|
[ rale2rale @ 14.12.2009. 09:49 ] @
| Pozdrav!
Donošenjem ovog novog zakona, i nedoumicama vezanim za zimske-letnje gume, zanimaju me vaša iskustva vezana za treću kategoriju guma tzv. All Season gume, odnosno preporuke za eventualno neki model... |
[ Predrag Supurovic @ 14.12.2009. 10:01 ] @
Ja samo takve i korsitim, milsim da su mi sad neke Savine gume. Ne koristim automobil preterano tako da se gume ne trose mnogo i ne isplati mi se da kupujem posebno letnje i posebno zimske. Gume mi bez problema izdrzavaju po nekoliko godina.
[ Azzrael @ 14.12.2009. 22:56 ] @
Koja je oznaka tih All Season guma?
[ Zarko Silic @ 14.12.2009. 23:50 ] @
@Predrag Supurovic
Gresis, ali mnogo gresis.
Sa takvim pneumaticima tesko ces na Divcibare zimi.
"All Season" u prevodu znaci da takvi pneumatici nisu NI za leto NI za zimu. .
Jedan moj frend, Svaba, jednom prilikom je rekao da su All Season gume slucajno nastale kao skart od zimskih guma.
(Mozda covek ima pravo)
Ako uopste postoji smisao kupovine ovakvih pneumatika onda je to upotreba na terenskim vozilima.
@Azzrael
Svaki proizvogjac posebno oznacava svoje pneumatike tako da ne postoji univerzalna oznaka kao sto je to na primer nekada bilo: "radijal" ili "dijagonal".
P.S. Nemojte informacije uzimati zdravo za gotovo sa 4gume.com.
Ima puno gresaka.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 15.12.2009. u 01:29 GMT+1]
[ Deep|Blue @ 15.12.2009. 07:17 ] @
hmmmmp...
pa onako...
ako neces zimi na divcibare (ili mozes sa lancima i malo srece), ako ne zivis u brdovitom kraju, ... onda allseason i moze da se preporuci.
Ipak one imaju "nekakve" zimske karakteristike ... u biti bolje su od losijih zimskih i od losijih letnjih guma. Mogu da se svrstaju srednju klasu, tako ako volite da kupujete jeftinije gume, ili vozite zimske tokom cele godine, onda all season moze da bude isplativ.
[ cozmo_im @ 15.12.2009. 08:02 ] @
Radio sam studiju za Tigar gume (700 strana).
1. Zimske gume u prvoj sezoni koriscenja su tata-mata za all season gume.
Medjutim, posle par meseci gube PEDESET (50)% svojstva pa su u drugoj sezoni iste kao i all season po snegu. U trecoj sezoni cak i all sesaon i letnje gume su bolje od zimskih.
Znaci, ukoliko vozite po gradu i zelite gume za vise sezona - all season. Ako zelite sigurnost i vozite vise na otvorenom onda zimske gume koristite uvek ali SAMO DVE sezone.
Kod nas se all season gume POGRESNO oznacavaju sa MS (M+S, M&S). To je PRAVILNA oznaka zimskih guma (MUD AND SNOW).
Ovo je ukratko iz te studije.
[ srdjanm3 @ 15.12.2009. 08:05 ] @
Jel ima neko iskustva sa ovim FULDA gumama? Kakve su...jel valjaju cemu
Pozdrav
[ Azzrael @ 15.12.2009. 08:06 ] @
@zarsilic
Pitanje je bilo više sarkastično, jer i ja smatram da je All Season isključivo srpski proizvod. Već odavno sam u trilemi sa ovim pojmom, nelogično mi je da postoji guma sa odličnim performansama i leti i zimi, mada i po netu sve češće nailazim na članke poput ovog:
All-season Tyres
These tyres are designed to be used all year round to save having to change the tyres to suit the season. All-season tyre patterns are more complicated than those of the summer tyre because of the longer block-edge for winter usage. More sipes appear in the all-season tyre than summer tyre to improve the braking and driving performance by maximising the effect of edge. It is important to remember that in regions where winter temperatures are very low and heavy snow falls are frequent, braking performance will rarely be 100 percent so it is safer to use winter tyres. All-season tread designs will provide good all-around traction for varing road conditions, but still provide good treadwear and tyre noise characteristics.
Jednom sam sa prijateljem vodio žučnu raspravu o tome da je Wintera baš ta All Season guma jer nosi oznaku M+S (mud + snow)... Zamalo sam dobio vrućicu pokušavajući da mu objasnim da greši.
Naravno da sve zavisi od pređene kilometraže, ali meni je najisplativije bilo da imam 2 garniture točkova, alu 15" sa letnjim gumama i čelične 14" sa zimskim. Vozim ih po 2 leta/zime i uvek imam dobre gume. Ovo je čak i jeftinije nego da menjam gume na istim felnama 2x godišnje, jer bi u tom slučaju montaža/demontaža koštala više nego same felne koje sam kupio.
Inače, poslednje 3 godine vozim leti Primu, a zimi se sa Winterom penjem na masnu banderu iako je zadnja vuča :-)
[ Java Beograd @ 15.12.2009. 08:52 ] @
Citat: Azzrael:... a zimi se sa Winterom penjem na masnu banderu iako je zadnja vuča :-)
To je naravno najbolja kombinacija.
Inače, ima i nas kojima nije do penjanja po masnoj banderi. Realno gledajući (dugogodišnje zapažanje) sneg je na Bgd ulicama (dakle, kad se ne vidi asfalt od utabanog snega) maksimum 5 dana godišnje. Od toga oko 3 do 4 radnih dana. E, tad ja ostavim svoj auto sa all-season gumama u garaži, pa na posao, laganica javnim prevozom. (Valja se podsetiti.). Takođe, istine radi, ima i dana bez snega ali sa jakom poledicom, ledenom kišom i slično ... U Bgd obično to bude ujutro. Onda, ili opet javnim prevozom, ili, kolima laganica, stvarno pažljivo, već zavisi od uslova.
Dakle, ZAISTA, u Beogradu ima oko 10 do 15 dana kada nikako ne treba voziti bez zimskih guma. Ali ostalih 350 dana - može. Pažljiva vožnja i prilagođavanje brzine uslovima na putu se podrazumeva i leti i zimi.
EDIT: Ovo su moja zapažanja, vezana za gradsku vožnju, neprofesionalnu (ništa taksi, razvoz robe, kurirska služba i slično). Kao što sam na početku rekao, najbolja je kombinacija kad se imaju dva kompleta točkova sa dva kompleta guma. Mada i dva kompleta automobila nije loše rešenje - ko ima kintu.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 15.12.2009. u 10:06 GMT+1]
[ jericho1405 @ 15.12.2009. 09:07 ] @
Ja sam nedavno nabacio dvije all season prednje gume i sasvim su dovoljne(sem ako neces da se bavis nekim ekstremima, npr. penjanjem na masnu banderu). Evo danas je snijeg dobro zapadao i na pretezno klizavoj cesti sam sasvim lijepo isao, bila to ravnica, neka veca uzbrdica il' nizbrdica.
PS. Kombinacija sa dva seta, tj. jednim sa zimskim i jednim sa ljetnim gumama je, naravno, najbolja, al' kompomisno all season je zadovoljavajuca.
[ madamov @ 15.12.2009. 09:26 ] @
Ma super je kombinacija sa dva seta, ali bih verovatno morao da se razvedem kada bi me žena videla da na terasi stalno stoje četiri točka. B) To je još jedan razlog za all season gume, gde ja da stavim točkove? Podrum nije bezbedan, obijaju ga čim neko kupi novi TV i praznu kutiju ostavi u podrum, mislim da točkovi i gume ne bi opstali ni prvu noć. Da molim ortaka koji živi u kući da mi napravi mesta je bez veze, ionako ima svog krša. Da držim u stanu, nema šanse. Eto, dopišite svoj problem što se tiče smeštanja letnjeg seta da prezimi ili zimskog da "preleti". B)
[ rale2rale @ 15.12.2009. 11:04 ] @
Citat: jericho1405: Ja sam nedavno nabacio dvije all season prednje gume i sasvim su dovoljne(sem ako neces da se bavis nekim ekstremima, npr. penjanjem na masnu banderu). Evo danas je snijeg dobro zapadao i na pretezno klizavoj cesti sam sasvim lijepo isao, bila to ravnica, neka veca uzbrdica il' nizbrdica.
PS. Kombinacija sa dva seta, tj. jednim sa zimskim i jednim sa ljetnim gumama je, naravno, najbolja, al' kompomisno all season je zadovoljavajuca.
Koje si stavio i koja je cena?
[ jericho1405 @ 15.12.2009. 11:41 ] @
Citat: rale2rale: Koje si stavio i koja je cena?
Tigar 175/65 R14, oko 40€ sa ugradnjom(komad).
[ Urkelele @ 15.12.2009. 12:03 ] @
Ja vec duze vreme koristim Winteru M+S. Poslednji par sam kupio u aprilu prosle godine, ali sam ih stavio pozadi. Kada je dosla zima prebacio sam ih napred, a Winteru od napred pozadi. Celo leto sam ih tako vozio (valjda, ne seceam se da sam im menjao mesta), a evo stigla je i druga zima i jutros na uzbrdici stanem da propustim auta sa prvenstvom prolaza i krenem bez problema.
Ali, moja preporuka za zimu je FULDA (ali samo za zimu). Nisam je koristio ali sam vozio auta koja su je imala. Gazi sneg samo tako. A sto se tice cene, mislim da je oko 600-700 din./kom. skuplja od Wintere. Stvarno je extra guma.
Pozdrav.
[ tdusko @ 15.12.2009. 20:25 ] @
Ja sam na moju astru g stavio nove vintere, a kolega sa posla je pre neki dan stavio nove Tigrove all season na punta, zaboravih sad koja to bese guma ali uglavnom all season je. Nakon danasnjeg dana mi je kristalno jasno da all season guma ima mnogo losije karakteristike od full zimske gume po snegu. Jos uvek mi bride ruke od guranja jer se zaglavio 2 puta na parkingu oko firme. Na tom istom parkingu sam se ja okretao danas skoro kao po suvom bez i najmanje naznake da cu se zaglaviti. Ja iskreno danas po ovom snegu ne bi smeo da vozim auto sa all season gumama.
[ Beltrammi @ 15.12.2009. 21:39 ] @
mislim da govorimo o finesama. Pa ipak ako neko zeli da je u skladu sa zakonom neka kupi dva seta guma, trajace duplo duze.
Preporucujem Good Year Duragrip gumu.
[ etjen @ 15.12.2009. 21:45 ] @
ja sad imam Kumho zimske gume na kolima (stavio sam ih još početkom novembra). Parking ispred zgrade mi je na nizbrdici(parče slepe ulice koja se nikad skoro ne čisti). Sa ovim gumama kao da imam lance :D
A za leto sam uzeo Hitris(kao najpovoljniju varijantu, a ipak nova guma).
Inače, set guma koje ne koristim držim kod drugara koji ima kuću. Nije mi baš blizu, ali to je ipak samo dva puta godišnje, a njemu ne smeta...
(podrum nikako, već su nam nekoliko puta obijali)
[ ventura @ 16.12.2009. 01:22 ] @
Citat: cozmo_im:
Medjutim, posle par meseci gube PEDESET (50)% svojstva pa su u drugoj sezoni iste kao i all season po snegu. U trecoj sezoni cak i all sesaon i letnje gume su bolje od zimskih.
To možda važi za Tigar gume, a uostalom nije ni čudo da se Tigar gume tako ponašaju... Oni nisu baš neki reper kvaliteta...
Citat: Java Beograd:
E, tad ja ostavim svoj auto sa all-season gumama u garaži, pa na posao, laganica javnim prevozom.
Ovakav postupak je klasičan oxymoron - Ne koristiš auto onda kad ti najviše treba, već ga ostavljaš u garaži... Valjda auto i služi tome da kad je kiša, sneg, led, bljuzgavica, hladno, da možeš lepo toplo i udobno da se dovezeš do posla/gde god... Ako ga ne koristiš baš tada, onda si magarac ako uopšte imaš auto i plaćaš sve troškove za isti, a ne koristiš ga...
Citat: jericho1405:
Ja sam nedavno nabacio dvije all season prednje gume i sasvim su dovoljne
Ja bi inače ovakve (zajedno sa onima što voze ćelave/letnje) isključivao iz saobraćaja, uz veliku kaznu... Ako nisi spremio auto za uslove puta - ne možeš biti učesnik u saobraćaju.. Kao da nemaš ispravne kočnice, to mu dođe apsolutno identično.
Citat: madamov:
gde ja da stavim točkove?
Svaki drugi vulkanizer nudi opciju skladištenja zimskih/letnjih guma kad se ne koriste, za neke mizerne pare... Em ne brineš da li će neko da ti ukrade pare, em kad treba zamena, ne tegliš gume, i ne svinjiš se već dođeš ko gospodin i na licu mesta zamene gume, a ostatak ponovo u magacin..
[ kuntalo @ 16.12.2009. 01:25 ] @
Citat: tdusko: Ja sam na moju astru g stavio nove vintere, a kolega sa posla je pre neki dan stavio nove Tigrove all season na punta, zaboravih sad koja to bese guma ali uglavnom all season je.
Ili nije all-season, ili nije Tigar.
http://www.tigartyres.com/tigarmh/index.php
[ jericho1405 @ 16.12.2009. 06:43 ] @
Citat: ventura: Ja bi inače ovakve (zajedno sa onima što voze ćelave/letnje) isključivao iz saobraćaja, uz veliku kaznu... Ako nisi spremio auto za uslove puta - ne možeš biti učesnik u saobraćaju.. Kao da nemaš ispravne kočnice, to mu dođe apsolutno identično.
A ko kaze da automobil sa novim ljeto-zima gumama nije spreman za uslove na putu(u gradu prije svega)?
[ cozmo_im @ 16.12.2009. 06:52 ] @
Citat: ventura: To možda važi za Tigar gume, a uostalom nije ni čudo da se Tigar gume tako ponašaju... Oni nisu baš neki reper kvaliteta...
Ne, istrazivanje je imalo veze sa generalnim karakteristikama BILO koje zimske gume. U pitanju je trenje.
[ ventura @ 16.12.2009. 08:35 ] @
Citat: jericho1405: A ko kaze da automobil sa novim ljeto-zima gumama nije spreman za uslove na putu(u gradu prije svega)?
Ako voziš letnje gume zimi, ili ako staviš samo dve nove gume na pogonske točkove (a na drugima ostanu stare/letnje zimi/ćelave), ti ozbiljno ugrožavaš bezbednost saobraćaja...
Al sad vidim da si ti iz Sarajeva, pa ti je oprošteno... U Sarajevu je blam da voziš sa zimskim gumama :)
[ Java Beograd @ 16.12.2009. 08:50 ] @
Citat: ventura: Ovakav postupak je klasičan oxymoron - Ne koristiš auto onda kad ti najviše treba, već ga ostavljaš u garaži... Valjda auto i služi tome da kad je kiša, sneg, led, bljuzgavica, hladno, da možeš lepo toplo i udobno da se dovezeš do posla/gde god... Ako ga ne koristiš baš tada, onda si magarac ako uopšte imaš auto i plaćaš sve troškove za isti, a ne koristiš ga...
Biće da si ti najveći magarac ovde, jer si i nepismen a i nadmen. Da si pročitao lepo moj post (kao što nisi), i malo razmislio o onome šta piše, shvatio bi da ja ostavim auto u garaži onih 4-5 dana u godini kada je sneg i velika poledica zato što mi se više isplati tako nego da kupujem dva seta guma i točkova. A pri tome znam da all season gume nisu za dubok snek i poledicu. Sve ima svoju cenu, zar ne? Kad je kiša, hladno i bljuzgavica, naravno idem kolima na posao.
A plaćanje troškova za isti (jel može da bude "različiti") nema ama baš nikakve veze sa već pomenuta 4-5 dana. Ne znam da li ti znaš šta si hteo da kažeš time ?!
[ jericho1405 @ 16.12.2009. 09:10 ] @
Citat: ventura: Ako voziš letnje gume zimi, ili ako staviš samo dve nove gume na pogonske točkove (a na drugima ostanu stare/letnje zimi/ćelave), ti ozbiljno ugrožavaš bezbednost saobraćaja...
Dvije nove all season pogonske gume uz prosjecno ocuvane preostale dvije gume su sasvim dovoljne za 99% izazova na cesti koje mozes da ocekujes. Pored toga, valjda u voznji mozes da procijenis da l' ti auto proklizava il' ne, tj. da l' ima potrebe da nesto poduzimas po tom pitanju.
Tebi niko ne brani da svaki mjesec mijenjas najkvalitetnije gume, al' to opet nece promijeniti fakat da su izjave o "ozbiljnom ugrozavanju saobracaja" koriscenjem all season guma, obicne gluposti.
[ ventura @ 16.12.2009. 09:12 ] @
Citat: Java Beograd: Biće da si ti najveći magarac ovde, jer si i nepismen a i nadmen. Da si pročitao lepo moj post (kao što nisi), i malo razmislio o onome šta piše, shvatio bi da ja ostavim auto u garaži onih 4-5 dana u godini kada je sneg i velika poledica zato što mi se više isplati tako nego da kupujem dva seta guma i točkova. A pri tome znam da all season gume nisu za dubok snek i poledicu. Sve ima svoju cenu, zar ne? Kad je kiša, hladno i bljuzgavica, naravno idem kolima na posao.
A plaćanje troškova za isti (jel može da bude "različiti") nema ama baš nikakve veze sa već pomenuta 4-5 dana. Ne znam da li ti znaš šta si hteo da kažeš time ?!
To za magarca se nije odnosilo na tebe već generalno... Ali nebitno...
Zimske gume na autu MORAŠ da imaš, kako god da okreneš, i hvala bogu novim zakonom je sada to i kažnjivo... Zimske gume ne služe samo kad je sneg i led, već i kad su niske temperature... Na -5 do +5 stepeni, koliko je u Beogradu generalno zimi, najbolja letnja guma ima drastično veći trag kočenja od najlošije zimske gume...
Meni je pun kufer tog sebičnjaštva kad ljudi hoće da voze auto a neće da daju pare da taj auto bude u ispravnom stanju.. Štede na servisu, štede na gumama, bezbednosti na svemu... Ne samo što će se oni sjebati pa mi ostali zdravi i pravi moramo da im plaćamo lečenje jer je neki pametnjaković našao da kupi paknove na buvljaku, ili vozio zimi sa letnjim gumama... Pun mi je kufer da se saobraćaj u gradu parališe kad padne kiša jer svi voze ćelave gume ko zna kakve trapove jer im se auta ponašaju kao na klizalištu, pun mi je kufer da zimi saobraćaj bukvalno stane jer masa pametnjakovića vozi letnje gume (zimske gume - ma šta će to meni, ionako samo par dana pada sneg), pun mi je kufer da čim malo zasneži ja moram da razmišljam da li će neka budala da me raspali od pozadi...
Ekonomska opravdanost ne postoji... Ako uzmemo u obzir da jedan vozač godišnje pređe 10-15 hiljada kilometara, to znači da gume mora da menja svako tri sezone... Gume za neki prosečan auto koštaju red veličine 200-300 evra, dakle 400-600 evra za dva kompleta letnjih i zimskih.... Kad se to podeli na 3 godine, ispada da gume koštaju 130-200 evra godišnje... Ne može niko da me ubedi da neko ko ima da da 1200 evra godišnje za gorivo + registraciju/osiguranje, ne može da izdvoji još 200 evra za gume i da ne predstavlja elementarnu nepogodu na putu... Ako ne može - ne treba ni da vozi auto...
E sad, vezano za tebe, ti si izračunao da ti se više isplati da zimi ne voziš auto kad pada sneg jer imaš all season gume, već držiš auto u garaži a voziš se prevozom... Ok, to je tvoja računica... Ali da li se to stvarno ekonomski toliko isplati, u to nisam siguran... (pogledaj gornji paragraf)
[ ventura @ 16.12.2009. 09:14 ] @
Citat: jericho1405:
Tebi niko ne brani da svaki mjesec mijenjas najkvalitetnije gume, al' to opet nece promijeniti fakat da su izjave o "ozbiljnom ugrozavanju saobracaja" koriscenjem all season guma, obicne gluposti.
Korišćenje all season guma zimi je sigurno bolje od korišćenja letnjih guma, to niko ne spori... Ali korišćenje dva RAZLIČITA seta guma na jednom autu pri čemu su jedne all season a druge letnje je IZUZETNO OPASNO.
[ jericho1405 @ 16.12.2009. 09:21 ] @
Citat: ventura: Korišćenje all season guma zimi je sigurno bolje od korišćenja letnjih guma, to niko ne spori... Ali korišćenje dva RAZLIČITA seta guma na jednom autu pri čemu su jedne all season a druge letnje je IZUZETNO OPASNO.
U redu je to, samo sto druge dvije nisu ljetne, vec takodje all season. Iduce godine samo prebacis prednje nazad, a naprijed opet kupis nove dvije(all season) i mozes da vozis bez problema tokom cijele zime.
[ Zarko Silic @ 16.12.2009. 09:28 ] @
Diskutuje se o all season pneumaticima, a niko jos konkretno (model i tip) nije napisao precizno koji su to pneumatici.
Napisite tacno o kojim pneumaticima pricate pa cemo onda prodiskutovati kako treba.
Vecina (velika vecina), a pogotovo renomirani proizvodjaci u svom proizvodnom programu nemaju all season pneumatike.
@cozmo_im
Nesto nije u redu sa tom studiom o pneumaticima. Od zimskog MS pneumatika nikad i ni pod kojim uslovima zimi ne moze biti bolji letnji (all sezon) pneumatik pa cak ni nakon vise od 5 godina koriscenja. Naravno, podrazumeva se to da je nedozvoljeno koriscenje MS pneumatika kada su spoljne temperature previsoke (leti) jer se tad oni trajno unistavaju pa tako gube "zimska svojstva".
[ rale2rale @ 16.12.2009. 09:38 ] @
Citat: zarsilic: Diskutuje se o all season pneumaticima, a niko jos konkretno (model i tip) nije napisao precizno koji su to pneumatici.
Napisite tacno o kojim pneumaticima pricate pa cemo onda prodiskutovati kako treba.
Vecina (velika vecina), a pogotovo renomirani proizvodjaci u svom proizvodnom programu nemaju all season pneumatike.
@cozmo_im
Nesto nije u redu sa tom studiom o pneumaticima. Od zimskog MS pneumatika nikad i ni pod kojim uslovima zimi ne moze biti bolji letnji (all sezon) pneumatik pa cak ni nakon vise od 5 godina koriscenja. Naravno, podrazumeva se to da je nedozvoljeno koriscenje MS pneumatika kada su spoljne temperature previsoke (leti) jer se tad oni trajno unistavaju pa tako gube "zimska svojstva".
evo jedne http://ssl.delti.com/cgi-bin/r...mp;ranzahl=4&nichtweiter=1
ili http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl
[ cozmo_im @ 16.12.2009. 09:42 ] @
Citat: zarsilic: @cozmo_im
Nesto nije u redu sa tom studiom o pneumaticima. Od zimskog MS pneumatika nikad i ni pod kojim uslovima zimi ne moze biti bolji letnji (all sezon) pneumatik pa cak ni nakon vuise od 5 godina koriscenja. Naravno, podrazumeva se to da je nedozvoljeno koriscenje MS pneumatika kada su spoljne temperature previsoke (leti) jer se tad one trajno unistavaju gde tako gube "zimska svojstva".
Zarko, podaci ne lazu, nego nisi razumeo napisano (ili sam ja lose se izrazio, tj. napisao). Prve sezone zimska guma je apsolutni zakon. Druge sezone je skoro izjednacena sa NOVOM all season gumom (znaci zimska je u drugoj sezoni dok je all season novo). Otprilike zimska guma koja tera drugu sezonu je preko 10% bolja od NOVE all season gume. U trecoj sezoni je izjednacenih karakteristika sa NOVOM all season gumom, a all season guma ce u svojoj drugoj sezoni biti bolja nego zimska u trecoj ili dalje. O tome se radi, takvi su podaci.
Problem je frikcija, odnosno temperatura koju sneg izaziva kod zimske gume te se njena efikasnost smanjuje za oko 50% u drugoj sezoni, ali je i tad 10% BOLJA od NOVE all season gume.
Morao sam da pojasnim napisano, moguce da sam se ja izrazio pogresno. Letnja NOVA u trecoj sezoni zimske moze biti cak i bolja od zimske.
Inace, zimske gume ako imaju saru 4mm i manje su NEUPOTREBLJIVE. Letnje sa sarom od 1.6mm i manjom. Letnje mogu se upotrebiti i zimi sa sarom preko 4mm (mislim da su donosioci zakona i gledali tu studiju), osim u uslovima kada je potrebna zimska oprema (lanci).
Takodje, potrebno ih je naduvati 0.1 do 0.2 bara VISE od letnje, odnosno kao letnju za voznju brzinama vecim od 160kmh na suvom putu. Mnogi to ne znaju, ali imaju u uputstvu automobila.
Znaci, prve dve sezone ce zimska guma biti bolja od novih All season, ali je poenta sto all season gume druge sezone nisu izgubile svojstvo kao zimske.
Zato su pogodne za voznju u gradskim zimskim uslovima.
A ko ce sta kupiti, stvar je iskustva i licnog izbora.
[ Zarko Silic @ 16.12.2009. 09:51 ] @
A gde to moze to da se vidi (procita)? Narocito ovo :
" all season guma ce u svojoj drugoj sezoni biti bolja nego zimska u trecoj ili dalje" ?
Ja sam osoba tehnicke struke ali ne znam sta ovo znaci:
"Problem je frikcija, odnosno temperatura koju sneg izaziva kod zimske gume..."
I napisite vec jednom o kojim all season pneumaticima je rec.
[ cozmo_im @ 16.12.2009. 10:08 ] @
Citat: zarsilic: A gde to moze to da se vidi (procita)? Narocito ovo :
" all season guma ce u svojoj drugoj sezoni biti bolja nego zimska u trecoj ili dalje" ?
Ja sam osoba tehnicke struke ali ne znam sta ovo znaci:
"Problem je frikcija, odnosno temperatura koju sneg izaziva kod zimske gume..."
I napisite vec jednom o kojim all season pneumaticima je rec.
Sneg izaziva izuzetnu frikciju i podize temperaturu na gaznom sloju gume. I to bas jaku frikciju. Letnje gume su totalno drugacijeg svojstva i one se ispod 5 stepeni, zbog sastava materijala, lose ponasaju jer nemaju gazni sloj i saru koja ce ostvariti potrebnu frikciju sneg-guma. Mora biti otpora na koji guma nailazi da bi bila efikasna a ne da proklizava. Zimska guma povecava kontakt i dodir sa snegom svojom sarom i vrstom materijala ali se zato i vise haba.
Studija je radjena pre nego sto je Tigar prodat (zbog toga je i radjena). Studija je generalna, dakle karakterise osobine zimskih, letnjih i all season pneumatika na osnovu dosadasnjeg iskustva (ne samo Tigrovih).
All season guma nije ni letnja ni zimska kako si ti rekao ali ima bolja svojstva zimi od letnje i skoro podjednako svojstvo leti kao solidna letnja guma, pri tom manje se haba od zimske i zato u nekim slucajevima all season guma u svojoj drugoj sezoni moze nadmasiti zimsku u trecoj, ti uslovi su uslovi povecanog habanja zimske gume - voznja u gradu, dodir sa asfaltom zimske gume u suvim i toplijim zimskim danima (preko 7 stepeni gubi vec neka svojstva).
Na to se misli.
Zimska guma je u prve dve sezone koriscenja mnogo bolji izbor od all season gume u svim uslovima voznje i to je jasno naznaceno, ne znam sta tu nije jasno.
Takodje preporuka je voziti zimske gume dve ili tri sezone maksimalno bez obzira na stanje sare.
To je jedino sigurno sto se tice zimskih guma, u prve dve sezone su maksimalno upotrebljive od svih ostalih tipova guma koje postoje.
[ Zarko Silic @ 16.12.2009. 10:31 ] @
Citat: cozmo_im:
Zimska guma je u prve dve sezone koriscenja mnogo bolji izbor od all season gume u svim uslovima voznje i to je jasno naznaceno, ne znam sta tu nije jasno.
Nejasno je to sto jos nije napisano O KOJOJ all season gumi je rec. Konkretno.
I nejasno je to odakle poticu izvori takvog pisanja i takvog stava obzirom da sadrze niz potpuno netacnih informacija pa ne mogu da procenim da li su one plod tvog razmisljanja ili su stvarno negde objavljene.
Prvo si napisao da je all season bolji vec u drugoj sezoni koriscenja dok u poslednjem postu to biva tek u trecoj?
[ Beltrammi @ 16.12.2009. 10:45 ] @
zimske gume, frikcija, prianjanje, klizanje, wow kao da vozimo formulu 1 a ne nase autice.
Prvo, po meni sve je to preterivanje. Licno, ako je napadao sneg ne vozim auto. Ako sam se zatekao u sred snega na putu, stavim lance i klaj klaj. ne vidim kakvu razliku igra tu zimska/letnja guma. Kao da ce neko sa zimskom gumom da ide 100 na sat, a ja cu da milim 20 sa letnjom i lancima. Po meni za nas obicne smrtnike puno je bolje uzeti gumu za kisu jer je kisa cesta pojava i po kisi se vozi i 120km/h.
[ tdusko @ 16.12.2009. 12:52 ] @
[ Predrag Supurovic @ 16.12.2009. 14:14 ] @
Citat: zarsilic
@Predrag Supurovic
Gresis, ali mnogo gresis.
Sa takvim pneumaticima tesko ces na Divcibare zimi.
"All Season" u prevodu znaci da takvi pneumatici nisu NI za leto NI za zimu.
Ne znam kakvi su uslovina Divcibarama, ali ove moje gume su se sasvim dobro ponasale na Zlatiboru, Tari i slicnim planinama, kako zimi, tako i leti i to po vise sezona.
Kao sto sam rekao, ja auto ne vozim mnogo i zaista ne vidim potrebu da trosim pare na gume koje od kojih necu prakticno videti mnogo koristi, nemam gde da ih drzim kada nisu na autu i moram ili da nabavim i jos jedan set felni ili da svaki put placam zamenu.
[ cozmo_im @ 16.12.2009. 14:32 ] @
Citat: zarsilic: Nejasno je to sto jos nije napisano O KOJOJ all season gumi je rec. Konkretno.
I nejasno je to odakle poticu izvori takvog pisanja i takvog stava obzirom da sadrze niz potpuno netacnih informacija pa ne mogu da procenim da li su one plod tvog razmisljanja ili su stvarno negde objavljene.
Prvo si napisao da je all season bolji vec u drugoj sezoni koriscenja dok u poslednjem postu to biva tek u trecoj?
Ja sam pogresno napisao u prvom postu pa pojasnio.
Nisu navedeni konkretni modeli guma vec generalni podaci za vrste guma kako se, po dotadasnjim istrazivanjima, ponasaju.
Nikakve to netacne informacije ne sadrzi jer imam zimske gume i koristio sam ih dve sezone samo zimi i vec je sara na 4mm te moram kupovati nove.
Trap 100% ispravan, kao i napumpanost.
Uostalom vrlo slicne stvari su napisane i u tehnickom prirucniku za auto te je to samo jedan pokazatelj da je studija korektna.
Radjena je pre "udaje" Tigra.
Sad sam narucio Tigar Winter1.
[ srdjee @ 16.12.2009. 14:49 ] @
A sta znaci to jedna, dve, tri sezone ? Koliko je to kilometara predjenih i pod kakvim uslovima, znaci suvo, kisa, sneg i kom odnosu?
Neko vozi vise, neko manje, neko brze i ostrije, neko sporije, a neko svaki dan 300 kila tereta.
[ cozmo_im @ 16.12.2009. 14:55 ] @
Sezona zime.
Po novom zakonu od 15.12 do 15.04.
Po starom bese 01.11 - 31.03 (nisam siguran).
[ Nocni @ 16.12.2009. 16:45 ] @
I mene interesuje ovo sto @srdjee pita... nisi procitao sta je pitao - nije pitao za datume...
Neko za ta 4 mjeseca predje 5.000 a neko 40.000... prema tome ova racunica je smijesna ako se ne ukljucuje tip vozila i posebno osovina na kojoj je predmetna guma, kilometraza, dubina sare po zavrsenoj sezoni, makar srednja spoljna temperatura koja je bila u toj sezoni, onda ovo sto Zarko uporno potencira da se kaze sta se u stvari poredi (koje gume) i jos dosta tu treba faktora da bi se samo donekle mogli izvuci koliko-toliko valjani zakljuci...
[ bobiska @ 16.12.2009. 19:03 ] @
Gume o kojima je ova tema, su prežvakane 1000 puta po raznim specijalizovanim auto forumima i opšti zaključak je da se radi o varijanti koja je blagi užas, kako za leto, tako i za zimu. Što se mene lično tiče, mislio sam da su ok, dok nisam na njima prešao nekih 800.000 km (u firmi je bilo "stručnjaka" koji su mislili da je to jeftina i dobra kombinacija) službenim automobilima, od Yuga preko keca, do Renaulta i Peugeota. Nije mi bilo lepo, pogotovo zimi. Za privatni auto imam 2 seta felni, tako da alu felne i lepe široke gume ne drndam po soli i ledu, a čelične sa zimskim gumama mi daju opuštenost čak i ovih odvratnih dana. Jes` ružno, al` sigurno.
Usput, čemu ova tema, kad` po novom zakonu na gumi mora da bude pahulja, barem na pogonskim točkovima, a ja je na all season gumama ne videh nikada?
[ etjen @ 16.12.2009. 19:12 ] @
po novom zakonu treba imati ili zimske gume ili bilo koje druge gume koje imaju više od 4mm šare i lance sa sobom. Tako da zimske gume nisu obaveza.
[ bobiska @ 16.12.2009. 19:15 ] @
Citat: etjen: po novom zakonu treba imati ili zimske gume ili bilo koje druge gume koje imaju više od 4mm šare i lance sa sobom. Tako da zimske gume nisu obaveza.
Tako je, ali nisam to pominjao, jer ta činjenica dodatno baca all season gume u besmisao.
[ Nikola_BGD @ 23.12.2009. 08:45 ] @
Ne baca u besmisao, osim ako ne gledas samo kako da udovoljis zakonodavcu / doskocis nekome.
Valjda je jasno da je all season guma zimi bolja od letnje, narocito po snegu.
Radi sopstvene bezbednosti (a i bezbednosti drugih) treba posedovati gume koje su u skladu sa uslovima na putu. Letnje gume zimi to nisu.
Ako nesto mrzim, to je kad se, kao pre neki dan, spustam od topciderske zvezde nizbrdo 20 km/h zato sto majmun ispred mene misli da mu se ne isplati da za mali broj sneznih dana godisnje kupuje novi set guma, te maltretira i ugrozava okolinu jer je nesiguran u voznji.
[ botr @ 24.12.2009. 18:52 ] @
Ja zimi koristim iskljucivo ZIMSKE gume, bez njih ne bih mogao da krenem bilo gde iz svog grada, skoro svakog dana prelazim po 100 km po snegu i ledu, retkost je put bez snega i leda u toku zime, all season gume se izuzetno lose ponasaju po snegu i ledu, malo bolje od letnjih, gledao sam test u auto bildu, testirali su 6 zimskih 2 all season i 2 letnje, all season se ponasaju bolje od ostalih samo po kisi, bolje je da se izdvoji novac za ZIMSKE gume nego da iznenada ostanes zavejan u nekoj vukojebini.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|