[ mmix @ 31.10.2009. 00:13 ] @
Pitanje je dakle prilicno jednostavno, zasto cene novih automobila drasticno rastu sa kubikazom motora?

Za opremu je razumljivo (mada su iznosi dalje nerealni al ajde opet se nesto dodaje u kola) medjutim za motore mi nije bas najjasnije, zasto je razlika u susednim kubikazama od 800 do 2500e kako gde i kod koga. Motor je motor i da kazem laicki ne vidim sta u proizvodnji motora skuplje sa vecom kubakazom, licence su iste, tehnolgoija je ista, materijal utrosen je generalno veci ali sasvim sigurno ne u rangu tog povecanja, eventualno neke izmene u softveru ali to ionako za svaki motor mora da se radi, jos laickije veci motor ne bi trebalo da je mnogo vise od copy-scale-paste . Dakle jel neko sa masinca zna da objasni konkretnije poreklo razlike u ceni ili je to samo marketinska fora (vise kubika daj vise para, ko kupus na pijaci)
[ mjux @ 31.10.2009. 01:36 ] @
mislim da to ima vise veze sa performansama motora nego sa cenom materijala utrosog u izradu istog.
nekako je logicno da je npr 1.6 motor jaci od onog 1.3 recimo, naravno pod uslovom da je u pitanju motor od istog proizvodjaca i da se ugradjuje u isti model kola
obicno su ti manji motori na granici podnosljivosti sa svojom bednom snagom, i posle vise godina voznje istog, coveku dopiz***i da vozi slab auto, odluci se za jaci i tu ga velika zla industrija doceka sa recenicom "moze jace, al ce to da te kosta"...

bar ja tako mislim..
[ mmix @ 31.10.2009. 10:54 ] @
Pa to je onda marketinski aspekt, mene vise interesuje da li iza toga postoji realan inzenjerski/operativni razlog koji bi opravdao razliku u ceni. Uzmi dva najobicnija bezninska motora, oba imaju cetiri cilindra sa setom pratecih mehnizama i delova (radilica, zupcasti, ventili, svecice, razvod, karburator/injection, itd). U principu to su dva motora sa delovima koji su ili identicni (svecice npr) ili istog tipa/oblika ali razlicite velicine (reciko klipovi). Gde se tu krije razlika u ceni (govorim naravno o dva motora istog proizvodjaca, istog tipa, npr ecotec 1.4 i ecotec 2.0, ili common rail 1.6 i 2.0, itd)?
[ Nebojsa Milanovic @ 31.10.2009. 11:12 ] @
Jesi li razmišljao o tome šta sve auto sa motorom 2,0 ima različito od auta sa 1,4 ili 1,6 motorom?

Veći i jači motor povlači sa sobom potrebu da dosta delova i sklopova (menjač, kočnice, upravljački sistem itd..) budu jače dimenzionisani nego kod slabijeg motora i sve to zajedno gradi veću cenu.
[ cozmo_im @ 31.10.2009. 11:17 ] @
Sad vec i nema potrebe toliko raspravljati o tome kad se ide na downsizing...

Reno TCE motori su ultra odlicni - a male kubikaze i relativno su pristupacniji od modela vece kubikaze (sto benzinaca sto dizelasa).

Jedan Clio sa 1.2 TCE motorom u fantasticnoj opremi je 13000e... a motor ima 100KS i 145Nm (135Nm vec od 1800 obrtaja). Znaci u malom pakovanju imas motor koji se ponasa kao 1.6 16v u voznji, uz manju potrosnju. Ustvari, cak je i bolji jer ima skoro ravnu krivu obrtnog momenta (turbo je).
Uzmi VW TSI motore isto kao primer... Golf VI sa 1.4 TSI motorom je munjevit a nije, da kazemo, toliko skup kao verzije sa jacim motorom, tj. ne jacim, nego motorom vece kubikaze.

A verovatno je skuplje sa strane projektovanja i utrosenog vremena da se odredjeni motor tako isprojektuje kao i da se ostatak automobila uklopi za jaci motor (veci) i naravno marketing koji cini cuda jer naravno da kad je nesto jace mora da bude i skuplje, oduvek je tako bilo...

Elem, mislim da ce downsizing biti sveprisutniji
[ djordje1979 @ 31.10.2009. 11:33 ] @
Slazem se sa Nebojsom M. Sa porastom kubikaze raste snaga motora, sa porastom snage materijal koji se ugradjuje u motor trpi vece sile i potrebno je napraviti sve delove kvalitetnije. A tih delova ima dosta, menjac, ogibljenja i svasta...
[ vladd @ 31.10.2009. 11:41 ] @
Na cenu motora u serijskoj proizvodnji uticu dva faktora.

Tehnologija proizvodnje i kolicina proizvedenih komada.

Pod tehnologijom podrazumevam tehnologiju proizvodnje pojedinih delova(nikakve "nove" ili naucne tehnologije), listu procesa i aktivnosti, zavisno od komplikovanosti i namene dela. To uvecava vreme proizvodnje, i angazovanje resursa.


Broj komada je valjda jasan, ukupna cena proizvodnje podeljena sa brojem. Veci motoru su manje zastupljeni u prodaji, manji je promet.


Sto se tice pojedinacnih sklopova, mogu da se dramaticno razlikuju, iako se identicno zovu, ili jako lice.

Bregasta je najbolji primer, gde se za proizvod identicnog izgleda moze potrositi nekoliko puta vise sati, i koristiti razne tehnologije, uz koriscenje razlicitih materijala.

Pri tome, kvalitetniji celici zahtevaju bolje alate, skuplje tehnologije obrade, sto se sve dodaje na konto..


Poz
[ mmix @ 31.10.2009. 12:49 ] @
Citat:
vladd: Pod tehnologijom podrazumevam tehnologiju proizvodnje pojedinih delova(nikakve "nove" ili naucne tehnologije), listu procesa i aktivnosti, zavisno od komplikovanosti i namene dela. To uvecava vreme proizvodnje, i angazovanje resursa.
Broj komada je valjda jasan, ukupna cena proizvodnje podeljena sa brojem. Veci motoru su manje zastupljeni u prodaji, manji je promet.


Upravo dobih i odgovor iz druge ruke (poznanik poznanika koji radi u industriji) i odgovor je u principu ovo sto ti pricas, ne radi se toliko o inzenjerskim troskovima koliko o operativnim troskovima proizvodnje. Fiksni troskovi prestrojavanja proizvodnih linija su otprilike isti, i cena utrosenog materijala je priblizno ista (sa stanovista udela u ceni) ali se proizvodi manje komada pa se fiksni trosak prelama preko manjeg broja delova i sklopova samim tim sumarno dizu cenu finalnog motora i pre nego dodje do uklapanja u vozilo.
[ vladd @ 31.10.2009. 19:20 ] @
Konstruktorski posao je gotovo najprostiji. Ako se ne zabalabucka u neka budzenja. On definise geometriju i mehanicke osobine.

Tehnolog je onaj koji gubi najvise vremena, da odabirom materijala, obrade, redosleda postupaka, pa sve to prilagodjeno postojecim masinama, obezbedi proizvod, prilagodjen proizvodnoj liniji i zahtevima konstruktora.

Pa ako ima iskakanja iz neke uobicajene procedure, onda se jako puno vremena gubi na uklapanje procesa, u seriji.

I to je to "vreme" proizvodnje, koje bilduje cenu. Pa uvecana cena, uz manji plasman...

Ali ima tu "benefita" i za delove motora sa manjom kubikazom. Kada se postavi procedura, da ne kazem linija, jeftinije je da svi delovi protrce kroz isti proces, nego da se razdvajaju, recimo neke specijalne obrade, npr nitriranje umesto cementiranja..

Poz
[ jablan @ 31.10.2009. 20:39 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Veći i jači motor povlači sa sobom potrebu da dosta delova i sklopova (menjač, kočnice, upravljački sistem itd..) budu jače dimenzionisani nego kod slabijeg motora i sve to zajedno gradi veću cenu.

Ne kontam kako "jače dimenzionisani" deo može da donosi toliku razliku u ceni. Mmix je još u prvoj poruci rekao:
Citat:
mmix: licence su iste, tehnolgoija je ista, materijal utrosen je generalno veci ali sasvim sigurno ne u rangu tog povecanja
[ Dr.sima @ 31.10.2009. 21:51 ] @
Zasto je televizor koji je 10cm veci skuplji skoro dva puta? Zato sto nudi veci luksuz i sto ce se prodati mnogo manjem broju korisnika, zato sto je proces proizvodje skuplji sledi manje iskoriscenje masina,alata i kalupa u odnosu na jeftiniju varijatu....