|
[ Petar85 @ 01.12.2009. 00:16 ] @
| Cao svima!
Imam par pitanja oko uvoza automobila iz Nemacke, pa ako neko moze da bude ljubazan da mi pomogne.
Mislim da sam sve slicne teme procitao, i jos nemam dovoljno informacija.
Planiram da u martu 2010 odem do Nemacke da kupim auto, pa bih zeleo da izracunam koliko ce me to kostati otprilike (carina i pdv)
Nasao sam preko sita www.mobile.de par automobila sa slicnim cenama i sad me zanima, da li vazi bruto ili neto cena? Pre par godina sam kupijo auto preko mobile.de ali sam tad ziveo u Svedskoj i nije se racunalo kao export kao u ovom slucaju.
Koja cena vazi u Nemackoj bruto ili neto?
Kolika ce biti carina 2010 u % ? (bmw 320, 2007) ili kako carinici ocenjuju auto
Pdv na sve troskove 18%?
Imam li neke privilegije kao pravno lice, posto nije teretno vozilo?
Hvala!
[Ovu poruku je menjao Petar85 dana 01.12.2009. u 01:27 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Petar85 dana 01.12.2009. u 01:27 GMT+1] |
[ sasa022 @ 01.12.2009. 23:04 ] @
Pronadji nekog speditera koji je vec dugo u tom poslu i on ce ti dati najpreciznije informacije.
[ Petar85 @ 01.12.2009. 23:14 ] @
ja se izvinjavam ako sam ne kulturan, ali ne bih ovde pitao da mi se ide kod speditera!
[ sasa022 @ 02.12.2009. 00:25 ] @
@Petar85
Sto pre budes imao precizne informacije bice ti lakse.
Radi kako hoces,ali na kraju ces ipak zavrsiti u nekoj od spedicija :)....
[ Zarko Silic @ 02.12.2009. 01:00 ] @
Ne mozes uvesti vozilo bez speditera.
Ovo tvoje pitanje je toliko neprecizno da ti niko, pa ni spediter ne moze dati tacan i precizan odgovor.
Okvirno, carinske i poreske dazbine su oko 33% na procenjenu vrednost vozila sto znaci da nase drzavne organe uopste ne zanima koliko je neko platio vozilo.
Procenjena vrednost je kataloska vrednost koja zavisi od niz faktora: od toga odakle se vozilo uvozi pa sve do trenutnog stanja (predjene km,...) vozila. Naravno, odlucujucu ulogu ima starost vozila.
P.S. Od toga sto si nasao na mobile.de i sto ti se ucinilo zanimljivo, slobodno pola baci u vodu.
[ etjen @ 02.12.2009. 09:30 ] @
više se isplati da ti to odradi špediter jer će te izaći jeftinije. Oni znaju sve kombinacije kako da se auto carini na manju vrednost i da te tako dažbine izađu manje.
Ti možeš da odeš sam da kupiš auto ali što se tiče uvoza prepusti to špediterima, biće ti i lakše i jeftinije.
[ Petar85 @ 02.12.2009. 14:11 ] @
dobro to oko spedicije... ima moja firma svog speditera, nego jer vazi bruto ili neto cena kad kupujes preko...
treba da je neto, jer je export?
i sta je to sta se prica za manju carinu 2010?
[ Joker @ 02.12.2009. 14:54 ] @
@etjen
I šta može špediter da uradi sa donetom fakturom ?
[ lancia88 @ 02.12.2009. 15:12 ] @
Pozdrav,
carinik fakturu priznaje ili ne priznaje po vlastitom nahodjenju i proceni jer mu je tako pravno moguce. U slucaju da mu se ucini da je vrednost vozila drasticno visa nego fakturna, primenjuje Katalog orjentacionih cena vozila koji izdaje AMSS i azurira ga, te u odnosu na cenu novog vrsi obracun amortizacijske vrednosti da bi dobio osnovicu za carinjenje i oporezivanje. Tu su te cuvene "egzibicije i trikovi" na koje ih "nagovore" spediteri i otud ta fama o njima. Ipak, postojanje izvozne deklaracije, odnosno potvrdjivanjem od strane drzave iz koje se izvozi vozilo da je u pitanju ta cena, carinik je u obavezi da tu cenu i prihvati i uveca je samo za visinu troskova transporta (odredjuje se prema izjavi da li je vozilo stiglo na tockovima ili kamionu, pa prema zemlji iz koje stize odnosno njenoj udaljenosti). Tada spediter moze samo da lovi u mutnom i da prica da je podmitio carinika da prizna tu cenu pa da se pokusa ogrebati za taj navodni mito. To neretko i rade, ustvari uvejk i love u mutnom.
Tacno je da se ne moze nista uvesti bez speditera jer je to licencirana firma za izradu carinskih papira i mora da ispunjava odredjene norme (javno carinsko skladiste, prostorije, zaposleni prosli obuku i polozili ispit za obavljanje posla itd.) ali im se sistemi rada u bitnim detaljima (izrazivim u mahom evropskoj valuti) bitno medjusobno razlikuju. Tako naprimer, u Luci Beograd uglavnom svi dogovorno drze ekstremno bezobrazno visoke cene usluga zvanicnih&nezvanicnih, vrlo nizak kvalitet usluga ali koji je jos uvek na visem nivou od postovanja pokazanom prema strankama. Moguce da je danas taj odnos prema strankama evoluirao do tacke u kojoj nisu vise bioloski u stanju da stranku procene prema visini, polu, godinama, obrazovanju, izgledu ili bilo kom drugom faktoru vec samo kroz novac.....Persiranje se desava kao komunikaciona forma iskljucivo pre zapocinjanja posla, u fazi dogovaranja, dok je prelazak na Per tu formu ustvari onaj vrlo jasan signal da je pre prvog "ti" tarifa odredjena i kod svake sledece komunikacije pocinje da se uvecava, zavisno od procene speditera. Stranka je gotova....
Ipak, u svom nastojanju da unisti konkurenciju, upravo AMSS je formirao spediciju na svim (bukvalno svim) granicnim prelazima od koji je, uz deklarisanu cenu usluge od 10 eura, zaista nekoliko prelaza potpuno nerentabilno ali egzistiraju u sklopu poslovne strategije unistenja konkurencije. Tokom tog "rata", bitno je odluciti se za najpovoljniju stranu prilikom vlastitog uvoza, i eto srece za uvoznika.
[ milivoje t @ 02.12.2009. 15:43 ] @
Uh, Srbijo teska si mi...
lancia88 da li znas ili mozes da pretpostavis sta me ocekuje u slucaju uvoza automobila kome je otkazao motor ?
Imam stvarno primanjivu ponudu za automobil u izuzetno dobrom stanju koji je doziveo hidroudar, znaci motor je kaput, a vlasniku se ne ispalti da popravlja taj kvar ili menja ceo motor u Nemackoj.
Auto naravno ne moze da se vozi, iako moze da se upali, trokira ali radi. Posto vidim da je spedicija i carina jos uvek moralna i zakonska kanalizacija, sta da ocekujem ?
Da li mi mogu sporiti cinjenicu da sam auto koji bi ispravan vredeo ~5000 evra platio ~2500 evra.
Jesam li te dobro razumeo da je AMSS spedicija pravi izbor za speditersku uslugu, mala cena, postena usluga ?
[ Horvat @ 02.12.2009. 15:48 ] @
Citat: lancia88: carinik je u obavezi da tu cenu i prihvati i uveca je samo za visinu troskova transporta (odredjuje se prema izjavi da li je vozilo stiglo na tockovima ili kamionu, pa prema zemlji iz koje stize odnosno njenoj udaljenosti). Ta.
cek,zasto se uvecava cena vozila,odnosno osnova na koju se primenjuje carinska stopa i pdv od ~33%, za troskove prevoza?
znaci nije svejedno da li ces dovesti auto iz madjarske ili iz svedske iako ga isto platis [iste karakteristike radi kontinuiteta price],odnosno, zbog prevoza ces vise platiti carinu za vozilo dovezeno iz svedske nego ono iz madjarske?
[ lancia88 @ 02.12.2009. 16:27 ] @
Pozdrav,
@Horvat, tako je, dobro si razumeo iako razlike prakticno tek sa nekim dosta udaljenijim zemljama odnosno prevozima iz njih (ostrva) i generalno nisu tako velike. Desava se cak i da primenjuju isti obrazac za obracun jer im nije previse bitno ponekad.
@Milivoje, dobro si razumeo za AMSS, a sto se tice motora, on nikada nije ni figurisao u ceni vozila ni za uvoz ni za prenos vlasnistva osim predjene kilometraze. Sve drugo sto se uzimalo u obzir jeste spoljasno stanje vozila. Danas vise ne mozes uvesti havarisano vozilo pa i to vvise ne figurise kao nekada iako jos uvek izgled ima uticaja na obracun osnovice.
[ Joker @ 02.12.2009. 16:31 ] @
@lancia88
Koliko znam cena auta se ne određuje po AMSS-ovom katalogu nego po katalogu zemlje iz koje je uvežen, ne ?
[ Horvat @ 02.12.2009. 18:23 ] @
@lancia,jedino nisam razumeo zbog cega se to uvecava...
da li i duzina puta utice na cenu?
[ Zarko Silic @ 02.12.2009. 18:34 ] @
Citat: Joker: @lancia88
Koliko znam cena auta se ne određuje po AMSS-ovom katalogu nego po katalogu zemlje iz koje je uvežen, ne ?
Tacno tako, ali su "nasi" katalozi u sustini, prepisani katalozi pojedinih zemalja.
Citat: Horvat: @lancia,jedino nisam razumeo zbog cega se to uvecava...
da li i duzina puta utice na cenu?
Ne zavisi od duzine puta vec od troskova transporta.
Ako auto dovozis, nama dazbina. Ako ti automobil, ili bilo koju drugu posiljku, donose (neko ko je registrovan za ovu vrstu delatnosti), ima dazbina. Takav je zakon.
Citat: lancia88: ...Tacno je da se ne moze nista uvesti bez speditera jer je to licencirana firma za izradu carinskih papira i mora da ispunjava odredjene norme...
Samo mala ispravka. Po zakonu gradjnima (fizickim licima) je takodje dozvoljeno da samostalno podnesu svu potrebnu dokumentaciju, medjutim, zbog jednog vozila se ovo ne isplati raditi. Iziskiva previse truda i papiroloskih zavrzlama te na kraju pita biva skuplja od tepsije.
[ Challenger @ 02.12.2009. 18:40 ] @
Citat: Petar85:
Koja cena vazi u Nemackoj bruto ili neto?
Kolika ce biti carina 2010 u % ? (bmw 320, 2007) ili kako carinici ocenjuju auto
Pdv na sve troskove 18%?
Imam li neke privilegije kao pravno lice, posto nije teretno vozilo?
Neto
10% ili 7.5%
Da
Mislim da ne
[ lancia88 @ 02.12.2009. 19:32 ] @
Pozdrav,
vidim, vec je Zarko odgovorio na vecinu pitanja, a zasto je tako, ne vredi raspravljati zaista. Svaki prevoz vozila iziskuje troskove te zaista uvecano za te iste troskove uvoznika to vozilo i kosta kad stigne ovde. Ukoliko stize na svojim tockovima, vec je poodavno u pitanju samo COL opcija (namenske tablice sa ukljucenim osiguranjem, da bi se odjavljeno vozilo preteralo u zemlju za koju se izvozi, popularne "carinske table"), te je to tek skuplji deo price, dok se za razlicite transporte obracunavaju i razliciti pausali (ostrvske zemlje i kontinenti imaju drugaciji nacin obracun troskova koji ulaze u osnovicu za carinjenje iako su razlike u ceni kao sto rekoh zaista male). To je tako kako je, ali od toga pravimo preveliku buku jer je to red velicina 30-ak hiljada dinara recimo. To ce reci da veoma beznacajno uvecava osnovicu, daleko vise skine carinik ako je dobre volje. Tu sam stavku napomenuo naprosto zato sto postoji, uz nju obavezno ide i izjava speditera o tome kako je stiglo vozilo jer se bas na osnovu te izjave i vrsi obracun osnovice izmedju ostalog.
Od nekih drugih troskova javice se i trosak tehnickog pregleda oko ocitavanja broja motora kao i troskovi skladistenja vozila za vreme dok se vrsi carinjenje itd. ali ovi troskovi danas uglavnom nisu neka velika stavka osim ako je onaj ko ih uvozi dovoljno suicidan u ekonomskom smislu pa da te troskove sam uveca. Primer za to bi bilo pristajanje na bilo koje skladiste bez pitanja za cenu skladistenja po danu ili pristajanje na bilo koji tehnicki pregled bez prethodnog raspitivanja koliko je udaljen (voznja bez tablica do tehnickog pregleda plus policijska kaza koja moze evoluirati u carinski prekrsaj cak, ili pak slepovanje koje takodje moze da uzrokuje niz problema). Naravno, najgore ce proci oni koji ne obrate paznju pa ne predaju papire za carinjenje u roku od 72 sata od momenta ulaska vozila u zemlju. Iako deluje da je rok dovoljno dugacak, ljudi cesto ne znaju kada im je tacno vozilo preslo granicu a kada je stiglo do njih, nece da upali pa se ceka majstor, pa se cekaju delovi pa prodje voz, zatim je moguce da ljudi i ne znaju za tu obavezu jer naprosto nisu bili na granici kad je vozilo uslo itd. E te kazne su malko drakonskije od same cene lezarine "u zici".
[ Petar85 @ 02.12.2009. 22:00 ] @
Jos jedno pitanje samo. Znam da je dosta ljudi svoj auto koji su imali preko, dovezli ovde i posle nekog vremena preveli na srpske tablice.
Na primer koliko ja znam u Nemackoj, mozes da uzmes probne tablice i da auto vozis nedelju dana.
Da li bi se ispalatilo meni da registrujem auto u Svedskoj i posle nekog vremena da ga ovde dovezem i prevedem na nase tablice?
Ili se i tada placa carina, pdv i sve ostalo?
[ Zarko Silic @ 02.12.2009. 23:01 ] @
U svakoj varijanti (pod uslovom da se ne koristi pravo uvoza invalida) carina i PDV se mora platiti.
Nismo jos u EU
Kada dodje vreme, carina ce nestati, ali PDV uvek ostaje. Nesto slicno kao u Madjarskoj ili drugim zemljama sa istim EU statusom.
Mislim da su za taj BMW iz 2007. dazbine takve da ti se ni najmanje nece svideti.
[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 03.12.2009. u 00:24 GMT+1]
[ Petar85 @ 02.12.2009. 23:54 ] @
(pod uslovom da se ne koristi pravo uvoza invalida)
koje su beneficje?
[ Zarko Silic @ 03.12.2009. 00:58 ] @
Povracaj PDVa mogu ostvariti samo invalidi sa 100% invaliditetom. 70% invalidnosti obezbedjuje uvoz bez carine, ali ne i bez PDVa.
Znaci PDV prvo plate pa tek nakon toga podnose zahtev za povracaj.
Ali zasto bi to radio?
Najbolje je da skupis pare i platis ono sto placa svaki gradjanin Srbije i ne vidim opravdan razlog za bilo kakvim mahinacijama.
[ lancia88 @ 03.12.2009. 09:33 ] @
Pozdrav,
kako zasto bi to radio?
Pa i kod registracije, zavisno od opstine na kojoj stanuje invalid, imas popust toliki da platis jedva nesto vise od cene polise osiguranja....mnogima zvuci privlacno dok se ne uozbilje i prihvate odgovornije teret koriscenja kola.
[ ColdOne @ 03.12.2009. 14:54 ] @
Prednosti uvoza preko invalida:
-ne placanje carine i PDV-a ( u zavisnosti od invaliditeta, kao sto je vec pomenuto)
- 50% jeftinija registracija
mane:
- auto ne moze da se otudji 3 god
- papirologija pre uvoza se ceka 2-3 meseca
P.S. Auto ne moze da vozi niko osim invalida ili neko iz najblize porodice. Otac, sin, sestra..... Tako je po zakonu
[ Markoxxx @ 04.12.2009. 22:42 ] @
I cini mi se onaj ko zivi na istoj adresi gde zivi i vlasnik vozila.
A mene interesuje, sad kad bude moglo da se putuje po evropi bez visa, kakva ce biti situacija oko dovozenja automobila, da li cu moci da vozim auto preko i da ga doteram ovde? ili samo do granice?
[ lancia88 @ 04.12.2009. 23:18 ] @
Pozdrav,
Citat: ColdOne: .....
P.S. Auto ne moze da vozi niko osim invalida ili neko iz najblize porodice. Otac, sin, sestra..... Tako je po zakonu
auuu, pa gde nadje ovaj pausal?
Ma da mi je da vidim iti jednu stavku vezanu za saobracaj koju sme ili ne sme otac, sin, sestra...pobogu, pa u svakoj pravnoj i gradjanskoj drzavi ne postoji mogucnost izdvajanja bilo koga u ovakvim slucajevima. Porodicno pravo se kod nas, vezano za vozila, primenjuje samo u slucajevima nasledjivanja ili poklona, nikako drugacije. Kako bi Pera Peric dokazao da je sin Mire Miric koja se posle razvoda vratila starom prezimenu a on bas vozi majku, eto?
Bilo bi bas komicno posmatrati na Youtube kako policajac merka nju, pa njega i zakljucuje onako namrgodjenih obrva da je sve tu njemu sumnjivo, a pouzdano zna da deda i baba ne mogu biti blizanci...mislim, hajdemo malo da razmislimo pre pisanja. Nasi, a i tudji zakoni, zasnovani su na nekom tada aktuelnom razmisljanju, u kom god ono smeru da je tada islo, sledilo je neku logiku koja se ne bi mogla oboriti prostim oponiranjem na internet-forumu.
Doduse, i kod procene cene registracije imamo gresku. Naime, svaka opstina odredjuje koliko ce refundirati registracije invalidu te se procenat ucesca u registraciji koji ne placa invalid, kao i sama invalidska kategorija, razlikuje od opstine do opstine. Primera radi, u Beogradu su oslobodjeni komunalne takse a javne puteve placaju 5% dok u Valjevu, ako se nesto nije skoro promenilo, komunalne takse uopste nisu oslobodjeni. Stoga nema pravila o procentu oslobodjenja u sklopu registracije jer je to stvar komunalne odluke lokalne uprave.
[ Zarko Silic @ 05.12.2009. 00:36 ] @
Citat: ...Carinarnice će po ovom osnovu odobriti uvoz samo 1 (jednog) putničkog automobila, imajući u vidu da pravo na korišćenje povlastice propisuje da je vozilo za ličnu upotrebu.
...Carinarnice vode evidenciju o uvozu putničkih automobila po ovom osnovu, kako bi Uprava carina ili drugi državni organi mogli sprovoditi kontrole poštovanja navedenih odredbi.
Carinski zakon ("Službeni glasnik RS", br. 73/2003, 61/2005, 85/2005, 62/2006)
Moze da bude zrtvenih jaraca.
[ Joker @ 05.12.2009. 07:48 ] @
Možda se ColdOne nije najpreciznije izrazio, ovo sam našao na netu:
Ne može svako da vozi
Automobilom koji je uvezen uz povlasticu osim invalida, mogu da upravlja i druga lica ali samo ako je u njemu i invalid koji ga je uvezao. Bez njegovog prisustva upravljanje automobilom je dozvoljeno samo članove njegove uže porodice.
Prema objašnjenju koje smo dobili iz Uprave carina, član rodice su roditelji, bračni drug i deca. Ako se utvrdi da automobilom upravlja lice koje na to nema pravo, za to mogu da budu kažnjeni i vozač i invalid koji mu je dao svoj automobil.
Izvor:
http://srbija.aladin.info/auto...oslobođenje-od-pvd-a-i-carine
edit:
morao sam da skratim link jer ga ne prikazuje pravilno http://tiny.cc/NFk40
[ lancia88 @ 05.12.2009. 09:35 ] @
Pozdrav,
Joker, ovo sto si naveo je tacno, a verujem da je mozda sa time i ColdOne pobrkao i zato sam naglaso da se radi o pausalu a ne o striktnoj netacnosti, iskljucivo za zonu carinskog prekrsaja, ali po registraciji vozila vozilo vise ne podleze carinskom prekrsaju i nikakve kompetencije carina nema posle stavljanja pecata o pacenoj carini i PDV-u na carinski racun i deklaraciju. Tu se njihova jurisdikcija zavrsava, pa i sva tumacenja koja oni mogu da daju. Sporna prica je i ovo objasnjenje koje se zaista u praksi moze naci, ali ono je samo posedica meandriranja nedefinisanog ali ustaljenog carinskog rata protiv zloupotrebe, sto nama opet ovde nije tema.
Sve sto je ocarinjeno, podleze apsolutno istim zakonima, nma mame, tate&tetke vise. Primera radi, taksi vozilo moze zapravo voziti bilo ko ali bez taksi obelezja. Pod "bilo ko" smatram svakoga ko zadovoljava uslov da je uredno polozio kategoriju i ima punomoc od vlasnika. U isto vreme ni taksista ne sme da vozi nekoga privatno sa iskljucenim taksimetrom, ali uredno oznacenim taksi vozilom u tom trenutku (taksi-tabla na krovu) jer time cini prekrsaj, privredni doduse, ali jos uvek prekrsaj. Naravno, ako ga tada zaustavi policija i prekontrolise dokumenta, pa zatim dokumentima suvozaca utvrdi da mu je to mama, tata&tetka, prirodno je da ce, iako nema striktno zakonsku obavezu, da mu vrati dokumenta i insistira da nastavi dalje sa skinutom taksi-tablom. Dok taksi-table na magnet nisu postale standard, mogli smo u pomenute svrhe videti neretko krpe preko njih, ko se vec seca i obracao je paznju.
Sa vozilom koje glasi na invalida dijapazon zloupotreba je sirok i tesko mu je stati na put. Zakon je odobrio uvoz samo jednog vozila u odredjenom vremenskom roku ali je istovremeno dao i odresene ruke da se na nekim instancama unutar same carine odobri i dodatan uvoz (prilozeni dokazi o nepostojanju uvezenog vozila tudjom greskom itd.), medjutim, invalid moze na sebe imati registrovano vise vozila i tim privilegijama se moze koristiti prakticno vise ljudi. I ovde imamo resenje jer se prakticno pri svakom podnosenju zahteva za registraciju (to je registracioni list sa tehnickog pregleda, da ne bude zabune oko termina), zapravo donosi rsenje kojim se moze registracija i odbiti ukoliko nesto nije kako treba. Kada se odbija zahtev, o tome se dobije resenje, ako se ne odbija, onda sledi samo pecat u saobracajnu. Isto tako je i za invalide. Oni prilazu dokaz o invaliditetu prilikom registracije, te sa na osnovu uporedjivanja broja registrovanih vozila moze odbiti taj zahtev, odnosno, odbiti da se izdaju povlastice. Retko se desava ali se apsolutno desava.
Naravno, tuzbom na sudu de facto ce se ipak morati registrovati takvo vozilo, ali mahom je rec o fiktivnom vlasnistvu i invalid nece rizikovati pojavljivanje na sudu. To su sve iskustva iz prakse.
Eto, zabrazdili smo kud ne treba ali ako ce nekome ovo malo da skine maglu sa ovih "mutnih poslova" o kojima povremeno slusaju, onda nismo uzalud piskarali.
[ Joker @ 05.12.2009. 10:01 ] @
Hvala na detaljnom odgovoru.
[ Markoxxx @ 05.12.2009. 14:17 ] @
Evo ja da pitam opet,
posle 19. decembra - kakva ce biti situacija za doteravanje automobila, i da li cu ja napr. imati pravo da vozim u eu auto koji je registrovan u eu?
[ Zarko Silic @ 05.12.2009. 16:03 ] @
Citat: lancia88: ali po registraciji vozila vozilo vise ne podleze carinskom prekrsaju i nikakve kompetencije carina nema posle stavljanja pecata o pacenoj carini i PDV-u na carinski racun i deklaraciju.
Gresis.
Ovo je natacno.
Da ne bude zabune pa da se neko nebi zaveo.
I posle ovog pecata, kada su u pitanju uslovljene povlastice, vozilo je pod carinskom kontrolom.
Desava se da "carina" proverava ovakve stvari.
[ lancia88 @ 05.12.2009. 16:39 ] @
Pozdrav,
pa, ako se izvlaci iz konteksta, normalno da gresim. To je kao da tvrdis da se parkirano vozilo krece zato sto se planeta okrece....ovo sto sam ja pisao stoji u kontekstu voznje registrovanog vozila Vs voznje vozila pre registracije (uvezenog vozila). Provera carinskih i svih ostalih povlastica svakako se vrsi ali nema nikakve veze sa upotrebom u smislu voznje. To je ekvivalent namenskom trosenju para, investiciji Vs kreditu i slicnim uslovljenim stvarima. Dakle, ne sme se vozilo otudjiti ni formalno ni fakticki, pa se zbog toga vrse provere, ali to nema veze sa voznjom vec sa faktickim vlasnistvom. Fiktivni vlasnik u tom slucaju gubi povlastice, odnosno dobija resenje o placanju svega neplacenog, dok korisnik, a fakticki vlasnik dobija poziv za carinski postupak koji obavezno pocinje resenjem o carinskom prekrsaju...samo, to je sve na dugackom stapu i veoma se tesko dokazuje. Sto se tice sudke prakse, upecao se do sada samo ko se nije zalio, a oni koji su debelo zabrazdili u to, nisu se zalili jer je protiv njih svedocio i onaj na koga je uvoz izvrsen. To je vec zadiranje u neku drugu temu.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|