[ srlexic @ 18.11.2009. 12:03 ] @
Prvi domaći automobil sa fabrički ugrađenom opremom za sagorevanje tečnog naftnog gasa. Osnovna verzija 9.099 evra, uz 1.000 evra popusta ako se stari auto preda na reciklažu.

U beogradskom hotelu Holiday Inn, u kojem se od 18. do 20. novembra 2009. održava međunarodni stručni skup o primeni tečnog naftnog gasa /TNG, engleski LPG - Liquefied Petroleum Gas/u državama-potpisnicama sporazuma CEFTA (Srbija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija, Albanija i Moldavija) Fiat Automobli Srbija je prvi put pred širim auditorijumom predstavio Punto Classic LPG, vozilo s fabrički ugađenom opremom za pogon na TNG i benzin.

U prvi domaći automobil s ovakvom vrstom pogona ugrađena je oprema za TNG renomirane italijanske marke Landi Renzo. Razlike u odnosu na Punto s pogonom samo na benzin su vidljive u prostoru za motor (gde su smešteni oprema za dovod i razvod gasa i elektronski uređaj za kontrolu rada) u prtljažniku (umesto rezervnog točka ugrađen je rezervoar za tečni naftni gas od 31 litar) i na komandnoj tabli (na krajnoj levoj strani je prekidač za odabir goriva – TNG).

Motor od 1.242 kubna centimetra je zadržao karakteristke kao kada koristi samo benzin: raspolaže sa 60 KS, maksimalni obrtni momenat je 102 Nm pri 2.500 obrtaja u minutu, izduvni gasovi udovoljavaju Euro 4 normativima. Punto Classic LPG postiže maksimalnu brzinu od 155 km/h, od 0 do 100 km ubrzava za 14,3 sekunde. U gradskom ciklusu troši 9,2 litra tečnog naftnog gasa (propan butana) na 100 km, na otvorenom putu šest litara, u kombinovanom ciklusu 7,2 litra. U atmosferu izbacuje 116 grama ugljen-dioksida po kilometru, a s pogonom samo na benzin 133 g/km.

Osim manje emisije ugljen-dioksida, u izduvnim gasovima iz motora koji sagoreva TNG je manje i drugih štetnih gasova. Ekološka podobnost je samo jedna od prednosti Punta na TNG, druga – sve važnija je da vožnja na ovaj energent donosi značajne uštede nego kada se koristi benzin, budući da kilogram TNG košta 49 dinara. Nešto viša cena u odnosu na benzinsku verziju se pri intenzivnijoj upotrebi vozila isplati već u prvim godinama eksploatacije, dok su ekološke prednosti nemerljive.

Fiat Automobili Srbija će Punto Classic LPG s paketom opreme Dynamic prodavati za 9.099 evra, a sa ugrađenim klima uređajem za 9.699 evra (sa PDV-om). I za LPG verzije važi popust od 1.000 evra, ako se na reciklažu preda stari, registrovani automobil.

Za potencijalne kupce Punta LPG izuzetno je važna još jedna informacija: ovako opremljena vozila imaju homologaciju, odnosno sve „papire“ s kojima se bez ikakvih ograničenja mogu kretati kroz sve države Evropske unije, što nije slučaj sa većinom vozila u Srbiji koja su opremljena uređajima za TNG. To će, upozoravaju učesnici VI konferencije o primeni TNG u državama CEFTA, biti ozbiljan problem svima koji se posle vizne liberalizacije svojim vozilom s pogonom na propan-butan budu uputili u razvijenu Evropu – kontrole su česte i rigorzne, a kazne za one koji voze bez pravih atesta za TNG vrlo visoke. (Economy.rs, 18. novembar 2009)

http://www.economy.rs/auto/201...bitovao-Fiat-Punto-na-gas.html
[ biber021 @ 18.11.2009. 13:44 ] @
Wow! Svaka čast! Tehnološko dostignuće milenijuma...

Bolje da su lobirali u vladi da vozila na gas imaju smanjene troškove registracije, obzirom da ne zagađuju okolinu, nego što prde u prazno...
[ Horvat @ 18.11.2009. 13:53 ] @
Citat:
srlexic: u prtljažniku (umesto rezervnog točka ugrađen je rezervoar za tečni naftni gas od 31 litar)


ovaj,a di su stavili rezervni tocak?

inace,ova tema je za autozone,ne?
[ NicholasMetropolis @ 18.11.2009. 13:59 ] @
Citat:
Horvat: ovaj,a di su stavili rezervni tocak?


Ma šta će im rezervni točak. To ti je osmišljeno po staroj Zastavinoj krilatici "Neće valjda".
[ barakuda111 @ 18.11.2009. 17:12 ] @
Samo 10.000 evra. Sica. Ako nije bar 100.000 neuzimam.
[ sasa022 @ 18.11.2009. 22:48 ] @
Zastava je ponovo izmislila toplu vodu
[ hobbista @ 19.11.2009. 06:33 ] @
Citat:
ovako opremljena vozila imaju homologaciju, odnosno sve „papire“ s kojima se bez ikakvih ograničenja mogu kretati kroz sve države Evropske unije, što nije slučaj sa većinom vozila u Srbiji koja su opremljena uređajima za TNG.
Kako li su došli do ovog rezultata?
[ Crveni011 @ 20.11.2009. 21:12 ] @
Danas sam cuo na vestima da se umesto rezervnog tocka dobaja komplet za krpljenje gume. Kutijica je bila malo vec od one za prvu pomoc... Tuga...
[ 101010 @ 21.11.2009. 00:06 ] @
^ to je praksa i kod vozila koja nemaju plinsku instalciju. Znaci sa nekim novim automobilom dobijes kit za krpljenje gume, a ne rezervni tocak.
Ta opcija je dozvoljena po novom pravilniku o teh. uslovima vozila:

Citat:
Rezervni točak ne moraju da imaju motorna i priključna vozila ako su pneumatici ili naplatci opremljeni nekim sigurnosnim sistemom za sigurnu vožnju sa izduvanim pneumatikom ili ako vozilo poseduje odgovarajuće sredstvo za privremeno osposobljavanje izduvanog pneumatika ( npr. sprej, pena u boci pod pritiskom, komplet za brzu popravku pneumatika i sl. ).


p.s.
punto nije prvi domaci automobil koji je iz zastave izasao sa plinskim uredjajem...
[ eloiza @ 21.11.2009. 12:29 ] @
Samo ugradnja instalacije za gas košta 1500 evra ???!!!???

http://www.elitemadzone.org/t353094-39#2439004

Da li je to opravdana cena?
[ komosarz @ 21.11.2009. 18:37 ] @
Nemam komentara...
(odo malo u off ,ali moram reci,Grande punto iz 2008g.sa 1,2 motorom mogu da kupuim za 6500eur+700eur plin=7200eur)
[ cozmo_im @ 06.01.2010. 17:17 ] @
Jedan kolega je uzeo i vec 10 dana auto u servisu, ne mogu da rese problem - varira ler gas, gasi se, povecanja potrosnja... s druge strane prijatelj je dobio kao sluzbeni isti takav i radi odlicno. Ko ce znati...
[ sasa022 @ 06.01.2010. 18:50 ] @
@cozmo_im

"riknula elektronika" koja regulise ler gas.
Za utehu je to sto nije ni prvi ni poslednji slucaj,bez obzira na marku i model vozila.
[ zasun @ 07.01.2010. 18:29 ] @
Čuo sam da novopečeni vlasnici PUNTA sa fabrički ugrađenom LANDIRENCO gasnom instalacijom imaju nekih problema.

Da li je informacija tačna?