[ Gox1 @ 09.12.2009. 09:54 ] @
Pozdrav,

Ukratko cu pokusati da vam opisem zasto sam postavio temu... Ja radim u jednoj firmi koja se bavi razvojom softvera, isklucivo nam je to posao.

Pored ekipe programera, pr dela, sekretarice, dizajnera itd, postoji ekipa operatera koja se bavi tehnickom podrskom i testiranjem softvera.

U ovoj firmi sam ja odgovoran za tu ekipu ljudi i odgovoran sam za kvalitet tehnicke podrske (nacin na koji se radi sa klijentima, obradom gresaka, raznih uputstava, remote konekcija ka korisnicima, raznim obavestenjima, izvestajima itd...) i kvalitet proizvoda (organizacija testiranja, statistika, odrzavanje i provera softvera, planovi za testiranje itd) koji izlazi napolje ka korisnicima!

Ima tu dosta toga sto bih mogao da napisem, u ovoj firmi sam oko 3 godine... Medjutim, mene interesuje misljenje i razmena iskustava sa ljudima koji su u slicnim pozicijama, bave se slicnim poslovima, bave se organizacijom ovakvih timova...

Pisem sa posla pa nemam mnogo vremena da malo sadrzajnije i lepse napisem ovu temu, ali siguran sam da je ideja jasna... Takodje verujem da postoji dosta ljudi ovde koji se bave slicnim ili istim poslom.

Mene zanimaju saveti i iskustva u organizaciji poslovanja, jer ja imam potpunu slobodu i poverenje (naravno rezultat ne sme da izostane) da napravim planove koje cemo sprovoditi...

Recimo svi operateri imaju dnevna, nedeljna i mesecna zaduzenja... Softver se redovno testira, sve aplikacije se proveravaju, odrzava se nivo cele price...

Za sad sam ja zadovoljan, ali dosta se prica siri i vrlo brzo cemo imati (ja se nadam) jos vise klijenata i ja te promene hocu da docekam spremno, a uz odredjene novine da poboljsam kvalitet ekipe i nasih rezultata...

Uglavnom... ajde da razmenjujemo ideje, savete, neka misljenja... Mozemo pricati i na temu softvera koji se koristi za tehnicku podrsku i testiranje itd.

Ako ne postoji ovakva tema (ja je nisam nasao) mislim da moze da bude mesto gde ce biti dosta kvalitetnih informacija za nekog ko se bavi ovakvim poslom...

Pozdrav!
[ Roland Deschain @ 13.12.2009. 18:06 ] @
Zdravo,

Evo da podjelim svoje iskustvo! Takodje radim u jednoj programerskoj firmi iz beograda koja se bavi outsourcingom, kao QA inzenjer. Uglavnom radim na automatskom testiranju i razvoju test framework-a i mislim da se time bavimo poprilicno ozbiljno, pogotovo na osnovu onoga kako se radi na tom polju u drugim nasim firmama(na osnovu informacija koje ja imam ).Znam da je najveci problem budzet i da je malo ko spreman da odvoji 20-30% budzeta za testiranje, ali jednostavno to se posle i odrazava na kvalitet proizvoda i zadovoljstvo korisnika .

Meni se cini da je najveci problem sto gazde firmi nikako da shvate da prije svega testiranje ne bi trebalo toliko da donosi novac , koliko da ga stedi. Poznato je da je cijena ispravljanja bug-ova kada proizvod ode u produkciju , 3-10 puta skuplja u odnosi ako se iste greske otkriju jos dok je projekat u nekoj fazi razvoja.

Takodje , radi ustede , cesto se spajaju QA i Support timovi ,sto ne bi trebalo da ima veze jedno sa drugim.U mojoj firmi su se u jednom trenutku odlucili na taj potez, tako da su se jako brzo, i brze nego sto sam ocekivao,pokazale lose strane i stvorile rupe.Tako da smo se vrlo brzo vratili na stari nacin funkcionisanja.
Ono sto je ,takodje , cesto veliki problem jeste nepostojanje nikakvog test plana i test strategije i cesto se radi na pamet i testiranje se sprovodi pri kraju projekta umjesto da se test proces sprovodi pravilno - paralelno sa procesom razvoja projekta.