|
[ ako_znam @ 20.10.2009. 17:09 ] @
| pozdrav ljudi,
Imam mali problem sa potrosnjom goriva. U pitanju je Golf IV 1.4 16V. Kod ovlascenog servisera rekli su mi da je kvar na obje sonde (ispred i iza katalizatora) i da ih moram promijeniti sto je kod njih bilo oko 350e s tim da je jedna bila na popust hah. Strasno! E sad, posle odlaska kod drugog majstora koji ajde da kazem radi na crno, i posle ciscenja sondi javlja da jedna nije u redu (iza katalizatora), a meni je potrosnja U GRADU hm posle sipanja 10 litara mogu da predjem tu do 70km normalne voznje (medjugradska voznja je koliko toliko normalnija 10L-oko 120-130km). Ujutru kad ga upalim cesto mi kazaljka umjesto na 900 obrtaja stoji tj tacnije lagano se pomjera kad je na ler na 1200,1300 do 1500 obrtaja pa se posle par min vrati na standardno 900 obrtaja. Mislite li i vi da je u pitanju sonda ili sta vec posto sam sumnjicav na ovaj servis za koji je poznato u gradu da malo kradu itd itd. Pa eto ako neko moze reci sta bi moglo biti i dao neku ideju sta da radim, bio bih zahvalan.
Pozdrav! |
[ goat @ 20.10.2009. 21:12 ] @
hladan motor bi trebao imati cca.1250o/min... a zagrejan oko 750o/min...
ja sam na svom (isti motor) kontrolisao potrosnju... na oko 5000 km... negde je oko 6.8l/100km (30% grad ostalo otvoren put).... bas kako proizvodjac deklarise
ne znam kako su ti u servisu dijagnosticirali kvar?.... sta su ti rekli za broj obrtaja na ler gasu?
[ Nocni @ 20.10.2009. 23:46 ] @
Razmisli logicno, kolika je sansa da obje sonde crknu istovremeno... to je isto kao da ti odjednom izgore dvije sijalice... Cast izuzetcima ali u ovlascenim servisima vecinom rade monteri djelova a ne majstori...
Kad se rad motora dijagnosticira i kad se posmatra rad sondi u zivim parametrima, onda treba znati da prva i druga nemaju skroz istu funkciju, isto tako postoje razlicite greske koje se mogu javiti
kod samog ozicenja sondi, bijele zice sluze za grijanje sonde da bi sto prije pocela da mjeri, u funkciji su samo dok se ne postigne temperatura, crna je signalna itd. Sve treba detaljno ispitati, sama potrosnja mnogo vise zavisi od prve sonde koja je prije katalizatora... posebno treba ispitati katalizator ako je greska druge sonde u pitanju. On se ispituje na nacin sto se umjesto prve sonde u cijev usarafi manometar... ne bi trebalo da je pritisak veci od 0,4 bara na 4000 obrtaja...
Treba po ovim simptomima koje si naveo uraditi ciscenje klapne i osnovno podesavanje...
Za pocetak, predlazem ti da zaboravis ovaj servis u kojem su ti rekli da su obje sonde pokvarene i da zaboravis ovog majstora koji skida sonde da bi ih cistio (to se ne radi) i da potrazis servis u kojem ce se ozbiljno posvetiti tvom vozilu i popraviti ga a ne da posle odlaska kod majstora moras na forumu da trazis savjete...
[ ako_znam @ 21.10.2009. 09:10 ] @
Hvala momci,
Pa posle tog 'ciscenja' na kompjuteru je javilo samo da je ova iza katalizatora pokvarena. Znate i sami kako to ide kod majstora, kod svakog razlicito i naravno ovoga prvog nagrde kako nista ne zna a samo oni znaju. Inace sam i neki ventil promijenio (sitnica 130e hah) jer mi je prva dijagnostika javila 6 gresaka pa posle stavljanja pomenutog ventila ostale 2 greske (obje sonde), opet ponavljam posle ciscenja sad javlja samo da je jedna u kvaru. Ne znam sta je ali meni nenormalno trosi, mogu ferari lagano da vozim. Kao sto sam rekao, 10L=do 70km u gradu (sad sam na 48km i ubrzo ce mi se lampica upaliti)
tako da pojma nemam sta da radim i gdje da ga vozim jer svuda mi razlicito pricaju a niko nista ne resava.
@goat
pa kvar su po dijagnozi (u ovlascenom servisu) ustanovili. Za ler nijesam kod njih pitao nista jer je ok bio tada, ali sam kod drugog majstora pomenuo to i rekao mi je da je to do sonde. Meni se ler gas vrati posle minut, dva cim se malo motor zagrije tako da pretpostavljam da to nije neki problem.
[ goat @ 21.10.2009. 11:34 ] @
očistio sondu i ona proradila!!!!????
a koji je ventil promenio?... protokomer??....
troši li ti ulje?
[ ako_znam @ 21.10.2009. 12:06 ] @
jeste...protokomjer
trosio je ulje pa sam odradio jedan refresh motora :) karike, dihtung itd itd... ali i kad je trosio ulje, potrosnja goriva mu je bila ok i onda odjednom je poceo nenormalno da trosi a i posle tog refresha motora ista situacija ili nesto malo bolja
[ goat @ 21.10.2009. 14:24 ] @
onda je sve jasno....
sonde su "otišle" zbog ulja... a verovatno i katalizator.... ako sam te razumeo potrošnja se povećala pre osvežavanja....menjao si samo karike?... šta je majstor rekao za meru stublina (cilindara) i klipova?... ako je noktom proveravao pohabanost stubline-cilindra onda nemoj ništa više da pričaš ... .... taj motor ne može na razbušivanje a klipovi imaju teflonsku prevlaku na suknjicama.... nove karike na lošim klipvima i cilindrima su sposobne za samo 5000km....
.... taj 1.4 16v ume lepo da zagorča život....
[ ako_znam @ 21.10.2009. 14:49 ] @
iskren da budem, pojma nemam sta je radio i kako je mjerio... posle osvjezavanja auto radi super (na odnosu od prije osvjezavanja) ali eto samo ta potrosnja zeza. Mijenjane su karike, dihtung, gumice i moguce jos nesto al ne mogu da se sjetim sad sta. Sad na kompjuter javlja samo da je losa ta sonda pa ne znam ako nju uzmem i promijenim je a nastavi mi se potrosnja ista sta onda da se radi :)
pa da znas da umije da zagorca zivot a i zagorcala je...
[ ako_znam @ 22.10.2009. 16:46 ] @
narucena sonda i davac temperature... valjda je do toga :)
[ allexandar @ 29.10.2009. 23:34 ] @
Imam isi auto i potpuno isti problem samo na mom nisam radio refres motora,ali sam proveravao katalizator, menjao lambdu, menjao senzor temperature.
Auto mi trosi oko 13 do 14 l u lokalu sto je nenormalno za tu kubikazu. Na kompjuteru kaze majstor ne pokazuje nista. Oznaka motora je BCA ,2002 godina, presao 90 000km i vec godinu dana ne znam sta da radim. Stavio sam polovnu lambda sondu koja se nalzi posle izduvne grane i platio sam je 100e. Auto je malo lepse isao u pocetku ali sada opet. Ubedjen sam da kada odem od majstora auto bolje radi 50ak km i posle opet malo secka, kao da gao on na kompjuteru prosteluje. Cini mi se da se auto drugacije i ponasa u zavisnosti od atmosverskih uslova, kada je kisa kao da bolje radi.
Veliki pozdrav za strucnjake.
Unapred zahvalan na zeljko ocekivani odgovor.
[ Nocni @ 30.10.2009. 10:01 ] @
Citat: allexandar:
Auto mi trosi oko 13 do 14 l u lokalu sto je nenormalno za tu kubikazu. Na kompjuteru kaze majstor ne pokazuje nista.
Ovo sto kazes je nemoguce. Dijagnostika nije puko citanje gresaka i kad ti auto trosi 14 l ne moze biti da ne pokazuje nista. Nadji nekog da ti to popravi...
[ vladd @ 30.10.2009. 11:07 ] @
Bar nekog da se potrudi oko pregleda, mozda je neki problem u instalaciji za gorivo, los filter, creva...
Dijagnostika nece pokazati rupu na rezervoaru.
Poz
[Ovu poruku je menjao vladd dana 03.11.2009. u 12:17 GMT+1]
[ ako_znam @ 30.10.2009. 11:56 ] @
Meni i dalje trosi kao formula :P i posle mijenjanja sonde i davaca temperature. Nocni, vidjecu ovih dana samo da ugrabim vremena pa da se cujemo da dodjem do tebe da rijesimo konacno ovo.
Poz
[ Nocni @ 30.10.2009. 18:20 ] @
Zovi par dana ranije... kod mene je guzva stalno... da ne pises posle na forumu "vratio me nocni a nije ni pogledao auto" :-)
[ goat @ 31.10.2009. 21:04 ] @
kad već pominjete sonde za dotični model... imam jedno pitanje...
pokazivač temperature rashladne tečnosti na istrument tabli ponekad u vožnji padne na "nulu"... pa se vrati u skokovima na 90 kolika je radna temperatura, a ponekad i na nešto manje ispod 90...
....e sada pitanje...
.... da li je on direkno povezan sa sondom za tempretauru čiji podatak koristi računar?...
..... da li može ta sonda ponekad da radi a ponekad ne ili je kao sijalica (ili radi ili ne radi).... posmatrao sam na dijagnostici, pokazivač na istrument tabli pokazuje 90 stepeni, dok dijagnostika pokazuje 85 stepeni....
uh ovo je bilo više od jednog pitanja
[ Nocni @ 31.10.2009. 21:25 ] @
Ne postoji nikakva "sonda za temperaturu", postoji senzor temperature sa 4 zice. Dvije zice su za tablu a dvije salju podatak o temperaturi motornom kompjuteru. To sto ti je razlicita temperatura kad gledas dijagnostikom u odnosu na tablu je samo iz razloga nepreciznosti te kazaljke na tabli... To sto kazaljka nekada pada tj. varira moze da bude do slabe konekcije na dzeku senzora ili je sam senzor u kvaru... da li je jedno ili drugo vidi se na dijagnostici u greskama pa ce biti zapamceno da je senzor bio otkacen ako je do konektora... ovaj senzor je inace jeftin i kosta 20 eura pa se moze svakako zamijeniti. U raznim prodavnicama auto djelova postoje i fals senzori cija se cijena krece od 5 do 15 eura a za njih vazi pravilo da koliko ga eura platis toliko dana ti traje
[ goat @ 02.11.2009. 09:31 ] @
@nocni
nije sonda nego senzor... nije šija nego vrat
a gde je taj senzor... gde se nalazi?.... ima jedan na sudu za rashladnu tečnost ali mislim da to nije to (čemu taj služi?)....
[ FIREBIRD @ 02.11.2009. 11:38 ] @
Senzor temperature se nalazi na plasticnoj racvi koja je zasrafljena na bloku motora, samo prati creva i nacices racvu sa senzorom.
Senzor na boci te obavestava kada padne nivo tacnosti.
[ goat @ 03.11.2009. 07:52 ] @
Citat: Nocni: Ne postoji nikakva "sonda za temperaturu", postoji senzor temperature sa 4 zice. Citat: goat: @nocni
nije sonda nego senzor... nije šija nego vrat ;)
još nešto... da se ispravim..... sonda ima analogni izlaz.... senzor ima digitalni... znači senzor kaže: "ima... ili nema"... 1 ili 0... 12V ili 0V.... dok sonda ima izlaz od 0,2mA ili 1,2V ili 24mA .. ili ili .ili.......
[ vladd @ 03.11.2009. 11:19 ] @
Sonda je sprava, a senzor je pretvarac velicine. U ovoj sondi se nalazi senzor...bar sto se ovih merenja tice
Mislim, postoje sonde i bez senzora...koje svojim oblikom vrse odabir uzoraka za merenje..
A za vozila je nekako ispravnije reci "davac", kada vec imamo izraz.
Poz
[ Nocni @ 03.11.2009. 12:01 ] @
goat, ovo o cemu ti pricas su termoparovi koji su u stvari termoelektricno kolo od 2 provodnika od razlicitih materijala... bazirani su na termoelektricnom potencijalu a postoji niz nedostataka zbog kojih se ne mogu koristiti u autoindustriji vec se koriste u drugim granama (nama je poznata primjena na ploci compa i sl)... nizak nivo izlaznog signala, mala osjetljivost i nelinearnost, osjetljivost na hemjsko djelovanje sredine, mora biti poznata fiksna temperatura hladnijeg kraja itd
Zato se koriste poluprovodnicki otpornicki senzori temperature ili strucno nazvani termistori... ima vise grupa u zavisnosti od vrste zice koja je koriscena za njihovu izradu a po karakteristikama se dijele na NTC kojima otpor opada i PTC kojima otpor raste sa promjenom temperature...
U ovom nasem slucaju radi se o NTC senzoru temperature koji cemo mi zvati radi pomirenja davac temperature
Davac temperature rashladne tecnosti je znaci prakticno otpornik koji u funkciji temperature menja otpornost u nasem slucaju ima negativni temperaturni koeficijent i upravljackoj centrali pruza podatke o temperaturi motora. pa ce za npr. 0° imati vrijednost 5000Ω, za 50° ce imati 700Ω, za 100° ce imati 150Ω ali ilnearno sve stepen po stepen sto se moze i fizicki izmjeriti na konektoru senzora... Tako ocitanoj velicini se u konvertoru dodeljuje binarna brojcana vrijednost koja je opisana sa osam bita (vrijednost od 0 do 255) i nakon konverzije slijedi uporedjivanje dobijene velicine u digitalnom obliku sa unaprijed zapisanim vrijednostima koje odgovaraju tom davacu... Ove vrijednosti su upisane u takozvane mape odnosno matrice na osnovu kojih se dobijaju izlazni koeficijenti. Ti podaci su upisani u flesh ecu-a i tako ecu "vidi" temperaturu...
Zamisli kada bi o svakom dijelu auta razglabali na ovaj nacin bilo bi tesko za citanje... tako da ubuduce ne treba ni ulaziti u ovakve polemike koje su za nasu temu prilicno nevazne...
[ goat @ 04.11.2009. 08:31 ] @
Citat: Nocni: goat, ovo o cemu ti pricas su termoparovi koji su u stvari termoelektricno kolo od 2 provodnika od razlicitih materijala... bazirani su na termoelektricnom potencijalu a postoji niz nedostataka zbog kojih se ne mogu koristiti u autoindustriji vec se koriste u drugim granama (nama je poznata primjena na ploci compa i sl)... nizak nivo izlaznog signala, mala osjetljivost i nelinearnost, osjetljivost na hemjsko djelovanje sredine, mora biti poznata fiksna temperatura hladnijeg kraja itd
Zato se koriste poluprovodnicki otpornicki senzori temperature ili strucno nazvani termistori... ima vise grupa u zavisnosti od vrste zice koja je koriscena za njihovu izradu a po karakteristikama se dijele na NTC kojima otpor opada i PTC kojima otpor raste sa promjenom temperature...
U ovom nasem slucaju radi se o NTC senzoru temperature koji cemo mi zvati radi pomirenja davac temperature
Davac temperature rashladne tecnosti je znaci prakticno otpornik koji u funkciji temperature menja otpornost u nasem slucaju ima negativni temperaturni koeficijent i upravljackoj centrali pruza podatke o temperaturi motora. pa ce za npr. 0° imati vrijednost 5000Ω, za 50° ce imati 700Ω, za 100° ce imati 150Ω ali ilnearno sve stepen po stepen sto se moze i fizicki izmjeriti na konektoru senzora... Tako ocitanoj velicini se u konvertoru dodeljuje binarna brojcana vrijednost koja je opisana sa osam bita (vrijednost od 0 do 255) i nakon konverzije slijedi uporedjivanje dobijene velicine u digitalnom obliku sa unaprijed zapisanim vrijednostima koje odgovaraju tom davacu... Ove vrijednosti su upisane u takozvane mape odnosno matrice na osnovu kojih se dobijaju izlazni koeficijenti. Ti podaci su upisani u flesh ecu-a i tako ecu "vidi" temperaturu...
Zamisli kada bi o svakom dijelu auta razglabali na ovaj nacin bilo bi tesko za citanje... tako da ubuduce ne treba ni ulaziti u ovakve polemike koje su za nasu temu prilicno nevazne...
potpuno se slažem, ali ja nisam ulazio u suštinu rada termodavača, sondi ili senzora..... jednostavno sam hteo da ispravim terminologiju prilikom upotrebe reči senzor .... po mom saznaju (koje je možda pogrešno, netačno) sonda menja parametar ulazne veličine (napon ili struja) pod uticajem promena fizičkih veličina sredine u kojoj se sonda nalazi.... najčešće se menja otpor.... zavisnost promena parametara sonde i parametara okruženja sonde ne mora biti linearan, a može (to je druga priča).... što znači njoj se dovodi neki napon ili struja i ona tu ulaznu veličinu menja u zavisnosti od spoljašnjeg uticaja....
...senzor je "gluplji" .... on prati određenu oblast okruženja i može samo da parametar ulazne veličine promeni na dve vrdednosti (ima/nema, 0/1...) , dok sonda može teoriski da parametar ulazne veličine promeni na beskonačni broj vrednosti....
[ ako_znam @ 04.11.2009. 11:56 ] @
sve je to u redu al meni i dalje trosi :P
Nocni... eo cekam da istrosim ovaj rezervoar da vidim koliko mi tacno trosi pa te po dogovoru zovem
[ novaksin @ 04.11.2009. 12:39 ] @
Pozdrav,
Da se i ja požalim, ali u isto vreme i zahvalim ljudima na novom znanju koje sam pokupio na ovom forumu. Tu pre svega mislim na detalje o lambda sondi, konkretno o lambda sondi sa 5 žica. Elem, kao što rekoh da se požalim. Imam automobil Golf IV 16.16V IZ 2001 godine, prešao oko 70000 km. Relativno često, ponekad na 2000km a ponekad i na 10000km, mi se desi da se javi greška vezana za rad lambda sonde koja se nalazi ispred katalizatora. Ona ima 5 žica i ima kataloski broj 036906262J.Dosta je skupa, pa mi majstor preporučuje da je ne menjam jer mi i inače ne pravi nikakve probleme u vožnj i nema simptoma vezanih za ovu vrstu kvara. Znam da se greska vezana za kvar lambda sonde može javiti a da ona upošte nije u pitanju. Neznam da li ona može da otkazuje polako ili crkava odjedanput. Ukoliko nekao ima znanje koje hoće da podelimo, možda i o najpovoljnijoj ceni imestu kupovine npomenute lambda sonde bio bih mu veoma zahvalan.
Unapred hvala.
[ Nocni @ 04.11.2009. 14:50 ] @
Citat: goat: potpuno se slažem, ali ja nisam ulazio u suštinu rada termodavača, sondi ili senzora..... jednostavno sam hteo da ispravim terminologiju prilikom upotrebe reči senzor .... po mom saznaju (koje je možda pogrešno, netačno) sonda menja parametar ulazne veličine (napon ili struja) pod uticajem promena fizičkih veličina sredine u kojoj se sonda nalazi.... najčešće se menja otpor.... zavisnost promena parametara sonde i parametara okruženja sonde ne mora biti linearan, a može (to je druga priča).... što znači njoj se dovodi neki napon ili struja i ona tu ulaznu veličinu menja u zavisnosti od spoljašnjeg uticaja....
...senzor je "gluplji" :) .... on prati određenu oblast okruženja i može samo da parametar ulazne veličine promeni na dve vrdednosti (ima/nema, 0/1...) , dok sonda može teoriski da parametar ulazne veličine promeni na beskonačni broj vrednosti....
Ovo je toliko konfuzno napisano... samo cu ti reci 2 stvari...
- u ovom slucaju ne dovodi se nikakav ulazni "napon ili struja" o kojoj ti pricas...
- procitaj jos jednom sta sam napisao a onda i ovaj tvoj tekst u kojem si sve pobrkao...
profesore Novak, za pocetak bi trebalo promijeniti benzinsku pumpu... mislim na onu na kojoj sipate benzin a ne pumpu na autu... ne znamo koju gresku sonde upisuje s vremena na vrijeme... ali razlog bi mogao biti voda u gorivu...
[ goat @ 04.11.2009. 15:57 ] @
Citat: Nocni: Ovo je toliko konfuzno napisano... samo cu ti reci 2 stvari...
- u ovom slucaju ne dovodi se nikakav ulazni "napon ili struja" o kojoj ti pricas...
- procitaj jos jednom sta sam napisao a onda i ovaj tvoj tekst u kojem si sve pobrkao...
profesore Novak, za pocetak bi trebalo promijeniti benzinsku pumpu... mislim na onu na kojoj sipate benzin a ne pumpu na autu... ne znamo koju gresku sonde upisuje s vremena na vrijeme... ali razlog bi mogao biti voda u gorivu...
nocni
ne znam šta sam ja to pobrkao?..... ako je davač temperature praktično otpornik kako si ti naveo... šta treba tom otporniku da bi vršio svoju funkciju?.... treba li na taj otpornik dovesti neki napon?.... može li on da funkcioniše van strujnog kola?....
"potpuno se slažem, ali ja nisam ulazio u suštinu rada termodavača, sondi ili senzora..... jednostavno sam hteo da ispravim terminologiju prilikom upotrebe reči senzor .... po mom saznaju (koje je možda pogrešno, netačno) sonda menja parametar ulazne veličine (napon ili struja)
sonda je praktično promenljivi otpornik-reostat koji je pod nekim naponom !? zar ne?
pod uticajem promena fizičkih veličina sredine u kojoj se sonda nalazi
na primer fizička veličina - temperatura rashladne tečnosti
.... najčešće se menja otpor....
otpor "sonde" 700Ω ili 1700Ω ili 11700Ω ili 999700Ω
zavisnost promena parametara sonde i parametara okruženja sonde ne mora biti linearan, a može (to je druga priča)...
odnos priraštaja otopra i priraštaja temperature vode
. što znači njoj se dovodi neki napon ili struja i ona tu ulaznu veličinu menja u zavisnosti od spoljašnjeg uticaja....
promena otpora prouzrokuje promenu čega!?
...senzor je "gluplji" :) .... on prati određenu oblast okruženja i može samo da parametar ulazne veličine promeni na dve vrdednosti (ima/nema, 0/1...) , dok sonda može teoriski da parametar ulazne veličine promeni na beskonačni broj vrednosti....
[ vladd @ 04.11.2009. 16:22 ] @
Ne treba da ulazite u terminolosku diskusiju, pa jos na ovakav nacin.
@goat
Nocni je samo pojasnio rad DAVACA koji se koristi u kolima. Poslednjih godina je to ili NTC ili PTC otpornika kao najjeftinija solucija i najlinearnija u tom opsegu.
Nekada se koristila kapsula sa voskom, koja je krivila budonovu cev u pokazivacu("termometru"), ili bimetali, oblika tablete(danas najcesce korisceni u termostatima za bojler, za incidentno iskljucenje)
Da li je termo-par, NTC ili PTC, ili poluprovodnicki senzor, svejedno, naravno da ce biti uklopljen u neko elektricno kolo. Nesto mora da ocita tu vrednost.
Kuciste ne utice na linearnost, moze da utice na "pogresno" merenje, ali je to zanemarljivo, posto se temperature ujednace, pa je greska ispod pola stepena.
Prirastaj otpora(ili opadanje) je zasigurno brzi proces nego zagrevanje vode, tako da je ukalkulisan "overshoot", u slucaju intenzivnijeg zagrevanja "fizicke velicine", alarmne temperature su , 82, 87, 93, i tu negde u tom rasponu, zavisno od lokacije davaca.
Tako da ne vidim zasto isterivati parcijalno netacnu terminologiju...i praviti animozitete..
Poz
[ Zarko Silic @ 04.11.2009. 16:38 ] @
Razlika izmedju sonde i senzora je u tome sto je sonda oblozena najcesce metalom zbog mesta postavljanja, i stavlja se u nesto.
Naziv "sonda" je dobila zbog fizicko, mehanicke, termicke ili hemijske zastite senzora koje ona sadrzi.
Ona moze da sadrzi jedan, ili vise senzora.
Ako sonda sadrzi 1 senzor, onda je njena funkcija identicna senzoru.
Ako ima vise senzora, onda je rec o multifunkcionalnosti sonde.
Postoje i multifunkcionalni senzori koji nemaju formu sonde. Ne postavljaju se na "agresivna mesta" pa nije potrebno da su "sonde".
"0/1" senzor je senzor prekidac.
Vecina senzora nisu "0/1". Kao sto su na primer senzori temperature, senzori svetlosti, senzori vlaznosti, gasni senzori i drugi.
[ novaksin @ 04.11.2009. 17:02 ] @
>
--0016e6d566ad8e85f104778e95f3
Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Hej! Hvala na brzom odgovoru. Ne�u valjda bidi dosadan ako postavim jos neko pitanje.<br><br>Jo� jednom hvala.<br><br><div class="gmail_quote">2009/11/4 Nocni <span dir="ltr"><<a href="mailto: [email protected]"> [email protected]</a>></span><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">> (goat: /p2430043 ):�potpuno se sla�em, ali ja nisam ulazio u su�tinu rada termodava�a, sondi ili senzora..... jednostavno sam hteo da ispravim terminologiju prilikom upotrebe re�i senzor .... po mom saznaju (koje je mo�da pogre�no, neta�no) sonda menja parametar ulazne veli�ine (napon ili struja) pod uticajem promena fizi�kih veli�ina sredine u kojoj se sonda nalazi.... naj�e��e se menja otpor.... zavisnost promena parametara sonde i parametara okru�enja sonde ne mora biti linearan, a mo�e (to je druga pri�a).... �to zna�i njoj se dovodi neki napon ili struja i ona tu ulaznu veli�inu menja u zavisnosti od spolja�njeg uticaja....<br>
> ...senzor je "gluplji" :) .... on prati odre�enu oblast okru�enja i mo�e samo da parametar ulazne veli�ine promeni na dve vrdednosti (ima/nema, 0/1...) , dok sonda mo�e teoriski da parametar ulazne veli�ine promeni na beskona�ni broj vrednosti....<br>
<br>
Ovo je toliko konfuzno napisano... samo cu ti reci 2 stvari...<br>
- u ovom slucaju ne dovodi se nikakav ulazni "napon ili struja" o kojoj ti pricas...<br>
- procitaj jos jednom sta sam napisao a onda i ovaj tvoj tekst u kojem si sve pobrkao...<br>
<br>
<br>
profesore Novak, za pocetak bi trebalo promijeniti benzinsku pumpu... mislim na onu na kojoj sipate benzin a ne pumpu na autu... ne znamo *koju* gresku sonde upisuje s vremena na vrijeme... ali razlog bi mogao biti voda u gorivu...<br>
<font color="#888888"><br>
--<br>
<a href=" http://www.elitesecurity.org/p2430342" target="_blank"> http://www.elitesecurity.org/p2430342</a><br>
</font><div><div></div><div class="h5"><br>
Prijave/odjave: <a href=" http://www.elitesecurity.org/pracenje#379117" target="_blank"> http://www.elitesecurity.org/pracenje#379117</a><br>
<br>
Ne menjajte sledece dve linije ukoliko odgovarate putem emaila!<br>
esauth:379117:66ea09c56f00aa51d9fc8dc528bd2de8<br>
[ novaksin @ 04.11.2009. 17:05 ] @
dobio sam odgovor. hvala
[ goat @ 04.11.2009. 21:53 ] @
Citat: vladd: Ne treba da ulazite u terminolosku diskusiju, pa jos na ovakav nacin.
@goat
Nocni je samo pojasnio rad DAVACA koji se koristi u kolima. Poslednjih godina je to ili NTC ili PTC otpornika kao najjeftinija solucija i najlinearnija u tom opsegu.
Nekada se koristila kapsula sa voskom, koja je krivila budonovu cev u pokazivacu("termometru"), ili bimetali, oblika tablete(danas najcesce korisceni u termostatima za bojler, za incidentno iskljucenje)
Da li je termo-par, NTC ili PTC, ili poluprovodnicki senzor, svejedno, naravno da ce biti uklopljen u neko elektricno kolo. Nesto mora da ocita tu vrednost.
Kuciste ne utice na linearnost, moze da utice na "pogresno" merenje, ali je to zanemarljivo, posto se temperature ujednace, pa je greska ispod pola stepena.
Prirastaj otpora(ili opadanje) je zasigurno brzi proces nego zagrevanje vode, tako da je ukalkulisan "overshoot", u slucaju intenzivnijeg zagrevanja "fizicke velicine", alarmne temperature su , 82, 87, 93, i tu negde u tom rasponu, zavisno od lokacije davaca.
Tako da ne vidim zasto isterivati parcijalno netacnu terminologiju...i praviti animozitete..
Poz
....izvinjavam se nocnom ali nisam imao nikakvu zlu nameru...
....svestan sam ja toga da je on što se tiče automobilizma i elektornike, daleko, daleko ispred mene......
.... ja sam takođe u industrijskoj branši gde se veoma često srećem sa sondama, senzorima, PLC-om, aktuatorima....
... ali... intresuje me.... zašto se lambda sonda naziva sondom a ne senzorom?.....
..... da li senzor za kišu koji uključuje brisače kod savremenih automobila može da prepozna intezitet pljuska i da utiče na brzinu brisača, ili samo javlja da ima ili da nema kiše?
PS. ne provociram!....pitam iz najolje namere, jer želim još nešto da saznam
pozdrav
[ Nocni @ 04.11.2009. 22:58 ] @
Senzor za kisu prepoznaje intezitet padavina i u zavisnosti od signala sa njega centralna jedinica ubrzava rad brisaca... vrlo precizno radi i po danu i u mrklom mraku... Jednostavno objasnjenje njegovog djelovanja bi bilo da brisac ocisti ispred senzora i onda on mjeri kolicinu kapljica u intervalu dok brisac ponovo ne ocisti...
Lambda sonda mjeri kolicinu kiseonika u izduvnoj cijevi i podatak koji ecu dobija od nje je jedan od parametara za korekciju smjese.
Rad sonde, odnosno sam signal posmatra se osciloskopom da bi se utvrdila ispravnost same sonde. Zarko je vec objasnio zasto se zove sonda... zbog sredine u kojoj radi a koja je vrlo nepovoljna... velike temperature, prisustvo raznih drugih produkata sagorijevanja bilo gasovitih ili garezi i sl. zahtijevali su posebnu skupu izradu kucista u kojem je smjesten cak i grijac... i pod svim tim teskim uslovima ona mora biti vrlo precizna za razliku od onog gore pomenutog ntc senzora koji ce mijenjati otpor i ako ga ubacis u serpu sa vrucom vodom kuci na sporetu.
Nebi bilo pogresno nazvati je ni senzor kiseonika... ali ako budes trazio ovako nesto da kupis u prodavnici nece znati sta trazis...
[ Zarko Silic @ 04.11.2009. 23:00 ] @
Pa napisao sam sta je sonda i zasto se tako zove.
Isto tako, ukratko sam napisao nesto o senzorima.
Senzor za kisu moze dati samo obavestenje o tome da li pada kisa, a moze dati i informaciju o intezitetu padavina. U zavisnosti od toga sta se zeli postici, postavljaju se adekvatni senzori. U automobilskoj industriji uglavnom se primenjuju oni prvi. Medjutim nije senzor za brisace jedini senzor u vozilu. U savremenim automobilima, vec u srednjoj klasi postoji citav niz senzora ciji broj dostize i nekoliko desetina, namenjenih raznim podacima. Na primer jedan Audi A3 TDI ume da bude opremljen sa preko 40 razlicitih senzora. U Golfu iz sredine devedesetih je postojalo samo par senzora dok se kod nove sestice nailazi na 40 pa i vise (samo 2 senzora dnevne svelosti. Jedan koji regulise osvetljenje a drugi koji koriguje rad klimatronika, itd).
Edit:
Nocni se ubacio dok sam tipkao :)
Inace da dodam, da motorni komputer (danas vec sa q-jezgrom u procesoru) nije jedini procesor u kolima. Ozbiljan procesorski sistem nalazi se i kod brisaca, centralne brave, air modula, sistema upravljanja, abs-a i na jos niz mesta koji medjusobno komuniciraju, takodje preko nezavisne procesorske jedinice.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.11.2009. u 00:13 GMT+1]
[ Nocni @ 04.11.2009. 23:29 ] @
Kod jednog mog druga u tuaregu postoji senzor kvaliteta vazduha u kabini...
Njegov komentar je bio: "a vala doslo je vrijeme da ne smije covjek ni prdnuti a da se ne upali lampica da ga opomene"
[ vladd @ 04.11.2009. 23:53 ] @
Kakvi ste vi filozofi, prosto majstori
Poz
[ Zarko Silic @ 05.11.2009. 00:01 ] @
Citat: Nocni: Kod jednog mog druga u tuaregu postoji senzor kvaliteta vazduha u kabini...
Njegov komentar je bio: "a vala doslo je vrijeme da ne smije covjek ni prdnuti a da se ne upali lampica da ga opomene" :D
Ocigledno da taj Tuoareg nije predvidjen za serdar Jovu
Salu na stranu, naravno da postoje senzori za merenje kvaliteta vazduha. U, ja mislim svim VW vozilima novije generacije sa multizonskom klimom postavljen je ovaj senzor ciji je zadatak da pored temperature, kontrolise i nivo vlaznosti kao i stepen jonizacije unutar kabine i po potrebi izdaje naredbu, preko procesorske jedinice, radi korekcije.
Znaci slobodno i za serdar Jovu.
[ goat @ 05.11.2009. 06:17 ] @
[ vladd @ 05.11.2009. 09:13 ] @
Znaci da zakljucimo, Lambda sonda je senzor kiseonika
Poz
[ goat @ 05.11.2009. 12:20 ] @
Citat: vladd: Znaci da zakljucimo, Lambda sonda je senzor kiseonika
Poz
baš tako ......
... u dosadašnjoj praksi sam se sretao sa sondama za temperaturu, vlagu, pritisak, nivo pesaka u spremištu (veoma zanimljiva naprava koja koristi merne trake i arhimedov zakon), merne vage (za koje sam smatrao da su senzori težine, ali nisam bio siguran za "senzor")..... a za bezkontaktne prekidače (indukcione ili kapacitivne) sam znao da su senzori položaja.... za sigurnosne zavese (isključuju mašinu kada se čovek ili njegov deo tela nađu u zabranjenoj zoni mašine-postrojenja) sam zano da ima senzore.... nekako sam odatle zaključio da je podela na osnovu signala koji šalju (analogni ili digitalni) u ulazne module PLC-a.... ispostavi se da nisam dobro zaključio..... ali .... tu je forum....
.... najviše mi zbog serdar Jove..... ti mu senzori pokvariše računicu - isteraše mnogo para iz džepa.... al' šta da se radi.... vole brkovi da se voze iza volana nekog A8 ili.....
pozdrav
[ vladd @ 05.11.2009. 12:40 ] @
Nekada je sonda imala znacenje za merni element oblika stapica, ili koji se "gura u nesto".
Medjutim, razvojem tehnologije, i metoda merenja, napravljen je veoma kompleksan spektar sprava.
A nas jezik nije kao engleski, pa da se viseznacna rec definise prema smislu recenice..
Sto se signala tice, podela je na aktivne i pasivne merne sprave, znaci na one koje daju sirov signal, i na one druge, koje imaju nekakvu obradu signala.
Da li ce obradjeni signal biti analogni ili digitalni, stvar je ostatka aplikacije i nacina daljnje obrade signala
Poz
[ allexandar @ 08.11.2009. 23:37 ] @
Ima li kakvih informacija o problemu potrosnje na ovom golfu? Gospodine Nocni, vidim da je autor ove teme bio kod vas, pa sam mislio da li bi hteli da podelite utiske sa nama. Ja imam bas isti model i problem pa bi mi svaka informacija bila od ruke. I ja bih dosao kod vas ali mi je puno daleko a imam i calov auto pa mi nije bas veliki problem.
Veliki pozdrav
[ ako_znam @ 09.11.2009. 08:17 ] @
kao tsto ti rekoh na pm, nijesam jos bio ali planiram ovih dana, rekao sam ti razlog, pa ti javljam :)
[ ako_znam @ 15.11.2009. 11:18 ] @
opet stavljen na dijagnostiku i opet javio gresku sa davacem temperature a zamijenio ga prije 10tak dana. rece mi ovaj da nije problem u njemu nego od njega do kompjutera da nesto nije u redu... zajebava li me ovaj nesto ili...?
[ goat @ 18.11.2009. 12:49 ] @
još nešto da pitam....
pomenut model nema "narandžastu lampicu" (engine check) ?.... ili je ja nisam primetio??
hoće li izbaciti "service INSP" na displeju ako se pojavi problem na nekoj sondi (lambda ili temperaturnoj ili protokomeru ili....) ?
pozdrav
[ allexandar @ 18.11.2009. 22:47 ] @
Moj ima tu lampicu i do sada mi se palila samo kada su mi crkle bombine. Service mi izbacuje normalno
[ ako_znam @ 20.11.2009. 07:49 ] @
pojma nemam da li je ima...nije se palila do sada... inace, pregledan je auto, citav, kod drugog majstora i rekao mi da je auto cakum pakum i da radi kao sat... 10litara natoceno...predjeno 30km u gradu i 106 na otvoreno...mislim da je ta potrosnja ok samo jos kroz grad da ga istestiram
[ allexandar @ 20.11.2009. 21:01 ] @
i...? Sta je bio razlog kralju? Taj davac temperature ili...? Meni je isto prosle godine davao tu gresku. Jesi li ga opet zamenio ili je bilo nesto izmedju?
[ ako_znam @ 22.11.2009. 09:38 ] @
nemam pojma sta su uradili... auto sam ostavio, pregledali ga nasli tu gresku i sta su uradili te je sad ok, pojma nemam... cudno mi je samo to da kad je na otvoreni put, trosi ok, a cim ga samo vozim kroz grad kazaljka pada nenormalno... predlozili su mi ili da maknem katalizator ili da ga probusim pa ocistim... ima li neko ko se razumije u to i da li je to resenje???
[ vladd @ 22.11.2009. 12:13 ] @
To je prevelika potrosnja za taj motor, i van grada i u gradu. To sto ne pali lampicu ne znaci da je sve u redu.
Ocigledno je da treba proveriti liniju vakuuma i liniju goriva, regulator pritiska npr.
To su elementi koji nisu direktno kontrolisani od strane racunara, da bi pokazao "gresku ili sl.
I zasto bi dirao katalizator, unistio ga, kada ces morati da ga imas za tehnicki?
Pronadji nekog majstora koji ce to ozbiljnije da pogleda, a ne samo da cokcu i hvale.
Poz
[ ako_znam @ 22.11.2009. 15:52 ] @
e jbg ali vjerovatno i sam znas kakvi su majstori... ovaj mi je sat vremena na komp sve pregledao stavku po stavku i nije nasao nista ...
[ vladd @ 23.11.2009. 00:04 ] @
Tom golfu je fabricki 35milja za galon, sto je 6,8 litara na 100km. Tebi je oko 7,8 l/100km, sto je nesto preko 10%vise.
U praksi se krece vr;o blisko 7l, retko vidljivo preko 7. Po gradu, u nekim trenucima i na nekim lokacijama besmisleno je racunati po "predjenom" km, posto se relacije od nekoliko stotina metara prelaze za pola sata..
Ni "osnovna" potrosnja nije mala, s obzirom da konkurencija vozi 40-50 milja za galon, 6 i manje litara na 100km.
Povecana potrosnja ne mora da bude uzrokovana delom koji je kontrolisan senzorom, mada bi se mogli neki parametri testirati u voznji. Protok vazduha i goriva.
To ne moze (bas) staticnim gledanjem u racunar i ocitavanjem parametara. Uz to, potrebno je dobro procitati i proveriti nalaze "racunara", proveriti kapacitet i tip dizni, proveriti MAF senzor, da ne pravi gresku ili povremeno varira signal...
Za to je potreban specifican napor majstora, i nesto vise potrosenog vremena i truda, naravno, zaliveno dobrom voljom da se bakce sa finim kvarom.
Ovako svaki km placas dinar ekstra.
Poz
[ ako_znam @ 23.11.2009. 14:07 ] @
hvala na odgovoru ali takvih majstora kod nas nema...nazalost! tako da ne znam sta da mu radim
[ Dr.sima @ 23.11.2009. 14:43 ] @
Uvaljaj ga nekom, pa nek on utucava pare... :)
[ ako_znam @ 24.11.2009. 08:16 ] @
hahaha pa jedan od razloga zasto moram ovo da odradim je taj sto cu ubrzo da ga prodajem pa ne bih bas da ga uvalim nekome
[ vladd @ 24.11.2009. 09:40 ] @
Onda stavi tacku na aktivnosti.
I doticni kupac nece moci da se udubljuje vise u problematiku od tebe, sa majstorima, osim ako se nesto sam ne zainati.
Zvanicno, uz vise svedoka, auto je ispravan
Poz
[ ako_znam @ 25.11.2009. 12:05 ] @
jes...ali s tim kad ga budem prodavao reci cu kupcu "Sve ti je ispravno samo sto trosi 15l" hahahahha i mogu ga prodati 2000e :P
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|