[ skelzinj @ 17.11.2009. 01:34 ] @
Iz Kraljeva kada smo se vracali za Kragujevac zaustavljeni smo od strane saobracajaca gde je na putu bilo dozvoljeno ogranicenje od 80km/h a mi smo isli 123km/h, tako je barem pokazao onaj radar koji je policajac pokazao..Nije pisao zapisnik, niti smo davali neku izjavu, niti je bilo sta potpisano..Uzeo je podatke i zapisao na obican beli papir ne u zapisnik, pa mene sada zanima da li cemo biti nesto krivicno gonjeni, da li ce stici prijava od sudije za prekrsaje?????Prvi put sam zaustavljen pa ne znam u kakvoj sam situaciji?Inace on je kao rekao da ce mi sutra stici prijava na adresu i da mogu da mi stave zabranu na 6 meseci i da cu da platim 25 000..Inace ja nisam ni pokusao da se raspravljam niti sam nudio neki mito..Samo sam se uhvatio za glavu i ovaj drugi pandur je rekao kao hajde mali idi i smanji brzinu..Ali napominjem nista mi u zapisnik nije pisano niti mi je davano da potpisujem!!
[ barakuda111 @ 17.11.2009. 01:44 ] @
Iz tvoje price najverovatnije su ti progledali kroz prste. Valjda ces nesto nauciti.
[ Nemanja Avramović @ 17.11.2009. 08:02 ] @
...ali su ti opet uzeli podatke, za svaki slučaj, tako da se ništa ne zna - možda ti stigne poziv od sudije. U svakom slučaju, nećeš krivično odgovarati (kako si napisao) već prekršajno.

A ako si stvarno vozio 123 km/h gde je ograničenje 80 - ne vidim ništa sporno u oduzimanju dozvole na 6 meseci i kazni od 25 soma. Sledeći put možda počneš da poštuješ ograničenja.
[ Java Beograd @ 17.11.2009. 08:14 ] @
Neretko panduri pišu zapisnike u toplini kancelarije, a ne na licu mesta. Naravno, ovo nije pravilo, a ko zna šta je slučaj kod tebe.

[ marko37 @ 18.11.2009. 08:34 ] @
Može da ti stigne kazna. Mene su isto tako zaustavili, upisali podatke u tefter, ispričali se (držali me bez veze 15 minuta), a posle 2 meseca stiže plava koverta...
[ anon115774 @ 18.11.2009. 11:12 ] @
C c c......

Covek je nezaposlen (pri tom ne zna kako se pise ta rec) a vec je stigao da ima auto (da li svoj ili tudji) i da ga tera 43km/h preko ogranicenja...

Kuda ide ova zemlja? :(

Oduzimanje dozvole kapiram ali ko ce da plati 25K ako je on "ne zaposlen"???
[ Ironije @ 18.11.2009. 12:37 ] @
Da stvarno, kuda ide ova zemlja kad i nezaposleni ljudi smeju da voze kola i prave prekrsaje !? Boze gospode ...
[ vladd @ 18.11.2009. 13:26 ] @
Pa moze da odradi svotu na javnim radovima, kada je vec dokon.

Poz
[ anon115774 @ 18.11.2009. 14:06 ] @
Citat:
Ironije: Da stvarno, kuda ide ova zemlja kad i nezaposleni ljudi smeju da voze kola i prave prekrsaje !? Boze gospode ...


Ne znam da li je ovo bila ironija (sto bi bilo u skladu sa tvojim nick-om :) ) ali nisam rekao da ljudi koji su nezaposleni ne smeju da voze kola.

To sto je covek nezaposlen je samo _razlog vise_ da ne pravi prekrsaj za koji nece moci da plati kaznu.

Ali ocigledno da pojedinci ne moraju na takav nacin da razmisljaju.
[ Ironije @ 18.11.2009. 14:27 ] @
To sto je nezaposlen ce sudija svakako uzeti u obzir prilikom odredjivanja visine novcane kazne, a tu kaznu ce da plati verovatno onaj ko mu je dao kola i ko mu placa benzin za ta kola (roditelji ?). Decko je rekao da je prvi put zaustavljen tako da je to "malo" prekoracenje brzine (kazem "malo" jer cim je ogranicenje bilo 80 km/h nije se radilo o naseljenom mestu a tu se prekoracenje brzine do 50 km/h smatra blazom povredom saobracajnih propisa) posledica "neizivljenosti" i neiskustva (sto je razlog vise da ne divlja, ali iebi ga, desilo se, ta kazna ce mu biti skola za ubuduce). Zato mislim da decka ne treba odmah razapinjati na krst i nabijati mu na nos stvari tipa "znas da se manijacis a ovamo n zaradjujes svoj hleb".
[ boki78 @ 18.11.2009. 16:43 ] @
Procitajte malo zakon pre nego sto postujete ovde, Ironije je u pravu jer decku dozvola nece biti oduzeta. Mera bezbednosti zabrane upravljanja motornim vozilom se primenjuje ako je prekoracenje vise od 50km na sat od maksmimalne dozvoljene brzine koja je u ovom slucaju 80km na sat. Naravno ovo je sve zbog toga sto nije u pitanju naseljeno mesto, inace bi bilo mnogo gore u tom slucaju za vozaca, sto je i logicno.
[ anon115774 @ 18.11.2009. 19:10 ] @
Da se razumemo, ne radi se uopste o tome sta kaze zakon vec se radi o svesti pojedinaca koji tako olako shvataju zivot.

Njega najvise brine to sta ce se desiti sa njegovom dozvolom pa je dotrcao ovde da se raspita a nigde ne vidim da je postavio pitanje da li je bezbedno i pametno to sto je uradio i sta bi se desilo da je na nekog naleteo brzonom od 123km/h na regionalnom putu.

Ja vozim vec vise od deset godina svakodnevno i ne znam sta bi trebalo da se desi da prekoracim toliko brzinu na regionalnom putu gde svakog casa (pogotovo u Srbiji) moze da se pojavi neki traktor ili pesak... i sta ti ja znam sta jos sve moze da se pojavi.

A to da li je 43km/h preko dozvoljenog ili 53km/h.... to je sasvim nebitno. Bitno je da je mnogo :)

Citat:
Ironije: "znas da se manijacis a ovamo n zaradjujes svoj hleb".


Kad malo bolje razmislim ovo i nije tako losa izjava. Danasnja omladina, a pogotovo ovi sto su nezaposleni i zive od mame i tate, uopste ne razmisljaju o bilo kakvim posledicama za bilo kakve akcije i zato se ponasaju tako kako se ponasaju. Kao sto rece neko iznad, ja bih njega na drustveno koristan rad pa kad vidi koliko je tesko zaraditi tih 25K dinara (ili koliko vec kaze zakon) onda se ne bi tako bahato ponasao.

A i sta je ocekivao? Dodje ovde i isprica nam kako ga je pandur nahvatao sa 123km/h i mi cemo svi da kazemo "Woooow, kakav si ti car"? Ne, necemo.
[ su27killeryu @ 19.11.2009. 01:40 ] @
Odlicno poznajem taj put i tu stvarno ima dionica gdje se moze bezbjedno voziti toliko ali to ne znaci da mora da se vozi toliko...i zakon mora da bude isti za sve. Jeste preglupo da lagani auto i sleper sa 40 tona imaju isto ogranicenje ali eto zakon je takav i moramo ga svi postovati.
[ Shon3i @ 19.11.2009. 07:30 ] @
Isto tako pre jedno godinu dana, vracajuci se iz Novog Sada, pred Batajnicom zaustave mene, jel sam na jednoj manjoj deonici (zbog suzenja puta) na kojoj je bilo ogranicenje 60, ja vozio 160 :) Isto tako pandur zapisao, nije ni hteo da cuje na licu mesta. Posle nekog vremena isao sam kod sudije za prekrsaje i popio kaznu od 11000 plus uslov na 1 godinu, ali sam kukao, i imao srece da mi je to bio prvi prekrsaj.
[ Nevena79 @ 19.11.2009. 07:49 ] @
I ti sada sigurno mislis da si frajer cim si to podelio sa nama.
[ fanfon @ 19.11.2009. 09:01 ] @
Takvim ludacima kao ti treba zabraniti da se voze u autu i kao suvozaci...
[ su27killeryu @ 19.11.2009. 10:11 ] @
160 na 60 je vec insane :)
[ anon115774 @ 19.11.2009. 10:33 ] @
Citat:
Shon3i: i imao srece da mi je to bio prvi prekrsaj.


Ne, imao si srece da te je zaustavio pandur a ne neki armirani beton u bilo kom obliku.

A mi svi nismo imali srece jer ti nisu trajno oduzeli dozvolu i poslali te u zatvor tako da sada mislis da mozes da teras i dalje isto jer ovo je zemlja Srbija u kojoj se svima gleda kroz prste (pocevsi od osnovne skole gde se na kraju godine poklanjaju ocene pa sve do ubistava i silovanja).
[ Shon3i @ 19.11.2009. 10:53 ] @
Citat:
I ti sada sigurno mislis da si frajer cim si to podelio sa nama.
Ne naprotiv, mislim da je veoma neodgovorno to sto sam napravio, zapravo u opste nisam spazio znak jel sam se kretao u nekoj ludackoj koloni brzih automobila, ja sam izvucen iz te kolone, 2 auta ispred i 2 iza su prosla istom brzinom, ja sam nagrabusio :), jel nisam vozio dzipa, nego Hundai Getz 1.1, a sobzirom da se radi o autoputu, nisam ja jedini koji je nagrabusio tog i ko zna koliko jos dana. Da je to sve obelezeno kako treba ne bi bilo ovako drasticna razlika u brzini.

Citat:
160 na 60 je vec insane :)
Znam da jeste ali taj znak je tu ostao od nekih predhodnih radova, uslovi na putu tada su bili odlicni, jeste da put bio malo suzen (zustavna traka) ali nije bilo nikakvih radova, znaci nije bilo ni najmanje ugrozavanje bezbednosti.
[ fanfon @ 19.11.2009. 12:17 ] @
Sad se pravis i blesav. Pa jel te neko naucio da koristis migavac kad hoces da usporis i propustis onog iza sebe? A to sto nije bilo znaka ne znaci da treba da vozis 160. Sad kao tumacis zakon bukvalno-nije bilo znaka pa je dozovljeno sve? Nemoj biti smesan. Ugrozio si i svoj(sto nije steta u konkretnom slucaju) ali i tudje zivote(saputnika) i ostalih ucesnika u saobracaju. Da je neko bio pored puta i zakoracio ispred tebe par stotina metara ne bi ga ni video sa 160 da zakocis na vreme. Samo bi ga odneo. Ja sam za automatsko oduzimanje dozvoe takvima i slanje na ponovo polaganje kompletnog ispita uz prethodnu zabraun od 1-2 godine voznje....
[ websurfer @ 19.11.2009. 12:21 ] @
@fanfon
Sad ces da ga isprovociras da vozi 160km/h kroz tvoj Apatin pa izadji na ulicu ako smes.
[ anon115774 @ 19.11.2009. 13:26 ] @
Ako sam dobro shvatio zakljucci su sledeci:

1. Na auto putu je dozvoljeno voziti 160km/h ako nema znaka?
2. Znakovi se postavljaju tako da postoji mogucnost da se ne vide? Ili ja nisam dobro shvatio sta nije bilo dobro obelezeno.
[ Shon3i @ 19.11.2009. 13:43 ] @
@fanfon, po kom ti kriterijumu mene napadas?

Prvo ovde sam izneo svoj stav i komentar da bi naveo suv primer onoga sto ocekuje postavljaca teme, niti sam se hvalio time niti sam trazio da me ljudi osudjuju jel su nadlezni organi vec obavili svoje. Posto su neku ljudi ocigledno zaintrigirani pricom morao sam kompletno da objasnim o cemu se radilo, ali i dalje ne mislim da sam napravo dobru stvar, naprotiv, srecan sam sto se sve lepo zavrsilo i u moju korist. Ja sam svoju lekciju naucio.

[ Ivan Dimkovic @ 19.11.2009. 13:57 ] @
Citat:

160 na 60 je vec insane :)


Pa zavisi, pre svega od toga zasto tu stoji 60.

Ako 60 stoji zbog generalnih uslova puta (unutar grada, krivine, gradijent, mali broj traka, ...) onda jeste prilicno insane i ako bi bilo unutar naseljenog mesta to je nesto za gubitak dozvole odmah.

Medjutim ako je to na auto putu, a 60 km/h je tu zbog, recimo, gradjevinskih radova - i ako je u pitanju dan kada nema radova i nema gustog saobracaja onda to nije ludost - prekrsaj jeste, i to ne mali ali vozac nije neuracunljiv ili bez ikakvog poznavanja saobracaja (pa da ga saljes ponovo na ispit) kao u slucaju da vozi u gradu 160 ili na nekom regionalnom putu..

Meni se skoro svaki dan desi da na jednoj deonici auto puta sa 3 (tri) trake (+ zaustavna) gde privremeno stoji 60 km/h vozim 100-120 nekad i brze, bas kao i skoro >svako< drugi (osim ljudi koji nisu iz tog dela zemlje, pa prvi put voze tu) - pa niko nije nenormalan ili lud, vec je jednostavno u vecini slucajeva saobracaj daleko brzi i redji od tog najgoreg slucaja... a 60 km/h tu stoji zbog neke gradjevine na kojoj se radi jednom u dve nedelje.


[ su27killeryu @ 19.11.2009. 14:39 ] @
Ivane prestupnice :Ppp
[ newtesla @ 19.11.2009. 14:47 ] @
Sreća pa ovi što bi oduzimali dozvole, slali u zatvore naprečac i nabijali na kolac - NEMAJU vlast.

...bre, ko da ste pobegli iz Stanford prison eksperimenta....

Ovoj državi treba više edukacije, a ne oštriji propisi, pogotovo kada je saobraćaj u pitanju.

A vi penzosi što mislite drugačije, pomuzete me ko bosanac bika !
[ fanfon @ 19.11.2009. 15:15 ] @
Kad izgubis nekog zbog tako necega neces tako pricati...
[ Ivan Dimkovic @ 19.11.2009. 15:54 ] @
Citat:
su27killeryu
Ivane prestupnice :Ppp


Kud svi Turci, tu i mali Mujo :) Ne mogu sebe da zamislim da na auto putu sa 3 trake, kojim se vozim svaki dan na toj deonici vozim 60 km/h kada nema gradjevinskih radova i guzve... :-)

Zamisli sebe - noc, auto put, 3 trake - stoji privremena "60 km/h" tabla zato sto tu tokom dana rade ljudi... nema ama bas nikog na putu, dobro svetlo... i ti lepo milis 60 km/h "jer su takvi propisi"

Stvarno? :)

[ su27killeryu @ 19.11.2009. 18:07 ] @
Mislio sam da ces se u toj Njemackoj nauciti postovanju zakona :P A sta ako je neki majstor zaboravio busilicu pa ti pukne guma a ti vozis preko 60 :D
[ barakuda111 @ 19.11.2009. 18:51 ] @


Ovo je put Ruma-Irig i ogranicenje je 60km/h. Cist, pregledan, prav put dug 6 kilometara, okolo samo njive, nema ljudi i totalna je nebuloza voziti 60km/h. Niko neide ispod 90. Jeste da bude kaznjavanja ali se nadas da tebe nezaustave. Zato sto je glupo do bola niko se nepridrzava pravila. Cak i ako bas hoces da se inatis i ides 60 pravis kolonu iza sebe, sviraju ti, blicaju svetlima, lepe se uz tvoj auto...
[ su27killeryu @ 19.11.2009. 19:16 ] @
Citat:
barakuda111: [ okolo samo njive,


sto povlaci sa sobom i traktore koji na put nanesu blato i svasta nesto
[ Jbyn4e @ 19.11.2009. 19:28 ] @
Cek cek, su27killer, zar ti nisi branio neku osobu koja je htela da pretice traktor i juga brzinom od 170 na sat pa se malo zeznula, doduse posle je postao nekakav promoter za mlade? A i pritom si pricao da kod tebe u Crnu Goru se ne vozi nikad koliko je ogranicenje. Otkad si ti postao toliko revnostan oko ogranicenja brzine?
[ su27killeryu @ 19.11.2009. 19:41 ] @
Nadji mi taj post gdje sam ja napisao da D.I. nije kriv sto je vozio tom brzinom (i to pijan) radilo se samo o tome da dio(bez obzira sto je manji dio) krivice snosi i vozac auta koji je nesmotreno preticao(da vozis motor shvatio bi koliko je to opasno a ima nas motociklista koji se vozimo i po ogranicenju tako da ne mozes reci da svi jurimo). Koliko se sjecam imao sam neke sumnje da je imao bas toliko promila (vjerovao sam da je bilo preko 1 ali ne bas toliko, u svakom slucaju sam i tada pisao da se D.I. treba drakonski kazniti za to sto je uradio bez obzira bilo to 1,1 ili 1,7).
[ Jbyn4e @ 19.11.2009. 19:49 ] @
Potpuno nebitno, necu da trazim da li si tako nesto napisao ili ne.

Ako stojis iza toga da se ti kao tzv. bajker tj. motociklista pridrzavas pravila, ne zavlacis se izmedju automobila, postujes saobracajne propise - onda mogu da kazem svaka cast i da si drugi za koga sam cuo da se tako ponasa (jednog sam cak video dok sam vozio iza njega!).

EDIT: Ipak ostajem pri onom jednom :)
Malopre:
Citat:
a ima nas motociklista koji se vozimo i po ogranicenju tako da ne mozes reci da svi jurimo)

http://www.elitemadzone.org/p1996228
ili da citiram:
Citat:
Paz jednu stvar ja i jos poneki koji se ne pridrzavamo ogranicenja nikada nismo imali udes (niti dolazimo u opasne situacije)a znam te koji se slijepo pridrzavaju zakona pa su opet imali udese.


A poenta moga pisanja i pominjanja D.I. je bila upravo u mom pitanju - otkad si postao tako revnostan oko postovanja ogranicenja? Ako ga se sam ne pridrzavas, zasto mislis da imas pravo da nekome objasnjavas da treba da se drzi ogranicenja?

P.S. Da ne bude zabune, sa tvojim stavovima o potrebnom kaznjavanju onih koji divljaju i ne paze na druge se potpuno slazem.

[Ovu poruku je menjao Jbyn4e dana 19.11.2009. u 21:46 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 19.11.2009. 20:43 ] @
Citat:
su27killeryu
Mislio sam da ces se u toj Njemackoj nauciti postovanju zakona :P


Postovanje ogranicenja brzine nije jedna od stvari koje mozes nauciti ovde :-)

Uzgred, sta ce traktori na auto putu ?!?!? Pa cak i da ide neki traktor u Srbiji, auto putevi imaju vise traka koliko mi je poznato ;-)

Inace, mislim da su ta fiksna ogranicenja brzine na auto putevima relikt 20-tog veka - daleko je bolje i pametnije imati varijabilna ogranicenja brzine koja se menjaju na osnovu stanja u saobracaju.

Totalno je nebulozno drzati isto ogranicenje brzine u petak popodne za vreme guzve i u cetvrtak u 4 AM.

Zamisli sebe u 4 AM kako vozis 60 km/h na auto putu jer tu stoji neki privremeni znak :)
[ marko37 @ 19.11.2009. 21:31 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:Zamisli sebe - noc, auto put, 3 trake - stoji privremena "60 km/h" tabla zato sto tu tokom dana rade ljudi... nema ama bas nikog na putu, dobro svetlo... i ti lepo milis 60 km/h "jer su takvi propisi"


Noć, nedelja na ponedeljak, tri sata ujutro, deonica auto-puta Beograd - Novi Sad, deo nakon isključenja za Batajnicu, u pravcu Beograda. Dve trake u jednom smeru, dve trake u drugom, fizički odvojene "ostrvom" i ogradom. Ograničenje: 60 km/h. Policija uredno čeka i proverava vozila da li se kreću dozvoljenom brzinom.
Auto put Beograd - Zagreb, neposredno pre naplatne rampe u Bubanj Potoku. Ograničenje 120 km/h, do table koja je oko 1.5 km daleko od naplatne rampe. Od tog trenutka na svakih 150 m ograničenje pada za po 20 km/h, tako da zadnjih 1 kilometar do naplatne rampe treba da vozite 60 km/h. Naravno, neko ko ide 120 km/h neće leći na kočnicu bez ikakvog razloga pre naplatne rampe.
Policija stoji i uredno kontroliše radarom da li neko ide brže od 60 km/h jedno 200 metara posle poslednje table.

Od pametnih deonica izdvojio bih još i deo auto puta od aerodroma pa sve do prvih zgrada, "Nacionala" i Genexa. Ako niste znali, na toj deonici auto puta ograničenje brzine je 80 km/h zato što je reč o naseljenom mestu. Naseljenom krticama, poljskim miševima i vranama, ali ljudi nema. Nije ni bitno, propisi su propisi.

I naravno, moj favorit: Tošin Bunar, ispod nadvožnjaka auto-puta, do pre 10 godina. Putari su nekako uspeli da naprave put tako da su trake za različite smerove na različitoj visini, znači nivo trake za NBG je jedno 10 cm viši od trake za Zemun. Ovo naravno dovodi do čestih nezgoda jer auto jednostavno sleti na drugu traku, ali uglavnom bez nekih teških povreda. Onda se putari sete pa zarad preventive odvoje dve trake armirano-betonskim zidom visine 1 metar (?!). I sve bi bilo lepo, ali, hebiga, taj zid ima svoj početak, posebno opasan iz pravca NBGa. Tad kreće masovna pogibija nesretnika koji naleću na zid krećući se ka Zemunu. Da bi ispravili grešku putara uvodi se ograničenje od 30 km/h na toj deonici koja je prava u dužini, pa skoro 2 km.
Policija uredno stoji sakrivena ispod stubova nadvožnjaka i hvata "prestupnike" koji dolaze iz pravca Zemuna, dok se iz pravca NBGa gine po starom. Ali za taj pravac nema zgodnog mesta za "sačekušu".
[ Ivan Dimkovic @ 19.11.2009. 21:39 ] @
Citat:
marko37
Policija uredno čeka i proverava vozila da li se kreću dozvoljenom brzinom.


Pa dobro, standardno je da se drotovi crtaju kod iskljucenja i sl... , ne vozis brzo kod iskljucenja i to je to :)

Citat:

Tad kreće masovna pogibija nesretnika koji naleću na zid krećući se ka Zemunu. Da bi ispravili grešku putara uvodi se ograničenje od 30 km/h na toj deonici koja je prava u dužini, pa skoro 2 km.


Hahahah ahahahah pa jbt zar nije bilo lakse pre zida staviti onaj crveno-beli znak sa blestecom lampom? Al tako ne mozes da hvatas ljude za prekoracenje brzine od 30 km/h :)

Inace, sve to je NISTA u poredjenju sa Holandijom... to je najgora zemlja za voznju od onih koje sam posetio (ako iskljucimo neke azijske ;-) - bio sam tamo prosli vikend, i sledeci put kad idem tamo nosim sa sobom kutiju nekih sedativa.

Elem, ulazis u grad (Leiden) i na 3 km ima 7 (SEDAM) kamera... 7 hebenih kamera na 3 km, ono WTF?!?

Onda, na auto putu - na svakih km-dva stoji nivelisana linija za mobilni radar - i panduri svako malo po "random" metodu kace mobilne radare tu....

I na kraju balade - "average speed" kamere na nekim deonicama, znaci na pocetku i kraju stoje kamere koje citaju tablice - i onda racunaju prosecnu brzinu, dakle nema sanse da vozis brze. Na srecu pa sam imao TomTom sa onim HD Trafficom koji me je sve vreme upozoravao na opasnosti - sa tim mozes cak i da vozis malo 160 km/h, a onda da usporis na 100 km/h dok ne izjednacis prosek :)

A tek ogranicenja brzine... znaci, 90% auto puta ima 90 km/h "privremene" znakove pored zvanicnih od 120 km/h... pa ti vozi brze i ides pravo na zicer radaru :)

Kakvi zlikovci covece... tacno se vidi da nemaju auto industriju, pa samim tim ni lobi koji bi stitio prava nas vozaca :)
[ su27killeryu @ 19.11.2009. 21:43 ] @
to sto sam rekao da ima nas motociklista ne znaci da sam rekao da i ja postujem sva ogranicenja (koja su na pojedinim mjestima zbog radova na putu i slicno 10-20 km/h cak i kad radovi nisu u toku...tu ih krse i bicikla i svi vi kojima su puna usta propisa) vec da su to neki drugi, meni je najbitnije da ne ugrozavam nikoga i da uopste ne dolazim u opasne situacije a da li ce mi na onome pisati 50 ili 150 je potpuno nebitno jer nije isto 150 na autoputu i 150 u gradu. Ja ne mogu da vozim konstantno istom brzinom tako sto cu stalno da gledam na ono jer mi to odvraca paznju od voznje i mnogo je opasnije da stalno savijam glavu i po druge i po mene nego da idem 20-30 km/h brze...
[ Jbyn4e @ 19.11.2009. 22:57 ] @
Jok, nego ces da kazes ima NJIH motorciklista, i da tu ubrojis i sebe.
Ima NAS motociklista koji voziMO
i
Ima i motociklista koji vozE
nije bas isto, tako da ti JESI rekao (mozda nisi zeleo to da kazes) da i sebe ubrajas u njih.

Ili je to sad isto u crnogorskom jeziku? Izvinjavam se ako je u tom novom jeziku trebalo da napisem c veliko, u srpskom je jos uvek sa ski zavrsetkom malim pocetnim slovom.

[ su27killeryu @ 19.11.2009. 23:00 ] @
Aj gledaj ovako "ima nas motociklista od kojih neki voze..tako i tako", jasnije sad? Stvarno mi se ne da da u svakom postu razmisljam o tome hoce li me shvatiti ili nece :)
[ newtesla @ 20.11.2009. 09:59 ] @
Samo da bih nekome zapušio usta...

Citat:
fanfon: 
Kad izgubis nekog zbog tako necega neces tako pricati...


Vidiš, fanfon, meni je majka poginula u saobraćajci, tako što je lik naleteo na trotoar Ladom, pravo na autobusku stanicu, gde su ljudi, jelte, čekali autobus, i pogazio pola stanice, između ostalog i moju majku.

Ja sam tada imao 16 godina, a to mi je bio jedini preostali roditelj.

Lada je, prema zvaničnoj istrazi, išla 120 na sat.

Vozač je izašao nepovređen, iz prevrnutog auta.

Vozač je zaspao za volanom.... Nije bio pijan (imao je nešto alkohola u krvi, ali malo), nego je bio umoran od neprospavane noći.

I, opet, uz sve te činjenice, ne mogu da kažem da ograničenja u saobraćaju u ovoj državi koriste nečemu - JER JE VEĆINA IZRAZITO GLUPA, i smišljena SAMO I ISKLJUČIVO kako bi murijaši otimali lovu, za sebe i njihovu plavobelu kompaniju.

Edukacija vozača - DA, a stupidna ograničenja - NE ... kao ono što nas čeka za preglasnu muziku....
[ anon115774 @ 21.11.2009. 07:21 ] @
Citat:
newtesla: Edukacija vozača - DA, a stupidna ograničenja - NE ... kao ono što nas čeka za preglasnu muziku....


Iznenadio bi se kako se srpski vozac naprasno edukuje cim predje granicu i udje u neku EU zemlju gde deru po usima za svaku sitnicu. Tada zna da upotrebljava pokazivace pravca, zna da ne sme kroz prozor da baca otpad, zna da ne sme da prekoraci brzinu i sve ostale najmanje sitnice zna.

Sta mislis odakle mu dodje to znanje odjednom?
[ Ivan Dimkovic @ 21.11.2009. 09:49 ] @
Ja ne vidim nikakvu relaciju izmedju bacanja djubreta i besmislenog pridrzavanja ogranicenja brzine u 1 km/h. Jedno je sasvim normalno civilizacijsko ponasanje a drugo najobicnije drzavno preterivanje gde je u stvari cilj kupljenje love na kaznama.

Sto se EU tice, u vecini normalnih EU zemalja ljudi voze isto po pitanju postovanja brzine - na otvorenim putevima van grada i auto putevima jos ne videh da se ljudi pridrzavaju brzine u 1 km/h osim tamo gde nema kamera (izuzetak je Holandija, zato sto tamo svuda ima kamera :)

Recimo, ako postoji ogranicenje na auto putu - vecina ljudi obicno voze do 20 km/h brze cak i u sred dana i dok ima saobracaja (neki i brze, ali to je kaznjivo sa poenima, pa ih ima manje) - a mozes zamisliti kako je nocu...

Stavise u takvim situacijama, kao nocna voznja na auto putu - insistiranje na nekom malom dnevnom ogranicenju brzine moze cak da izazove opasnost na putu, jer se svi ostali krecu daleko brze... Neko ce reci "pa to je krsenje propisa" - jeste, ali to radi 90% vozaca, pa sad ti budi prepametan i kreni da vozis "po propisi"... mozda neces biti kriv ako te neko zvekne od pozadi, ali opet mozes doci u situaciju da teras kola u servis.
[ newtesla @ 21.11.2009. 10:20 ] @
@informer
Ne bih se iznenadio - to mi je poznato i u kontra smeru... aj što gastarbajteri gaze gas čim uđu iz hrvatske, nego i stranci. A sve to samo zato jer nam je murija i dalje potkupljiva sa deset ojra...

@dimkovic
Ja pola života pričam kako je opasniji onaj sporiji, što se plaši volana - ali ne vredi... nekima lakše uđe u dupe, nego u glavu :(
[ Nevena79 @ 21.11.2009. 12:18 ] @
Citat:
Ja pola života pričam kako je opasniji onaj sporiji, što se plaši volana - ali ne vredi... nekima lakše uđe u dupe, nego u glavu :(


Jeste, samo sto je to maloumno opravdanje onih zbog kojih se gine. Kroz istoriju poznati su nam mnogi slucajevi i profesionalnih vozaca koji su skoncali svojom greskom na putu a kamoli krelci bez mozga koji misle da sa 100 mogu da zaustave auto na 30 metara. Znas li ti koliko je triiiideeeeset meeetara? Jel ti poznato? Sta mislis da deca iskacu sa signalnim raketama, 2 km unapred pa da ih primetis? To nije incidentna situacija, kada je neko daleko usporis i toga se ne secamo a kada dodje do stvarne potrebe za kocenjem e onda je kasno.

Da li neko od vas zna koliko se produzava trag kocenja kod prekoracenja brzine samo za 10 km/h? Ja ne znam tacno ali sam vise puta cula taj podatak pa pokusajte da pronadjete po Internetu. Znam da je stravicno.

A kada naprave s*r-a-nj-e ovi sto se "plase volana" to se zavrsi sa materijalnom greskom, izvini komsija, jbg. gledala sam u onog decka, ja tebi polisu, ti meni i to je to, dok u slucaju ovih drugih, hitna mora da vas struze sa asvalta.
[ Ivan Dimkovic @ 21.11.2009. 13:36 ] @
Citat:
Nevena79
Da li neko od vas zna koliko se produzava trag kocenja kod prekoracenja brzine samo za 10 km/h? Ja ne znam tacno ali sam vise puta cula taj podatak pa pokusajte da pronadjete po Internetu. Znam da je stravicno.


Da znamo tacno koliko se produzava trag kocenja.

Ako vozis 60 km/h - kocis 17 metara
Ako vozis 70 km/h - kocis 24 metara

Postoji jedna genijalna stvar koja se zove odstojanje - pravilo "desne ruke" je da drzis odstojanje od najmanje onoliko koliko ti auto prelazi za 2 sekunde - nije tesko nauciti to, a ako drzis pravilno rastojanje moguce je zakociti gotovo u bilo kakvoj situaciji bez sudara.

I kakve bre signalne rakete - auto putevi i moto putevi su putevi bez dece, bez traktora i bez raskrsnica. Putevi rezervisani iskljucivo za automobile i kamione. Koji, uzgred, imaju vise traka u jednom pravcu.

Na auto putu, inace - iako se mnogo brze vozi je broj udesa mnogo manji, negde i do 3 puta manji - iako se vozi "aaaaaa velikim brzinamaaaaa".

Znaci, ako je dozvoljeno 130 km/h, i ako je danju neko stavio 60 km/h zbog gradjevine- ispada da nekom magijom nocu, kada nema radova, nije bezbedno voziti brze od 60 km/h... dzizs.


[ Nevena79 @ 21.11.2009. 14:05 ] @
Uopste ne pricam o auto putu nego o onima sto su bolji vozaci kad voze brzo od onih koji voze sporo, jasno sam citirala samo tu recenicu i samo na nju odgovorila.

Znakova ima glupih koliko hoces, sa ogranicenjima do 30 km\h koliko savremena kola gotovo ni ne mogu da idu, to nam je zaostavstiba fice i peglice valjda, putevi su nam puni nelogicnosti ali to uopste ni ne komentarisem, i da sam htela ubacila bih se kada ste pricali o tome. Inace sam sa severa Vojvodine koja je proglasena za najgore vozace i veruj mi znam o cemu pricam. Moja i jos par opstina su opstine sa najvecim brojem smrtnih slucajeva i najvecim brojem retardiranih momaka (pretezno) koji prave reda po nasim putevima.
[ marko37 @ 21.11.2009. 14:12 ] @
Citat:
Nevena79: Jeste, samo sto je to maloumno opravdanje onih zbog kojih se gine.


Gine se zbog pijanih, umornih i bahatih, a ne zbog onih koji ne poštuju debilna ograničenja tamo gde ista nemaju smisla.
Ja na auto putu od Aerodroma do Beograda ne vozim 80 km/h. I koliko se sećam, nisam ubio ni jednog čoveka na toj deonici.

Nekako mi uvek u vezi tih saobraćajnih propisa na pamet pada struja. 220 VAC ubija, tu dileme nema. Pa se niko nije setio da odvrće osigurače kod kuće. Zašto? Pa i od toga se umire...
[ Nevena79 @ 21.11.2009. 14:16 ] @
Marko mogao bih procitati moj post pre odgovora na njega.
[ anon115774 @ 21.11.2009. 16:36 ] @
Citat:
newtesla: Ja pola života pričam kako je opasniji onaj sporiji, što se plaši volana - ali ne vredi... nekima lakše uđe u dupe, nego u glavu :(


Reci to njima.
[ newtesla @ 21.11.2009. 21:38 ] @
Izgleda da neki ljudi ne čitaju više od 2 poruke unazad, inače bi pročitali ... nevena79, vrati se na prethodnu stranu, pa pročitaj moja iskustva sa saobraćajnim nesrećama.

Citat:
marko37: Gine se zbog pijanih, umornih i bahatih, a ne zbog onih koji ne poštuju debilna ograničenja tamo gde ista nemaju smisla.

Amen.

A informer, lepo piše u tom tvom članku da su ovi slavili noć pre toga godišnjicu.

I dalje mislim da je rizičniji onaj spori, što se plaši volana, nego onaj brži, ali obazriv. Bahati su najgori.
[ Nevena79 @ 22.11.2009. 10:41 ] @
Citat:
I dalje mislim da je rizičniji onaj spori, što se plaši volana, nego onaj brži, ali obazriv.


A da li stvarno mislis da svaki od onih tupoglavih koji je zbog brzine napravio neko sr.... nije govorio potpuno isto sto i ti? Da li mislis da bi on jurcao da je mislio da se to i njemu moze dogoditi, da nije bas toliko obazrivo/sposoban?

A sto se tice edukacije, od nje nikada nije niti ce biti vece koristi. Naprosto postoje 2 vrste ljudi, oni sa i bez mozga. Prvoj grupi je dovoljno da roditelji, nastavnici ili neko njima vredan pomena nesto kaze pa da shvate a ovima drugima ne vredi nista. Jedino motka po ledjima, mada je i to kratkotrajno i samo se posle toga javlja revolt. Da li postoji edukacija o koriscenju prezervativa? Nema klinca i onog starijeg koji to ne zna a koliko ima obolelih od side? Koliko ima abortusa kod nas? Da li redovno na mole vozace da smanje brzinu, da ne voze u alkoholisanom stanju, da li ima iko ko nije svestan da ne moze voziti sa 1,5 promila alkohola u krvi? A da li svakodnvno takvi stradaju? Koga onda edukujemo? Mene koja sam svesna toga i bez njih ili tebe koji ces svakako misliti da si pazljiviji kad vozis brzo? Kakva edukacija? Edukacija je kada se nenormalnom vozacu oduzme vozilo, pa ako i pored toga bude uhvacen da vozi neko drugo zavrsi u zatvoru na pola godine e to je edukacija. Jer licno imam drugove kojima je oduzeta vozacka, a voze i dalje, samo sada manje prometnim ulicama, pa dok moze moze, valjda ih nece uhvatiti. Samo sto strozije i drakonske mere. Samo ne za sve, svako moze da napravi prekrsaj, njega treba umereno kazniti a kod koga se to ponavlja treba da su strasne kazne.

Razlika izmedju odgovornih i neodgovornih je u tome sto ce odgovorni da se dobro zamisle kada pogledaju ovo http://www.youtube.com/watch?v=rBscYzKOYXw a neodgovorni ce se nasmejati, za njih je ovo preterivanje.

[Ovu poruku je menjao Nevena79 dana 22.11.2009. u 11:53 GMT+1]
[ Nevena79 @ 22.11.2009. 11:54 ] @
Citat:
Ako vozis 60 km/h - kocis 17 metara
Ako vozis 70 km/h - kocis 24 metara



Inace Dimkovicu mnogo si nas slagao sada. Znas od pre da sam ja statisticarka pa ces me tesko dobiti na brojeve, secam se da su vece sifre upitanju. Nebilo mi tesko da procackam podatke koji su mi trebali i stvari stoje mnogo drugacije.
Da bismno izracunali zaustavni put vozila potrebni su nam sledeci inputi:
*brzina vozila (v)
*vreme reagovanja vozaca (tr)
*koeficient trenja (u)
*put kocenja(Sk)
*pu reagovanja vozila(Sr)

Zaustavni put se racuna po formuli = Sr+Sk

A cemi je jednak put reagovanja?

Sr=(v*tr)/3.6

Cemu je jednak put kocenja?

Sk=(v*v)/(254*u) -ovo v*v je v na kvadrat ali ne znam kako da ga napisem pa cemo predstaviti ovako

I kada sve to uvrstimo u prvu formulu dobijemo da je Zaustavni put=(v*tr)/3.6+(v*v)/(254*u)

Prosecno vreme reagovanja vozaca iznosi 0.8s-1.2s

A evo i koeficienata trenja podloge.

Vrsta podloge-----suva--------mokra
novi asvalt-------0.7-0.8------0.5-0.6
stari asvalt-------0.6-0.7------0.25-0.45
sljunak-----------0.6-0.7------0.3-0.5
sneg-------------0.2-0.4
led---------------0.05-0.1

E sad lepo sve to uvrsimo u formule i dobijemo sledece podatke Dimkovicu.

Zaustavni put za 50km/h iznosi 30.29m
Zaustavni put za 80km/h iznosi 64.22m
Zaustavni put za 100km/h iznosi 93.39m


Ja znam od pre da si ti pristalica dobre voznje ali naprosto neke stvari ti ne idu u korist, ali makar ne moramo obmanjivati druge ako cemo vec mi biti neodgovorni.

Znaci po Dimkovicu se sa 60km/h koci 17 metara. E pa mozda formula, prava cifra iznosi onogo vise.

P.S. posle rucka cu ubaciti ovo u program pa cu vam izlistati kako se povecava trag kocenja za po 10km/h brzine da vidite koliko puno znaci 10 vise/manje.



[ newtesla @ 22.11.2009. 12:32 ] @
Stvarno mislim tako.

I stvarno, ali stvarno mislim da tvoja rečenica:

Citat:
Nevena79A sto se tice edukacije, od nje nikada nije niti ce biti vece koristi.


...je, u najmanju ruku, neozbiljna.

...a, u malo veću ruku, ......... ostaću džentlmen ...........

A i ovaj link ka jutjubu je pokušaj edukacije - što podržava moju teoriju, a budući da si u istom postu omalovažila edukaciju, i istovremeno ostavila link ka klipu edukativnog karaktera - mislim da si time samo i isključivo uskočila sebi u usta.

btw, u tvom klipu svi ginu jer su bezobzirni i bahati, to jest: NIKO tu nije "bacio kašiku" zbog prekoračenja brzine, već zbog NEPRILAGOĐENE brzine - a ta dva pojma nijedan iskusan vozač ne bi smeo da meša.

No, pošto sam uvek cenio pripadnice ženskog pola sa stavom, onda ću i obrazložiti mehanizam kazni u saobraćaju, i razlog postojanja.

Nijednoj državi nije direktno bitan broj poginulih ili povređenih u saobraćaju - njima su bitni troškovi. Svaki polupani znak, semafor, bandera, bankina... košta, tebe kao poreskog obveznika, i državu kao direktan izdatak iz budžeta. Takođe, svaki povređeni svaku državu košta na dva načina: kroz troškove lečenja (direktno iz zdravstvenog fonda), i kroz smanjeni poreski izdatak jer, face it - manje zarađuješ dok boluješ. Dalje, svaki preminuli u saobraćajnoj nesreći državu košta direktno kroz troškove penzije (porodična penzija), i indirektno kroz smanjene prihode penziono-socijalnog fonda (da si i dalje živ, radio bi i plaćao penziono-socijalno), a takođe i kroz smanjene prihode na osnovu poreza - mrtav si, pa ne trošiš!

Onda dolaze osiguravajuća društva, koja su izrazito jak lobi, čak i u razvijenom svetu (možda tamo i više?) - njima se NAJVIŠE ISPLATI da ti NIKADA ne čukneš auto, nikada ne pogaziš nekog pešaka, i slično - jer onda neće morati nikome da isplaćuju premiju, odštetu i slično - tako da sve pare koje naplate na ime osiguravajućih polisa će ostati NJIMA.

Tako da su izmislili mehanizam ograničenja i kazni za prekoračenje ograničenja.

Lepo je proračunato - godišnje se desi 40 000 saobraćajnih nezgoda (podaci su izmišljeni, zarad demonstracije), od toga na povrede glave kod motociklista otpada 500, a na povrede glave i grudnog koša, kao i kolena kod vozača automobila otpada dodatnih 5000... Pojas u automobilu, na sedištu vozača, nikako ne doprinosi bezbednijoj vožnji, takođe, kaciga na glavi motoriste nikako ne doprinosi bezbednijoj vožnji - jedino, i isključivo spašavaju povreda onoga ko je u većini slučajeva kriv za saobraćajni udes - a najčešće je kriv vozač.

Pojas će umanjiti povrede kod 4000 ljudi, a kaciga kod 400 ljudi - eto smanjenja troškova zdravstva.

Pojas i kaciga postoje zarad dve stvari: prva je smanjenje troškova lečenja vozača koji je, u većini slučajeva kriv, i time ušteda od strane zdravstvenog fonda države.

Drugi razlog je naplata kazni za nepoštovanje propisa, i time punjenje budžeta.

Vidiš, svake godine, kada se predlaže budžet, predviđaju se budžetski prihodi i rashodi... Izgradnju puteva, plate u administraciji - to je sve lako. Ali stavka budžetskog prihoda od kazni u saobraćaju - to je direktno povezano za poštovanje propisa. Dakle, postoji neko (ljudi zaposleni u ministratsvu finansija, naravno ;) ko predviđa toliko i toliko prekoračenja brzine godišnje, toliko i toliko nevezanih pojaseva...

Propisi u saobraćaju su kompromis.

Osiguravajućim društvima odgovaraju veoma rigorozni propisi, jer se time smanjuje mogućnost potrebe da oni isplaćuju premije, odštete i nadoknade.
Državi odgovara njihovo kršenje, sa jedne strane, jer se time puni budžet, ali sa druge strane ne odgovara preveliko kršenje, jer se time prazni budžet (troškovi lečenja, i sl).
Auto - industriji odgovara kršenje propisa, jer time mogu in vivo da istražuju posledice sudara i projektuju bolja vozila; takođe i prodaja rezervnih delova je vrlo unosan biznis ;) a i imaju veoma dobar viralni marketing, ukoliko u kolima tog-i-tog proizvođača iz nemoguće smrskanog automobila izađe jedva ogreban vozač.

P.S. Kao dokaz moje teorije, prilažem praksu:
USA, kao država drugačijeg uređenja, i drugačijeg shvatanja zakona od Evrope, ima potpuno drugačije propise: U Kaliforniji, prekoračenje brzine se tretira samo novčano - i to za prekoračenje od preko 30 milja/sat košta vozača samo 250 dolara (ili 550, zaboravio sam...) BBC-jev Top Gear je jednom pokazao kaznu lika koji je vozio Murcielago, mislim negde oko 211 milja/sat, i dobio kaznu od 250/550 dolara, jer po zakonu ne mogu da mu napišu veću... Klarkson je na to rekao da se seli :)
U Texas-u je maksimum 200 dolara.

U USA je sistem sledeći:
Sam plaćaš troškove lečenja, osim ako ti firma nije ponudila neki health plan - ali, država ti ne plaća ništa.
Osiguravajuće društvo ti ne plaća ništa ukoliko ti u ugovoru stoji da nema premija ako je nesreća nastala usled prekoračenja brzine. Plaćaš sam.
Troškove lečenja onome koga si povredio svojom krivicom, plaćaš sam - a još i može da te tuži za doživotno izdržavanje... opet država ne daje ni centa.
Auto industrija ti prodaje delove, i tako zarađuje na tebi, koji si "samo malo driftovao po parkingu".
Malo para od kazni dobro dođe uvek, a ne podižu ih zarad glasova na izborima.
___________

Valjda sad uviđaš da niko od nas, pa ni ti, nismo bitni jednoj državi - mi smo samo izvor profita, kroz porez i kazne.

Zato kažem edukacija. Ali ovoj državi se izgleda edukacija ne isplati.

edit: zaustavni put zavisi od:

-stanja amortizera
-kvaliteta mase od koje su napravljene gume
-kvaliteta podloge (britanija ima one crvene zone oko raskrsnica, nama su jeftiniji životi)
-zaprljanosti podloge (mogli bi malo da počiste šljunak!)
-psihičke sekunde (vreme proteklo od uočavanja do reagovanja)
-načina kočenja (mnogo se nesreća dogodilo jer su ljudi "nabadali kočnicu" auta koji ima ABS!!! ...eto, manjak edukacije...
-kvaliteta kočionog mehanizma kod vozila (tramvaj ima pomoćne paknove, koji iskaču na šine, pa u slučaju potrebe ne koče samo točkovi. automobili imaju ABS i EBD, možda još po nešto)
-vlažnosti podloge
-temperature (nije isti koeficijent trenja za zadatu melasu guma na +40 i -10)
-vetra (čeoni smanjuje put, naravno)

e, sad mi samo reci kako sve ove varijable uvek precizno dovode do 50 km/h ?

[Ovu poruku je menjao newtesla dana 22.11.2009. u 13:47 GMT+1]
[ su27killeryu @ 22.11.2009. 12:37 ] @
Citat:
Nevena79

Zaustavni put za 50km/h iznosi 30.29m



Nevena izvini ali bolje da se ne bavis vise ovim...eto prije nego sto si se napravila pametnom mogla si uzeti svoj auto i zakociti sa 50 km/h i pogledati unazad do mjesta od kog si pocela da kocis :) Ako bude vise od 20 metara radi svoje i nase bezbjednosti ne sijedaj vise u njega :)
[ Yoba @ 22.11.2009. 13:14 ] @
Mozda Nevena kochi po principu, peta, kocnica, kvacilo cetvta, koci, kvacilo treca...;D


way 2 much
>Zaustavni put za 50km/h iznosi 30.29m

;-)
[ Nevena79 @ 22.11.2009. 13:17 ] @
Evo Su27 i zvanicnih podataka:

Samo razlika izmedju tebe i mene je sto ja koristim matematiku citaj nauku a ti presipas iz supljeg u prazno bez ikakvog osnova.

@Tesla

Nigde ja nisam rekla da edukacija ne valja, edukacija se vrsi u porodici i slicnim mestima i ljudi na koje ona pali obicno ne prave prevelike probleme za drzavu. Ako postoji i 20% sanse da me spasi pojas ja cu ga staviti i ne treba mi nikakav policajac da me na to natera nasuprot npr 5% sluvajeva gde je pojas doveo do ubrzanja smrti. Opet 20% je vise nego 5% a ako razmislis da ces pri vrlo maloj brzini proleteti glavom korz sofersajbnu ako nisi vezan to mi ne deluje bas primamljivo. Znaci ja cu se vezati, ja necu ici 60 kroz ulicu u kojoj su sa obe strane parkirani automobili samo zato sto je tu ograniceno 60 jer necu moci da se zaustavim ako mi neko iskici izmedju auta, ja necu voziti pijana (cak ni da sam musko) jer znam da ostatak mladosti mogu provesti u zatvoru itd, itd ali je cinjenica sa kojom se i ti moras sloziti da se sigurno nece desiti, da ce takve poruke uticati na one koji se neodgovorno ponasaju jer oni SVE TO VEC ZNAJU i u tome je stos, samo ih nije briga. A tu na scenu nastupa drzava koja treba ovim ili onim merama da zastiti ostale vozace od onih nepodobnih. E to ja govorim u vezi edukacije.

A evo i zvanicnih podataka koji malo odstupaju od mojih sto naravno zavisi koji su koeficienti uzeti jer ako si primetio @su27 oni se nalaze u rasponu od-do.


A evo objasnjene za @yobu i Su27

Kada se vozilo krece brzinom od 50km\h a gore smo rekli da je prosecno reagovanje coveka 1s da vidimo koliko ce on preci za 1s

50km\h=50/60/60=0,013888888888888888888888888888889km\s

Znaci pri brzini od 50 km\h vozilo predje 0,013888888888888888888888888888889km u sekundi.

A koliko je to u metrima?

0,013888888888888888888888888888889*1000=13,888888888888888888888888888889m\s

Znaci pri brzini od 50km\h vozilo predje 13.8m u sekundi skoro 14. A sad izadji pa premeri koliko je to 14 metara. Znaci treba vam 14m da vi uopste krenete nogom do kocnice, ne da pocnete kociti, nego da pocnete da reagujete, a ostala matematika vam je gore.

[Ovu poruku je menjao Nevena79 dana 22.11.2009. u 14:34 GMT+1]
[ Ironije @ 22.11.2009. 13:33 ] @
Zaustavni put od 3 m na suvom putu pri brzini od 10 km/h ? Mozda ako vozis rolere ...
[ Nevena79 @ 22.11.2009. 13:36 ] @
Ne mesajte zaustavni put i trag kocenja!!!! Pojasnjene gore, sto sam naknadno dodala i isto vazi i za 10km/h preracunaj pa ces videti da je to tacno. Koliko ces preci metara za tih 10km\h za 1s. Oko 2 i nesto i posle toga je kocenje kratko gotovo trenutno ali ukupni rezultat je oko 3m
[ Yoba @ 22.11.2009. 13:53 ] @
Vidi, za pocetak ne valja ti izvodjenje

>50km\h=50/60/60=0,013888888888888888888888888888889km\s

50 km/h (-> u km/s) 50 km/h=50 km/(1*60*60s)=0.0138...9 km/s (-> u m/s) 0.0138...9 km/s= 0.0138..9*1000m/s=13.88..9 m/s
[ Ironije @ 22.11.2009. 13:54 ] @
Po onoj formuli se ne moze nista precizno izracunati jer postoji suvise varijabli koje drasticno uticu na krajnji rezultat. Banalan primer je da peglica sa uskim pneumaticima i mehanickim kocnicama nema isti zaustavni put kao Audi sa 3 puta sirim gumama, ABS-om, ESC-om... Takodje mislim da i tom vozacu kome je potrebno preko 1 sekunde da odreaguje na potencijalnu opasnost treba oduzeti dozvolu jer nije u pitanju klasicna voljna radnja vec refleks. Ne zelim da se svrstavam ni na ciju stranu ali mislim da je ova suva statistika netacna isto koliko i tvrdnja da je brza voznja sigurnija od spore (osim ako se pod ovim brza voznja ne podrazumeva veliko iskustvo vozaca u odnosu na pocetnika koji vozi sporo).
[ Yoba @ 22.11.2009. 14:00 ] @
Da ne idemo preterano u offtopic ali iz tvog posta bi se moglo zakljuciti da ABS skracuje zaustavni put -- TO NIJE TACNO!

Stavise, ABS produzava zaustavni put ali zato omogucuje zadrazavanja nad upravljivoscu vozila tokom kocenja...
[ Nevena79 @ 22.11.2009. 14:00 ] @
Evo @idonije i jos jedan link koji pokazuje sta rade bolja vozila na trzistu. Podaci su jos katastrofalniji nego sto sam ih prikazala. Uveri se i sam:

http://www2.autoportal.hr/2008...-mi-odgovaramo/menu-id-73.html

A evo i za one koji to vole vizuelno
http://www.stoppingdistances.o...ulator/Stopping_Distances.html

Ovi podaci putpuno odgovaraju moji podacima, gotovo u decimalu. Stavite na 30 milja, sto je skoro 50km/h pa pogledajte i sami.inace trebalo bi za 50km/h staviti 31.069 ali vi stavite na 30 pa uporedite sa mojom tabelom od 50 km/h



[Ovu poruku je menjao Nevena79 dana 22.11.2009. u 15:12 GMT+1]
[ Ironije @ 22.11.2009. 14:17 ] @
Citat:
Yoba: Da ne idemo preterano u offtopic ali iz tvog posta bi se moglo zakljuciti da ABS skracuje zaustavni put -- TO NIJE TACNO!

Stavise, ABS produzava zaustavni put ali zato omogucuje zadrazavanja nad upravljivoscu vozila tokom kocenja...


Do cars with ABS stop more quickly than cars without it?

Not always. Although the stopping distance with ABS is shorter under most road conditions, drivers should always keep a safe distance behind the vehicle in front of them and maintain a speed consistent with the road conditions. While a vehicle with ABS maintains its steering capability in a sudden stop, it may not turn as quickly on a slippery road as it would on dry pavement.

Izvor: www.abs-education.org

@Nevena79 pa ono sto pise na tom linku ide u prilog mojoj tvrdnji da se statisticki ne moze precizno izracunati zaustavni put zbog brojnih promenljivih. Na njihovim testovima se zaustavni put dva auta iz iste visoke klase razlikuje preko 20 metara (R8 i XLR). Mozemo samo da nagadjamo kolika je tek razlika u onom primeru sa peglicom ili nekim slicnim automobilom.
[ Nevena79 @ 22.11.2009. 14:23 ] @
E sad jbg, a sta ako se na putu nadje pregazena macka pa auto prokliza jos i na nju. Dala sam ti sasvim dobre okvirne podatke koji ne mogu biti bolji, mogu samo gori. Ono sto sam htela pokazati je da cete me svi napasti kako na 10km/h treba 3 metra jer vi "znate" da stajete u mestu. Stvari nisu bas onakve kakve na prvi mah izgledaju, kad se sve to lepo obradi matematicki. A onda ono sto kazem milion puta, izadjite iz kola pa pogledajte koliko je to 15m, 20m, 30m i koliko je lako upasti u problem. samo to, i nista vise, a mozemo mi filozofirati u sitna crevca i na kraju optuziti toga koji je izleteo da je on kriv a ne mi i bla bla, moze se unistiti svaka tema ali cinjenice naprosto govore za sebe. Opet kazem onima koji to hoce da vide, onima koje ne zanima edukacija ne pomaze.
[ su27killeryu @ 22.11.2009. 15:53 ] @
Kome treba citava sekunda da reaguje bolje da ne ulazi u auto :) I ono moje se odnosilo na put od momenta pritiska na kocnicu, onamo gdje moze doci do opasnosti noga mi stalno stoji na vrhu kocnice i reakcija mi ne moze biti veca od 0.1-0.2 a automobile kojima treba preko 50 metara da se zaustave sa 100 km/h ne treba pustati da prodju tehnicki pregled :)
[ newtesla @ 22.11.2009. 19:14 ] @
Nažalost je nevena79 u pravu: vozačima, profesionalnim, je potrebno negde reda 0.5-0.6 sekundi da odreaguju. Običnim ljudima malo više, i zato se uzima sekunda u obzir.

@ironije: nije kočenje refleks, nego svesna radnja... refleks je treptanje kada ti se muva zaleti u oko. Refleks je reda 0.1 sekunde. Vežbama i treningom, reakcija čoveka se može približiti refleksu, ali zahteva neviđenu koncentraciju - mislim da takav trening dobijaju samo vojni piloti.

Inače, nevena... dobar auto, 200 na sat, trag 145 metara... Ne vidim problem, jer je diskusija i počela pričom 160 na sat gde je preglednost puta u kilometrima, i auto-put je u pitanju, sa sve bankinama protiv zalutale dece i domaćih krznenih životinja.
[ Ironije @ 23.11.2009. 13:24 ] @
Da, kocenje nije klasican refleks, ali posto ova tema nije u forumu nauka nisam hteo da idem dalje u oftopik i objasnjavam sistem automatizacije pokreta. Ali posto insistiras evo malo detaljnije. Radi se o metodi kreiranja engrama po Kottke-u. Ukratko: do 10-ak puta ponovljeni neki pokret se izvodi bez ucenja , tj razmislja se o svakoj pojedinacnoj fazi tog pokreta/radnje. Oko 100. izvodjenja u mozgu je stvoren blagi engam toga i nema velikog razmisljanja sta treba da se radi. Sa povecanjem broja ponavljanja pokret se sve brze izvodi uz sve manje razmisljanja o njemu da bi negde oko milionitog ponavljanja pokret postao potpuno automatizovana radnja uz jasno izgradjeni engram. Naravno da niko u toku svog vozackog staza nece to uraditi milion puta da bi stekao potpunu automatizaciju reagovanja ali se, logicno, priblizavanjem tom broju vreme reakcije i izovodjenja pokreta smanjuje. Zato sam i rekao da bi onome kome je potrebno preko sekunde da bi odreagovao na potencijalnu opasnost trebalo oduzeti dozvolu, osima ako se ne radi o potpunom pocetniku, onome "koji se plasi volana", kako si ti formulisao. Izvinjavam se za off.
[ tdusko @ 23.11.2009. 19:24 ] @
Citat:
newtesla: Nažalost je nevena79 u pravu: vozačima, profesionalnim, je potrebno negde reda 0.5-0.6 sekundi da odreaguju. Običnim ljudima malo više, i zato se uzima sekunda u obzir.


Nema potrebe da se raspravlja o ovome. Milion i jedan eksperiment je vrsen i ovi podaci su dobijeni. Ko misli da moze da odreaguje za 0.1 ili 0.2 sekunde neka se prijavi za eksperiment ali ce se ipak na kraju ispostaviti da je samo uzalud trosio tudje i svoje vreme.
[ newtesla @ 23.11.2009. 20:00 ] @
Tačno, samo što se to ne odnosi na ovaj slučaj.
Kočenje kada ti nešto izleti zahteva procenu, procena zahteva razmišljanje.
Takođe, ovo opisuje nesvesno automatsko ponavljanje radnje, a kočenje je reakcija. Ovo bi najbliže moglo da se odnosi na automatsko nesvesno kočenje kada se na automobilu ispred tebe upale stop-svetla, jer tada uvek i bez razmišljanja kočiš.
S druge strane, naglo izletanje objekata ispred tebe, dok voziš, zahteva senzaciju (vidiš nešto), percepciju (nešto je čovek), izbor odgovora (zaobilazim/kočim/gazim), vreme pokreta (dok podigneš nogu sa jedne pedale, i premestiš je na drugu) i vreme potrebno da mehanika automobila počne da odrađuje posao, s tim što verovatno ovo poslednje je najkraće, mada nije trenutno.

Statistike pokazuju da kod dugogodišnjih vozača psihička sekunda traje od 0.35 do 0.45 sekundi u proseku, ali tu je bitno uračunati i činjenicu da SVI testirani na aparatu sa lampicama su bili koncentrisani, i OČEKIVALI da se neka lampica upravo upali, i imali su proračunat odgovor, samo je još ostala odluka motorike (leva ili desna ruka/noga). To bitno smanjuje vreme trajanja psihičke sekunde. U realnom životu, iznenađenja produžavaju psihičku sekundu, osim kod paničara i neiskusnih, koji iz straha reaguju mnogo brže, ali zato što nisu odlučivali i odabirali reakciju, nego reagovali instiktivno... nažalost, takvi najčešće pogreše u izboru reakcije - ili naglo koče i zaobilaze istovremeno, pa gube kontrolu, ili refleksivno puste volan, i zažmure...
[ Laki024 @ 14.03.2010. 21:44 ] @
Molim za malu pomoc ljude na forumu, pre svega sa pravne strane.

Zaustavila me je policia juce uvece na izlasku iz naseljenog mesta ( iako je tabla da je prestanak naseljenog mesta udaljeno 1.5 km od poslednje kuce ) i vozio sam 70km/h umesto 50km/h sto je vise za 20kmh od dozvojene brzine.
medjutim, to je bilo na izlasku iz grada , znam da nema veze bila je noc vec sam mislio da sam izasao iz naselja sto me neoslobadja krivice.
sacinjen je policijski zapisnik kazna 5000din, da se plati u roku od 8 dana , ukoliko ne , iskrenoi nemam bas neke volje da platim onda na SUD za mesec dana kod sudije za prekrsaje gde je zaprecana i veca kazna osim ako dokazem da nije bilo tako.

Posto je po novom zakonu policijski zapisnik neoboriv dokaz, ja sam odbio da potpisem, sto je razljutilo malo policajca, i ako je neko video kako izgelda taj zapisnik, ima rubrika gde se ispisuje vreme datum i mesto, opis prekrsaja, pa ispod toga ima rubrika za prigovor da li ja na taj zapisnik imam neki prigovor, sto me policajac nije ni pitao, ali nisam ni gledao sta je napisao posto je bila noc samo mi je procitao, i ja sam rekao da necu da potpisem, potpisao ne potpisao isto dodje , posto po meni ( nije bas bilo na neki korektan nacin da se na krajnjem izlazu iz grada vataju na radar ) i ja sam se pravio lud tvdeci da nije grad.

E sad sustina svega sto zelim da pitam sa pravne tacke, u zapisniku postoji jedna greska, pa samim tim da li se na to mogu izvuci da zapisnik nije validan, posto policajac nije pitao da li imam prigovor, samo je zaokruzio da nemam, a posle kad sam odbio da potpisem, izvukao mooje reci iz konteksta i napisao da nema kuca, da nema nicega i da to nije naselje, kao da sam na nivou malog deteta, ali sustina je da na tom zapisniku , je zaokruzeno da NEMAM prigovor, a da je ipak NAPISAN prigovor, pa me pre svega zanimam koliko je ovakav zapisnik VALIDAN i kakve su mi sanse ako se pojavim na sudu tj neplatim, jer ako cemo po ovome, zapisnik nije dobro popunjen, jer ne moze da buide da nema neceg a da ga ima, znaci ili nema ili ima, a ne i jedno i drugo, i opet mogu reci ako je ovako uradio ovaj deo posle, kako je onda tek uradio onaj drugi deo, i mogu tvrditi da je bilo van naselja, a imao bi i 2 svedoka u kolima koja bi to potvrdila.

Sta raditi? platiti kaznu, ili se vaditi na nevalidan zapisnik i pokusati pomocu svedoka dokazati da je bilo van naselja 70kmh, gde je dozvojeno 80kmh?