[ ssmmaarrtt @ 21.10.2009. 08:52 ] @
pozdrav svima... kupio sam pre godinu dana Opel Astru G 1.6 sa 8 ventila 2002 god odmah kada sam je kupio oterao u servis da odradim veliki servis... kad je izvadio merac da pogleda dali ima ulje u motoru merac cis nema da dotakne... nista zamenili smo ulje nakon 1000 km potrosila mi 1l. nisam mogo tako da izdrzim odmah sam odlucio da odradim motor. znaci karike,gumice na ventile, semernizi, sve sem hilzne. posle toga preso sam 1000 km potrosila mi je oko 0,3 l dali je to normalno ili mora dok se nalegnu delovi... molim vas pomozite mi...
[ cozmo_im @ 21.10.2009. 10:20 ] @
Verovatno ce ti potrosnja ulja vremenom, dok se delovi ne uhodaju, opasti, ali taj motor inace je i od ranije poznat da malo vise troska ulje (i taj sa 8 i onaj sa 16 ventila pogotovo).
[ jablan @ 21.10.2009. 10:31 ] @
Za 1.2 16v Opel u specifikacijama navodi do 0.6l na 1000km.

Inače, majstori kažu da dosta zavisi i od ulja koje sipaš.
[ ssmmaarrtt @ 21.10.2009. 16:18 ] @
majstor koji mi radio sve to kaze danas nemozes da nadjes original ulje misli dobro reko mi uzmi na OMV pumpu kaze to nije lose austrisko 10/40... koje bih mi vi preporucili ulje? i sta mi savetujete drugo? do koliko najvise obrtaja je najmanja potrosnja ulja? i jos jedno pitanje dali znate za napomenutu Astru g nije karavan , jos koliko bih trebalo da ima benzin kad se upali prvi put lampica za gorivo koliko gu je rezerva? hvlala unapred...
[ cozmo_im @ 21.10.2009. 16:46 ] @
Ulje u velikim marketima i na pumpama je svakako od ovlascenog uvoznika. Ono sto se prodaje po autoradnjama je nesigurno.

Pogledacu koje ulje tacno ide u tvoj motor.

Ostra voznja moze da prouzrokuje vecu potrosnju ulja.
[ ssmmaarrtt @ 21.10.2009. 21:02 ] @
ti brate koji auto vozis? i na sta treba da pazim kod astre...? sta im je mana? pozdrav
[ djmilosh @ 22.10.2009. 08:49 ] @
Svaki motor mora da potrosi nesto ulja. Moraces da se raspitas koju kolicinu trosi tvoj motor. Uzgred kad si radio motor trebo si da radis onako kako bog zapoveda, znaci klipovi, klipni prstenovi, obrada bloka cilindara ili zamena kosuljica.
[ ssmmaarrtt @ 22.10.2009. 08:53 ] @
zamenjene su karike ,gumice ventila,ventili, semerinzi, obrada siceva... znaci pre sto da uradim do kad je upalim iza nju dim nemas pojma koliko i to ona beo dim sad nema tog dima ali trosi jos uvek ali manje... sta mi preporucujes?
[ goat @ 22.10.2009. 09:05 ] @
Citat:
cozmo_im: Verovatno ce ti potrosnja ulja vremenom, dok se delovi ne uhodaju, opasti, ali taj motor inace je i od ranije poznat da malo vise troska ulje (i taj sa 8 i onaj sa 16 ventila pogotovo).



ma kakvo uhodavanje delova.... to su "majstorske" priče takozvanih majstora...





Citat:
jablan: Za 1.2 16v Opel u specifikacijama navodi do 0.6l na 1000km.

Inače, majstori kažu da dosta zavisi i od ulja koje sipaš.


to je podatak proizvođača o maksimalnoj potrošnji ulja, a ne deklarisana-uobičajna-potrebna, što znači ako je veća automobil mora na servis....
.... ne znam za novija vozila ali mercedes je za svoje modele W123 i W201 (za njih sigurno znam) u upustvu za korišćenje napisao:
-zamena ulja se vrši na 7500km (10000km za W201), u slučaju da se koristi dizel gorivo sa većom količinom sumpora od 0,2% zamena ulja se vrši na 5000km.... maksimalna potrošnja ulja je 1,5l/1000km (1l/1000km za W201)... ako je veća od toga obratiti se servisu....
[ djmilosh @ 22.10.2009. 15:21 ] @
U principu skoro si pazario auto, skoro si dosa toga osvezio po motoru, ako ti je sve ostalo u dobro stanju vozi ga jos neko vreme tako i prati potrosnju ulja, nebi trebalo jos narednih 20000 - 30000 km da se menja. Posle toga vidi staces. Naravno pazi koje ulje sipas, pogledaj da li mozda mozes da sipas u njega 15w/40 malo je gusce manje bi trebalo da ga trosi.

[Ovu poruku je menjao djmilosh dana 22.10.2009. u 16:32 GMT+1]
[ ssmmaarrtt @ 22.10.2009. 16:48 ] @
nerazumem te brate sta 20000-30000 pa damenjam?
[ cozmo_im @ 22.10.2009. 19:37 ] @
U tvoj auto ide sledece ulje:

0W30 cold climate
10W40 moderate climate
10W50 hot climate

Mozes 10W40 polusintetiku (Mobil recimo polusintetiku).

API/ACEA oznaka ulja (pise na boci pozadi) je: SJ/A3-98

Staje 3,25 litre ulja
[ ssmmaarrtt @ 22.10.2009. 20:49 ] @
koje je najbolje za moj slucaj ot tih ulja... znas da ga trosi ja mislim ako je gusce manje ga trosi? koje smem da sipam... i gde bih mi preporucio da kupim?
[ djmilosh @ 22.10.2009. 20:53 ] @
20000-30000 km ne bih trebalo da se menja potrosnja ulja. Naj gusce je 10w/50 ono je predvidjeno za toplu klimu, a za umerenu klimu je 10w/40. Kupuj ga u vecim radnjama, manja je verovatnoca da je fals i ne zaboravi da imas i GM ulje koje je predvidjeno za OPEL, FORD i ostala vozila iz GM gupacije. Mozda u Nisu postoji njihov ovlasceni servis i radnja pa vidi tamo.
[ ssmmaarrtt @ 22.10.2009. 20:56 ] @
mislis brate treba da prodje na primer 20000-30000 hiljada pa mozda ce manje da trosi ili?
[ djmilosh @ 22.10.2009. 21:01 ] @
Moze samo da se poveca. menjao sam predhodni svoj odgovor
[ ssmmaarrtt @ 22.10.2009. 21:05 ] @
cuo sam da moze mineralno 15w/40 da je ono dobro i manje ce biti potrosnja ... sta mislsi?
[ popovicvl @ 22.10.2009. 21:45 ] @
U Srbiji su jedino NISOTEC ulja original,100 % proizvedena po specifikaciji.Sve ostalo je moj do moga.
Imaju sertifikate API,MB,VW...tako da tu nema sta da se razmislja.Ako su najveci proizvodjaci dali zeleno svetlo da se sipa
u njihova vozila,onda im ne treba i moj sertifikat.5w-40 kosta oko 500 dinara po L.
[ cozmo_im @ 23.10.2009. 09:19 ] @
Originalna su ulja na pumpama, u Metrou, u Tempu recimo.

Mobil, Modrica, Valvoline, Esso, Shell.

Svako koje zadovoljava specifikaciju koju sam naveo je dovoljno za taj motor.

Preporucujem 10W40 polusintetiku za nase uslove.
[ FIREBIRD @ 23.10.2009. 11:24 ] @
GALAX SINT 10wW40
[ djmilosh @ 23.10.2009. 14:44 ] @
*****************

Ovo bi trebalo da je zvanican diler i serviser opela u Nisu (nasao sam na zvanicnom opelovom sajtu, www.opel.rs).Tamo imaju originalne rez. delove i naravno adekvatno i ulje. Pozovi ih pa vidi da li samo ulje kod njih mozes da kupis i po kojoj ceni (zvanicni dileri mogu biti malo bezobrazno skupi).

[Ovu poruku je menjao vladd dana 23.10.2009. u 17:54 GMT+1]
[ inobradovic @ 20.04.2013. 12:46 ] @
stara je tema ali da ne otvaram novu temu, opel zafirA 1.8 benz 2001god trosi ulje izgleda su gumice ventila, nemam nameru nista da radim na motoru vec da ublazim potrosnju, sta mislite da se sipa gusce ulje i neki aditiv u ulje da se sipa ?
sta preporucujete ?
[ botr @ 20.04.2013. 12:57 ] @
Moglo bi gusce ulje, recimo 10-60, i tu treba obratiti paznju i ne voditi se niskom cenom, jer ulja u ovoj gradaciji ponekad nisu sinteticka. Takodje, ima ulja i u gradaciji 10-50 ili 5-50.

Ipak, ja sam za promenu gumica. Kroz neko vreme, potrosnja ulja ce anulirati "ustedu" nastalu na "smanjenju" potrosnje ulja.

Na trizstu moze da se nadje Syntium racer ulje 10-60, ispod 700 dinara po litru, a po specifikacijama je bolje od Selenie Racing. Trazio sam neko ulje za sebe, pa sam slucajno naleteo. Ako te interesuje pp, da ne reklamiramo.
[ inobradovic @ 20.04.2013. 13:29 ] @
trenutno je u auto 10/40, znaci bolje sipati 10/50 ili 5/50 ili 15/50 ,
znaci prva cifra u ulju nije toliko bitna da li je 5,10 ili 15, a ova druga cifra znaci da bude sto veca,50 ili 60 ?
a dodavanje aditiva u ulje ?
da li je zafira 1.8 na lanac ili zupcasti ?
[ botr @ 20.04.2013. 15:02 ] @
Bitna je prva cifra, iz razloga sto govori o tome da li je ulje sinteticko, polusinteticko ili mineralno, mada se toga ne treba drzati kao pijan plota. 0 ili 5 su uvek sinteticka ulja. 10 moze biti sintetika, polusintetika ili mineralno. 15 je mineralno. ova prva cifra pokazuje gustinu kada je ulje hladno, a druga kada je motor na radnoj temperaturi. spomenuo sam 50 ili 60 kao neka "gusca" ulja, pa sta od toga nadjes povoljno.

Redja ulja su bolja za hladni start, jer brze prodju kroz sve kanale.

Moju preporuku sam napisao. Imas ga u onoj radnji sa sport-om u imenu, da ne reklamiram. Moze se kupiti preko interneta i cena je jako povoljna za jedno takvo sinteticko ulje specifikacije SL.

Sto se tice aditiva, mislim da neces imati puno koristi od njih.

Mislim da tvoj auto ima zupcasti, ali opet ne znam sa sigurnoscu.

Javice se neko strucniji pa ce dati tacnu informaciju i svoje misljenje o ulju.
[ inobradovic @ 20.04.2013. 15:57 ] @
ne zivim u srbiji ne znaci mi nista ta prodavnica.
znaci prvi broj sto manji drugi broj sto veci. i jedan aditiv da sipam nije skup, sta mu bog da posle.
[ botr @ 20.04.2013. 16:19 ] @
Onda ciljaj neko xx-60 ulje, i obavezno proveri da li je sinteticko!
[ pajapop @ 20.04.2013. 17:34 ] @

Gusce ulje je samo privremeno resenje, koliko ako je za prodaju, pa da se malo zavara kupac. Kao trajno resenje je zamena gumica ali u kompletu sa vodjicama ventila i obradom glave i sve drugo sto ide sa tim. Skoro generalka. E sad..sta se kome i koliko isplati. I moj auto troskari ulje, ali meni se vise isplati da mu dolivam i redovno menjam na 5000km sa filterom, nego da se izlazem trosku vecem od njegove stvarne vrednosti
[ Java Beograd @ 20.04.2013. 18:18 ] @
@ inobradovic
- Koliko troši sada ? Koliku potrošnju ulja smatraš normalnom ?
- Otkud da sumnjaš na gumice ventila ? Sasvim je moguće da jesu, naravno, ali dijagnostika nije trivijalna.
[ inobradovic @ 20.04.2013. 18:52 ] @
trosi oko litar na 1000km. normalna potrosnja je ono sto proizvodjac propise a to sigurno nije litar na 1000km.
za gumice ventila sam rekao IZGLEDA da su one, mada nije ni bitno dali su one ili nisu, ne nameravam da radim nista na motoru to sam vec rekao, vec samo da ublazim potrosnju ulja i to sam rekao kako mislim sa guscim uljem i aditivom.
pitao sam koje bi gradacije ulje bilo dobro za tu namenu ?
[ botr @ 20.04.2013. 18:58 ] @
Onda kupi onaj ruski modifikator, ili kako se vec zove. Samo, on je oko 20 evra. Verovatno su i karike otisle, cim toliko trosi.
[ cika dacha @ 21.04.2013. 00:21 ] @
zove se Stiba valjda.
[ Java Beograd @ 21.04.2013. 08:45 ] @
I ja mislim da je taj modifikator najbolje privremeno rešenje, pod uslovom da nije nešto ozbiljnije sa motorom.

Najbitnije je kako je počeo da troši ulje. Odjednom troši mnogo, ili je malo-pomalo počeo da troši sve vipše i više.

Litan na 1000 km je mnogo.
[ vladd @ 21.04.2013. 09:59 ] @
Modifikator je bacanje novca, s obzirom na njegovo dejstvo.

Nece uticati na potrosnju ulja, pothladice motor(klizne delove, na radiici narocito), zbog boljeg podmazivanja(i "lepljenja" na zagrejane delove), ali nikakve efekte nece imati na protok ulja.

Niti ce tzv, kolokvijalno, "gusto" ulje spreciti curenje na gumicama ili semerinzima, posto je veca gustina zapravo za nijansu veca od tzv "redjih", odnosno za par mikrona je deblji film na 100 stepeni celzijusa.

Da bi eventualno gumice "nabubrile", sto je ludi san svakoga kome curi ulje, neophodan bi bio rastvarac koi izaziva strukturnu promenu gume, pa bi tako "omeksana", sa povecanom zapreminom, "odradila" posao zaptivanja.

Ono sto ne valja je promena strukture, cvrstoce i otpornosti rastvaracem razbijene gume, koja bi na kraju bila potpuno unistena.

Sva motorna ulja(namenjena za normalnu eksploataciju) poseduju setove aditiva koji su "neutralni" prema zaptivkama, tako da nema "pomoci" alternativnim idejama.

Elem, umesto bacanja para na vradzbine, gubljenja vremena u razmisljanju o metodama "alternativne medicine" za neispravne delove, korisnije bi bilo brzo i efikasno otkloniti kvar, a ustedjeno vreme potrositi na korisne stvari, zabavu ili zaradu novca..

Pa je problem curecih zaptivki, viseznacno i kvalitetno resen

Poz
[ Cezar Corolla @ 21.04.2013. 11:06 ] @
Citat:
popovicvl:
U Srbiji su jedino NISOTEC ulja original,100 % proizvedena po specifikaciji.Sve ostalo je moj do moga.
Imaju sertifikate API,MB,VW...tako da tu nema sta da se razmislja.Ako su najveci proizvodjaci dali zeleno svetlo da se sipa
u njihova vozila,onda im ne treba i moj sertifikat.5w-40 kosta oko 500 dinara po L.


Kakva sprdacina. NISOTEC kosta oko 200 din na bure, a Total oko 500 po litrii, ako se uzme bure. To sve govori.
[ inobradovic @ 21.04.2013. 11:08 ] @
ja sam odmah u startu napisao da me ne zanima za sad nesto radim na motoru,
sipao bi ne to rusko nego nesto drugo sto sluzi za curenje ulja ili tako nesto slicno videcu ovih dana sta nadjem po prodavnicama i gusce ulje da bi ublazio potrosnju i ide na net pa neko drugi nek popravlja a ako ne prodam u neko dogledno vreme onda bi proverio sve i kompresiju i ventile i odradio sve sto treba.
[ pajapop @ 21.04.2013. 12:52 ] @

Znaci,... da ovih dana izbegavamo oglase sa Opel Zafirom 1.8 benz 2001god.
[ inobradovic @ 21.04.2013. 17:35 ] @
koja ce biti oko 1500e
[ pajapop @ 21.04.2013. 19:08 ] @

Malo sam gledao...lep auto. Ako bog da u toku ove godine bi trebao da kupim neki takav. S obzirom na njegovo stanje ova cena je sasvim OK
[ k.i.z.a @ 25.08.2017. 07:58 ] @
Ja pre 4 meseca kupim ovakav auto u karavan verziji. I ugradim mu plin sekvent. Od tada primecujem da pocinje da trosi ulje sve vise i vise. Sumnja je pala na gumice ventila i ovih dana majistor zameni gumice. Kad ono opet trosi ulje. Posle duzeg stajanja auta kad se upali izbaci oblacak dima.
E sada majistor kaze da su karike. Jer postoji mogucnost da prilikom ugradnje plina špon od busenja usisne grane uleti u cilindre i pokvari karike i hilzne.
Sta vi mislite o tome dal je to moguce da plinadžije ostave špon u usisnoj grani?
[ Žika 11 @ 25.08.2017. 17:46 ] @
Ako sve od bušenja završi u usisu logično da će dalje ići u cilindar.
[ mjanjic @ 25.08.2017. 18:13 ] @
Ma nije problem u usisu, to mogu da usisaju kroz probušen otvor, nego što pri bušenju za sekvent (buši se što bliže ventilu) može da upadne kroz kanal kojim vazduh ide do ventila, pa još ako je taj ventil otvoren (a bar jedan jeste ili više njih delimično), eto problema. Jer, ako je plastična usisna, to bi praktično isparilo kad je motor ugrejan i kad upadne pri radu, ali kada je motor hladan i nakon ugradnje sekventa zaverglaš...

Ne znam kako se sprečava, osim da se skine usisna grana i onda buši na mestima koja se obeleže dok je na motoru, i sve lepo očiti, ugrade dizne...
Ako je rađeno dok je na motoru, jedino da se skinu svećice pa da se sa te strane usisa sve iz svakog cilindra, pri čemu se nakon svakog usisavanja sva 4 cilindra malo okrene zupčasti da pomeri ventile, pa opet usisavanje...


Naravoučenije: ne gledati da li je skuplje 50€, nego raditi kod majstora kod koga radi većina taksista i poznanika/komšija i sl. koji nikada nisu imali problema sa plinom. Kod mene npr. postoje dva takva majstora, ne kažem da ih nema više, mada tome pored iskustva znači dosta i stav da ne žele da ugrađuju jeftine uređaje čija kombinacija računar-dizne-isparivač može biti problematična.
[ k.i.z.a @ 25.08.2017. 22:04 ] @
Ugradjivao covek koji vazi za najboljeg plinadžiju u gradu. Nema logike da ti sada ides i kontrolises njegov zanat. Ali da sam znao da zbog toga moze nastati problem zahtevao bih da skine usisnu granu. Sta je tu je videcemo dalje sta ce biti. Uglavnom ako je to bas je bez veze.
[ janjic @ 01.09.2017. 08:14 ] @
Imam Astru G karavan 1.8 16v iz 2001 godine. Troši mi ulje oko 0,5 litara na 1000 km. Pre obrade glave, zamena dihtunga, karika i još nečega (imam napisano u računu) trošila je oko 1 litar na 1000 km. U uputstvu piše da je fabrička potrošnja 0,6 litara na 1000 km. U početku sam se nervirao ali sam na kraju prihvatio da je to tako i gotovo.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.09.2017. 08:54 ] @
Citat:
U početku sam se nervirao ali sam na kraju prihvatio

Kazi da se salis!? Ako mozes da mi kazes koliko ti treba ulja pri zameni?

Nadam se da ces doci do zakljucka da izgleda dolijes koliko i zamenis.Menjaj majstor(a)e.
[ Java Beograd @ 01.09.2017. 09:02 ] @
Skoro punoletan auto, troši manje ulja nego što je fabrički deklarisani maksimum.
Ne vidim koji je tu problem ?!
[ cozmo_im @ 01.09.2017. 09:41 ] @
To je sasvim normalna i ocekivana potrosnja ulja za motor i auto tog godista. Pogotovo Opelov 16v.
[ Java Beograd @ 01.09.2017. 10:45 ] @
Bitno je da se potrošnja ulja ne povećava. Ako je stabilno pola litra ulja potrošnje na 1.000 km, a pri tome motor lepo radi, umereno troši gorivo, i dobro vuče, onda ne treba ništa mudrovati, nego dolivati ulje. Pa dok traje.


Naravno, svi bi voleli da auto ne troši ulja ni malo ...
[ mjanjic @ 01.09.2017. 15:07 ] @
Ne može da troši ni malo ni u bajci...

Naročito kad se vozi često autoputem.
Tako naš lik došao iz DE i panično otišao kod majstora, kaže da je morao da dolije litar ulja, pitao šta može da bude... majstor mu rekao da se ne sekira, da motor ne troši ulje i da će ponovo naliti još litar tek kad se bude vraćao u DE.
I stvarno bude tako :)

Problem je što se ulje uglavnom dolivan malo iznad minimuma, a do maksimuma ima bar pola litra razlike, plus kad se vozi dugo autoputem, mora da troši, neki manje, a neki više, zavisi od motora. Zato se pred polaske na duži put kada se planira duža vožnja na visokim obrtajima (autput), uglavnom dosipa ulja da bude blizu maksimuma.
Bar tako kaže majstor, koji blizu 40 godina održava vozila u jednoj firmi (nije servis), plus kod kuće ima radionicu.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.09.2017. 21:06 ] @
Citat:
Java Beograd:
Skoro punoletan auto, troši manje ulja nego što je fabrički deklarisani maksimum.
Ne vidim koji je tu problem ?!

Pa podji od sebe,koliko ti je deklarisano za libru a koliko ti stvarno trosi?

Dobar motor (mislim na novu generaciju motora) ne trose ulje od zamene do zamene.Zamisli deklarisane zamene na 20-30k a u auto

se doliva litar na 10k ili kako se ovde pise 600ml na 1000k.