[ ssmmaarrtt @ 05.11.2009. 21:46 ] @
pozdrav swima zeleo bih da mi posalje swako ko vozi opela koje ulje koristi... i jel je zadovoljan koliko trosi ulje? kao sto vec vidite u naslovu interesuje me Koje ulje za Opel Astra G 2002 god 1.6 sa 8 ventila 62 Kw , imam proglem trosi mi sada oko 0.5 l na 1000 pa ne znam dali da menjam ulje ili je normalno to ulje koristim OMV 10w40. mplim vas pomozite mi.. hvala unapred.
[ sasa022 @ 05.11.2009. 23:12 ] @
Ti si stvarno preopterecen tim autom :( :(

Koje ulje za Opel Astra G 1.6 2002 god
Koje gume ZA Astru G 1.6 62 kw
Hajde da vidimo koliko vam trose Astre ulje?
Sta znaci Ovo pojavljuje mi se na Astri g
Za koliko stize od 0-100 km/h Ople Astra G 1.6


Sipaj i dalje to OMV Bixxol 10W40 i vozi...............

[ ssmmaarrtt @ 05.11.2009. 23:28 ] @
jer razumes brate da ga trosi... to nebih smeo opelova masina da trosi toliko bwe koj gu izmisle nek ide u k...ac..
[ vladd @ 06.11.2009. 00:11 ] @
Probaj neku drugu firmu, isto 10W40, pa proveri potrosnju. Par stotina grama mora da trosi. To su savremeni motori(nemaju bas previse veze sa starim motorima), visokofrikcioni, koji trose ulje.

Moze se reci da 90% motora posle 2000-e godine trose ulje, a to je za Balkan porazavajuce, posto "dobar" motor ne trosi "ni kapi".

Poz
[ sasa022 @ 06.11.2009. 00:51 ] @
Citat:
ssmmaarrtt: jer razumes brate da ga trosi... to nebih smeo opelova masina da trosi toliko bwe koj gu izmisle nek ide u k...ac..


Onda pri sledecoj zameni nadji i sipaj sinteticko GM ( takozvano Opelovo ulje ) 5W30.
[ etjen @ 07.11.2009. 11:20 ] @
kad već toliko sumnjaš u ta kola. Prodaj ih i kupi nešto drugo. Mnogo bolje nego da se stalno pitaš da li valja ili ne.
[ kuntalo @ 07.11.2009. 15:01 ] @
Citat:
vladd: Par stotina grama mora da trosi. To su savremeni motori(nemaju bas previse veze sa starim motorima), visokofrikcioni, koji trose ulje.

Moze se reci da 90% motora posle 2000-e godine trose ulje, a to je za Balkan porazavajuce, posto "dobar" motor ne trosi "ni kapi".


Bez namere da zvučim sarkastično, zanima me, koji andrak taj visoko-frikcioni motor radi, pa da mu se od strane međunarodnog udruženja ovaca, pardon, potrošača prašta, oprostite što sam starovremen i zadrt - kriminalna potrošnja ulja?! Da, očekujem da motor ne troši ni jedne jbn kapi ulja. Prosto mi dođe žao vlasnika novih Audija, liče mi na komšiju što kiti svilom i kadifom ženu dok mu je drugi "troši", a on se pravi kako se ništa ne dešava...

Očekujem da me Žare i Vlad ubede brzom brzinom.... :-)
[ vladd @ 07.11.2009. 15:30 ] @
Pa po mojoj logici i shvatanju, u eri mahnite stednje goriva i umanjivanja potrosnje, a uz poboljsanu preciznost izrade(necu da razmatram tehnologiju), prosto su odlucili da toplotnoj masini podignu efikasnost tako sto ce raditi na visoj temperaturi.
Visa temperatura, manji zazori, veca frikcija..ulje mora da trpi. Manja potrosnja goriva, veca efikasnost motora.
Naravno, ulje je optereceno, ali kvalitet novih ulja je znacajno veci nego nekada.

Tanak film retkog ulja u cilindru sublimuje pri sagorevanju, sto, po meni, opravdava "trosenje" ulja, koje je normalno, za razliku od trosenja ulja zbog neispravnosti elemenata motora.

Poz
[ etjen @ 07.11.2009. 16:25 ] @
trošenje ulja umnogome zavisi od načina vožnje. Fabrike su u uputstvima vozila dale max količine potrošnje ulja koje se tolerišu, ali te količine se, ako je motor ispravan, skoro nikad ne dostižu u normalnoj vožnji. Štaviše, ako se auto vozi umereno(ne cepa se i ne ide u crvene obrtaje) ta količina se nikad ne postiže ili se čak ni malo ne potroši ulja.

Inače, slažem se da noviji motori (naročito turbo motori) mogu da troše više ulja nego starije atmosferske koncepcije.
[ kuntalo @ 07.11.2009. 16:58 ] @
Citat:
vladd: Manja potrosnja goriva, veca efikasnost motora.


Umro je Pantelija...
'AJDE!


Pa da, potrošnja, green peace, friends of earth, tako to...
Svi pominju Audijeve "norme" za ove nove, efikasne motore, po kojima je "dozvoljena" potrošnja ulja 1l na 1000km. Kolika je potrošnja goriva? Nek' bude 8l/100km, može? Za potrošenih 80l goriva isti ovi efikasni i nature friendly motori izbaciće u atmosferu litru ulja, za koje valjda znamo koliko je opasno...

Značajno bolji učinak od mog bivšeg Wartburga, priznajem...

[ vladd @ 07.11.2009. 20:28 ] @
Ma ne zaanima njih to, vec onih "8 litara", da se smanje na 6,5.

Inace je preko 40 razloga za povecanu potrosnju ulja, benigni su nacin voznje, povecan vakuum u karteru, i vrsta motora(koji "normalno" trose ulje).

Kakva crna ekologija, da su brinuli, do sada bi vozili elektricne ili vodonicne masine.

Poz
[ kuntalo @ 08.11.2009. 10:09 ] @
Što će reći - da? Prodaju maglu, a srećne ovce plaćaju.

Iskreno mi nije namera da proglašavam budalama vlasnike novih automobila pomenute marke, ali da ja plaćam kola 30k+ apoena i da zbog efikasnosti motora bivam prinuđen da se zavlačim svakih 300-400km pod haubu? Hvala lepo, ostaću zadrt i neuk, neki drugi proizvođač verovatno zaostaje u ovim novim trendovima...

PS: Stvarno ne znam za dizele, ali voleo bih da znam koji Audijev novi benzinski motor troši 6.5l?
[ etjen @ 08.11.2009. 12:04 ] @
sećam se da je za AX-a u knjižici pisalo da je dozvoljena potrošnja do 600gr na 1000km!
Motor 1,1 (a meni je recimo trošio 200gr na 1000 i to sa preko 150kkm na satu)

Tako da nisu baš samo noviji motori
[ kuntalo @ 08.11.2009. 12:33 ] @
Izvini, ali po mom mišljenju to nije normalno. Jbt, ćaletov Stojadin iz '78. (doduše netipičan) ne troši toliko. Promenio sam proizvođača ulja i Panda mi je potrošila oko 200ml ulja na 3000km, i nerviram se, a vama 1 na 1000 ok? Problem je onda definitivno u meni.
[ vladd @ 08.11.2009. 12:39 ] @
Audi ne spada u klasu koja treba da "silazi" sa potrosnjom na 6,5 litara.

Ali, u odnosu na nekadasnje Lade i pezejce, koji su sa 1500-1600 ccm( i 50-ak ks) trosili 12-15 litara, danasnji Audi sa 2000 kubika i preko sto konja...slicne ili manje potrosnje, predstavljaju razliku:)

Poz
[ vladd @ 08.11.2009. 12:51 ] @
Citat:
kuntalo: Izvini, ali po mom mišljenju to nije normalno. Jbt, ćaletov Stojadin iz '78. (doduše netipičan) ne troši toliko. Promenio sam proizvođača ulja i Panda mi je potrošila oko 200ml ulja na 3000km, i nerviram se, a vama 1 na 1000 ok? Problem je onda definitivno u meni.


Ne treba da se nerviras.

Auto, rekoh, ima jedno 40-ak razloga uvecane potrosnje ulja, i jako malo razloga da "ne trosi".

Neki od razloga "ne trosenja" ulja, odnosno konstantne kolicine su nepovoljni, recimo povecanje nivoa ulja(uz sitnu potrosnju ostaje "na crti) zbog ulivanja goriva, vode, necistoca u ulje.

Lepo je pratiti potrosnju ulja, ali se ne treba opterecivati.

Upoznati svoj auto, motor, povremeno kontrolisati stanje i krupnih sklopova i detalja.

U krajnjoj liniji, zapremina ulja mora da se menja, pomalo isparava, pomalo sagoreva(u "vlaznoj zoni" karika), pomalo se oslobadja svojih aditiva.

I ne treba porediti stare motore, kada su ovi savremeni gotovi fabricki "frizirani", sa po 16 ventila(i jos gomilom vidljivih i nevidljivih detalja), sa ubrizgavanjima, sa bar 60% vecom snagom za istu kubikazu..

Nafriziraj stojadina, i videces potrosnju ulja

Poz
[ kuntalo @ 08.11.2009. 12:54 ] @
Citat:
vladd: Ali, u odnosu na nekadasnje Lade i pezejce...


vladd, zaista od tebe nisam očekivao ovakvo spinovanje- inače će moja ironija od malo pre moći ozbiljno da se shvati.
Ko je propustio poentu- moj stari Wartburg, predviđen za gemischt, trošio je 1.6l ulja na 80l goriva, dok novi, mega-turbo Audi od XXXXX.XX apoena troši samo 1l! VAU! Kakav napredak!

PS: Jel' može ovo da se split-uje?
[ vaske2 @ 04.01.2010. 12:28 ] @
Ukoliko i posle 2 meseca jos ne znas koje ulje da sipas u Astru pokusacu ti pomoci posto vozim samo Opela. Za tvoju Astru je fabricki propisano ulje GM sae 10w40 inace polu-sintetika,a moze i sae 5w30 koje je cista sintetika ali ti njega ne bih preporucio jer je redje i auto bi ga vise trosio. Takodje ne bi pogresio i kada bi sipao Mobil 10w40 jer se u GM-ovoj ambalazi trenutno nalazi bas Mobilovo ulje. Menjaj ga na 8 do 10000 km i ne bi trebalo da bude nikakvih problema osim ako je auto pregazio veliku kilometrazu.Potrosnja ulja od 200-300 grama na 1000 km je normalna,a kada dodje do 1l na 1000 km znak je da se motor zamorio i da bi trebalo uraditi osvezavanje u vidu polu-generalne popravke.Za 20 godina koliko imam dozvolu promenio sam preko 30 Opela i veruj mi da iza svega sto ti kazem stoji bogato iskustvo.
[ ssmmaarrtt @ 04.01.2010. 17:06 ] @
hwala puno ... mogu li da dobijem tvoju msn adresu ili tako nesto da razmenimo misljenje nase...