[ dalibor_5 @ 14.11.2009. 17:25 ] @
Interesuje me sta u stvari oznacava kod xenon svetla ovo 3000K.... 6000k.... 12000 K |
[ dalibor_5 @ 14.11.2009. 17:25 ] @
[ vladd @ 14.11.2009. 18:37 ] @
Znaci temperaturu svetla.
Poz [ Zarko Silic @ 14.11.2009. 19:15 ] @
Ono blize 3000 je ka crvenijem delu spektra.
Ono blize 8000 je ka plavom delu spektra. [ BBS @ 14.11.2009. 20:13 ] @
Inace K je skracenica od Kelvin
A grafikonu ims prikazane temperature u kelvinima: [Ovu poruku je menjao BBS dana 14.11.2009. u 21:23 GMT+1] [ dalibor_5 @ 15.11.2009. 23:01 ] @
Hvala puno !!!
[ barcode @ 22.11.2009. 23:29 ] @
I prijateljski savet, NE uzimaj nista preko 5000, ma koliko dobro izgledalo. Kada padne kisa neces nista videti.
[ vladd @ 23.11.2009. 00:05 ] @
5000K ce biti i gornja zakonska granica.
Poz [ Boobec @ 23.11.2009. 07:01 ] @
Ne znam dal se bolje vidi po kisi sa 5000k, ali u odnosu na prethodne halogene ja sam sa mojim 6000k zadovoljan i po kisi i magli, neuporedivo je bolja vidljivost...
[ vladd @ 23.11.2009. 10:30 ] @
Bio bi srecniji i sa 4300K ili 5000K.
Poz [ dalibor_5 @ 25.11.2009. 20:28 ] @
Hvala jos jednom za savet. Gledao sam na youtube i vise mi odgovaraju te od 4300K i 5000K nego li od 6000K pa na gore zato sto svetle belo a put je crn.
[ codeNO @ 15.01.2010. 16:22 ] @
I dobro, ako ja zelim da ugradim sijalicu koja je 4300/5000K... ali zaista zelim da stavim sijalicu u far sa kojom mogu nesto da vidim ispred sebe
- koju da uzmem (valjda ovo poslati samo na PP?????) - da li je potrebna neka dodatna ugradnja uredjaja tipa relea i sl, ili samo izvadim iz kutije i stavim u far - da li to 5000k vazi i sijalice na kojima pise plavo svetli (jer nisam nasao jacinu na kutiji Os...) - koliko takve sijalice degradiraju unutrasnjost fara - razlika halogene i xenonske i koje je bolje - da li uopste mogu da se stave na far ako je max npr 55W - i kako ce pandur da zna dal su 5000k ili vece, cak moze da me ubedjuje da je 4300K koje su u faru 5000k [Ovu poruku je menjao codeNO dana 15.01.2010. u 17:46 GMT+1] [ Zarko Silic @ 15.01.2010. 18:33 ] @
Vrlo lako ce "panduri" da znaju kakva je sijalica. Jednostavno ce izmeriti pa te zatim poslati na vanredni tehnicki pregled gde ces dobiti precizne informacije sta ti je ciniti. Naravno, nakon sto platis sve troskove racunajuci tu i kaznu.
Mnogo korisnije bi bilo da kupis nove farove radi bolje vidljivosti od postavljanja xenona na stare pa ako i dalje zelis xenone, onda uzmi Philipse od 4300K. Solidno rade i ne smetaju drugim ucesnicima u saobracaju. Najidealnije bi bilo da za svoje vozilo kupis far, recimo ovakvog tipa pa na njih postavis xenone. Refraktorski farovi (kakvi su mahom svi) nemaju uradjen korektan fokus za xenone. [ codeNO @ 15.01.2010. 18:47 ] @
A ko ima takve farove, ali treba naci i i za model auta, to bi vec bilo idealno, a i po novom zakonu moram sa takvim farovima da imam uredjaj za pranje farova....znaci samo fabricki
Nego, zanima me da li sijalica od 4300 zaista mnogo slabija od 5000 ili sa 5000 samo navlacim pandure na vrat?! [ Zarko Silic @ 15.01.2010. 18:55 ] @
Ovih farova ciju sam sliku postavio ima i kod nas za sve tipove vozila. Proizvode se na Taiwanu i solidnog su kvaliteta. Poneki modeli na sebi nose i Hellin zastitni znak.
Njihov kvalitet nije bolji od originala, ali je zato neupotedivo bolji od aftermark farova od 50 eura koji se kod nas u pojedinim ovlascenim servisima prodaju kao originali. Isto tako, njihova cena nije mnogo manja od originalnih farova. Krece se i do 80% cene originalnog fara, ali zato imaju kompatibilnost ugradnje xenon svetiljki ako to neko zeli. "K" ili Kelvin nije merilo snage sijalice. Silalica ima svoju elektricnu i svoju "svetlosnu" snagu. Elektrecna se izrazava u W (vatima) a "svetlosna" u Luxima ili Lumenima (LUX je vazniji podatak). [ codeNO @ 15.01.2010. 19:37 ] @
Eto ti ga sad, kako onda da odmerim koju sijalicu da uzmem ako sad Kelvini ne cine ulogu
A za aftermarket farove posalji mi na PP ako mozes gde i kao naci Al aj bar jednu stvar da resimo, sijalica koja - H1 H4 H7? Marka koja - Osram Silverstars, coolblue, nightbreaker, Phillips Bluevision, X-treme power I koliko K 4300 ili 5000 sa koliko LUX valjda ove marke smeju da se spomenu [ Zarko Silic @ 15.01.2010. 21:35 ] @
Napisi na koje vozilo hoces da postavis ovakve farofe pa cu onda pogledati sta se moze konkretno napraviti.
Kelvinaza je vezana za boju svetla a ne za snagu. Lux je vezan za snagu sijalice. Da ne ulazimo u zamarajuce definicije, recicu samo da svetlosna snaga zavisi od elektricne snage (W) i kvaliteta sijalice. U kvalitet spada moc sijalice da sto vise elektricne energije pretvori u svetlost. One skuplje rade bolje. Ove firme koje si nabrojao su uglavnom dobre, pod uslovom da nisu falsifikati. Mislim da je trenutno Philips najbolji i najpostojaniji. Narocito one sto u svom nazivu imaju rec "Power". "coolblue, nightbreaker,X-treme power" nisu marke vec tipovi. [ codeNO @ 17.01.2010. 19:52 ] @
Pa da...Osram, pa sam napisao koji tipovi, pa Philips pa tipovi fiće...... mislio sam da ce tako biti konkretnije da mi neko pomogne za izbor...
Na faru pise 55W max, corolla 90 [ dalibor_5 @ 13.05.2010. 03:00 ] @
Pitanje za zarsilic
Da li ima u prodaji i da li se mogu naci ovi farovi sto si postavio iznad za auto " Audi 80 1.6TD 1989 godiste " [ vladd @ 13.05.2010. 11:30 ] @
Corolla ima stakleni far, tako da ga treba dobro oprati(ne znaci sa velikim kolicinama vode), i pregledati stanje ogledala.
I slobodno ubaci bilo koji model aftermarket xenona, samo obrati paznju na kvalitet balasta, i dodatni pribor, adaptere za kablove. Mozes da dodas i neku prskalicu za farove, montiranu na branik, ali to nije kriticno(osim ako ne narede po zakonu) za staklene farove. plasticni su druga prica.. Poz [ Ivan Dimkovic @ 13.05.2010. 11:44 ] @
Citat: codeNO Nego, zanima me da li sijalica od 4300 zaista mnogo slabija od 5000 ili sa 5000 samo navlacim pandure na vrat?! Kao sto ljudi rekose kelvinaza nema nikakve veze sa intenzitetom svetla (vec sa bojom) MEDJUTIM, perceptualno ces MANJE videti ako je temperatura bitno iznad ~4000-4500 K jer spektar ide u plavu boju. Sve iznad 6000 K je iskljucivo u funkciji qrcenja i zapravo smanjuje vidljivost (ali povecava "bling" faktor :-) - za one koji bi plavicastu boju, neki optimum je oko 5000K bez bitnih gubitaka na vidljivosti. Philips ima legalne 6000K xenonke (UltraBlue) koje imaju E-sertifikat (legalne u EU) npr. i iznad toga ne treba ici. Ako zelis da ugradis Xenon kako bi zaista bolje video - gledaj da to uradis profesionalno kod nekog ko ce takodje sve podesiti kako treba i sa advekvatnim delovima (reflektorima / projektorima i sl...) i biraj kvalitetne komponente izmedju 4150K i 5000K, tipa Osram Xenarc ili Philips (ima ih raznih, recimo Xenon UltraBlue od 6000K je OK) - to NECE biti jeftino, ali ce valjati. A ako zelis Xenon iz nekih drugih razloga, onda mozes da zavrsis jeftini kit za budzenje u tvoje halogene komponente i da nabudzis neku jeftinu kinesku xenon lampu od 8000K-13000K (koje su ilegalne) i da sve sljasti plavo... neces bolje videti, vec mozda cak i gore od halogenki - ali ce izgledati zaje*ato :-)))) Doduse, vrlo verovatno ce i panduri biti daleko vise raspolozeni da se druze sa tobom :-) [ Nebojsa Milanovic @ 13.05.2010. 13:51 ] @
4300 K je realni maksimum temperature svetla, sve preko toga je i kontraproduktivno i smanjuje efektivni svetlosni fluks.
btw, ja sam već neko vreme u tom razmišljanju, samo ne stižem da se tome posvetim... [ vladd @ 13.05.2010. 17:01 ] @
Smanjuje se udeo vidljivog spektra u svetlosti takve bljeskalice.
I to ne zbog same prirode svetla, ili temperature boje, vec zato sto xenonka klizi blize uv spektru(ionako je preko 80% emitovano u uv, a ostatak u vidljivom delu), sa takvim miksom gasa u plazmi. Poz [ Zarko Silic @ 13.05.2010. 20:53 ] @
Citat: dalibor_5: Pitanje za zarsilic Da li ima u prodaji i da li se mogu naci ovi farovi sto si postavio iznad za auto " Audi 80 1.6TD 1989 godiste " Na zalost Angel Eyes sa optickom definiciom oborenih svetala za Audi 80 B3 9/86-8/91 nije dostupan. Ukoliko se ne zeli kupiti skup originalni far, ostaje samo jedna ovakva opcija: http://cgi.ebay.de/H4-SCHEINWE...C3%B6r&hash=item2eace9cbf0 Za verziju A80 B4 (91-94) postoji ono sto trazis, ali mislim da bi imao problema sa montazom. [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 13.05.2010. u 22:25 GMT+1] [ Ivan Dimkovic @ 13.05.2010. 21:49 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic 4300 K je realni maksimum temperature svetla, sve preko toga je i kontraproduktivno i smanjuje efektivni svetlosni fluks. btw, ja sam već neko vreme u tom razmišljanju, samo ne stižem da se tome posvetim... Upravo - zato su sve OEM Xenonke tu negde oko 4300K - zato sto se tu dobijaju najoptimalnije performanse. E, sad, nekima smeta sto 4300K xenonke daju "previse zuto" svetlo (ili "nedovoljno plavo") - pa zbog takvih postoje ti 5000K (i, samo jedna legalna 6000K) proizvodi koji su i dalje legalni (imaju E sertifikat) a svetle "vise plavo" sto je, valjda, "vise cool" ili sta god :-) Sve iznad toga i nije za komentar. [ Zarko Silic @ 13.05.2010. 22:37 ] @
Ovoj diskusiji o "kvalitetu" svetla treba dodati rec dve i o percepciji vida.
Naime, covekovo oko je najosetljivije u zelenom delu spektra sto drugim recima znaci da se najbolje vidi ako se svetlost koja nesto obasijava nalazi u podruciju bliskom 550 nm. Izvor svetlosti cija je temperatura oko 4300 K, upravo omogucuje isticanje tog zelenog segmenta (ca 550 nm). Sta to u nasem konkretnom slucaju znaci? Ako odredjenim intezitetom sijamo sa 4300K videcemo bolje (jer je bolja percepcija samog oka) nego ako identicnim intezitetom isto to obasjamo sveloscu cija je temperatura, recimo 6000 K. Jos je gora situacija ako je u pitanju 8000K i vise. Isto vazi ako se nesto obasjava temperaturom svetla manjom od ove granicne. Znaci ako je svetlost ispod 4300 K vidi se slabije. Treba dodati i to da su granice vidljivosti ujedno i granice ostecenja ljudskog vida (analogno sa sluhom). To znaci, ako bi intezitet svetlosti na granici vidljivosti (390 nm i 780 nm) povecali u tolikoj meri da je njena vidljivost identicna percepciji zelenog dela spektra, moglo bi doci do ostecenja organa vida. To opet u nasem slucaju znaci, ako se "plava" 13000K svetlost toliko pojaca da postane "upotrebljiva" moze izavati ostecenje vida. Vodeci racuna o svemu ovome, zakonodavac propisuje dozvoljenu temperaturu svetla prvo u evropskoj uniji, a sada i kod nas. [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 13.05.2010. u 23:50 GMT+1] [ codeNO @ 13.05.2010. 23:07 ] @
Mislim da bi cela ova prica mogla da padne u vodu ako sada svi po moranju treba da vozimo sa ukljucenim svetlima. Koja je poenta halogenki ili sijalica od 4300/5000 K kada ih po ceo dan trosim po danu? Vec nekoliko njih se zalilo da im ove bolje sijalice traju po 2 meseca i redovno crkavaju, narocito sada. Mislim da treba imati super sijalice u faru koje daju svetlost sa kojima put moze da se vidi odlicno po noci ali za dan treba imati LED. Mozda od ovoga treba napraviti novu temu, ali dal panduri priznaju ako se ugrade LED koje se prodaju sa oglasa (domaca radinost), jer jedine LED koje se priznaju kao dnevna svetla ima Philips i ne prodaju se ovde. Svu muku prilikom ugradnje halogenki ili samo sijalica mislim da ne ide bez LED. Evo, ako je vec neko ugradio sam halogenke mislim da ce isto misliti
[ Zarko Silic @ 13.05.2010. 23:21 ] @
Citat: codeNO: Mislim da treba imati super sijalice u faru koje daju svetlost sa kojima put moze da se vidi odlicno po noci ali za dan treba imati LED. http://www.elitesecurity.org/p2553641 [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 14.05.2010. u 00:58 GMT+1] [ vladd @ 14.05.2010. 01:02 ] @
HID lampe imaju zivotni vek od 2700 do 4000 sati. Neki dileri pricaju vece bajke, ali da ostanemo pri ovim vremenima.
Znaci da, i uz upaljenu sijalicu 4h dnevno, treba da traju bar godinu i po-dve dana. Problem crkavanja "boljih" sijalica je visestruk. Osim sto su raznorazne proglasene za "bolje", jos par uslova su neophodni. Kvalitetna ugradnja, kao minimum, zatim balast solidnog kvaliteta, prilagodjen konkretnim lampama, solidna postojeca instalacija(vidjao sam xenone u kojekakvim krsevima) i na kraju optika, ogledalo i zastitno staklo. Ogledalo treba da poseduje neke preduslove, da je kvalitetno, i sa osobnom da propusta IR spektar zasluzan za grejanje. Kod sijalica koje crkavaju nakon par meseci, jedan ili vise ovih uslova nije ostvaren zadovoljavajuce. Da zanemarimo los kvalitet konkretnih modela. Dokle god se xenonke kupuju "po boji", tehnika je u zapecku... Tek za koju godinu ce se trziste unormaliti, kada prodje marketinski bum(evo za par godina, pala je cena sa tricavih 500€..), pocece da se obraca paznja na sastav gasa(ili tecnosti), elektroda(mekse ili tvrdje) kvalitet i princip rada "balasta", u stvari ozbiljnog triger buster napajaca(kao sto se pre 5-7 godina nije vodilo racuna i napajanjima za PC), i kvalitetu ogledala, optickog sistema, lezista, sistema za nivelaciju i ozicenja(bar upola koliko se brine o ozicenju "muzike") Poz [ stbbk @ 19.09.2010. 02:19 ] @
..izvinjavam se sto iznova vracam temu u zivot, ali smatram da je bolje nego da otvaram novu kada se tice ispricane problematike.. dakle ugradio bih xenone.. voleo bih da budu belji, tj ni plavi ni zuti, a opet da ispunjava sve norme, od kvaliteta za oko, do dobre vidljivosti, legalnosti (da nemam problem sa murijom ni kod nas ni napolju) a svakako i izgleda.. vidim da vas se dosta ovde razume u ovu problematiku pa bih vas zamolio da mi date savet od temperature, preko marke, do eventualnog prihvatljivog (cenovno ali i kvalitetom rada, pouzdanoscu) kontakta u Bgd ko bi mogao da mi pomogne sa instalacijom.. ako vam je potrebno kao info u pitanju je alfa 147, mislim da je H7 u pitanju sijalica.. ili mozda to i nema veze :)
unapred vam hvala!!! [ Zarko Silic @ 19.09.2010. 10:32 ] @
Gledaj da budu do 5500K (ne vise) i gladaj da ne budu znatno ispod 200 E po kompletu.
Isto tako gledaj da to uradis po propisu, ako je to uopste moguce uraditi na tvojim farovima. Pojedini refraktori "lakse poddnose xenone", a pojedini teze. Mislim prvenstveno na geometriju samog refraktora. Isto tako vodi racuna, ko ce ti ugradjivati, jer postoji mogucnost da se pojedine zarulje u odredjenoj meri mogu podestiti kako bi sijale "po propisu". Tako da fokus ima najbolju definiciju i tako da je rasipanje najmanje. [ vladd @ 19.09.2010. 10:34 ] @
Znaci da ti ne treba bi-xenon, nego pojedinacna lampa, da temperatura svetla ne prelazi 5000K, uzmi neke kineske ili korejanske sa nalepnicom nekog brenda, tipa Philips ili Hella, a sto se tice trajnosti, skoro da se moze uspostaviti proporcija, da sto su skuplje, traju duze, do svog maksimuma 4000 sati rada, sto je nekoliko puta duze od halogenih.
I obavezno ugradi brizgaljke za pranje zastitnog stakla farova, inace si u koliziji sa propisima. Poz [ Zarko Silic @ 19.09.2010. 10:46 ] @
Citat: vladd: I obavezno ugradi brizgaljke za pranje zastitnog stakla farova, inace si u koliziji sa propisima. Poz I ne samo brizgaljke, to sam propustio da napomenem. Vozila koja poseduju (ili imaju naknadno ugradjeno) kratko svetlo sa gasnim izvorom (u sta spadaju xenonke) moraju posedovati uredjaj za automatsku nivelaciju visine snopa mada se ovaj clan vezan za automatiku nece primenjivati. [Ovu poruku je menjao zarsilic dana 19.09.2010. u 12:04 GMT+1] [ stbbk @ 19.09.2010. 12:01 ] @
@zarsilic → 1. Isto tako gledaj da to uradis po propisu, ako je to uopste moguce uraditi na tvojim farovima. → ne mi jasna konstatacija
2. Isto tako vodi racuna, ko ce ti ugradjivati, jer postoji mogucnost da se pojedine zarulje u odredjenoj meri mogu podestiti kako bi sijale "po propisu". → dajte mi na private nekoga ako imate ko bi mogao provereno da mi nabavi proizvod i da mi ugradi a da bude opet u skladu sa stavkom propisa koju nikako ne razumem.. kakav propis.. sta kaze isti, ima li neko da mi prosledi , mislim potrebna su mi jaca svetla, ali ako cu zbog njih da placam kazne i da budem potencijalno u prekrsajima, jaka su mi i postojeca.. 3. gladaj da ne budu znatno ispod 200 E po kompletu. → gde god da sam do sad pitao, AP sport, KIT comm nigde nijedna ponuda nije bila preko 75e, a slicno je i u komunikaciji sa ljudima koji to rade, naime njihova ponuda je 95e i proizvod i ugradnja, npr 6kK , u cemu je onda tu problem... @vladd → I obavezno ugradi brizgaljke za pranje zastitnog stakla farova, inace si u koliziji sa propisima. → sacekaj.. sada me vec zezate.. ? opet neki propisi... ne razumem.. ja sam mislio da je to odvezes ato on ti stavi xenone i ti vozis .. @zarslic → Vozila koja poseduju (ili imaju naknadno ugradjeno) kratko svetlo sa gasnim izvorom (u sta spadaju xenonke) moraju posedovati uredjaj za automatsku nivelaciju visine snopa mada se ovaj clan vezan za automatiku nece primenjivati. → automatska nivelacija snopa? sta je to? ubiste me u pojam. hvala na pomoci. [ Zarko Silic @ 19.09.2010. 12:46 ] @
1. Postoji procedura koja se mora ispostovati.
2. Pojedini farovi ne prihvataju xenone (na primer far kod Fiata Stilo) jer imaju nedozvoljeno rasipanje. 3. Postoji nesto ovako: http://cgi.ebay.de/Canbus-Slim...C3%B6r&hash=item230a2a4d47 a postoji i ovako: http://cgi.ebay.de/XENON-NACHR...C3%B6r&hash=item2c4e7b0ba2 a postoji i mnogo toga izmedju. 4. Automatska nivelacija je ono kad neko sedne na zadnju klupu snop svetla se automatski spusti. Citat: stbbk: ubiste me u pojam. hvala na pomoci. ES je cudo [ Ivan Dimkovic @ 19.09.2010. 17:08 ] @
Nisam uopste siguran koliko se isplati ludima ugradnja Xenon svetla ako zele da budu 100% legalni...
@Zare, koliko izadje ugradnja u neki prosecan EU automobil u Srbiji? Dakle, optika sa E-znacima (Hella, itd...), brizgaljke, regulatori nivelacije? Ovde u DE je to obicno reda velicine 2K EUR, pa se cesto vise isplati jednostavno prodati auto i kupiti drugi koji ima fabricki Xenon... kapiram da je u Srbiji radni sat nesto manji, ali opet... moze to biti grdan posao ako se zeli biti "po propisima" :) [ Nocni @ 19.09.2010. 19:51 ] @
Zavisi koji je auto u pitanju... za neki iz vag grupe (od kojih ima najvise polovnih djelova) moze da bude 700 - 1.000 €
Za neka druga vozila kao sto su japanska ili neka druga za koja se mora sve nabaviti novo moze da bude i dosta skuplje od te 2.000 koje pominjes... naravno ako hocete da bude sve po propisu i sve originalni djelovi... [ Zarko Silic @ 19.09.2010. 21:38 ] @
Ugradnja po trenutno vazecem propisu obuhvata sledece korake.
1. Odabir i kupovina fara koji "podnosi" xenon bez rasipanja (sa optickom korekciom). 2. Nabavka i ugradnja sistema za nivelaciju vozila (bolje da ne napisem cenu) 3. Odabir xenon kompleta (nema smisla pored ovako skupih ostalih komponenti ugraditi jeftine xenone) 4. Nabavka i ugradnja brizgaljki za pranje farova. Cena ovoga je od 1000 pa na vise. Kao sto Nocni rece. Za mnoga vozila je nemoguce nabaviti nivelator.. Medjutim, ima "ali" Zakon je radjen prema Direktivi Saveta 76/756/EEC koji se odnosi na vozila koja ce nastupiti na EU trzisti od 1.1.2012. pa se na postojeca vozila nece primenjivati u potpunosti. Kako je zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Vladimir Reljić najavio, policija nece kaznjavati vozila koja ne poseduju automatsku nivelaciju sto u znacajnoj meri pojeftinjuje preradu svetala. To prakticno znaci da je dovljno posedovati manualnu nivelaciju (vecina vozila je vec poseduje) i brizgaljke za pranje farova sto ne predstavlja veliki izdatak. [ kalimero 011 @ 19.09.2010. 22:10 ] @
^
Citat: Kako je zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Vladimir Reljić najavio, policija nece kaznjavati vozila koja ne poseduju automatsku nivelaciju sto u znacajnoj meri pojeftinjuje preradu svetala. Opet policija odlučuje koji delovi zakona se sprovode? ZOBS, član 246, stav 4, 5 i 6: Citat: Vozila ne smeju na prednjoj strani da imaju uređaje ili materije koje daju, odnosno odbijaju svetlost crvene boje, a na zadnjoj strani koje daju, odnosno odbijaju svetlost bele boje, izuzev uređaja i materija predviđenih propisima iz stava 6. ovog člana, kao ni trepćuće svetlo koje nije predviđeno odredbama ovog zakona. Na vozilu se ne smeju nalaziti niti koristiti uređaji koji daju, odnosno odbijaju svetlost vidljivu učesnicima u saobraćaju u bojama koje nisu predviđene propisima iz stava 6. ovog člana . Ministar nadležan za poslove saobraćaja donosi bliže propise o uslovima koje moraju da ispunjavaju vozila u saobraćaju na putu u pogledu dimenzija, tehničkih uslova i uređaja, sklopova i opreme i tehničkih normativa. Pravilnik, član 47, stav 2: Citat: Vozila vrsta M i N moraju imati uređaj za nivelaciju snopa glavnih svetala u skladu sa jednoobraznim tehničkim uslovima. Ovaj uređaj može biti sa ručnim ili automatskim podešavanjem. U slučaju da je vozilo opremljeno kratkim svetlima sa gasnim izvorom svetlosti ovaj uređaj mora biti automatski. [ Nocni @ 19.09.2010. 22:29 ] @
kalimero, koliko si imao godina kad si bio mali?
U svakoj temi kao da si s marsa pao pa ne kapiras da se na ovim prostorima ne postuju zakoni... zato i moze najgori kineski xenon u zastavu 101, da smeta ostalim ucesnicima u saobracaju 100% a da ga niko ne zaustavlja... [ kalimero 011 @ 19.09.2010. 22:35 ] @
^
Kapiram. Šta da ti kažem, voleo bih da je kao kod nas na Marsu, da se zakoni donose ozbiljno i odgovorno, sa svešću da će važiti za sve i da će morati da se poštuju do izmene. [ Zarko Silic @ 19.09.2010. 22:38 ] @
Naknadna ugradnja i tehnicka prepravka na vozilima bice regulisana atestom cije odredbe su pred zavrsnom fazom.
[ kalimero 011 @ 19.09.2010. 22:42 ] @
^
A hoće li i pravilnik biti promenjen? Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|