|
[ Valerij Zajcev @ 27.11.2009. 08:37 ] @
| Dok sam bio u skoli nije mi palo na pamet da pitam zasto kola moraju da se zaustave u II brzini. Sada me zanima jer vidim da neki ljudi kola zaustavljaju u II, III, IV svejedno. Da li se kolima steti ako se zaustavljaju u brzini vecoj od II??? |
[ cozmo_im @ 27.11.2009. 09:19 ] @
Zaustavljanje kola u II brzini se praktikuje jer bi vecina automobila trebalo da moze da krene u II brzini skoro iz stanja mirovanja, pa u slucaju da ne moras skroz da se zaustavis, mozes lakse da ubrzas (tj. ne moras da ubacujes u prvu). Takodje, ima i veze ako zelis efikasnije kocenje motorom.
Sto se tice tehnickog aspekta, nema apsolutno blage veze u kojoj ces se brzini zaustaviti.
Zaustavljanje u II se praktikuje uglavnom zbog toga sto sam opisao na pocetku.
[ Flo33 @ 27.11.2009. 09:27 ] @
Ja ga zaustavljam u leru
A po beogradu ti više od dve brzine i ne treba. Danas će i te dve biti mnogo.
[ miLOSm @ 29.11.2009. 21:14 ] @
pa ako prilikom kocenja pritisnes kvacilo sve jedno je dal je u prvoj il 81 brzini :)
ako pak ne pritisnes kvacilo auto ce se u svaklom slucaju ugasiti kad se auto zaustavi, a u brzini je ...
ja zaustavljam takodje u leru i nije mi jasno zasto sam na obuci zaustavljao u drugoj
[ Yoba @ 29.11.2009. 22:01 ] @
^zato sto imas mnogo bolju kontrolu vozila u II....dakle kocis u trecoj, ler auto je mnogo nestabilniji nego da prebacis u II i kocis.
takodje, ako se desi unexpection stiuation lakse je u II dodati akceleraciju, nego iz lera u III pa akceleracija...
...generalno, ljudi voze iz viseg stepena (npr III, IV, V) prebacuju u ler pri zaustavljanju da bi stedeli gorivo --seljaci do bola...
[ Majstor_Pućko @ 29.11.2009. 22:01 ] @
Obicno ga spustim do 2. , 3. onda kocim, a razvio sam osecaj kada da stisnem kvacilo, da ne ugasim motor. Mozda gresim, ali subjektivno mi deluje da auto manje "zabada nosem" kada stiskam kocnicu u brzini, za razliku od kocenja u leru. U sustini i dalje vozim kako sam naucen u autoskoli.
[ miLOSm @ 29.11.2009. 22:05 ] @
@Yoba
mislim za ovo seljaci do bola necu da komentarisem...
po tom tvom auto od 3000 kubika,1000 kubika, dizeli, benzinci sa svim vrstama motora svi imaju isti prenos obrnog momenta i snage u drugoj i svi po defaultu moraju u drugoj da koce jer je najstabilniji motor? yeah Right
to sto je meni u saobracaju daleko lakse da pri brzni od 30-40 izbacim u ler i samo pritiskam papucicu kocnice a po potrebi ubacim u 3 il 2 mislim...stavrno je selajki potez :S
auto koji se krece u leru je nesto poput sanki...i prosto nije preporucljivo oslanjati se samo na kocioni sistem...nema to veze sa stednjom goriva...
Secam se obuke, da su me bukvalno terali da dodjem do druge iz stanja mirovanja a zatim zaustavim vozilo pritiskajuci kvacilo i kocnicu...stvarno ne vidim svrhu
[ jericho1405 @ 29.11.2009. 22:09 ] @
Ako imas "prostora", tj. ako nije neka iznenadna situacija, onda kocis "motorno"(naravno blago pritisnes i kocnicu) do druge, eventualno trece, brzine, onda ga cimnes u ler(jer ti kvacilo vise ne treba) i zaustavis automobil. U prvu ces jako tesko prebaciti dok se vozilo krece(a najcesce nema ni smisla) tako da se zato druga najcesce i spominje kao "zaustavna" brzina. Prvu koristis da krenes sa automobilom iz stanja mirovanja, eventualno, kada moras bas, bas sporo da predjes neku relaciju(lezeci policajac i sl.).
[ miLOSm @ 29.11.2009. 22:18 ] @
kako je to reseno kod automatic automobila...?
[ Crveni011 @ 29.11.2009. 22:39 ] @
Kada kocis motorom auto ne trosi gorivo dok u leru trosi, bar je tako kod mene na turbo dizelu tako da kocenjem motorom stedimo gorivo i cuvamo nasu planetu :))) Mene su u auto skoli ucili da se zaustavljam u drugoj i ja mislim da sam do sada (3 godine od kada sam dobio dozvolu) svaki put stao u drugoj osim kada mi neki magarac ne izleti pa kocim kao sumanut. Cak i kada vozim u sestoj brzini i kada moram da se zaustavim ja promenim sve brzine do druge pa tek onda stanem ma koliko to bilo pespotrebno i ma koliko bilo malo vremena da se to uradi. Navika je cudo.
[ BluesRocker @ 29.11.2009. 22:47 ] @
Ja kočim motorom baš kad idem po snegu ili ledu, a inače mi je prilično glupo da prebacujem u drugu. To mi je mnogo štreberski, kao i držanje volana s obe ispružene ruke odgore.
[ Milos911 @ 29.11.2009. 22:51 ] @
Citat: ...generalno, ljudi voze iz viseg stepena (npr III, IV, V) prebacuju u ler pri zaustavljanju da bi stedeli gorivo --seljaci do bola...
E pa vidis ja sam jedan od tih seljaka, a ti bi mogao da razmislis o tome sta pises i koga sve vredjas sa tim.
__________________________
Enivej, ja sam dok sam vozio kombi uvek sam kocio u leru(tj kvacilo do kraja, kombi u onoj brzini u kojoj je bio(dobro nekad sam vracao do trece, nize ne)). Kad pridjem semaforu ubacim u prvu(pre nego sto stanem, kad ocenim da treba). Ako mislim/vidim da se crveno tek upalilo ubacim ga u ler. Eto :D Kako sam ovo napisao kao da sam debil :D
[ Crveni011 @ 29.11.2009. 22:51 ] @
Ja sa dve ruke volan ne drzim nikada, desi mi se da uhvatim sebe da ga "drzim" sa dva prsta pa se uplasim sam sebe... Ranije cale imao benzinca pa mi verovatno ostala ta navika menjanja brzina pri usporavanju samo zbog zvuka. Sada se dizel samo dere... Tuga da te u'vati... :)
[ miLOSm @ 29.11.2009. 23:50 ] @
nego cek ne kapiram jednu stvar...mozda mi ne mislimo na isto...vozim auto nekom brzinom...i krenem da usporavam...smanjujem prenos i onda u jednom trenutku kad vidim da je brzina...recimo ne previse velika 30-40 izbacim u ler i kocnicom zaustavi vozilo...
kako bi drugacije moglo? zar se motor ne bi ugasio ako bi bez kvacila pustio u drugu i ukocio nacisto? msilim ako ga kao u skoli obuke kocim tako sto sam u drugoj pritom drzim i kvacilo i kocnicu...cemu odna ta druga? mozda me pogresno ucili :D
[ damirh @ 30.11.2009. 00:32 ] @
Uvek koristim motorno kocenje i mislim da je to odlicna navika, stedis kocnice i benzin
Kako je neko rekao ranije, zvuk benzinca je odlican kada na 60-70 vratis u drugu :)
@miLOSm
naravno da bi se auto ugasio ako bi stao u drugoj, ubacis u drugu i pustis sve, takav nacin kocenja je narocito dobar kada je klizavo
[ Flo33 @ 30.11.2009. 11:35 ] @
Eto, i ja sam seljak, apsolutno nemam nameru da šaltam brzine da bi se zaustavio u 2goj. U kojoj god da sam brzini kada nailazim na semafor bacam u ler i kočim. Kada stanem povučem ručnu, i dok se ne upali crveno za pešake ne diram menjač. Kada se njima upali crveno ubacujem u prvu i krećem. Malo veći seljaci su oni koji iz raznoraznih razloga kreću sa semafora tao kao da pokreću spejs šatl. Tj treba im pola minuta da krenu. Mada generalno gledano vozači u Bg su jako loši.
Inače to da si spremniji da reaguješ u drugoj, šta te sprečava da ga iz lera ubaciš u drugu i jednako efikasno reaguješ?
Edit: Naravno, da ne bude zabune sve se ovo odnosi na suvu podlogu. Sneg, poledica, pa i kiša su drugačiji. Pogotovo za kočenje u krivinama. Mada je sa zadnjim pogonom zanimljivo
[ Predrag Supurovic @ 30.11.2009. 11:42 ] @
Kvalitetan vozac koci motorom. Los vozac baca pare na gorivo i kocine paknove i diskove...
Ne radi se o tome kako je ispravno kocenje, nego sta je ekonomicnije.
[ Flo33 @ 30.11.2009. 11:45 ] @
Baca svoje pare, a ne tvoje. A ako ćemo o ekonomiji bolje bi bilo da se redovno održava taj auto. Ovih dana kada je bila magla tek se onda dalo primetiti da 30% učesnika u saobraćaju nemaju ispravnu svetlosnu signalizaciju. Ali zato koče motorom. Tek da budu još manje uočljivi, valjda?
[ Emil Ranc @ 30.11.2009. 11:53 ] @
Kakve sad ima veze to kako ko koči sa tim kakvu signalizaciju ima?
Btw i ja kočim motorom... uz malu asistenciju kočnice, naravno
[ Flo33 @ 30.11.2009. 12:01 ] @
Pa zamisli ovako. Nailaziš na semafor na Žarkovu sa magistrale, vidljivost 6 metara, a baja ispred tebe osim što nema maglenke, čkilji mu jedna pozicija, a on uporno koči motorom da bi sačuvao 4 grama goriva i 0,5 nm diskova. Dakle ni stop svetla. Nema neke direktne veze sa motornim kočenjem sa početka teme, ali je jako iritantno i nebezbedno. Ovih dana pod maglom pogotovo.
[ djoka_l @ 30.11.2009. 12:02 ] @
Citat: Predrag Supurovic: Kvalitetan vozac koci motorom. Los vozac baca pare na gorivo i kocine paknove i diskove...
Ne radi se o tome kako je ispravno kocenje, nego sta je ekonomicnije.
Upravo tako. Ja uvek prebacim u drugu i maksimalno kočim motorom, a stiskam kočnice samo kad moram. Čest gledam ispred sebe vozače koji koče po 800 metara ispred semafora (a ne voze automatik), dok se moje kočenje svede na 3-5 sekundi ukupno. I ne smeta mi da šaltam iz pete sve do druge, jer imam naviku da šaltam u višu čim mi broj obrtaja pređe 2000-2500, makar to bilo u 500 metara razmaka.
[ Emil Ranc @ 30.11.2009. 12:51 ] @
Citat: Flo33: Pa zamisli ovako. Nailaziš na semafor na Žarkovu sa magistrale, vidljivost 6 metara, a baja ispred tebe osim što nema maglenke, čkilji mu jedna pozicija, a on uporno koči motorom da bi sačuvao 4 grama goriva i 0,5 nm diskova. Dakle ni stop svetla. Nema neke direktne veze sa motornim kočenjem sa početka teme, ali je jako iritantno i nebezbedno. Ovih dana pod maglom pogotovo.
Pazi, i kod kočenja motorom, ipak tu i tamo moraš da pipneš kočnicu - sasvim dovoljno da stop svetla par puta zatrepere - i sasvim dovoljno da onaj iza shvati da ovaj ispred njega "koči motorom".
[ Flo33 @ 30.11.2009. 12:57 ] @
^ da, u uslovima normalne vidljivosti.
[ djricky @ 30.11.2009. 13:01 ] @
prva i osnovna stvar: nikad ne verujte kocnicama!
ionako cete svi uskoro kociti motorom da bi punili bateriju...
[ jericho1405 @ 30.11.2009. 13:05 ] @
Citat: Predrag Supurovic: Kvalitetan vozac koci motorom. Los vozac baca pare na gorivo i kocine paknove i diskove...
Ne radi se o tome kako je ispravno kocenje, nego sta je ekonomicnije.
Upravo tako. Sem toga, u uslovima klizavog puta daleko su vece sanse da se zaustavis(uspjesno) koriscenjem motornog kocenja, vec da stisnes kocnicu i apsolutno zablokiras tockove.
Citat: Flo33: Eto, i ja sam seljak, apsolutno nemam nameru da šaltam brzine da bi se zaustavio u 2goj. U kojoj god da sam brzini kada nailazim na semafor bacam u ler i kočim. Kada stanem povučem ručnu, i dok se ne upali crveno za pešake ne diram menjač.
Hehe, sto ce ti rucna na semaforu?
[ djricky @ 30.11.2009. 13:24 ] @
pa da ne bi trosio sijalice u stop svetlima :) salim se, i ja to isto radim ako sam na semaforu za koji znam da malo duze drzi crveno...
[ Java Beograd @ 30.11.2009. 13:30 ] @
Ja bogami gasim motor ako me upravo uhvatilo crveno, na semaforima za koje znam da crveno traje duže.
[ Flo33 @ 30.11.2009. 13:34 ] @
Pa ako uzmeš u obzir da sem NBG-a ( isključujući Bežaniju ) u Bg imaš malo ulica na ravnom, logično treba ti ručna.
[ Majstor_Pućko @ 30.11.2009. 14:08 ] @
True, samo ja potezem rucnu na vecim uzbrdicama/nizbrdicama, recimo na onom semaforu u Takovskoj cim se popnem iz Cvijiceve, ima brojac, lepo potegnem rucnu, ugasim masinu i cekam :) A na manjim nagibima, mogu brzo da pustim kocnicu i krenem bez da idem nazdad.
[ Flo33 @ 30.11.2009. 14:24 ] @
Citat: Majstor_Pućko, samo ja potezem rucnu na vecim uzbrdicama/nizbrdicama, recimo na onom semaforu u Takovskoj cim se popnem iz Cvijiceve, ima brojac, lepo potegnem rucnu, ugasim masinu i cekam :) A na manjim nagibima, mogu brzo da pustim kocnicu i krenem bez da idem nazdad. : A, nije to pitanje kretanja. Nije problem kretanje, nego držanje pedale na svako semaforu. Lakše je povući ručnu i odmoriti noge. Ako pogledaš koliko semafora, pa puta sekundi, pa plus gužva, kolona.. Ovako odmaram noge.
Inače same kočnice retko koristim (naravno, od uslova saobraćaja ) ali držim odstojanje, ali i gledam šta se dešava par kola ispred, ne samo ovog prvog, pa obično ne stisnem kočnicu ni jednom dok ovaj ispred stisne 30 puta. Kočim motorom u toku vožnje, ali nikada na samom semaforu.
[ vladd @ 30.11.2009. 16:04 ] @
To je zastareli propis, koji nasa policija nije (prilicno opravdano, s obzirom na stanje voznog parka Srbije) prilagodila pojedincima sa "savremenim" masinama od 3000 kubika.
Jednostavno, druga brzina je(nekada) bila najnizi sihronizovani stepen prenosa.
Sada su menjaci mnogo bolji...ali zakonodavci su inertniji nego ikad. Pa ovakva pitanja proslediti nadleznima
Poz
[ etjen @ 30.11.2009. 17:13 ] @
uglavnom kočim motorom (pored kočnice naravno). Mnogo bolju kontrolu nad vozilom imam ako nisam u leru, ako treba nekim slučajem naglo da ubrzam, to mogu i da uradim bez naknadnog ubacivanja u brzinu.
Izuzetak je kad je baš sve oko mene pusto a ja vidim da se semafor promenio u crveno, pa onda izbacim u ler i polako se dokotrljam do istog, stiskajući pomalo kočnicu...
[ Yoba @ 30.11.2009. 18:18 ] @
>>Ja bogami gasim motor ako me upravo uhvatilo crveno, na semaforima za koje znam da crveno traje duže
Ako ovo radis zbog ekologije znaj da po defaultu ne mora da znaci da je bilans ekoloski povoljan.
Citao sam neke racunice na netu koje kazu da je ovo ekoloski gore (ako stignem, potrazim pa okacim).
Fora je u prelaznim procesima, kao u temi za sijlacije ;)
Dakle, kada palis auto dok se ne uspostavi stacionarno stanje izbacuje se mnogo vise co2, co-a i nesagorelog goriva nego sto je to u ustaljenom, stacionarnom rezimu --ler.
//uprosceno za 1 min na leru izbacis x stetnih gasova, dok traje "paljenje" auta izbaci se y stetnih gasova| y>x
Naravno, ovo zavisi od godista, kontrukcije, tipa i sl auta.
Motorom ne koce:
1. Seljaci, koji hoce da ustede na gorivu....takvi kupuju i polovne gume (o tome drugom prlikom..;-)
btw stedi se u leru, a ne u brzini jer motor radi na prazno (ler) pa je manje opterecenje -> manje goriva se trosi, takoreci nista jer nemas opterecenje za razliku od brzine.
2. Oni koji nemaju blage veze s voznjom i mehanikom --citaj jedva polozili
3. Napaljeni klinci koji glume Shumija...
znachi, obucen, kvalitetan, normalan vozac koci motorom po defaulutu (naravno da neke situacija ne dozvoljavaju kocenje motoro)...
[ salico @ 30.11.2009. 19:05 ] @
Ooo svasta..
Pa ekonomicnije je kociti motorom.
Kada se pusti papucica gasa a auto je u brzini, potrosnja mu je 0,0 L goriva. Dakle manje nego na leru !!!
Malo se informisite...
Racunar registruje kocenje motorom i automatski prekida ubrizgavanje goriva.. Tek se na velikim nizbrdicama povremeno, zbog katalizatora, ubrizgava po malo goriva... Ne znam bas detalje.
Dakle ekonomicnije je kociti motorom nego se "kotrljati" u leru. Jeste razlika minimalna ali..
Prica je malo drugacija kod auta sa karburatorom.. Jugic, stojadin, lade..
[ Crveni011 @ 30.11.2009. 19:05 ] @
Citat: Yoba: >
Motorom ne koce:
1. Seljaci, koji hoce da ustede na gorivu....takvi kupuju i polovne gume (o tome drugom prlikom..;-)
btw stedi se u leru, a ne u brzini jer motor radi na prazno (ler) pa je manje opterecenje -> manje goriva se trosi, takoreci nista jer nemas opterecenje za razliku od brzine.
2. Oni koji nemaju blage veze s voznjom i mehanikom --citaj jedva polozili
3. Napaljeni klinci koji glume Shumija...
Kao sto rekoh novija kola ne trose gorivo prilikom kocenja motorom!!! Moj auto trosi na leru oko litar na sat vremena rada.
[ Yoba @ 30.11.2009. 19:07 ] @
jasno, treba razdvojini novije automobili i old school (ja sam se referisao na karburatore)
[ miLOSm @ 30.11.2009. 19:24 ] @
sta je skuplje : diskovi ili lamela i sinhroni u menjacu?
kocenje motorom podrazumeva skidanje noge sa gasa pre svega i saltanje u manju brzinu od trenutne i ne moze se bas nazvati kocenjem vec u najbolju ruku prikocavanjem (ako i postoji taj izraz)
[ salico @ 30.11.2009. 19:47 ] @
Bilo bi zanimljivo da se ovde pojavi neki kamiondzija da nam kaze koliko bi cesto morao menjati pakne kad nebi kocio motorom... Narocito na nizbrdicama
Verovatno jednom nedeljno ako ne i cesce :)
+ uz zagrevanje istih, smanjuje im se i efikasnost...
[ Predrag Supurovic @ 30.11.2009. 19:58 ] @
Citat: Flo33:
Inače same kočnice retko koristim (naravno, od uslova saobraćaja ) ali držim odstojanje, ali i gledam šta se dešava par kola ispred, ne samo ovog prvog, pa obično ne stisnem kočnicu ni jednom dok ovaj ispred stisne 30 puta. Kočim motorom u toku vožnje, ali nikada na samom semaforu.
Pa to se i zove kocenje motorom a ne zaustavljanje. Ne vidim sta ti onda smeta i zašto si onako reagovao na moj komentar?
Kada kočiš motorom to znači da stiskaš gas koliko je potrebno za normalno kretanje, a puštaš gas pravovremeno tako da ti za usporavanje kočnica i ne treba. Na kočnicu staješ samo ako moraš naglo da usporiš (a i tada, čim dovolno usporiš, prebacuješ menjač na niži prenos i prepuštaš kočenje motoru) i ako se zaustavljaš.
Pročitaj ovde da ima likova koji ne da usporavaju kočnicama nego još i izbace menjač iz brzine da ne bi držali kvačilo. To je vrlo loša navika kojom se stavlja glava u torbu. Menjač se iz brzine izbacuje samo nakratko prilikom menjanja brzina u vožnji, a na duže samo ako je automobil zaustavljen.
Šta je sledeće, da gasite motor kad idete nizbrdo?
[ Flo33 @ 30.11.2009. 20:49 ] @
Nisam imao nameru da reagujem negativno, ako je tako delovalo, pardoniram :)
OK, razumemo se, ja sam se ograničio na kočenje motorom ( i zakucavanje kočnicom 3 metra pre zaustavne linije) ~ 25m od semafora/raskrsnice.Ima i toga. I jako mi smeta kada je signalizacija na vozilu loša, a koči se motorom. Npr večeras na relaciji od aprx 5km sam video 2 policijska automobila sa jednim farom i upaljenim maglenkama i jedan sa (bez) pozicija. I kada auto bez pozicija koči na putu motorom, jako je opasno.
U samoj vožnji je valjda normalno regulisati brzinu motorom.
A ovaj što generalizuje ljude kao seljake zbog banalnosti me potsetio na jednoj temi na win mob forumu na lika koji je nazvao sve ljude koji koriste win mob platformu gejevima. Mislim, ja takve ljude generalizujem kao zaostale u razvoju.
[ Dr.sima @ 01.12.2009. 08:14 ] @
Motorom ne koce ljudi koji su tek polozili voznju... Bas bi voleo da vidim na -10 kad poledi genijalca koji izbaci auto iz brzine i nabode kocnicu...
[ dava @ 01.12.2009. 09:18 ] @
Motorom kocim, razumije se, a najvise volim kada idu drotovi iza mene, tu cak saltam i do prve, taman da pomisle da mi nerade stopke, a ja onda pred samo zaustavljanje stanem na kocnicu. ;)
Mene zanima, ovi sto kocite u leru, kako kocite u kriznim situacijama, recimo izleti ti neki auto na put (velika opasnost od sudara) ili auto ispred tebe naglo pocne kociti, a vozite se brzinom od 70 Km/s?
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|