. ok, stavljamo tacku.

Citat:
E sad, posto su oni poznatija firma i drze do kvaliteta onda sam dobro prosao ali da sam kupio nesto kod nekog mrguda koji je u fazonu Anakina onda bi mogao samo da se slikam. Ne da mi ne bi dao novi bojler nego bi me ubedio kako sam ja sam ostetio bojler jer sam ga nestrucno montirao ili sta vec (a ja ga nisam pomerio sa mesta gde su ga stavili). E zato sluzi taj novi zakon, nema rasprave, nema utvrdjivanja krivice, daj ti meni novi proizvod ili vrati pare pa sledeci put pazi kako radis.



nisi ti mene razumeo, ja bih ti bas prvi zamenio OSTECEN ili NEISPRAVAN bojler, pa cak i ako si ga ti ostetio jer verovatno ja mogu da ga zamenim kod dobavljaca i tako oni do servisa gde ce ga popraviti... ali ti NIKAKO necu zameniti NEOSTECEN I ISPRAVAN bojler jer si iznenada shvatio da ti mozda ne treba ili ti se ne svidja boja... za to je prosao brzi voz... uzgred, zasto mislis da sam mrgud? Ja sam samo cinican a razlog tome sto ljudi nisu racionalni...
[ websurfer @ 22.10.2009. 18:12 ] @
E sad zamisli da ti prodajes kvalitetne bojlere i da nekome prodas nov i ispravan bojler, kupac grejao vodu u tom bojleru svakodnevno tokom mesec dana i onda trazi da mu vratis pare a on tebi da vrati bojler... Imao bi visestruki gubitak (koriscen proizvod koji je vec polovan, troskovi transporta, troskovi za radnike koji vrse prodaju, dostavljaju i eventualno montiraju bojlere itd).
[ S A J A @ 22.10.2009. 18:19 ] @
Citat:
nisi ti mene razumeo, ja bih ti bas prvi zamenio OSTECEN ili NEISPRAVAN bojler, pa cak i ako si ga ti ostetio jer verovatno ja mogu da ga zamenim kod dobavljaca i tako oni do servisa gde ce ga popraviti... ali ti NIKAKO necu zameniti NEOSTECEN I ISPRAVAN bojler jer si iznenada shvatio da ti mozda ne treba ili ti se ne svidja boja... za to je prosao brzi voz...


Ne bih da te razocaram ali upravo ce moci i da vrate potpuno ispravan bojler jer im se na primer ne svidja kako svetli lampica na njemu. Ne kazem da je to dobro ali veruje se da ce toga biti malo

Citat:
uzgred, zasto mislis da sam mrgud? Ja sam samo cinican a razlog tome sto ljudi nisu racionalni...


Ma salio sam se... hteo sam da vidim dal ces da primetis :)

[ S A J A @ 22.10.2009. 18:25 ] @
Citat:
websurfer: E sad zamisli da ti prodajes kvalitetne bojlere i da nekome prodas nov i ispravan bojler, kupac grejao vodu u tom bojleru svakodnevno tokom mesec dana i onda trazi da mu vratis pare a on tebi da vrati bojler... Imao bi visestruki gubitak (koriscen proizvod koji je vec polovan, troskovi transporta, troskovi za radnike koji vrse prodaju, dostavljaju i eventualno montiraju bojlere itd).


Ne verujem da ce moci da se vrati u tom slucaju. Jedino pod nekim ozbiljnim razlogom (nekim felerom).
Mislim da to pravilo vazi samo ako je roba nekoriscena ili ako se upotrebom ne "trosi ocigledno". Na primer, ako kupis televizor i ukljucis ga ne smatram da je doslo do ostecenja istog da ne bi mogao da se vrati ali vec bojler ili ves masina nije u redu da se vrate ako su korisceni.
[ Cokss @ 22.10.2009. 18:34 ] @
Ajde se sad uzbiljite pa mi resite problem oko fiskalnog racuna.
[ websurfer @ 22.10.2009. 18:35 ] @
A sta je sa uslugama? Da li isto vazi i za usluge? Sta ako ja posle korektno pruzene usluge odbijem da platim po osnovu da mi nije ni trebala ta usluga ili da sam kao nezadovoljan uslugom?
[ Cokss @ 22.10.2009. 18:58 ] @
Pa to spada apod pruzanje usluga i nebi trebalpo da podpada pod ovaj zakon.Ovo se odnosi valjda samo na trgovinu i odnos kupac -prodavac.
[ S A J A @ 22.10.2009. 19:11 ] @
Citat:
Cokss: Ajde se sad uzbiljite pa mi resite problem oko fiskalnog racuna.


Aj ti lepo reci sta prodajes? Koliko sam nacuo, fiskalne kase nisu obavezne za prodaju poljoprivrednih prehrambenih proizvoda na pijacama vec samo za "tvde" artikle i garderobu. E sad, ako su obavezne za sve onda treba precizno utvrditi kako cete voditi cene, da li ce te uvoditi klase ili nivelisati vise puta dnevno. Posto postoji Unija Pijacnih Prodavaca Srbije, najbolje je da oni tj. njihov pravnik/advokat sroci zvanican zahtev za misljenje Ministarstvu finansija za obrazlozenje kako da evidentirate takav promet. Kada dobijete zvanicno misljenje Ministarstva finansija onda radite tako.

Citat:
websurfer: A sta je sa uslugama? Da li isto vazi i za usluge? Sta ako ja posle korektno pruzene usluge odbijem da platim po osnovu da mi nije ni trebala ta usluga ili da sam kao nezadovoljan uslugom?


Vratis uslugu i vrate ti se pare. Salim se. Ne verujem da ce to vaziti za usluge ili ce biti drugacije formulisano.
[ Cokss @ 22.10.2009. 19:46 ] @
Vidi ovako.Po sadasnjem zakonu fiskalnu kasu nemoraju da imaju samo poljoprivredni proizvodjaci.Svi ostali koji se bave prodajom na pijaci moraju imati.Tu spadaju sve STR i SZR .
Ja konkretno imam otvorenu STR za prodaju voca , povrca i jaja na veliko i mali .Tako mi stoji u resenju i obavezan sam da posedujem fiskalnu kasu i izdajem racune.
Nikako mi nije jasno zbog cega seljak koji je danas npr doneo 300 kg breskve da proda i obavio trgovinu iz koje je izvukao zaradu nemora posedovati fiskalnu kasu a ja moram.Tim pre sto on placa samo porez na zemlju koji je i po nekoliko puta manji od onog sto ja platim.A da nekazem da si svi ,ali bas svi veci kupci od mene.Ljudi prosto preprodaju robu jedni drugima i ostvaruju ogroman profit na koji ne placaju porez .I sad su oni kao nesto posebno pa nemoraju izdavati fiskalni racun.Sto se tice te unije pijacnih prodavaca nju cine ogromnom vecinom prodavci koji prodaju garderobu i ostale stvari na pijacama pa se onda moji i njihovi zahtevi uopste ne poklapaju tako da preko njih nista nemogu da uradim.
To sto ti predlazes sa ministarstvom finansija i li mozda trgovine predstavlja cistu utopiju.Pa tamo j.... lud zbunjenog.Koga ja ili nekolicina nas tamo interesuje .Go lopov do lopova.
[ S A J A @ 22.10.2009. 20:28 ] @
Nisam ni mislio ti licno da saljes vec preko tog vaseg udruzenja/unije. Morate se udruziti kako bi mogli nesto da saznate ili promenite, ovako ti kao pojedinac nemas nikakve sanse.
[ websurfer @ 22.10.2009. 21:43 ] @
Citat:
S A J A: Vratis uslugu i vrate ti se pare. Salim se.


Pa to je odlicno! Znaci: platim taksisti da me odveze od tacke A do tacke B i kad pozelim da se vratim nazad kazem mu da nisam zadovoljan, trazim da mi vrati pare i da se pomeri sa mesta vozaca kako bih mogao da vratim uslugu tj. da odvezem taxi nazad do tacke A!