[ ljupče @ 26.10.2009. 17:49 ] @
Pozdrav svim članovima foruma.
Želim tj. moram da kupim kola koja će mi služiti pre svega za vožnju po lokalu, plus par puta godišnje po 200-300 km. Imam jako malo para, do 1000 evra. Izgled mi uopšte nije važan, bitna je pouzdanost i da održavanje bude što jeftinije. I da prolazi tehnički u narednih 5 godina. Za sada nebih neki jako mali auto tipa fića ili peglica, mada i to može da se promeni ako ocenim da mi odgovara.
Nisam u žurbi (možda sakupim i više para) tako da ću periodično postavljati pitanja koja me interesuju.
Prvo: kako proveriti stanje limarije, motora i ostalih vitalnih delova. Ovo mi je bitno pošto su opravke dosta skupe i nebih da odmah plaćam i to.
Srednje obrazovanje mi je mašinsko - automehaničar, ali nisam radio u struci tako da teoriju znam ali prakse nemam, znači tražim od vas one male cake prilikom procene polovnjaka.
Unapred hvala.
[ slobodnoime @ 28.10.2009. 19:15 ] @
velike cake nema.......sve je to macka u dzaku, naravno osim ako kupujes od nekog koga dobro poznajes. Racunaj da nakon kupovine automobila ulozis minimum nekih 200e (ovo je nepisano pravilo) Realno za te pare nemas takoreci nikakav izbor. Ali sta bi ti preporucio, uz jos malo novca, da gledas je: yugo,kec,lada samara,fiat panda...... iskreno ja bi se radije odlucio za samaru ili pandu, dok bi zastavu ostavio za krajnju soluciju. Inace, svi ovi automobili su jeftini za odrzavanja. pozz
[ komosarz @ 28.10.2009. 19:31 ] @
Yugo 55,da ne dimi na iberlauf i da je zdrava limarija...
[ ljupče @ 29.10.2009. 20:42 ] @
Hvala na odgovorima.
Zastavino vozilo bih uzeo samo ako nadjem vrlo očuvan primerak. Ovo dolazi u obzir: Lada (Samara ili Riva), Aleko, Wartburg sa golf motorom, Škoda (favorit, 120), Fiat uno, Ford fiesta ili eskort. Od VW mi se svidja buba ali ne znam kakva je situacija sa delovima.
U oglasima sam naišao na solidne (na oči) primerke, od gore nabrojanih, za 700-800 evra, naravno treba videti uživo.
Sad konkretno pitanje: dali je bolje kupiti farban auto sa radjenom limarijom ili očuvan ali sa malim naznakama rdje, tj šta će duže izdržati repariran ili očuvan?
[ slobodnoime @ 29.10.2009. 20:58 ] @
Ako je ljudski uradjena limarija i ofarban-bolje reparirano. Naravno bilo bi idealno kada bi bio prva farba a kao nov, bez rdje, da farba nije matirala...samo sto je tesko naci tako nesto sto je staro 10 godina i vise.
[ botr @ 30.10.2009. 10:18 ] @
Ja bih radije uzeo sa prvom farbom, imao sam prilike da vidim jedan yugo koji je bio totalno razvaljen, covek mu navario citav prednji deo, ofarbao i prodao, kao auto koji nikad nije u daran, u dobrom s(r)(t)anju.
[ ljupče @ 02.11.2009. 19:04 ] @
Skoro da sam pročitao sve teme na ovom forumu i došao do zaključka da nema nekog pravila - sve zavisi od slučaja do slučaja.
Već par dana je prošlo kako sam počeo da "proučavam" Reno 4, i njega bih uzeo ako nadjem neki očuvan. Kod njih je problematična limarija tj šasija na mestu gde se sa njom spajaju torzione opruge. A kažu da je motor dugotrajan. Ako neko ima iskustva sa R4, voleo bih da ovde iznese svoje stavove u odnosu na ovaj automobil.
Pozdrav
[ ljupče @ 23.11.2009. 18:08 ] @
Ima li ovde neko da je imao renoa 4 ? Neko ga hvali, neko kudi...
[ komosarz @ 23.11.2009. 21:00 ] @
Znao sam mnogo ljudi koji su ga vozili i voze jos uvijek.Jedan je sa njim dovozio robu u prodavaonicu umjesto kombija,jedan je drzao kafanu,a imam dvojicu prijatelja koji sa njim redovno odlaze u ribu.Jedina mana im je sto su skupi novi rezervni dijelovi i tesko se nabavljaju(makar kod nas)...Nebih da se mjesam,ali mislim da je uno fire mnogo bolji izbor.Pozz.
[ ljupče @ 26.11.2009. 17:32 ] @
Možeš da se mešaš - slobodno, zato sam i otvorio temu, da kroz diskusiju dodjemo do nekog zaključka.
[ HoT_Steppa @ 26.11.2009. 19:03 ] @
Evo najrealnijeg odgovora:

od 1.1.2010. ce carina biti 7.5 % (valjda) pa ti skoci do Slovenije i doteraj neki Daewoo Matiz/Chevrolet Spark 2001. godiste koji tamo mozes da kupis za oko 1000 evra. Ovde bi te ispao max 1400 evra. Do tada skupi ostatak para.
[ sasa022 @ 26.11.2009. 20:59 ] @
@HoT_Steppa

Kako mislis da sve odradi za 400€ ( ako si mislio na cenu do registracije ) ???
[ HoT_Steppa @ 26.11.2009. 21:32 ] @
put do Slo i nazad 100 evra
carina + pdv oko 270 evra (7.5 % + 18 %)
registracija oko 100 evra

okvirno napisano
[ sasa022 @ 26.11.2009. 22:12 ] @
hmmm...

Sta ce mo za tablice - odjavu ( ko ce mu dati da doveze auto na SLO table ) ?
Da li smatras da ce spediter da radi za dzabe ?
Da li ce dobiti besplatno homologaciju ?
[ bojanjov @ 26.11.2009. 23:09 ] @
Reno 4 je ružan auto ali za ono sta si ti napisao da ti je auto potreban mislim da je za te pare auto najbolji od gore navedenih.
Kaže novi delovi su skupi...... za koji auto su jeftini???
Npr platine su 1000 din ali ćeš na jugu da zameniš 5 platina dok će ove na r4 još da traju.
Polovni delovi su u odnosu na polovne delove za juga slični po ceni, i uglavnom su originalni iz slovenije.
[ HoT_Steppa @ 27.11.2009. 06:28 ] @
Citat:
sasa022: hmmm...

Sta ce mo za tablice - odjavu ( ko ce mu dati da doveze auto na SLO table ) ?
Da li smatras da ce spediter da radi za dzabe ?
Da li ce dobiti besplatno homologaciju ?


Sam ce da ga doveze, prijavi na carini. Koliko spediter moze da uzme za auto ove vrednosti? Ne vise od 50 evra, njih ima makar kao g%$#@ana, pa ih biraj.
Sta ce mu homologacija kad je auto euro3?
[ sasa022 @ 27.11.2009. 08:43 ] @
@HoT_Steppa

Nije sve to bas tako idealno,narocito za onoga ko to radi prvi put.....

Bez obzira sto je EURO3 za "slovence" 2001.godiste mora da se nabavi potvrda a to
"zadovoljstvo" u najboljem slucaju kosta 2500 dinara.

COL tablice i osiguranje su 50-60€.

Malo po malo nakupi se tu 600-700€ + registracija.
[ Joker @ 27.11.2009. 10:10 ] @
Špediter ima isti obim posla bez obzira kolika je vrednost auta, ali sumnjam da će da uradi ispod 100e, ležarina u carinskom magacinu, mislim da registracija ispod 10.000 dinara nema + tehnicki pregled oko 2000 dinara. vinjeta u slo,očitavanje broja motora, ima tu još tosta troškova koje nisi naveo.
[ HoT_Steppa @ 27.11.2009. 16:59 ] @
Neka bude i 1700, opet je mnogo bolje nego R4 za hiljadu. Razlika je nebo i zemlja.

Imam utisak kao da odvlacite coveka od kupovine umesto da mu pomognete gde i kako. Na kraju ce da zavrsi sa nekom kantom starom 25 godina.
[ sasa022 @ 27.11.2009. 22:00 ] @
@HoT_Steppa

Covek je rekao da ima oko 1000€,a auto koji bi uvezao izadje duplo tj. oko 2000€....
Ako ti smislis nacin kako on da izdvoji jos tih 1000€,tu smo da promenimo pricu....





[ HoT_Steppa @ 28.11.2009. 15:17 ] @
Ne znam tacno otkad pocinje rigorozniji tehnicki pregled, da li od 10. decembra ili od 1.1.2010. Ako se bude postovao kako se najavljuje, moci ce za sitne pare da se nadju automobili koje ljudi nece da sredjuju jer im se na neki nacin ne isplati. Ko zeli malo da se potrudi moci ce da kupi mozda i Golfa 2 za 1000 evra pa da malo ulozi rada i vozi jednu takvu ikonu :D
Ako je pokretac teme operisan od fizickog rada na kolima, onda vec sada moze da kupi recimo Ford Escorta IV za nekih 1000 evra. Neka izabere neki benzinac bez ugradjenog plina (jer su ti manje presli) i neka on ugradi plin (u ovlascenom servisu za oko 250 evra) i imace odlican auto za sitne pare.
Ove kombinacije su dosta losije od one prve koju sam pomenuo, jer svi bi sada da se ratosiljaju domacih krseva. Ne zaboravite, za automobile starije od 10 godina ide 2 puta godisnje tehnicki pregled, jos jedan glas za Chevrolet Spark i slicne aute 2001. godista.
[ ljupče @ 28.11.2009. 19:02 ] @
Novi momenat u čitavoj priči je primena novog zakona o saobraćaju. Nisam tačno upoznat sa svim promenama, ali imam utisak da će ovo imati nekog uticaja na tržište polovnjaka. Možda ću cene padati zbog rigoroznije kontrole tehničke ispravnosti, ali zbog slabe finansijske situacije kod nas možda i neće... Najpametnije mi je sačekati proleće i videti tada kako stvari stoje.
[ sasa022 @ 28.11.2009. 23:05 ] @
Nije moguce da se sve promeni "preko noci".Nije moguce izbaciti gomilu automobila iz upotrebe - trebace par godina
da se eliminise krs koji se jos uvek kotrlja nasim putevima....

Primena novog nacina tehnickog pregleda bice odlozena najmanje godinu dana.Razloga je mnogo....
Ni MUP ni vlasnici linija za tehnicki pregled jos uvek nisu spremni za "rad po novom".