|
[ krckosky @ 25.10.2009. 06:22 ] @
| Pozdrav svima.
Kupujem nova kola na kredit od 7 godina.
Vrednost oko 11000-12000 €.
Planiram da ih vozim 4-5-6 godina i prodam.
Od tih para treba da otplatim ostatak kredita i dam ucesce za novi, za opet neko novo (nadam se jos bolje) vozilo.
Pitanje za sve:koliko ce vredeti posle 4-5-6 godina modeli iz naslova teme?
PS: da ne ulazimo u detalje koji motor, benzin, dizel, plin, snaga itd,
pokusavamo da procenimo vrednost tog modela tj brenda automobila
|
[ ventura @ 25.10.2009. 07:36 ] @
Neće vredeti dovoljno da bi uradio to što hoćeš
[ Almedin @ 25.10.2009. 09:42 ] @
Citat: ventura: Neće vredeti dovoljno da bi uradio to što hoćeš
Iznos kredita 12000 EUR
Period otplate 7 godina
Kamatna stopa 10%
Mjesečna rata 199,21 EUR
Za 6 godina otplatiće 14343,42
Ostalo 2390,57 EUR.
Zar škoda fabia od 12000 EUR, stara 6 godina, ne može uzeti makar 2390 EUR za otplatu kredita?
Preostala kamata na kraju 6.godine je 124 EUR pa bi kredit bogao zatvoriti sa 2390-(124*0,95)=2272 EUR (banke naplaćuju oko 5% preostale kamate, ovo valjda zavisi od banke, možda nije svugdje isto).
[Ovu poruku je menjao Almedin dana 25.10.2009. u 10:52 GMT+1]
[ ventura @ 25.10.2009. 10:00 ] @
Nakon 5-6 godina taj auto će vredeti 20-30% vrednosti novog... Dakle 2500-3500 evra... Možda će moći da otplati kredit, ali da će mu pored toga ostati još i za učešće za novi auto, to teško...
[ tdusko @ 25.10.2009. 10:07 ] @
Citat: ventura: Nakon 5-6 godina taj auto će vredeti 20-30% vrednosti novog... Dakle 2500-3500 evra... Možda će moći da otplati kredit, ali da će mu pored toga ostati još i za učešće za novi auto, to teško...
E jbga sad ga bas pretera. Za 5 godina da padne vrednost sa 12 na 3 000 nema sanse. Vredece bar 50% od svoje vrednosti. 5 godina stara fabia nema sanse da se kupi za 3 000, a mislim da ni hyundai ni kia nece bas toliko izgubiti na vrednosti
[ bakara @ 25.10.2009. 10:29 ] @
Citat: ventura: Nakon 5-6 godina taj auto će vredeti 20-30% vrednosti novog... Dakle 2500-3500 evra... Možda će moći da otplati kredit, ali da će mu pored toga ostati još i za učešće za novi auto, to teško...
Dovoljno je prelistati oglase, pa videti da ovo nije tacno.
Posle 5 godina ce bilo koji od tih auta vredeti bar 50% od placene cene.
[ ventura @ 25.10.2009. 10:35 ] @
Citat: bakara: Dovoljno je prelistati oglase, pa videti da ovo nije tacno.
Posle 5 godina ce bilo koji od tih auta vredeti bar 50% od placene cene.
:)
Ovakav zaključak je ispravan ako ne razmišljaš analitički.
Auto koji je 2003 godine kupljen za pr. 10000 evra, sad se može kupiti za 4-5 hiljada, što odgovara tvojoj priči. Međutim, tu postoji jedan veoma bitan faktora, a to je da 2003 godine zanemariv broj ljudi je kupovao auto na lizing u odnosu na 2009, pogotovo ljudi iz srednje klase. Kad se uzme u obzir da je standard porastao, i da masa ljudi iz srednje klase upravo u zadnjih godinu-dve kupuje nova auta na lizing, treba uzeti u obzir da će kroz 5-6 godina tržište biti prepravljeno tim automa, i da će cene biti kao u Nemačkoj - 20-30% od vrednoti, umesto sadašnjih 40-50%.
[ krckosky @ 25.10.2009. 10:47 ] @
Mene zanima koji od pomenutih modela ce posle tih 5 godina najvise vredeti?
Sta mislite o tome?
Skoda je popularna kod nas, mislim da drzi dosta visoku cenu kao polovnjak, hyundai i kia se sada probijaju na trziste, mislim da ce postati mnogo popularniji i da ce ih biti mnogo vise za 2-3 godine nego pre 2-3 godine.
Zanima me koji ce od ta 4 modela da vredi najvise 2014te godine?
[ krckosky @ 25.10.2009. 10:53 ] @
Da ne zaboravim, kako mislite da ce uticati garancija
skoda - 2 godine
hyundai - 5
kia venga- ? - ja iskreno ocekujem da ce za nju dati 7, kao i za ceed.
Koliko mislite da ce ovlasceni diler-serviser, kod koga je kupljeno i odrzavano vozilo, proceniti vrednost tog polovnjaka za zamenu staro za novo?
[ etjen @ 25.10.2009. 12:35 ] @
što se tiče procene vrednosti vozila (kada recimo prenosiš vlasništvo) katalog AMSS-a kaže da vozilo gubi 10% vrednosti svake godine od prve registracije. Do sad je bilo da je realna vrednost veća, ali to ne mora da znači za par godina da će biti isto.
Takođe, znam da ukoliko se taj model više ne proizvodi, uzima se cena ekvivalentnog modela (tipa imaš starog Megana, a oni ti računaju vrednost od novog pa odbijaju procenat)
[ Marko_L @ 25.10.2009. 13:50 ] @
Mislim da je ventura u pravu. Za 5-6 godina će biti bruka polovnih automobila na tržištu starih 4-5 godina, tako da će im logično i cena više opasti nego što je uobičajeno za današnje automobile stare 4-5 godina. U svakom slučaju, lično mislim da nema smisla kupovati nov automobil unapred planirajući kako ćeš da ga prodaš i koliko ćeš izgubiti na njemu. Mislim, nije da nema, ali pogledajmo realno. Novom automobilu će sigurno drastično opasti cena za 5-6 godina, verovatno više od 50%. Drugo, za 5-6 godina se svašta može desiti, i sa automobilom (ne daj Bože grebanja, čukanja, kvarovi... a sve to ubija cenu), ali i sa državom (porast standarda pa ti ne bude problem da odvojiš od plate za učešće za nov auto, otvaranje tržišta što znači i jeftinije nove i polovne automobile). Treće, svašta se može desiti i sa auto industrijom.
Tako da, ako ti je jedini cilj da što manje izgubiš na ceni, onda lepo uzmeš neki Golf 2 koji će u Srbiji i za 10 godina držati cenu :), ili pak neki polovnjak 4-5 godina star kome cena i ne može značajnije da opadne i miran si. A ako ti auto treba sad i hoćeš da voziš normalan nov auto, lepo uzmi šta ti se sviđa, a ne šta ljudi misle da će najmanje izgubiti na ceni, vozi i ne razmišljaj o tome koliko će da vredi za 5-6 godina, a kad dođe to vreme, videćeš kakva će biti situacija.
[ vladd @ 25.10.2009. 15:31 ] @
Citat: Marko_L:
Tako da, ako ti je jedini cilj da što manje izgubiš na ceni, onda lepo uzmeš neki Golf 2 koji će u Srbiji i za 10 godina držati cenu :),
:D, mislim da se doticnom vozilu, i slicnima, izrice smrtna presuda u Decembru.:)
Citat: Marko_L:.. vozi i ne razmišljaj o tome koliko će da vredi za 5-6 godina, a kad dođe to vreme, videćeš kakva će biti situacija.
Upravo treba postupiti po citatu. Svaka godina nosi poneko iznenadjenje.
A racunica u kojoj ce se blago "prevariti"auto industrija, mislim da ne postoji. Jos nisu krenule lizing nabavke sa 0% ucesca, to je sledeci mamac, koji ce od polovnjaka napraviti sirovinu za celicane.
Poz
[ milivoje t @ 25.10.2009. 15:40 ] @
Citat: Ovakav zaključak je ispravan ako ne razmišljaš analitički.
Po meni jos vazniji parametar koji ce ubiti cene je taj da ce tada uzvoz polovnih vozila iz inostranstva biti jos laksi,
a takse na uvoz ce biti manje.
Ako se to ostvari bicemo vrlo blizu cene polovnjaka u eu, ne zbog skoka naseg standarda vec direktne veze sa eu trzistem.
Sednes na low cost avion, ne treba ti viza, odes Frankfurt, kupis od Murata i30 koji je jos u garanciji i dovezes se kuci.
Koliko te taj auto bude kostao, toliko ce da kostaju i polovnjaci na placu u Srbiji.
Sto se tice cene, najpametnije da kupis onog sa 5 godina garancije pa ga prodaj dok jos uvek bude u garanciji, taj ce imati najbolju cenu.
Al racunaj da ces vise placati ovlascenom servisu.
[ bakara @ 26.10.2009. 17:36 ] @
Citat: ventura: :)
Ovakav zaključak je ispravan ako ne razmišljaš analitički.
Auto koji je 2003 godine kupljen za pr. 10000 evra, sad se može kupiti za 4-5 hiljada, što odgovara tvojoj priči. Međutim, tu postoji jedan veoma bitan faktora, a to je da 2003 godine zanemariv broj ljudi je kupovao auto na lizing u odnosu na 2009, pogotovo ljudi iz srednje klase. Kad se uzme u obzir da je standard porastao, i da masa ljudi iz srednje klase upravo u zadnjih godinu-dve kupuje nova auta na lizing, treba uzeti u obzir da će kroz 5-6 godina tržište biti prepravljeno tim automa, i da će cene biti kao u Nemačkoj - 20-30% od vrednoti, umesto sadašnjih 40-50%.
Ja do ovakvog zakljucka dolazim pregledom trzista do sada (buducnost jos ne umem da predvidim)
Na lizing i kredite se automobili kupuju vec skoro deceniju, naravno svake godine je sve veci broj takvih automobila, sto opet ne mora da znaci narocito veci pad cene polovnjaka. Evo recimo auto koji ja sada vozim je kupljen bas sa lizinga (2001 god), i nesto nisam primetio da je neko nudio automobile za 2-3000e.
Ako je neko pomislio da ce biti jeftinih koreanaca za par godina i tu milsim da gresi jer ako pogledate sta se nudi lako mozete zakljuciti da nema ni jednog bez bar 3000e bez obzira na godiste, ista stvar je i sa japancima.
Svima nam se cini da ih mozemo kupiti dzabe dok zaista ne probamo da ih kupimo...
[ etjen @ 26.10.2009. 19:08 ] @
Citat: bakara:
Svima nam se cini da ih mozemo kupiti dzabe dok zaista ne probamo da ih kupimo...
ovo je sušta istina. Preko oglasa sve izgleda super a kada zaista pokušaš da kupiš dobar i održavan auto, vidiš da moraš mnogo više od proseka da platiš...
[ krckosky @ 26.10.2009. 20:22 ] @
Citat: Marko_L: ili pak neki polovnjak 4-5 godina star kome cena i ne može značajnije da opadne i miran si.
Ima tu neceg. I to mi je padalo na pamet.
Od ova 4 modela u naslovu, maltene samo fabia moze da se nadje 4-5 godina stara.
Dajte mi jos neku ideju za auto nalik na nju- ne mnogo duže od 4 metra, sa relativno normalno prostora za dvoje odraslih + malu bebu + kolica + sta sve jos ide uz to + kofere da odemo na more
[ etjen @ 26.10.2009. 21:09 ] @
reno Megan... Ima ga za 12000 sa OK opremom
[ krckosky @ 28.10.2009. 05:24 ] @
Hvala na predlogu...
[ dex456 @ 02.11.2009. 15:37 ] @
Sto kupujes onda nov auto ako oces da ga samo 6 godina vozis.
Citat: krckosky: Ima tu neceg. I to mi je padalo na pamet.
Od ova 4 modela u naslovu, maltene samo fabia moze da se nadje 4-5 godina stara.
Dajte mi jos neku ideju za auto nalik na nju- ne mnogo duže od 4 metra, sa relativno normalno prostora za dvoje odraslih + malu bebu + kolica + sta sve jos ide uz to + kofere da odemo na more
Ili jednostavno kupi polovnog fokusa.
[ krckosky @ 02.11.2009. 19:07 ] @
Citat: dex456: Sto kupujes onda nov auto ako oces da ga samo 6 godina vozis...
Pravo da ti kazem, od kako sam polozio '94te, vozim polovnjake, i to prilicno stare, i u ne bas sjajnom stanju.
Tako da mi je muka od guranja, paljenja na nizbrdici, stalnih popravki i sl.
To je moglo tako dok sam bio momak, ili sam sa zenom, ali sad imam bebu od 6 meseci, i ne bih da se za*ebavam sa kolima.
Ocu da imam kola koja ce da upale svaki put kad sednem u njih, a ne da me ostave na putu ili pred kucom, kad mi je najpotrebnije.
Citat: dex456: Ili jednostavno kupi polovnog fokusa.
U firmi imamo sluzbene fordove. Nesto mi se ne cine kao ok varijanta
[ grozda @ 13.10.2010. 01:06 ] @
KIA Venga test:
http://www2.autoportal.hr/2010...tno-napravljen/menu-id-68.html
Citat:
TEST KIA VENGA 1.4 CUP WCE
Skladan i funkcionalan mali monovolumen, iznenađujuće kvalitetno napravljen
Utorak, 31 Kolovoz 2010
Image
Na usporednom testu njemačkog Auto Zeitunga, jednom od najboljih automobilskih magazina, sukobili su se monovolumeni niže klase: Citroën C3 Picasso, Kia Venga, Nissan Cube, Opel Meriva i Škoda Roomster. Pobijedila je, naravno, Škoda Roomster (u rijetko kojem njemačkom usporednom testu ne pobijedi neka Škoda), na drugom je mjestu, naravno Opel Meriva. Tu nije bilo ništa sporno. Ali na trećem mjestu, ispred francuskog i japanskog konkurenta, plasirala se Kia Venga. Korejci su vrlo ozbiljno zagrizli u taj segment i odnedavno nude dva zanimljiva modela - Vengu i Soula. Istog ranga i slične koncepcije, a opet potpuno različita. Venga je dakle, jedan od najzanimljivijih monovolumena niže klase, koji već na prvi pogled oduševljava skladnom, funkcionalnom i kvalitetnom izvedbom. Testirali smo model s osnovnim benzincem od 90 KS, koji je i najisplativiji te s najbogatijim paketom opreme Cup WCE, koji se prepoznaje se po aluminijskim naplacima, svjetlima za maglu te kvakama i retrovizorima u boji karoserije.
Image
Stil metalnog bumbara provjerena je formula uspjeha, jer jamči dobro iskorištenje prostora, čvrstu strukturu i povoljan otpor zraka
Venga zgleda kao simpatičan, napuhani model niže klase. Podjednako je skladna sprijeda, bočno i straga. U karoseriji dužine 407 cm, širine 176,5 cm i visini 160 cm dobiveno je neočekivano puno prostora, a ugodno nas je iznenadila visoka kvaliteta materijala i izrade, što smo već u Sprijeda ima više mjesta nego u nekim modelima kompaktne klase, straga nešto manje, ali ipak dovoljno da se na kraće relacije uguraju i tri osobe. Blago povišen položaj sjedenja, razmjerno velika širina i prostrana armatura ostavljaju dojam za klasu većeg automobila. Solidan je i prtljažnik od od 440 litara (bez rezervnog kotača, a s rezervnim 314), koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava na 1390. Dizajn unutrašnjosti i cockpita kombinira dobro poznata rješenja, s brzinomjerom u središnjoj okrugloj duplji i dvije podrezane, lijevo okretomjer, a desno pokazivač goriva i kontrolne lampice. Upravljač lijepo ‘sjedi’ u ruci i dobro se podešava, sekundarne komande na središnjoj konzoli malo su nepregledne, a najbolju ocjenu zaslužuje precizna i solidno izvedena ručica mjenjača.
Image
Komfor u unutrašnjosti povećava međuosovinski razmak od 261,5 cm i pristojna širina, pa je Venga među najprostranijim modelima u klasi
Pod prednjom je haubom provjereni benzinac obujma 1396 ccm, s podešavanjem faze usisnih ventila, koji nas je već nakon paljenja oduševio uglađenim i mirnim radom. Radi se o prigušenoj verziji motora, koji u izvornoj izvedbi, koja se ugrađuje u Cee’d, razvija 109 KS. Njegovih 90 KS sasvim je dobra konjica za ovakav auto, a pogotovo 137 Nm pri 4000/min (isto kao jača verzija, ali na nižim okretajima). Mjenjač je ugodan i precizan, a motor elastičan, pa je vožnja užitak. Venga kontinuirano i prilično uvjerljivo do stotke ubrzava u 12,8 sekundi. Nije to revolucionarno, ali za ovaj je auto puna šaka brade. To vrijedi i za najveću brzinu od 168 km/h, koja je sasvim odgovarajuća za povišen auto. Dobru ocjenu zaslužuje i podvozje, koje je podešeno u Hyundai KIA istraživačkom središtu u Rüsselsheimu. Dobro upija neravnine na cesti i prigušuje šumove s ceste, a istodobno sprječava pretjerano naginjanje u zavojima. Zbog toga je vožnja ugodna, Venga lijepo vuče i lako se kontrolira, a i volan je dovoljno osjećajan, što smo zamjerili nekim konkurentima.
Image
Dobra vozna svojstva naglašavaju i vrlo snažne kočnice. Prednji diskovi od 280 i stražnji od 262 mm najveći su u klasi, Bravo KIA!
Kod punog opterećenja, motor je malo anemičan u početnom ubrzanju, ali to nije ni čudno, jer je i prazna Venga teža od 1,2 tone. Kome to smeta, može naručiti snažnijeg benzinca 1.6 sa 125 KS, a u ponudi su i uvjerljivi turbodizelaši: 1.4 CRDi sa 90 KS i 1.6 CRDi sa 128 KS. Potrošnja je također vrlina testne Venge. Na testu smo trošili sedam i pol litara, a u normalnoj se vožnji može računati s litrom manje. Kad se sve bolje sagleda, Venga je dobro izbalansiran, povišen, obiteljski automobil, koji pruža otprilike najviše što se može očekivati od automobila dugačkog 407 centimetara. Tome doprinosi i funkcionalan i prostran prtljažnik, koji upotpunjuje dojam automobila koji se zbog funkcionalnosti, voznih svojstava kupuje razumom, a zbog privlačnog dizajna i razumom. Tome doprinosi povoljna cijena: Venga se trenutačno može dobiti za 13.500 eura, a testni je model, zbog bogatije opreme nešto skuplji (15.580 eura). Zanimljiva opcija je i osnovni dizelaš, za 15.300 eura. A šlag na tortu je garancija od sedam godina (do 150.000 km) te ovaj model zaslužuje epitet jednog od automobila koji pruža najviše za uložen novac.
dr. Željko Marušić
Image
Prtljažnik od 314 litara, odnosno 440 bez rezervnog kotača, preklapanjem stražnje klupe povećava se do 1390, što Vengi osigurava status punopravnog obiteljskog automobila
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava i blok od lakog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, podešavanje faze ventila (VVT)
Obujam: 1396 ccm
Provrt x hod: 71 x 84 mm
Snaga: 66 kW/90 KS pri 6000/min
Moment: 137 Nm pri 4000/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPhersonove opružne noge, straga torzijska osovina (polukrut)
Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm, diskovi 262 mm, ABS+EBV
Gume: 205/55 R 16
Karoserija: monovolumen niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 407 x 176,5 x 160 cm
Osovinski razmak: 261,5 cm
Prtljažnik: 314/440/1390 l
Masa/nosivost: 1220/470 kg
Spremnik goriva: 38 l
Krug okretanja: 10,4 m
Najveća brzina: 168 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,8 s
Potrošnja: prosjek 5,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,5 l/100/km
CIJENA: 15.580 eura
OPREMA CUP WCE* alu naplaci * maglenke * sve u boji karoserije * klima * radio/CD s komandama na upravljaču * bluetooth * električna stakla sprijeda i el. retrovizori * putno računalo * upravljač i mjenjač u koži * ABS/BAS * ESP * hill holder * zračni jastuci i zavjese * daljinsko zaključavanje * klizna stražnja sjedala…
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|