|
[ vujkev @ 19.10.2009. 00:09 ] @
| Auto: Punto II, 1,9 JTD, 2002 godište (sa klimom, ako ima razlike)
Problem: Grejanje
Objašnjenje:
Kad upalim auto temperatura motora veoma brzo postigne radnu temperaturu (da kažemo oko 10 min. lagane vožnje), ali grejanje u kolima uopšte ne radi. Nakon tih 10 minuta temeratura motora naglo padne skoro na minimum (da kažemo za 30 sec. padne sa polovine skale na drugi podeok), ali grejanje počne da radi normalno. Posle ovog trenutka temperatura motora lagano raste do radne temeratura i kazaljka više ne pada.
Da li je ovo normalno ponašanje i ako nije, a mislim da nije, šta može da bude problem?
hvala unapred |
[ furia @ 19.10.2009. 07:31 ] @
Najverovatnije ovo nema veze sa tvojim problemom, ali pretpostavljam da znas ako hoces da ti se sto pre zagreje auto obavezno prevuci onu klapnu u polozaj gde nema dotoka vazduha spolja.
[ popovicvl @ 19.10.2009. 12:44 ] @
To ti je sasvim normalno.Motor se i na taj nacin hladi.Ukljuci odmah grejanje,dok je motor hladan i videces da ce se ugrejati za 15 min.To znaci da ga dodatno hladis,ali kazaljka se nece vracati,nego ce postepeno podizati do radne temperature.Obrnuto je tvoj opis.Upalis,sacekas da se zagreje i opet ga ohladis kad pustis grejanje naknadno.
Savet:Ako ti se nekad desi da motor nabija temperaturu, tj. da nece da ohladi masinu zbog recimo termostata,ukljuci grejanje do daske pa neka je zima ili leto,bar se nece motor sjebati dok ne odes do majstora.
[ cozmo_im @ 19.10.2009. 16:37 ] @
Ovo nije normalno ponasanje sistema za hladjenje u automobilu. Temperatura ne sme nikako da varira, pogotovo da pada skoro na minimum kad dostigne radnu temperaturu. Kod nekih vozila se ovako manifestuje manjak tecnosti za hladjenje ili neispravan termostat (naravno, ne mora da znaci).
Takodje, kad radi grejanje, a sistem je ispravan, temperatura ne sme da pada, odnosno termostat radi svoje, sistem mora biti u svim uslovima na radnoj temperaturi u toku voznje, bilo da je leto, zima, grejanje, klima uredjaj, bla bla...
Znaci, ovde nesto nije u redu.
Grejanjem se spusta temperatura samo ako je zakucao termostat ili je nesto drugo neispravno.
Ako je sistem ispravan ne sme biti kolebanja temperature.
[ komosarz @ 19.10.2009. 23:15 ] @
U tvom slucaju nije normalno da temp.tako opada.Posto i ja imam punta mala je vremenska razlika grijanja motora sa i bez ukljucenog grijanja.Moj auto pocne grijati vec za 2 min i nema nikakvih oscilacija.Uzrok moze biti banalan,ali i ozbiljan.Neispravan termostat,zatim moze biti i manjak permanta,ali moze biti i neozracenost sistema...O ozbiljnijim problemima necemo jer se nemogu konstatovati ovim putem.Pozz.
[ inobradovic @ 03.12.2013. 17:24 ] @
da ne otvaram drugu temu jer je vezano grejanje,
auto nema grejanje, i drugar kaze problem je do termostata, ako se izbaci termostat da li ce se dobiti grejanje ?
[ vladd @ 03.12.2013. 17:50 ] @
U procesu izbacivanja starog, skidanje kojecega, postavljanje zaptivne mase, montiranje creva, zasto ne bi i "ubacio" novi termostat.
To sto nema grejanje, moze da ima par uzroka, s tim, ako je prohodan grejac kabine, izbacivanje termostata izaziva dramaticno sporo zagrevanje motora, izuzetno slabo grejanje, jako tesko postizanje radne temperature.
Proveriti temperaturu motora, odnosno rashladne tecnosti, ponasanje u voznji, da li se brzo ili sporo dogreva motor, , pa tek onda preduzeti akciju "prema| termostatu.
Ako je to u redu, onda su zapusene cevi za grejanje, recimo ventil ne radi, ili ima vazduha..
Moguce je skinuti crevo grejanja(dok je motor hladan, na krarko) i konstatovati da li ima protoka kroz grejac kabine.
[ inobradovic @ 03.12.2013. 19:01 ] @
sto razvlacis i pise ovo ono, sto ne odgovoris precizno na pitanje, koje je postavljeno
[ Lavlja_Jazbina @ 03.12.2013. 19:08 ] @
Citat: To sto nema grejanje, moze da ima par uzroka
Citat: ako je prohodan grejac kabine
Citat: Proveriti temperaturu motora, odnosno rashladne tecnosti, ponasanje u voznji, da li se brzo ili sporo dogreva motor,
Citat: Ako je to u redu, onda su zapusene cevi za grejanje, recimo ventil ne radi, ili ima vazduha
Citat: Moguce je skinuti crevo grejanja(dok je motor hladan, na krarko) i konstatovati da li ima protoka kroz grejac kabine.
[ deki111 @ 03.12.2013. 19:20 ] @
Citat: inobradovic:
sto razvlacis i pise ovo ono, sto ne odgovoris precizno na pitanje, koje je postavljeno
Napisao je sve moguće razloge gubitka grejanja, nema se šta dodati.
Citat: inobradovic:
da ne otvaram drugu temu jer je vezano grejanje,
auto nema grejanje, i drugar kaze problem je do termostata, ako se izbaci termostat da li ce se dobiti grejanje ?
Kratak odgovor, neće.
[ inobradovic @ 03.12.2013. 19:35 ] @
deki111 kaze:
ako se skine termostat nece se dobiti grejanje,
a vladd kaze:
izbacivanje termostata izaziva dramaticno sporo zagrevanje motora, izuzetno slabo grejanje, jako tesko postizanje radne temperature.
odgovor je : nema grejanja ili ima ali slabo ?
[ deki111 @ 03.12.2013. 19:38 ] @
Citat: inobradovic: deki111 kaze:
ako se skine termostat nece se dobiti grejanje,
a vladd kaze:
izbacivanje termostata izaziva dramaticno sporo zagrevanje motora, izuzetno slabo grejanje, jako tesko postizanje radne temperature.
odgovor je : nema grejanja ili ima ali slabo ?
Koja je razlika? Pokušaj zimi da odmagliš stakla sa slabim grejanjem.
[ inobradovic @ 03.12.2013. 20:27 ] @
ok,
to sam hteo da dobijem i vasu potvrdu jer sam i ja mislio da skidanjem termostata se ne dobija grejanje, dok drugar kaze da se dobija,
taj auto necu voziti ove zime pa ce mo grejanje resavati na prolece, pa ce mo sve redom proveriti i videti u cemu je problem.
[ Lavlja_Jazbina @ 03.12.2013. 20:41 ] @
Ako donji deo hladnjaka prekrijes kartonom ili sta imas u duzini hladnjaka i visini od 20 cm imaces grejanje i bez termostata i sa njim.
Alternativa za prvu pomoc u putu,nedodjiji.
[ pajapop @ 03.12.2013. 20:49 ] @
Inobradovicu, A pri tome si uspeo da omalovazis vrlo strucan Vladov odgovor. Kakva drskost...
[ Cezar Corolla @ 03.12.2013. 21:30 ] @
Citat: inobradovic:
ok,
to sam hteo da dobijem i vasu potvrdu jer sam i ja mislio da skidanjem termostata se ne dobija grejanje, dok drugar kaze da se dobija,
taj auto necu voziti ove zime pa ce mo grejanje resavati na prolece, pa ce mo sve redom proveriti i videti u cemu je problem.
Taj tvoj drugar nema pojma. Odakle mu ideja da ce dobiti grejanje izbacivanjem termostata? Samo ce biti jos gore.
Funkcija terostata je da zadrzava toplu rashladnu tecnost u motoru, a samim tim i u sistemu za grejanje. Izbacivanjem se dobija stalno kruzenje tecnosti kroz hladnjak i hladjenje. Ne moze da se postigne radna temperatura, pa nema ni grejanja.
Karton ispred hladnjaka je glupost. Ispravan termostat resava sve oko idealne temperature motora.
Ako grejanja i tada nema, moze biti problem oko cirkulacije kroz grejac kabine (slavina ili zacepljn grejac) ili oko klapni u sistemu za ventilaciju.
[ inobradovic @ 03.12.2013. 21:43 ] @
motor drzi lepo i pravilno temperaturu na pola, ravnomerno podize i odrzava temperaturu. ventilator kabine radi i ubacuje hladan vazduh.
verovatno je problem ovo sto kaze cezar oko cirkulacije kroz grejac kabine (slavina ili zacepljn grejac) ili oko klapni u sistemu za ventilaciju.
[ Cezar Corolla @ 03.12.2013. 21:48 ] @
A koji auto je u pitanju?
[ vladd @ 03.12.2013. 23:16 ] @
Tacan i konkretan odgovor mogu da dam pod dva uslova. Ili sam da zaronim pod haubu i cackam ono sto mislim da treba da cackam, ili da neko DETALJNO pojasni sta je radjeno ili proveravano, bar nekoliko zapazanja rada komponenti u vezi sa grejanjem, a ne da je u pitanju "bacanje pasulja" i igranje vraca pogadjaca.
I to onako, "majstorski", "odmah zna", ima 25% sansi da pogodi, a nakon toga preporuci realnu glupost.
Prvo bih iz kabine proverio da li klapne rade, a zatim da li pusta tecnost u grejac kabine. O termostatu ne bih razmisljao, u "zadatoj temi", osim ako je sam po sebi neispravan...ttada bi mi vaznije bilo da ga zamenim, i da brinem o motoru, a lako cu staviti sal, kapu i rukavice...
[ Lavlja_Jazbina @ 04.12.2013. 06:09 ] @
Citat: Karton ispred hladnjaka je glupost.
Pa to ne mozes reci nekom ko je presao preko milion kilometara i licno probao.
Pomenuo sam da je to privremeno putno resenje,a posto ponovo pocinjes da ti kazem da obnovis gradivo
pa ti slikovito pokazujem kako funkcionise sistem grejanja pri ulasku u hladnjak.Obrati paznju,lako je shvatiti zasto zatvoriti donji deo.
http://www.auto-delovi.org/saveti/kako-radi/auto-hladnjak/
[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 04.12.2013. u 07:22 GMT+1]
[ KrkaCiC @ 04.12.2013. 09:20 ] @
Cale je imao zastavu sa losim grejnjem,kad sam bio klinac. I tog "narodnog leka" se secam. Mada cale je stavljao prvo najlon pa onda karton preko,sto je sigurno sigurno
Inace dobio si lepe odgovore sto se tice termostata. Jos u vreme zastave i kartona,pomenutih iznad,sam naucio da taj termostat sluzi da otvara i zatvara,i da ako ga nema tecnost kruzi non stop i auto se mnogo sporo zagreva,pa mu taj karton dodje kao sal i kapa
[ vladd @ 04.12.2013. 12:37 ] @
Karton se postavljao iz vise razloga, ali je najjprihvatljiviji i razumljiviji bio u vezi pothladjivanja rashladne tecnosti. I to samo ako kod ocajnika sa skinutim termostatom..
On "otvara" veci kruzni tok rashladne tecnosti, kada se voda u "manjem" toku, kruzeci oko motora, zagreje.
SLuzi da se motor brze dovede na radnu temperaturu(a ne da vozacu bude lepo grejanje), da ne bi povecao ionako veliku potrosnju.
I polako se otvara, i upusta toplu vodu u tok kroz hladnjak, dok ne opadne temperatura vode, i prakticno radi kao termoregulacioni ventil-skretnica...
[ Cezar Corolla @ 04.12.2013. 14:57 ] @
Citat: Pomenuo sam da je to privremeno putno resenje,a posto ponovo pocinjes da ti kazem da obnovis gradivo
Nadji ti nekog drugog da obnavlja gradivo. Kad imas ispravan termostat, onda ni karton ni najlon nisu potrebni. Oni su odraz balkanisanja, kad neko nije u stanju da odvoji par stotina dinara za termostat.
I sam lepo kazes da je karton samo privremeno resenje, a ja sam rekao da ispravan termostat resava probleme. Izgleda si zeljan rasprave. Meni nije potrebno da mi bilo ko pojasnjava kako kruzi hladno i toplo.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.12.2013. 15:16 ] @
vladd....Uvek ispravan auto tako da karton sam probao kada je udarilo -20,gde i sneg koji je zatvorio otvore na passatu b2 tada
nije bilo dovoljno da se ogrejemo nego je bio mlak vazduh.Praktikujue se i zamena termostata u zavisnosti od uslova,letnji-zimski.
Sada kod novijih motora je druga prica u filozofiji creva.Ima ih mnogo vise i svako je razvijao svoju filozofiju pa kod fijata termostat moze da kosta i 7k.
Isto tako i pokazivaci razlicito reaguju na otpor davaca pa kod mog passata,malo se odlepi pa zalepi na 90 i tu je zakucan bez obzira na vreme
ali ako je termostat ostao otvoren 1 mm i temperatura bila manja za par stepeni otisao je na 2l vece potrosnje.Kod zeninog fokusa ta skala toliko se tesko
penje da bez obzira gde se nalazila u kabini je i na pocetku mlako.Mada ima webasto pa i to malo pomaze.
Tako da se slazem po pitanju kartona da je u vecnim lovistima.
Citat: krkacic...Mada cale je stavljao prvo najlon pa onda karton preko,sto je sigurno sigurno
Stavljao je prvo najlon jer kada se karton nakvasi udje u sace pa se posle tesko skida. )
[ vladd @ 05.12.2013. 00:34 ] @
Balkan je preplavljen sa "zombijima" b2, mk2..ili "gmo" verzijama najpopularnijih(nikome jasno zasto, ali takav mentalitet) "made in germany" skalamerija.
To su automobili koji zahtevaju odrzavanje, zamene detalja(svih), ne samo "ulja i filtere", retko se moze naci skalamerija koja ime recimo bajpas na grejanju kabine.
To su "majstori" bajpasovali...a "auto ide"..umesto da se ispovrati neka marka-evro, lakse je bilo smisljati recepte "karton-najlon"...Pa i selotejp, za zapusavanje rupa na klapnama, kada istruli sundjer(a klapne sa rupama, zbog stednje materijala..)
Tako da su prakticno nepostojeci, "kompletni" modeli automobila, radje se skidalo sto vise sitnica, nego sto su se davale pare, koristile se zice i bastenska creva za instalaciju..., majstori su uzivali i hvalili sopstveni "veciti" posao, pojacavajuci popularnost.
Kupis to i "ne brines", naravno ni majstor ne brine da se osati bez prihoda...
-20 za motor malo znaci, veci je problem za "jeftino" ulje, "jeftino" gorivo i cistu vodu(najjeftinija) u hladnjaku.
Sa svojih 30-40-50KW, lako ce ugrejati 5 liara tecnosti...za nazivnu snagu motora se i projektuje hladnjak. Ali se projektuje i temostat, i odabira varijanta da li da se rashladna tecnost pusta u kabinu hladna ili zagrejana.
Ako se povade termoventili grejanja kabine, onda je situacija kao da je izbaceno 30% termostata...pa je karton "resenje"..jeftino..ali daleko od pameti tehnike..
Kod zastave su buzgoglavi inzenjeri tesko priznali da su ostavili kilavi razvodnik nezasticen od vode, pa je karton imao "trostruku" vajdu.."menjao" termostat, stitio razvodnik, i stitio obicnu vodu(ili masno razredjeni antifriz) da se smrzne na temperaturama oko nule..u voznji..
Da se ne bi platilo nekoliko stotina dinara za termostat..i antiftiz...ipak je mperativ voziti auto sa 0 dinara troska...sa ostane vise za rakiju i kladionice...ili neko drugo bacanje para...valjda
P.s.
Karton na hladnjaku je recimo odican detalj za kupca polovnjaka...da se odmah okrene i ode...
[Ovu poruku je menjao vladd dana 05.12.2013. u 02:43 GMT+1]
[ MatezYU @ 10.12.2013. 14:09 ] @
Zameni termostat - vrlo verovatno je da neispravan.
Jeste da je skup ~ 5000 din ali ce ti resiti sve probleme!
Ja sam imao problem na stilu (isto 1.9 jtd) da nikako nije mogao da se zagreje motor na polovinu (uvek je bila jedna crta ispod polovine).
Kako sam ugradio novi termostat, temperatura je zakucana na polovini bez obzira da li je leto, zima, ukljuceno grejanje itd...
Kazu da je to boljka na jtd motorima i da cesto riknjava termostat.
Inace izgleda jako veliko sa nekih 6 prikljucaka.
A najveca fora je sto ne moze da se kupi samo termostat nego mora i celo kuciste zajedno.
Zato je tako skup.
[ Lavlja_Jazbina @ 10.12.2013. 14:47 ] @
I rodis mecku da ga zamenis.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|