[ veselinovic @ 22.11.2009. 19:19 ] @
Jetta 2, 1600 ccm benzin + plin.
Sve fino lijepo, osim temperature motora.
Cim krenem - poslije jedno 3 km- imam uzbrdicu koja traje nekih 15 km.
E tu nastanu problemi, motor pocinje da se grije temperatura ode malo vise nego sto trteba, izadjem pipnem donje crijevo hladno. Dakle ne otvara termostat. Sacekam samo malo u mjestu on se otvori i taj dan vise nema problema, radi super i uzbrdo i nizbrdo na pola skale. Sutra isto.
Isto kao da je zardjao termostat pa nece prvi put da odglavi.
Znam da je termostat skupocen za vw - par eurica- ali ovaj je bas dobar ( kad se odglavi ) a ovi tursko/kineski su ....

[ vidan kv @ 22.11.2009. 20:43 ] @
Termostat iz orginala je oko 10€.....posledice pregrevanja motora?......min 150-200€...pa ti sad sam izvedi matematiku........pozzz!
[ vladd @ 23.11.2009. 00:11 ] @
Mozda imas vazdusni cep, posto ne postoji bas nacin da se "zaglavi" termostat na nacin koji opisujes. Uz malo slabiji rad pumpe za vodu, moze da se dogodi opisana situacija.

Ne bi bilo lose proveriti celokupni rad sistema za hladjenje, posledice su veoma bolne do jako bolnih.

Poneki korisnici preporucuju busenje rupice (2-2,5mm) na termostatu, da bi postojala minimalna cirkulacija i kod zatvorenog termostata, malo usporava pregrevanje, ali vise obezbedjuje da eventualni vazdusni cep odpliva od termostata.

Poz
[ veselinovic @ 23.11.2009. 14:11 ] @
Vlado,
i meni lici na vazdusni cep, iako imam jos jednu sumnju.
Imao sam ispraivac plina spojen paralelno sa grijacem kabine, pa je unutra bilo malo slabije grijanje, iako nemam pojma kako golf ( jeta) grije. Dolaskom hladnijih dana sam prebacio u seriju, tj iz kabine ide u isparivac.
Sad, prethodno opisan problem se javlja kad je napolju niza temperatura, oko 0 je naizrazenije i logicno pojavilo se poslije prebacivanja isparivaca.
Sad ili je vazdusni cep, iako se vw motori odzrace lako, ili zbog kombinacije grijac kabine isparivac u termostat dolazi hladna voda pa on ne registruje stvarnu temperaturu. Probao sam sa novinom ne preko h;ladnjaka nego preko maske ispred pumpe za vodu i stvar je malo bolja.
To sa busenjem rupa na termostatu znam i to je super stvar.
Dakle, definitivno nije i ne moze da zariba termostat.
Hmmm, pumpa radi Ok, bar po kolicini vode na prelivnom crijevu.
Sad, ili cep ili pothladjivanje termostata, pitanje je sad?
Na + 15 napolju radi kao mina.
Vidane, mislim da se ne pregrijava do opasne granice, ali opreznost je razumna, samo se bojim da ce i sa novim termostatom biti isti problem.
[ veselinovic @ 02.12.2009. 19:09 ] @
Moje crne slutnje su se obistinile.
Kupio nov termostat, ubacio, probo u radionici i radi.
Izadjem na cestu, slicno se ponasa, dakle temperatura na instrumentu ode preko temperature na kojoj u mjestu pali ventilator, ja izadjem pipnem donje crijevo, ono hladno do jedva primjetono mlako. Sacekam minut dva u mjestu otvori se i nema vise problema.
Ili isparivac hladi vodu ili mnogo vjetra struji oko pumpe ili oboje zajedno.
Uf, iskljucicu skalu i boli me uvo, ionako motor 1.8 moze da se nadje za 100 E.
[ veselinovic @ 05.02.2010. 14:11 ] @
Evo iskustva, mozda nekome i pomogne.
Zatvorio prednju masku - tamo gdje nema hladnjaka, nego je otvorena prema pumpi.
Stanje se malo popravilo, ali i dalje ne valja.
Na -25 motor samo sto ne prokuva, dok po danu bude +5 stepeni i motor se uopste ne pregrijava, na polovini stoji kazaljka. Ujutru na -20 opet isto.
Zatvorio i hladnjak komplet i opet malo balje ali definitivno nije OK.
Pumpa izgleda dobro radi, vidi se kontiniran mlaz u prelivnoj posudi. Nema vazduha.
[ vladd @ 05.02.2010. 14:36 ] @
Cekaj malo da razjasnimo.

Ti mislis da ti motor kuva, a pri tome crevo mlako... pa postaje toplije(termostat radi).

Pumpa ima protok, grejanje nesto radi, isparivac takodje.

Jedina manifestacija je skala termometra kada je napolju ostrija zima.

A da se krene od termodavaca(senzora) ili instrument table. Naravno i prikljucci, kontakti, kablovi...

Ako je to jedina konstatacija "kuvanja" motora.

Poz
[ veselinovic @ 05.02.2010. 18:30 ] @
Vlado,
pazi ovako. Temperatura se definitivno dize, sva crijeva vrela osim donjeg crijeva koje je ledeno.
Kad sam zatvorio otvore na masci situacija je nesto bolja, recimo ide za debljinu kazaljke manje.
Ali opet kad je napolju -20 ode kazaljka za dvije debljine preko temperature kad je napolju +5 ( juce ujutru bilo -23, danas +5).
Elem danas na +5 sa komplet zatvorenim otvorima na masci temperature ne ide uopste visoko, cak se ni venmtilator ne pali.
Kvar da poludis- skroz kontra logike, ali oce mene takvi kvarovi.
Ostaje jos da ususkam pumpu i na crijeva da navucem neoprensku termoizolaciju.
Nizbrdo se motor ne podhladjuje.
U kabini duva toplo, iako je otisao dihtung na klapni ( ko je rastavljao grijanje zna o cemu pricam) pa je losije grijanje.
Zna li neko kolika je spec toplota isparavanja LPG-a
Jel moguce da isparivac podhladjuje vodu, jer iz njega ide u racvu gdje je termostat.
Na benzin zeza, kao i svi plinasi, a rado bih probao na benzin.
[ BokasaTzar @ 13.02.2010. 22:09 ] @
Veselinoviću

jesi li primetio neki gubitak rashladne tečnosti, jer se može desiti da imaš negde labaviji spoj na crevima ili malu pukotinu na hladnjaku. Kako se motor zagreva, ta pukotina propusti i pritisak rashladnog sistema opadne na atmosferski i proključa motor.
Kad počne da se pregreva - pogotovu sad na zimi - zaustavi se, otvori haubu i vidi da li se negde uočava vodena para.
To može biti jako malo isparavanje, zato dobro gledaj. Prati vlagu na spojevima - znači treba ti baterija jer se nekad vidi samo na presijavanje pod jakim svetlom.

Druga varijanta je talog u rezervoaru koji je mešavina rđe, kamenca ili neke gline koja se stvori od toga kad ubaciš jak nov antifriz u sistem. On ima nov deterdžent unutra i spere kamenac, rđu i tu kao glinu na dno hladnjaka. Znači pogledaj tečnost za hlađenje jel je bistra ?

Zameni na kraju krajeva hladnjak jer je 50 EUR ako me pamćenje služi, a prethodno dooobro isperi sistem vodom i onim deterdžentima za te namene. Sipaš vodu i detedžent zagreješ ga, ugasiš - skineš donje crevo - sve izbaciš - pa ponoviš. Ništa ne vredi ispiranje bez skidanja donjeg creva, neprijatno je i majstori to neće da rade da se ne kvase - ali je blagotvorno


Inače ne može raspršivač poremetiti sistem kako god ga vezao!
[ veselinovic @ 14.02.2010. 08:26 ] @
Nema logike priznajem, ali je tako.
Tecnost je vrlo bistra i ne gubi tecnost.
Nisam rekao da tecnost kljuca, nego da skoro kljuca, nema vazduha, nema nikakvih simptoma koji mogu uputiti na kvar-neispravnost.
Crijeva su normalno tvrda ( nije pukla glava) i pritisak je -po mojoj slobodnoj procjeni- veci od 1 atm.
Juce sam mijenjao svjecice i podesavao ler gas, pa sam u mjestu ugrijao motor do otvaranja termostata.
Termostat se otvara na pola skale.
Obidjem jedan krug - opet uzbrdo, i nista kazaljka stoji na pola skale.
DAkle kad jednom otvori nema vise problema.
Valjda ce proci zima i nece vise biti problema.
[ edi maj @ 26.02.2010. 17:58 ] @
Vrlo čest problem kada golf/jetta 2 grije jeste tanko prelivno crijevo između hladnjaka i posude za rashladnu tečnost. Kada se skine čep sa posude za rashladnu tečnost iz rupice gdje je priključeno to crijevo uvijek mora teći rashladna tečnost. Ako ne teče, treba vidjeti da li je začepljeno crijevo ili izlaz iz hladnjaka, uglavnom mora se osigurati da tečnost stalno cirkuliše.
[ pudar @ 28.02.2010. 21:40 ] @
Evo moja dva iskustva sa passat-om i audi-em.I jedan i drugi su se identicno ponasali kao tvoj auto.Na oba sam stavio dobre termostate-nije dalo rezultat.Sledeci korak na passat-u je bio pogodak-nije imao donji poklopac motornog prostora(sus pleh) i kad sam ga stavio,resio sam problem(vrtlozio je hladan vazduh kroz motorni prostor i posto kuciste termostata stoji nisko,hladio ga je i davao mu laznu informaciju o temperaturi motora-moj zakljucak).Na audi-u je bio problem cep prelivne posude na kom nije bio ispravan ventil,jer cim odvrnem malo cep,termostat radi normalno. pozzz
[ veselinovic @ 01.03.2010. 09:39 ] @
Citat:
pudar: Evo moja dva iskustva sa passat-om i audi-em.I jedan i drugi su se identicno ponasali kao tvoj auto.Na oba sam stavio dobre termostate-nije dalo rezultat.Sledeci korak na passat-u je bio pogodak-nije imao donji poklopac motornog prostora(sus pleh) i kad sam ga stavio,resio sam problem(vrtlozio je hladan vazduh kroz motorni prostor i posto kuciste termostata stoji nisko,hladio ga je i davao mu laznu informaciju o temperaturi motora-moj zakljucak).Na audi-u je bio problem cep prelivne posude na kom nije bio ispravan ventil,jer cim odvrnem malo cep,termostat radi normalno. pozzz


I ja sam dosao do slicnog zakljucka oko hladjenja termostata. Samo golf 2 nema plastiku za ispod motora kao pasat ( imao sam pasata i ta plastika je mocna stvar).
Iako, otkad su temperature u plusu nemam vise problema. Sumnjam da je cep u pitanju, jer ne nabija pritisak i u mjestu otvara termostat.