[ Stole 84 @ 25.10.2009. 11:02 ] @
| E ovako imam OPEL KAdett 1.3 sa karburatorom, 1986. god.
Prilikom prosle zamene ulja sipao sam mu GM semysintetic mislim da je bilo 10w-40 i auto je super radio.
Pre par meseci sam ugradio plin, negde na oko 10000 km od zamene ulja, sada vec imam 13000 predjenih km
i trebalo bi da promenim ulje, ali je auto od kad je ugradjen plin poceo da trosi ulje.
Koje ulje sada da sipam? |
[ vidan kv @ 25.10.2009. 11:16 ] @
Slobodno sipaj 15W40.......nećeš pogrešiti......ESSO,SHELL,VALVOLINE,......i interval zamene ulja skrati na 7000km......bez obzra što se prodavci kunu da može duplo od toga da pređe mnogo je to za auto tog godišta i te kilometraže
[ vladd @ 25.10.2009. 11:22 ] @
Redovno menjaj ulje, a ne po periodu koji pise na ambalazi.
Poz
[ lancia88 @ 25.10.2009. 11:22 ] @
Pozdrav,
a kunu se i da je polusintetika maksimum koji se sipa, full nikako. Grese li i tu? :)
Salim se ali skracivanje intervala zamene u proporciji je sa staroscu godina, odnosno duzinom vremena eksploatacije svakako.
[ niki 67 @ 26.10.2009. 01:23 ] @
Sipaj neko ulje standardnog kvaliteta i menjaj na 5000km ako za tu kilometrazu ne potrosi nista motor ti je super.Mani sintetik i ostale gluposti to su sve sarene lazi.
[ djmilosh @ 31.10.2009. 10:03 ] @
U vreme konstrukcije tvog motora (neke sedamdesete) posteno se nije ni znalo za sinteticka ulja ( pa ni za polusinteticka) pa samim tim i sam motor nije predvidjen za to ulje. Sipaj mineralno (15W40) po mogucnosti GM. Za motor tog godista ako nije radjena generalna nije ni cudo da na 13000 km potrosi malo vise ulja ( ne zaboravi da je polusinteticko ulje malo redje pa zbog toga mozda potrosi malo vise ulja).
[ cozmo_im @ 31.10.2009. 10:14 ] @
U taj motor ide 10W40 ulje ili 20W50 ako se vozi u tropskim uslovima. Za nasu klimu za taj motor (ako je 13SB, mada i za 13N je isto) ide 10W40 API/ACEA SG kvalitet.
Znaci slobodno 10W40 ulje sipaj.
Potrosnja ulja posle prelaska na plin se objasnjava nedostatkom olova (iz olovnog benzina) koje hladi gumice ventila te su malo ocvrsnule i verovatno propustaju malo ulja. Uglavnom, ako ne trosi puno ulja, to je sve normalno.
[ vladd @ 31.10.2009. 10:40 ] @
Za ugradnju plina motor treba da je u solidnom stanju.
Plin sagoreva na 100C vecoj temperaturi, ali za razliku od benzina, bez necistoca.
"Povecana" potrosnja ulja je posledica par situacija, vece temperature u cilindru i veceg opterecenja ventila.
Nikakva olova nisu u "igri" oko motora, posto bi bilo problema "podmazivanja" i prilikom voznje na benzin, posto bi se razlicito trosile gumice usisnih i izduvnih ventila..
Kod voznje na plin, ulje ima manje posla oko spiranja produkata sagorevanja, ucurivanja goriva u karter, tako da nema dodatnog "povecanja" zapremine ulja .
Sto nije puno, ali na par hiljada km, moze da bude par stotina grama splacina u ulju, kojih nema kod voznje na plin.
A to na meracu izgleda kao "povecana potrosnja".
Lepse je reci smanjena kolicina splacina.
Poz
[ djmilosh @ 31.10.2009. 10:58 ] @
Za pocetak odake da plin gori na vecoj tenperaturi nego benzin, kod plina tenperatura samo zapalenja jeste vislja nego kod benzina (veci oktanski broj) i manja je toplotna moc (zato je snaga motora na plinu manja i potrosnja plina je veca nego benzina), ali to kod motora na koji koriste benzin odnosno plin kao pogonsko gorivo za paljenje goriva je manje vazno, zbog vece temerature samo paljenja plina motor ako bi kristiji samo plin kao gorivo mogao bi da ima veci stepen konpresije, brzina gorenja plina u odbosu na bezin je veca i samim tim i ugao paljenja treba da je manji u odnosu na benzin tj. plin mozemo kasnije upaliti (varnica na svecici) nego benzin. Ljudi malo listaje teoriju motora i pogonska goriva (knjige sa masinca, odsek za motore), a na kraju uje treba da je za taj moptor 15w40!!!!! Olovna jedinjenja u bezinu sluze za regulisanje oktanskog broja, a uzgred olovo je i pomalo podmazujuce srestvo. Kod motora koji kriste bezolovnoi benzin ventili, vodjice ventila, klipni prstenovi su od drugacijeg materijala. kad se koristi bezolovni benzin umesto olovnog tj. plin umesto bezolovnog benzina moze se ocekivati brze habanje motora, ali to je beznacajno (nebi trebalo vise od 5%)
[Ovu poruku je menjao djmilosh dana 31.10.2009. u 12:09 GMT+1]
[ cozmo_im @ 31.10.2009. 11:10 ] @
U taj motor po SERVISNOJ KNJIZICI ide 10W40 ulje SG kvaliteta.
Verovatno pisu i alternative ali ovo je osnovno ulje koje ide u taj motr.
I gumice ventila kod takvih motora, koji su projektovani za olovni benzin stradaju jer nemaju hladjenje koje im omogucava to isto olovo u benzinu.
Znam sta pricam jer imam Toyotin service bulletin o tim stvarima (koje pogadjaju i stare Toyotine motore).
Reseno je tako sto su gumice preradjene za drukacije uslove (zamenske gumice).
[ vladd @ 31.10.2009. 11:53 ] @
Cozmo, zaboravi pricu o olovu(btw tetraetilu olova), imas vec razlog (povecana temperatura sagorevanja plina-samim tim i produkata sagorevanja), razmisli o bez"olovnom" benzinu..
Nemoj da nas brukas
Potrebno je kvalitetnije ulje, otpornije na sagorevanje, dobre svecice otpornije na povecanu temperaturu..sve je u pripremi za vece naprezanje na plinu.
Motoru ne smeta puno, nesto veca temperatura(u lokalu), ali mu mnogo vise prija sto nema cvrstih i teskih produkata sagorevanja razleplljenih po cilindru, klipu ...
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|