|
[ waikiki @ 26.10.2009. 21:36 ] @
| Igrom slucaja dosao sam do novih pravilnika o polaganju vozackog ispita.. ubuduce.. od 10.12.2009.. u Srbiji.. vozacki ispit ce se polagati ispred najmanje 4 video kamere...Po novom, vise se ne veruje komisiji... kamere i video snimci su pravi dokaz.. pogled ulevo.. pogled udesno, moze vas dovesti u situaciji da ste neregularno polozili ispit (i pored regularne komisije).. PITANJE JE???.. KO JE TAJ U OVOJ DRZAVI KO CE DA PREGLEDA VIDEO SNIMKE I PRAKTICNO ODLUCUJE KO JE POLOZIO VOZACKI ISPIT.. jel to VELIKI BRAT.... e sad.. ako jeste.. ko ce po novom zakonu biti VELIKI BRAT..
evo detalja iz pravilnika..
Citat: Član 7.
Prostorija u kojoj se obavlja teorijski ispit mora biti pokrivena sa najmanje 4 video kamere koje omogućavaju pokrivanje cele učionice i svih kandidata u toku celog vremena trajanja teorijskog ispita, odnosno video nadzor celokupnog procesa teorijskog ispita.
Sistem video nadzora mora osigurati najmanje vizuelnu identifikaciju lica prisutnih na teorijskom ispitu.
Privredno društvo odnosno ogranak privrednog društva ili srednja stručna škola mora imati opremu koja omogućava kontinuirano skladištenje podataka dobijenih video nadzorom i njihovo čuvanje u trajanju od najmanje jedne godine.
VELIKI BRAT (MUP Srbije) JE USAO U NASE ZIVOTE..
[Ovu poruku je menjao waikiki dana 26.10.2009. u 23:06 GMT+1] |
[ sasa022 @ 26.10.2009. 22:00 ] @
A ko se spremio za 10.12.2009 ?
Apsolutno niko - primena tih pravila ce sigurno biti odlozena bar godinu dana.
Isto to se odnosi i na redovne tehnicke preglede.
[ PonyExpress @ 26.10.2009. 22:40 ] @
Citat: waikiki:
Igrom slucaja dosao sam do novih pravilnika o polaganju vozackog ispita.. ubuduce.. od 10.12.2009.. u Srbiji.. vozacki ispit ce se polagati ispred najmanje 4 video kamere...Po novom, vise se ne veruje komisiji... kamere i video snimci su pravi dokaz.. pogled ulevo.. pogled udesno, moze vas dovesti u situaciji da ste neregularno polozili ispit (i pored regularne komisije).. PITANJE JE???.. KO JE TAJ U OVOJ DRZAVI KO CE DA PREGLEDA VIDEO SNIMKE I PRAKTICNO ODLUCUJE KO JE POLOZIO VOZACKI ISPIT.. jel to VELIKI BRAT.... e sad.. ako jeste.. ko ce po novom zakonu biti VELIKI BRAT..
evo detalja iz pravilnika..
VELIKI BRAT (MUP Srbije) JE USAO U NASE ZIVOTE..
[Ovu poruku je menjao waikiki dana 26.10.2009. u 23:06 GMT+1]
Video zapis nece sluziti kao 'dokaz' da si stvarno zasluzeno polozio vec kao neka vrsta loga koji bi se pregledao po osnovu neke zalbe ili ako u redovnoj proceduri upadne u procenat polaganja koja se proveravaju (recimo nacumice se bira jedno u deset polaganja koje se komosijski pregleda, pa ako je sve OK onda OK, ali ako se otkrije nesto onda tebi ode dozvola a auto skoli licenca).
Zasto odmah negativno?
Ili ti je neko pomrsio konce?
[ waikiki @ 26.10.2009. 23:14 ] @
zato sto to nema nigde u normalnom svetu..
[ component @ 26.10.2009. 23:16 ] @
To je odlično, ali da snimci budu dostupni svima. A ne da ako se kandidat žali na neregularnost, snimak bude jednostavno "izgubljen". Kako sada stvari stoje na polaganju je milicajac Bog i ne postoji način da se dokaže da nije bio u pravu. A da stvar bude gora, koliko sam shvatio, na njegovu platu tj. dnevnice direktno utiče broj polaganja. Znači ako nema kandidata manja je plata, pa zar nije logično da će namerno rušiti kandidate? Ili da dozvolu dobijaju ljudi koji ni osnovna pravila saobraćaja ne znaju niti da upravljaju automobilom? Samo zato što je neko član stranke ili nečiji kum ili sin?
Ma najviše bih voleo da postoji kamera na svakoj raskrsnici a ne samo na polaganju!
[ waikiki @ 26.10.2009. 23:21 ] @
Citat: component: To je odlično, ali da snimci budu dostupni svima
A gde je tu moja privatnost.. S kojim pravom me neko moze snimati kad je drugim zakonom to zabranjeno..
I koji ce moj komisija kad postoji neko iznad komisije..
[ abishai @ 27.10.2009. 00:02 ] @
Sve je to lepo zamisljeno, ali ovo je i dalje srbija.
Mogu postaviti i 10 kamera, ali ce i dalje polagati "poznanici i rodjaci" kao sto ce i ako neko padne bez konkretnog razloga, snimak verovatno biti "zagubljen".
Sto se tice inace uospte polaganja, testove naucis, pa naucis, ne verujem da su ikada ikoga oborili, a da je dobro uradio test. Ako na voznji dobro vozis isto koliko znam uglavnom pustaju, mada opet, nije uvek slucaj.
Mene vise brinu vece kazne i jos kazni, posto sam ubedjen da to nece nista spreciti, vec ce samo panduri uzimati veci mito i drkati ljude vise, nista drugo. Mnogima se sigurno desilo da ga je zaustavio pandur i da ga je ubedjivao da je prosao kroz crveno i ako nije! (uglavnom ta fora ide)
[ component @ 27.10.2009. 00:04 ] @
Pa valjda će da snimaju na javnom mestu? A kojim je zakonom zabranjeno snimanje?
Nego, kao što rekoh treba uvesti snimanje i prilikom polaganja vožnje, ne samo teorijskog dela. Naravno, posle mog polaganja da lepo dobijem kopiju snimka pa da vidim gde sam pogrešio ako me sruše. A ako nisam pogrešio, a pao sam na polaganju, da mogu da se žalim.
[ waikiki @ 27.10.2009. 00:23 ] @
Pa da.. treba snimati i prisluskivati svakog kandidata par dana (ili nedelja) pre polaganja, da slucajno nije stupio u kontakt s nekom "vezom".. eto, da budemo sigurni..
Citat: component: A kojim je zakonom zabranjeno snimanje?
Citat: Istražni sudija je taj koji, na pismeni i obrazloženi predlog javnog tužioca, donosi naredbu za nadzor i snimanje telefonskih i drugih razgovora ili komunikacija drugim tehničkim sredstvima i optičko snimanje, odnosno lociranje u prostoru i praćenje pomoću telefonskih uređaja... http://www.revija92.rs/code/navigate.php?Id=527
dakle, moguce je snimanje kad se radi o teškom ubistvu, primanju i davanju mita, pranju novca, trgovini ljudima................I POLAGANJU VOZACKIH ISPITA
[Ovu poruku je menjao waikiki dana 27.10.2009. u 01:50 GMT+1]
[ component @ 27.10.2009. 01:05 ] @
Ili ja nisam nešto razumeo ili ti misliš da se ovo snimanje odnosi na postavljanje kamera i prisluškivača u domove kandidata? Koliko vidim iz ovog člana, snimanje je se obavlja u prostoriji u kojoj se polaže test. To je javna prostorija i mislim da se ovde javni tužilac nema posla. Da li si ikada bio u banci? Siguran sam da postoji bar 5-6 kamera koje snimaju bez potpisa javnog tužioca. A šta je sa supermarketima gde su lepo napisali "objekat je pod video nadzorom"? Pa ljudi postavljaju kameru da ispred svojih vrata da vide ko im dolazi u goste. Neće valjda da traže sudski nalog za to?
Da ne shvatiš pogrešno. Nezakonito uhođenje nikako ne treba da se podstiče. I svako zadiranje u privatnost treba strogo kazniti. Ali ovde je reč o javnim mestima. Na televiziji svako jutro prikazuju slike sa kamera koje snimaju saobraćaj i vremenske prilike. Svako ko je na ulici zna da ga drugi posmatraju i ne može tu tražiti privatnost. Ako postoje kamere koje snimaju javna mesta i ako su ti snimci dostupni svima online i da su prihvatljivi kao dokaz na sudu, verujem da bi bilo mnogo manje saobraćajnih prekršaja, pljački, silovanja,...
[ Nevena79 @ 27.10.2009. 05:39 ] @
Ono gore se odnosi na snimanje van tvog znanja, znaci tajno snimanje tj prismotra i to mora da odobri sudija. A da li si video da sudija odobrava prodavnici koja je postavila kameru u svoje prostorije da sme bas tebe da snima? znaci brkaz babe, zabe i puzve. Svako sme da postavi kameru u svoje prostorije (osim nekih skakljivih kao sto je wc npr.) s' tim sto jasno mora biti istaknuto na objektu da je objekat pod video nadzorom. Te poruke koje vidis ne sluze da plase provalnike nego je to zakonski odredjeno da bi svako znao da ga snimaju, da ne bi dosao u neku nezgodnu situaciju.
[ fanfon @ 27.10.2009. 07:11 ] @
Slaba korist od ovoga. Testovi se dosad mogli savladati vrlo lako. Voznja je po meni bitnija i ono sto ostane u glavi nakon testa.
[ Lesli Eldridz @ 27.10.2009. 07:40 ] @
Citat: waikiki: zato sto to nema nigde u normalnom svetu.. Ko ti to kaze da nema? U normalnom svetu si sniman gde god da krenes, jerr toliko kamera ima svuda da je nemoguice da ne budes sniman po ceo dan, osim kad si u svom stanu, a i to je diskutabilno. A to sto kamere nije postavljala neka vlas' to uopste nije vazno, jer vlas' moze kad hoce da od vlasnika trazi snimke tih kamera i da vidi sta ti radis, ako posumnja da si radio nesto ilegalno. Galamite samo da bi bili pomodari. Mada je fanfon u pravu, te testove moze da polozi ko hoce, jer voznja je ono sto se racuna, a oni tu pustaju djuture. Pazi boga ti, svi polozili iz prvog puta, nije nego. Pa onda ginu po putevima mamini i tatini sinovi i cere kojima mame i tate kupili nekakva kola da bi se qrcili pred drugim mamama i tatama, a ne ficu koji ne moze da ide preko 40, i ne moze da predje vide od 30 km "u dahu" , kao sto je normalno. Pa sto oni ginu koga briga, nego sto zbog njih poginu i neduzni ljudi, to je muka.
More uveo bih ja vama kamere svuda pa da se pušite, pa da vidimo ko je kako polagao ispite, ko je naplatio kaznu za pojas a trebalo je za nesto drugo, ko "prima poklone" u bolnici, koja mastiljara je neljubazna sa strankama itd.
[ component @ 27.10.2009. 09:07 ] @
Citat: Lesli Eldridz: ...jer voznja je ono sto se racuna, a oni tu pustaju djuture. Pazi boga ti, svi polozili iz prvog puta, nije nego.
Kod nas je obrnuta situacija. Postoji samo jedan milicajac koji radi polaganja i ako on kaže da ne možeš - onda ne možeš. Ljudi polažu po desetak puta. Dosta ljudi zna sasvim solidno da vozi, ali on ih ruši. Logika je da ne možeš položiti iz prvog puta (za sina od kuma predsednika opštine su druga pravila ) A sve zbog toga da bi konstantno bilo puno ljudi na polaganjima kako bi polaganja mogla da se održavaju iznova i iznova. Pa ne bi bilo smisla da čovek sedi nedeljama i čeka da se nakupe kanidadti kako bi mogao da pokupi svoju dnevnicu ili šta već...
Dakle, kamera i snimak pred komisiju, a jedna kopija tebi i sve bi bilo daleko čistije...
[ Java Beograd @ 27.10.2009. 10:08 ] @
Citat: waikiki: A gde je tu moja privatnost.. S kojim pravom me neko moze snimati kad je drugim zakonom to zabranjeno..
Pa ti onda nemoj da polažeš vozački ! Ne znam otkud ti ideja da baš tu čuvaš "svoju privatnost".
Inače - ni manje teme ni više negativnog naboja. Kako vam nije jasno (nekima) da je ovo početak kontrole polaganja ispita. Sasvim u redu.
A šta bi ti ? Kako bi ti da uvedeš kontolu kod polaganja ispita, i time kreneš u borbu sa podmićivanjem, nepravednim obaranjem na ispitu i nepravednim propuštanjem kandidata ?
[ PonyExpress @ 27.10.2009. 11:13 ] @
Citat: Java Beograd:A šta bi ti ? Kako bi ti da uvedeš kontolu kod polaganja ispita, i time kreneš u borbu sa podmićivanjem, nepravednim obaranjem na ispitu i nepravednim propuštanjem kandidata ?
Kao sto rekoh, mozda su nekome pomrseni konci...
[ Marko_L @ 27.10.2009. 11:46 ] @
Kakva crna privatnost na vozačkom ispitu ? Pa privatnosti si se odrekao onog dana kada si stavio potpis u auto školi, jer se i časovi i testovi obavljaju na javnom mestu gde svako može da te vidi, sa ili bez kamera. Tako da, nije tu problem u kamerama. Mnogo je veći problem što se uopšte toliko pažnje pridaje samom vozačkom ispitu, toliko pažnje da policija mora da učestvuje u tome (što je nebuloza, jer to ne bi trebalo da je posao policije), a mnogo je bitnije šta se dešava kasnije kada neko dobije dozvolu, a to je ono gde policija pada na ispitu (a to bi trebalo da joj je posao), jer pune ulice divljaka koji ne poštuju ograničenje brzine, skreću i menjaju trake bez žmigavaca (znači ovo je doliko postalo učestalo da više u saobraćaju uopšte ne možeš da predvidiš šta je ko naumio), prolaze na crveno, ne poštuju prednost... a retko ko bude adekvatno kažnjen. Mislim, za ispit svako može da se spremi. Teorijski deo može da prođe svako ko ima 2 grama mozga, a na kraju krajeva može i da se nabuba, a to kamere ne mogu da detektuju. Ono gde kamere možda mogu da pomognu jeste praktični deo, ako su tu uopšte predviđene kamere, jer pandur više ne bi mogao tek tako da se iživljava i obara po sistemu "Vozio si ok, ali malko nesigurno, pa se vidimo sledeći put", niti bi kandidat mogao da kaže da nije pogrešio tamo gde jeste. Mada ni to nije siguran pokazatelj, jer i tu kandidat može da se spremi i izvoza tih 10-15 minuta koliko traje praktični deo ispita ispita. Međutim, opet kažem, sam taj vozački ispit nije toliko važan koliko je važno ponašanje u saobraćaju kada jednom dobiješ dozvolu.
Da se ja nešto pitam (a nažalost ne pitam se), vozački ispit bi bio maksimalno olakšan, policija bi bila isključena iz toga, a sam izlazak na ispit bi bio besplatan (eventualno da se plati neka državna taksa 100-200 dinara), čisto da ne bi dolazili u smešnu situaciju da o tome da li si prošao ili ne odlučuje neko ko ima direktne finansijske koristi od toga da ti padneš. Dalje, teorijski deo bi se obavljao elektronski, tj. kao u USA, PC računar sa programom za polaganje, uplatiš i sedneš da polažeš i odmah dobiješ rezultat. Nema potrebe da se bacaju pare na saobraćajca koji će to da pregleda. Na praktičnom delu lepo sedne komisija, svako sa svojim zapisnikom i onda ocenjuju vožnju po stavkama, tipa skretanje toliko bodova, ponašanje na semaforu toliko bodova, poštovanje prednosti toliko bodova... s tim što bi neke greške poput prolaska kroz crveno bile eliminatorne, pa kad završiš, lepo dobiješ na uvid zapisnike, izvuče se prosečna ocena i ako imaš iznad određenog broja bodova, prošao si, a ako padneš, bar možeš da vidiš gde si grešio i da to ispraviš za sledeći put, a ne da padneš zbog "nesigurne vožnje", a niko to ne da objašnjenje šta zapravo znači "nesigurna vožnja" u tvom slučaju. To je što se tiče samog vozačkog. E, a onda montirati kamere na svaki semafor (pa kad prođeš na crveno, nema više "bilo je žuto", nego ti lepo na kućnu adresu stigne dokazna fotografija i uplatnica da platiš kaznu uz upozorenje da sledeći prolazak kroz crveno znači i automatsko suspendovanje dozvole na godinu dana), kao i na svaki policijski auto, tako da ne može više da bude ono "Daj 1.000 kinte da pišem za pojas.".
[ savicsrdjan @ 27.10.2009. 13:11 ] @
Citat: component:Pa valjda će da snimaju na javnom mestu? A kojim je zakonom zabranjeno snimanje?
Nego, kao što rekoh treba uvesti snimanje i prilikom polaganja vožnje, ne samo teorijskog dela. Naravno, posle mog polaganja da lepo dobijem kopiju snimka pa da vidim gde sam pogrešio ako me sruše. A ako nisam pogrešio, a pao sam na polaganju, da mogu da se žalim.
evo kakav se debilizam meni desio pre neki dan... snimao sam na ulici neke scene za moje klipove i posle nekih sat dva snimanja dolazi pandur i kaze:"dobar dan dobili smo prijavu o narusavanju privatnosti..."... MOLIM ? .. "da prijavila vas je jedna devojka da ste je slikali ili snimali.. dajte molimo vas kameru da pregledamo "
i majmun mi uzeo kameru i pregledao sve sto sam snimao tokom dana..... naravno nije imao sta da vidi osim mojih glupiranja.. vratio kameru nastavio dalje... JEB*M TI DEBILIZAM NE SMEM NI NA ULICU DA IZADJEM I SLIKAM SE S DRUSTVOM.....
[ milivoje t @ 27.10.2009. 17:35 ] @
Meni su tako policajci oduzeli fotografski film, ne meni licno vec prijateljima koji su bili u poseti Beograda. Slikali su zgradu ispred koje je bio policijski auto i policajci. Policajac je zbog navodnog fotografisanja policije i policijskih kola uz pretnje privodjenjem u 29. novembar oduzeo film...
Nego otkud tebi taj zakon ili pravilnik ? Kako si ti dosao do toga, a nigde se zivo ne pominje postojanje tog dokumenta ?
Ko donosi taj pravilnik ? Ja sam procitao novi zakon o saobracaju i nisam video da tako nesto pise ( http://www.informisanje.info/2...kon-o-bezbednosti-u-saobracaju i http://vukajlija.com/novi-zakon-o-saobracaju :D).
[ anakin14 @ 27.10.2009. 18:05 ] @
Citat: evo kakav se debilizam meni desio pre neki dan... snimao sam na ulici neke scene za moje klipove i posle nekih sat dva snimanja dolazi pandur i kaze:"dobar dan dobili smo prijavu o narusavanju privatnosti..."... MOLIM ? .. "da prijavila vas je jedna devojka da ste je slikali ili snimali.. dajte molimo vas kameru da pregledamo "
i majmun mi uzeo kameru i pregledao sve sto sam snimao tokom dana..... naravno nije imao sta da vidi osim mojih glupiranja.. vratio kameru nastavio dalje... JEB*M TI DEBILIZAM NE SMEM NI NA ULICU DA IZADJEM I SLIKAM SE S DRUSTVOM.....
a sta je ovede cudno i sporno???
sasvim normalna stvar u americi - a gde smo mi a gde su oni...
lepo je cuti da napredujemo.
[ vladd @ 28.10.2009. 11:15 ] @
Citat: anakin14: a sta je ovede cudno i sporno???
sasvim normalna stvar u americi - a gde smo mi a gde su oni...
lepo je cuti da napredujemo.
Lepo je cuti da se brine o narusavanju privatnosti. Uzgred, neka neko proba da snima zene po Africi i li arapskim zemljama, ne bih mu zavideo na problemima.
Sto se tice snimanja polaganja ispita, potpuno sam saglasan, u trenutnoj situaciji donosi vise koristi. Smanjuje korupciju, mogucnost prevare, samovolju ispitivaca, i u solidnoj meri obezbedjuje kvalitetno polaganje testova.
Sto se prakticnog dela tice, sumnjam da ce uvesti nadzor, posto je tu situacija malo slozenija. 90% trenutnih legalnih vozaca ne zna bas dobro da upravlja vozilom, a pogotovo da "vozi".
Morace da se podigne disciplina u saobracaju, i to rigorozno, zatim nivo obuke, pa tek onda se osvrnuti na vestinu.
Poz
[ milancheBGD @ 28.10.2009. 15:53 ] @
Ako se pre 10.12 upise skola i krene sa voznjom da li se polaze po starom zakonu ili po novom??
[ stonex @ 30.10.2009. 19:51 ] @
Po starom .
[ kojovici @ 01.11.2009. 20:32 ] @
Citat: milancheBGD: Ako se pre 10.12 upise skola i krene sa voznjom da li se polaze po starom zakonu ili po novom??
Po starom, ali sve do 10.12.2009, onda prelazis na novi bez obzira sto si upisao auto skolu dok je bio vazeci stari zakon. Posle 10.12 ides na neke dopunske casove, znaci poenta je poloziti za dozvolu pre 10.12.2009, onda prakticno nemas dodira sa novim zakonom.
[ milancheBGD @ 01.11.2009. 22:19 ] @
videh danas na dnevniku, tj. po starom se moze zavrsiti do 10.03.2010... Ako zavrsis do 10.12 ne ide se na dodatne casove, a ako zavrsis do 10.03 ide se na 3 dodatna teorijska i prakticna casa + prva pomoc.
[ Corey @ 02.11.2009. 07:54 ] @
Ako ne položiš vode te u sobu 101
[ stonex @ 02.11.2009. 13:17 ] @
Jel onu u 29. Novembra ?
[ Nemanja Jakovljevic @ 05.11.2009. 15:05 ] @
Volim ove sto se zale na tezinu ispita u Srbiji...
U Japanu - polaganje na centrima za polaganje. Drzi ih policija. Cena polaganja - 60USD, ako polozis - posle ide jos malo birokratije.
Obaranje - vrlo lako obaraju - tipa - nisi vozio dovoljno levo (iako je jedna traka u pravcu, trazi se da se vozi maksimalno uz levu ivicu), ili - nisi dovoljno rano dao signal za skretanje (a to nekad znaci da das signal i ulicu ranije cak).
Cak sta vise - znam za slucajeve da su ljudi pali nekoliko puta a da nisu usli u auto.
Otvori covek vrata od kola - pali ste. Zasto? Niste pogledali dal pijani covek spava pod kolima.
Sledeci put - niste proverili dal se deca igraju iza kola.
Niste proverili gume
Pre nego sto ste otisli na stranu vozila gde je put - niste pogledali dal ima dolazeceg saobracaja (prazan poligon - al mora da se proveri)
Pre nego sto ste otvorili vrata - niste pogledali dal ima dolazeceg saobracaja.
Samo neke od fora na koje obaraju ovde...
Sadrzaj ispita - ima vrlo zeznutih delova. U kolima si ti i policajac - i ako ima jos kandidata - mogu oni da sede iza.
Tako da... nemojte da se zalite. Ispit u Srbiji je lagan.
Uz to - auto skola ovde kosta 3000 usd.
[ boccio @ 07.11.2009. 13:15 ] @
ne kapiras, ljudi ovde se po difoltu bune i zale ;) uopste nije bitno da li ima zapravo povoda za tim ili ne - bitno je zaliti se ;p
[ fanfon @ 07.11.2009. 16:33 ] @
@Nemanja Jakovljevic
Kolika je prosecna plata "tu"?
[ Nabukodonosor @ 07.11.2009. 17:23 ] @
Verovatno ista kao u Srbiji.
[ Nemanja Jakovljevic @ 07.11.2009. 22:11 ] @
August 2009-ta, kako kaze ministartstvo rada ovde,
prosecna plata: 3000 usd (oko 2000EUR)
prosecno radnih sati u mesecu: 144.5 (iliti 33 sata nedeljno)
[ Nemanja Jakovljevic @ 07.11.2009. 22:18 ] @
Al isto tako imajte u vidu da jedna jabuka kosta 70 dinara - ne kilogram jabuka - nego jedna.
7-8kg lubenica da kosta 1500 din.
Paradajz - isto - 70 din komad.
Krastavac - 200 din komad (onaj malo deblji)
[ Marko_L @ 08.11.2009. 17:24 ] @
@Nemanja
A ko se žalio na težinu ispita u Srbiji ? Ja sam i rekao da ispit može da prođe svako ko ima dva grama mozga. Ono što meni lično smeta je obaranje na osnovu neke imaginarne kategorije, kao što je recimo "nesigurna vožnja" ili "previše sigurna vožnja". U stvari, ok je to, ali da se objasni u čemu se ogleda ta nesigurna vožnja. I onda tako kandidat pada, sve dok se ne nakupi dovoljno para, a onda se kandidat pusti bez obzira kako vozio, osim ako nije baš zas*ao prošavši na crveno recimo. Čak i to "niste proverili da li pijani čovek spava ispod auta" je bolje (naravno, pod uslovom da ti je neko u auto školi napomenuo da se i to mora proveriti ili da makar to piše u literaturi), nego pasti bez objašnjenja. Druga stvar koja smeta jeste i to što ispit nije isti za sve. Nek je ispit u Srbiji i 10 puta rigorozniji, ali da isti kriterijumi važe i za tatine sinove i za plavuše u minićima i za ostale ljude. Treća stvar koja smeta, a veći je problem od prve dve je to što je ispit prilično rigorozan i ovakav kakav je, a onda kad dobiješ dozvolu i izađeš na ulicu, možeš da voziš kao poslednji neandertalac bez ikakvih posledica, eventualno platiš neku kaznicu za pojas i teraj dalje. Čisto sumnjam da tako može u Japanu.
E da, ne znam ko je prvi pomenuo prosečnu platu u Japanu, ali uopšte ne vidim kakve to veze ima sa bilo čim o čemu se ovde priča.
[ websurfer @ 08.11.2009. 18:05 ] @
Ja sam za strogost kada je polaganje vozackog ispita u pitanju jer mnogo neduznih ljudi gine zbog "vozaca" koji su dobili dozvole preko veze.
[ Nemanja Jakovljevic @ 08.11.2009. 23:48 ] @
@Marko_L
Citat: Da se ja nešto pitam (a nažalost ne pitam se), vozački ispit bi bio maksimalno olakšan,
Ja sam ove tvoje reci smatrao kao zalbu na tezinu ispita.
A sto se tice kazni ovde... pa eto - otkako sam uzeo dozvolu - nisam vozio uopste - ne zelim.
Inace ovde su me drugi put oborili bili zbog toga malo sigurnije i malo levlje vozi.
(Prvi put sam pao jer sam se hvatao za menjac tamo gde ga nema (ovde je sa leve strane), pa npr umesto zmigavaca ja upalim brisace ( i to je kontra...), al treci put sam prosao )
[ waikiki @ 09.11.2009. 16:44 ] @
Ovo "Veliki brat", manje vise.. nije ni vazno.. ali cena od 1000 eurica.. lepo, lepo! Ima se , moze se..
http://www.autobrief.com/conte...nju-skace-sa-300-na-1.000-evra
[ Horvat @ 09.11.2009. 17:11 ] @
Citat: Nemanja Jakovljevic:
Otvori covek vrata od kola - pali ste. Zasto? Niste pogledali dal pijani covek spava pod kolima.
Sledeci put - niste proverili dal se deca igraju iza kola.
daj kakvi idiotluci,ako spava pod kolima zgazi ga,mislim koji izgovor...
a ovo za decu,pa valjda postoji nesto sto se zove retrovizor,pa pogledas da li ima nekog iza,izbacis zmigavac pa krenes...
Citat: Marko_L: Treća stvar koja smeta, a veći je problem od prve dve je to što je ispit prilično rigorozan i ovakav kakav je
rigorozan?
pa bas i nije,ako je poznavanje osnova ponasanja u saobracaju rigorozno,e ondak,jbg...
Citat: Marko_L: E da, ne znam ko je prvi pomenuo prosečnu platu u Japanu, ali uopšte ne vidim kakve to veze ima sa bilo čim o čemu se ovde priča.
ima veze s cenom polaganja ispita
@waikiki koliko je to proverena informacija?
eto nacina da samo tatini sinovi budu mladi vozaci :)
[ Nemanja Jakovljevic @ 10.11.2009. 00:08 ] @
Odlicno - zgazi coveka koji je pod kolima.
i dobijes instant zatvor od 1 do 20 godina ovde.
Sto se tice iza vozila - da li ces da vidis dete koje je cucnulo iza i krije se jer igra zmurke sa drugovima?
(Bilo je slucajeva u novinama u proteklih godinu ipo dana da se slicne stvari desile - covek presao tockom preko detetovih grudi prilikom isparkiravanja, pa valjda neko kamionom udario neko drugo dete....)
Sto se tice cene - ok za trenutne uslove 1000eur je malo skupo.
Al 300 eur je ipak malo prejeftino - odbijte od toga cenu benzina i odrzavanja vozila - pa i samog vozila. Pa onda odbijte i koliko ode autoskoli (za troskove autoskole, knjigovodstvo i razna birokratija), pa odbijte i PDV.
I koliko ostane instruktoru za 40 sati koje je proveo sa ucenikom? Obzirom da je 40 sati radna nedelja - racunajte da je to sto ostane od 300 eur na nedeljnom nivou.
[ Horvat @ 10.11.2009. 01:00 ] @
a majke ti kako ce da se zavuce ispod auta ,ako je mrtav pijan
a ako je vec pri cistoj svesti,valjda ce cuti nekog da otvara
[kad vec pominjes tako idiotske scenarije]
ovaj,dete valjda nije tako maloumno da ostane iza auta kada cuje da je auto ukljucen i mozda cak i oseti dim iz auspuha...
ma da,ni 300 eura,nego su svakog meseca duzni po 300 eura,how yes no
[ Nemanja Jakovljevic @ 10.11.2009. 01:27 ] @
Pijanac, ili beskucnik lego ispod auta da odspava npr. Spava i ti upalis auto i...
Da ne govorim npr da imas Toyoya Prius auto koji se maltene necuje dok ne radi na benzin. Iliti - ne cuje se kad se upali auto. Dakle - dete se nece skloniti.
A za platu - izvoli pa racunaj... 254eur ostaje kada se odbije porez od 300.
Pa kad odbijes sve troskove koje sam rekao - ne zaboravi da mu od plate odbijes porez na dohodak, zdravstveno i socijalno.
[ Horvat @ 10.11.2009. 02:00 ] @
koliko je auto visoko od zemlje? 20-30 cm? i bas ce beskucnik da legne ispod auta na "ladan beton" da odspava
i ko se to ne bi probudio da mu iznad glave probruji,prodrma kanta od tonu i vise...
a ta fiktivna deca su nojevi sa zabijenim glavama u pesku i ne vide da vlasnik auta iza kojeg se tako vesto skrivaju ulazi u isti ,niti cuju zvuk otvaranja/zatvaranja vrata pa ni centralnu bravu ili alarm,a ni ne vide zmigavac ako se alarm ugasi ?
pa ne mogu tacno da racunam,jer ne znam koliko kandidata ima mesecno instruktor
hajde nek bude da za svakog kandidata koji vozi 20 sati treba mesec dana da bi stigao sve,a nek mesec ima 160 radnih sati [i to je cak i smanjeno,to je 4 nedelje po 40 radnih sati,a ta cifra je naravno veca] i kada se to podeli,dobije se cifra od 8 kandidata mesecno ,odnosno 8 * 254 = 2 032 eura mesecno,na to oduzeti gorivo i kiriju i poreze [naravno ovo sve pod uslovom da je auto kuca = 1 instruktor]
nek po svakom odvozenom casu kandidat odvozi 10 km, to je 1600 km mesecno,a nek je potrosnja 8 l/100km [preterano,ali ono,novi vozaci,pa vise trosi] to je nekih 128 litara,litra je oko 100 dinara ,to je 12 800 dinara,nek bude 13 000 ,odnosno po srednjem kursu narodne banke je to 13 000 / 93,7306 = 138,695367 eura
dakle preostaje 1 893,30463,zaokruzimo to na 1890 eura
nek je kirija 300 eura,to je 1590 eura
nek se za amortizaciju izdvaja mesecno 290 eura,to ostaje 1300 eura
knjigovodja ne znam koliko je,nek bude 50 eura,ostaje 1250 eura
dakle 1250 eura = plata plus doprinosi,odnosno 1,70*plata ,pa se dobija da je plata 1 250 / 1.70 = 735.294118 eura
moguce da sam nesto zaboravio,ali ovo je sve u nekoj idealno losoj situaciji
autokuce po instruktoru sigurno imaju vise od 8 kandidata mesecno,troskovi nisu ovako veliki i td.
to je dobrim vise od "jedva 300 eura"
e da,sad sam se setio,zeznuo sam racunicu,jer radni sat nije jedak casu voznje,koji traje 45 minuta,tako da je krajnja cifra veca,jer je veci broj kandidata mesecno u 160 radnih sati
a i tvoja racunica sa porezom nesto ne valja 300-0.18*300 = 246 ,a ne 254 kako si ti napisao,no ,kao sto vec napisah,ovo je racunica nekog minimuma minimuma
[ bttp @ 10.11.2009. 02:03 ] @
Kad sam ja polagao vožnju 1993. većina auto-škola je još tada "garantovala polaganje vožnje iz tri pokušaja". Tj. ako dvaput padneš oni ti garantuju da ćeš iz trećeg položiti. To mi nikada nije bilo jasno kako oni mogu da ti garantuju da ćeš da položiš iz trećeg pokušaja. Računam da je kasnije a i danas situacija još mnogo gora te da kandidati za vozače još lakše dolaze do dozvole nego tada. Ja sam imao sreće pa sam položio iz prve i test i vožnju, ali sam bio prvi koji je tog dana položio. Pre mene su oborili najmanje 7-8 kandidata. Jedno je sigurno, a to je da najmanje 95% kandidata ne umeju da voze dovoljno dobro i da bi svakome mogli da nađu grešku kada bi hteli te da niko ko je vozio automobil samo 40 časova ne ume dovoljno dobro da vozi. Za rutinu i sigurnost u vožnji su potrebne godine iskustva i aktivnog voženja, to znam iz ličnog iskustva. Zato je dobro ovo sa ograničenom dozvolom za početnike. Tj. da prvih godinu dana ne smeju da voze preko određene brzine, zatim noću itd. ne znam šta su već sve predvideli. To je zaista i potrebno za klince od 18 godina koji kad dobiju dozvolu misle da su profesionalni vozači. Da ne spominjem da će po novom i maloletnici moći da dobiju takvu dozvolu.
[ Horvat @ 10.11.2009. 02:11 ] @
Citat: bttp: Zato je dobro ovo sa ograničenom dozvolom za početnike. Tj. da prvih godinu dana ne smeju da voze preko određene brzine, zatim noću itd. ne znam šta su već sve predvideli.
za rutinu se potpuno slazem s tobom,ali s ovim bas i ne,jer ovo jedino vazi pod uslovom da mladi vozac aktivno vozi godinu dana,ali to nije slucaj,nego se ogranicenje skida ,vozio ti ili ni ne prisao automobilu,sto gubi smisao same zamisli [sem u onom slucaju sto klinci mozda postanu malo mudriji i bolje rasudjuju,ali ovo nije samo za klince nego za sve nove vozace]
[ Nemanja Jakovljevic @ 10.11.2009. 02:21 ] @
@Horvat
Ne ide ti procentni racun
Ako na 100 jabuka dodas 18 posto jabuka dobices x jabuka.
Ako od tih x jabuka oduzmes 18 posto - neces dobiti 100 jabuka.
40 casova sam zaokruzio na 40 sati - jer treba i otici po drugog ucenika.
Ako kandidat vozi 20 sati - cena nije 300 eur - pre 5 godina kad sam polagao - bilo je mnogo jeftinije 20 nego 40 - racunica ti ne stoji. Dakle - upola od onoga sto si racunao.
4 kandidata mesecno - pa racunaj.
Ili racunaj 8 kandidata mesecno - sa koji placaju 200eur (u cenu je ukljucen porez)
P.S. dzip je npr dovoljno podignut od zemlje.
P.S. 2 - u novinama je bio slucaj da se deca igrala zmurke i dete se sakrilo ispod auta.
Covek je usao u kola - dete je krenulo da izlazi - al nije stiglo - i covek je presao preko grudi tog deteta tockom.
[ Horvat @ 10.11.2009. 03:01 ] @
kao sto rekoh,moguce da sam nesto zeznuo,malko sam umoran sad vec ;),nemoj da zameris,tako sam i to sa cenom casova zeznuo :)
ali u svakom slucaju,cista dobit sigurno nije oko 300 eura,upravo iz razloga sto nema samo 4 kandidata po 40 casova voznje mesecno
[da, u pravu si za porez,"bahatu" gresku sam napravio]
ovo za beskucnika/pijanca i slicno koji spava ispod auta vec nema smisla,pogotovo dzip je tih da se doticni nece probuditi [ako je jos ziv od spavanja na ledenom betonu/asfaltu]
ajd daj clanak taj,da vidim koja je to "realna" situacija u kojoj je vozac pogazio dete koje se skrivalo iza auta iduci u rikverc,a da se dete nije na vreme sklonilo na trotoar,nego je vozac upuno zgazio dete
[ Nemanja Jakovljevic @ 10.11.2009. 05:56 ] @
Probacu da nadjem clanak - ali opet procitaj ono sto sam napisao.
Dete se sakrivalo ispod auta - ne iza. Nije stiglo dete da izadje od ispod auta.
Mozda i ne kapiras poentu toga na polaganju. Ako te nateraju da to uradis na polaganju - time dokazuju da si ti naucio da to moras da uradis pre kretanja. I sad - ako se desi slucaj da ti nisi proverio -tipa juris na posao - uskaces u kola, ukljucujes motor i poleces - i tako pregazis dete ispod - ili iza - ti snosis 100% krivice - i ako si ga ubio - 1 do 20 godina robije. Ako si ga povredio - do godinu zatvora zavisno od okolnosti.
Ako ima vise od 160 sati rada mesecno - pa i treba da ima u skladu sa time vise novca - ne treba ih napadati zbog toga.
[ Horvat @ 10.11.2009. 12:39 ] @
ja uporno citao da se dete skrivalo IZA a ne ISPOD auta,moja velika greska
a sto se tice same provere ispod auta,nisam u zivotu nikog video,niti sam sam isto uradio,da je prvo pogledao da li ispod auta lezi pijanica/skitnica/dete pa tek onda usao u vozilo i pokrenuo ga
pa ne napadam ja njih,nego samo kazem da imaju vecu zaradu od 300eura mesecno [nisam rekao da je to lose]
a "napao" sam ideju da naplacuju 1000 eura polaganje
[ Zeleni zub @ 10.11.2009. 13:02 ] @
Moj kolega koji predaje u srednjoj skoli obavezno obidje auto pre nego sto krene (bilo kad i bilo gde, sad mu je vec navika) jer su mu vec jednom postavljeni ekseri izbusili dve gume, a jednom je sajlica vezana za banderu otkinula zadnji lonac auspuha :D
[ Sc0rp10 @ 10.11.2009. 14:07 ] @
Citat: Zeleni zub: Moj kolega koji predaje u srednjoj skoli obavezno obidje auto pre nego sto krene (bilo kad i bilo gde, sad mu je vec navika) jer su mu vec jednom postavljeni ekseri izbusili dve gume, a jednom je sajlica vezana za banderu otkinula zadnji lonac auspuha :D
E pa jbg, oce on da ostavlja keceve :D
[ semiconductor @ 11.11.2009. 14:09 ] @
o cemu vi pricate?! pa, necemo da zalazimo u mozak piajnca i mozak deteta...
bolje spreciti nego leciti (ako se uopste moze izleciti) :)
sto je toliki problem da obidjete auto pre nego sednete za volan?
vremenom se stekne navika da u jednom pogledu sve izanalizirate,
pa ne gubite vreme (ako je to uopste gubljenje vremena)...
ja se iskreno nadam da ce nov zakon da se postuje i da se strogo
kaznjavaju mamini i tatini sinovi (i svi ostali) koji misle da znaju da voze,
a ne kaznjavaju se za svoje postupke...
[ Horvat @ 11.11.2009. 14:20 ] @
^^dakle ti svaki put prije nego sto udjes u vozilo napravis krug oko istog,pogledas ispod istog?
[ nick2 @ 11.11.2009. 16:54 ] @
a sto ne bi obisao auto? ja vise obilazim da bih video da li su gume mozda ispustene pa usput vidim da li se zavukla neka macka ili kuce, desilo se 1000 puta da mi se macka zavuce u tocak...
Ne razumem te napaljene klince (obicno voze juga), gledo ja prolazi jugo pored komsije koji vozi bmw x5 i kao obilazi ga onako bahato i smeje se (kao brzi je), pa budalo da taj sa x5 da gas stigo bi te za 2 sekunde... svakakvih budala ima
[ t3h20r @ 11.11.2009. 18:47 ] @
Da vam kazem ja moje misljenje:
1. Sto se tice ovog snimanja i sranja o privatnosti. Bole me bre uvo dal ce da me snimaju, sto se mene tice mogu i u klonjari da mi postave kamere, ja nemam sta da krijem. Nek me prate satelitom ako hoce.
2. Sto se tice kaznenih poena i ostalog, mislim da je malo prerigorozno. Ok je kaznjavanje za telefone u voznji, uopsteno poostriti mere, ali da ti za 2 god napravis 5 skretanja gde ne treba i za to ides da beres kukuruz u padinjaku 2 meseca? Mnogo batice.
3. Problem sa polaganjem je sledeci: evo ja npr. imam 17 godina. Zavrsio sam skolovanje, cekam 18 god da bih mogao da polazem. E sada, tu je prob, ja 18 god punim u aprilu, a oni podvukli za neki ***** crtu u martu? Kakav bre mart? Pa valjda treba godinu dana da daju za nas? Sta sam ja pukao pare za skolovanje i njima zinulo sad da donesu novi zakon? Daj bre, koje su to price. E, to moze samo u Srbiji. Mozda ovo zvuci samozivo sa moje strane, verovatno nisam objektivan, moja je guzica u pitanju, ali verujem da ima jos ovakvih slucajeva?
P.S. @nick2 Nisu problem ti "klinci" koji voze juga, i nije bitno sto bi ih taj x5 stigao za 2 sec, tacnije, to je potpuno irelevantno, problem su klinci koji dobiju za 18. taj bmw x5 od tate, pa voze auto sa zadnjom vucom i 300 konja u bulji 250 po gradu. Rezultat toga je smrt. Msm boli me uvo sto ce da ubije sebe, ali ubice nekoga drugoga. Zamisli ubije ti nekog clana porodice, ne daj boze. Sta posle da mu radis?
[ Nemanja Jakovljevic @ 11.11.2009. 22:07 ] @
t3h20r:
Ne kapiram - kakav problem ti imas sa polaganjem?
Donosenje novog zakona se ne bira po pojedincima. Da su podvukli crtu u aprilu (ne znam za sta) onda bi oni iz maj-a bili nezadovoljni...
To sto je donesen novi zakon je dobra stvar.
Jos gori od te dece su ljudi koji imaju skupa kola - a onda kad im na tehnickom kazu - batice - ti nemas kocnice... posto? toliko i toliko. Pakuj tako kako je -nemam para za to... Problem su neispravna vozila pod jedan.
Sto se tice obilaska vozila - ja sam poceo da obilazim auto kad sam jednom krenuo da vozim sa probusenom gumom. A ispod auta proveravam dal je ulje na mestu.
[ Horvat @ 12.11.2009. 10:35 ] @
@nick2 ,ponavljam,SVAKI put prije ulaska u vozilo obidjes kola i pogledas I ISPOD auta?
cak i kada odes do trafike,parkiras se,udjes u trafiku,izadjes za minut?
@t3h20r,kakav mart? ni meni nije jasno sta je tebi problem
[ Zoran Milovanovic @ 15.11.2009. 14:01 ] @
Horvat, preterujes. Niko nije duzan da tebi ispunjava zelje. Zakon je takav kakav je, sa pravom ili ne. To sto se tebi ne dopada, molim lepo, imas pravo. Seli se ili nemoj da polazes. Sta smaras sada sa tim? Svakog puta, jeste da. Evo ja cu da ti kazem. Pogledam svakog puta. I sta sada?
Je l' razumes ti poentu zasto te oni teraju da NAUCIS nesto ili si se samo uhvatio je l uvek, je l uvek, je l uvek?
U pravu je neko, svakakvih ljudi ima.
p.s. Da li neko zna gde mogu naci pravilnik?
[ Horvat @ 15.11.2009. 16:46 ] @
samo bez nervoze :)
i nista,gledaj,ko ti brani :D
i ja sam se "uhvatio" samo tog proveravanja da li ti ispod kola spava neki pijanac na sta u japanu po recima sagovornika obaraju
a to koliko sam ja upoznat u nasem zakonu ne postoji, za japanski ne znam,no nije ni bitno
sto se pravilnika tice,probaj u zakonu o bezbednosti saobracaja
ja imam drugo pitanje, je l izasao novi cenovnik za polaganje vozackih ispita?
[ waikiki @ 15.11.2009. 17:43 ] @
Citat: Horvat
ja imam drugo pitanje, je l izasao novi cenovnik za polaganje vozackih ispita?
Jos nije, ali bice papreno!
Treba platiti snimanje, pracenje (kamere i ostalu opremu), racunare, tahografe, mupovske testove, nove ucionice, nove poligone, Mupovske radne sate, usavrsavanja, placanja licenci, ispitivace, predavace, pa zadovoljiti apetite nove agencije.. i na sve to cistu zaradu za auto skolu.. ju..ju..ju.. al ce da kosta.. Mupovci su toliko toga predvideli da ce biti tesko sabrati ukupnu sumu koju ce da plati kandidat..
Predvideli su da kandidat ne moze izaci na ispit ako nije doneo dokaz da je MUP-ovski deo podmiren. Za placanje auto skoli, dokaz moze i kasnije.
Sve u svemu, ko moze nek resava vozacki do 10 decembra, ili bar neka zapocne sa obukom.. Ostali, koji ne mogu sad da polazu, morace u banku po kredit.. Uskoro ce reklama banaka biti: Povoljni krediti za stanove, automobile, vozacke ispite...
[ t3h20r @ 18.11.2009. 13:09 ] @
Sta je meni problem? Pa moraju za takve slucajeve da daju bar godinu dana da poloze ispit, to je jedino logicno. Odakle njima u glavi mart? Znaci, donosim zakon npr. 1vog marta. Dajem, onima koji su zavrsili skolu, vremena do 1. marta sledece godine da poloze ispit. Kakvi su pojedinacni slucajevi u pitanju? Ne razumem sta ovde nije jasno.
Da su podvukli crtu u aprilu (ne znam za sta) - A za sta su podvukli crtu u martu?
[ Horvat @ 18.11.2009. 13:16 ] @
ajd sad polako
kakav mart ima veze sa ovim zakonom?
kakva crta?
zakon stupa na snagu sredinom narednog meseca,ne marta
[ Nemanja Jakovljevic @ 18.11.2009. 14:36 ] @
1. O tom zakonu se prica vec 100 godina - a ne godinu dana.
2. 6 meseci je dovoljno - toliko je zakonom izmedju ostalog i predvidjeno.
3. I treba sto ranije da preseku - previse ljudi je prelako dobilo dozvole i haraju ulicama Srbije da malo malo citam - pa neko poginuo. Treba sto pre smanjiti mogucnost da svako dobije dozvolu olako i da ne vozi pod datim ogranicenjima.
Uostalom - obuka od 40 casova moze da se zavrsi za mesec dana po svim propisima verovatno. Prvih 7 na poligonu pojedinacno - ostatak dvocasi.
[ Marko_L @ 18.11.2009. 17:53 ] @
Ja ne mogu da verujem da se i dalje priča o tom novom zakonu kao o nekakvom čarobnom štapiću koji će odjednom saobraćaj u Srbiji učiniti bezbednim. Kako ne kapirate da problem nije zakon kao zakon, već neprimenjivanje istog.
Jel zabranjeno prekoračenje brzine u starom zakonu ? Jeste
Jel zabranjeno nepropisno preticanje u starom zakonu ? Jeste
Jel zabranjeno menjanje trake i skretanje bez davanja svetlosnog signala ? Jeste
Jel zabranjeno voziti u suprotnom smeru u starom zakonu ? Jeste
Jel zabranjeno voziti bez upaljenih svetala u uslovima slabe vidljivosti i noću ? Jeste
Jel stoji u starom zakonu da je obavezno prilagoditi brzinu stanju i uslovima puta ? Stoji
Sve su to stvari koje su najčešći uzroci udesa (a ne nepaljenje svetala u po bela dana kad nema ni magle ni ničega), pa opet gomila ljudi to radi i niko ih ne kažnjava, a upravo u tome je problem. Znači potrebne su promene u strukturama koje sprovode zakon, a ne samog zakona. Eventualno je trebalo starom zakonu dodati bodovanje i zabranu upotrebe mobilnog bez handsfree uređaja i to bi bilo to. Ovako, šta vrede ta silna bodovanja u novom zakonu, ako će i dalje onaj ko je zaustavljen moći da se dogovori sa saobraćajcem da mu da 1000-2000 dinara da mu ne piše bodove i nikom ništa. Jel novi zakon možda predviđa kamere na svakom semaforu ? Ne predviđa. Jel novi zakon predviđa kamere na policijskim vozilama koje moraju biti upaljene prilikom zaustavljanja nekoga ? Ne predviđa. I šta se onda suštinski menja ? Apsolutno ništa.
Isto i to za polaganje vožnje. Uopšte nije problem u tome što se dozvola lako dobija. U USA se dobija još lakše. Mnogo je veći problem u tome što posle kad neko dobije vozačku dozvolu, može da radi šta hoće, upravo iz gorenavedenog razloga. Za taj vozački ispit svako ko ima 2 grama mozga može da se spremi i položi, pa trajala škola mesec dana ili 6 meseci, isto mu dođe. Jedino što se time postiže jeste da se uzme više para, a to najmanje pogađa one koji najviše i divljaju kada dobiju dozvolu, a to su uglavnom tatini sinovi koji od istog tog tate dobiju neku besnu makinu koju će da vozaju 120 na sat kroz grad. Njima nije problem i da pljunu 2.000 evra na auto školu, al će zato biti problem onima koji imaju manje para, iako bi možda bili 10 puta savesniji vozači.
Prema tome, sve to oko novog zakona je samo zamazivanje očiju i nema nikakve veze sa bezbednošću u saobraćaju. Da neko stvarno želi da poveća bezbednost u saobraćaju, popravio bi puteve, sredio signalizaciju, postavio saobraćajne znakove tamo gde fale, iscrtao linije na putevima gde su se već izlizale i ne vide se uopšte, okačio kamere na svaki semafor, pa onda i ne mora saobraćajac da te zaustavlja i dodatno ugrožava saobraćaj, nego ti lepo stigne kazna na kućnu adresu i upozorenje da sledeći put ostaješ bez dozvole, montirale bi se kamere na policijske automobile, pa da ne može ni ovaj da ponudi, ni ovaj da primi mito, nego mora da piše pravu kaznu za prekršaj zbog kojeg je i zaustavio neko vozilo... itd.
[ axone @ 21.11.2009. 11:54 ] @
Ima u aktuelnom VREMEnu interesantan clanak o noovm zakonu, zove se "Hoce biti nece biti".
Uglavnom, dok se ne formira Agencija i napisu svi podzakonski akti i donese novi zakon o prekrsajima, ovaj zakon je neprimenjiv.
Osim naravno skupljih kazni za stara nedela i zabranjeno telefoniranje u toku upavljanja vozilom, to ce zaziveti. Sve ostalo kao sto je novi sistem obuke, bodovi...je na standby-ju.
Ali me je u clanku najvise zaintrigiralo je sledece,
Autor navodi da u poslednjem stavu clana 9, stoji da izvrsenje pojedinih poslova iz svoje nadleznosti Agencija(za bezb. saobr.) moze angazovati pravno lice koje je materijalno i strucno osposobljeno da obavlja te poslove.
Znaci neko drugo pravno lice moze maltene sve da uradi umesto Agencije, da pise predloge pravilnika, da obucava instruktore, izdaje liccence istim. Navodno je dovoljno da Agencija imenuje direktora i Upravni odbor i da na prvoj sednici angazuju neko pravno lice "koje je materijalno istrucno osposobljeno da obavlja te poslove".
Na kraju clanka autor se pita da li je slucajnost ili nesto drugo, da je u vreme prvog nacrta ovog zakona osnovano jedno privatno
d.o.o preduzece- Nacionalna vozacka akademija sa poligonima za obuku na 33 hektara, sa trenazerima, simulatorima i svime sto je potrebno za obuku i doobuku vozaca.
[ BBS @ 21.11.2009. 14:50 ] @
Zanimljivo pitanje i necemo dugo cekati na odgovor.
Samo mi se cini da ce biti isto kao kad je emisija koju su radili kadrovi i oprema nacionalne televizije nekako prsla u privatno vlasnistvo pa sad nacionalna televizija placa emitovanje te emisije. I gle slucajnosti opet isti ljudi.
[ t3h20r @ 25.11.2009. 12:46 ] @
@Horvat
Evo, da te prosvetlim:
Za one koji pune 18 godina do 10. marta 2010, a zavrsili/upisali su skolu do 20. novembra 2009, vazi sledece:
Mogu polagati vozacki ispit po starom zakonu, pri cemu im stara obuka vazi.
Za one, medjutim, koji nisu imali srece da se rode do 10. marta 1992. godine, vazi sledece:
Mi cemo ga i$pusiti, jer, tako, preki sud je odredio 10. mart kao granicu. To znaci da cemo mi morati da idemo na obuku,
nevezano za to da li smo vec zavrsili skolu pre toga, i da naravno platimo za to. To takodje znaci i da cemo morati da
polazemo ispit po novom zakonu i damo ne znam kakve sume novca (koje stvarno nemam ideju gde da nadjem), sto je
vise nego sto mogu za i za auto da dam sasvim sigurno.
Da li je sada jasnije?
[ Quest_Inside @ 06.12.2009. 21:15 ] @
^ Da li si siguran da ce tako biti? A ako smo po starom zakonu polozili teorijiski deo ispita a ostao nam je samo prakticni tj. voznja onda se nista ne menja odnosno polaze se jos samo voznja po starom?
[ waikiki @ 06.06.2010. 02:32 ] @
Novi MUP-ovi pravilnici (od pre desetak dana) koji su jos u fazi izrade predvidjaju jos zesce nego pravilnici koje su sacinili pre nekoliko meseci. Osim snimanja ispita MUP-ovci sada obavezuju auto skole da snimaju i predavanja, tako da se obuhvate i predavaci i kandidati. Audio-Video tehnika koja se koristi za snimanje mora odgovarati MUP-ovim standardima. To se radi kako bi MUP vrsio nadzor nad teorijskom obukom.. Valjda ce te casove da analizira vrhunski MUPOVSKI pedagoski strucnjak... ono sto je bezobrazno je sto traze da im neko drugi nabavi (plati) uredjaje kojima bi oni radili svoje poslove (u ovom slucaju, nadzora). Ima tu jos nekih dodatnih zahteva u pogledu opreme vozila.. recimo obavezan ABS sistem za kocenje, sto ce u praksi izbaciti 90% sadasnjih vozila iz obuke..predvidjena je dodatna administracija.. itd.. i td.. Sve u svemu, cena buduce obuke raste iz dana u dan.. ovi pravilnici koji zahtevaju nova vozila, novi prostor, dodatnu racunarsku opremu i softwer, MUP-ove troskove oko ispita, troskove predavaca, troskove usavrsavanja, visoke kazne koje ce skole placati za sitne nedostatke u administraciji itd..i td.. Sve to ce uticati da cena obuke po novom bude surova, po mojoj proceni min 1000 eu za B kategoriju..
[ StORM48 @ 06.06.2010. 12:29 ] @
Znaš li šta je problem?
Problem je što je i takav užasan pravilnik bolji od stanja koje je sad na delu - svaka šušumiga glumi instruktora i sve sam stručnjak do stručnjaka. Naježim se bre i pri samoj pomisli na neke "instruktore" koje lično znam. I to ne zbog korupcije i tako toga, nego zbog opšteg nepoznavanja vožnje i tipično kaubojskih osobina. Najgore je što me okružuju mahom takvi slučajevi. Skoro svi (da ne kažem SVI) mladi vozači koje poznajem, polagali su kod nekih umnih invalida, koji ih nisu naučili najbazičnijim pravilima ponašanja u saobraćaju, pa je sasvim normalno da se žmigavac uključuje tek kad je radnja već započeta, da neki znakovi služe za ukras i tako...
Znači, ako postoji išta gore od ovog pravilnika, onda je to sadašnje stanje. Tu bagru treba raskupusati što pre i barem 70% njih zatvoriti i zabraniti im rad. Pogotovo "instruktorima" koji ne bi mogli ni klinca da nauče brisanju nosa.
Pozdrav
[ Yoba @ 06.06.2010. 12:35 ] @
^word!
secam se situacije kada sam ja polagao, jbt totalno bezizlazno, mogu da te obaraju, da te jbu, a ti samo da chekas da se smiluju da kazu polozio si. tek posle toga dolazi _ucenje_ voznje...o kaubojima instruktorima ne vredi trositi rechi, kradu ljudima casove, minute, sramota, uglavnom bagra!
[ Ivan Dimkovic @ 06.06.2010. 12:48 ] @
Citat: waikiki
Ima tu jos nekih dodatnih zahteva u pogledu opreme vozila.. recimo obavezan ABS sistem za kocenje, sto ce u praksi izbaciti 90% sadasnjih vozila iz obuke.
Kao sto svi znamo (ili bi bar trebali da znamo ;-) kocenje u kriticnoj situaciji u autu bez ABS-a i u autu sa ABS-om se drasticno razlikuju.
Dok su se kod ne-ABS auta ljudi ucili da pritiskaju i pustaju kocnicu u brzim intervalima kako bi zadrzali kontrolu nad vozilom, kod ABS vozila se pedala treba maksimalno pritisnuti i nikako ne pustati jer ABS sistem sam odrzava upravljivost autom.
Kako su ABS vozila sve zastupljenija (a sva nova evropska vozila moraju imati ABS), u nekom momentu mora postojati prekretnica i prelazak na ucenje ABS kocenja.
[ waikiki @ 06.06.2010. 14:20 ] @
Citat: Ivan Dimkovic:
Kako su ABS vozila sve zastupljenija (a sva nova evropska vozila moraju imati ABS), u nekom momentu mora postojati prekretnica i prelazak na ucenje ABS kocenja.
Slazem se.. samo sam hteo reci da ce to znacajno povecati cenu obuke, jer ce sve auto skole imati velika startna ulaganja, odnosno kupovinu novih vozila..
[ Marko_L @ 06.06.2010. 14:54 ] @
Pa to tako i treba, pod uslovom da se uvede red u ovu oblast. Znači, nek košta auto škola i 1000 evra, ali da te zaista nauče da voziš, koliko god je to moguće. Šta meni vredi što sam platio socijalnu cenu auto školi (negde oko 250 evra čini mi se u 3 rate + oko 50 evra za izlazak na polaganje) kada sam sve ukupno odvozao 20 časova za mesec dana, teorijsku nastavu nisam ni imao, autoput i magistralni put sam video samo na slikama (u stvari, lažem, odvozao sam i nekih 5km na autoputu), više od polovine znakova nisam nikada ni video, niti sam bio u prilici da se upoznam sa gomilom situacija u saobraćaju koje mogu da me zateknu. Sve sam to morao da učim na teži način tek posle položenog vozačkog ispita (kakav paradoks). Mislim, ok, ne može sad baš instruktor namerno da te uvaljuje u kritične situacije da bi ti naučio kako da reaguješ, ali može da te vodi na trase gde ima više saobraćaja i gde su takve situacije malo češće. Ovako, auto škole štede benzin, ali i auto, vodeći te na neke trase koje nemaju mnogo saobraćaja i gde svaka baba može da vozi, a sve te neke situacije u saobraćaju koje se sada ne pokrivaju u auto školama mogu da te koštaju mnogo više nego što je tih 1000 evra.
Dakle, da se ja pitam, propisi bi bili još stroži, znači obavezno da postoji određen broj sati koji se trebaju izvozati po autoputu i magistralnom putu, zatim po centru grada gde su veće gužve i ima dosta raskrsnica, obavezno voziti takve trase gde se polaznik može susresti sa većinom saobraćajnih znakova, zatim obavezno mora prolaziti kroz sve tipove ulica (jednosmerne, dvosmerne, sa pravom prvenstva, bez prava prvenstva, glavne, sporedne...) i tako to. Neće ni tada sigurno niko izaći iz auto škole kao iskusan vozač, ali bi barem imao dobru osnovu. Ovako, nema ni tu osnovu.
[ Yoba @ 06.06.2010. 19:28 ] @
pa ono 1k jura za voznju i 1k jura za celu godinu na faxu...nije valjda da je toliko teska ta voznja...pri tome voznja je stvar vestine/skilla (ne mozes ti da naucis da vozis, to je stvar praxe). sto se tice ucenja, znakovi i propisi, nema tu puno...ona prva pomoc i mehanika je skroz bez vez, aj kapiram neki opsti info ali se uglavnom uce gluposti. daleko bilo da se desi neka nesreca treba da zoves hitnu i muriju a ne da proveravas da li si dobro upamtio broj duvanja pa pritiskanja....a sto me zanima kocioni sistem, do mojega...
[ Marko_L @ 07.06.2010. 00:25 ] @
Slažem se da je za dobru i sigurnu vožnju potrebna praksa koja se stiče isključivo godinama vožnje. Međutim, to ne znači da ne treba imati dobru osnovu kada izađeš iz auto škole, barem koliko da se ne preznojiš kada prvi put sam naiđeš na raskrsnicu ili izađeš na auto put. Hebi ga, nije isto da li si sa instruktorom prešao 5km na auto putu ili 500km.
Što se tiče cene, kada bi nastava bila adekvatna, trebalo bi da košta i više od tih 1000 evra. Ne zato što je vožnja teška, naprotiv, vožnja je veoma jednostavna, jer se sastoji od 3 akcije (upravljanje, kontrola brzine i menjanje brzina), već zato što učestvovanje u saobraćaju zahteva od učesnika mnogo više nego što je znati voziti. Potrebno je pre svega imati saobraćajnu kulturu, poznavati propise, naučiti šta znači prilagoditi brzinu uslovima i stanju puta, imati barem neku ideju šta treba raditi kada dođeš u neku kritičnu situaciju, recimo ukoliko ti otkažu kočnice i auto ti krene nizbrdo u rikverc ili vozilo iz suprotnog smera skrene u tvoju traku. Sve su to situacije koje su moguće, a u auto školama ti ih i ne pominju, a kamoli da te upute u to šta u takvim situacijama treba raditi. I ovo što kažeš za prvu pomoć da ti ne treba. To je nešto što uvek treba znati u životu. Mislim, ok, tačno je da prvo treba pozvati hitnu pomoć i policiju, ali tih nekoliko minuta dok ne stigne hitna pomoć, može značiti razliku između nečijeg života i smrti. I šta ćeš da radiš ako, ne daj bože, naiđeš na tako neku situaciju, a nema nikog drugog ko bi priskočio u pomoć ? Da gledaš kako čovek umire i moliš se da hitna stigne što pre ? Ok, i ja sam uvek za to da je bolje ne pružati pomoć ako nisi obučen da pružiš pomoć, jer time samo činiš više štete nego koristi, ali upravo zato kao učesnik u saobraćaju trebaš da budeš obučen i za takve situacije. A ovo što si rekao za kočioni sistem je apsolutna nebuloza. Naravno da trebaš da znaš kako funkcioniše kočioni sistem, jer ćeš, verovao ili ne, u vožnji vrlo često koristiti taj isti kočioni sistem, te ako ne znaš kako isti funkcioniše, bićeš kao onaj seljo što je prešao iz Yuga u Mercedes, pa uzo da druka kočnicu, umesto da je nagazi, pošto jelte ima ABS i skoncentriše se na upravljanje vozilom. Iz istog razloga treba poznavati i druge delove automobila. To ne znači da sad trebaš da znaš kako radi motor do najsitnijih detalja, ali trebaš da znaš šta je ABS i kako to radi i kako se koristi, zatim šta je ESP, šta je EBD, kako se menja guma, tj. točak... itd.
Prema tome, dobro je što si uporedio cenu sa godinom na faxu, jer bi auto škola upravo i trebalo da bude kao godina na faxu i da traje toliko i da košta toliko, jer postoji mnogo stvari koje se moraju naučiti da bi postao bezbedan učesnik u saobraćaju. Ovakva kakva je sad, slažem se da ne vredi toliko, ali to ne znači da to valja. Mislim, osvrni se oko sebe, pa ćeš videti koliko vozača ne daje žmigavce kada skreće ili menja traku, uleću u raskrsnicu ko manijaci, ne poštuju prvenstvo, i slično. Jedini način da sprečiš takve individue na putevima jeste da im godinu dana ispiraš mozak saobraćajnom kulturom, pa se možda nešto i promeni.
U stvari, da se ja nešto pitam, ja bih dao izbor, da završiš za 300 evra po skraćenoj proceduri ili 1000 evra po normalnoj proceduri, s tim što bi za ove prve zakon bio malo strožiji, pa tako ako si napravio bilo kakav prekršaj, a završio si po skraćenoj proceduri, lepo automatski oduzimanje dozvole i nazad u auto školu, ali ovaj put nemaš pravo na skraćenu proceduru.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|